Dat mag ook Stereo en ik waardeer het ook dat je kritisch bent.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lekkere reactie weer. Je post in het openbaar dingen, en ik geef daar in het openbaar een reactie op.
Wat is er mis met voedingswaarde van eten bespreken?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:30 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Jullie zitten allebei fout met dat openbare gekut. Get a fucking private chatapplication.
Prima.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat mag ook Stereo en ik waardeer het ook dat je kritisch bent.
Ai vaz kiddinkquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat is er mis met voedingswaarde van eten bespreken?
In dit geval gaat het niet per se om de voedingswaarde. Jij vroeg naar de functionaliteit en die gaf ik je.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat is er mis met voedingswaarde van eten bespreken?
Het is gewoon preventief, en tevens ook erg lekker.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De functionele waarde had ik al uitgelegd. Als je normale melk (shake) voor de training drinkt dan kan het zo zijn dat je last van je maag krijgt tijdens het trainen, amandel melk is dan slechts preventief.
De functie van voedsel zit hem in de voedingswaarde, zeker omdat jij schreef dat je het pre-workout (shake) drinkt. Maar het gaat je dus uiteindelijk alleen maar om de smaak, dus da's duidelijk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
In dit geval gaat het niet per se om de voedingswaarde. Jij vroeg naar de functionaliteit en die gaf ik je.
Je verbrandt altijd een mix van glucose en vetten. Je lichaam loopt *nooit* exclusief op glucose of exclusief op vetten. Afhankelijk van de intensiteit van je activiteit schuift de absolute hoeveelheid op, en relatieve verhouding wat meer op richting glucose of vetten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:32 schreef THEFXR het volgende:
hoe weet je nu precies wanneer je welke brandstof verbrand? is dat hartslag afhankelijk?
Ik denk niet dat je per se natrium hoeft te vermijden. Mocht je er noodzaak van inzien, dan kun je bij de AH natriumarm zout kopen. Daar heb je 66% kaliumchloride en 33% natriumchloride. Wel een aparte smaak.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Stereo,
Gebruikte jij eigenlijk zout - aangezien het vocht vasthoud - of had je daar ook een smaakstof voor zoals stevia? Ik probeer zout eigenlijk zoveel mogelijk te mijden en doe het ook nergens overheen. Doe ik dit terecht of is het een beetje opgeblazen.
Dank je!
quote:Voedingswaarde
Hoeveelheid calorieën 32Kcal / 134KJ
Eiwit 3.3g
Koolhydraat 0.2g suiker 0.1g lactose 0g
vet 1.8g verzadigd 0.3g enkelvoudig onverzadigd 0.4g meervoudig onverzadigd 1.1g waarvan omega 3 0.2g omega 6 1.2g
Cholestorol 0mg
Vezel 0.6g
Natrium 0.01g
Calcium 120mg
Vitamines vitamine B2 0.21mg vitamine B12 0.38µg vitamine D 0.75µg vitamine E 1.5mg
Soja is oestrogeen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:50 schreef Bucketlist het volgende:
En Sojamelk? Is dat niet iets voor je? De ongezoete variant van Alpro (1,23 bij de Appie):
[..]
"Sinds ik 3x/week 15uL H2O injecteer maak ik all KIND'A gains"quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar je hebt inderdaad gelijk dat water goedkoper is. Ik heb het dan ook gekocht om het te testuh en daarna kijk ik wel of ik het vaker koop, of niet.
Krijgen we dat weerquote:
Kun je niet beter Back+Biceps - Chest+Triceps pakken?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:49 schreef tarantism het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb recent een split-schema gemaakt. Ik ben er een tijdje mee bezig en het voelt goed. Denken jullie dat ik iets over het hoofd heb gezien? dieet is overigens 1.8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht(70 kg) op een kcal van 2500.
[ afbeelding ]
alvast bedankt
ja, biceps pak ik natuurlijk sowieso bij het trainen van mijn rug. Maar omdat het zo'n kleine spier is dacht ik dat ik daarom wel een extra keer de biceps kon trainen. Zelfde verhaal met de triceps en borsttrainingquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:58 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Kun je niet beter Back+Biceps - Chest+Triceps pakken?
Geen probleem brah. Die zijn echt Godmode ja.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:16 schreef kevin_ het volgende:
Thanks voor deze:
[ afbeelding ]
Heerlijk
bedankt voor je input, ik zat er al aan te denken om crunches te vervangen voor dragon flags, maar planks en vacuums kan ook. Ik wil wel graag buikinsolatie blijven doen, want ik moet anders heel laag in bf%(sub 10) zijn om duidelijke abs te hebben(geen idee waarom trouwens). leg extensions eruit en zwaarder squatten klinkt ook wel goed, ik probeer het twee weken en dan beslis ik of ik het zo laat.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:19 schreef Push. het volgende:
Zou persoonlijk minder sets en minder reps nemen. Weighted crunch eruit halen, vervangen door planks als je per se buikisolatie wil. Zou ook vacuums toevoegen. Zou leg press of leg extensions eruit halen en dan zwaarder squatten.
Wat is trouwens je TDEE? 2500 kcal om te gainen lijkt me weinig.
Met deadliften pak je je abs in principe ook al goed aan. Met chin ups ook. Verder is het eigen keus.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:35 schreef tarantism het volgende:
[..]
bedankt voor je input, ik zat er al aan te denken om crunches te vervangen voor dragon flags, maar planks en vacuums kan ook. Ik wil wel graag buikinsolatie blijven doen, want ik moet anders heel laag in bf%(sub 10) zijn om duidelijke abs te hebben(geen idee waarom trouwens). leg extensions eruit en zwaarder squatten klinkt ook wel goed, ik probeer het twee weken en dan beslis ik of ik het zo laat.
Ik weet niet wat je bedoelt met TDEE, maar via verschillende website had ik berekend dat mijn onderhoud iets lager dan 2500 was, dus 2500 zou grofweg 200 kcal boven onderhoud zitten dan. misschien was die inschatting te laag. stats zijn: man 23 jaar 175 cm 70 kg 3day split+ 1 dag vechtsport als cardio
Lactose intolerance is a bitch. Ik kan niet zoveel lactose verdragen, en water bij de shakes/havermout/brinta is niet zo lekker. Ik eet wel kwark, kan wel wat lactose verdragen, maar niet teveel op een dag.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:06 schreef Stereotomy het volgende:
Eh, amandelmelkdrinkers vraagje: ik snap dat het verwarrend is dat het woordje melk erin zit, maar als je de macro's bekijkt:
Amandelmelk (100ml) (voorbeeld)
Energiewaarde: 24 kcal
Eiwitten: 0.5 g
Koolhydraten 3.0g (dit is vrijwel 100% toegevoegd sacharose!)
vetten 1.1 g
en dat eens vergelijkt met normale halfvolle koeienmelk (100ml)
Energiewaarde: 47 kcal
Eiwitten: 3.5 g
Koolhydraten 4.8g (lactose)
vetten 1.6g
Dan heeft normale koeienmelk ca. 7x zoveel eiwit, en amandelmelk eigenlijk zo goed als géén eiwit. Voor welke functionaliteit drinken jullie amandelmelk? Eigenlijk zit er alleen maar toegevoegd suiker in.
Dank je! Het is echt fijn dat er hier 2 top wetenschappers zitten die alles goed kunnen onderbouwen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:28 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer. We zijn geëvolueerd om een deel xeno-oestrogenen binnen te krijgen, juist omdat dat in de natuur zoveel voorkomt (in bijna elke plant wel). Zolang je niet overdrijft is soja prima.
@Yuri
Ik ben er zelf van overtuigd dat zout niet per se slecht voor je is, zolang je het maar niet met bakken eet. Zeezout is imo het beste, aangezien daar ook andere mineralen inzitten die handig kunnen zijn (b.v. strontium voor sterkere botten). Verder is zout voor velen de enige bron van jodium (dat wordt normaliter aan zout toegevoegd), maar als je veel zee dieren/planten eet is dat geen probleem. (zit overigens niet per se in zeezout tenzij het er aan toegevoegd is).
Ik ben ook lactoseintolerant.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:38 schreef IrCute het volgende:
[..]
Lactose intolerance is a bitch. Ik kan niet zoveel lactose verdragen, en water bij de shakes/havermout/brinta is niet zo lekker. Ik eet wel kwark, kan wel wat lactose verdragen, maar niet teveel op een dag.
Bij de AH/Jumbo hier nog nooit gezienquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben ook lactoseintolerant.
Kan je lactosevrije (koeien)melk aanraden (1.40 EUR bij de AH, 1.30 EUR bij de Jumbo, 1 EUR bij de Lidl). Wel iets duurder dan normale melk, maar zelfde macronutrienten.
Ik lees/hoor wel eens dat eigenlijk bijna iedereen lactoseintolerant is zonder het te weten. Ik weet niet wat daar van waar is, maar dat is mijn vraag niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben ook lactoseintolerant.
Kan je lactosevrije (koeien)melk aanraden (1.40 EUR bij de AH, 1.30 EUR bij de Jumbo, 1 EUR bij de Lidl). Wel iets duurder dan normale melk, maar zelfde macronutrienten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |