Drugsgebruik en te veel (dodelijke) ongelukken volgens die link die eerder gepost werd. Op zich niet geheel onbegrijpelijk dus.quote:Op maandag 10 september 2012 20:42 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Weet je ook waarom dit is besloten? Zal vast wel iets met drugs te maken hebben. Gewoon keihard paddos verkopen aan mensen die straal bezopen zijn. Daar moeten ongelukken van komen.
Ik tripte hem ook zelf keihard op zon shake ben achtergebleven van de groep en heb mn trip uitgezeten in een hangmat ergens half op een berg achter zon bar. De jungle heeft er nog nooit zo gekleurd en bewegend uitgezien. Het was dat ik in nederland al wat ervaring had opgedaan met paddos anders was het richting onprettig gegaan.
Volgens wikitravel valt er zo'n iedere maand wel een dode door het tuben/springen. Lijkt me gewoon niet houdbaar dan.quote:Op maandag 10 september 2012 21:31 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Drugsgebruik en te veel (dodelijke) ongelukken volgens die link die eerder gepost werd. Op zich niet geheel onbegrijpelijk dus.
Het quotum van de body bags was op. En die roekelozen in hun eigen backpack terugsturen wordt waarschijnlijk aan gene zijde niet zo gewaardeerd, al verdienen ze het eigenlijk wel. Net als die paddo slikker hierboven. Jammer dat ze daar aan de Friendshipbridge geen piss test houden zoals in Hat Lek onlangs. Ik verzeker je dat er geen backpacker zonder cash af te rekenen boete Thailand meer binnenkomt.quote:Op maandag 10 september 2012 21:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Volgens wikitravel valt er zo'n iedere maand wel een dode door het tuben/springen. Lijkt me gewoon niet houdbaar dan.
Jij durft!quote:Op maandag 10 september 2012 21:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het quotum van de body bags was op. En die roekelozen in hun eigen backpack terugsturen wordt waarschijnlijk aan gene zijde niet zo gewaardeerd, al verdienen ze het eigenlijk wel. Net als die paddo slikker hierboven. Jammer dat ze daar aan de Friendshipbridge geen piss test houden zoals in Hat Lek onlangs. Ik verzeker je dat er geen backpacker zonder cash af te rekenen boete Thailand meer binnenkomt.
Enkele reizen die je koopt zijn natuurlijk heel goed bruikbaar voor personen die vanuit Thailand naar Nederland willen komen om hier te blijven, of om vanuit Nederland terug te gaan naar Thailand.quote:Op maandag 10 september 2012 21:31 schreef buzz1291 het volgende:
Het gaat er natuurlijk niet om of ze er naar vragen, daar kun je een antwoord op klaar hebben. het gaat er om of ze je zouden weigeren. En wat is bewijzen? Een email bevestiging dat ik voor over een week een 12 dollar hotel kamer in Phnom Penh gererserveerd heb om eens een dwarsstraat te noemen. Of een reeds hier aangevraagd visum voor Vietnam.
Maar als Air Berlin zo moeilijk doet, en dat wil ik best wel geloven na wat nuanceringen van Ozzietukker, dan vraag ik me werkelijk af waarom ze dan enkeltjes naar Thailand verkopen. Koop je uiteindelijk toch een sigaar uit eigen doos want als je er ter plekke een retour ticket bij moet kopen, zullen ze ook wel de hoofdprijs rekenen. (en dan mag je ook nog eens heel krap zitten zeker? 31inch pitch?)
Dan toch maar voor Emirates kiezen vanaf Amsterdam A380, 34 Inch pitch en 3 uurtjes overstaptijd op Dubai. Emirates is mij op mijn laatste 6 trips uitstekend bevallen, en vaak ook nog als een van de goedkoopste.
Niet alle backpackers zijn drugs-gebruikende-hippies-met-dreadlocks. Ik vind het zelf not done om in dat soort landen drugs te gebruiken omdat het gewoon respectloos is als gast zijnde en daarbij ook ronduit achterlijk als je weet welke straffen er gelden.quote:Op maandag 10 september 2012 21:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het quotum van de body bags was op. En die roekelozen in hun eigen backpack terugsturen wordt waarschijnlijk aan gene zijde niet zo gewaardeerd, al verdienen ze het eigenlijk wel. Net als die paddo slikker hierboven. Jammer dat ze daar aan de Friendshipbridge geen piss test houden zoals in Hat Lek onlangs. Ik verzeker je dat er geen backpacker zonder cash af te rekenen boete Thailand meer binnenkomt.
Er zat ook nog wel een sirieuze ondertoon en een beetje actuele info in. Maar voor een ieder die het niet begrepen heeft, Nee natuurlijk is niet iedere backpacker een drugsgebruiker, maar heel veel buitenlandse drugsgebruikers in Laos zijn wel backpacker. En dat van Hat Lek is dus gewoon echt waar.quote:Op maandag 10 september 2012 21:47 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jij durft!Ik ga er verder niet op in daar is dit topic niet voor bedoeld
http://www.facebook.com/HEAVENAT4HOTELquote:Op dinsdag 11 september 2012 09:45 schreef sportgek1985 het volgende:
In november slaap ik een nachtje in Bangkok met mijn vriendin. Nu leek het me leuk om daar iets speciaals van te maken en in een heel mooi hotel te slapen. In eerste instantie dacht ik aan het hotel uit de film Hangover II (http://www.lebua.com/en/lebua-at-state-tower/), maar dat is misschien net wat duur USD 200 +. Iemand een andere leuke tip voor een romantische overnachting in Bangkok?
Je weet niet waar je over praat. Nog niet een kwart van de mensen gebruikt drugs tijdens dat tuben.quote:Op maandag 10 september 2012 21:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Er zat ook nog wel een sirieuze ondertoon en een beetje actuele info in. Maar voor een ieder die het niet begrepen heeft, Nee natuurlijk is niet iedere backpacker een drugsgebruiker, maar heel veel buitenlandse drugsgebruikers in Laos zijn wel backpacker. En dat van Hat Lek is dus gewoon echt waar.
Nee. Wel recentelijk nog. Ergens halverwege augustus.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:45 schreef Illiberal het volgende:
Oke, nou jammer dan van VV. Jij bent er nu, poster hierboven?
Ik bedoelde hem.quote:Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef kalinhos het volgende:
Overigens, reagerend op het bericht op de vorige pagina:
Tuben in VangVieng is niet meer. Het tuben zelf kan nog wel, maar alle barretjes aan de rivier zijn gesloten, dus tis een aparte sfeer (soort spookstad) en er is bijna geen kip op t water.
Een kwart! Dat is toch al absurd veel...quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat. Nog niet een kwart van de mensen gebruikt drugs tijdens dat tuben.
Ik zeg niet dat een kwart gebruikt. Ik stel alleen buzz1291 net doet alsof iedereen daar drugs gebruikt, en dat is gewoon niet zo.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een kwart! Dat is toch al absurd veel...
Hoeveel procent gebruikt drugs tijdens het raften in Frankrijk, het mountainbiken in Bolivia, het sandboarden in Namibië...?
Outdoorsporten en drugs moet je gewoon niet combineren, dat levert ongelukken op, zoals al is gebleken.
Ik kwam net een suite in Lebua tegen voor US$112, via Agoda. Is dat wat?quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:45 schreef sportgek1985 het volgende:
In november slaap ik een nachtje in Bangkok met mijn vriendin. Nu leek het me leuk om daar iets speciaals van te maken en in een heel mooi hotel te slapen. In eerste instantie dacht ik aan het hotel uit de film Hangover II (http://www.lebua.com/en/lebua-at-state-tower/), maar dat is misschien net wat duur USD 200 +. Iemand een andere leuke tip voor een romantische overnachting in Bangkok?
Thanks! Dat zou wel een schappelijke prijs zijn. Ik vind hem echter alleen voor USD 165. Komt namelijk ook nog USD 25 tax bij.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik kwam net een suite in Lebua tegen voor US$112, via Agoda. Is dat wat?
Direct doen! Is ee fantastisch hotel en zeker nu al die hautaine KLMmertjes daar nu niet meer komen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik kwam net een suite in Lebua tegen voor US$112, via Agoda. Is dat wat?
Ik zeik helemaal geen backpackers af, maar wel druggebruikende, lallende en schreeuwende zich vol laten lopende toeristen die het hele dorp claimen en voor het vervoer van hun bagage toevallig allemaal een backpack gebruiken. Maar je laat dus wel zien dat je zelf ook niet veel meer gedaan hebt daar met je statement van "dat bijna iedereen in die landen daar aan het backpacken is". Gelukkig niet zeg want dan was half Z.O. Azie inmiddels al lang en breed failliet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat. Nog niet een kwart van de mensen gebruikt drugs tijdens dat tuben.
En verder redeneer je scheef. Wat wil je nou precies? De backpacker afzeiken? Drugsgebruikende backpackers afzeiken? Of gewoon generaliseren voor die paar mensen die drugs gebruiken? Het feit dat bijna alle drugsgebruikers daar backpackers zijn, is wellicht omdat bijna iedereen in die landen aan het backpacken is? Dan zeg je pakweg hetzelfde als; alle drugsgebruikers in Laos zijn mensen.
Ik snap je generalisaties echt niet steeds. Hoezo laat ik nu zien dat ik verder niks heb gedaan? Wat weet jij daar nou van? En wat doe jij dan op vakantie? Elke dag je verrijken met cultuur? Nooit eens een dag lekker niks of een keer flink op stap?quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zeik helemaal geen backpackers af, maar wel druggebruikende, lallende en schreeuwende zich vol laten lopende toeristen die het hele dorp claimen en voor het vervoer van hun bagage toevallig allemaal een backpack gebruiken. Maar je laat dus wel zien dat je zelf ook niet veel meer gedaan hebt daar met je statement van "dat bijna iedereen in die landen daar aan het backpacken is". Gelukkig niet zeg want dan was half Z.O. Azie inmiddels al lang en breed failliet.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik snap je generalisaties echt niet steeds. Hoezo laat ik nu zien dat ik verder niks heb gedaan? Wat weet jij daar nou van? En wat doe jij dan op vakantie? Elke dag je verrijken met cultuur? Nooit eens een dag lekker niks of een keer flink op stap?
Ook je generalisatie dat alle backpackers arm zijn. Waar slaat dat nou weer op? Ook dat je dan nog durft te suggereren dat ZO Azie failliet daardoor zou gaan. Je doet alsof de niet-backpackers die landen in leven houden.
Je snapt het niet hé? Ik zeg helemaal niet dat BPers arm zijn. Ze besteden alleen per dag gemiddeld aanzienlijk minder dan de gemiddelde toerist. Maar al woon ik er niet permanent, ik ben voor business, waar ik dan altijd een weekje vakantie aan vast probeer te plakken, zo ongeveer iedere 3 maanden en week of 3 a 4 in Azie, hetzij in Hong Kong, Bangkok of Kuala Lumpur. Dus vertel mij nou niets over de economische gesteldheid of over het soort toeristen dat die landen bezoekt, want daar heb ik in de loop der jaren genoeg ervaring mee opgedaan en alle grote veranderingen in de laatste 10 jaar voorbij zien trekken. Ja en ook in Vang Vien.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik snap je generalisaties echt niet steeds. Hoezo laat ik nu zien dat ik verder niks heb gedaan? Wat weet jij daar nou van? En wat doe jij dan op vakantie? Elke dag je verrijken met cultuur? Nooit eens een dag lekker niks of een keer flink op stap?
Ook je generalisatie dat alle backpackers arm zijn. Waar slaat dat nou weer op? Ook dat je dan nog durft te suggereren dat ZO Azie failliet daardoor zou gaan. Je doet alsof de niet-backpackers die landen in leven houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |