Blanco stemmen is alleen nuttig voor het opkomstpercentage. Als je het eigenlijk allemaal maar kut vindt en tegen het systeem bent, kan je beter niet stemmen. Hoe meer mensen niet stemmen hoe duidelijker het signaal dat mensen het niet met het systeem eens zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:40 schreef LangeJan het volgende:
Vraagje!
Wat is het nut van blanco stemmen?
Ik heb altijd begrepen dat wanneer je niet stemt, je stem naar de grootste partij gaat... volledige automatisch..
Maar als ik blanco stem? Kan ik dan mijn stem nietig verklaren? Omdat ik immers te bekrompen ben om alle partijprogramma's en de gevolgen van mijn keuzes te overzien?
Hoe ik aan geld wil komen zonder banken... boeiend? Laat gewoon je geld storten en haal het er desnoods meteen vanaf als jij er zo weinig mogelijk mee te maken wilt hebben, of zorg dat je contant krijgt uitbetaald. Ik snap niet waarom jij zo paniekerig e.d. doet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hoe wil je aan je geld komen zonder de banken? leg mij dat maar eens uit. de banken hebben ons wat dat betreft in een economische houdgreep, ze kunnen (en doen) doen en laten wat ze willen en wij kunnen ons geld er niet afhalen als zij dat niet willen ongeacht of je een vordering wilt leggen, want het is allemaal een centraal systeem geworden, zonder banken is er uberhaupt geen geld want alles is tegenwoordig krediet, je mag je muntjes nog kussen maar als het aan de banken ligt is alles gewoon digitaal straks, scheelt ze ook papier van al het bijdrukken wat ze elke minuut doen
[..]
in princiepe bestaat er nieteens iets als rente, want dat geld gaat meteen terug de bank in, het is gewoon spookgeld wat dat betreft, dus je loopt helemaal niks mis, want je hebt het niet, aangezien je het er niet vanaf kunt halen als jij dat zou willen en de bank wilt dat niet.
[..]
Welke solide bank, heb jij wel door hoe alle banken aan het fuseren zijn de laatste tijd?
En wat denk je dat er gebeurd met kleine banken? Die zijn dan hypotetisch onbetrouwbaar, dus niet solide.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:49 schreef Rezania het volgende:
TS heeft zijn eigen partij opgericht en vertegenwoordigt zichzelf dus?
lees je in voordat je jezelf voor schut zet met bovenstaande opmerkingen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Vrijdenker
Een woord voor prutsers die maar wat schreeuwen en overal tegen aan trappen.
ten eerste probeer ik helemaal niemand de ogen te openen, het is toch een basic iets dat je jezelf kunt vertegenwoordigen lijkt mij, blijkbaar niet. Daarnaast gaat het enkel regionaal goed omdat we letterlijk parasiteren op de grondstoffen van andere continenten waar het 'vervolgens (wat toevallig nou) niet goed gaat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:38 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Lol TS is het type dat denkt dat hij de wereld begrijpt en de rest zijn ogen moet openen! Hoe slecht gaat het nu in de (westerse) wereld in vergelijking met 100 jaar geleden? Mongool! 1000x zo goed! Tuurlijk heb je als individu niet alles precies in de hand en wordt er macht uitgeoefend, maar om te zeggen dat het te ver gaat en je leven beheerst? Totale onzin! Nogmaals: Mongool!
quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik kan aangeven dat gert 20 moorden gepleegd heeft maar ik kan hem geen beter mens maken.
Uit je reacties lees ik echter dat je jezelf nogal moreel superieur vind boven de niet 'vrijdenkers' hier.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:52 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ten eerste probeer ik helemaal niemand de ogen te openen, het is toch een basic iets dat je jezelf kunt vertegenwoordigen lijkt mij, blijkbaar niet. Daarnaast gaat het enkel regionaal goed omdat we letterlijk parasiteren op de grondstoffen van andere continenten waar het 'vervolgens (wat toevallig nou) niet goed gaat.
En verder gefeliciteerd met je hoog intellectuele afsluiter.
vind ik dat?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Uit je reacties lees ik echter dat je jezelf nogal moreel superieur vind boven de niet 'vrijdenkers' hier.
jahoor dat kan wel alleen dan worden mensen agressief naar jequote:Op maandag 27 augustus 2012 21:06 schreef Epiphaneia het volgende:
Maar je kan helaas niet zeggen tegen een agent "ik vertegenwoordig mezelf en ik vind de boete die u schrijft veel te hoog, ik bied de helft" of in de winkel "ik vertegenwoordig mezelf en ik ga niet 2% meer btw betalen, maar juist 2% procent minder".
Ik vind het ook niet prettig om te weten dat belangrijke beslissingen die mijn leven en toekomst beïnvloeden, genomen worden door anderen, vooral door mensen met hele andere ideeën en overtuigingen dan de mijne.
Je kunt hopen tot je 2 extra armen krijgt maar er zal nooit iets van terecht komen.quote:Het enige wat ik helaas kan doen is stemmen op een partij waarvan de plannen het meest overeenkomen met wat ik wil voor de toekomst, en hopen dat er iets van terecht komt. Niet de meest ideale opzet, maar bij gebrek aan een beter optie moet het toch maar zo.
Dat is dus het hele probleem met de politiek in dit land. Je kan hooguit kiezen op een partij waarmee je het op de meeste punten eens bent, maar ook die partij heeft vaak punten waar je het weer totaal niet mee eens bent.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:06 schreef Epiphaneia het volgende:
Het enige wat ik helaas kan doen is stemmen op een partij waarvan de plannen het meest overeenkomen met wat ik wil voor de toekomst, en hopen dat er iets van terecht komt. Niet de meest ideale opzet, maar bij gebrek aan een beter optie moet het toch maar zo.
dat heb ik al gezegd en indepth uitgelegd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:08 schreef NietDoen het volgende:
Maar hoe zou "het systeem" er dan wel uit moeten zien volgens jou TS? Welk systeem zou in de praktijk ook daadwerkelijk werken, en tilt de democratie naar een hoger niveau?
Doet de Algemene Rekenkamer dat niet?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:39 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is dus het hele probleem met de politiek in dit land. Je kan hooguit kiezen op een partij waarmee je het op de meeste punten eens bent, maar ook die partij heeft vaak punten waar je het weer totaal niet mee eens bent.
Daarnaast zijn er gewoon te veel partijen en zie je de laatste jaren dat er altijd een compromis gesloten moet worden voordat een partij iets gedaan krijgt. En dan is het altijd in een afgezwakte vorm en dus niet waar ze voor stonden bij de verkiezingen.
Wat we als land nodig hebben is helemaal niet een van die politieke partijen. Wat we als land nodig hebben is een onafhankelijk instituut die de overheid controleert op met name de overheidsuitgaven. Daar hebben we veel meer aan.
Je minacht mensen die principes hebben? mooie trut ben jij dan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 02:03 schreef rosalinde93 het volgende:
Mensen die dit niet doen 'uit principe'.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:48 schreef BaajGuardian het volgende:
en bang zijn zichzelf te vertegenwoordigen, bang dat hun meninkje niet ver genoeg rijkt, bang voor de invloed van belichamingen in de wereld, bang bang bang, en geven dus maar zowel hun vertegenwoordiging als 'verantwoordelijkheid uit handen.
elke keer weer, en achteraf is alles kut, maar volgende keer kunnen we weer stemmen!
beter dan niks! is er een beter alternatief?" hoor je dan vaak.
Ja kut, als je nog over een 'zelf kon spreken bij het gros
Echt een kinderschool soms dit land/wereldje.
En zeg je daar wat van krijg je van die prachtige oneliners als: mischien moet je zelf de politiek dan ingaan om wat te veranderen!
of de klassieker: als je niet stemt moet je je muil houden want je had de kans wat te veranderen
alsof je naar een sketch van jiskefet zit te kijken.
dat woon ik niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:40 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt. Wees godverdomme blij dat je in een democratie woont. Sneuneus.
zijkant van wat, ik sta niet aan de zijkant van iets ik sta voor mijzelf.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:55 schreef CasselerRIP het volgende:
Een voorbeeld van iemand die van de zijkant kan roepen dat alles anders moet, met de geruststellende gedachte er nooit de consequenties voor te hoeven dragen.
Kan je ook reageren op het wat relevantere deel van mijn post?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
zijkant van wat, ik sta niet aan de zijkant van iets ik sta voor mijzelf.
Je bedoeld een parlementaire poppenkas waar werkelijk geen enkel standpunt in word uitgevoerd zolang het niet van een europees (corporaat) belang uitgaat.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:52 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Volgens wiki wel. Een parlementaire democratie. Hoe dan ook, wees blij dat je mag stemmen
De welvaart zal zich normaliseren en spreiden bedoel je, ipv nu 90% van de welvaart bij de aller rijksten 9% bij de middenmoot en 1% bij de rest waarvan 0.1% bij de zwakkeren, en die 'rest beslaat zo'n 60% van het land onderhand.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:41 schreef Eenskijken het volgende:
als we doen wat TS wilt, lijkt het alsof we teruggaan naar de middeleeuwen. de welvaart zal keihard dalen
Dat is een illusie, de middenmoot is slechts 'entertained' maar het verschil tussen de welvaart van die middenmoot en de rijken is absurd gigantisch.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:52 schreef Eenskijken het volgende:
de welvaart is nu juist groot bij de middenmoot bedoel je.
Absurd gigantisch ten opzichte van wat?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat is een illusie, de middenmoot is slechts 'entertained' maar het verschil tussen de welvaart van die middenmoot en de rijken is absurd gigantisch.
Geloof je ook in de Bilderberg groep? Je lijkt namelijk nogal aan complot denken te doen, en als je tegen Europa bent, stem je toch lekker PVV, SP of zo'n kekke splintergroepering.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je bedoeld een parlementaire poppenkas waar werkelijk geen enkel standpunt in word uitgevoerd zolang het niet van een europees (corporaat) belang uitgaat.
dat je zoiets nog uberhaupt kunt typen, heb je mn op niet gelezen oid..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:44 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Geloof je ook in de Bilderberg groep? Je lijkt namelijk nogal aan complot denken te doen, en als je tegen Europa bent, stem je toch lekker PVV, SP of zo'n kekke splintergroepering.
Waarom zou je daar niet in geloven als het gewoon bestaat en er open over gesproken wordt?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:44 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Geloof je ook in de Bilderberg groep? Je lijkt namelijk nogal aan complot denken te doen, en als je tegen Europa bent, stem je toch lekker PVV, SP of zo'n kekke splintergroepering.
Ja, dat bedoelde ik dus ook eigenlijk. Prachtig natuurlijk om dingen te roepen, de consequenties dragen als het doorgevoerd zou worden is wat anders. Hij weet echter dat dit nooit zal gebeuren.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:46 schreef Thanatos45 het volgende:
Sorry hoor, maar ik snap er geen snars van. Natuurlijk heb ik een eigen mening, maar nee, ik ben niet dom genoeg om te denken dat ik helemaal op mezelf iets kan veranderen in dit land.
dus jezelf vertegenwoordigen, verantwoordelijk zijn voor jezelf is het spoor kwijt zijn? Zie je zelf hoe dom je opmerking is?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:31 schreef Pallas-Athene het volgende:
BG is nu dus het spoor helemaal kwijt.
De intervieuws op FOK! tv waren dus het begin van zijn aftakeling...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |