Je snapt het dan ook niet. Je loopt wel te piepen dat er niet genoeg goede games uitkomen voor de Vita, maar staat er niet even bij stil om te bedenken waarom er zo weinig goede games zijn. De Vita is voor veel developers gewoon de moeite niet waard, omdat er te weinig geld te halen valt. Zo simpel is het gewoon. En zolang de "Vita is voor echte games, anders koop je maar een tablet"-mentaliteit heerst, zullen veel mensen inderdaad liever voor de veelzijdigheid van een tablet gaan, helemaal met de Nexus 7 op komst. En ik vind dat jammer.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:04 schreef sp3c het volgende:
'je snapt het gewoon niet' is wel echt een klassieker
Jaquote:Op zondag 26 augustus 2012 16:09 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Virtual controls zijn alleen bij games als Plants vs Zombies handig. Bij games als God of War absoluut niet.
Maar jongens: is deze discussie nodig?
Ja, ik vind van wel. Ik zou graag zien dat de Vita een succes wordt, want dan komen de toptitels vanzelf wel. Maar zolang Sony in de oude "betaal maar voor kwaliteit"-mentaliteit blijft hangen, gaat dat hem niet worden. Teveel mensen kiezen dan voor de "misschien wat minder goed, maar toch ook leuk"-optie van tablet games, helemaal nu goede tablet steeds betaalbaarheid worden.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:09 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Virtual controls zijn alleen bij games als Plants vs Zombies handig. Bij games als God of War absoluut niet.
Maar jongens: is deze discussie nodig?
Klopt, maar dat was voordat Apple met iOS mobiele gaming veranderde.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
De PSP begon ook ontzettend traag en hier zijn uiteindelijk, in mijn ogen, heel goede games voor uit gekomen.
Dat wou ik ook zeggen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
De PSP begon ook ontzettend traag en hier zijn uiteindelijk, in mijn ogen, heel goede games voor uit gekomen.
nee de Vita is voor veel developers de moeite niet waard omdat het ding niet goed verkoopt ... soort kip/ei verhaal maar diezelfde developers kiezen dan niet ineens voor de mobiele apperaten omdat daar zoveel geld te verdienen valt maar voor de consoles of voor 3DSquote:Op zondag 26 augustus 2012 16:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je snapt het dan ook niet. Je loopt wel te piepen dat er niet genoeg goede games uitkomen voor de Vita, maar staat er niet even bij stil om te bedenken waarom er zo weinig goede games zijn. De Vita is voor veel developers gewoon de moeite niet waard, omdat er te weinig geld te halen valt. Zo simpel is het gewoon. En zolang de "Vita is voor echte games, anders koop je maar een tablet"-mentaliteit heerst, zullen veel mensen inderdaad liever voor de veelzijdigheid van een tablet gaan, helemaal met de Nexus 7 op komst. En ik vind dat jammer.
ja logisch, dat zou ik ook doen maar die keuze komt niet zo heel erg veel voorquote:Als ik de keuze heb tussen God of War voor een tientje op de iPad spelen, en voor 20 euro op de Vita spelen, weet ik wel welke versie ik koop. Schiet die prijs echter door naar de 50 euro voor exact hetzelfde spel dan is die keuze opeens een stuk moeilijker en leer ik wel te leven met virtual controls.
dat zeiden ze ook van een sega saturnquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:28 schreef MacorgaZ het volgende:
Die wordt geen collectors item hoor, alles is tegenwoordig gewoon grote massaproductie, voor jouw PSP zijn er (tien)duizenden anderen mét doos.
Onzin. Rayman Origins is een port van een consolespel. Waarom moet dat zoveel kosten? Uncharted is een lichte variatie op zijn console tegenhangers. Waarom moet dat zoveel kosten? Sure, er zat heel veel werk in de originele spellen, maar dit zijn gewoon dezelfde spellen met kleine aanpassingen, en de ENIGE reden dat ze er zoveel geld voor vragen, is omdat 'hardcore gamers' de rechtvaarding ervoor slikken. Zoals jij laat zien.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:18 schreef sp3c het volgende:
nee de Vita is voor veel developers de moeite niet waard omdat het ding niet goed verkoopt ... soort kip/ei verhaal maar diezelfde developers kiezen dan niet ineens voor de mobiele apperaten omdat daar zoveel geld te verdienen valt maar voor de consoles of voor 3DS
het zijn vooral hele kleine teams die aan IOS titels werken, niets mis mee natuurlijk maar je kunt het echt niet vergelijken met titels waar teams van 40/50 man 2/3 jaar aan hebben zitten sleutelen
Als zelfs de makers van GoW een iOS-versie niet uitsluiten, doe ik dat ook niet: http://www.ign.com/articl(...)uld-come-to-vita-iosquote:ja logisch, dat zou ik ook doen maar die keuze komt niet zo heel erg veel voor
Nee, PSP/DS bezitters betaalden hier meer voor omdat het spel uitkwam voordat de markt veranderd werd. Rockstar snapte dat je zelfs een spel als Chinatown Wars niet voor 30 euro op iOS uit kunt brengen. Sterker nog: ik heb het voor 79 cent gekocht. En ik heb er vele uren plezier in zitten.quote:GTA Chinatown Wars deed het zo bv en als die tegelijk met de PSP versie in de winkel lag voor die prijs had ik het uberhaupt niet gekocht want ik vind dat nog steeds een beetje een naaistreek
de PSP/DS bezitters betaalden hier gewoon extra zodat de telefoongamers de game goedkoop konden kopen
Saturnquote:Op zondag 26 augustus 2012 18:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
dat zeiden ze ook van een sega saturn
Nou ik heb hem 8 jaar geleden ofzo hier op fok voor nog behoorlijk geld verkocht. Nou had ik wel de eerste saturn (ovale aan/uit knop), alle accessoires (MPEG adapter, analoge stick van winters night) en ALLE AAA games (including alle Panzer Dragoons) en alles boxed.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Saturn
Is dat een collector's item dan? Want ik heb die van mij nog steeds ergens liggen, en volgens mij nog boxed ook.
Die Saturn had ik ook. Ik weet niet meer welke spellen ik er allemaal bij had. Weet wel dat ik de originele Rayman destijds echt de meest geniale platformer ever vond.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ik heb hem 8 jaar geleden ofzo hier op fok voor nog behoorlijk geld verkocht. Nou had ik wel de eerste saturn (ovale aan/uit knop), alle accessoires (MPEG adapter, analoge stick van winters night) en ALLE AAA games (including alle Panzer Dragoons) en alles boxed.
Daar was een verzamelaar wel erg blij mee.
Saturn was sowieso mijn laatste console waar ik nog tijd voor had. Daarna hebben kinderen en volwassen leven er aardig de klad in gebrachtquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die Saturn had ik ook. Ik weet niet meer welke spellen ik er allemaal bij had. Weet wel dat ik de originele Rayman destijds echt de meest geniale platformer ever vond.
Mooie prijs uiteindelijk, maar damn, wat moest er een gezeik aan vooraf gaan, zeg.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Saturn was sowieso mijn laatste console waar ik nog tijd voor had. Daarna hebben kinderen en volwassen leven er aardig de klad in gebracht
[TK]Sega Saturn
quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mooie prijs uiteindelijk, maar damn, wat moest er een gezeik aan vooraf gaan, zeg.
ja mooi verhaal, dan is Uncharted 3 ook een lichte variatie op Uncharted 2, waarom moet dat zoveel kosten??quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:59 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Onzin. Rayman Origins is een port van een consolespel. Waarom moet dat zoveel kosten? Uncharted is een lichte variatie op zijn console tegenhangers. Waarom moet dat zoveel kosten? Sure, er zat heel veel werk in de originele spellen, maar dit zijn gewoon dezelfde spellen met kleine aanpassingen, en de ENIGE reden dat ze er zoveel geld voor vragen, is omdat 'hardcore gamers' de rechtvaarding ervoor slikken. Zoals jij laat zien.
Ready @ Dawn heeft die rechten helemaal niet maar het zou goed kunnen dat er tzt PSP klassiekers voor een spotprijsje voor Android gaan verschijnen via Playstation Mobile jaquote:[..]
Als zelfs de makers van GoW een iOS-versie niet uitsluiten, doe ik dat ook niet: http://www.ign.com/articl(...)uld-come-to-vita-ios
ja omdat IOS gamers dat geld er simpelweg niet voor over hebben maar als het niet voor de normale prijs op de PSP/DS uit was gekomen had jij hem niet voor 79 cent kunnen kopen want het is simpelweg niet rendabelquote:[..]
Nee, PSP/DS bezitters betaalden hier meer voor omdat het spel uitkwam voordat de markt veranderd werd. Rockstar snapte dat je zelfs een spel als Chinatown Wars niet voor 30 euro op iOS uit kunt brengen. Sterker nog: ik heb het voor 79 cent gekocht. En ik heb er vele uren plezier in zitten.
Zou je eens moeten doen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:42 schreef sp3c het volgende:
ik maak me zelden druk en boeken lezen doe ik eigenlijk ook niet zoveel
Als je dan dat spel in een digitale PS store zet voor 2 of 3 euro, dan zijn heel veel gebruikers snel geneigd om dat er voor te betalen. Heb je mooi je kosten eruit, kijk eens hoe rijk Rovio is geworden met z'n goedkope Angry Birds en de hele merchandise er omheen? Motorstorm RC voor 6 euro is een leuke prijs. En heb je een PS3, dan kan je 'm daar ook 'gratis' op spelen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:40 schreef sp3c het volgende:
simpel rekensommetje
stel je hebt 1 team van 40 man 2 jaar aan het werk aan 1 spel
die verdienen gemiddeld 2000 euro per maand dat is 48.000 in 2 jaar x 40 man is dat 1.920.000 personeelskosten voor dat ene spel
@ 1 euro per spel moet je dus 1.920.000 spelletjes verkopen om uit de kosten te zijn
en met personeelskosten alleen ben je er nog lang niet, daarom moet dat zoveel kosten
Dat is toevallig. Ik wil vanaf dinsdag een weekje vegetarisch proberen. M'n vriendin verklaart me voor gek. Niet dat ik fulltime vegetarier word. Vlees is veel te lekker.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:07 schreef sp3c het volgende:
ze zegt ook steeds dat ik van dat namaakvlees moet gaan eten omdat dat gezonder is en hetzelfde smaakt dus ik twijfel een beetje aan de wijsheid van het oude dametje
Angry Birds is dan ook een zeldzame uitzondering, voor de meeste IOS ontwikkelaars zijn 100.000 sales al reden voor een feestjequote:Op zondag 26 augustus 2012 23:09 schreef JK het volgende:
[..]
Als je dan dat spel in een digitale PS store zet voor 2 of 3 euro, dan zijn heel veel gebruikers snel geneigd om dat er voor te betalen. Heb je mooi je kosten eruit, kijk eens hoe rijk Rovio is geworden met z'n goedkope Angry Birds en de hele merchandise er omheen? Motorstorm RC voor 6 euro is een leuke prijs. En heb je een PS3, dan kan je 'm daar ook 'gratis' op spelen.
Je hebt er wel een handje naar om selectief te reageren, he? Waarom moet Rayman Origins, een directe port, dan zoveel kosten?quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:26 schreef sp3c het volgende:
ja mooi verhaal, dan is Uncharted 3 ook een lichte variatie op Uncharted 2, waarom moet dat zoveel kosten??
Klopt, maar de normale prijs is dan ook 7,99. En aangezien er vele miljoenen meer iOS-gebruikers zijn dan PSP/DS-gebruikers, is die lagere prijs best te rechtvaarden. Natuurlijk staat het je vrij dingen te verdraaien in je poging bananen recht te buigen, maar dat betekent nog steeds niet dat je gelijk hebt.quote:ja omdat IOS gamers dat geld er simpelweg niet voor over hebben maar als het niet voor de normale prijs op de PSP/DS uit was gekomen had jij hem niet voor 79 cent kunnen kopen want het is simpelweg niet rendabel
En waar zeg ik dat high end-spellen 1 euro moeten opbrengen? Mijn punt was toch dat die 10-20 euro zouden moeten zijn? Ga van een AAA-titel uit die 20 euro kost. Dat betekent dat je maar 96.000 keer dat spel hoeft te verkopen. Er zijn ruim 300.000.000 iOS-devices verkocht. Als de Vita slechts 1% daarvan haalt, hoeft daarvan slechts 3% dat spel van 20 euro te kopen om de kosten te dekken.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:40 schreef sp3c het volgende:
simpel rekensommetje
stel je hebt 1 team van 40 man 2 jaar aan het werk aan 1 spel
die verdienen gemiddeld 2000 euro per maand dat is 48.000 in 2 jaar x 40 man is dat 1.920.000 personeelskosten voor dat ene spel
@ 1 euro per spel moet je dus 1.920.000 spelletjes verkopen om uit de kosten te zijn
en met personeelskosten alleen ben je er nog lang niet, daarom moet dat zoveel kosten
ik!quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:21 schreef KingLysandus het volgende:
Nog 3 maanden tot Persona 4.Wie gaat hem halen?
Nee, jij snapt niet dat het zo niet (meer) werkt, en je staat niet open voor de beargumentatie waarom niet. Als je je software goedkoper aanbiedt, wordt de hardware voor meer mensen interessant. Meer mensen met een Vita = meer mensen die software kopen = meer verkochte software = sneller de kosten gedekt, zelfs als je het tegen een lagere prijs aanbiedt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:21 schreef sp3c het volgende:
laat maar, je toon staat me niet aan
je snapt het gewoon niet
Heb Persona 3 al 4 keer uitgespeeld.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:24 schreef sp3c het volgende:
deel 3 op de PSP ben ik vergeten uit te spelen
ik geef Disgaia de schuld maar ik moet het er binnenkort eens opzetten
Eitje. Level 99 character en persona.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:30 schreef sp3c het volgende:
ik zat vast aan het einde van de wereld, dan kon je nog een laatste keer de toren in ofzo en dan had je een kamertje met een heleboel deuren met aartsmoeilijke bazen erachter
meen ik me te herinneren
Ik houd ook niet van grinden. Maar om een of andere reden heb ik daar met persona geen last van. Gewoon automatisch laten vechten op een lager torenniveau.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:32 schreef sp3c het volgende:
ja ik ben niet zo van het grinden en dat breekt me aan het einde van een (goede) RPG altijd een beetje op
Hij staat al in de pre-order bij www.vgp.caquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:21 schreef KingLysandus het volgende:
Nog 3 maanden tot Persona 4.Wie gaat hem halen?
Misschien moet ik hem daar ook bestellen. Goedkoop en de P4 skin.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:19 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hij staat al in de pre-order bij www.vgp.ca
Ik ben erg tevreden met ze. Niet duur en snelle bezorging. Binnen 3-4 dagen heb je de game meestal in huis.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:31 schreef KingLysandus het volgende:
Misschien moet ik hem daar ook bestellen. Goedkoop en de P4 skin.
¤36 ongeveer. Nette prijsquote:Op maandag 27 augustus 2012 09:19 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hij staat al in de pre-order bij www.vgp.ca
Team fortress 2 nooit gespeeld?quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:37 schreef JK het volgende:
Voor op de pot zijn de iOS games perfect inderdaad.
De Free2Play games op de PC hebben ook zo'n fijn businessmodel. Zonder te betalen ga je het niet winnen van de mensen die wel betalen. Lijkt bijna op Battlefield 3 met z'n Premium.
als het goed is welquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:01 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb FFVII en Vagrant Story ooit voor mijn PSP gekocht. Zouden die het nu nog steeds doen?
Ik moest er ook aan denken idd...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het goed is wel
ik zit te denken aan Destruction Derby nu Psychnosis of wat er van over was is gesloten ... sentimenteel als ik be
Chrono Cross is ook geen PS1 classis in de EU store toch? Helaas alleen USquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:25 schreef KingLysandus het volgende:
Niet eens Dino Crisis? Die heb ik altijd wel willen spelen.
Ook geen Chrono Cross.
Zit niet veel bij voor me. Misschien een Resident Evil of Tomb Raider.
Staat in de lijst.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:46 schreef Splackavellie02 het volgende:
Is de eerste Rayman op de Vita te spelen? Op de PSP was dat wel mogelijk via custom firmware.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 06:39 schreef Strolie75 het volgende:
Europese PSOne lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://kotaku.com/5938369(...)al-fantasy-vii-andum![]()
Alleen nog PS Vita goedkoper maken![]()
Dit. Sony moet gewoon niet koppig zijn en dromen over massive sales rond de kerst. Dat gaat gewoon niet gebeuren. OF goedkoper, of een hele korte lifecycle voor dit apparaat.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:14 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]![]()
Alleen nog PS Vita goedkoper maken
Kloptquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:17 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Dit. Sony moet gewoon niet koppig zijn en dromen over massive sales rond de kerst. Dat gaat gewoon niet gebeuren. OF goedkoper, of een hele korte lifecycle voor dit apparaat.
Kijk naar de 3DS (XL) 3D, touchscreen, dualscreen, mooie lijst titels EN dat ding was al snel goedkoper geworden.
Als ze niet WILLEN verkopen prima, maar dan hadden ze dat ding nooit uit moeten brengen.
Er zit ook een hoop software development achter en die kosten moeten ook terugverdiend worden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:07 schreef JK het volgende:
Grappig, fw 1.80 locked meteen de memorycard naar één user. Voorheen kon je met een trucje bijv. ook nog met een andere user inloggen. Na de update zit de memcard vast aan de huidige gebruiker, alleen met formatteren kom je er af. Weet je dat meteen als je 'm ooit verkoopt aan een ander en je wilt je account er niet bij geven, dan moet hij 'm dus formatteren.
Wel weer triest van Sony dat ze 4,99-9,99 vragen voor PS1 spellen. We praten hier over spellen van bijv. 17 jaar oud. Goedkoper is om een PS1 op de kop te tikken bij Marktplaats of Ebay met een zwik spellen. Vraag gewoon 1 euro voor PsOne spellen, moet je eens zien hoe hard de verkopen dan gaan!
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:07 schreef JK het volgende:
Grappig, fw 1.80 locked meteen de memorycard naar één user. Voorheen kon je met een trucje bijv. ook nog met een andere user inloggen. Na de update zit de memcard vast aan de huidige gebruiker, alleen met formatteren kom je er af. Weet je dat meteen als je 'm ooit verkoopt aan een ander en je wilt je account er niet bij geven, dan moet hij 'm dus formatteren.
Wel weer triest van Sony dat ze 4,99-9,99 vragen voor PS1 spellen. We praten hier over spellen van bijv. 17 jaar oud. Goedkoper is om een PS1 op de kop te tikken bij Marktplaats of Ebay met een zwik spellen. Vraag gewoon 1 euro voor PsOne spellen, moet je eens zien hoe hard de verkopen dan gaan!
Software development als in, de emulator om alles goed te laten op de vita. Of denk jij dat het een kwestie is van Rom pakken en hopakee?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:18 schreef JK het volgende:
Ik mag toch hopen dat de software development er na 17 jaar wel uit is. Daarnaast, als je zo lang er over doet om de kosten terug te krijgen dan maak je toch wel baggerspellen.
Dat geld is er al lang uit, maar ze willen blijven melken. Dat zie je alleen al aan al die HD remakes van PS2 titels. PS one titels kon je ook al voor de PSP kopen, dus dat geld is al lang en breed terugverdiend.... ik zie liever San Andreas van de PS2 weer eens terugkomen, maar blijkbaar wil echt helemaal niemand dat omdat ze elke keer maar weer GTA3 of Vice City opnieuw uitbrengen.
Bleh. Neh. Heb het niet zo op JRPG's. Op Persona na dan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:06 schreef sp3c het volgende:
op de een of andere manier vind ik Arc the lad wel iets voor jou maar ik weet niet zo goed waarom
Hopen dat onze wensen uitkomen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:06 schreef sp3c het volgende:
en ik wil graag Discworld en Colony Wars
Absoluut, en er staan veel goeie games in de lijst. Maar ik betaal er echt niet weer voor. Maar ook missen er nog zat toppers. Elke Playstation console heeft een berg goeie spellen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:11 schreef sp3c het volgende:
ps1 had veel moois als je erover na gaat denken
Front Mission 3 als je tactical turn based leuk vindt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:46 schreef KingLysandus het volgende:
Kunnen jullie nog PS1 games aanraden uit het lijstje? Op Final Fantasy en Resident Evil na.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |