abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116499200
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Weet je dit zeker? Volgens mij boeit ze dat vrij weinig op het vliegveld.
De vliegtuig maatschappij kan je erom weigeren
pi_116499294
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:37 schreef Bombshell het volgende:

[..]

De vliegtuig maatschappij kan je erom weigeren
En dan zelf een slechte naam krijgen? Waarom zouden ze dat doen? Wat boeit die vliegtuigmaatschappij dat nou weer? Heb er zelf nog nooit van gehoord dat ze daar moeilijk over doen. Er zijn genoeg reizigers die beginnen in Thailand en dan wel zien.

Misschien is het net zo serieus als dat je op je arrival visum een adres moet invullen waar je heen gaat?
pi_116499366
oke, samengevat dus:

Ik ga een rondreis van 3 maanden maken waarin ik Thailand langer dan een maand bezoek. Naast Thailand bezoek ik Cambodja en Vietnam (en misschien Laos). Uiteindelijk vlieg ik ook weer terug vanuit Thailand, Bangkok naar Nederland.

To do:

* visum aanvragen voor Thailand: halen bij Thais consulaat in Amsterdam (¤30)
* visum voor omliggende landen ter plekke regelen

Dan vraag ik me nog af:

* Een visum is voor max 60 dagen, ik vlieg pas ná c.a. 90 dagen terug, ik ben niet langer dan 60 dagen in thailand, want ik reis verder naar omliggende landen, maar kan dit op het vliegveld niet bewijzen. Of hoeft dat dan ook niet meer omdat ik nu een visum heb?

Excuses als er geen bal van klopt, zie door de bomen het bos niet helemaal meer.
pi_116499418
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En dan zelf een slechte naam krijgen? Waarom zouden ze dat doen? Wat boeit die vliegtuigmaatschappij dat nou weer? Heb er zelf nog nooit van gehoord dat ze daar moeilijk over doen. Er zijn genoeg reizigers die beginnen in Thailand en dan wel zien.

Misschien is het net zo serieus als dat je op je arrival visum een adres moet invullen waar je heen gaat?
Heb zelf ook een twee maanden in Azie gereisd en stelde dezelfde vraag als die hier nu behandeld werd. Ik kreeg toen meerdere malen dit antwoord en het advies om een ticket te kopen waarmee je aantoond dat je thailand verlaat. Vervolgens niet gedaan omdat ik een gratis visum voor 60 dagen kreeg dus daar had ik voldoende aan.
pi_116499826
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:42 schreef Chimpmunk het volgende:
oke, samengevat dus:

Ik ga een rondreis van 3 maanden maken waarin ik Thailand langer dan een maand bezoek. Naast Thailand bezoek ik Cambodja en Vietnam (en misschien Laos). Uiteindelijk vlieg ik ook weer terug vanuit Thailand, Bangkok naar Nederland.

To do:

* visum aanvragen voor Thailand: halen bij Thais consulaat in Amsterdam (¤30)
* visum voor omliggende landen ter plekke regelen

Dan vraag ik me nog af:

* Een visum is voor max 60 dagen, ik vlieg pas ná c.a. 90 dagen terug, ik ben niet langer dan 60 dagen in thailand, want ik reis verder naar omliggende landen, maar kan dit op het vliegveld niet bewijzen. Of hoeft dat dan ook niet meer omdat ik nu een visum heb?

Excuses als er geen bal van klopt, zie door de bomen het bos niet helemaal meer.
Ho ho, Vietnam niet ter plekke regelen. Dan mag je of heel veel gaan dokken of weer een vliegtuig in Vietnam uit. Vietnam werkt met een visa on arrival, via internet kan je zo een 'brief' aanvragen waarbij je een soort van toestemming krijgt voor een visa on arrival. Dan heb je wel die brief nodig natuurlijk :)

Cambodja is wel gewoon naar de grens toe en dat stelt weer niks voor :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 7 september 2012 @ 17:30:46 #106
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116505450
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Weet je dit zeker? Volgens mij boeit ze dat vrij weinig op het vliegveld.
Nou ik zal je zeggen dat een muts van Emirates het me een paar weken geleden op Schiphol toch vroeg wanneer ik Thailand weer zou verlaten. En dat terwijl ik een doorreis ticket naar Hong Kong geboekt had bij Emirates.

Maar gewoon je verhaal klaar hebben en zeggen dat je over xx dagen met de bus naar Phnom Penh reist oid. Dan doet niemand moeilijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116505915
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou ik zal je zeggen dat een muts van Emirates het me een paar weken geleden op Schiphol toch vroeg wanneer ik Thailand weer zou verlaten. En dat terwijl ik een doorreis ticket naar Hong Kong geboekt had bij Emirates.

Maar gewoon je verhaal klaar hebben en zeggen dat je over xx dagen met de bus naar Phnom Penh reist oid. Dan doet niemand moeilijk.
Je zal maar een lastig iemand treffen. Ik zou voor de zekerheid toch een ticket van 60 euro ofzoiets aanschaffen.
  vrijdag 7 september 2012 @ 19:24:30 #108
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116509081
KLM, Air Berlin weigeren je op 100% zeker als je geen vliegticket kan aantonen dat je Thailand verlaat binnen de geldigheid van je visum on arrival (30 dagen) of bij de Thaise ambassade aangevraagde visa. (60 dagen).

Dan kan je ter plekke een (op dat moment duur) retourticket aanschaffen of moet je wat regelen met een vliegticket van bijvoorbeeld Air Asia, maar dat gaat over het algemeen wat lastig op het vliegveld. (Hoewel het mijn smartphone wel zou kunnen moet je daar maar net de gelegenheid voor hebben). De overige luchtvaartmaatschappijen zullen deze door de Thaise overheid gestelde regels ook wel opvolgen, wanneer een passagier geweigerd wordt om deze reden krijgt de luchtvaartmaatschappij naast een flinke boete ook de verplichting de passagier weer terug te vervoeren.

Bij aankomst in Thailand, en dat zijn er inmiddels al meer dan 100, is mij persoonlijk nog nooit om een retourticket gevraagd, maar dit betekent niet dat het niet gebeurd, bij een persoon uit het Midden Oosten of India en dergelijke wordt hier goed naar gekeken, en ook voor mij in de rij zijn meerdere malen Australische backpackers ook om retourtickets gevraagd. (Maar ook ik kan er nog uitzien bij aankomst in Azië als een ehm toerist in mijn korte broek en teenslippers wanneer ik met een Air Asia vlucht uit Bali aankom.

Dus het advies is om absoluut een ticket te boeken uit Thailand of bij de Thaise Ambassade een visum aan te schaffen, op dit moment niet meer gratis, de promotie is afgelopen, inmiddels hebben ze genoeg toeristen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116512513
Kijk dan klopte mn informatie toch. :P
pi_116513024
Ik ben daadwerkelijk een keer door een vliegtuigmaatschappij geweigerd omdat ik geen retourticket had (was wel niet naar Thailand, maar toch - ook land met Visa on Arrival). Heb ter plekke een héél duur ticket erbij moeten kopen - om dat vervolgens na aankomst te moeten cancellen. Ik zou het er niet op gokken, eigenlijk.

PS: Ik zie er uit als een "normale" Nederlander ;)
pi_116559413
zijn er hier mensen die ervaring hebben met de business class van China Airlines (boeing 747)
is dit het prijsverschil echt waard? heb je bijv. genoeg beenruimte, want de economy class vind
ik echt te krap voor 10/11/12 uur vliegen...

hoop echt dat mensen me kunnen overtuigen :D haha
pi_116559848
Ik vond die Economy Class prima, vliegtuig was misschien 60% gevuld dus ik had ruimte zat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116561780
tvp
pi_116581495
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:24 schreef ozzietukker het volgende:
KLM, Air Berlin weigeren je op 100% zeker als je geen vliegticket kan aantonen dat je Thailand verlaat binnen de geldigheid van je visum on arrival (30 dagen) of bij de Thaise ambassade aangevraagde visa. (60 dagen).

Dan kan je ter plekke een (op dat moment duur) retourticket aanschaffen of moet je wat regelen met een vliegticket van bijvoorbeeld Air Asia, maar dat gaat over het algemeen wat lastig op het vliegveld. (Hoewel het mijn smartphone wel zou kunnen moet je daar maar net de gelegenheid voor hebben). De overige luchtvaartmaatschappijen zullen deze door de Thaise overheid gestelde regels ook wel opvolgen, wanneer een passagier geweigerd wordt om deze reden krijgt de luchtvaartmaatschappij naast een flinke boete ook de verplichting de passagier weer terug te vervoeren.

Bij aankomst in Thailand, en dat zijn er inmiddels al meer dan 100, is mij persoonlijk nog nooit om een retourticket gevraagd, maar dit betekent niet dat het niet gebeurd, bij een persoon uit het Midden Oosten of India en dergelijke wordt hier goed naar gekeken, en ook voor mij in de rij zijn meerdere malen Australische backpackers ook om retourtickets gevraagd. (Maar ook ik kan er nog uitzien bij aankomst in Azië als een ehm toerist in mijn korte broek en teenslippers wanneer ik met een Air Asia vlucht uit Bali aankom.

Dus het advies is om absoluut een ticket te boeken uit Thailand of bij de Thaise Ambassade een visum aan te schaffen, op dit moment niet meer gratis, de promotie is afgelopen, inmiddels hebben ze genoeg toeristen...
Oke, helder verhaal, dankje! Ik boek dus inderdaad een ticket naar een ander land (in mijn geval cambodja) om aan te tonen dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand ben en kan zo dus 'visumvrij' naar Thailand.

De bedoeling is om daarna c.a. Cambodja en Vietnam beide een iets minder dan een maand te bezoeken.

Het visum voor Cambodja koop ik in Thailand.

Moet ik dan in Cambodja en Vietnam ook kunnen aantonen (dmv een vliegticket) dat ik in beide landen niet langer dan 30 dagen blijf? Want ik kan bijvoorbeeld wel een visum hebben van 30 dagen maar hoe bewijs ik dan dat ik voor de afloop van die 30 dagen het land weer uit ga?
  zondag 9 september 2012 @ 22:12:41 #115
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116583284
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 21:46 schreef Chimpmunk het volgende:

[..]

Oke, helder verhaal, dankje! Ik boek dus inderdaad een ticket naar een ander land (in mijn geval cambodja) om aan te tonen dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand ben en kan zo dus 'visumvrij' naar Thailand.

De bedoeling is om daarna c.a. Cambodja en Vietnam beide een iets minder dan een maand te bezoeken.

Het visum voor Cambodja koop ik in Thailand.

Moet ik dan in Cambodja en Vietnam ook kunnen aantonen (dmv een vliegticket) dat ik in beide landen niet langer dan 30 dagen blijf? Want ik kan bijvoorbeeld wel een visum hebben van 30 dagen maar hoe bewijs ik dan dat ik voor de afloop van die 30 dagen het land weer uit ga?
Visum voor Cambodja koop je aan de grens, on arrival 20 dollar maar over land willen die flikkers er graag wel 1200 Baht voor hebben....

Voor Cambodja hoef je helemaal niets te bewijzen, AirAsia neemt je zo mee op een enkeltje. Heb ik vaak genoeg gedaan omdat ik dan de bus vanuit Sihanoukville terug nam naar Koh kong en verder naar Thailand.

Visum voor Vietnam kun je op de ambassade in Phnom Penh afhalen. ik weet niet meer precies wat het kostte maar binnen 3 dagen gereed was goedkoper dan de volgende dag. En ook daar hoef jevolgens mij niets te bewijzen. AirAsia nam mij zo mee op een enkeltje BKK-HAN.

Maar al geloof in helemaal niets van het weiger verhaal van Ozzietukker, ik kan het tegendeel niet bewijzen. Officieel zal Ozzie wel gelijk hebben, maar ik ben er van overtuigd dat wanneer je vantevoren even instudeert dat je het land "volgende week via die en die grensovergang per bus" weer gaat verlaten, er geen mnaatschappij is die je zal weigeren. Waarom verkopen ze anders enkele reizen naar die landen?

[ Bericht 6% gewijzigd door buzz1291 op 09-09-2012 22:24:16 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 9 september 2012 @ 22:42:47 #116
6941 APK
Factual, I think.
pi_116585204
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:12 schreef buzz1291 het volgende:

Maar al geloof in helemaal niets van het weiger verhaal van Ozzietukker, ik kan het tegendeel niet bewijzen. Officieel zal Ozzie wel gelijk hebben, maar ik ben er van overtuigd dat wanneer je vantevoren even instudeert dat je het land "volgende week via die en die grensovergang per bus" weer gaat verlaten, er geen mnaatschappij is die je zal weigeren. Waarom verkopen ze anders enkele reizen naar die landen?
Ik ben ook wel eens gebeld door Eva Airways of ik een visum had toen ik langer dan 30 dagen bleef.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 9 september 2012 @ 23:58:49 #117
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116588730
:) De officiële regel is dat je een retourticket moet hebben of een bewijs dat je het land binnen 30 dagen verlaat.

Air Berlin was/is hier zeer strikt in, vooral omdat Air Berlin de mogelijkheid heeft om goedkope enkele reizen te boeken richting Thailand, op het vliegveld wordt dan, wanneer je alleen een enkele reis geboekt hebt, gevraagd naar een retourticket. Wanneer je dan geen retourticket of bewijs van doorvlucht binnen de geldigheid van je visum kon aantonen moest je ter plaatse een ticket bijboeken.

Ook door de incheckmedewerkers van de KLM wordt hierom gevraagd, als het vliegticket anders is dan standaard binnen 4 weken of korter retour.

Met Air Asia heb je overigens gelijk, daar is het mij nog nooit gevraagd, en ik maak met die maatschappij veel enkele reizen. Maar in het contract dat je afsluit wanneer je een vliegticket aanschaft staat onder andere vermeld dat de passagier voor alle kosten zal opdraaien wanneer je in het land van aankomst geweigerd wordt. Alle kosten, dus ook de boete voor de maatschappij, zal dan door Air Asia op de passagier verhaald worden.
Nu zal dat laatste nog wel eens lastig voor een maatschappij uit te voeren zjin als de passagier geen local is, want dan is dat verhalen van kosten extreem lastig, maar via de voorwaarden van het ticket heeft Air Asia zich wel ingedekt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116592403
Ik weet dat Emiraters er iig vorig jaar geen fuck om gaf.

Air Berlin kan ik over een week of 3 bevestigen. Vriend van me heeft een ticket voor 4 maanden gekocht, zonder aan te kunnen tonen de grens over te gaan. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze bij de vliegtuigmaatschappij er moeilijk over doen. Wat boeit hun het? Het is toch zaak van de Thaise immigratiepost om daar lastig over te doen, als ze dat zo graag willen. Vliegtuigmaatschappijen riskeren alleen een slechte naam, waar er niks te halen is voor ze.

Het zal vast officieel wel zo moeten, maar ik blijf het apart vinden dat ze je dan zouden weigeren. Over 3 weken zal ik het hier wel bevestigen of dat zo'n doorvlucht bij Air Berlin inderdaad nodig is (of is dat te laat?).

En wat als je nu een guesthouse reserveert in Laos oid? Is dat dan wel genoeg om aan te tonen dat je weggaat? Dat is in principe gratis natuurlijk.
  maandag 10 september 2012 @ 08:59:13 #119
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116592512
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 08:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze bij de vliegtuigmaatschappij er moeilijk over doen. Wat boeit hun het? Het is toch zaak van de Thaise immigratiepost om daar lastig over te doen, als ze dat zo graag willen. Vliegtuigmaatschappijen riskeren alleen een slechte naam, waar er niks te halen is voor ze.
De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor het feit dat ze passagiers met de juiste papieren meenemen. Dus als immigration in Thailand inderdaad moeilijk gaat doen, en weigert je binnen te laten, moet de luchtvaartmaatschappij je weer mee terugnemen. En dat doen ze liever niet....

Ik heb ook ooit stevige problemen (maar niet in Thailand; zelfs niet eens op ons vertrekpunt, maar halverwege de reis) gehad, doordat we ons even niet hadden gerealiseerd dat onze visa net van soort waren veranderd. Het heeft heel wat gezeur en volharding gekost om uiteindelijk, op het allerlaatste moment, toch nog mee te mogen. Geen ontspannen situatie...
pi_116601213
Overigens, reagerend op het bericht op de vorige pagina:

Tuben in VangVieng is niet meer. Het tuben zelf kan nog wel, maar alle barretjes aan de rivier zijn gesloten, dus tis een aparte sfeer (soort spookstad) en er is bijna geen kip op t water.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 10 september 2012 @ 16:57:26 #121
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116606766
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef kalinhos het volgende:

Tuben in VangVieng is niet meer. Het tuben zelf kan nog wel, maar alle barretjes aan de rivier zijn gesloten, dus tis een aparte sfeer (soort spookstad) en er is bijna geen kip op t water.
Zoals tuben hoort te zijn, toch? Met een paar mensen in een rivier dobberen en genieten van het water en de omgeving!
pi_116608720
quote:

Serieus? Bron?
pi_116609810
eenige die echt moeilijk doet is amerika,
thailand krijgt zo veel backpakkers die regelen wel wat hoor. en ik ben meermaals met klm naar bangkok gevlogen en is mij nog nooit gevraagd. alleen laatst toen ik naar de us ging toen moest ik ineens een ticket bij me hebben, reis eigenlijk alleen met paspoort en smartphone.
  maandag 10 september 2012 @ 18:24:06 #124
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116610337
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:12 schreef vinnie1980 het volgende:
eenige die echt moeilijk doet is amerika,
thailand krijgt zo veel backpakkers die regelen wel wat hoor. en ik ben meermaals met klm naar bangkok gevlogen en is mij nog nooit gevraagd. alleen laatst toen ik naar de us ging toen moest ik ineens een ticket bij me hebben, reis eigenlijk alleen met paspoort en smartphone.
Naar de VS zijn de regels streng, maar zeer duidelijk. Zonder visum kom je er niet in met een enkeltje. En een doorreisticket naar een buurland is ook niet geldig.
pi_116617669
quote:

Weet je ook waarom dit is besloten? Zal vast wel iets met drugs te maken hebben. Gewoon keihard paddos verkopen aan mensen die straal bezopen zijn. Daar moeten ongelukken van komen.
Ik tripte hem ook zelf keihard op zon shake ben achtergebleven van de groep en heb mn trip uitgezeten in een hangmat ergens half op een berg achter zon bar. De jungle heeft er nog nooit zo gekleurd en bewegend uitgezien. Het was dat ik in nederland al wat ervaring had opgedaan met paddos anders was het richting onprettig gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')