Sinds wanneer horen slechte eigenschappen niet bij een persoonlijkheid dan?quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Laten we gewoon naar capaciteiten, persoonlijkheid en ervaring kijken ipv naar 'hoe doet de hond het truukje waarvan ik, de HR&O man, wil dat ie het doet'
Nee niet echt, juist verre weg. Dat heb ik trouwens al genoemd bij mijn sterke kanten Hart op de Tongquote:Op zaterdag 1 september 2012 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan dus ook zeggen dat je "wel eens bot ben" in je communicatie. Dan blijf je veel dichter bij de waarheid.
dat kan dus niet bij HR&O personen, die verwachten dat je meegaat in een spelletje waarvan ze vantevoren al hebben bepaald wat de goede en de foute antwoorden zijn. Jij wijst mensen af als ze een clichematig antwoord geven, iemand anders in je vakgebied wijst mensen af als je geen clichematig antwoord geeft. Je zult van een sollicitant nooti een eerlijk recht door zee antwoord krijgen aangezien die sollicitant ook weet dat ie een spelletje moet spelen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Veel mensen lijken te denken dat het een spelletje is, een wedstrijd. Maar IK ga er vanuit dat een bedrijf nog steeds serieus op zoek is naar de beste kandidaat. Van te voren een scenario bedenken past daar imho helemaal niet bij. Wees eerlijk en recht door zee. Daar kom je veel verder mee.
Die ervaring heb ik dus simpelweg niet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat kan dus niet bij HR&O personen, die verwachten dat je meegaat in een spelletje waarvan ze vantevoren al hebben bepaald wat de goede en de foute antwoorden zijn. Jij wijst mensen af als ze een clichematig antwoord geven, iemand anders in je vakgebied wijst mensen af als je geen clichematig antwoord geeft. Je zult van een sollicitant nooti een eerlijk recht door zee antwoord krijgen aangezien die sollicitant ook weet dat ie een spelletje moet spelen.
Ik denk dat je nog eens wat definities door moet nemen als je "hart op de tong" als synoniem van "bot" ziet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:26 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Nee niet echt, juist verre weg. Dat heb ik trouwens al genoemd bij mijn sterke kanten Hart op de Tong
ik heb ze meegemaakt, bij een grote zorgverzekeraar (VGZ) én bij een logistieke dienstverlener (DSV) werd ik afgewezen omdat ik eerlijk was over een slechte eigenschap, namelijk dat ik erg direct ben en dat mensen voor hun hoofd kan stoten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik dus simpelweg niet.
Het lijkt me sterk dat je ALLEEN om die slechte eigenschap afgewezen ben.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb ze meegemaakt, bij een grote zorgverzekeraar (VGZ) én bij een logistieke dienstverlener (DSV) werd ik afgewezen omdat ik eerlijk was over een slechte eigenschap, namelijk dat ik erg direct ben en dat mensen voor hun hoofd kan stoten.
Als jij liegen je beste kant vind heb je sowieso een serieus probleem.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:28 schreef Kholdstrike het volgende:
Ik ben het eens met Maanvis in dit geval. Als je komt solliciteren moet je van je beste kant laten zien en zoals House zegt: Iedereen liegt.
Punt is, je weet niet wie je tegenover je hebt, maar je kan het in zo'n geval beter op safe spelen dan anti antwoorden te geven.
Hart op de tong betekend dat je zegt wat je denkt. Direct. Dat kan betekenen dat je ook bot bent.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog eens wat definities door moet nemen als je "hart op de tong" als synoniem van "bot" ziet.
Ja een eend is een vogel, een vogel is niet altijd een eend. Ergo, bot en hart op de tong zijn geen synoniemen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:30 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Hart op de tong betekend dat je zegt wat je denkt. Direct. Dat kan betekenen dat je ook bot bent.
Zo legden ze het bij DSV wel uit. Het waren timide mensen (limburgers) en die kunnen niet tegen wat directere brabandersquote:Op zaterdag 1 september 2012 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je ALLEEN om die slechte eigenschap afgewezen ben.
Ja want stel je voor dat waar je goed in bent maar niet zo lief is als een sterke punt ziet. Het is een menselijke eigenschap die wij eeuwen lang gebruiken. Iedereen die het gebruikt, niemand die het toegeeft. Doktoren, Leraren, Politici, noem een beroep en er liegen mensen. Het is verdomme waar onze maatschappij groot is geworden. List en bedrog.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als jij liegen je beste kant vind heb je sowieso een serieus probleem.
Ben 'pas' 1 maand werkloos.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow man wat hoop ik weer aan het werk te zijn voordat ik dat soort verplichtingen krijg
Ik ben een directe Rotterdammer. Ik zou nooit meer aan het werk komenquote:Op zaterdag 1 september 2012 15:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zo legden ze het bij DSV wel uit. Het waren timide mensen (limburgers) en die kunnen niet tegen wat directere brabanders.
Ik werk ook in de ICT, al 12 jaar lang en deel die ervaring niet.quote:Anyway ik heb een schurfthekel aan HR&O mensen om deze reden, en iedereen die in de ICT werkt heeft er een hekel aan om met deze mensen te praten.
Tja ik weet niet bij wat voor kutbedrijven je solliciteert maar ik ontmoet alleen maar welbespraakte, open HR mensen die de inhoudelijke beoordeling aan afdelingsmanagers met ruime ICT kennis overlaten. Dezelfde reden waarom IK bij sollicitatiegesprekken aanwezig was in mijn vorige baan.quote:Ze weten niks, kunnen niks, en denken dat ze een ideale kandidaat afleveren terwijl het gewoon zuurpruimen zijn die in het voorportaal van het sollicitatieproces de sollicitant al het gevoel geven dat ze niet gewenst zijn bij het bedrijf waar ze komen werken, en dat het bedrijf een zuur kutbedrijf is.
Man man man, ga terug naar school. Er is een relatie tussen dit gezegde en bot zijn.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja een eend is een vogel, een vogel is niet altijd een eend. Ergo, bot en hart op de tong zijn geen synoniemen.
Een relatie wil nog niet zeggen dat het synoniem is. "Hart op de tong" kan positief zijn. "Bot" simpelweg niet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:35 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Man man man, ga terug naar school. Er is een relatie tussen dit gezegde en bot zijn.
Nee en daarom gebruik je het woord bot niet, maar gebruik je het woord direct of mening vormend.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een relatie wil nog niet zeggen dat het synoniem is. "Hart op de tong" kan positief zijn. "Bot" simpelweg niet.
Jup.quote:
Welke functie had je en in welke branche?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
De doorgestreepte zaken had ik echt niet moeten noemen bij mijn huidige werkgever
quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:37 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Nee en daarom gebruik je het woord bot niet, maar gebruik je het woord direct of mening vormend.
Alleen dure woorden eruit gooien is natuurlijk ruk, maar als jij zegt ik denk pragmatisch omdat (voorbeeld) weet degene die tegenover je zit dat je niet uit je nekt lult.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:12 schreef Thrilled het volgende:
Dat woord zou ik ook niet zeggen als starter idd
Maar de eerste 3 maanden ofzo ben je toch nog niet verplicht buiten je vakgebied te solliciteren en accepteren?quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:38 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Jup.
En ik MOET erheen. Anders word ik gekort op de WW.
Totaal nutteloos, want transport. Straks komen ze met productiewerk, iets met lopende band. Daar houd ik het nog geen uur vol, daarna ga ik met dingen gooien want geestdodend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |