En wat kostte die macaroni?quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:58 schreef Luigi het volgende:
Ja hoi, wij hebben dus macaroni op. En ik kom net uit de sportschool.
#dood
Ik gok duur brood en broodbeleg voor die karige boterham die vader en moeder eten zodat de kinderen tenminste nog een warme maaltijd kunnen krijgen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik had laatst eten waarvan ik uitrekenende wat t kostte, kwam op nog geen 3,5 euro uit en dan had t nog goedkoper gekund.
Hoe krijg je t voor elkaar om voor 80 euro niet eens warm te kunnen eten iedere avond
Het is ook niet heel riant, maar als je het ermee moet doen dan kan het makkelijk, zelfs incl. wasmiddel enz.... dat moet je dan wel in de aanbieding kopen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet natuurlijk niet wat er in de 80 euro bij zat. Ik vind dat ook niet ruim voor een week. Als je alle verse groenten, vlees, drinken, koffie, wasmiddel, etc meerekent.
Keuzes maken. Wasmiddel heb je heel duur en je hebt het voor 3 eu in de aanbieding bij een eurowinkel. Shampoo hetzelfde. Een fles ranja kun je behoorlijk lang mee doen, en is goedkoper dan een fles coca cola. (als je het volume tegen elkaar afzet)quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet natuurlijk niet wat er in de 80 euro bij zat. Ik vind dat ook niet ruim voor een week. Als je alle verse groenten, vlees, drinken, koffie, wasmiddel, etc meerekent.
Wij nog wel meer.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Wij geven 140 euro per week uit aan boodschappen met z'n 5'en
Macaroni uit de bonus van een paar weken terug, 49ct per pak. Gehakt uit de bonus van deze week, groenten waren het duurst want voorgesneden want ik ben een lui kreng. Oh en wat gerapste kaas voor de lekker.quote:
Wij zijn daar ook net een maandje mee bezig en we besparen nu de helft van wat we voorheen uitgaven. Ik rekende eens uit wat we wekelijks kwijt waren (zonder opletten) en dat was nogal beschamendquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:01 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier vandaag eten uit mn vriezer gehaald. Dus ook een goedkoop dagje.
Voor de rest van de week ook gelijk even gekeken wat we gaan eten.
Morgen boodschappen doen. Maar s proberen te besparen op de boodschappen. Binnenkort komen er de kosten van een kdv bij....
Dat zal idd bestquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik gok duur brood en brood beleg voor die karige boterham die vader en moeder eten zodat de kinderen tenminste nog een warme maaltijd kunnen krijgen.
Geen flauw idee wat die mensen allemaal kopen als ze boodschappen doen, en of er ook nog een hele roedel huisdieren duur voer moet hebben, maar als je John Williams moet bellen omdat je met 4 man niet dagelijks warm kunt eten omdat je "maar" ¤ 80,= per week hebt om boodschappen te doen dan geef je het ergens verkeerd uit.
Oh... roken misschien? Met 2 man roken gaat wel lastig worden met ¤ 80,= pw voor de boodschappen.
Ik heb iets heel eks, mijn wasmachine en qas gaan ongelofelijk stinken als ik een weekje met het lidl spul was, dus ik durf niet zo goed meer echt goedkoop spul te scoren. Ik hou het op het huismerk van de Jumbo.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Keuzes maken. Wasmiddel heb je heel duur en je hebt het voor 3 eu in de aanbieding bij een eurowinkel. Shampoo hetzelfde. Een fles ranja kun je behoorlijk lang mee doen, en is goedkoper dan een fles coca cola. (als je het volume tegen elkaar afzet)
Verse groente hoeft niet duur te zijn, als je de aanbiedingen pakt.
Voor 80 eu per week kun je echt met een gezin van leven, boodschapgewijs.
Ik heb een boodschappenrekening waar iedere week 175 euro op gestort wordt. Wij zijn ook met zn vijven. En soms kom ik nog te kort aan het einde van de week. Daar vallen wel ook wasmiddel, vaatwasmiddel, douchespul etc onder.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Wij geven 140 euro per week uit aan boodschappen met z'n 5'en
Vlees in de grotere verpakkingen kopen en thuis verdelen en in de vriezer pleuren.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
We zitten hier net ff een c1000 bonnetje te bekijken en zijn voor 3 dagen eten zo'n 45 euro kwijt. Dus brood, beleg, groenten, fruit, vlees, drinken. Zit nog niets van persoonlijke verzorging bij ofzo.
Bij ons in het winkelcentrum is er zo'n eurozaak geopend. De bazaar heet het. 3 eu voor wasmiddel neutral. Das best een netjes merk. En voor 3 eu helemaal.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb iets heel eks, mijn wasmachine en qas gaan ongelofelijk stinken als ik een weekje met het lidl spul was, dus ik durf niet zo goed meer echt goedkoop spul te scoren. Ik hou het op het huismerk van de Jumbo.
Ja hier geven we ook best een hoop uit. Dus een goed voornemenquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:04 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Wij zijn daar ook net een maandje mee bezig en we besparen nu de helft van wat we voorheen uitgaven. Ik rekende eens uit wat we wekelijks kwijt waren (zonder opletten) en dat was nogal beschamendnu zitten we op 100 euro per week incl. duur kattenvoer, kattengrit enz., wasmiddel, luiers, drogisterijmeuk en (de afgelopen weken) regelmatig eters over de vloer. Ik vind het best netjes zo.
Dus volgens de budgettering goeroe's zouden wij op 130 euro per week moeten zitten. Dan valt het nog mee. En dan KUNNEN we nog wel bezuinigenquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:08 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik heb een boodschappenrekening waar iedere week 175 euro op gestort wordt. Wij zijn ook met zn vijven. En soms kom ik nog te kort aan het einde van de week. Daar vallen wel ook wasmiddel, vaatwasmiddel, douchespul etc onder.
Budget voor minimuminkomens is over het algemeen, 50 euro voor 1 volwassene en 10 euro per week voor elke extra persoon.
Wij hebben nog wel een klein dingetje dat diabetes heet. Dan zijn er wel wat voedingsmiddelen waar je liever niet aankomt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vlees in de grotere verpakkingen kopen en thuis verdelen en in de vriezer pleuren.
Beleg let ik tegenwoordig echt op wat ik pak. Ik vind boven de 2 eu voor een verpakking gewoon te zot als ik zie dat iets anders wat ik ook gewoon lekker vind een euro kost.
Drinken pak ik huismerk en we drinken nu vaker aanmaaklimo ( ja dan wel de lekkere kc).
Taxi zit zo vol suiker. Dat soort drankjes probeer ik eigenlijk steeds meer uit m'n koelkast te bannen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:09 schreef amaranta het volgende:
Bij de jumbo is de taxi (dat is toch een a-merk frisdrank) goedkoper dan het huismerk.
Nee, 50 euro voor de eerste persoon en 10 euro voor elke volgende. Dus dan kom je op 90 euro per week.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus volgens de budgettering goeroe's zouden wij op 130 euro per week moeten zitten. Dan valt het nog mee. En dan KUNNEN we nog wel bezuinigen
Ik koop ook het allerlekkerste brood bij de warme bakker, en dat zijn broden die zo groot zijn als een half brood... voor ¤ 1,50 per stukquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat zal idd best![]()
Moet zeggen daar bespaar k niet op. Of lekker brood of geen brood en vleeswaren net zo.
Biefstuk haal k ook alleen bij de slager.
Maar goed John Williams is hier ook niet nodig
Hier drinkt alleen mijn man ze.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Taxi zit zo vol suiker. Dat soort drankjes probeer ik eigenlijk steeds meer uit m'n koelkast te bannen.
Ja dat begreep ik netquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:13 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Nee, 50 euro voor de eerste persoon en 10 euro voor elke volgende. Dus dan kom je op 90 euro per week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |