dat heb ik al gezegd en indepth uitgelegd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:08 schreef NietDoen het volgende:
Maar hoe zou "het systeem" er dan wel uit moeten zien volgens jou TS? Welk systeem zou in de praktijk ook daadwerkelijk werken, en tilt de democratie naar een hoger niveau?
Doet de Algemene Rekenkamer dat niet?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:39 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is dus het hele probleem met de politiek in dit land. Je kan hooguit kiezen op een partij waarmee je het op de meeste punten eens bent, maar ook die partij heeft vaak punten waar je het weer totaal niet mee eens bent.
Daarnaast zijn er gewoon te veel partijen en zie je de laatste jaren dat er altijd een compromis gesloten moet worden voordat een partij iets gedaan krijgt. En dan is het altijd in een afgezwakte vorm en dus niet waar ze voor stonden bij de verkiezingen.
Wat we als land nodig hebben is helemaal niet een van die politieke partijen. Wat we als land nodig hebben is een onafhankelijk instituut die de overheid controleert op met name de overheidsuitgaven. Daar hebben we veel meer aan.
Je minacht mensen die principes hebben? mooie trut ben jij dan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 02:03 schreef rosalinde93 het volgende:
Mensen die dit niet doen 'uit principe'.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:48 schreef BaajGuardian het volgende:
en bang zijn zichzelf te vertegenwoordigen, bang dat hun meninkje niet ver genoeg rijkt, bang voor de invloed van belichamingen in de wereld, bang bang bang, en geven dus maar zowel hun vertegenwoordiging als 'verantwoordelijkheid uit handen.
elke keer weer, en achteraf is alles kut, maar volgende keer kunnen we weer stemmen!
beter dan niks! is er een beter alternatief?" hoor je dan vaak.
Ja kut, als je nog over een 'zelf kon spreken bij het gros
Echt een kinderschool soms dit land/wereldje.
En zeg je daar wat van krijg je van die prachtige oneliners als: mischien moet je zelf de politiek dan ingaan om wat te veranderen!
of de klassieker: als je niet stemt moet je je muil houden want je had de kans wat te veranderen
alsof je naar een sketch van jiskefet zit te kijken.
dat woon ik niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:40 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt. Wees godverdomme blij dat je in een democratie woont. Sneuneus.
zijkant van wat, ik sta niet aan de zijkant van iets ik sta voor mijzelf.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:55 schreef CasselerRIP het volgende:
Een voorbeeld van iemand die van de zijkant kan roepen dat alles anders moet, met de geruststellende gedachte er nooit de consequenties voor te hoeven dragen.
Kan je ook reageren op het wat relevantere deel van mijn post?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
zijkant van wat, ik sta niet aan de zijkant van iets ik sta voor mijzelf.
Je bedoeld een parlementaire poppenkas waar werkelijk geen enkel standpunt in word uitgevoerd zolang het niet van een europees (corporaat) belang uitgaat.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:52 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Volgens wiki wel. Een parlementaire democratie. Hoe dan ook, wees blij dat je mag stemmen
De welvaart zal zich normaliseren en spreiden bedoel je, ipv nu 90% van de welvaart bij de aller rijksten 9% bij de middenmoot en 1% bij de rest waarvan 0.1% bij de zwakkeren, en die 'rest beslaat zo'n 60% van het land onderhand.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:41 schreef Eenskijken het volgende:
als we doen wat TS wilt, lijkt het alsof we teruggaan naar de middeleeuwen. de welvaart zal keihard dalen
Dat is een illusie, de middenmoot is slechts 'entertained' maar het verschil tussen de welvaart van die middenmoot en de rijken is absurd gigantisch.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:52 schreef Eenskijken het volgende:
de welvaart is nu juist groot bij de middenmoot bedoel je.
Absurd gigantisch ten opzichte van wat?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat is een illusie, de middenmoot is slechts 'entertained' maar het verschil tussen de welvaart van die middenmoot en de rijken is absurd gigantisch.
Geloof je ook in de Bilderberg groep? Je lijkt namelijk nogal aan complot denken te doen, en als je tegen Europa bent, stem je toch lekker PVV, SP of zo'n kekke splintergroepering.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je bedoeld een parlementaire poppenkas waar werkelijk geen enkel standpunt in word uitgevoerd zolang het niet van een europees (corporaat) belang uitgaat.
dat je zoiets nog uberhaupt kunt typen, heb je mn op niet gelezen oid..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:44 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Geloof je ook in de Bilderberg groep? Je lijkt namelijk nogal aan complot denken te doen, en als je tegen Europa bent, stem je toch lekker PVV, SP of zo'n kekke splintergroepering.
Waarom zou je daar niet in geloven als het gewoon bestaat en er open over gesproken wordt?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:44 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Geloof je ook in de Bilderberg groep? Je lijkt namelijk nogal aan complot denken te doen, en als je tegen Europa bent, stem je toch lekker PVV, SP of zo'n kekke splintergroepering.
Ja, dat bedoelde ik dus ook eigenlijk. Prachtig natuurlijk om dingen te roepen, de consequenties dragen als het doorgevoerd zou worden is wat anders. Hij weet echter dat dit nooit zal gebeuren.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:46 schreef Thanatos45 het volgende:
Sorry hoor, maar ik snap er geen snars van. Natuurlijk heb ik een eigen mening, maar nee, ik ben niet dom genoeg om te denken dat ik helemaal op mezelf iets kan veranderen in dit land.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |