SPOILER: Lopers & targetsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Persoonlijke Records:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Trainingschema's en infoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Interval inspiratieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijden en evenementenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ToolsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HardloopwinkelsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Looptechniek & methodesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Must read: Christopher McDougall - Born to RunOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Vorige delen
Topicchain
Deze OP en instructies voor nieuw topic:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Amateurhardlopers
Hier een idee om met elkaar een wedstrijd te lopen in plaats van tegen elkaar
Met een Fok! Team meedoen aan een estafetteloop?
Op zaterdag 7 juli 2012 wordt in Rotterdam de Rotterdam Ekiden gelopen. ( www.rotterdamekiden.nl ) Een leuke gelegenheid om eens de mensen die je online aanmoedigt in levende lijve aan te moedigen. Ook is er na de loop een buffet en een BBQ (die we zelf kunnen meenemen en kosten dus voor eigen rekening), dus gezelligheid achteraf is ook goed mogelijk. De kosten zijn 45 euro per team met nog extra kosten voor 2 chips (totaal 4 euro), dus ongeveer 8 euro per persoon. Het buffet erna kost 14 euro per persoon. De wedstrijd begint om 12 uur en zal toch wel het grootste deel van de middag duren.Heb je interesse, stuur mij (MaleDuck) dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.quote:Een EKIDEN is een Japanse estafetteloop. Eki betekent "plaats" en Den staat voor "bezorgen". In vroegere tijden werden in Japan namelijk belangrijke documenten door diverse lopers vliegensvlug van de ene naar de andere plaats gebracht. Het sportieve evenement EKIDEN is op deze klassieke koeriersdienst gebaseerd. Het pakket documenten wordt gesymboliseerd door een sjerp, de Tasuki.
Zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km.In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand.
Deelnemen aan een "EKIDEN" is niet alleen sport bedrijven, maar ook een paar uur gezellig in de buitenlucht met mede sporters en/of vrienden genieten.
Dit is ook in het topic: Hardlopen voor beginners in LIF gepost.
Vanuit het topic in LIF hebben: Viking84, Guppyfriend, DJMO, xzaz, GotC (ovb), mosselmossel, Yuki (ovb), ikzelf. Dus we hebben er nu 8, dus zouden er nog 4 kunnen gebruiken, om 2 teams te kunnen maken.I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!![]()
Alwas moet natuurlijk always zijn.
En een totaal andere topictitel kan ook... had niet echt inspiratie!I believe i can fly!
14 km met wat heuvels gedaan en het ging lekker. Wel krijg ik weer steeds meer last van mijn oude "blessure": blauwe teennagels. Na een tijdje vallen ze er af en dan groeit er een nieuw nageltje onder maar die krijgt de kans natuurlijk niet om een echte grote sterke stoere nagel te worden. Ik heb al van alles geprobeerd : andere schoenen, grotere schoenen, kleinere schoenen, zachter bovendek, steviger bovendek, andere techniek, etc. Niks lijkt te helpen. Ik weet dat er meer lopers zijn die hier last van hebben. Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of het een ongemak is dat ik maar dien te accepteren of dat er echt iets aan te doen is.
![]()
Tja, blauwe teennagels. Vorig jaar tijdens de halve van Amsterdam is dit voor het eerst bij mij ontstaan.
Nu ik sinds kort voor de hele aan het trainen ben en ook 30k loop kreeg ik 2 weken terug 1 blauwe nagel en vandaag is een 2e ontstaan. Heb er verder geen last van.
Hetzelfde met kleine blaartjes op de toppen van mn tenen. Ook vandaag ineens ontstaan terwijl mijn schoenen niet te groot zijn. Misschien doordat ik 15k tegenwind heb lopen beuken.
Beschouw het gewoon als kleine ongemakken.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
Ik heb nu toevallig een paar keer langzame duurloop gedaan (5:30-5:40 per km) bij de club, maar elke keer heb ik spierpijn daarnaLijkt dus wel te werken en train ik mn spieren op een andere manier
The line is a dot to you!![]()
Klinkt erg interessant en leuk. Iets dat ik ook wel serieus overweeg. Ik ben in ieder geval, na wat tips in dit topic en een nieuwe loopanalyse, op neutrale schoenen gaat lopen i.p.v. schoenen met antipronatie. Tot dusver brengt dat niet heel veel verandering, al moet ik het natuurlijk ook even tijd gunnen.quote:Vervelende blessure is dat! Ik heb m zelf ook (gehad hoop ik...)
Ik ben een paar weken naar de fysio geweest, daar wat spierversterkende oefeningen meegekregen. Dit en wat rust heeft wel wat geholpen.
Wat mij, tot nu toe, nog meer heeft geholpen is een andere loopstijl. Ik ben me gaan verdiepen in barefootrunning. Na een eerdere valse start ( te snel willen) ben ik dit nu heel rustig aan het opbouwen. Ik ben een schema aan het volgen waarbij je elke week wat langere intervallen loopt, zit nu op 5x9 minuten.
Het vergt een behoorlijke aanpassing in je techniek, je landt nu op je voorvoet ipv op de hak. Dit voel je de eerste tijd erg in je kuiten en voeten. De totale transitie kan wel een half tot een jaar duren.
Ik loop overigens op vibram fivefingers., niet op blote voeten. Het loopt echt geweldig, heerlijk lichtvoetig ipv dat gestampt wat ik vroeger deed. Het heeft mij iig enorm geholpen tot nu toe, totaal geen last van m'n knie.
Hoe zit het met snelheid als je barefoot loopt? Als je straks op je optimale niveau zit, ren je dan sneller, langzamer of hetzelfde als voorheen met hardloopschoenen?
edit: na wat lezen over barefootrunning, vind ik je nickname ook goed gekozen. :-) (Tarahumara)![]()
de OP is trouwens verouderd
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
Klopt, ik zag het (nadat ik 'm al geplaatst had natuurlijk). Want onder ander de ekiden staat er nog in.quote:I believe i can fly!
ik sla helaas een jaartje over. Jij loopt wel?AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Jup, het is naast de deur en het was mijn eerste wedstrijd ooit drie jaar geleden, dus het is ook een soort traditie. Ben van 1:17 naar 1:14 gegaan vorige keer, dus wil er nu als het ff kan weer drie minuten afhalen![]()
![]()
zo mooi zijnquote:Op maandag 27 augustus 2012 18:24 schreef thettes het volgende:
Jup, het is naast de deur en het was mijn eerste wedstrijd ooit drie jaar geleden, dus het is ook een soort traditie. Ben van 1:17 naar 1:14 gegaan vorige keer, dus wil er nu als het ff kan weer drie minuten afhalenBeetje een gunstig startvak?
Fok! Federatie
Ik meen van wel, doe mee via de UvA net als twee jaar terug, dat was toen startvak 1quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:31 schreef The_Hives het volgende:
[..]
zo mooi zijnBeetje een gunstig startvak?
![]()
![]()
nice! Ik startte de afgelopen 2 jaar in het vak van Le Champion. In het begin lekker rustig, maar al snel haal je de bedrijfslopers in. Maar altijd nog beter dan in de vakken erachter startenquote:Op maandag 27 augustus 2012 18:33 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik meen van wel, doe mee via de UvA net als twee jaar terug, dat was toen startvak 1
Fok! Federatie
Ik ga binnenkort een 10km lopen. Ik overweeg op hartslag te lopen. Wat zou de beste strategie zijn: constante hartslag of constante snelheid?
De ervaring leert dat constante snelheid resulteert in een stijgende hartslag, en een constante hartslag resulteert in een dalende snelheid gedurende de training. Allicht afvalstoffen in de spieren. Hoe zou je dit kunnen optimaliseren?![]()
wat is je doel van die 10K ?quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:37 schreef perseverance het volgende:
Ik ga binnenkort een 10km lopen. Ik overweeg op hartslag te lopen. Wat zou de beste strategie zijn: constante hartslag of constante snelheid?
De ervaring leert dat constante snelheid resulteert in een stijgende hartslag, en een constante hartslag resulteert in een dalende snelheid gedurende de training. Allicht afvalstoffen in de spieren. Hoe zou je dit kunnen optimaliseren?
Als het gewoon uitlopen is, zou ik zeggen loop hem eerst zoals het prettig voelt. Dan heb je ook een historie in hartslag en snelheid. De volgende keer kan je dan beter bepalen waar je op wilt lopen.
Maarja, ik ben geen expert in bewuste hartslag/snelheid trainingen zoals sommigen hierAFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Voor een 5km durf ik als ik me goed voel nog wel eens volle bak weg te gaan, maar door schade en schande wijs geworden loop ik de 10 het best met een negatieve split: aan het eind wat harder dan aan het begin, en dus ook met oplopende hartslag. Tot een kilometer of 8 tegen het omslagpunt aan en de laatste 2km versnellen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 20:28:51 ]![]()
Tja, die nickname moet ik nog ff waarmakenquote:Op maandag 27 augustus 2012 08:43 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Klinkt erg interessant en leuk. Iets dat ik ook wel serieus overweeg. Ik ben in ieder geval, na wat tips in dit topic en een nieuwe loopanalyse, op neutrale schoenen gaat lopen i.p.v. schoenen met antipronatie. Tot dusver brengt dat niet heel veel verandering, al moet ik het natuurlijk ook even tijd gunnen.
Hoe zit het met snelheid als je barefoot loopt? Als je straks op je optimale niveau zit, ren je dan sneller, langzamer of hetzelfde als voorheen met hardloopschoenen?
edit: na wat lezen over barefootrunning, vind ik je nickname ook goed gekozen. :-) (Tarahumara)
Ik kan je het boek Born to Run ook van harte aanbevelen. Naast dat het een mooi verhaal is, is het ook een leerzaam boek wbt looptijd techniek.
De snelheid kan ik nog moeilijk beoordelen. Ik raakte steeds geblesseerd bij de "normale" manier van lopen. M'n beste tijd was 1u10m op 15 min / 1u43m op HM.
In barefootstyle heb ik nog niet echt op snelheid gelopen. Gisteren wel een flinke trailrun gedaan, 10 km met 170 m stijgen in 57 minuten. Dit ging me erg makkelijk af. Met name bergop heb ik het idee dat ik vliegBij deze manier van lopen gebruik je je onderbeen als een soort veer die ingedrukt wordt bij de landing en vervolgens die energie weer vrijgeeft. In theorie zou je harder kunnen lopen op deze manier, omdat je efficiënter loopt. Topathleten lopen lopen in een vergelijkbare stijl (voorvoetlanding).
Misschien eind september de Posbankloop (15km) doen als het goed blijft gaan.![]()
Er is een oplossing:quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
14 km met wat heuvels gedaan en het ging lekker. Wel krijg ik weer steeds meer last van mijn oude "blessure": blauwe teennagels. Na een tijdje vallen ze er af en dan groeit er een nieuw nageltje onder maar die krijgt de kans natuurlijk niet om een echte grote sterke stoere nagel te worden. Ik heb al van alles geprobeerd : andere schoenen, grotere schoenen, kleinere schoenen, zachter bovendek, steviger bovendek, andere techniek, etc. Niks lijkt te helpen. Ik weet dat er meer lopers zijn die hier last van hebben. Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of het een ongemak is dat ik maar dien te accepteren of dat er echt iets aan te doen is.
http://www.nytimes.com/2009/10/22/fashion/22FITNESS.html
Maar of je daar vrolijk van wordt...![]()
quote:Toenails are dead weight
Ik ben nog net wat meer gehecht aan mijn teennagels dan mijn teennagels aan mij.![]()
Mijn teennagels zijn eindelijk weer normaal na vorig jaar ook een keer blauw te zijn geworden na de halve in Amsterdam.
Ik start ook op de Damloop, trimloop 1, dus niet al te best vak, maar ja... Vorig jaar businesswedstrijd was beter, maar loop geen stage meer.
Enige is dat ik beetje stijve knie heb soms laatste trainingen en weinig wedstrijd kilometers heb gemaakt laatste tijd (trainingskilometers wel ok), dus geen idee qua tijd (vorig jaar 1:07, maar die vorm heb ik denk nog niet weer).Jack does it in real time...![]()
Ik start ook bij de Damloop, maar het is voor mij een training richting de Halve van AmsterdamF means you're fucked![]()
Hmm.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:04 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Er is een oplossing:
http://www.nytimes.com/2009/10/22/fashion/22FITNESS.html
Maar of je daar vrolijk van wordt...
Dit jaar zijn er bij mij zo'n 3/4 afgevallen geloof ik. Af en toe komt er een blaar onder mijn nagels, die prik ik door om de druk eraf te halen, maar het kwaad is dan al geschied. Door de blaar is de nagelplaat al los van nagelbed gerukt, waardoor die na verloop van tijd afvalt. Meestal is er dan al een kleine nagel onder gegroeid.
Verder weinig last van, het is niet mooi maar ach.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Ik start ook bij de Dam tot Dam loop. Vorig jaar voor het eerst en toen net de 1:30 aangetikt. Dit jaar is kort op de 1:20 haalbaar. Duizenden zullen mij te snel af zijn maar ik vind het niet slecht voor mijn weinig keniaanse lichaamsbouw. Ik wil een voor BMI gecorrigeerde uitslag
Iemand die de Vlietloop in Voorschoten meepakt als test voor Dam tot Dam?
[ Bericht 10% gewijzigd door abraham op 27-08-2012 23:08:00 (eerste post te kort!) ]If at first you fail, re-define your objective.![]()
Zojuist zevende training (nouja, gister 4km uitlopen) in negen dagen. Totaal iets van 65km. Een jaar geleden was één training al genoeg voor minstens een rustdag, nu heb ik twee rustdagen in negen dagen. Wat een vooruitgang![]()
![]()
Ik wil wel echt een redelijke tijd (voor mij) neerzetten: 40 minuten. Dat gaat heel lastig worden maar is niet onmogelijk. Een paar weken geleden op de loopband 30 min op 15km/u gelopen, toen was ik wel redelijk stuk.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:13 schreef The_Hives het volgende:
[..]
wat is je doel van die 10K ?
Als het gewoon uitlopen is, zou ik zeggen loop hem eerst zoals het prettig voelt. Dan heb je ook een historie in hartslag en snelheid. De volgende keer kan je dan beter bepalen waar je op wilt lopen.
Maarja, ik ben geen expert in bewuste hartslag/snelheid trainingen zoals sommigen hier![]()
Hoe heb je je belastbaarheid zo vergroot dan?? Krachttraining? Of door de methode van Verheul te gaan gebruiken (of was jij dat niet, kan het niet allemaal onthoudenquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:41 schreef knnth het volgende:
Zojuist zevende training (nouja, gister 4km uitlopen) in negen dagen. Totaal iets van 65km. Een jaar geleden was één training al genoeg voor minstens een rustdag, nu heb ik twee rustdagen in negen dagen. Wat een vooruitgang)
Maar het is zeker een mooi vooruitgang.I believe i can fly!
Ik had ook ooit blauwe teennagels. Ben er vanaf gekomen door mijn schoenen anders te strikken. Met zo'n lus op het einde, waardoor de hak wat beter vast zit.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dit dus ongeveer: http://home.kpn.nl/froos1/images/schoenveter2_small.jpg![]()
Heb je nog een bepaald beginnersschema gevolgd om te leren barefoot lopen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:50 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Tja, die nickname moet ik nog ff waarmaken
Ik kan je het boek Born to Run ook van harte aanbevelen. Naast dat het een mooi verhaal is, is het ook een leerzaam boek wbt looptijd techniek.
De snelheid kan ik nog moeilijk beoordelen. Ik raakte steeds geblesseerd bij de "normale" manier van lopen. M'n beste tijd was 1u10m op 15 min / 1u43m op HM.
In barefootstyle heb ik nog niet echt op snelheid gelopen. Gisteren wel een flinke trailrun gedaan, 10 km met 170 m stijgen in 57 minuten. Dit ging me erg makkelijk af. Met name bergop heb ik het idee dat ik vliegBij deze manier van lopen gebruik je je onderbeen als een soort veer die ingedrukt wordt bij de landing en vervolgens die energie weer vrijgeeft. In theorie zou je harder kunnen lopen op deze manier, omdat je efficiënter loopt. Topathleten lopen lopen in een vergelijkbare stijl (voorvoetlanding).
Misschien eind september de Posbankloop (15km) doen als het goed blijft gaan.![]()
Als je het zelf wil leren: Veel op blote voeten lopen en 1x per week korte afstanden hardlopen 1-2km mee beginnen en om de twee weken afstand verhogen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:19 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Heb je nog een bepaald beginnersschema gevolgd om te leren barefoot lopen?
DOE RUSTIG AAN! Anders zullen je kuiten je terug pakken
Als je het echt goed wilt doen: zoek een POSE trainer
http://www.youtube.com/user/Thjeko/videosA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Arghh, shinsplints.
Ze werden zo erg dat ik gister niet normaal kon lopen na een avond flink hardlopen. Maandje rust houden en een minder belastende sport als zemmen of fietsen gaan doen? Wat denken jullie?Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.![]()
Thanks. "Doe rustig aan" heb ik inmiddels al op veel sites of barefoot/natural running gelezen. Ik heb ooit eens de fout gemaakt om bij wijze van experiment 17 km lang op de voorvoet te landen. Ging best goed dacht ik. Tot de dag erna. De meest vreselijke spierpijn die ik ooit heb gehad. En dat voor bijna een week.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:26 schreef 1517 het volgende:
[..]
Als je het zelf wil leren: Veel op blote voeten lopen en 1x per week korte afstanden hardlopen 1-2km mee beginnen en om de twee weken afstand verhogen.
DOE RUSTIG AAN! Anders zullen je kuiten je terug pakken
Als je het echt goed wilt doen: zoek een POSE trainer
http://www.youtube.com/user/Thjeko/videos
Is barefoot runnen te combineren met lopen op hardloopschoenen? M.a.w. kan ik mijn reguliere schema van meerdere km's blijven volgen op schoenen en parallel daaraan leren barefoot/natural lopen? Of is dat niet verstandig?![]()
Ja, ik heb een schema waarin je na 10 weken een uur achterelkaar kan lopen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:19 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Heb je nog een bepaald beginnersschema gevolgd om te leren barefoot lopen?
Het begint met 5 intervallen van 3 minuten, tussendoor 2 min wandelen. Per week bouw je (aan het begin) 1 min op. Ik zit nu in week 7, dat is 5x 10 min. Het schiet nu eindelijk een beetje op met de afstanden
Het is wel zaak om het echt rustig op te bouwen. Ik heb eerder dit jaar al een valse start gemaakt met dat schema en in week 4 moeten haken vanwege pijn aan m'n voet. Nu gaat het gelukkig erg lekker.
Als je (of iemand) anders er belang bij heeft, kan ik het volledige schema wel even delen hier.
En ik denk dat je beter volledig over kan stappen en het dus niet naast je reguliere training doet.![]()
Ik ben zeker benieuwd en dankbaar als je het deelt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:22 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Ja, ik heb een schema waarin je na 10 weken een uur achterelkaar kan lopen.
Het begint met 5 intervallen van 3 minuten, tussendoor 2 min wandelen. Per week bouw je (aan het begin) 1 min op. Ik zit nu in week 7, dat is 5x 10 min. Het schiet nu eindelijk een beetje op met de afstanden
Het is wel zaak om het echt rustig op te bouwen. Ik heb eerder dit jaar al een valse start gemaakt met dat schema en in week 4 moeten haken vanwege pijn aan m'n voet. Nu gaat het gelukkig erg lekker.
Als je (of iemand) anders er belang bij heeft, kan ik het volledige schema wel even delen hier.![]()
![]()
Ok, zal vanavond ff kijken. Zit nu op m'n iPhone te prutsen...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:22 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Ik ben zeker benieuwd en dankbaar als je het deelt.
Wil je echt op blote voeten gaan lopen of op barefootstyleschoen, zoals Vibrams?![]()
Wat doe jij voor krachttraining? Ik doe zelf wat oefeningen tbv corestabilty: plank, sideplank, situps, etc. En wat oefeningen voor m'n benen: lunges, squat en een paar waar ik geen benaming van weet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:49 schreef knnth het volgende:
Verheul, voorvoetlanding, krachttraining en veel geduld![]()
Dat laatste.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:27 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Ok, zal vanavond ff kijken. Zit nu op m'n iPhone te prutsen...
Wil je echt op blote voeten gaan lopen of op barefootstyleschoen, zoals Vibrams?![]()
Ongeveer hetzelfdequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:32 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Wat doe jij voor krachttraining? Ik doe zelf wat oefeningen tbv corestabilty: plank, sideplank, situps, etc. En wat oefeningen voor m'n benen: lunges, squat en een paar waar ik geen benaming van weet.Vrijwel alles bodyweight:
Plank (+ variaties zoals van steun handen naar ellebogen en weer terug)
Lying hip extension
Front & back lunges
Squats
Heupflexie en -extensie steunend op hielen en gestrekte armen.
Af en toe met stretch cords wat hamstring, abductor en adductor.
Ik varieer vrij veel, heb nu drie sets die ik op rustdagen of lichte dagen doe en na een paar weken pas ik wat oefeningen aan zodat er een prikkel blijft.![]()
Hierbij mijn barefoot(style)opbouwschema. De opmaak laat wat te wensen over zo, maar ik denk dat het desondanks wel duidelijk is. H= hardlopen, W= wandelen, getallen zijn minuten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:22 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Ik ben zeker benieuwd en dankbaar als je het deelt.
HL W HL W HL W HL W HL
Week 1
3 2 3 2 3 2 3 2 3
3 2 3 2 3 2 4 2 3
3 2 3 2 4 2 4 2 3
Week 2
4 2 4 2 4 2 4 2 4
4 2 4 2 5 2 5 2 4
4 2 5 2 5 2 5 2 4
Week 3
5 2 5 2 5 2 5 2 5
5 2 5 2 6 2 6 2 5
5 2 6 2 6 2 6 2 5
Week 4
6 2 6 2 6 2 6 2 6
6 2 6 2 7 2 7 2 6
6 2 7 2 7 2 7 2 6
Week 5
7 2 7 2 7 2 7 2 7
7 2 8 2 8 2 8 2 7
8 2 8 2 8 2 8 2 8
Week 6
8 2 9 2 9 2 9 2 9
9 2 9 2 9 2 9 2 9
9 2 10 2 10 2 10 2 9
Week 7
10 2 10 2 10 2 10 2 10
10 2 12 2 12 2 12 2 12
12 2 12 2 12 2 12 2 12
Week 8
15 2 15 2 15 2 15
15 2 15 2 20 2 15
20 2 20 2 20
Week 9
25 2 25 2 10
25 2 35
45 2 15
Week 10
50 2 10
60
Anyonesrunning heeft ook een schema, maar daar heb ik geen geduld voor, dan kan je na 12 weken pas een kwartier lopen... Overigens wel een prima winkel, ik heb daar m'n Vibrams laten aanmeten en ook "mijn"schema meegekregen.![]()
Afgelopen dagen 55 km gelopen, waarvan gisteren een slopende interval van 15kMaar even een paar dagen rust, en donderdag weer eerste volleybaltraining (soort van krachttraining).
Merk wel dat ik veel makkelijker meer km's maak nu ik bij een vereniging zit
Het is inderdaad een pittiger schema dan de schema's die ik zo op internet gezien heb. Ik twijfel of het verstandig is om meteen aan zo'n schema te beginnen. Overal wordt gewaarschuwd dat je spieren in je voet zo'n drie tot zes maanden nodig hebben om te wennen aan de belasting.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:31 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Hierbij mijn barefoot(style)opbouwschema. De opmaak laat wat te wensen over zo, maar ik denk dat het desondanks wel duidelijk is. H= hardlopen, W= wandelen, getallen zijn minuten.
HL W HL W HL W HL W HL
Week 1
3 2 3 2 3 2 3 2 3
3 2 3 2 3 2 4 2 3
3 2 3 2 4 2 4 2 3
Week 2
4 2 4 2 4 2 4 2 4
4 2 4 2 5 2 5 2 4
4 2 5 2 5 2 5 2 4
Week 3
5 2 5 2 5 2 5 2 5
5 2 5 2 6 2 6 2 5
5 2 6 2 6 2 6 2 5
Week 4
6 2 6 2 6 2 6 2 6
6 2 6 2 7 2 7 2 6
6 2 7 2 7 2 7 2 6
Week 5
7 2 7 2 7 2 7 2 7
7 2 8 2 8 2 8 2 7
8 2 8 2 8 2 8 2 8
Week 6
8 2 9 2 9 2 9 2 9
9 2 9 2 9 2 9 2 9
9 2 10 2 10 2 10 2 9
Week 7
10 2 10 2 10 2 10 2 10
10 2 12 2 12 2 12 2 12
12 2 12 2 12 2 12 2 12
Week 8
15 2 15 2 15 2 15
15 2 15 2 20 2 15
20 2 20 2 20
Week 9
25 2 25 2 10
25 2 35
45 2 15
Week 10
50 2 10
60
Anyonesrunning heeft ook een schema, maar daar heb ik geen geduld voor, dan kan je na 12 weken pas een kwartier lopen... Overigens wel een prima winkel, ik heb daar m'n Vibrams laten aanmeten en ook "mijn"schema meegekregen.![]()
Ja je moet je niet kapot lopen. De eerste keer dat ik het schema begon ben ik te lang doorgelopen met pijn in m'n voet. Toen moest ik afhaken bij week 4. Dat was in april.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:05 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Het is inderdaad een pittiger schema dan de schema's die ik zo op internet gezien heb. Ik twijfel of het verstandig is om meteen aan zo'n schema te beginnen. Overal wordt gewaarschuwd dat je spieren in je voet zo'n drie tot zes maanden nodig hebben om te wennen aan de belasting.
Nu ben ik in juli weer opnieuw begonnen en kan ik het nu gewoon netjes blijven volgen. Heel goed naar je lichaam luisteren en rustiger aan gaan doen of tijdelijk stoppen als het pijn gaat doen.![]()
Kan wel mits goed in geprogrammeerd denk ik. Je kan ook je normale hardloop training doen en aan het einde van de training schoenen uit en nog 1-2km rustig naar huis lopen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:35 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Thanks. "Doe rustig aan" heb ik inmiddels al op veel sites of barefoot/natural running gelezen. Ik heb ooit eens de fout gemaakt om bij wijze van experiment 17 km lang op de voorvoet te landen. Ging best goed dacht ik. Tot de dag erna. De meest vreselijke spierpijn die ik ooit heb gehad. En dat voor bijna een week.
Is barefoot runnen te combineren met lopen op hardloopschoenen? M.a.w. kan ik mijn reguliere schema van meerdere km's blijven volgen op schoenen en parallel daaraan leren barefoot/natural lopen? Of is dat niet verstandig?
Kijk ook naar wat SMR voor de onderkant van je voetA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Gisteren 1:22u gelopen. 10 minuten inlopen, daarna ongever 6 km in extensieve HR-zone en daarna versneld nog 7 km in intensieve duurzone. Ging wel lekker op zich, al merk ik dat ik wel wat snelheid mis nog... Die 4/5 maanden die ik het begin van het jaar niet gelopen heb die merk ik toch wel, net als de switch naar m'n Inov-8's en iets andere looptechniek die wat tijd nodig hebben.
Maar al met al wel tevreden en blijf nog steeds wat voorzichtig met zware belasting en veel snelheidswerk, juist vanwege het geblesseerd zijn geweest ook. En die transitie in je techniek heeft ook gewoon tijd nodig, het is motiverend om te lezen dat knnth bijv. na een jaar of 2 gewoon meer belasting aan kan dan ooit, terwijl dat een flinke tijd geduurd heeft hiervoor. Maar geduld is het toverwoord wel ja!
Zit er wel over te denken bij een loopgroep te gaan misschien, lijkt mij toch ook wel leuk. Enige is dat ik 's avonds en in het weekend wel regelmatig werk ook, dus dat komt niet zo goed uit altijd, maar het trainen met anderen en wat gestructureerder is toch ook wel weer tof.
Jack does it in real time...![]()
Ook weer heerlijk begonnen met lopen!
Conditie en fysiek was behoorlijk achteruit gegaan tijdens mijn blessure van afgelopen half jaar ( gebroken enkel)...
Van 98 kilo (bij 2:00 meter) naar 110 gegaan. Nu zit ik weer op 108,9, maar nog een behoorlijk end te gaan...
Nadeel is dat ik in een omgeving woon waar je geen parkjes hebt om even te kunnen lopen, dus loop eigenlijk altijd een standaard rondje van 6 kilometer, en het is lastig om een korter, of langer rondje te maken...![]()
net een lange 'tempotraining' gedaan. 14,7 km met 14,1km gemiddeld. Was weer lekker. Benieuwd hoe het lichaam hier op reageert
Fok! Federatie
Zo, dat is wel hard, als ik écht in vorm ben kan ik dat denk ik zelfs nog net niet in een wedstrijd. Ik doe vaak 7km met een voor mij erg hoog tempo, 4:20/km (dat is 13.8 km/u) en dat resulteert gewoon in spierpijn :p Zo ook gisteren, wat mij vandaag met het verhuizen van mijn zusje niet zo goed uitkwam.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:48 schreef The_Hives het volgende:
net een lange 'tempotraining' gedaan. 14,7 km met 14,1km gemiddeld. Was weer lekker. Benieuwd hoe het lichaam hier op reageert
Kortom, succes morgen![]()
![]()
ik verwacht (hoop) dat het wel meevalt
Fok! Federatie
Ik ook net een d3 duurloop gedaan. 17km in 4:23 /min (13.7km/h), wel even lekker een keer.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:48 schreef The_Hives het volgende:
Afgelopen maandag juist heel kort werk gedaan. 3 series van 100-200-300-400-300-200-100.
Morgen een rustige loop, en alleen als ik mij goed voel nog 20min in z3.Sei wachsam,
vandaag sinds tijden weer eens 10km gelopen, wat een ellende. Spierpijn de komende dagen gegarandeerd. Maar toch was het ergens wel lekker. Alleen pijnlijk om te constateren dat ik heel veel snelheid heb verloren het afgelopen jaar
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me![]()
Lekker man! Ben net wel even in de stromende regen geweest 4x1000mquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:03 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Had alles aan, loop naar buiten en zie opeens lichtflitsen, kut niet hardlopen..A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
geen lastquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:14 schreef thettes het volgende:
[..]
Zo, dat is wel hard, als ik écht in vorm ben kan ik dat denk ik zelfs nog net niet in een wedstrijd. Ik doe vaak 7km met een voor mij erg hoog tempo, 4:20/km (dat is 13.8 km/u) en dat resulteert gewoon in spierpijn :p Zo ook gisteren, wat mij vandaag met het verhuizen van mijn zusje niet zo goed uitkwam.
Kortom, succes morgenik zal het gemist hebben, maar lig je er al zolang uit dan? How come?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:35 schreef beertenderrr het volgende:
vandaag sinds tijden weer eens 10km gelopen, wat een ellende. Spierpijn de komende dagen gegarandeerd. Maar toch was het ergens wel lekker. Alleen pijnlijk om te constateren dat ik heel veel snelheid heb verloren het afgelopen jaarAFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Ik heb een aantal weken geleden schoenen aan laten meten, en naar de stand van m'n voeten laten kijken.. Op basis hiervan hardloopschoenen gekocht..
Kan ik met deze hardloopschoenen ook gaan squashen en Tennisen? Of zou dit niet verstandig zijn omdat ik dan andere bewegingen maak dan met hardlopen?![]()
Moah regen loop ik niet voor weg maar onweer vind ik een beetje te link... Loop hier voornamelijk midden door weilanden etc.. Niet handigquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:55 schreef 1517 het volgende:
[..]
Lekker man! Ben net wel even in de stromende regen geweest 4x1000m![]()
Volgens mij is dit niet verstandig. Ik ben geen schoenenspecialist, maar corrigerende hardloopschoenen zijn vaak gebaseerd op de constante zelfde voorwaartste beweging en de afwikkeling daarbij.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:13 schreef fetss het volgende:
Ik heb een aantal weken geleden schoenen aan laten meten, en naar de stand van m'n voeten laten kijken.. Op basis hiervan hardloopschoenen gekocht..
Kan ik met deze hardloopschoenen ook gaan squashen en Tennisen? Of zou dit niet verstandig zijn omdat ik dan andere bewegingen maak dan met hardlopen?![]()
niet doenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:13 schreef fetss het volgende:
Kan ik met deze hardloopschoenen ook gaan squashen en Tennisen? Of zou dit niet verstandig zijn omdat ik dan andere bewegingen maak dan met hardlopen?zelfs gewoon (langdurig) wandelen op je hardloopschoenen wordt afgeraden
Fok! Federatie
Een vriend van me loopt op dit moment de "The North Face Ultra-Trail Du Mont-Blanc".
Man, man man wat zou ik graag een ultra willen doen.A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Ja gaaf hoor, is ook mijn ultieme hardloopdoelquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:47 schreef 1517 het volgende:
Een vriend van me loopt op dit moment de "The North Face Ultra-Trail Du Mont-Blanc".
Man, man man wat zou ik graag een ultra willen doen.
Iemand nog een goeie blarentip? Ik heb er één opgelopen aan de buitenkant van m'n voet bij mijn kleine teen. Niet super veel last van, maar ik heb ook geen zin om rust te houden vanwege een klein blaartje. Wat kan ik er het beste mee doen om m snel te laten verdwijnen? Is al doorgeprikt en wat vel van afgepulkt... Heb al jaren geen blaar gehad, geen idee wat goed werkt.![]()
Pff, volgens mij zou ik hardstikke doodgaanquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:47 schreef 1517 het volgende:
Man, man man wat zou ik graag een ultra willen doen.Ik wil ooit wel een keer een langere afstand lopen dan de marathon, maar dit is me echt wat te overdreven
Ik kan trouwens het book Running Through the Wall aanraden
ik was de afgelopen weken in de USA en de pers klom hier inderdaad direkt in.... die tijd was ook 'iets te scherp" om geloofwaardig over te komen voor een eerste marathonquote:Op zaterdag 1 september 2012 18:00 schreef pietkanarie het volgende:
Jammer, liegen over je hardlooptijden....
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ur-langer-over.dhtml'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
precies. Voor een eerste marathon is onder de 3:30 al heel snel in mijn beleving. En dan moet je al best goed getraind zijn.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Mijn eerste marathon was in 3:27![]()
Maar 2:50 voor een eerste marathon is echt supersnel
waarom dequote:Op zondag 2 september 2012 08:49 schreef kepler het volgende:
Mijn eerste marathon was in 3:27![]()
Maar 2:50 voor een eerste marathon is echt supersnel? Dat is toch gewoon goed? De eerste marathon lijkt me aftasten om te kijken hoe je het verwerkt en wat je aankan. Daarna kan je je pas echt op een tijd richten.
Ik wilde voor oktober eerst een scherpe richttijd, maar heb nu zoiets van eerst gewoon lekker lopen en de volgende keer een bepaalde tijd als streven.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Eerste marathon is alweer 4 jaar geleden en 2e marathon was 15 min langzamerquote:Op zondag 2 september 2012 10:08 schreef The_Hives het volgende:
[..]
waarom de? Dat is toch gewoon goed? De eerste marathon lijkt me aftasten om te kijken hoe je het verwerkt en wat je aankan. Daarna kan je je pas echt op een tijd richten.
Ik wilde voor oktober eerst een scherpe richttijd, maar heb nu zoiets van eerst gewoon lekker lopen en de volgende keer een bepaalde tijd als streven.Volgend jaar een nieuwe poging
Jij gaat Adam lopen toch?The line is a dot to you!![]()
![]()
zelfde parcours?
Yep, Amsterdam. Eerste keer maar een beetje dicht bij huis blijven
Fok! Federatie
Klopt. Als je dan toch perse wilt liegen, lieg dan in ieder geval geloofwaardig. Maar dat klinkt dan waarschijnlijk niet spectaculair genoeg. Dus haalt hij maar gewoon een heel uur van zijn tijd afquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik was de afgelopen weken in de USA en de pers klom hier inderdaad direkt in.... die tijd was ook 'iets te scherp" om geloofwaardig over te komen voor een eerste marathon
I believe i can fly!
Week 7.3 uit mn schema gelopen. 5x12 minuten hardlopen. Ca. 5 min/km @ 165 bpm gelopen + 4 wandelen = 12.8 km in 1u10m. Ging er lekker, voor m'n gevoel ook erg lekker rustig gelopen.![]()
Moet wel ff wat aan die blaar doeniemand nog tips?
Krijg best wel zweet poten in die Vibrams. Bij loopjes van > 1 uur begint het een beetje te soppen en vervolgens schurenGelukkig wordt het weer winter
![]()
![]()
Hey mede-hardlopers, zal me hier ook eens melden. Vorig jaar begonnen met hardlopen, inmiddels 4 halve marathons gelopen. Nu aan het toewerken naar de halve marathon van Eindhoven, waar ik hoop rond de 1:24 te gaan lopen.
Wat ik me altijd afvraag is hoe de laatste weken voor een wedstrijd te doen. De schema's zijn hier nogal verschillend in, sommigen beuken door, de anderen hebben een fikse tapering van 2 weken. Wat doen jullie?![]()
normaal de woensdag/donderdag voor een loop nog even 10k ofzo loslopen. Voor mn loop in oktober gedwongen 2 weken rust. Dus hoop op supercompensatie en een goede tijd te lopenquote:Op zondag 2 september 2012 11:09 schreef Tieske89 het volgende:
Hey mede-hardlopers, zal me hier ook eens melden. Vorig jaar begonnen met hardlopen, inmiddels 4 halve marathons gelopen. Nu aan het toewerken naar de halve marathon van Eindhoven, waar ik hoop rond de 1:24 te gaan lopen.
Wat ik me altijd afvraag is hoe de laatste weken voor een wedstrijd te doen. De schema's zijn hier nogal verschillend in, sommigen beuken door, de anderen hebben een fikse tapering van 2 weken. Wat doen jullie?
Fok! Federatie
quote:Op zondag 2 september 2012 11:09 schreef Tieske89 het volgende:
...Vorig jaar begonnen met hardlopen.... ik hoop rond de 1:24 te gaan lopen....![]()
![]()
Dat is wel lekker die 10 kilometer, ik doe dat altijd de dag van te voren met een kilometer of 5 beetje joggen maar vraag me af of dat wel verstandig is. 2 volle weken absolute rust? Ik ben heel benieuwd hoe jij het dan doet! Mijn benen jeuken na 2 tot 3 dagen al.quote:Op zondag 2 september 2012 11:11 schreef The_Hives het volgende:
normaal de woensdag/donderdag voor een loop nog even 10k ofzo loslopen. Voor mn loop in oktober gedwongen 2 weken rust. Dus hoop op supercompensatie en een goede tijd te lopenHet is natuurlijk wel wat je onder 'beginner' verstaatquote:Had wel een sportieve achtergrond die in mijn studententijd beetje verwaterd is, maar vanaf vorig voorjaar de draad opgepakt en gaan hardlopen. Als ik de 1:24 haal zou ik in een jaar 10 minuten vooruitgang boeken ongeveer.
![]()
bij mij ook. Maar op vakantie waar niet echt tijd is voor hardlopen. Daardoor gedwongen rustquote:Op zondag 2 september 2012 11:43 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Dat is wel lekker die 10 kilometer, ik doe dat altijd de dag van te voren met een kilometer of 5 beetje joggen maar vraag me af of dat wel verstandig is. 2 volle weken absolute rust? Ik ben heel benieuwd hoe jij het dan doet! Mijn benen jeuken na 2 tot 3 dagen al.
Fok! Federatie
Nee, eerste was in Rdam (ook dichtbij huis) en de tweede in Budapest bij 26 gradenquote:Op zondag 2 september 2012 10:36 schreef The_Hives het volgende:
zelfde parcours?
Yep, Amsterdam. Eerste keer maar een beetje dicht bij huis blijvenNu nog eentje uitkiezen voor volgend jaar
Ik loop gewoon geen tijd van 1;24quote:Op zondag 2 september 2012 11:09 schreef Tieske89 het volgende:
Wat ik me altijd afvraag is hoe de laatste weken voor een wedstrijd te doen. De schema's zijn hier nogal verschillend in, sommigen beuken door, de anderen hebben een fikse tapering van 2 weken. Wat doen jullie?
Meestal neem ik de week voor een wedstrijd wat rust (gewoon een rustige 10k en interval) en het weekend ervoor meestal een snelle duurloop (10-13k). Ow ja, en gezond eten en drinken!The line is a dot to you!![]()
dat gaat lastig wordenquote:Op zondag 2 september 2012 12:05 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik loop gewoon geen tijd van 1;24
Meestal neem ik de week voor een wedstrijd wat rust (gewoon een rustige 10k en interval) en het weekend ervoor meestal een snelle duurloop (10-13k). Ow ja, en gezond eten en drinken!gezond eten en drinken in bigsize USA. Maar ga wel mn best doen
Fok! Federatie
Twee dagen griep gehad, en vandaag weer voor het eerst gelopen. Drie km warmlopen, 5x400 + 40sec interval, 4 km uitlopen. Achteraf ging het redelijk, maar de griep zat nog duidelijk in de benen.![]()
Na koorts wordt volgens mij aangeraden om minstens een week rust te houden, of zelfs langer. Schijnt nogal zwaar te werken op je conditie...quote:Op zondag 2 september 2012 12:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Twee dagen griep gehad, en vandaag weer voor het eerst gelopen. Drie km warmlopen, 5x400 + 40sec interval, 4 km uitlopen. Achteraf ging het redelijk, maar de griep zat nog duidelijk in de benen.The line is a dot to you!![]()
Gewoon laten zitten, ook het vel laten zitten. Onder nagels prik ik blaren wel aan, maar dat is om de druk te ontlasten.quote:Op zondag 2 september 2012 11:00 schreef Tarahumara het volgende:
Week 7.3 uit mn schema gelopen. 5x12 minuten hardlopen. Ca. 5 min/km @ 165 bpm gelopen + 4 wandelen = 12.8 km in 1u10m. Ging er lekker, voor m'n gevoel ook erg lekker rustig gelopen.![]()
Moet wel ff wat aan die blaar doeniemand nog tips?
Krijg best wel zweet poten in die Vibrams. Bij loopjes van > 1 uur begint het een beetje te soppen en vervolgens schurenGelukkig wordt het weer winter
Voor een "belangrijke wedstrijd" taper ik, maar niet naar helemaal 0. Mag best nog wat snelheidswerk in die week worden gedaan, maar in ieder geval 2 dagen van te voren rust en de dag van te voren 20 minuten loslopen met 3x versnelling richting wedstrijdtempo. Bij zomaar een wedstrijdje train gewoon ik door.quote:Op zondag 2 september 2012 11:09 schreef Tieske89 het volgende:
Wat ik me altijd afvraag is hoe de laatste weken voor een wedstrijd te doen. De schema's zijn hier nogal verschillend in, sommigen beuken door, de anderen hebben een fikse tapering van 2 weken. Wat doen jullie?Sei wachsam,
weggegaan op 20km, voor de zekerheid wel meerdere gelletjes mee. Maar goed ook, want uiteindelijk 30 geworden. Straks even terugkijken of ik inmiddels een beetje constant loop
Fok! Federatie
ik ben net terug van een maand vakantie in de USA en gezond eten is prima te doen hoor, niet alles is big size en ongezond...zolang je de fast food joints maar vermijd.quote:Op zondag 2 september 2012 12:12 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat gaat lastig wordengezond eten en drinken in bigsize USA. Maar ga wel mn best doen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wow, een jaartje hardlopen en gelijk 1:24 als schema voor een halve (kunnen) kiezen, nice.Altijd mooi om te zien als mensen hun talenten ontdekken!
Na het werk vandaag nog maar even gegaan een goed uurtje, wat inlopen en uitlopen en als basis van m'n training wat intervalwerk (2 sets van 6 x 2 minuten, afwisselend 400 m / 500 m) en nog wat opdruksetjes gevolgd door 3 'sprints' hier omhoog:
Sprints tussen aanhalingstekens omdat het nog best wel steil is, viel best tegen hoe snel je stuk gaat.Maar wel prima als afwisseling en als voorbereiding op Mud Masters waar ik 6 oktober ook ga starten en o.a. die graspiramide in de Haarlemmermeer meerdere keren inzit.
nou op de trip waar ik ben heb ik niet echt een keuze in het 'restaurant' voor zowel lunch als diner. Dus vrees het ergstequote:Op zondag 2 september 2012 20:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ben net terug van een maand vakantie in de USA en gezond eten is prima te doen hoor, niet alles is big size en ongezond...zolang je de fast food joints maar vermijd.
Fok! Federatie
quote:Op zondag 2 september 2012 23:06 schreef DeeBee het volgende:
Wow, een jaartje hardlopen en gelijk 1:24 als schema voor een halve (kunnen) kiezen, nice.Altijd mooi om te zien als mensen hun talenten ontdekken!
Na het werk vandaag nog maar even gegaan een goed uurtje, wat inlopen en uitlopen en als basis van m'n training wat intervalwerk (2 sets van 6 x 2 minuten, afwisselend 400 m / 500 m) en nog wat opdruksetjes gevolgd door 3 'sprints' hier omhoog:
[ afbeelding ]
Sprints tussen aanhalingstekens omdat het nog best wel steil is, viel best tegen hoe snel je stuk gaat.Maar wel prima als afwisseling en als voorbereiding op Mud Masters waar ik 6 oktober ook ga starten en o.a. die graspiramide in de Haarlemmermeer meerdere keren inzit.
[ afbeelding ]na 1 keer zou ik al stuk zijn
Fok! Federatie
wel wat gelegenheid om af en toe een rondje hard te lopen?quote:Op maandag 3 september 2012 04:26 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nou op de trip waar ik ben heb ik niet echt een keuze in het 'restaurant' voor zowel lunch als diner. Dus vrees het ergste'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Inmiddels Born To Run (http://www.bol.com/nl/p/born-to-run/1001004007620522/) binnen. Eerste paar hoofdstukken gelezen. Leest lekker weg.![]()
Daar zal ik ook aanwezig zijn! De piramide valt best mee, ben er afgelopen week een keer geweest.quote:Op zondag 2 september 2012 23:06 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afgelopen zondag 5k in 21:51 gelopenWeer een PB met alleen maar interval trainingen.
Ik zou wel heel graag eens onder de 20 willen maar dat is nog wel erg ver weg denk ik. Denk dat ik vanaf deze week weer ga hardlopen en dan kijken of die -20 volgend jaar haalbaar is
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Gisteren tijdens een wedstrijdloopje van atletiekverenigingen onderling een dik PR op de 10 gelopen.
Hij stond op 48.19 en hij staat nu op 45.59
Was vooral blij met mn kilometertijden....allemaal tussen de 4.30 en 4.40
Heb nu in een half jaar tijd 12 minuten van mn tijd af gehaaldF means you're fucked![]()
Netjes hoor. Gefeliciteerd!quote:Op maandag 3 september 2012 10:00 schreef YUR het volgende:
Gisteren tijdens een wedstrijdloopje van atletiekverenigingen onderling een dik PR op de 10 gelopen.
Heb nu in een half jaar tijd 12 minuten van mn tijd af gehaald![]()
Gefeliciteerd 1517 en YUR, zijn nette tijden! Goed bezig, altijd mooi als mensen zichzelf verbeteren. En trouwens 12 minuten van je PR af in een half jaar op de 10...Heel netjes!
DeeBee ziet er heftig uit zon 'heuvel'-training na afloop van een interval, maar zo'n obstacle run als Mud Masters vraagt ook wel heftige voorbereiding natuurlijk, wat mij erg vervelend lijkt is het constant onderbreken van je loopritme. Wel een erg leuke challenge.
The_Hives je kan zelf natuurlijk altijd kiezen om een klein menu'tje te nemen ipv kingsize![]()
![]()
Ik hoop het. Neem de schoenen iig wel meequote:Op maandag 3 september 2012 06:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wel wat gelegenheid om af en toe een rondje hard te lopen?
Fok! Federatie
Dit weekend naar Keulen, naar een running clinic van Romanov, bedenker van de Posemethode. Hoewel er veel smoke and mirrors in die methode zit als het aankomt op de magische gratis zwaartekracht zit het praktisch best goed in elkaar. Ik weet van mijn posecoach dat Romanov in de praktijk enorm leerzaam is dus ik ben benieuwd welke van de ongetwijfeld vele verbeterpunten hij aan het licht gaat brengen bij mij. Als hij over zwaartekracht begint zal ik de andere kant opkijken![]()
![]()
Nice, goed bezig!quote:Op maandag 3 september 2012 10:00 schreef YUR het volgende:
Heb nu in een half jaar tijd 12 minuten van mn tijd af gehaaldThe line is a dot to you!![]()
Super boeiend! Heel veel succes en plezierquote:Op maandag 3 september 2012 17:28 schreef knnth het volgende:
Dit weekend naar Keulen, naar een running clinic van Romanov, bedenker van de Posemethode. Hoewel er veel smoke and mirrors in die methode zit als het aankomt op de magische gratis zwaartekracht zit het praktisch best goed in elkaar. Ik weet van mijn posecoach dat Romanov in de praktijk enorm leerzaam is dus ik ben benieuwd welke van de ongetwijfeld vele verbeterpunten hij aan het licht gaat brengen bij mij. Als hij over zwaartekracht begint zal ik de andere kant opkijkenA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Na lang beraad besloten om niet voor Vibram Five Fingers te gaan, maar voor de Saucony ProGrid Kinvara (of de Brooks PureConnect afhankelijk van welke het lekkerste zit). Waarom? Ik heb niet de ambitie om volledig bloot voets te gaan rennen, maar wil wel graag wat minimaler rennen en werken aan mijn afwikkeling en looptechniek. Dus zonder demping, steun en gedwongen haklanding. De Kinvara en PureConnect lijken me de beste kandidaten daarvoor.
Natuurlijk eerst nog even proberen bij de hardloopzaak.
Betekent wel dat ik nog een setje zo goed als nieuwe Asics Gel Nimbus 14 in de aanbieding heb. Maat 45. Maar zo'n 20 KM op gerend.![]()
Waarom de PureFlow en niet de PureConnect? Als ik het goed begrijp is de PureConnect de meest minimale versie in de Pure-serie toch?quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:24 schreef YUR het volgende:
Ik heb zowel de PureCadence als de PureFlow. Ben er gek op
En de PureCadence omdat je iets proneert? Of om een andere reden?![]()
Ik loop sinds zo'n 150 km op kinvara's en die lopen prima, lekker licht. De lagere hiel merk ik eigenlijk niets van, ook nergens last van gehad toen ik er op begon te lopen. Ik liep wel al met midvoetlanding, waarschijnlijk daardoor. Misschien de saucony Hattori maar eens proberen als ik weer schoenen ga kopen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:19 schreef GoodspeeD het volgende:
Na lang beraad besloten om niet voor Vibram Five Fingers te gaan, maar voor de Saucony ProGrid Kinvara (of de Brooks PureConnect afhankelijk van welke het lekkerste zit). Waarom? Ik heb niet de ambitie om volledig bloot voets te gaan rennen, maar wil wel graag wat minimaler rennen en werken aan mijn afwikkeling en looptechniek. Dus zonder demping, steun en gedwongen haklanding. De Kinvara en PureConnect lijken me de beste kandidaten daarvoor.
Natuurlijk eerst nog even proberen bij de hardloopzaak.
Betekent wel dat ik nog een setje zo goed als nieuwe Asics Gel Nimbus 14 in de aanbieding heb. Maat 45. Maar zo'n 20 KM op gerend.![]()
Cool. Ik vrees dat ik het iets rustiger aan moet doen. Heb nu toch wel een lichte haklanding. Wordt natuurlijk ook deels veroorzaakt door de hogere offset, maar ik zal toch iets moeten bijstellen, denk ik.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:43 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Ik loop sinds zo'n 150 km op kinvara's en die lopen prima, lekker licht. De lagere hiel merk ik eigenlijk niets van, ook nergens last van gehad toen ik er op begon te lopen. Ik liep wel al met midvoetlanding, waarschijnlijk daardoor. Misschien de saucony Hattori maar eens proberen als ik weer schoenen ga kopen.![]()
Rustig beginnen is altijd het advies als je naar een lagere hak gaat![]()
Ik ben zelf ook voorzichtig begonnen maar omdat het makkelijk ging en ik ook geen reactie had in de dagen erna heb ik het al vrij snel opgebouwd.![]()
Ik heb zo'n 700km op de Kinvara 2's gelopen. Lekker licht en ik had zelf ook geen omschakelproblemen. Ik lande ook sowieso al op de voorvoet/middenvoet. Heb nu ook de Hattori voor herstelloopjes om mijn onderste spronggewricht wat aan te sterken en ook de Shadow Genesis, die vergelijkbaar is met de kinvara maar een wat dikkere zool hebben en wat minder snel slijten. Die laatste ga ik op asfalt trainingen gebruiken. De kinvara's zullen binnenkort vervangen moeten worden en denk dat er nog een wedstrijdschoen bij gaat komen.Sei wachsam,
Ik heb pas geleden een workshop gevolgd over "natural running" en daarbij ook op de Pure Connect gelopen. Ze liepen erg lekker en licht en het voelde ook natuurlijk aan (ik heb nu dan ook al een midden/voorvoetlanding). Ik loop al op schoenen met een iets lagere hak (Asics 33), maar na de marathon van Amsterdam ga ik maar eens kijken welke minimalere schoenen het beste bij mij passen.![]()
Ik ga volgende week ook een clinic over natural running volgen.
http://www.hetloopcentrum.nl/clinics/natural-running/
Ben benieuwd.![]()
Ohja?quote:nieuwe looptechniek
Maar, goed om dat te doen. Met instructies van iemand die meer ervaren is gaat het beter dan zelf maanden aanrommelen![]()
![]()
Nu jullie het over looptechniek hebben, is het nu echt persoonsgebonden of zijn er wel duidelijke algemene 'regels' wat betreft looptechniek? Ik ben ooit eens met een loopgroepje meegegaan en ze vonden onmiddelijk dat ik te lange passen maakte en nog teveel huppelde.
En is geruisloos lopen per definitie beter dan af en toe duidelijk je landing te horen?![]()
is er zoiets als de perfecte looptechniek? Ik denk dat het heel persoonsgebonden is.quote:Op woensdag 5 september 2012 02:36 schreef thettes het volgende:
Nu jullie het over looptechniek hebben, is het nu echt persoonsgebonden of zijn er wel duidelijke algemene 'regels' wat betreft looptechniek? Ik ben ooit eens met een loopgroepje meegegaan en ze vonden onmiddelijk dat ik te lange passen maakte en nog teveel huppelde.
En is geruisloos lopen per definitie beter dan af en toe duidelijk je landing te horen?
de coach bij mijn club heeft een loopstijl waarvnan ik al moe word als ik het alleen al zie...hij "loopt met zijn hele lichaam" maar blijkbaar is het voor hem effiecient want verleden week is hij nog 2de geworden tijdens de NZ championships road race.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat geluid maak je doordat je hard op de grond komt waardoor je dus energie verspilt die je beter in een voorwaartse beweging had kunnen stoppen. Probeer van het idee af te stappen dat je je moet afzetten naar de volgende stap dmv je quads maar meer je been optrekt dmv je hamstringquote:Op woensdag 5 september 2012 02:36 schreef thettes het volgende:
En is geruisloos lopen per definitie beter dan af en toe duidelijk je landing te horen?
Sta maar eens op en spring 20x zonder hard te landen gevolgd door 20x te springen en zo veel mogelijk geluid te produceren. Wat kost minder moeite = effectiever = kun je langer vol houden?
Zelfde geld voor huppelen op je voorvoet of huppelen op je hak. Wat voelt fijner? Stel dat je een marathon zou moeten huppelen zou je dat dan op je hak of op je voorvoet willen doen?
[ Bericht 3% gewijzigd door 1517 op 05-09-2012 09:16:19 ]A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Goed verhaal. :-) Interessant filmpje. Vrees alleen dat de kinderen van de buren me hard gaan uitlachen als ik met een elastiek sta te springen op een trampoline.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:09 schreef 1517 het volgende:
[..]
Dat geluid maak je doordat je hard op de grond komt waardoor je dus energie verspilt die je beter in een voorwaartse beweging had kunnen stoppen. Probeer van het idee af te stappen dat je je moet afzetten naar de volgende stap dmv je quads maar meer je been optrekt dmv je hamstring
Sta maar eens op en spring 20x zonder hard te landen gevolgd door 20x te springen en zo veel mogelijk geluid te produceren. Wat kost minder moeite = effectiever = kun je langer vol houden?
Zelfde geld voor huppelen op je voorvoet of huppelen op je hak. Wat voelt fijner? Stel dat je een marathon zou moeten huppelen zou je dat dan op je hak of op je voorvoet willen doen?![]()
![]()
Grote kans dat de kinderen mee willen doen.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:40 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Goed verhaal. :-) Interessant filmpje. Vrees alleen dat de kinderen van de buren me hard gaan uitlachen als ik met een elastiek sta te springen op een trampoline.
Tevens grote kans dat als de kinderen onder de zeven jaar zijn je nog wat kan leren van hun loop techniek!
Kleine kinderen hebben vaak een bijzonder mooie voorvoetlandingA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Zo, 45 mins herstelloopje gedaan.
Waar mogelijk lekker wat gras meegepakt en nog een paar versnellinkjes gedaan op een gegeven moment. Wel prima om te zien dat hardlopen met een lage hartslag (voor mijn lichaam, ik zit altijd wat aan de hoge kant), steeds soepeler gaat ook. Betekent dat er wel wat conditie aanwezig is ondertussen, alleen heb ik weinig / geen wedstrijdkilometers gedraaid de laatste tijd, dus ben erg benieuwd wat het bij de Damloop zal worden.
Zo. De Kinvara's vandaag opgehaald. Meteen even een klein rondje gedaan. FAN-TAS-TISCH!
Het was even wennen. De haklanding was erg onprettig en na een paar minuten merkte ik dat ik vanzelf wat meer voorover ging leunen om op de voorvoet te landen. Met als gevolg dat ik vanzelf harder ging lopen. Klein stukje interval gedaan om even te voelen hoe de schoenen in een versnelling aanvoelen. Ook erg lekker. Daarna weer terug naar duurlooptempo en dat ging eigenlijk het laatste stuk, zonder er bij na te denken, alweer op de voorvoet.
Terug thuis aangekomen moest ik me zelf echt inhouden om niet nog snel een rondje te doen. Maar goed, al het advies hier maar even ter harte genomen. Morgen maar eens kijken hoe de spieren aanvoelen.![]()
Ik heb het eerste loopje op mijn Shadow Genesis erop zitten. Heb een korte baantraining gedaan, 12x400m. Liepen wel lekker, zelfde afwikkeling als de kinvara's maar met wat meer demping en je staat wat hoger op de schoen. Het is wel zo'n beetje wat ik van ze verwacht had.
Nog 300m en ik heb 1k gelopen dit jaar.Sei wachsam,
Wat ik me nog afvraag. Ik speelde gisteren natuurlijk meteen wat met de cadans. Ik merkte dat het makkelijker/fijner is om te landen op de midden-/voervoet bij een wat hogere frequentie. Alleen vind ik het erg moeilijk om zo'n hoge frequentie aan te houden bij een lage snelheid. Het gevolg was dus dat ik het hele rondje een vrij hoog tempo te pakken had.
Hoe gaan andere (natural) lopers hiermee om?![]()
Ik heb gemerkt dat drie keer per week hardlopen helaas (nog) niet aan mij besteed is. Of ik nou rustig aan doe of niet/kort of lang loop, drie keer per week is teveel.
Dus heb ik besloten een keer per week te gaan fitnessen, een rustige duurloop en een intervaltraining.
Maar over dat fitnessen... ik heb begrepen dat je van krachttraining (uiteraard) sterker wordt, maar dat het ook je spieren verkort. Ik heb al aardig korte spieren. Waar heb je met het hardlopen het meest aan (en dan vooral met het oog op pijnklachten voorkomen): sterkere maar wat kortere spieren? Of aan langere/soepelere spieren??
Nu heb ik een hele tijd rust genomen (omdat mijn conditie zo verslechterde dacht ik er goed aan te doen om even een aantal maanden veel minder te gaan hardlopen)). Nu wil ik het natuurlijk weer gaan hervatten maar kun je de conditie wel weer opbouwen met twee keer hardlopen per week? Bij het fitnessen zal ik wel gaan fietsen en/of roeien. Ook wel cardiotraining dus.I believe i can fly!
Zonder twijfel lange soepele spieren.quote:Op donderdag 6 september 2012 10:22 schreef pietkanarie het volgende:
Waar heb je met het hardlopen het meest aan (en dan vooral met het oog op pijnklachten voorkomen): sterkere maar wat kortere spieren? Of aan langere/soepelere spieren??![]()
Kijk maar eens naar lichaamsbouw van marathonlopers en sprinters.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
![]()
Fok! Federatie
Pietkanarie, wat ik kan aanraden bij de fitness als cardiotraining is behalve roeien, wat zwaar is maar je eens andere spieren mee pakt als alleen je benen, is de crosstrainer (dat idiote langlauf-apparaat). Belast je knieën amper, springschenen krijg je er ook niet van, en bouwt wel erg goed conditie op.
Net 10 kilometer getraind, waarvan 7km op 10km-tempo. Valt me toch altijd tegen hoe lastig dat tempo vol te houden is in een training. Begin van de zomer een halve marathon met negatieve split op het einde dat tempo 7km vastgehouden, maar in de training toch erg zwaar.![]()
leuke foto'sMaar het verschil is inderdaad duidelijk te zien. De langere afstandlopers zijn nou niet bepaald gespierd.
Maar met een keer in de week fitnessen zal ik geen spierbonk worden natuurlijk. Ik ben wel benieuwd in hoeverre ik werkelijk kortere spieren krijg van een keer per week krachtoefeningen doen. Misschien wel handig om als 'tegenwicht' rek en strek oefeningen (+ wat buikspieroefeningen) te doen. Rekken kan natuurlijk eigenlijk wel dagelijks, zolang je het niet forceert.
Ik ben zo stijf, dat moet beter kunnen.I believe i can fly!
Oke, dan ga ik die crosstrainer er in ieder geval bij nemen. Ik heb er wel eens opgestaan en vond het inderdaad fijn. Het klinkt ook goed: nauwelijks belastend (dat kan ik wel gebruiken) en toch goed voor de conditie-opbouw.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:54 schreef Tieske89 het volgende:
Pietkanarie, wat ik kan aanraden bij de fitness als cardiotraining is behalve roeien, wat zwaar is maar je eens andere spieren mee pakt als alleen je benen, is de crosstrainer (dat idiote langlauf-apparaat). Belast je knieën amper, springschenen krijg je er ook niet van, en bouwt wel erg goed conditie op.
Net 10 kilometer getraind, waarvan 7km op 10km-tempo. Valt me toch altijd tegen hoe lastig dat tempo vol te houden is in een training. Begin van de zomer een halve marathon met negatieve split op het einde dat tempo 7km vastgehouden, maar in de training toch erg zwaar.I believe i can fly!
Pff zeg, ik heb het hele verhaal net gelezen. Ik herken er wel veel van, heb ook zoiets gehad nadat ik op een geleende mountainbike het zadel niet op de goede hoogte had gezet en 100km gefietst had. Zoals ik het lees heb jij steeds geprobeerd ermee door te gaan. Voor mij was de oplossing maanden (ik schat 5) niets doen waarbij er krachten op mijn knieën kwamen aan sport. Dat heeft mijn problemen opgelost. Snap dat dit echter zeer frustrerend isquote:Op donderdag 6 september 2012 20:16 schreef GoodspeeD het volgende:
Stukje geschreven over de hardloopperikelen van het afgelopen half jaar.
http://www.tonni.nl/?p=300
Ik hoop voor jou dat een nieuwe techniek met hardlopen werkt! Kijk echter wel uit met het sleutelen aan techniek zonder trainer!
[ Bericht 0% gewijzigd door Tieske89 op 06-09-2012 21:27:01 ]![]()
Ik heb een keer (tegen het advies van mijn fysio in) zes weken niets gedaan. Het advies van de fysio (drie verschillende fysio's om precies te zijn) is echter om vooral door te blijven trainen, maar niet door de pijn heen te rennen.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:15 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Pff zeg, ik heb het hele verhaal net gelezen. Ik herken er wel veel van, heb ook zoiets gehad nadat ik op een geleende mountainbike het zadel niet op de goede hoogte had gezet en 100km gefietst had. Zoals ik het lees heb jij steeds geprobeerd ermee door te gaan. Voor mij was de oplossing maanden (ik schat 5) niets doen waarbij er krachten op mijn knieën kwamen aan sport. Dat heeft mijn problemen opgelost. Snap dat dit echter zeer frustrerend is
Ik hoop voor jou dat een nieuwe techniek met hardlopen werkt! Kijk echter wel uit met het sleutelen aan techniek zonder trainer!
Ik begrijp wat je zegt over de trainer. Ik ben daar ook een beetje huiverig voor. Ik lees natuurlijk wat op internet, maar heb eigenlijk wel behoefte aan iemand die op mijn looptechniek let. Gelukkig zit ik bij een atletiekvereniging en kan ik regelmatig meedoen bij loopscholingavonden. Daarnaast heb ik volgende week een workshop/clinic over natural running. Ik hoop dat dat voldoende blijkt.![]()
Ik probeer een vaste cadans aan te houden bij elke snelheid.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:34 schreef GoodspeeD het volgende:
Wat ik me nog afvraag. Ik speelde gisteren natuurlijk meteen wat met de cadans. Ik merkte dat het makkelijker/fijner is om te landen op de midden-/voervoet bij een wat hogere frequentie. Alleen vind ik het erg moeilijk om zo'n hoge frequentie aan te houden bij een lage snelheid. Het gevolg was dus dat ik het hele rondje een vrij hoog tempo te pakken had.
Hoe gaan andere (natural) lopers hiermee om?
Grotere of kleinere passen zorgen dan voor het verschil in tempo en inderdaad, dat voelt erg vreemd als je een lagere snelheid loopt maar het went.![]()
Helemaal mee eens, maar wat nou als je het over 10-15 kilometer hebt.. marathon of sprint postuur?quote:Op donderdag 6 september 2012 11:35 schreef The_Hives het volgende:
Kijk maar eens naar lichaamsbouw van marathonlopers en sprinters.![]()
Ok. Helder. Ik vond het inderdaad erg vreemd toen ik het probeerde. Maar ik ga het vanavond tijdens een rustig loopje nog maar eens proberen. Mits de kuiten het toelaten. Nog steeds wat spierpijn als gevolg van de eerste loop afgelopen woensdag.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:24 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Ik probeer een vaste cadans aan te houden bij elke snelheid.
Grotere of kleinere passen zorgen dan voor het verschil in tempo en inderdaad, dat voelt erg vreemd als je een lagere snelheid loopt maar het went.Ik denk nog steeds marathonpostuur. Bij alles boven een paar km, moet je het al niet meer hebben van korte explosieve energie en kracht, maar van duur. Het is niet voor niets dat een Haile Gebrselassie zowel de marathons als de 15 km wedstrijden wint/won. En kijk bijvoorbeeld eens naar Mo Farah:quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:25 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar wat nou als je het over 10-15 kilometer hebt.. marathon of sprint postuur?![]()
![]()
heftig..en fijn dat het nu wel beter gaat met je knie!quote:Op donderdag 6 september 2012 20:16 schreef GoodspeeD het volgende:
Stukje geschreven over de hardloopperikelen van het afgelopen half jaar.
http://www.tonni.nl/?p=300
Als je nog meer inspiratie zoekt, op youtube kun je veel vinden over chi-running.
Gek genoeg vind je meer op youtube dan op de officiele sites van Chi-running![]()
http://www.chirunning.com/
http://www.loopblessurevrij.nl/ (nederlandse afdeling)![]()
Ik vind het wel verbazingwekkend, als je kijkt naar bv een dam tot damloop (10em) of een marathon..de gelopen snelheid is bijna hetzelfde. Terwijl je toch zou verwachten dat je op 16 km een stuk harder kan gaan dan over 42 km.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:34 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik denk nog steeds marathonpostuur. Bij alles boven een paar km, moet je het al niet meer hebben van korte explosieve energie en kracht, maar van duur. Het is niet voor niets dat een Haile Gebrselassie zowel de marathons als de 15 km wedstrijden wint/won. En kijk bijvoorbeeld eens naar Mo Farah:
[ afbeelding ]![]()
Dat is gewoon een 'normaal' verval in snelheid hoor, als ik naar mijn PR's kijk op de 10 kilometer en halve marathon (ok, het verschil zal bij een hele marathon dus iets groter zijn bij mij):
PR's
10 km: 15.04 km / h
Halve marathon: 14.18 km / h
Beste tijden 2011
15 km-split Damloop: 2:47 pace = 21.56 km / h
Marathon (WR): 2:56 pace = 20.45 km / h
Oftewel een (goede) km / h verschil bij ongeveer dubbele afstand lijkt zowel voor 'amateurs' als professionals wel op te gaan. En een kilometer per uur harder / zachter is met hardlopen best wel veel. De sprong van 14 naar 15 km / h is voor een hoop mensen namelijk al best wel moeilijk, dan moet je namelijk op een 10 kilometer van 42:51 naar 40:00 verbeteren bijv.
De aanname dat een kilometer per uur maar een klein beetje sneller is, vind ik dus niet juist...
Daar heb je ook gelijk in, ik vergis me nog vaak in hoeveel iets als bv 20 seconden per kilometer nu exact is, hoe dat er uit ziet in verschil in snelheid en verschil in eindtijd.
Ik worstel zelf overigens nog steeds om op de 12km/h te komen over afstanden verder dan 5-6 km en ben nog nooit verder gegaan dan 10EM dus tja..hoeveel recht van spreken heb ik eigenljik![]()
![]()
reken dat inderdaad maar eens in procenten uit. Dat is nogal een flinke verbetering.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:06 schreef DeeBee het volgende:
Dat is gewoon een 'normaal' verval in snelheid hoor, als ik naar mijn PR's kijk op de 10 kilometer en halve marathon (ok, het verschil zal bij een hele marathon dus iets groter zijn bij mij):
PR's
10 km: 15.04 km / h
Halve marathon: 14.18 km / h
Beste tijden 2011
15 km-split Damloop: 2:47 pace = 21.56 km / h
Marathon (WR): 2:56 pace = 20.45 km / h
Oftewel een (goede) km / h verschil bij ongeveer dubbele afstand lijkt zowel voor 'amateurs' als professionals wel op te gaan. En een kilometer per uur harder / zachter is met hardlopen best wel veel. De sprong van 14 naar 15 km / h is voor een hoop mensen namelijk al best wel moeilijk, dan moet je namelijk op een 10 kilometer van 42:51 naar 40:00 verbeteren bijv.
De aanname dat een kilometer per uur maar een klein beetje sneller is, vind ik dus niet juist...AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Ook al? Een wat vind je ervan? Ik heb er nu zo'n 12 km op gelopen. Heerlijk. Al moeten mijn kuiten nog even wennen aan de nieuwe landing. :-)quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
"We hebben een KIN !"
"We hebben een VA !"
"We hebben een RA !"![]()
Ik loop woensdag de Nijmeegse bruggenloop, en die ga ik nog op de Mirage doen. Donderdag gaan de Kinvara's voor de eerste (lichte) training aan. De paar honderd meter die ik er tot nu toe op gelopen heb voelden in ieder geval goed: mooie pasvorm, lekker licht, veel "grondgevoel" en een stevige hielkap. Voor mijn kuiten ben ik niet bang, die transitie ben ik anderhalf jaar geleden al begonnen.quote:Op zondag 9 september 2012 09:50 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Ook al? Een wat vind je ervan? Ik heb er nu zo'n 12 km op gelopen. Heerlijk. Al moeten mijn kuiten nog even wennen aan de nieuwe landing. :-)![]()
Bruggenloop doe ik misschien ook wel mee.
Gisteren veluweloop gedaan, mooie dag. Was een etappeloop door de veluwe. Ontzettend mooi loopgebied. Ik deed 11.3 km met redelijk wat crossstukken en hoog gras. Tijd was belabberd, ook nog gevallen, gelukkig wel heel gebleven.
Net een rondje uitgelopen op Hattori's. Loopt opzich wel prima.Sei wachsam,
Fuck me, vandaag een 5EM gedaan met 26 graden.
Had totaal geen idee in wat ik moest verwachten van deze afstand met hitte. Heb al bijna 2 jaar niet verder dan 1200m aan een stuk gelopen op een 4 tal 5ks na. McMillian voorspelde 36:00, ik had 37:00 in de Garmin gezet ivm met de warmte.
De wedstrijd begon op het heetst van de dag en iedereen starte tegelijk. Eerste kilometer was het voornamelijk slalom lopen en zoeken naar een plek. Daarna was het vooral kiezen tussen of in de schaduw lopen of denkortste weg. Na 23:12 had ik 5k afgelegd, lichtelijk teleurstellend ende warmte begon in te slaan. Laatste stuk zwaar en kon mezelf moeilijk dwingen tempo te maken dit ging met vlagen . Laatste km met kippenvel gelopen en laatste 200m vol gesprint. Gefinished in 38 nog iets, geen toptijd maar ondanks de warmte wel tevreden en blij een wat langere afstand te hebben gelopen.
Toch heb ik het gevoel dat ik me niet 'leeg' kan lopen. Afstandsgewijs vind ik 60-85% bijzonder zwaar maar bijna altijd heb ik nog een hele lange snelle eindsprint. Dan baal ik want ik weet dat ik beter had moeten pacen. Ik wil me niet dood lopen en zeker niet bij 26 graden. Hoe pacen jullie jezelf de tweede helft van een race? Tips?A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Gisteren ook een 15k gelopen en erg veel last gehad van de warmte. Wel een volle eindsprint 200 meter voor de finish,omdat ik de loper voor me wilde inhalen. Jammer dat hij net van me heeft gewonnen, het publiek/omroeper vond het super mooi iig
De pace in de tweede helft van een race is over het algemeen gewoon een gevoel dat je moet hebben. Ik probeer vaak een negatieve split te lopen omdat ik heel makkelijk snelheid maak, maar na 3 kilometer mezelf daardoor ook compleet tegen kan komen. De eerste helft loop ik vaak comfortabel maar toch hoog tempo dat tot de streep houdbaar is (je trainingstijden vertellen je wel ongeveer hoe dat zal zijn). De tweede helft creëer ik dan een oncomfortabel gevoel, een lichte versnelling (5 - 10 sec/km) is vaak al veel/genoeg. Met dit tempo de verte in staren en van loper naar loper voor je 'racen'.quote:Op zondag 9 september 2012 22:57 schreef 1517 het volgende:
Ik wil me niet dood lopen en zeker niet bij 26 graden. Hoe pacen jullie jezelf de tweede helft van een race? Tips?
Edit: Overigens die negatieve split wil ik alleen lopen in 'belangrijke' wedstrijden. Hetzelfde geldt voor een eindsprint. Je herstelt veel moeilijker als je je hartslag naar de 100% jaagt, dan als je daar onder blijft. Voor overige wedstrijden een constant tempo, en afhankelijk van de mensen die in mijn buurt lopen soms zelfs wat verval (ik blijft een beetje een racer).
[ Bericht 14% gewijzigd door Tieske89 op 10-09-2012 09:12:42 ]![]()
Gisteren de 10EM gelopen bij de Bridge-to-bride in Arnhem...Man, wat was dat warm! Een stuk van een kilometer of 6 zonder ook maar een centimeter schaduw
F means you're fucked![]()
Ik pace eigenlijk altijd alleen bewust in het begin. En dan op basis van voorgaande wedstrijden en een beetje gevoel. Naarmate de wedstrijd vordert schakel ik dan bij, als ik het idee heb dat het heel goed gaat, maar over het algemeen houd ik een redelijk constante pace.quote:Op zondag 9 september 2012 22:57 schreef 1517 het volgende:
Fuck me, vandaag een 5EM gedaan met 26 graden.
Had totaal geen idee in wat ik moest verwachten van deze afstand met hitte. Heb al bijna 2 jaar niet verder dan 1200m aan een stuk gelopen op een 4 tal 5ks na. McMillian voorspelde 36:00, ik had 37:00 in de Garmin gezet ivm met de warmte.
De wedstrijd begon op het heetst van de dag en iedereen starte tegelijk. Eerste kilometer was het voornamelijk slalom lopen en zoeken naar een plek. Daarna was het vooral kiezen tussen of in de schaduw lopen of denkortste weg. Na 23:12 had ik 5k afgelegd, lichtelijk teleurstellend ende warmte begon in te slaan. Laatste stuk zwaar en kon mezelf moeilijk dwingen tempo te maken dit ging met vlagen . Laatste km met kippenvel gelopen en laatste 200m vol gesprint. Gefinished in 38 nog iets, geen toptijd maar ondanks de warmte wel tevreden en blij een wat langere afstand te hebben gelopen.
Toch heb ik het gevoel dat ik me niet 'leeg' kan lopen. Afstandsgewijs vind ik 60-85% bijzonder zwaar maar bijna altijd heb ik nog een hele lange snelle eindsprint. Dan baal ik want ik weet dat ik beter had moeten pacen. Ik wil me niet dood lopen en zeker niet bij 26 graden. Hoe pacen jullie jezelf de tweede helft van een race? Tips?
Ik herken het wel wat je zegt. Om daar vanaf te komen heb ik me begin dit jaar een keer helemaal stuk gerend op de eerste paar km van een 10 km wedstrijd. Na drie km flinke verzuring. Gevolg was wel dat ik eindelijk een beetje wist waar mijn grens lag op een redelijke afstand. Keren daarna heb ik telkens alles goed kunnen doseren.![]()
Hier heb ik het meeste moeite mee omdat ik eigenlijk alleen maar interval training doe en dan grotendeels 300's met als uitschieters 1200's. Heb de McMilliancalculator gebruikt voor mijn 5k en dat was eigenlijk spot-on, maar met de 5EM + 26 graden liep het plannetje iets anders.quote:Op zondag 9 september 2012 23:45 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
De pace in de tweede helft van een race is over het algemeen gewoon een gevoel dat je moet hebben. Ik probeer vaak een negatieve split te lopen omdat ik heel makkelijk snelheid maak, maar na 3 kilometer mezelf daardoor ook compleet tegen kan komen. De eerste helft loop ik vaak comfortabel maar toch hoog tempo dat tot de streep houdbaar is (je trainingstijden vertellen je wel ongeveer hoe dat zal zijn). De tweede helft creëer ik dan een oncomfortabel gevoel, een lichte versnelling (5 - 10 sec/km) is vaak al veel/genoeg. Met dit tempo de verte in staren en van loper naar loper voor je 'racen'.A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
@1517
Doe je baan-atletiek bij een vereniging?
Als dit namelijk je uitgangspunt is dan is zonder duurlopen je verval op die "calculator-tijden" steeds groter volgens mij. Bij mij kloppen ze ook niet. Ik loop met name halve marathons, maar zoals gezegd maak ik makkelijk snelheid. Op een 800m zit ik vermoed ik rond de 2:10 op dit moment (geschat op basis van interval-training). Als ik dit als basis voor de calculator neem zou ik een halve marathon en een 10km in 1:17 en 35:00 moeten lopen. Nu weet ik zeker dat ik een halve marathon niet in 1:17 ga lopen binnen afzienbare tijd, en een 10km in 35:00 ook niet.
De 5km is een afstand die beetje tussen snelheid en duur in zit, en daardoor kan je denk ik daar die calculator nog wel gebruiken met jouw vorm van training. Maar als het langer wordt denk ik dat wil je die tijden van de calculator halen je toch veel aan duurtraining moet gaan doen, voor zover het nog enige voorspellende waarde heeft.
[ Bericht 6% gewijzigd door Tieske89 op 10-09-2012 10:08:12 ]![]()
Tof, kon je er een beetje tegen? Mooie tijd gelopen?quote:Op maandag 10 september 2012 07:47 schreef YUR het volgende:
Gisteren de 10EM gelopen bij de Bridge-to-bride in Arnhem...Man, wat was dat warm! Een stuk van een kilometer of 6 zonder ook maar een centimeter schaduwSei wachsam,
Ik heb uiteindelijk 1u23 gelopen. De laatste 6 kilometer heb ik met opzet een stapje terug genomen, want dit was tenslotte maar een trainingsloopje voor de HM van A'dam (en tevens mijn eerste 10EM).quote:Op maandag 10 september 2012 10:25 schreef No-P het volgende:
[..]
Tof, kon je er een beetje tegen? Mooie tijd gelopen?
Het was echt te warm, dus we moesten veel drinken...en als dan een grapjas bij een waterpost niet gewoon je bekertje water aangeeft maar hem in je gezicht gooit..![]()
BtB is verder wel een leuke loop. In de route van de 10EM zitten 2 keer de John Frost-brug en 2 keer de Nelson Mandela-brug. Een paar (verschillende) rondjes door het centrum van Arnhem en een flink stuk door een stil natuurgebied (zonder beschutting dus) zorgen er voor dat het ook redelijk afwisselend is. Finishen op de markt is ook leuk
Goed gelopen hoor YUR! 1:23 op een 10EM is nog een nette tijd in deze weersomstandigheden, zeker als het een trainingsloop is. Jij zit goed op schema voor de HM, daar nog doelen of je eerste HM en van plan hem uit te lopen op een mooi tempo en te zien waar je uitkomt?quote:Op maandag 10 september 2012 10:31 schreef YUR het volgende:
Ik heb uiteindelijk 1u23 gelopen. De laatste 6 kilometer heb ik met opzet een stapje terug genomen, want dit was tenslotte maar een trainingsloopje voor de HM van A'dam (en tevens mijn eerste 10EM).
Het was echt te warm, dus we moesten veel drinken...en als dan een grapjas bij een waterpost niet gewoon je bekertje water aangeeft maar hem in je gezicht gooit..![]()
BtB is verder wel een leuke loop. In de route van de 10EM zitten 2 keer de John Frost-brug en 2 keer de Nelson Mandela-brug. Een paar (verschillende) rondjes door het centrum van Arnhem en een flink stuk door een stil natuurgebied (zonder beschutting dus) zorgen er voor dat het ook redelijk afwisselend is. Finishen op de markt is ook leuk![]()
Die bruggen zijn best pittig, heb er geregeld gefietst.
Die man zag natuurlijk steeds iedereen het water in hun gezicht gooien en dacht ik help even, hehe, niet heel tactisch als iemand het water daadwerkelijk wil drinken.Sei wachsam,
Ik heb afgelopen CPC de HM gelopen, maar dat had ik achteraf niet moeten doen...eindtijd toen was 2u09.quote:Op maandag 10 september 2012 10:41 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Goed gelopen hoor YUR! 1:23 op een 10EM is nog een nette tijd in deze weersomstandigheden, zeker als het een trainingsloop is. Jij zit goed op schema voor de HM, daar nog doelen of je eerste HM en van plan hem uit te lopen op een mooi tempo en te zien waar je uitkomt?
Omdat ik toch een doel wil stellen....laten we zeggen.....1u48? Per km een minuut van mn PR af, lijkt me wel wat![]()
Nog mensen hier die de Zeven heuvelen loop gaan doen? Ik doe hem dit jaar voor het eerst en ben benieuwd naar ervaringen!Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Mooie drukke loop, snel parcours. Na de 11de km is het vooral afdalen.quote:Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef Kerol het volgende:
Nog mensen hier die de Zeven heuvelen loop gaan doen? Ik doe hem dit jaar voor het eerst en ben benieuwd naar ervaringen!Sei wachsam,
@YUR: Nobel streven, maar met je 10EM en als de weersomstandigheden mee zitten lijkt me dat wel een goed en haalbaar streven.
@Kerol: Ja ik ook voor het eerst dit jaar! Ook benieuwd naar ervaringen, met name met het indelen op de klimmen en afdalingen.![]()
Het zou inderdaad haalbaar moeten zijn. Vorige week zette ik mn PR op de 10K op 45.58... en ik denk dat ik 5min/km vast moet kunnen houden tijdens een HM.quote:Op maandag 10 september 2012 10:57 schreef Tieske89 het volgende:
@YUR: Nobel streven, maar met je 10EM en als de weersomstandigheden mee zitten lijkt me dat wel een goed en haalbaar streven.
@Kerol: Ja ik ook voor het eerst dit jaar! Ook benieuwd naar ervaringen, met name met het indelen op de klimmen en afdalingen.F means you're fucked![]()
Eerste 5 km is vlak-valsplat, tot er een bocht komt. Hier zit een drinkpost en wordt het wat smaller. Tieske zal daar geen last van hebben, iedereen die boven het uur loopt mogelijk wel. Tot die plek kun je het beste nog wat rustig aan doen. Nog een bocht naar links en je komt op de 7heuvelen weg, waar wat korte klimmetjes zitten. Hier zou ik het tempo wat opvoeren. Na de laatste heuvel op deze weg komt er een afdaling tot 10km. De 11de km gaat weer valsplat omhoog en is verraderlijk. Hierna is het meeste afdalen en vlak tot de finish. Er zit nog 1 klein heuveltje op 13km ofzo. Laatste km is met dikke rijen publiek en die kom je wel door.Sei wachsam,
Ik ga de 7HL ook voor het eerst lopen dit jaar. Afgelopen zomer heb ik gekampeerd aan de Zevenheuvelenweg ter hoogte van het 7,5km-punt van de loop. Dat stuk is in mijn ogen tevens het steilste klimmetjeF means you're fucked![]()
Ik loop 'm dit jaar voor de 5e keer. Ik vind de generale altijd erg prettig om het parcours te verkennen. In het algemeen: eerste 5km gaat wat omhoog, tweede 5km heeft een drietal venijnige klimmetjes op de zevenheuvelenweg. Hier kan je je wedstrijd volledig verpesten. Twee tips: blijf op de weg lopen, niet op het fietspad en gebruik de afdalinkjes om een beetje te herstellen. De derde 5km heeft in het begin een iets langere klim omhoog (hotel Erica, Postweg), en vanaf 11km gaat het naar beneden met nog 1 piepklein bultje. Daarna is het doorraggen tot de finish. Er zijn onderweg twee drankposten.
Ik loop de 7HL het lekkerst door iedere 5km iets sneller te lopen dan de vorige, en volgens mij geldt dat voor de meeste lopers.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2012 12:01:21 ]![]()
Dank voor de mooie beschrijvingen van het parcours en jullie strategie No-P & ..-._---_-.-!
Heb me ingeschreven met een 1:03, waarschijnlijk te behoudend, maar de heuvels maakten me wat angstig. Als de 1e 5km redelijk vlak zijn los ik mogelijke problemen door de drukte daar wel op. Heb altijd zoveel commentaar op mensen die in een verkeerd startvak staan en dan er compleet doorheen zakken (lees: mensen die op de 1e rij gaan staan en dan een uur over de 10km doen) dat ik daardoor zelf altijd erg behoudend ben met tijden.![]()
Mijn ervaring is dat de heuvels niet zoveel voorstellen bij de 7HL. Ik vind het een redelijk lekkere/eenvoudige 15 km. Heuvel af compenseert ruim voor heuvel op.![]()
Bij de mannen al sinds jaren, en wat minder lang bij de vrouwen, is het wereldrecord 15km op de weg gelopen bij de 7HL. Daar kun je uit afleiden dat die heuvels het probleem niet hoeven zijn. Maar de ervaring leert dat je je toch redelijk makkelijk over de kop kan lopen in het middendeel door je race verkeerd in te delen of toch over het fietspad te gaan.![]()
Mooi loop, fijn parcours. Heuvels vallen goed mee, je kan weer even lekker bijkomen heuvelaf en dan weer volle bak naar boven knallen.quote:Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef Kerol het volgende:
Nog mensen hier die de Zeven heuvelen loop gaan doen? Ik doe hem dit jaar voor het eerst en ben benieuwd naar ervaringen!
Posbankloop vind ik veel zwaarder, dat zijn twee hele pittige klimmetjes. Gaat iemand die nog doen? Ik wel.![]()
Wel grappig dat sommigen juist bergop versnellen en bergaf herstellen en anderen andersom als tip geven...
Mijn PR heb ik ook tijdens de 7H gelopen, vind het wel een toffe wedstrijd (maar ver weg voor een 15 kilometer, reizen duurt 5 / 6 x zo lang als het rennen).
Eerste 2.5 km is vlak, gewoon tempo oppakken. Daarna valsplat tot aan 5.5 kilometer, ik hield daar meestal wel iets over, niet al verzuren of te hard over je omslagpunt knallen. Dan langs de golfbaan je ritme terug vinden en even wat drinken en vanaf de Zevenheuvelenweg gaat het beginnen. Bergop op techniek letten en bergaf pakte ik vooral m'n snelheid mee en blijven gaan / wat versnellen. Na de Zevenheuvelenweg heb je een makkelijke kilometer naar de 10 kilometer toe (met een drinkpost), hier wat ontspannen, want daarna een kilometer stijgen ongeveer. Veel geven, maar niet alles, want na 11 kilometer is het grotendeels bergaf en als je daar nog wat over hebt kun je erg veel tijd winnen (liep 1:02 en de laatste 5 kilometer sub 20 of net erboven geloof ik, zelfs met die klim erin dus). 3x gelopen of zo en meestal waren de eerste 5 net de traagste, dan versnellen in de 2e vijf en nog verder versnellen in de derde 5, dat is ook wel lekker gevoel.![]()
Laat het deels even van m'n Damloop enzo afhangen hoe ik mij voel of ik in Nijmegen ook ga starten denk ik.
Heeft er iemand hier overigens interesse in een startnummer voor de Hm van A'dam op 21 oktober?
Ik had me al ingeschreven, maar later won ik een compleet verzorgd weekend incl startnummer...F means you're fucked![]()
Nee, ik train op mezelf tussen een andere sport. 1x interval en 1x timetrial in de week. Heb ook bijna geen referenties met wedstrijdsafstanden. Vandaar dat ik het zo moeilijk vind om te pacen. Ben niet gewend om langer dan 12:00 aan een stuk te presteren.quote:Op maandag 10 september 2012 10:02 schreef Tieske89 het volgende:
@1517
Doe je baan-atletiek bij een vereniging?Je grote vijand, de zwaartekracht, helpt je juist een beetje berg af. Dus ik zou juist de pas iets verkleinen en er iets in gaan leunen vanaf de enkels en gaaaanquote:Op maandag 10 september 2012 13:08 schreef DeeBee het volgende:
Wel grappig dat sommigen juist bergop versnellen en bergaf herstellen en anderen andersom als tip geven...A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Dat doe ik zelf ook liever hoor!
Vind dat je zoveel 'gratis' snelheid krijgt bij die heuvelaf stukken dat je daar je voornaamste winst kan pakken, omdat je een paar snelle kilometers makkelijkt kunt draaien. Die stukjes bergop zijn relatief kort met de 7H en om je daar helemaal over je omslagpunt te lopen door te versnellen levert relatief minder op imo.
Korte pas en voldoende frequentie zijn bergop en bergaf inderdaad wel aan te raden ja!
Heb me ingeschreven bij de 7HL met 1.45. Dit omdat mn renpartners niet de snelste zijn. Weet nog niet of ik bij ze blijf rennen of hem alleen ren. Alleen moet 1.10 wel te doen zijn.Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Ik ga over 6 weken een wedstrijd van 8 km lopen. Nu ben ik totaal niet in topvorm, en wil ik daar eigenlijk nog wat extra's aan doen. Is dat mogelijk denken jullie, of kun je in 5 weken niet extra snelheid opbouwen? En als die vraag instemmend te beantwoorden is, hoe? 1x per week interval, 1x per week duur en 1x 'wedstrijd-tempo'?
Wat denken jullie?![]()
Ik ga juist sneller naar boven (althans vergeleken met de rest) en herstel dan op de weg naar beneden zonder tempo te verliezen (door heuvelafquote:Op maandag 10 september 2012 22:09 schreef DeeBee het volgende:
Dat doe ik zelf ook liever hoor!
Vind dat je zoveel 'gratis' snelheid krijgt bij die heuvelaf stukken dat je daar je voornaamste winst kan pakken, omdat je een paar snelle kilometers makkelijkt kunt draaien. Die stukjes bergop zijn relatief kort met de 7H en om je daar helemaal over je omslagpunt te lopen door te versnellen levert relatief minder op imo.
Korte pas en voldoende frequentie zijn bergop en bergaf inderdaad wel aan te raden ja!)
quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:59 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik ga juist sneller naar boven (althans vergeleken met de rest) en herstel dan op de weg naar beneden zonder tempo te verliezen (door heuvelaf)
Fok! Federatie
Eigenlijk zou je moeten opbouwen met iets als evy, of renate maar daar heb je geen tijd meer voor. Specifieke training heeft niet zo veel nut meer. Maar er van uitgaande dat je geen basis hebt zou ik het volgende doen. Eerste 2 weken geen interval, alleen duurloop. 1 korte iets snellere en 1 iets langere. Week 3 en 4 interval erbij van 1-2 km op wedstrijdtempo. Week 5 en 6 korte interval met 400m. Luister wel naar je lichaam, in één keer 3x per week lopen is erg belastend.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:21 schreef pfaf het volgende:
Ik ga over 6 weken een wedstrijd van 8 km lopen. Nu ben ik totaal niet in topvorm, en wil ik daar eigenlijk nog wat extra's aan doen. Is dat mogelijk denken jullie, of kun je in 5 weken niet extra snelheid opbouwen? En als die vraag instemmend te beantwoorden is, hoe? 1x per week interval, 1x per week duur en 1x 'wedstrijd-tempo'?
Wat denken jullie?Sei wachsam,
Merci. Ik knooi wel een schemaatje in elkaar.Als ik na een week met spierpijn of kramp rondloop kan ik nog een weekje of twee rusten en genoegen nemen met een mindere tijd.
![]()
![]()
jullie ook al gebeld door Le Champion?AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Nee?quote:Op woensdag 12 september 2012 19:46 schreef The_Hives het volgende:
jullie ook al gebeld door Le Champion?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
om vrijwilliger te zijn bij de Damloop. Ze bellen alle leden na (tot ze waarschijnlijk genoeg hebben)quote:AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
IK ga 'm lopen en ben geen lid, dus denk niet dat ze gaan bellen. As zondag wel vrijwilliger bij de Urbanathlon.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:03 schreef The_Hives het volgende:
[..]
om vrijwilliger te zijn bij de Damloop. Ze bellen alle leden na (tot ze waarschijnlijk genoeg hebben)In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik loop hem dit jaar niet, dus ze hadden een kans gemaakt
Fok! Federatie
Zo, de Nijmeegse bruggenloop zit er op en ik ben dik tevreden: Vannacht om 1 uur opgestaan om een paar uur te rijden, daarna vliegtuig in en naar Nederland, een dag werken, anderhalf uur in de auto en dan 7km in 32 minuten. En nu val ik omDe winnaar (Jesper vd Wielen) heeft 'm overigens afgeraffeld in 19:40, echt ongelooflijk snel.
![]()
25:08 had ik. Ging wel lekker, mijn tempo goed vast kunnen houden.
Ronde tempo's waren 3:43 3:40 3:35 3:37 3:52 3:44 3:23 Laatste km was heuvel af. Wel tevreden. Tegen Jesper van de Wielen is natuurlijk niet te lopen.Sei wachsam,
Gisteren dus natural running clinic. Erg leuk. Veel dingen die ik al gelezen had de afgelopen paar weken, zoals:
- hoge pasfrequentie (180 tot 190 passen per minuut)
- schuin voorover leunen
- core stability oefenen
- loopscholing
- midden-/voorvoetlanding
Ook nog even gerend op de Vibrams. Erg lekker. En nog even gerend op die Newton schoenen. Die vond ik wat minder.
Enige jammere vond ik dat de trainer achteraf de natural running ruiten weer een beetje ingooide door te stellen dat je het alleen een beetje met de warming up moest doen en dat hij niet aanraadde om hele lange lopen op de Vibrams of blote voeten te gaan doen. Uiteindelijk is dat toch wel mijn ambitie. Lijkt me heerlijk om een (halve) marathon op die Vibrams te lopen.![]()
Ik heb al 28 maanden geen "gewone" schoenen aangeraakt. Maar het komt allemaal neer op techniek: hoe sneller/langer je loopt, hoe nauwer het komt op een juiste techniek.![]()
Ziek, zwak en misselijk. Bah, ik ben het slachtoffer van overtraining.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Ah, een medeslachtoffer. Frustrerend is dat inderdaad. Ben je er vrij snel achter gekomen? Of eerst een hele tijd dwars door heen gelopen? Wat ga je nu doen dan? Even totale rust? Of trainen op een lager tempo en/of met minder kilometers?quote:Op donderdag 13 september 2012 11:22 schreef 1517 het volgende:
Ziek, zwak en misselijk. Bah, ik ben het slachtoffer van overtraining.
Hopelijk ben je er snel vanaf.I believe i can fly!
Eigen stomme schuld. Altijd zwaar gewichtheffen en sprinten. Te weinig rust afgelopen weken.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:29 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ah, een medeslachtoffer. Frustrerend is dat inderdaad. Ben je er vrij snel achter gekomen? Of eerst een hele tijd dwars door heen gelopen? Wat ga je nu doen dan? Even totale rust? Of trainen op een lager tempo en/of met minder kilometers?
Hopelijk ben je er snel vanaf.
Afgelopen zondag een 5 EM wedstrijd helemaal kapot gegaan en gisteren en eergisteren weer gewichtheftraining. Misste gisteren een groot gedeelte van mijn lifts. Na de training was ik opeens heel erg zwak, klappertanden en hele nacht slecht geslapen.
Ik neem nu volledige rust tot zondag, dan heb ik een wedstrijd en daarna neem ik twee weken vrij waarvan één vakantie. Even rustig aan dus.A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Als het echt overtraindheid is, dan is 2 weken rust bij lange na niet voldoende vrees ik... Maar hopelijk gaat het na die 2 weken wel weer beter!
Ik heb zelf wat rustiger getraind qua intensiteit de laatste periode, omdat ik van een blessure terugkwam, maar ik zie hier wel vaker dat er aardig intensief getraind wordt ja. Ik vind het ook heerlijk om voluit 400 metertjes te rennen, maar als dat je trainingsregime 3x / week is dan gaat je lichaam daar toch niet mee om kunnen gaan blijkt vaak.
Ik ben ook niet van de 30-kilometer duurlopen 'school', maar alleen snelheidswerk is gewoon vragen om blessures of overtraining soms. En duidelijk indicatoren zijn o.a. het feit dat je in wedstrijden amper harder kunt lopen dan in training imo, iets wat ik ook al vaker bij pietkanarie zag als wat opviel als je het over training / wedstrijden had. En wat ik ook regelmatig zag / zie in het beginnen met hardlopen topic...
Maar hoop dat iedereen weer snel fit geraakt, het is zo frustrerend om met blessures te zitten en niet lekker in je vel te zitten!Zeker aangezien je juist meer ambities qua hardlopen had toch 1517? Misschien het hardlopen op iets lagere intensiteit proberen na je rustperiode? Dan kan je krachttraining ook deels als interval dienen daarnaast.
Klopt, ik trainde veel op wedstrijdtempo of daar boven. Dat gaat wel even goed maar geen jarenlang zoals ik dat deed. Dat wordt op een gegeven moment gewoon afgestraft. Die overtraining duurt bij mij al een jaar en ik geloof dat ik mijn dieptepunt wel bereikt heb. Ik kan namelijk nog maar maximaal twee kilometer hardlopen. Eigenlijk hoor ik dus meer in het beginnerstopic thuis. Mijn ambitie is veranderd van een pr lopen op de 5 km naar überhaupt weer 5 km aan een stuk te lopen. Nooit verwacht dat je zoveel kapot kon maken met te hard trainen. Nu fitness ik 1 keer per week en loop 2 keer. Heel rustig en maximaal een kwartier per keer. Mijn liesklachten zijn ook nog niet over. Maar dat vind ik niet zo erg want dat dwingt me om rustig aan te doen. Ik heb volgens mij mijn les wel geleerd.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:22 schreef DeeBee het volgende:
Als het echt overtraindheid is, dan is 2 weken rust bij lange na niet voldoende vrees ik... Maar hopelijk gaat het na die 2 weken wel weer beter!
Ik heb zelf wat rustiger getraind qua intensiteit de laatste periode, omdat ik van een blessure terugkwam, maar ik zie hier wel vaker dat er aardig intensief getraind wordt ja. Ik vind het ook heerlijk om voluit 400 metertjes te rennen, maar als dat je trainingsregime 3x / week is dan gaat je lichaam daar toch niet mee om kunnen gaan blijkt vaak.
Ik ben ook niet van de 30-kilometer duurlopen 'school', maar alleen snelheidswerk is gewoon vragen om blessures of overtraining soms. En duidelijk indicatoren zijn o.a. het feit dat je in wedstrijden amper harder kunt lopen dan in training imo, iets wat ik ook al vaker bij pietkanarie zag als wat opviel als je het over training / wedstrijden had. En wat ik ook regelmatig zag / zie in het beginnen met hardlopen topic...
Maar hoop dat iedereen weer snel fit geraakt, het is zo frustrerend om met blessures te zitten en niet lekker in je vel te zitten!Zeker aangezien je juist meer ambities qua hardlopen had toch 1517? Misschien het hardlopen op iets lagere intensiteit proberen na je rustperiode? Dan kan je krachttraining ook deels als interval dienen daarnaast.
Heb bij de huisarts heb ik de andere oorzaken voor de slechte conditie (en nog wat klachten er om heen) laten uitsluiten. Zij mat ook mijn hartslag, die was 122 in rust. Veel te hoog dus, het zogenaamde dokters-effect meegerekend.I believe i can fly!
Ik weet dat het wat te laat is voor mensen die echt overtraind zijn, maar misschien is het toch een nuttige bijdrage. Aan de hand van hartslagen in rust 's ochtends kan het herstel gemeten worden, als die aanmerkelijk (slag of 10) hoger is dan 'normaal' is het herstel van een vorige training nog niet genoeg.
Ook het verloop van de hartslag in de training kan wijzen op overtraining. Als de hartslag snel omhoog gaat naar een stabiel niveau betekent het je in goede conditie bent. Mocht de hartslag heel langzaam stijgen naar dit stabiele niveau dan kan dit een eerste teken zijn dat er te hard getraind wordt. Dit soort dingen zijn voor trainers en atleten wel erg lastig, want het lijkt alsof je met een lagere hartslag hetzelfde aan het lopen bent. Dit lijkt een goed teken (als je kijk naar je gemiddelde hartslag zal deze waarschijnlijk lager zijn), maar kan dus ook het tegenovergestelde betekenen.
(Deze dingen heb ik gevonden door te zoeken op internet toen ik met een hartslagmeter begon te lopen, wil zeker niet beweren dat ik een expert ben!)
Nu lijkt het alsof ik zweer bij hartslag, dat zeker niet: het gevoel is veel belangrijker denk ik. Maar dit soort kleine dingetjes kunnen mensen wel op weg helpen hoop ik.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tieske89 op 13-09-2012 15:11:26 ]![]()
ik ook!quote:Op woensdag 12 september 2012 21:00 schreef slacker_nl het volgende:
As zondag wel vrijwilliger bij de Urbanathlon.![]()
bij mij is het al sinds eind 2010 foute boel. Was helemaal niet hard aan het trainen, maar mijn lichaam herstelde stiekum steeds slechterquote:Op donderdag 13 september 2012 13:34 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Klopt, ik trainde veel op wedstrijdtempo of daar boven. Dat gaat wel even goed maar geen jarenlang zoals ik dat deed. Dat wordt op een gegeven moment gewoon afgestraft. Die overtraining duurt bij mij al een jaar en ik geloof dat ik mijn dieptepunt wel bereikt heb. Ik kan namelijk nog maar maximaal twee kilometer hardlopen.
Lange tijd zorgde elke vorm van fysieke inspanning (was ophangen, bed verschonen, wandelen) voor slapeloze nachten.
Ben nu weer voorzichtig aan hardlopen: 5x2 minuten![]()
![]()
Jeetje, klinkt wel erg heftig zo'n overtraining. Een beetje een burnout voor sporters, als ik het goed begrijp?
Ik krijg vandaag "Het duurloopmisverstand" binnen. Gebaseerd op Verheul en de Souplessemethode. Ben benieuwd.![]()
Oh, dat is ook al een hele tijd dan. Al bijna twee jaar. Ik heb gelezen dat ook een verkeerd voedingspatroon en stress in het privéleven er voor kunnen zorgen dat je onvoldoende herstelt van sportinspanningen. Je hoeft dus niet altijd perse veel te hard te trainen om toch overtraind te raken. Ik herken diezelfde klachten trouwens. Van normaal traplopen moest ik echt even bijkomen (na 1 trap) dan ging mijn hartslag heel snel omhoog. Bij andere kleine inspanningen ook. En ik sliep heel veel. Soms de klok rond en vervolgens 's middags weer een uur. Algemene moeheid dus ook. En nogal warrig.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
bij mij is het al sinds eind 2010 foute boel. Was helemaal niet hard aan het trainen, maar mijn lichaam herstelde stiekum steeds slechter
Lange tijd zorgde elke vorm van fysieke inspanning (was ophangen, bed verschonen, wandelen) voor slapeloze nachten.
Ben nu weer voorzichtig aan hardlopen: 5x2 minuten
Goodspeed... Ik denk dat een sport burn-out precies de goede omschrijving is. Een opgebrand gevoel..
Computergirl... Als ik het goed begrijp ben je langzamerhand weer op de weg terug? Gelukkig maar! Succes met het verder herstellen. .I believe i can fly!
Zo rond Pasen van dit jaar kon ik weer lange wandelingen maken, een cruciaal moment voor mij. Weer kunnen hardlopen heeft niet de prioriteit maar zou wel leuk zijn. En dan niet 7H maar gewoon af en toe 5k inderdaad.
Ik ben nu stabiel maar slapeloosheid heb ik nu pas een beetje onder controle.
Voor mij was dieet het belangrijkste, een soort Atkins wijze heeft mij enorm geholpen. Ik denk dat verstoorde koolhydraten/vet metabolisme een belangrijk verstorende factor was.![]()
Kwam een oud filmpje tegen, even tegenover een nieuwere gezet: https://vimeo.com/49411913
Ik zie nog zat verbeteringen in het tweede stuk maar ik ben wel tevreden over de vooruitgang![]()
![]()
zolang je goed slaapt na een lange/intensieve loop hoef je je geen zorgen te makenquote:Op donderdag 13 september 2012 22:53 schreef kepler het volgende:
Ik durf bijna niet meer te lopen als ik dit allemaal zo lees![]()
na 1 1/2 week rust ivm over belasting knie vandaag weer 10k proberen. Nog 2 weken de tijd om te trainen voor de marathon. Wordt lastig
Fok! Federatie
Al kan veel slapen ook best een signaal zijn van dat je teveel doet. Ik sliep tussen de 10 en 12 uur per nacht. Soms overdag ook nog even.quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
zolang je goed slaapt na een lange/intensieve loop hoef je je geen zorgen te maken
Kepler... Het klinkt inderdaad niet echt relaxed en dat is het ook niet. Maar zolang je teveel privestress voorkomt, goed eet en uitrust en zolang je geen bord voor je hoofd hebt (zoals ik dat had) gaat het wel goed.I believe i can fly!
Netjes knnth! Je hebt echt een hele hoop verbeterd!quote:Op donderdag 13 september 2012 23:32 schreef knnth het volgende:
Kwam een oud filmpje tegen, even tegenover een nieuwere gezet: https://vimeo.com/49411913
Ik zie nog zat verbeteringen in het tweede stuk maar ik ben wel tevreden over de vooruitgang, mooie pose ben jaloers!
Die ontzettende backswing is weg, overbodige bovenlichaams beweging.
Ziet er echt goed uit! Wat vind je er zelf van? Wat wil je nog verbeteren?
Misschien heb ik het verkeerd maar het lijkt alsof je hoofd erg ver naar voren en beneden staat.
Een tip die ik eens kreeg tijdens een pose seminar is maak een pistool met je wijsvinger en duim en schiet je zelf door je kin. Zo komt je hoofd in de goede positieA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Normaal gesproken train ik in 6 weekse cycles waarvan de laatste 10 dagen deload zijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:22 schreef DeeBee het volgende:
Afgelopen tijd heb ik dat een beetje laten verwateren en ben tevens overgestapt op intermittent fasting. Denk dat het allemaal te veel werd.
Ik train maar 2x per week hardlopen, 1x interval en 1x time trial. Daarnaast wel 4x in de week gewichtheffen. Slaap vaak 8-9u, eet gezond (geen suiker, granen, veel organisch en heel veel vlees), drink en rook niet. Zie eigenlijk niet echt waar het fout is gegaan en dat vind ik het engste. Heb de marathon van volgend jaar maar uit mijn hoofd gehaald. Eerst mijn schema maar eens aanpassen en meer rustperiodes verwerken.A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
mooi om de verbetering te zien... en een mooi trainingsmiddel qua loophouding, toch maar eens vragen of Mevr.RD mij eens wil filmen want soms heb ik het gevoel als een jonge god te lopen en andere dagen als een zak piepers.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:32 schreef knnth het volgende:
Ik zie nog zat verbeteringen in het tweede stuk maar ik ben wel tevreden over de vooruitgang'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ging goedquote:Op vrijdag 14 september 2012 08:49 schreef The_Hives het volgende:
na 1 1/2 week rust ivm over belasting knie vandaag weer 10k proberen. Nog 2 weken de tijd om te trainen voor de marathon. Wordt lastig
Fok! Federatie
Hallo Pietkanarie,quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:54 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Al kan veel slapen ook best een signaal zijn van dat je teveel doet. Ik sliep tussen de 10 en 12 uur per nacht. Soms overdag ook nog even.
Kepler... Het klinkt inderdaad niet echt relaxed en dat is het ook niet. Maar zolang je teveel privestress voorkomt, goed eet en uitrust en zolang je geen bord voor je hoofd hebt (zoals ik dat had) gaat het wel goed.
Hoeveel trainde je dan wat heeft gezorgd voor die forse overtraining? Welk tempo (tov wedstrijdtempo), hoevaak in de week en hoeveel km liep je dan? Heb dit nog nooit eerder gehoord..![]()
Wat je zegt over mijn hoofd klopt, steeds als ik aan mijn houding denk merk ik dat hij te ver naar beneden staat, corrigeer ik het en tien minuten later hangt hij alweer naar benedenquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:03 schreef 1517 het volgende:
[..]
Netjes knnth! Je hebt echt een hele hoop verbeterd!, mooie pose ben jaloers!
Die ontzettende backswing is weg, overbodige bovenlichaams beweging.
Ziet er echt goed uit! Wat vind je er zelf van? Wat wil je nog verbeteren?
Misschien heb ik het verkeerd maar het lijkt alsof je hoofd erg ver naar voren en beneden staat.
Een tip die ik eens kreeg tijdens een pose seminar is maak een pistool met je wijsvinger en duim en schiet je zelf door je kin. Zo komt je hoofd in de goede positie
Verder nog wat te veel oscillatie, je ziet me in late stance nog onnodig omhoog schieten, dat wijst op wat overactiviteit.
En het wekenlang achterwege laten van rompstabiliteitsoefeningen toont zich ook duidelijk in de romprotatie![]()
![]()
Ik ben niet zo thuis in het pose-runnen, maar ik zie dat je stijl veel is verbeterd!quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:59 schreef knnth het volgende:
[..]
Wat je zegt over mijn hoofd klopt, steeds als ik aan mijn houding denk merk ik dat hij te ver naar beneden staat, corrigeer ik het en tien minuten later hangt hij alweer naar beneden
Verder nog wat te veel oscillatie, je ziet me in late stance nog onnodig omhoog schieten, dat wijst op wat overactiviteit.
En het wekenlang achterwege laten van rompstabiliteitsoefeningen toont zich ook duidelijk in de romprotatie
In het eerste deel van het filmpje had je een enorme knie-strekking naar voren, die is nu gelukkig weg.
In het tweede deel, als ik je een tip mag geven: Je hebt veel opwaartse energie. Probeer je schouders bijna op gelijke hoogte te houden in elke fase van het lopen, en zet die opwaartse kracht om in voorwaartse. Daarin valt veel snelheid te winnen denk ik.
PS: bij tweede keer bekijken lijkt het minder erg, kan ook een enkele misplaatste pas die ik heb gezien zijn geweest, maar het viel me ergens op. Maar zie dat je het zelf ook had gezien (Wakker worden Tieske!!!)
Nog maar een edit: Ik heb er nog een x naar gekeken. Wat ik zei over je knie-strekking, kijk bij het tweede gedeelte eens goed. De echte overstrekking is er wel uit. De neiging om voor een strekking van je voorste been te gaan heb je echter nog steeds wel, hoewel je wel licht gebogen landt. Misschien een klein aandachtspuntje.
[ Bericht 5% gewijzigd door Tieske89 op 14-09-2012 12:29:46 ]![]()
Veel verbetering in stijl te zien op dat filmpje inderdaad!
Vond net als Tieske de opwaartse beweging / oscillatie nog wat opvallend, zeker gezien hoe netjes de rest van de beweging is. Heb zelf ook wel een wat 'vlakkere' beweging gekregen de laatste tijd en dat bevalt eigenlijk wel, merkte dat ik soms te actief was in mijn afzet omhoog nog en dat is inderdaad onnodig.
M'n damloop startnummer ook binnen, a.s. zondag nog even een 10 kilometer trimloop om te zien waar ik een beetje sta denk ik.
Hoi!quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:53 schreef T1992 het volgende:
[..]
Hallo Pietkanarie,
Hoeveel trainde je dan wat heeft gezorgd voor die forse overtraining? Welk tempo (tov wedstrijdtempo), hoevaak in de week en hoeveel km liep je dan? Heb dit nog nooit eerder gehoord..
Ik trainde vooral op wedstrijdtempo of er boven. Maakte niet eens super veel kilometers.
Wat ik ongeveer deed aan trainingen/wedstrijden:
- ik liep in de winter vaak 1x per week een 5 km wedstrijd op een voor mij intensief tempo (rond de 22 minuten, pr van 21:40). Door de week trainde ik dan wel op een rustig tempo. Nog een of twee keer erbij.
- Vooral buiten die wedstrijden om deed ik teveel. Een keer per week trainde ik met een loopgroep. Die trainingen waren 1,5 uur. Met een kernprogramma van ongeveer drie kwartier. Mijn tempo hing eigenlijk precies tussen twee groepen in. Omdat ik tempohardheid wilde aanleren liep ik mee met de wat te snelle groep (die 5 km liepen in ongeveer 20 minuten). Dan hield ik ze zo lang mogelijk bij en liet ze daarna bij me weglopen. Verder ging ik dan nog twee keer per week voor mezelf lopen. De eerste drie kilometer deed ik dan rustig, daarna twee kilometer boven het wedstrijdtempo (ongeveer 4.10 per kilometer wat neer zou komen op 20:50 op de 5 km, wat dus 50 seconden sneller zou zijn dan mijn beste tijd). Af en toe verving ik een zo'n 5 km voor een duurloop van 10 a 15 km.
Op zes km per week na ging alles dus op of boven wedstrijdtempo.Heel dom achteraf, want ik kan nu nauwelijks nog hardlopen. Ik loop ook veel slechter dan toen ik net begon met hardlopen. Dus ik ben niet alleen terug bij af maar eigenlijk nog verder terug.
Vooral die groepstrainingen mis ik echt, vond het altijd erg gezellig. Als ik daar (over een hele tijd waarschijnlijk) weer kan beginnen ga ik echt zorgen dat ik meer stukken mijn eigen, rustigere tempo aanhoud. Een tempo onder wedstrijdtempo dus.I believe i can fly!
Ik ben, nadat wat anderen hier vertelden over de Verheulmethode, aan het lezen geslagen in het Duurloopmisverstand van Klaas Lok. Hij beschrijft inderdaad ook dat je eigenlijk zelden of nooit boven je wedstrijdtempo moet trainen. Je maakt er meer mee kapot dan dat je er mee wint. Zelfde fout die ik overigens ook gemaakt heb begin dit jaar. De verleiding is gewoon te groot om te knallen bij een training. Zeker als de rest van de groep ook gewoon constant boven wedstrijdtempo traint.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:49 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Hoi!
Ik trainde vooral op wedstrijdtempo of er boven. Maakte niet eens super veel kilometers.
Wat ik ongeveer deed aan trainingen/wedstrijden:
- ik liep in de winter vaak 1x per week een 5 km wedstrijd op een voor mij intensief tempo (rond de 22 minuten, pr van 21:40). Door de week trainde ik dan wel op een rustig tempo. Nog een of twee keer erbij.
- Vooral buiten die wedstrijden om deed ik teveel. Een keer per week trainde ik met een loopgroep. Die trainingen waren 1,5 uur. Met een kernprogramma van ongeveer drie kwartier. Mijn tempo hing eigenlijk precies tussen twee groepen in. Omdat ik tempohardheid wilde aanleren liep ik mee met de wat te snelle groep (die 5 km liepen in ongeveer 20 minuten). Dan hield ik ze zo lang mogelijk bij en liet ze daarna bij me weglopen. Verder ging ik dan nog twee keer per week voor mezelf lopen. De eerste drie kilometer deed ik dan rustig, daarna twee kilometer boven het wedstrijdtempo (ongeveer 4.10 per kilometer wat neer zou komen op 20:50 op de 5 km, wat dus 50 seconden sneller zou zijn dan mijn beste tijd). Af en toe verving ik een zo'n 5 km voor een duurloop van 10 a 15 km.
Op zes km per week na ging alles dus op of boven wedstrijdtempo.Heel dom achteraf, want ik kan nu nauwelijks nog hardlopen. Ik loop ook veel slechter dan toen ik net begon met hardlopen. Dus ik ben niet alleen terug bij af maar eigenlijk nog verder terug.
Vooral die groepstrainingen mis ik echt, vond het altijd erg gezellig. Als ik daar (over een hele tijd waarschijnlijk) weer kan beginnen ga ik echt zorgen dat ik meer stukken mijn eigen, rustigere tempo aanhoud. Een tempo onder wedstrijdtempo dus.![]()
Verheul is natuurlijk maar 1 methode. Zijn genoeg schema's waarbij wel wordt getraind boven wedstrijdtempo, maar niet te veel en gefaseerd.Sei wachsam,
Ik lees op diverse sites dat het bij het trainen voor lange afstanden nuttig kan zijn om 1x in de week een andere training dan lopen te doen (bijv. zwemmen of fietsen). Je hart en longsysteem wordt aangesproken, maar de belasting voor je spieren/boten/pezen is minder. Doen jullie dit ook? En heeft het zin om een uurtje (hard) te fietsen op een simpele herenfiets of moet het per se op een racefiets?"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Af en toe spring ik in het water of op de racefiets. Als het fysiek niet baat (wat het wel doet volgens mij) dan is het mentaal wel even lekker. Wel sporten maar even iets anders. Houdt je fris en scherp
Het probleem zit hem niet in de herenfiets maar in het uurtje. Wil fietsen een beetje nut hebben dan ben je minimaal twee uur onderweg ...![]()
Dat klinkt inderdaad wel als heel veel kilometers per week op wedstrijdtempo. Mijn meeste kilometers loop ikzelf rond de 5:00/km, terwijl mijn wedstrijdtempo ongeveer 3:35 is. Hoe langzaam dit ook voelt, het is dus toch wel belangrijk.quote:
Wat waren bij jou de eerste tekenen van overtraindheid dan? Ik wil je in ieder geval veel succes wensen met het herstel, hopen dat je snel weer bij je loopgroep aan kan sluiten!![]()
Klopt, dat was echt teveel. Ik liep mijn trainingen dus vaak in een hoger tempo dan 5 min per kilometer, terwijl mijn wedstrijdtempo lager ligt dan dat van jou.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:31 schreef T1992 het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad wel als heel veel kilometers per week op wedstrijdtempo. Mijn meeste kilometers loop ikzelf rond de 5:00/km, terwijl mijn wedstrijdtempo ongeveer 3:35 is. Hoe langzaam dit ook voelt, het is dus toch wel belangrijk.
Wat waren bij jou de eerste tekenen van overtraindheid dan? Ik wil je in ieder geval veel succes wensen met het herstel, hopen dat je snel weer bij je loopgroep aan kan sluiten!
Inderdaad wel belangrijk om ook rustige kilometers te maken.
Eerste signalen van overtraining? Lastig te zeggen. Ik denk toch een vreemd soort vermoeidheid overdag. Eerst kon ik dat niet plaatsen want toen ging het hardlopen nog wel redelijk gemakkelijk. Maar achteraf gezien denk ik dat ik nooit goed herstelde van de trainingen (want te vaak intensief achter elkaar). Later viel het me op dat mijn hartslag lang hoog bleef en ook snel omhoog ging bij kleine inspanning. Verder op een gegeven moment ook minder eetlust enzo.
En, dank je. Ik hoop ook dat ik er snel van herstel! Al heb ik ook wel gelezen/gehoord dat het heel erg lang kan duren.I believe i can fly!
Wat is trouwens nu handig om te doen? Ik neem al wel aardig wat maanden rust nu maar op een gegeven moment moet ik toch weer wat gaan doen. Ik fitness nu dus en ben sinds vorige week begon om 2x per week een kwartier hardlopen.
Of is het beter om zo'n beginnersschema te downloaden en dus echt weer te beginnen met 1 minuut hardlopen, 1 minuut wandelen enzo??I believe i can fly!
Ik ben trouwens naar een sportarts geweest, die stelde de diagnose.
Hij stelde: eerst langzaam duur uitbouwen, aan de hand van gevoel mbt herstel.
Daar na pas intensiviteit onhoog maar dan moet de duur weer omlaag![]()
Hoe heeft de sportarts de diagnose gesteld? Moest je een inspanningstest doen? Of was het op basis van wat je zelf vertelde?I believe i can fly!
Beide.
Ik had een grafiek van mijn Garmin hardloophorloge meegenomen, gemiddeld tempo in grafiek van alle lopen. De neergaande lijn was voor hem eigenlijk info genoeg.![]()
Net terug van een lekkere lange duurloop (32 km in 2:25). Nu nog volgende week een 36 en de week erna de generale bij de halve in Haarlem en dan lekker taperen op vakantie in Spanje...
Een vraag voor degenen hier die vaker een marathon gelopen hebben: hoe doen jullie het met drinken ed tijdens de wedstrijd? Water en/of sportdrank? zelf meenemen of alleen de verzorgingsposten gebruiken? gelletjes? iets anders?
Ik ben van plan om alleen bij de verzorgingsposten wat water zo goed als mogelijk naar binnen te krijgen en dan een gel bij 17, 24 en 31 of zo te nemen. Drinken meenemen met die flesjes vind ik niets, gelletjes lukt dan weer wel.
Het wordt mijn eerste marathon, dus alle tips en suggesties zijn welkom.![]()
Ik heb geen marathon gelopen nog, maar kan je wel vertellen dat je inderdaad geen drinken mee moet nemen onderweg. Dat is alleen maar ballast, wat op een marathon aardig aantikt en er zijn vast wat drinkposten onderweg. Isotoon sportdrank is handig omdat daar gelijk energie in zit, maar water is ook prima. Dan kun je een gelletje extra nemen ofzo. Hoe vaak je ze moet nemen is een beetje uitproberen. Ik zit met 1x powerbargelletje per half uur goed in mijn energie.Sei wachsam,
Dat was ook mijn gedachte. Maar, 1 gel per half uur, vanaf het begin gelijk en dus de eerste al na een half uur? Dat zou bij een wedstrijd van drie uur al vijf gels betekenen? Ik was eigenlijk van plan om de eerst gel pas 60/75 minuten te nemen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:57 schreef No-P het volgende:
Ik heb geen marathon gelopen nog, maar kan je wel vertellen dat je inderdaad geen drinken mee moet nemen onderweg. Dat is alleen maar ballast, wat op een marathon aardig aantikt en er zijn vast wat drinkposten onderweg.![]()
je hebt ook gels die je in 2 of 3 keer moet innemen. Dan hoef je er geen 5 mee te nemen, maar kan je om het half uur nemen of binnen kortere afstanden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:30 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte. Maar, 1 gel per half uur, vanaf het begin gelijk en dus de eerste al na een half uur? Dat zou bij een wedstrijd van drie uur al vijf gels betekenen? Ik was eigenlijk van plan om de eerst gel pas 60/75 minuten te nemen.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Ja dat is best veel, ik kan ze gelukkig goedkoop krijgen, maar zo doe ik het bij een lange triathlon. Bij een kortere triathlon van 2 uur neem ik er ook pas na 1 uur eentje in, en dan nog 1 na een half uurtje. Maar je kan even kijken hoeveel koolhydraten er in de gelletjes zit die jij gebruikt en uitrekenen hoeveel je nodig hebt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:30 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte. Maar, 1 gel per half uur, vanaf het begin gelijk en dus de eerste al na een half uur? Dat zou bij een wedstrijd van drie uur al vijf gels betekenen? Ik was eigenlijk van plan om de eerst gel pas 60/75 minuten te nemen.Sei wachsam,
Welke zijn dat dan? Ik heb nu eigenlijk alleen de gels van SIS uitgeprobeerd, omdat ze isotoon zijn en dus zonder water ingenomen kunnen worden. Leek me wel handig.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:34 schreef The_Hives het volgende:
[..]
je hebt ook gels die je in 2 of 3 keer moet innemen. Dan hoef je er geen 5 mee te nemen, maar kan je om het half uur nemen of binnen kortere afstanden.![]()
bv Maxim, een slok nemen bv 200 meter voor een post en dan een slok water of isotone drank erachteraanquote:Op zaterdag 15 september 2012 18:54 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Welke zijn dat dan? Ik heb nu eigenlijk alleen de gels van SIS uitgeprobeerd, omdat ze isotoon zijn en dus zonder water ingenomen kunnen worden. Leek me wel handig.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
ik bestel ze hier:
http://www.sportvoedingwe(...)7d1b8f37685148424d36
dan kijken wat je het liefste wenst. Maxim is wat naar onderAFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
heb nu een paar keer de gels van GU geprobeert om te kijken hoe ik er op reageerde en ik moet zeggen dat ze qua smaak en "inname-vriendelijkheid" prima bevallen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
zo dat was een leerzaam weekendje
zaterdag les: start niet te snel tijdens een wedstrijd
zondag les: zorg dat je genoeg eet voor dat je een LDL ga lopen.
na 10km race van gister besloot ik er vandaag een LDL aan vast te knopen., doel was 32km
De benen voelde goed, gestart in een rustig tempo, fantastisch weer en het ging lekker.
eerste 5, 10 ,15 en 20km zonder enige problemen maar bij kilometertje 23 waren er opeens "problemen"
het leek wel of het wijzertje van de brandstoftank was blijven hangen op "vol" en nu opeens los schoot met een bloedgang richting "leeg"
mijn benen liepen snel vol met pudding en de laatste 5km waren een drama.... bij de 28km gingen de benen op slot en was het "over en uit"
Ik wijd het aan een combinaite van de zware wedstrijd gister en niet voldoende gegeten voor de LDL (gewoon ontbijten zoals ik altijd doe maar dit is misschien toch te weinig op zo'n afstand)
Iets om aan te werken, over 2 weken staat er wederom een 32km op het programma maar gelukkig geen club "verplichtingen" op de zaterdag voorafgaand.
Dus bij deze LDL proberen of we dit probleem kunnen oplossen met het gebruik van gels... met nog 8 weken te gaan voldoende tijd om wat te sleutelen.
Weer wat geleerd....blij dat het nu gebeurde met nog voldoende trainingtijd ipv tijdens de marathon zelf.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vanochtend de Kinvara's voor het eerst meegenomen voor een duurloop: 1:55/20km. Ik werd hier wel blij van. Alhoewel ik me wel afvraag of ik de langere duurlopen altijd op deze slofjes moet doen, weet ik wel dat ik hier de 7HL op ga lopen
![]()
![]()
Vanochtend trimloopje 10 km gedaan, 43:18 (21:32 / 21:46). Wel ok op zich, want het waaide nogal hard en had gehaast en echt 5 mins warming up gehad of zo...
Merk dat wedstrijdtempo mij nog steeds wat zwaar valt, maar is ook wel logisch aangezien ik (expres) niet té intensief train qua snelheid nog. Eerst maar lange periode blessurevrij zien te blijven.
Deebee, ik heb me afgelopen voorjaar ook een periode op mijn basis gericht. Toen bleef snelheid wat hangen. Laatste weer wat meer op snelheid gefocust en dat komt er nu goed uit. Weer 2 minuten op 7km gepakt ten opzichte van vorig jaar.Sei wachsam,
Ja, daar heb ik ook zeker wel vertrouwen in!
Vorig jaar in het najaar wel goed gelopen, maar ook geblesseerd geraakt (ontstoken kniepees) en daardoor eigenlijk wel maand of 4 helemaal niks gedaan en sindsdien langzaamaan weer wat opgebouwd, maar vanaf eind mei weer echt regelmatig aan het lopen. Ook transitie gemaakt naar neutrale / minimalistische schoenen en een beetje aan mijn techniek gesleuteld, dus moet inderdaad wat geduld hebben!
Merk in trainingen ook dat mijn basis echt prima is en m'n herstelvermogen helemaal ook, alleen kilometers lang op hoog tempo is dus nog wat zwaar (ook mentaal of zo...). Maar vind het voorlopig wel prima zo, absoluut niet forceren en als ik mij goed voel dan komen die snellere tempo's er op training ook wel weer (meer).
Volgende week Damloop, dus daar heb ik nu ook een iets beter idee van op wat voor schema ik weg kan gaan met mijn huidige vorm.
Dag na een wedstrijd moet je eigenlijk geen lange duurloop plannen. Dagje ertussen houden. kwa voeding: Gelletje is fijn maar hoeft niet perse voor trainingen, dan wordt het best prijzig. Je kan ook een muslireep of ontbijtkoek/kruidkoek meenemen.quote:Op zondag 16 september 2012 07:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
zo dat was een leerzaam weekendje
zaterdag les: start niet te snel tijdens een wedstrijd
zondag les: zorg dat je genoeg eet voor dat je een LDL ga lopen.
na 10km race van gister besloot ik er vandaag een LDL aan vast te knopen., doel was 32km
De benen voelde goed, gestart in een rustig tempo, fantastisch weer en het ging lekker.
eerste 5, 10 ,15 en 20km zonder enige problemen maar bij kilometertje 23 waren er opeens "problemen"
het leek wel of het wijzertje van de brandstoftank was blijven hangen op "vol" en nu opeens los schoot met een bloedgang richting "leeg"
mijn benen liepen snel vol met pudding en de laatste 5km waren een drama.... bij de 28km gingen de benen op slot en was het "over en uit"
Ik wijd het aan een combinaite van de zware wedstrijd gister en niet voldoende gegeten voor de LDL (gewoon ontbijten zoals ik altijd doe maar dit is misschien toch te weinig op zo'n afstand)
Iets om aan te werken, over 2 weken staat er wederom een 32km op het programma maar gelukkig geen club "verplichtingen" op de zaterdag voorafgaand.
Dus bij deze LDL proberen of we dit probleem kunnen oplossen met het gebruik van gels... met nog 8 weken te gaan voldoende tijd om wat te sleutelen.
Weer wat geleerd....blij dat het nu gebeurde met nog voldoende trainingtijd ipv tijdens de marathon zelf.Sei wachsam,
Ik heb het, vrees ik, toch wat overdreven met mijn nieuwe schoentjes en looptechniek. Het ging de eerste week zo lekker en de midden-/voorvoetlanding was zo verslavend, dat ik, zonder dat ik het echt door had, toch behoorlijk wat gelopen heb in anderhalve week.
Resultaat is dat ik vorige week toch wat last begon te krijgen aan beide knieën. De kuiten en achilles valt allemaal reuze mee. Alleen de eerste loop had ik daar wat last van. Maar de knieën vonden het allemaal wat teveel van het goede lijkt het.
Toch maar even heel rustig opbouwen dus.![]()
Net even 15 kilometer gelopen, had verwacht dat het kouder was maar de zon was wel lekker
Had al een week niet gelopen, 1 uur en kwartier over gedaan (12km/h)
route:
http://goo.gl/maps/CX2wY
Zondag dam tot dam en volgende week 10KM bij de halve marathon van Texel..|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Vandaag 15 km (of iets meer) gelopen. Heerlijk loopweer, 21-22°C en een lekker zonnetje. Er waren veel lopers hier in het park bij Aix-en-Provence. Ik merkte dat de eerste 30 minuten vrij moeizaam gingen, maar daarna ging het juist als een trein. Gewenning misschien?
Tijd om een horloge met GPS aan te schaffen!Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.![]()
Gebruikt iemand hier micoach? Heb net die assessment workout gedaan. Geen idee of het goed gegaan is. Mijn 4 verschillende hartzones (van groen naar rood) zijn niet allemaal "even groot".
http://imageshack.us/photo/my-images/411/bpm.png/ (copy/paste deze link)
Wat zijn een beetje "normale" maximum hartslagen? (ik ben geen topsporter...)"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Een HRmax is net zo normaal als je lengte of haarkleur ... gewoon een biologisch gegeven dat niets zegt over je capaciteiten. Die van mij is 195, ik ken mensen met hogere en lagere HRmax die sneller zijn dan ik
Een lage HRrust zegt (meestal) wel iets over je fitheid en bij topsporters ligt die meestal onder de 40 ...![]()
Rusthartslag kun je inderdaad trainen. Het verschil tussen HRrust en HRmax is misschien nog wel belangrijker dan de absolute getallen, dat is je 'hartslagreserve'. Hoe groter die reserve, hoe meer inspanning je kunt leveren voor je je maximale hartslag bereikt. De HRmax krijg je niet omhoog, maar de HRrust kun je met de juiste training omlaag krijgen en zo kun je je hartslagreserve vergroten. Op de hartslagreserve is o.a. de methode van Karvonen gebaseerd.![]()
Ik ga me eens even inlezen. Bedankt!"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Ik heb zojuist gelopen met MiCoach én Runkeeper (op mn iphone):
http://imageshack.us/a/img822/3154/runkeeperq.png (copy/paste deze link)
Ik heb Runkeeper iets eerder uitgezet (14 seconden), maar zo heel veel zal dat niet schelen voor wat betreft mijn pace.
Runkeeper pace op basis van gps: 5:20 (min/km)
MiCoach pace op basis van stappenteller: 5:09 (min/km)
Welke zou nauwkeuriger zijn?
Overigens loop ik in het begin en op het eind een beetje te klooien, omdat ik dacht dat de blauwe zone de een-na-laagste was en groene de laagste, maar dat is blijkbaar omgekeerd!
Ik vind het overigens ook frappant dat het bij Runkeeper lijkt alsof ik overal even hard heb gelopen (op een paar pieken na, die wel corresponderen met de data van MiCoach), terwijl ik bij MiCoach wel ben versneld."On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Wat bedoel je met een stappenteller? Is dat een accelerometer/footpod? Als je die niet calibreert zijn ze onnauwkeuriger dan GPS. GPS is ontzettend nauwkeurig, mits je altijd satellieten kan "zien" en er niet heel veel scherpe bochten in het parcours zitten.![]()
Het is een stride sensor (volgens mij een stappenteller). Heb die inderdaad niet gecalibreerd. Net even de afstand aangepast op basis van de gps info. Binnenkort even kijken of de data nu meer overeenkomt. Bedankt voor de info!quote:Op donderdag 20 september 2012 20:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat bedoel je met een stappenteller? Is dat een accelerometer/footpod? Als je die niet calibreert zijn ze onnauwkeuriger dan GPS. GPS is ontzettend nauwkeurig, mits je altijd satellieten kan "zien" en er niet heel veel scherpe bochten in het parcours zitten."On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Weet iemand waar er enkelbandjes te koop zijn om je wedstrijdchip aan te bevestigen? M'n vibrams hebben geen veters...Binnenkort een wedstrijdje, Postbankloop
![]()
![]()
Posbankloop!Heb daar ook zin in. Na de teleurstelling van de Urbanathlon heb ik daar nog meer zin in gekregen! Het was vorig jaar mijn eerste echte wedstrijd en heb hem toen gelopen in 1:11:23 geloof ik. Ik probeer er dit jaar 10 minuten af te lopen en het zou helemaal perfect zijn als ik hem onder het uur kan lopen. In ieder geval een dik PR. Maar dat wordt nog erg zwaar denk ik. Het is zeker geen makkelijk parkoers. Als het allemaal goed gaat ga ik me denk ik ook inschrijven voor de zevenheuvelenloop, misschien dan nog een PR lopen.
Jammer dat de singelloop Utrecht op dezelfde dag is, misschien iets voor volgend jaar voor een 10k PR.. dat was toch het snelste parkoers van nl?
![]()
Ik vind het ook een erg zwaar parcours. Vorig jaar met heel veel moeite onder de 1.15 gelopen, was ook erg warm toen.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:08 schreef Jero_nimo het volgende:
Posbankloop!Heb daar ook zin in. Na de teleurstelling van de Urbanathlon heb ik daar nog meer zin in gekregen! Het was vorig jaar mijn eerste echte wedstrijd en heb hem toen gelopen in 1:11:23 geloof ik. Ik probeer er dit jaar 10 minuten af te lopen en het zou helemaal perfect zijn als ik hem onder het uur kan lopen. In ieder geval een dik PR. Maar dat wordt nog erg zwaar denk ik. Het is zeker geen makkelijk parkoers. Als het allemaal goed gaat ga ik me denk ik ook inschrijven voor de zevenheuvelenloop, misschien dan nog een PR lopen.
Jammer dat de singelloop Utrecht op dezelfde dag is, misschien iets voor volgend jaar voor een 10k PR.. dat was toch het snelste parkoers van nl?
Vorige week al even proefgelopen, ik merk dat m'n nieuwe stijl van lopen (vibrams) vooral bultop voordelen heeft. Ik stuiter zo naar boven![]()
![]()
Dat zal inderdaad wel ja.. bultop gaat beter op je voorvoet. Hoe lang ben je al bezig met minimalistisch lopen? Ik heb net 2 maanden geleden saucony kinvara's gekocht. Wil ook meer die kant op, maar moet ze nog wat vaker en langer inlopen. Het loopt wel heel fijn in ieder geval!![]()
Je kan een chipband halen. Die gebruik ik bij triathlons en eigenlijk ook bij hardloopwedstrijden. Kun je gewoon om je enkel doen.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:29 schreef Tarahumara het volgende:
Weet iemand waar er enkelbandjes te koop zijn om je wedstrijdchip aan te bevestigen? M'n vibrams hebben geen veters...Binnenkort een wedstrijdje, Postbankloop
Posbankloop doe ik misschien ook wel dit jaar. Verder Montferlandrun, Molenhoeks makkie, Zevenheuvelen en de halve van Egmond.Sei wachsam,
Ben nu een goeie 2 maanden bezig op m'n Vibrams. In het voorjaar ook al een keer gestart, maar te hard van stapel gegaan en moeten afhaken met pijn in m'n voet...quote:Op donderdag 20 september 2012 23:27 schreef Jero_nimo het volgende:
Dat zal inderdaad wel ja.. bultop gaat beter op je voorvoet. Hoe lang ben je al bezig met minimalistisch lopen? Ik heb net 2 maanden geleden saucony kinvara's gekocht. Wil ook meer die kant op, maar moet ze nog wat vaker en langer inlopen. Het loopt wel heel fijn in ieder geval!
Nu gaat het erg lekker op wat blaren na.![]()
Ik denk dat ik precies dezelfde wedstrijden ga doenquote:Op donderdag 20 september 2012 23:54 schreef No-P het volgende:
[..]
Je kan een chipband halen. Die gebruik ik bij triathlons en eigenlijk ook bij hardloopwedstrijden. Kun je gewoon om je enkel doen.
Posbankloop doe ik misschien ook wel dit jaar. Verder Montferlandrun, Molenhoeks makkie, Zevenheuvelen en de halve van Egmond.![]()
Weet jij waar je die chipband kan kopen? Run2day heeft het niet... Die verwees mee ook naar een triathlonwinkel, maar geen idee waar die zit... Omgeving Arnhem.![]()
Volgens mij komt die van mij van runnersworld, maar kan ook Rose zijn geweest. Easy running in Doetinchem heeft ze misschien ook wel.Sei wachsam,
10 km of halve marathon over een nw stuk snelweg in amsterdam, 24 November 2012
http://www.westrandwegrun.nl/![]()
Wat vinden jullie daar nou van? Om in bijvoorbeeld Frankrijk een wedstrijd te lopen, heb je een medisch certificaat nodig. Ik heb gelezen dat veel, maar niet alle huisartsen die verstrekken. Lijkt me een heel gedoe... heeft (uiteraard) met de verzekering te maken.
In NL is het gewoon op eigen risico.Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.![]()
wat zegt een medisch certificaat nou? Huisarts luistert even naar je longen, hart, neem je bloeddruk, stelt wat vragen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 23:14 schreef schaal_9 het volgende:
Wat vinden jullie daar nou van? Om in bijvoorbeeld Frankrijk een wedstrijd te lopen, heb je een medisch certificaat nodig. Ik heb gelezen dat veel, maar niet alle huisartsen die verstrekken. Lijkt me een heel gedoe... heeft (uiteraard) met de verzekering te maken.
In NL is het gewoon op eigen risico.
Als je de spreekkamer de deur uitloopt kan je nog steeds acuut een mogelijk fatale hartritmestoornis krijgen![]()
Hallo allemaal!Ik lees hier al een tijdje mee, maar heb nu toch ook maar een account aangemaakt om zo af en toe te kunnen meepraten.
![]()
Vandaag een 10 km gelopen en op zich ging het wel aardig, maar ik kwam twee hele seconden tekort om onder de 40 te duiken.Wel ruim 2,5 minuut van m'n PR gehaald, dus ik moet denk ik maar tevreden zijn. De komende twee weken goed trainen en fit blijven en dan nog maar eens proberen die 39'er te lopen.
Daarnaast probeer ik, mede dankzij de positieve verhalen in dit topic, de komende tijd de overstap te maken naar een efficiëntere looptechniek. Ik heb vorige week dan ook een paar kinvara's aangeschaft, maar mèn, daar moeten m'n kuiten duidelijk nog aan wennen. Ik ben dan ook een onverbeterlijke haklander.![]()
![]()
Loop je bijna onder de 40 en dan ging het wel aardigquote:Op zaterdag 22 september 2012 23:19 schreef Mocer het volgende:
Hallo allemaal!Ik lees hier al een tijdje mee, maar heb nu toch ook maar een account aangemaakt om zo af en toe te kunnen meepraten.
![]()
Vandaag een 10 km gelopen en op zich ging het wel aardig, maar ik kwam twee hele seconden tekort om onder de 40 te duiken.Wel ruim 2,5 minuut van m'n PR gehaald, dus ik moet denk ik maar tevreden zijn. De komende twee weken goed trainen en fit blijven en dan nog maar eens proberen die 39'er te lopen.
Daarnaast probeer ik, mede dankzij de positieve verhalen in dit topic, de komende tijd de overstap te maken naar een efficiëntere looptechniek. Ik heb vorige week dan ook een paar kinvara's aangeschaft, maar mèn, daar moeten m'n kuiten duidelijk nog aan wennen. Ik ben dan ook een onverbeterlijke haklander.Dan gaat het toch hardstikke goed
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik ga trouwens bij de Dam tot Damloop morgen proberen onder mijn tijd van vorig jaar te komen (1.20.15) ik denk zelf dat het wel gaat lukken.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
succes straks damlopers
Fok! Federatie
Mja, ik weet gewoon dat er meer in had gezeten als ik wat behoudender was gestart. De eerste twee kilometers gingen in 3.40 en 3.49, wat uiteindelijk iets teveel van het goede was.quote:Op zondag 23 september 2012 00:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Loop je bijna onder de 40 en dan ging het wel aardigDan gaat het toch hardstikke goed
Ook succes aan alle DtD-lopers vanuit het hoge noorden, laat die oude PR's maar sneuvelen!![]()
![]()
Ja succes allemaal! Moge er vele PR's sneuvelen!
En mocer, erg nette tijd hoor. Die 39er gaat er dan echt wel komen. 40 minuten is dan ook wel een erg leuke streeftijd! Succes met de kinvara's ook, heb ze zelf ook sinds kort, merk het ook erg goed in de kuiten. Ook al had ik al middenvoetslanding. Maar het zijn wel lekker lichte en fijne schoentjes.
Ik heb gister nog een lekkere intervaltraining gedaan. 6x1000 in 3'52 met 400 rust. Ging wel lekker, en steeds soepeler dus ben ik wel blij mee! In de avond wel wat last van de kuiten, ook al deed ik deze training nog op de cumulus. Maar vandaag zijn ze alleen nog iets stijf, dus komt goed. Nu weekje rustig aan en dan knallen op de posbankloop.![]()
![]()
Dam tot Dam loop is voor mij de laatste voorbereiding op mijn 1e Halve Marathon in Amsterdam. Probeer relatief rustig te lopen. PR van vorig jaar: 1:32 moet ik dik kunnen verbreken gezien mijn 15 KM tijd eerder dit jaar: 1:15.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
planning is dat het rond 14 uur zal beginnen met regenen, trimlopers hebben hopelijk niet zo veel pech als vorig jaar![]()
![]()
Netjes hoor. :-) En welkom.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:19 schreef Mocer het volgende:
![]()
Daarnaast probeer ik, mede dankzij de positieve verhalen in dit topic, de komende tijd de overstap te maken naar een efficiëntere looptechniek. Ik heb vorige week dan ook een paar kinvara's aangeschaft, maar mèn, daar moeten m'n kuiten duidelijk nog aan wennen. Ik ben dan ook een onverbeterlijke haklander.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Kinvara's. Ik loop er nu zo'n drie weken op. De hakken en kuiten vinden het inmiddels wel prima. De knieklachten lijken echter verergerd te zijn. Of dat nou door de Kinvara's komt of door het opvoeren van de training, weet ik niet zo goed. Ik heb dus maar een tandje terug gedaan.![]()
Is het verstandig om vandaag mee te doen aan de Dam tot damloop? Heb laatste halfjaar niet super veel getraind, een of twee keer per week een paar kilometer. eergister nog zeven kilometer wat vrij makkelijk ging. ik wil niet doodgaan of mjjzelf ernstig blesseren. wat denken jullie? ik ben een man en erg licht![]()
Ik heb al wel gemerkt dat ik het lopen met de Kinvara's erg rustig moet opbouwen. Een dag na aanschaf moesten ze natuurlijk even getest worden, maar ik was te enthousiast en heb langer gelopen dan verstandig was. Gevolg: twee dagen lang spierpijn to the max in m'n kuiten. Daarstraks ook nog een (heel) kort stukje gelopen op de Kinvara's, dus hopelijk nu geen of minder reactie op de kuitspieren. Maar wat Jero_nimo ook al zei, ze lopen wel erg lekker/licht, zeker in vergelijking met m'n Asics klompen met antipronatieblok.quote:Op zondag 23 september 2012 09:54 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Netjes hoor. :-) En welkom.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Kinvara's. Ik loop er nu zo'n drie weken op. De hakken en kuiten vinden het inmiddels wel prima. De knieklachten lijken echter verergerd te zijn. Of dat nou door de Kinvara's komt of door het opvoeren van de training, weet ik niet zo goed. Ik heb dus maar een tandje terug gedaan.![]()
Tja, met knieklachten zou ik idd. maar oppassen ja. Ik weet niet al te veel af van overbelasting en blessures, maar ik kan me zo voorstellen dat je knieën het niet leuk vinden als je én op een totaal ander type schoen gaat lopen én de trainingsarbeid flink opvoert.![]()
Vandaag voor het eerst de Dam tot Damloop gerend wat een leuke ervaring zeg! Heb het in 1:19 gelopen waar ik super tevreden mee ben!![]()
![]()
Fok! Federatie
En, heb je meegedaan?quote:Op zondag 23 september 2012 12:42 schreef jakosi het volgende:
Is het verstandig om vandaag mee te doen aan de Dam tot damloop? Heb laatste halfjaar niet super veel getraind, een of twee keer per week een paar kilometer. eergister nog zeven kilometer wat vrij makkelijk ging. ik wil niet doodgaan of mjjzelf ernstig blesseren. wat denken jullie? ik ben een man en erg lichtI believe i can fly!
1:09:07, dat is 3 minuten onder mijn streeftijd waarvan ik al dacht dat ik hem scherp had gesteld.. en 6 minuten onder m'n PR
Was ook wel ideaal weer. Goede temperatuur, wind uit het oosten voor zover die er al was
Hoe ging ie bij jullie?![]()
Ik heb ook meegedaan voor het eerst met wel een goede voorbereiding en ben gefinisht in 1:28:30. Toch best blij mee.![]()
1:11 nog wat voor mij. Op zich wel okee, maar wel flink langzamer dan vorig jaar (maar dat had ik ook wel verwacht). Blijf gewoon moeite hebben om snelheid op te pakken en diep te gaan in wedstrijden, maar dat komt omdat ik ook wel rustiger opbouw en train de laatste tijd. Die snelheid moet er weer een beetje in gaan komen... Maar vooral tevreden met het feit dat ik wel aardig vlak kon lopen en snel herstel.
Weer was verder heerlijk en de sfeer erg gezellig en het viel mee hoeveel opstoppingen of drukte er was op het parcours vond ik, wel wat achterblijvers, maar niet zoveel als ik wel eens gezien heb...Jack does it in real time...![]()
YEAH nieuw PR Dam tot dam, 1.17.22
3 minuten van vorig jaar af.
En mijn PR op de 10KM met 1 seconde, ja mensen 1 seconde verbeterd van 47.52 naar 47.51
Komende zondag 10KM op Texel, hoop ik onder die tijd te duiken, moet lukken als ik hersteld ben van vandaag.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik vond het dit jaar juist het ergste van mijn drie deelnames. Ik was dan ook wel sneller dan voorheen, maar vooral van de goede doelen waren er veel achterblijvers die ook grote moeite hadden met rechts lopen.quote:Op zondag 23 september 2012 20:02 schreef DeeBee het volgende:
1:11 nog wat voor mij. Op zich wel okee, maar wel flink langzamer dan vorig jaar (maar dat had ik ook wel verwacht). Blijf gewoon moeite hebben om snelheid op te pakken en diep te gaan in wedstrijden, maar dat komt omdat ik ook wel rustiger opbouw en train de laatste tijd. Die snelheid moet er weer een beetje in gaan komen... Maar vooral tevreden met het feit dat ik wel aardig vlak kon lopen en snel herstel.
Weer was verder heerlijk en de sfeer erg gezellig en het viel mee hoeveel opstoppingen of drukte er was op het parcours vond ik, wel wat achterblijvers, maar niet zoveel als ik wel eens gezien heb...
Verder liep ik met het UvA-HvA businessteam en die prutsers hebben geen namen doorgegeven, maar gewoon al hun startnummers 'UvA-HvA damloopteam' genoemd. Beetje jammer nu ik juist zo trots ben op mn tijd.![]()
Ik liep ook voor UvA-HvA en die goede doelenlopers waren echt een ramp inderdaad. Had 1:11 nogwat, maar had veel sneller gekund als ik niet continu over die goede doelenlopers gestruikeld was (dat ze continu links bleven was al erg genoeg, maar ook allemaal oordoppen in en heen en weer slingeren).
Niet doorgeven van namen is zonde idd. Splittijden lijken ook niet te kloppen.but it ain't right either.![]()
Van 1:32:40 vorig jaar naar: 1:20:55 dit jaar. Stevig hap van mijn PR af.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Heh, ik liep ook voor UvA-HvA. Het was mijn eerste damloop, maar ik moest ook flink slalommen af en toe. Wel jammer, want het staat toch best een paar keer aangegeven dat je rechts moet lopen.![]()
DtD-ers gefeliciteerd met de mooie tijden. Heb zelf ook met veel plezier twee minuutjes van m'n PR afgelopen naar een 1:28.22. Als deelnemer in het BMI30+ veld prima tevreden met mijn tijd.
Op naar de Halve van Amsterdam
If at first you fail, re-define your objective.![]()
de DtD is altijd uitblinker in slechte organisatie wat betreft snelle lopers. Ze kunnen nog veel leren van de 7-heuvelen, waar dat veel beter geregeld is voor de wat snellere loper.![]()
Dat is dan ook de volgende op mijn lijstjequote:Op maandag 24 september 2012 14:50 schreef Grumpey het volgende:
de DtD is altijd uitblinker in slechte organisatie wat betreft snelle lopers. Ze kunnen nog veel leren van de 7-heuvelen, waar dat veel beter geregeld is voor de wat snellere loper.
but it ain't right either.![]()
Dat komt goed lees ik net. Gaan ze vandaag mee aan de slag, zou morgen gefixt moeten zijn.quote:Op zondag 23 september 2012 20:34 schreef thettes het volgende:
[..]
Verder liep ik met het UvA-HvA businessteam en die prutsers hebben geen namen doorgegeven, maar gewoon al hun startnummers 'UvA-HvA damloopteam' genoemd. Beetje jammer nu ik juist zo trots ben op mn tijd.![]()
Bij de Zevenheuvelenloop zetten ze niet de businesslopers voor de trimlopers, maar de teams gewoon tussen de rest van het startveld. Dan heb je dus inderdaad er geen last van, aangezien snellere lopers vooraan starten en iedereen in een groep van z'n eigen niveau zit. Echter bij de 7H heb je wel weer gigantische leugenaars met het opgeven van hun tijden voor de startvakken, want er staan er altijd veel teveel op een plek waar ze niet horen. Daar kunnen ze ook nog veel verbeteren door bewijs van je gelopen tijden te vragen (toch makkelijk online controleren tegenwoordig) voor de eerste twee vakken of zo. Maar overall is het niveau ook veel hoger, bij de 7H loopt er 1000 man onder het uur op de 15 kilometer, terwijl er bij de Damloop veel minder dat niveau halen (helemaal bij de trimloop, gisteren was ik zelfs nog top-300 met mijn 1:11 (van de 8300 lopers of zo)).quote:Op maandag 24 september 2012 14:50 schreef Grumpey het volgende:
de DtD is altijd uitblinker in slechte organisatie wat betreft snelle lopers. Ze kunnen nog veel leren van de 7-heuvelen, waar dat veel beter geregeld is voor de wat snellere loper.
Echter heeft de Damloop zo'n focus op die teams en businessruns dat ik hun overweging ook wel weer snap om die mensen eerder op de dag te laten lopen en tegelijk te laten starten. Bij de businessloop-wedstrijd start je wel ideaal, in die groep zat ik vorig jaar en dan start je direct na de wedstrijdlopers.
Het is nooit helemaal waterdicht te krijgen. Het systeem bij de 7HL vind ik eigenlijk wel ok.quote:Op maandag 24 september 2012 15:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Bij de Zevenheuvelenloop zetten ze niet de businesslopers voor de trimlopers, maar de teams gewoon tussen de rest van het startveld. Dan heb je dus inderdaad er geen last van, aangezien snellere lopers vooraan starten en iedereen in een groep van z'n eigen niveau zit. Echter bij de 7H heb je wel weer gigantische leugenaars met het opgeven van hun tijden voor de startvakken, want er staan er altijd veel teveel op een plek waar ze niet horen. Daar kunnen ze ook nog veel verbeteren door bewijs van je gelopen tijden te vragen (toch makkelijk online controleren tegenwoordig) voor de eerste twee vakken of zo. Maar overall is het niveau ook veel hoger, bij de 7H loopt er 1000 man onder het uur op de 15 kilometer, terwijl er bij de Damloop veel minder dat niveau halen (helemaal bij de trimloop, gisteren was ik zelfs nog top-300 met mijn 1:11 (van de 8300 lopers of zo)).
Echter heeft de Damloop zo'n focus op die teams en businessruns dat ik hun overweging ook wel weer snap om die mensen eerder op de dag te laten lopen en tegelijk te laten starten. Bij de businessloop-wedstrijd start je wel ideaal, in die groep zat ik vorig jaar en dan start je direct na de wedstrijdlopers.
Vorig jaar had ik me redelijk vroeg ingeschreven voor de 7HL en een bepaalde tijd opgegeven. Een paar weken voor de 7HL bleek dat ik er bijna een half uur onder zou gaan zitten. Organisatie gemaild en ze weigerden me op mijn nieuwe tijd te zetten omdat ze me niet geloofden op basis van mijn tijd van het vorig jaar. Gevolg: ik heb 15 km lang mensen via de berm in lopen halen.![]()
Maar dan ben je ook wel een intense uitzondering, als je je tijd op 15 kilometer een half uur weet te verbeteren in een jaar natuurlijk!
En de CPC doet nu voor hun eerste twee startvakken dat je de afgelopen 2 jaar een bepaalde tijd moet hebben gelopen (moet je even doorgeven waar ze het kunnen checken) en persoonlijk vind ik dat het meest ideaal. Dan vallen mensen met exceptionele vooruitgang daar misschien net buiten, maar dat is bij een volgende wedstrijd dan al niet meer het geval als ze een nieuw PR hebben...
Het loopweer is vandaag trouwens stukken slechter dan gisteren, damn...![]()
Ik liep hem voor de tweede keer en heb er weer van genoten.
PR op 10 km (50:38) en op de 10 EM 1:23:01, jammer dat ik niet 2 seconden sneller was
Enige minpunt zijn de langzamere deelnemers die niet rechts blijven.
Benieuwd naar de foto's en video's.![]()
Heb je geen uitslagen.nl erbij kunnen halen oid?quote:Op maandag 24 september 2012 16:13 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Het is nooit helemaal waterdicht te krijgen. Het systeem bij de 7HL vind ik eigenlijk wel ok.
Vorig jaar had ik me redelijk vroeg ingeschreven voor de 7HL en een bepaalde tijd opgegeven. Een paar weken voor de 7HL bleek dat ik er bijna een half uur onder zou gaan zitten. Organisatie gemaild en ze weigerden me op mijn nieuwe tijd te zetten omdat ze me niet geloofden op basis van mijn tijd van het vorig jaar. Gevolg: ik heb 15 km lang mensen via de berm in lopen halen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Lekker uitwaaienquote:Op maandag 24 september 2012 17:04 schreef kepler het volgende:
Ik ga vanavond nog trainen on kijkduin, ik hoop dat ik niet weg waai
Echt, hoe kansloos is dat? Ook zo lekker voor je moraal, als iedereen binnen een paar honderd meter na de start al bij je is weggesprint. Zijn waarschijnlijk mensen die lijden aan een ernstige vorm van zelfoverschatting of nog nooit een 15km hebben gelopen en niet zo goed zijn in extrapoleren.quote:Op maandag 24 september 2012 15:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Echter bij de 7H heb je wel weer gigantische leugenaars met het opgeven van hun tijden voor de startvakken, want er staan er altijd veel teveel op een plek waar ze niet horen.![]()
![]()
Jepquote:Op maandag 24 september 2012 15:36 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dat komt goed lees ik net. Gaan ze vandaag mee aan de slag, zou morgen gefixt moeten zijn.goed nieuws.
![]()
Lekker gelopen op de Kinvara's. De opdracht die ik mezelf had opgelegd was 10km in zo constant mogelijk tempo. Resultaat: langzaamste kilometer in 4:59, snelste in 4:44, gemiddeld 4:50. Cadans: gemiddeld 182 spm, max 186 spm.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2012 22:53:14 ]![]()
Het zijn gewoon mensen die voorin de meute willen starten. De 7H is gewoon te druk voor deze grote massa.quote:Op maandag 24 september 2012 18:18 schreef Mocer het volgende:
[..]
Echt, hoe kansloos is dat? Ook zo lekker voor je moraal, als iedereen binnen een paar honderd meter na de start al bij je is weggesprint. Zijn waarschijnlijk mensen die lijden aan een ernstige vorm van zelfoverschatting of nog nooit een 15km hebben gelopen en niet zo goed zijn in extrapoleren.![]()
Het was een redelijk apart verhaal. Het jaar ervoor was ik nog iets van 23 kg zwaarder. In de tussentijd had ik wel een paar wedstrijden gelopen, maar ook niet echt op tempo. Pas in de drie maanden voor de 7HL ben ik echt op snelheid gaan trainen en merkte ik dat de tijd die ik opgegeven had veel te langzaam was.quote:Op maandag 24 september 2012 17:05 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Heb je geen uitslagen.nl erbij kunnen halen oid?
Ik had als tijd 1.30 opgegeven, meen ik. Ze hebben me toen op basis van een recente uitslag wel nog in het startvak van 1.15 gezet. Maar uiteindelijk gefinisht op 1.06.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: