abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:29:33 #226
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_116240183
Ja, ik wil natuurlijk weten voor hoeveel uur het is bijvoorbeeld. 32 uur is ook parttime, maar niet haalbaar voor mij. Of de dagen in overleg kunnen. Of wellicht flexibel in te delen, etc.
Bellen leek mij ook het meest logische, maar omdat er zo specifiek alleen een mailadres vermeld staat, twijfelde ik.
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  Moderator vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:30:46 #227
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_116240247
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 01:51 schreef Kholdstrike het volgende:
Voor diegene die moeite hebben met voorbereiden voor een sollicitatie gesprek en niet goed weten wat je moet antwoorden hier zijn mijn punten die ik gebruik:

Sterke kanten:
Pragmatisch denken (waarom moeilijk doen als het makkelijk kan)
Ambitieus (Hey ik wil hoger op, ik wil zien of ik het plafond kan bereiken)
Leergierig (Leuk man, nieuwe dingen, nieuwe ervaringen)

Zwakke kanten:
Hart op de tong (Niet altijd diplomatisch, zegt wat hij denkt, Nederlander die soms bot is, vind niet iedereen leuk)
Detailist (Let op de details want daar zit het verschil in, kan soms dat ik te lang op een ding blijf)
Overmoedig (Neem soms te veel hooi op me vork)


*Punt is dat deze punten wel normaal zijn, maar het is hoe spontaan je het brengt en of je er ook een korte voorbeeld uit je werkverleden kan bijhalen.

Aan het einde van het gesprek, word er gevraagd of JIJ nog vragen hebt. Standaard altijd 3 vragen die ik stel:

Kunt u mij vertellen wat jullie verwachten van me na de eerste 3 maanden/proeftijd
Kunt u mij vertellen over de bedrijfscultuur op de afdeling waar ik zou werken
Kunt u mij vertellen over de verhouding op deze afdeling, zijn er meer vrouwen dan mannen en welke leeftijd hebben ze ongeveer.


Ik kan aan de hand van hun antwoorden zien of de onderneming zichzelf ook goed kent.

Ook een tip
Wanneer je de vraag krijgt: "Heb je weleens te maken gehad met X?" Geef dan altijd antwoord met een klein voorbeeld waar je het mee te maken mee heb gehad.

Aangezien dat we vandaag te dag moeten vechten voor een baan, betekend dat we niet altijd even eerlijk kunnen zijn. Als je toch moet liegen, of bløffen doe het altijd zo dicht mogelijk bij de waarheid, dat maakt het geloofwaardiger en voor jouw makkelijker.
De doorgestreepte zaken had ik echt niet moeten noemen bij mijn huidige werkgever _O-
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_116240732
Volgende week op gesprek bij een uitgeverij. Marketing-functie. Heel benieuwd.
pi_116247308
Kheb vrijwel dezelfde drie + en - punten :{ Dat zuigt...

Mag ik jouw lijstje even zien renesite?
  Moderator vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:07:09 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_116248542
Elk bedrijf en elke branche is anders. Maar pragmatisch denken is gelijk een 'onderbouw en leg uit wat pragmatisch is en waarom the fuck gebruik je zulke woorden'

:+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_116248763
Dat woord zou ik ook niet zeggen als starter idd :P
  Moderator vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:13:49 #232
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_116248830
En ik zit in een sociale functie / een jong klein bedrijf waarbij ik de gemiddelde leeftijdsopbouw niet hoefde te vragen :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_116263343
Ik heb nog wel even een ander vraagje.. Ik mag op een tweede gesprek komen bij het bedrijf, alleen ik zou in dienst zijn van het detacheringsbureau dat mij aan die baan helpt (mocht het succesvol gaan). Nu heb ik de vraag uitgezet bij het detacheringsbureau hoeveel rondes er zijn. Ik kreeg als antwoord dat er na dit gesprek nog eventueel een arbeidsvoorwaardengesprek 'dat ingaat na de detacheringsperiode als ik bij hen in dienst ga'.

Nu vroeg ik me af, dan moet ik dus binnenkort gaan overleggen/onderhandelen over mijn salaris/sec voorwaarden voor wanneer ik misschien over een x-aantal maanden in dienst zou komen van het bedrijf? Is dit niet wat vreemd aangezien er heel veel kan gebeuren in alle opzichten en dan moeten er nu al afspraken over gemaakt worden?

Ook vraag ik mij af of er hier meer mensen voor een detacheringsbureau werken en hoe dat in zijn werk gaat qua salarisonderhandelingen? Het bedrijf betaald het detacheringsbureau, zij betalen mij, maar moeten uiteraard winst maken...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 10:01:07 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116263448
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:48 schreef Thrilled het volgende:
Ik heb nog wel even een ander vraagje.. Ik mag op een tweede gesprek komen bij het bedrijf, alleen ik zou in dienst zijn van het detacheringsbureau dat mij aan die baan helpt (mocht het succesvol gaan). Nu heb ik de vraag uitgezet bij het detacheringsbureau hoeveel rondes er zijn. Ik kreeg als antwoord dat er na dit gesprek nog eventueel een arbeidsvoorwaardengesprek 'dat ingaat na de detacheringsperiode als ik bij hen in dienst ga'.

Nu vroeg ik me af, dan moet ik dus binnenkort gaan overleggen/onderhandelen over mijn salaris/sec voorwaarden voor wanneer ik misschien over een x-aantal maanden in dienst zou komen van het bedrijf? Is dit niet wat vreemd aangezien er heel veel kan gebeuren in alle opzichten en dan moeten er nu al afspraken over gemaakt worden?

Ook vraag ik mij af of er hier meer mensen voor een detacheringsbureau werken en hoe dat in zijn werk gaat qua salarisonderhandelingen? Het bedrijf betaald het detacheringsbureau, zij betalen mij, maar moeten uiteraard winst maken...
Ik heb nog nooit voor een detacheringsbureau gewerkt, maar ik zou in principe zo dicht mogelijk bij de voorwaarden uit willen komen als ik bij het bedrijf zelf zou krijgen. Sowieso betaald het bedrijf die maanden dat je bij het detacheringsbureau zit de hoofdprijs voor je dus die winst maken ze wel.
pi_116266949
Nog mensen die willen horen wat de Gemeente overal in het land nu officieel gaat doen m.b.t e Thuiszorg? Dit alles n.a.v. [url= http://www.mugweb.nl/nieu(...)-kassen-nu-in-zorg/] dit artikel[/url]. Ik heb intussen de conceptbrief binnen die al is rondgestuurd naar alle mensen die gebruik maken van de Thuiszorg. Het gaat officieel in in april 2013.
  zaterdag 1 september 2012 @ 13:45:00 #236
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116268315
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:55 schreef Iwanius het volgende:
Nog mensen die willen horen wat de Gemeente overal in het land nu officieel gaat doen m.b.t e Thuiszorg? Dit alles n.a.v. [url= http://www.mugweb.nl/nieu(...)-kassen-nu-in-zorg/] dit artikel[/url]. Ik heb intussen de conceptbrief binnen die al is rondgestuurd naar alle mensen die gebruik maken van de Thuiszorg. Het gaat officieel in in april 2013.
die link werkt niet, kun ej hem aanpassen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116270296
Jeuj...5 september verplichte speeddate Werkplein. Allemaal uitzendburo's. Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het uitzendburo's. -O- Erg slechte ervaringen met deze lui.
En dan nog, transport ligt op zn kont. Lijkt mij sterk dat een willekeurig uitzendburo een vacature open heeft voor mij.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 14:56:41 #238
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116270365
Ow man wat hoop ik weer aan het werk te zijn voordat ik dat soort verplichtingen krijg :{
pi_116270761
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:38 schreef Maanvis het volgende:
zeg je IRL ook 'hooi op me vork' of gebruik je daar het algemeen geaccepteerde 'm'n/mijn vork'?
algemeen uiteraard. Zeg gewoon dat ik gretig ben en dat ik soms te veel wil in een korte tijd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:15:27 #240
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116270836
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:12 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

algemeen uiteraard. Zeg gewoon dat ik gretig ben en dat ik soms te veel wil in een korte tijd.
:') Zo'n volledig uitgekauwd cliché "slechte" eigenschap die eigenlijk een goede eigenschap is. Denk je echt dat anno 2012 HR mensen dat als goed antwoord ervaren?
  zaterdag 1 september 2012 @ 15:17:59 #241
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116270882
HR-mensen uit het jaar 2012 zijn nog steeds dom, dus wees braaf, geef poot, en je bent door naar de volgende ronde.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116270898
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:07 schreef Renesite het volgende:
Elk bedrijf en elke branche is anders. Maar pragmatisch denken is gelijk een 'onderbouw en leg uit wat pragmatisch is en waarom the fuck gebruik je zulke woorden'

:+
Pragmatisch is synoniem voor praktisch, nuttig, bruikbaar. Geconstrueerd denken, ABC volgorde. Mensen met een pragmatisch denkvermogen kunnen goed met regels en protocollen overweg. Het alom bekende gezegde van werk slimmer niet harder betreft deze soort mensen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:20:11 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116270938
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:17 schreef Maanvis het volgende:
HR-mensen uit het jaar 2012 zijn nog steeds dom, dus wees braaf, geef poot, en je bent door naar de volgende ronde.
Dan heb je echt mazzel gehad waar jij hebt gesolliciteerd, want als er bij mij zo'n clichematig antwoord langskwam kon je gelijk naar huis.
  zaterdag 1 september 2012 @ 15:21:32 #244
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116270968
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan heb je echt mazzel gehad waar jij hebt gesolliciteerd, want als er bij mij zo'n clichematig antwoord langskwam kon je gelijk naar huis.
dan heb je een hoop geschikte kandidaten naar huis gestuurd :). Het blijft, ook voor jou, een spelletje. Doet ie het truukje waarvan ik wil dat ie het doet.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:22:48 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan heb je een hoop geschikte kandidaten naar huis gestuurd :).
Als je niet verder komt dan een clichematig kutantwoordje ben je in mijn ogen niet geschikt voor de functies die ik toen aan te bieden had.
  zaterdag 1 september 2012 @ 15:23:31 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116271025
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je niet verder komt dan een clichematig kutantwoordje ben je in mijn ogen niet geschikt voor de functies die ik toen aan te bieden had.
Laten we gewoon naar capaciteiten, persoonlijkheid en ervaring kijken ipv naar 'hoe doet de hond het truukje waarvan ik, de HR&O man, wil dat ie het doet'
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116271040
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:') Zo'n volledig uitgekauwd cliché "slechte" eigenschap die eigenlijk een goede eigenschap is. Denk je echt dat anno 2012 HR mensen dat als goed antwoord ervaren?
Voluit JA. Ik kan ze een echte slechte kenmerk van me noemen. Ik ben een goede leugenaar en kan best racistisch uit de hoek komen. Geen cliché antwoorden, maar ik durf te wedden dat ik die baan kan vergeten. Het gaat erom hoe je, volgens jouw, zo'n cliché antwoord geeft. Als je stamelend daar zit en een riedeltje opnoemt dan is het doorzichting, maar als jij daar zit en je geloofd in wat je zegt en kan daar ook nog eens voorbeelden bij noemen, dan is dat niet cliché maar echt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:24:23 #248
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271043
Veel mensen lijken te denken dat het een spelletje is, een wedstrijd. Maar IK ga er vanuit dat een bedrijf nog steeds serieus op zoek is naar de beste kandidaat. Van te voren een scenario bedenken past daar imho helemaal niet bij. Wees eerlijk en recht door zee. Daar kom je veel verder mee.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:25:11 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271059
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:24 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Voluit JA. Ik kan ze een echte slechte kenmerk van me noemen. Ik ben een goede leugenaar en kan best racistisch uit de hoek komen. Geen cliché antwoorden, maar ik durf te wedden dat ik die baan kan vergeten. Het gaat erom hoe je, volgens jouw, zo'n cliché antwoord geeft. Als je stamelend daar zit en een riedeltje opnoemt dan is het doorzichting, maar als jij daar zit en je geloofd in wat je zegt en kan daar ook nog eens voorbeelden bij noemen, dan is dat niet cliché maar echt.
Je kan dus ook zeggen dat je "wel eens bot ben" in je communicatie. Dan blijf je veel dichter bij de waarheid.
pi_116271067
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Veel mensen lijken te denken dat het een spelletje is, een wedstrijd. Maar IK ga er vanuit dat een bedrijf nog steeds serieus op zoek is naar de beste kandidaat. Van te voren een scenario bedenken past daar imho helemaal niet bij. Wees eerlijk en recht door zee. Daar kom je veel verder mee.
En daarom is Rita Verdonk onze president...oh wacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')