abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:25:50 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271074
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Laten we gewoon naar capaciteiten, persoonlijkheid en ervaring kijken ipv naar 'hoe doet de hond het truukje waarvan ik, de HR&O man, wil dat ie het doet'
Sinds wanneer horen slechte eigenschappen niet bij een persoonlijkheid dan?
pi_116271084
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je kan dus ook zeggen dat je "wel eens bot ben" in je communicatie. Dan blijf je veel dichter bij de waarheid.
Nee niet echt, juist verre weg. Dat heb ik trouwens al genoemd bij mijn sterke kanten Hart op de Tong
  zaterdag 1 september 2012 @ 15:26:19 #253
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116271085
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Veel mensen lijken te denken dat het een spelletje is, een wedstrijd. Maar IK ga er vanuit dat een bedrijf nog steeds serieus op zoek is naar de beste kandidaat. Van te voren een scenario bedenken past daar imho helemaal niet bij. Wees eerlijk en recht door zee. Daar kom je veel verder mee.
dat kan dus niet bij HR&O personen, die verwachten dat je meegaat in een spelletje waarvan ze vantevoren al hebben bepaald wat de goede en de foute antwoorden zijn. Jij wijst mensen af als ze een clichematig antwoord geven, iemand anders in je vakgebied wijst mensen af als je geen clichematig antwoord geeft. Je zult van een sollicitant nooti een eerlijk recht door zee antwoord krijgen aangezien die sollicitant ook weet dat ie een spelletje moet spelen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116271091
Ik denk dat de vraag van goede en slechte eigenschappen net zo uitgekauwd is als de antwoorden die de kandidaten geven. En de een zal zich een goede eigenschap toedichten, terwijl de ander van mening is dat dat nogal tegenvalt. Wie heeft er gelijk? Bovendien kun je je nog afvragen hoe goed mensen zichzelf kennen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:27:09 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271111
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat kan dus niet bij HR&O personen, die verwachten dat je meegaat in een spelletje waarvan ze vantevoren al hebben bepaald wat de goede en de foute antwoorden zijn. Jij wijst mensen af als ze een clichematig antwoord geven, iemand anders in je vakgebied wijst mensen af als je geen clichematig antwoord geeft. Je zult van een sollicitant nooti een eerlijk recht door zee antwoord krijgen aangezien die sollicitant ook weet dat ie een spelletje moet spelen.
Die ervaring heb ik dus simpelweg niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:27:55 #256
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271131
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:26 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Nee niet echt, juist verre weg. Dat heb ik trouwens al genoemd bij mijn sterke kanten Hart op de Tong
Ik denk dat je nog eens wat definities door moet nemen als je "hart op de tong" als synoniem van "bot" ziet.
  zaterdag 1 september 2012 @ 15:28:30 #257
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116271144
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik dus simpelweg niet.
ik heb ze meegemaakt, bij een grote zorgverzekeraar (VGZ) én bij een logistieke dienstverlener (DSV) werd ik afgewezen omdat ik eerlijk was over een slechte eigenschap, namelijk dat ik erg direct ben en dat mensen voor hun hoofd kan stoten.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116271152
Ik ben het eens met Maanvis in dit geval. Als je komt solliciteren moet je van je beste kant laten zien en zoals House zegt: Iedereen liegt.

Punt is, je weet niet wie je tegenover je hebt, maar je kan het in zo'n geval beter op safe spelen dan anti antwoorden te geven.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:29:10 #259
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271161
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik heb ze meegemaakt, bij een grote zorgverzekeraar (VGZ) én bij een logistieke dienstverlener (DSV) werd ik afgewezen omdat ik eerlijk was over een slechte eigenschap, namelijk dat ik erg direct ben en dat mensen voor hun hoofd kan stoten.
Het lijkt me sterk dat je ALLEEN om die slechte eigenschap afgewezen ben.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:29:42 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271171
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:28 schreef Kholdstrike het volgende:
Ik ben het eens met Maanvis in dit geval. Als je komt solliciteren moet je van je beste kant laten zien en zoals House zegt: Iedereen liegt.

Punt is, je weet niet wie je tegenover je hebt, maar je kan het in zo'n geval beter op safe spelen dan anti antwoorden te geven.
Als jij liegen je beste kant vind heb je sowieso een serieus probleem.
pi_116271195
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk dat je nog eens wat definities door moet nemen als je "hart op de tong" als synoniem van "bot" ziet.
Hart op de tong betekend dat je zegt wat je denkt. Direct. Dat kan betekenen dat je ook bot bent.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:31:10 #262
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271212
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:30 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Hart op de tong betekend dat je zegt wat je denkt. Direct. Dat kan betekenen dat je ook bot bent.
Ja een eend is een vogel, een vogel is niet altijd een eend. Ergo, bot en hart op de tong zijn geen synoniemen.
  zaterdag 1 september 2012 @ 15:31:16 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116271214
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat je ALLEEN om die slechte eigenschap afgewezen ben.
Zo legden ze het bij DSV wel uit. Het waren timide mensen (limburgers) en die kunnen niet tegen wat directere brabanders ;).
Anyway ik heb een schurfthekel aan HR&O mensen om deze reden, en iedereen die in de ICT werkt heeft er een hekel aan om met deze mensen te praten. Ze weten niks, kunnen niks, en denken dat ze een ideale kandidaat afleveren terwijl het gewoon zuurpruimen zijn die in het voorportaal van het sollicitatieproces de sollicitant al het gevoel geven dat ze niet gewenst zijn bij het bedrijf waar ze komen werken, en dat het bedrijf een zuur kutbedrijf is.
Een gedicht over Maanvis
pi_116271271
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als jij liegen je beste kant vind heb je sowieso een serieus probleem.
Ja want stel je voor dat waar je goed in bent maar niet zo lief is als een sterke punt ziet. Het is een menselijke eigenschap die wij eeuwen lang gebruiken. Iedereen die het gebruikt, niemand die het toegeeft. Doktoren, Leraren, Politici, noem een beroep en er liegen mensen. Het is verdomme waar onze maatschappij groot is geworden. List en bedrog.
pi_116271284
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow man wat hoop ik weer aan het werk te zijn voordat ik dat soort verplichtingen krijg :{
Ben 'pas' 1 maand werkloos. -O-
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:34:26 #266
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271297
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zo legden ze het bij DSV wel uit. Het waren timide mensen (limburgers) en die kunnen niet tegen wat directere brabanders ;).
Ik ben een directe Rotterdammer. Ik zou nooit meer aan het werk komen :')

quote:
Anyway ik heb een schurfthekel aan HR&O mensen om deze reden, en iedereen die in de ICT werkt heeft er een hekel aan om met deze mensen te praten.
Ik werk ook in de ICT, al 12 jaar lang en deel die ervaring niet.

quote:
Ze weten niks, kunnen niks, en denken dat ze een ideale kandidaat afleveren terwijl het gewoon zuurpruimen zijn die in het voorportaal van het sollicitatieproces de sollicitant al het gevoel geven dat ze niet gewenst zijn bij het bedrijf waar ze komen werken, en dat het bedrijf een zuur kutbedrijf is.
Tja ik weet niet bij wat voor kutbedrijven je solliciteert maar ik ontmoet alleen maar welbespraakte, open HR mensen die de inhoudelijke beoordeling aan afdelingsmanagers met ruime ICT kennis overlaten. Dezelfde reden waarom IK bij sollicitatiegesprekken aanwezig was in mijn vorige baan.
pi_116271318
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja een eend is een vogel, een vogel is niet altijd een eend. Ergo, bot en hart op de tong zijn geen synoniemen.
Man man man, ga terug naar school. Er is een relatie tussen dit gezegde en bot zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:35:16 #268
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271319
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:33 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ben 'pas' 1 maand werkloos. -O-
Das al snel dan :{
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:35:52 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271332
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:35 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Man man man, ga terug naar school. Er is een relatie tussen dit gezegde en bot zijn.
Een relatie wil nog niet zeggen dat het synoniem is. "Hart op de tong" kan positief zijn. "Bot" simpelweg niet.
pi_116271357
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een relatie wil nog niet zeggen dat het synoniem is. "Hart op de tong" kan positief zijn. "Bot" simpelweg niet.
Nee en daarom gebruik je het woord bot niet, maar gebruik je het woord direct of mening vormend.
pi_116271386
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Das al snel dan :{
Jup.
En ik MOET erheen. Anders word ik gekort op de WW.
Totaal nutteloos, want transport. Straks komen ze met productiewerk, iets met lopende band. Daar houd ik het nog geen uur vol, daarna ga ik met dingen gooien want geestdodend. :'(
pi_116271397
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:30 schreef Renesite het volgende:

[..]

De doorgestreepte zaken had ik echt niet moeten noemen bij mijn huidige werkgever _O-
Welke functie had je en in welke branche?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:40:30 #273
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271439
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:37 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Nee en daarom gebruik je het woord bot niet, maar gebruik je het woord direct of mening vormend.
:|W
We hadden het over positieve en negatieve eigenschappen. Je weet wel, waar jij elk sollicitatiegesprek over liegt. Daarop gaf ik je de tip om gewoon eerlijk te zijn. Waarop jij zei dat je racistisch en grof kan zijn maar dat je dat moeilijk kan zeggen. Daarop zei ik dat je slechte eigenschap dus "bot zijn" was. Daarop redeneerde jij dat die al bij je POSITIEVE eigenschappen stond, namelijk "hart op de tong".

Nu ben je het dus met me eens dat bot GEEN positieve eigenschap is in tegenstelling tot het hart op de tong hebben. En je kan dus bot wel als negatieve eigenschap melden. Hetgeen

a. waar is
b. aansluit bij je positieve eigenschap
c daardoor veel geloofwaardiger is
d. niet clichematig is
pi_116271451
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:12 schreef Thrilled het volgende:
Dat woord zou ik ook niet zeggen als starter idd :P
Alleen dure woorden eruit gooien is natuurlijk ruk, maar als jij zegt ik denk pragmatisch omdat (voorbeeld) weet degene die tegenover je zit dat je niet uit je nekt lult.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 15:41:15 #275
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116271457
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:38 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Jup.
En ik MOET erheen. Anders word ik gekort op de WW.
Totaal nutteloos, want transport. Straks komen ze met productiewerk, iets met lopende band. Daar houd ik het nog geen uur vol, daarna ga ik met dingen gooien want geestdodend. :'(
Maar de eerste 3 maanden ofzo ben je toch nog niet verplicht buiten je vakgebied te solliciteren en accepteren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')