De vliegtuig maatschappij kan je erom weigerenquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Volgens mij boeit ze dat vrij weinig op het vliegveld.
En dan zelf een slechte naam krijgen? Waarom zouden ze dat doen? Wat boeit die vliegtuigmaatschappij dat nou weer? Heb er zelf nog nooit van gehoord dat ze daar moeilijk over doen. Er zijn genoeg reizigers die beginnen in Thailand en dan wel zien.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:37 schreef Bombshell het volgende:
[..]
De vliegtuig maatschappij kan je erom weigeren
Heb zelf ook een twee maanden in Azie gereisd en stelde dezelfde vraag als die hier nu behandeld werd. Ik kreeg toen meerdere malen dit antwoord en het advies om een ticket te kopen waarmee je aantoond dat je thailand verlaat. Vervolgens niet gedaan omdat ik een gratis visum voor 60 dagen kreeg dus daar had ik voldoende aan.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En dan zelf een slechte naam krijgen? Waarom zouden ze dat doen? Wat boeit die vliegtuigmaatschappij dat nou weer? Heb er zelf nog nooit van gehoord dat ze daar moeilijk over doen. Er zijn genoeg reizigers die beginnen in Thailand en dan wel zien.
Misschien is het net zo serieus als dat je op je arrival visum een adres moet invullen waar je heen gaat?
Ho ho, Vietnam niet ter plekke regelen. Dan mag je of heel veel gaan dokken of weer een vliegtuig in Vietnam uit. Vietnam werkt met een visa on arrival, via internet kan je zo een 'brief' aanvragen waarbij je een soort van toestemming krijgt voor een visa on arrival. Dan heb je wel die brief nodig natuurlijkquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:42 schreef Chimpmunk het volgende:
oke, samengevat dus:
Ik ga een rondreis van 3 maanden maken waarin ik Thailand langer dan een maand bezoek. Naast Thailand bezoek ik Cambodja en Vietnam (en misschien Laos). Uiteindelijk vlieg ik ook weer terug vanuit Thailand, Bangkok naar Nederland.
To do:
* visum aanvragen voor Thailand: halen bij Thais consulaat in Amsterdam (¤30)
* visum voor omliggende landen ter plekke regelen
Dan vraag ik me nog af:
* Een visum is voor max 60 dagen, ik vlieg pas ná c.a. 90 dagen terug, ik ben niet langer dan 60 dagen in thailand, want ik reis verder naar omliggende landen, maar kan dit op het vliegveld niet bewijzen. Of hoeft dat dan ook niet meer omdat ik nu een visum heb?
Excuses als er geen bal van klopt, zie door de bomen het bos niet helemaal meer.
Nou ik zal je zeggen dat een muts van Emirates het me een paar weken geleden op Schiphol toch vroeg wanneer ik Thailand weer zou verlaten. En dat terwijl ik een doorreis ticket naar Hong Kong geboekt had bij Emirates.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Volgens mij boeit ze dat vrij weinig op het vliegveld.
Je zal maar een lastig iemand treffen. Ik zou voor de zekerheid toch een ticket van 60 euro ofzoiets aanschaffen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou ik zal je zeggen dat een muts van Emirates het me een paar weken geleden op Schiphol toch vroeg wanneer ik Thailand weer zou verlaten. En dat terwijl ik een doorreis ticket naar Hong Kong geboekt had bij Emirates.
Maar gewoon je verhaal klaar hebben en zeggen dat je over xx dagen met de bus naar Phnom Penh reist oid. Dan doet niemand moeilijk.
Oke, helder verhaal, dankje! Ik boek dus inderdaad een ticket naar een ander land (in mijn geval cambodja) om aan te tonen dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand ben en kan zo dus 'visumvrij' naar Thailand.quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:24 schreef ozzietukker het volgende:
KLM, Air Berlin weigeren je op 100% zeker als je geen vliegticket kan aantonen dat je Thailand verlaat binnen de geldigheid van je visum on arrival (30 dagen) of bij de Thaise ambassade aangevraagde visa. (60 dagen).
Dan kan je ter plekke een (op dat moment duur) retourticket aanschaffen of moet je wat regelen met een vliegticket van bijvoorbeeld Air Asia, maar dat gaat over het algemeen wat lastig op het vliegveld. (Hoewel het mijn smartphone wel zou kunnen moet je daar maar net de gelegenheid voor hebben). De overige luchtvaartmaatschappijen zullen deze door de Thaise overheid gestelde regels ook wel opvolgen, wanneer een passagier geweigerd wordt om deze reden krijgt de luchtvaartmaatschappij naast een flinke boete ook de verplichting de passagier weer terug te vervoeren.
Bij aankomst in Thailand, en dat zijn er inmiddels al meer dan 100, is mij persoonlijk nog nooit om een retourticket gevraagd, maar dit betekent niet dat het niet gebeurd, bij een persoon uit het Midden Oosten of India en dergelijke wordt hier goed naar gekeken, en ook voor mij in de rij zijn meerdere malen Australische backpackers ook om retourtickets gevraagd. (Maar ook ik kan er nog uitzien bij aankomst in Azië als een ehm toerist in mijn korte broek en teenslippers wanneer ik met een Air Asia vlucht uit Bali aankom.
Dus het advies is om absoluut een ticket te boeken uit Thailand of bij de Thaise Ambassade een visum aan te schaffen, op dit moment niet meer gratis, de promotie is afgelopen, inmiddels hebben ze genoeg toeristen...
Visum voor Cambodja koop je aan de grens, on arrival 20 dollar maar over land willen die flikkers er graag wel 1200 Baht voor hebben....quote:Op zondag 9 september 2012 21:46 schreef Chimpmunk het volgende:
[..]
Oke, helder verhaal, dankje! Ik boek dus inderdaad een ticket naar een ander land (in mijn geval cambodja) om aan te tonen dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand ben en kan zo dus 'visumvrij' naar Thailand.
De bedoeling is om daarna c.a. Cambodja en Vietnam beide een iets minder dan een maand te bezoeken.
Het visum voor Cambodja koop ik in Thailand.
Moet ik dan in Cambodja en Vietnam ook kunnen aantonen (dmv een vliegticket) dat ik in beide landen niet langer dan 30 dagen blijf? Want ik kan bijvoorbeeld wel een visum hebben van 30 dagen maar hoe bewijs ik dan dat ik voor de afloop van die 30 dagen het land weer uit ga?
Ik ben ook wel eens gebeld door Eva Airways of ik een visum had toen ik langer dan 30 dagen bleef.quote:Op zondag 9 september 2012 22:12 schreef buzz1291 het volgende:
Maar al geloof in helemaal niets van het weiger verhaal van Ozzietukker, ik kan het tegendeel niet bewijzen. Officieel zal Ozzie wel gelijk hebben, maar ik ben er van overtuigd dat wanneer je vantevoren even instudeert dat je het land "volgende week via die en die grensovergang per bus" weer gaat verlaten, er geen mnaatschappij is die je zal weigeren. Waarom verkopen ze anders enkele reizen naar die landen?
De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor het feit dat ze passagiers met de juiste papieren meenemen. Dus als immigration in Thailand inderdaad moeilijk gaat doen, en weigert je binnen te laten, moet de luchtvaartmaatschappij je weer mee terugnemen. En dat doen ze liever niet....quote:Op maandag 10 september 2012 08:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze bij de vliegtuigmaatschappij er moeilijk over doen. Wat boeit hun het? Het is toch zaak van de Thaise immigratiepost om daar lastig over te doen, als ze dat zo graag willen. Vliegtuigmaatschappijen riskeren alleen een slechte naam, waar er niks te halen is voor ze.
Zoals tuben hoort te zijn, toch? Met een paar mensen in een rivier dobberen en genieten van het water en de omgeving!quote:Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef kalinhos het volgende:
Overigens, reagerend op het bericht op de vorige pagina:
Tuben in VangVieng is niet meer. Het tuben zelf kan nog wel, maar alle barretjes aan de rivier zijn gesloten, dus tis een aparte sfeer (soort spookstad) en er is bijna geen kip op t water.
Serieus? Bron?quote:Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef kalinhos het volgende:
Tuben in VangVieng is niet meer. Het tuben zelf kan nog wel, maar alle barretjes aan de rivier zijn gesloten, dus tis een aparte sfeer (soort spookstad) en er is bijna geen kip op t water.
Naar de VS zijn de regels streng, maar zeer duidelijk. Zonder visum kom je er niet in met een enkeltje. En een doorreisticket naar een buurland is ook niet geldig.quote:Op maandag 10 september 2012 18:12 schreef vinnie1980 het volgende:
eenige die echt moeilijk doet is amerika,
thailand krijgt zo veel backpakkers die regelen wel wat hoor. en ik ben meermaals met klm naar bangkok gevlogen en is mij nog nooit gevraagd. alleen laatst toen ik naar de us ging toen moest ik ineens een ticket bij me hebben, reis eigenlijk alleen met paspoort en smartphone.
Weet je ook waarom dit is besloten? Zal vast wel iets met drugs te maken hebben. Gewoon keihard paddos verkopen aan mensen die straal bezopen zijn. Daar moeten ongelukken van komen.quote:Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef kalinhos het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |