Weet dat je bij Emirates voor 150 euro je retourdatum kan wijzigen.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Pfft, stom dan een retourtje maar 100 euro meer is. Probleem is een beetje dat ik er voor 6 maanden zit en niet precies weet wanneer ik terug vlieg. Desalniettemin bedankt voor de moeite
7 januari, vanaf Schiphol inderdaad.quote:
Een retourvlucht is altijd goedkoper.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Pfft, stom dan een retourtje maar 100 euro meer is. Probleem is een beetje dat ik er voor 6 maanden zit en niet precies weet wanneer ik terug vlieg. Desalniettemin bedankt voor de moeite
Mja het idee is om voor de kerst ergens op een eiland in het zuiden te belanden :-) Dus wellicht trein heen, en dan vliegen richting het zuiden ergens voor de boot.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zoveel boeit die keus toch niet. De trein ligt prima, maar houdt rekening met eventuele vertraging.
Heb je dit ticket online geregeld, of ben je naar de winkel gegaan? Klinkt heel interessant namelijk, aangezien ik erover denk om een maand of 8 te gaan reizen volgend jaar, maar echt geen idee heb hoe lang ik ergens ga blijven.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:29 schreef kalinhos het volgende:
Qua vliegtickets en datums wijzigen etc.... Ik vloog/vlieg met China Airlines, ticket houdt basicly in Amsterdam-Bangkok--tapei-Sydney, Sydney-tapei-Amsterdam. Ticket koste 1000 euro, en datums wijzigen is gratis (heb het nl. al 4x gedaan sinds ik hier zit). Geboekt via WorldTicketCenter, wellicht dat zij een aanbieding hadden of samenwerking, geen idee. Voor mij werkt het in ieder geval ideaal
Via de website van WorldTicketCenter kan je offertes opvragen voor 'around the world tickets' of soortgelijke tickets voor een bepaalde regio (zuid-oost azie/australie bv) en maatwerk tickets als je bepaalde locaties als wens hebt die niet in de standaard ticketpakketten vallen. Voor zover ik heb kunnen zien zijn wijzigingen in de voorwaarden is het wijzigen van datums vaak gratis of kost het iets van max 50 euro (waarschijnlijk afhankelijk van de maatschappij).quote:Op donderdag 6 september 2012 14:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Heb je dit ticket online geregeld, of ben je naar de winkel gegaan? Klinkt heel interessant namelijk, aangezien ik erover denk om een maand of 8 te gaan reizen volgend jaar, maar echt geen idee heb hoe lang ik ergens ga blijven.
online offerte opgevraagd en toen wat heen en weer gemaild. Enige voorwaarde was dat ik het pas kon wijzigen, NADAT ik mijn 1e vlucht (dus ams-bangkok) gemaakt had. Maar dat was prima, aangezien ik er toch pas na een paar weken achter kwam dat mijn beoogde schema veel te krap was.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Heb je dit ticket online geregeld, of ben je naar de winkel gegaan? Klinkt heel interessant namelijk, aangezien ik erover denk om een maand of 8 te gaan reizen volgend jaar, maar echt geen idee heb hoe lang ik ergens ga blijven.
Vietnam heeft nauwelijks visum on arrival. Dat moet je van tevoren aanvragen via websites en dat kan alleen als je per vliegtuig aankomt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:53 schreef Chimpmunk het volgende:
Yeah!! Blij dat ik het thailand verzameltopic heb gevonden! Voordat alle pret mag beginnen begin ik maar met vervelende (misschien onderhand irritante) vraag:
Half oktober ga ik 3 maanden reizen door Thailand, Cambodja en uiteindelijk Vietnam. Voor elk land reken ik grofweg een maand verblijftijd. Nu is het me duidelijk dat ik voor Thailand een visum moet halen bij het Thaise consulaat in Amsterdam, omdat ik daar (waarschijnlijk) meer dan 30 dagen ben. Alleen ik zit met een paar vragen. Ik vlieg op bangkok, en 3 maand later ook weer op bangkok terug. Daartussen zitten dus meer dan 30 dagen. Hoe bewijs ik dan dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand? Of hoeft dat niet? En het visum voor cambodja regel ik in thailand en die voor vietnam in cambodja? Of kan dit makkelijker?
Thanks!!
Bedankt, maar het is me nog niet echt duidelijker geworden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:05 schreef Godtje het volgende:
[..]
Vietnam heeft nauwelijks visum on arrival. Dat moet je van tevoren aanvragen via websites en dat kan alleen als je per vliegtuig aankomt.
Cambodja en Laos kan je een visum regelen voor andere landen maar kost aanzienlijk meer moeite. Minder mogelijkheden om dat te doen. Goed kijken naar ambassades, consulaten en feestdagen of ze wel open zijn.
In Thailand kan je makkelijker een visum regelen voor alle omringende landen.
Bij uitgaan krijg je ook een stempel dus aantonen hoe lang je er bent gaat automatisch.
Een 30 dagen visum krijg je alleen als je naar binnen vliegt anders 15 dagen als je over land komt.
Om te bewijzen dat je niet langer blijft dan 30 dagen kan je een goedkoop vliegticket boeken (enkeltje) naar een plaats buiten Thailand.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:53 schreef Chimpmunk het volgende:
Yeah!! Blij dat ik het thailand verzameltopic heb gevonden! Voordat alle pret mag beginnen begin ik maar met vervelende (misschien onderhand irritante) vraag:
Half oktober ga ik 3 maanden reizen door Thailand, Cambodja en uiteindelijk Vietnam. Voor elk land reken ik grofweg een maand verblijftijd. Nu is het me duidelijk dat ik voor Thailand een visum moet halen bij het Thaise consulaat in Amsterdam, omdat ik daar (waarschijnlijk) meer dan 30 dagen ben. Alleen ik zit met een paar vragen. Ik vlieg op bangkok, en 3 maand later ook weer op bangkok terug. Daartussen zitten dus meer dan 30 dagen. Hoe bewijs ik dan dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand? Of hoeft dat niet? En het visum voor cambodja regel ik in thailand en die voor vietnam in cambodja? Of kan dit makkelijker?
Thanks!!
Vietnam over land moet je hebben voor je er bent. Ik zou dan in Thailand een het regelen dat je een 60 dagen vietnam krijgt met flexibele tijden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:16 schreef Chimpmunk het volgende:
[..]
Bedankt, maar het is me nog niet echt duidelijker geworden.
Als ik het goed begrijp moet ik dus een 30 dagen visum regelen voor Thailand, en visums om in Cambodja en Vietnam te komen ter plekke regelen? (steek wss over naar camb en vietn via land)
Visa voor Thailand krijg je bij aankomsst (30 dagen). Cambodja en Laos kan je aan de grens makkelijk regelen (beide 30 dagen). Vietnam weet ik niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:16 schreef Chimpmunk het volgende:
[..]
Bedankt, maar het is me nog niet echt duidelijker geworden.
Als ik het goed begrijp moet ik dus een 30 dagen visum regelen voor Thailand, en visums om in Cambodja en Vietnam te komen ter plekke regelen? (steek wss over naar camb en vietn via land)
Oke, dus het maakt niets uit dat ik weer terug vlieg via thailand 3 mnd later, als ik de grens maar voor afloop van die 30 dagen oversteek. Maar in principe kan ik, mocht ik toch langer in thailand willen blijven, ook een visum run doen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:19 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Visa voor Thailand krijg je bij aankomsst (30 dagen). Cambodja en Laos kan je aan de grens makkelijk regelen (beide 30 dagen). Vietnam weet ik niet eigenlijk.
Ik heb voor mijn reis veel research gedaan en 9 vd 10 x was emirates het goedkoopst of één van de goedkoopste. Daarnaast is het ook nog een top airline en hebben ze een top service. Düsseldorf scheelde trouwens 200 euro tov Amsterdam.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:00 schreef Thongkamma het volgende:
voor hoe goedkoop (:D) kun je dit jaar nog vliegen naar Thailand?
en wanneer is het goedkoopst om te boeken voor juli/aug 2013??
Nee je moet al kunnen aantonen op Schiphol dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat. Veel mensen doen dit door middel van het boeken van een goedkope ticket van bv Bangkok naar Ho Chi Min bijvoorbeeld. Je hebt dan bewijs (vliegtuigticket) dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat. Of je dat dan ook doet is verder aan jou.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:36 schreef Chimpmunk het volgende:
[..]
Oke, dus het maakt niets uit dat ik weer terug vlieg via thailand 3 mnd later, als ik de grens maar voor afloop van die 30 dagen oversteek. Maar in principe kan ik, mocht ik toch langer in thailand willen blijven, ook een visum run doen.
Klopt. Je mag 30 dagen in Thailand blijven, of je daarna weer terug komt is aan jou. Let wel dat bij aankomst via land je maar een visum krijgt voor 15 dagen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:36 schreef Chimpmunk het volgende:
[..]
Oke, dus het maakt niets uit dat ik weer terug vlieg via thailand 3 mnd later, als ik de grens maar voor afloop van die 30 dagen oversteek. Maar in principe kan ik, mocht ik toch langer in thailand willen blijven, ook een visum run doen.
Weet je dit zeker? Volgens mij boeit ze dat vrij weinig op het vliegveld.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:34 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Nee je moet al kunnen aantonen op Schiphol dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat. Veel mensen doen dit door middel van het boeken van een goedkope ticket van bv Bangkok naar Ho Chi Min bijvoorbeeld. Je hebt dan bewijs (vliegtuigticket) dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat. Of je dat dan ook doet is verder aan jou.![]()
Ik had zelf een double entry visa voor Thailand. Die gaven ze toen gratis bij de thaise ambassade. Misschien doen ze dat nog steeds.
Vraag het anders aan Ozzietukker die weet veel van zulke zaken af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |