abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:41:12 #201
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_115871042
quote:
Omdat ze niet net als wij geregeerd worden door idioten die schuld met schuld bestrijden was het ook weer snel over. http://www.bloomberg.com/(...)frastructure-1-.html
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_115871290
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Omdat ze niet net als wij geregeerd worden door idioten die schuld met schuld bestrijden was het ook weer snel over. http://www.bloomberg.com/(...)frastructure-1-.html
Uit je eigen bron:

quote:
“Dubai should consider some kinds of taxation,” he said. It needs “more sources of revenues.”
De ironie! _O_
pi_115871392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik eerder dat het herstel komt omdat Abu Dhabi de problemen heeft opgelost met heel veel oliedollars. Maar goed dat heeft weer eens helemaal niets te maken met de plannen van deze partij noch met mijn eerdere reactie. Tot slot is een belastingparadijs zijn nog weer iets heel anders dan belastingontduiking gewoon officieel gedogen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:56:03 #204
379943 Paper_Tiger
pi_115871617
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik eerder dat het herstel komt omdat Abu Dhabi de problemen heeft opgelost met heel veel oliedollars. Maar goed dat heeft weer eens helemaal niets te maken met de plannen van deze partij noch met mijn eerdere reactie. Tot slot is een belastingparadijs zijn nog weer iets heel anders dan belastingontduiking gewoon officieel gedogen.
Het resultaat is hetzelfde. Net als het gedogen van hasjgebruik. Het mag niet maar iedereen doet het...
pi_115872038
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het resultaat is hetzelfde. Net als het gedogen van hasjgebruik. Het mag niet maar iedereen doet het...
Nee het reslutaat is heel anders want het gedogen van hasjgebruik gebeurd alleen in Nederland en heeft geen (erg beperkte) gevolgen voor geldende internationale verdragen. "Wij wijzen alle wettelijke verplichtingen voor werkgevers en ondernemers tot het innen van belastingen ten laste van werknemers en consumenten af." zorgt dat men dus ook niet aan internationale verplichtingen hoeft te voldoen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:13:29 #206
379943 Paper_Tiger
pi_115872373
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee het reslutaat is heel anders want het gedogen van hasjgebruik gebeurd alleen in Nederland en heeft geen (erg beperkte) gevolgen voor geldende internationale verdragen. "Wij wijzen alle wettelijke verplichtingen voor werkgevers en ondernemers tot het innen van belastingen ten laste van werknemers en consumenten af." zorgt dat men dus ook niet aan internationale verplichtingen hoeft te voldoen.
Een werkgever is ook geen belastinginner. Werkzaamheden waar hij toe wordt gedwongen zonder dat hij er voor betaald wordt. Welke internationale verplichtingen bedoel je precies?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:16:53 #207
379943 Paper_Tiger
pi_115872537
De Kandidaten, nr 21, Jeroen van Driel

Geachte kiezer, mijn naam is Jeroen van Driel, in 1968 ben ik in Deurne geboren. Op mijn zeventiende had ik mijn eerste epileptische aanval. Voor ik naar de universiteit ging heb ik een jaar fulltime gewerkt als kelner om mijn collegegeld voor de komende zes jaar te kunnen betalen. Tegen de zin van mijn ouders ben ik geschiedenis gaan studeren in Leiden. Ze waren bang dat ik in het onderwijs terecht zou komen. Allebei gaven ze les. Helaas, ik heb een half jaar, met veel plezier, lesgegeven. Ik werk nu in de ICT. Twee gebeurtenissen hebben veel invloed gehad op mijn keuze voor het libertarisme.

Eens in de zoveel jaar had de Koninklijke Harmonie Deurne een uitwisseling met een buitenlands muziekgezelschap. Leden van deze gezelschappen werden bij diverse gastgezinnen ondergebracht. Toen ik een jaar of twaalf oud was werden er twee Poolse jongens bij ons gezin ondergebracht. Op een zonnige middag vroeg ik aan een van hen hoe het was om in een communistisch land te leven. Hij wilde niet antwoorden omdat zijn compaan naast hem zat. Dit heeft op mij erg veel indruk gemaakt, je landgenoot, dorpsgenoot, clubgenoot niet kunnen vertrouwen, je mening niet kunnen geven, niet vrij kunnen reizen, uit angst voor de overheid.

In augustus 2001 kwam ik in de WAO terecht, 100% arbeidsongeschikt, ik had een auto van de zaak en met epilepsie kon dat niet. Vast een of ander regeltje. Ik was in juli 2001 voor vijf jaar goedgekeurd om auto te rijden. Toen heb ik ervaren hoe het is om in de klauwen van de overheid te vallen. Het eerste wat er gebeurd is dat je van je naam beroofd wordt. “Wat is uw sofinummer, meneer?”. Je wordt behandeld als een klein kind. Ik wilde graag weer gaan werken maar dat mocht niet, “We moeten u tegen uzelf in bescherming nemen.” Na veel moeite ben ik herkeurd en 100% arbeidgeschikt verklaard, wel met dezelfde beperkingen. Intussen werk ik weer tien jaar fulltime.

Deze evaringen hebben me gesterkt in de mening dat de overheid het probleem is en niet de oplossing. De oplossing ligt in de handen van het individu. Ik wil me inzetten om het voor iedereen mogelijk te maken om zijn eigen oplossing te vinden, die bij hem of haar past, zonder hierbij belemmerd te worden door de overheid. Niets is erger dan willen ondernemen of werken maar niet mogen.
pi_115872951
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:13 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Een werkgever is ook geen belastinginner. Werkzaamheden waar hij toe wordt gedwongen zonder dat hij er voor betaald wordt. Welke internationale verplichtingen bedoel je precies?
Welke discussie voer jij als je niet weet waar het over gaat?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:47:50 #209
379943 Paper_Tiger
pi_115873731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Welke discussie voer jij als je niet weet waar het over gaat?
Dat een werkgever geen onbezoldigd belastinginner is.
pi_115873997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat een werkgever geen onbezoldigd belastinginner is.
Ik kan je helaas niet meer serieus nemen, je doet niets anders dan afleiden van de inhoud en roept de meest vreemde dingen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:04:41 #211
379943 Paper_Tiger
pi_115874267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik kan je helaas niet meer serieus nemen, je doet niets anders dan afleiden van de inhoud en roept de meest vreemde dingen.
Ik noemde je de achterliggende gedachte bij dat standpunt van de LP.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:09:02 #212
379943 Paper_Tiger
pi_115874414
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uit je eigen bron:

[..]

De ironie! _O_
De mening van iemand die van belasting houdt. Het ging mij om de feiten niet om de mening van de schrijver. Geen policy van Dubai zelf dus. Het spreekt voor zich dat net als in een onderneming inkomsten afhankelijk zijn van het zakelijke resultaat. Onze regering perst gewoon de burgers wat meer uit als de economie wat minder draait.
pi_115874471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De mening van iemand die van belasting houdt. Het ging mij om de feiten niet om de mening van de schrijver. Geen policy van Dubai zelf dus. Het spreekt voor zich dat net als in een onderneming inkomsten afhankelijk zijn van het zakelijke resultaat. Onze regering perst gewoon de burgers wat meer uit als de economie wat minder draait.
Het punt van de schrijver is dus - en dat is op Dubai van toepassing - dat het land veel welvarender en rijker zou zijn met iets meer belasting.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:11:51 #214
379943 Paper_Tiger
pi_115874505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het punt van de schrijver is dus - en dat is op Dubai van toepassing - dat het land veel welvarender en rijker zou zijn met iets meer belasting.
Nee dat ze een bron van inkomsten zouden moeten hebben die niet cyclisch is.
pi_115874669
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee dat ze een bron van inkomsten zouden moeten hebben die niet cyclisch is.
En dat ze verdomde blij mogen zijn met een grote broer die financieel bijspringt als het weer eens uit de hand loopt.
pi_115874716
Het is wel grappig dat blijkbaar een excellent voorbeeld van hoe het zou moeten morgen failliet zou zijn als de olie op is.
pi_115874813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Behalve de overheid wordt niemand rijker van belasting, maar juist armer.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:29:35 #218
379943 Paper_Tiger
pi_115875092
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:18 schreef Tchock het volgende:
Het is wel grappig dat blijkbaar een excellent voorbeeld van hoe het zou moeten morgen failliet zou zijn als de olie op is.
Men is deze weg ingeslagen om op het moment dat de olie op is een alternatief te hebben. Nederland zou ook niet heel lekker gaan zonder Gasbel....
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:30:23 #219
379943 Paper_Tiger
pi_115875129
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mijn idee. Ik heb hier al zoveel vergezochte redenaties gezien waarom dat niet zo zou zijn....
pi_115875245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Men is deze weg ingeslagen om op het moment dat de olie op is een alternatief te hebben. Nederland zou ook niet heel lekker gaan zonder Gasbel....
Niet heel lekker? Kijk, het is een leuk zakcentje, maar de gasbel levert nog geen 3 miljard per jaar. Wat was ons BBP ook alweer? 800 miljard ofzo? In Dubai bestond de afgelopen 20 jaar tussen de 30 en 60% van het gehele BBP uit olieinkomsten. Dat is niet erg vergelijkbaar, vind je wel?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:46:54 #221
379943 Paper_Tiger
pi_115875665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet heel lekker? Kijk, het is een leuk zakcentje, maar de gasbel levert nog geen 3 miljard per jaar. Wat was ons BBP ook alweer? 800 miljard ofzo? In Dubai bestond de afgelopen 20 jaar tussen de 30 en 60% van het gehele BBP uit olieinkomsten. Dat is niet erg vergelijkbaar, vind je wel?
Minister Verhagen rekent voor 2012 op een recordopbrengst van 14 miljard euro aan aardgasbaten. Dat schrijft de minister in een brief die hij vandaag naar de Tweede Kamer stuurt.

Totaal aan inkomsten rijk 280 miljard incl. aardgasbaten.

Dubai kijkt verder vooruit dan 4 jaar en maakt zich onafhankelijk van olie-inkomsten. Chappeau.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:07:00 #222
379943 Paper_Tiger
pi_115897157
De Kandidaten, nr 20, Ronald Bijl

Ik ben Ronald Bijl 34 jaar en woonachtig in Rotterdam. Na mijn studie Nederlands en Fiscaal recht ben ik in Rotterdam aan het werk gegaan als belastingconsulent. Als adviseur help ik met veel plezier mensen en bedrijven meer van van hun geld te behouden, zodat zij dit kunnen besteden aan zaken die zij belangrijk vinden.

Geboren in een liberaal nest werd ik al vroeg bekend met de principes van eigen verantwoordelijkheid, respect voor de ander en zijn/haar eigendom. Omdat ik mij volledig kon scharen achter deze principes bleef ik ook na het uitvliegen uit het ouderlijk nest aangetrokken tot het liberale gedachtegoed. Het libertarisme had ik al wel over gelezen, maar bleek nog een brug te ver. Immers als er geen overheid is, wie bouwt de wegen, wie zorgt er voor dat er geld is en zorgt er voor de armen. Dit waren allemaal vragen die de overheid als antwoord leken te hebben.

Echter met de crisis in 2008 ging ik mij verdiepen in de economische theorie en kwam dat antwoord op de losse schroeven te staan. Schreeuwden de overheid en topeconomen dat de crisis niet te voorzien was, bleek dit bij bestudering niet waar te zijn. Economen van de Oostenrijkse school hadden niet alleen het ineenstorten van de huizenbubbel en dot.com bubbel voorspeld, maar ook al aan het begin van de vorige eeuw de ineenstorting van de Sovjet-Unie. Weliswaar niet naar jaar, maar wel als logisch en onvermijdelijk gevolg van overheidsingrijpen.

Geconfronteerd met enerzijds met een consistente economische theorie en correcte voorspellingen en anderzijds het lege gebrul der politici, klapte voor mij ook de overheidsbubbel. Genezen van mijn bijgeloof in de staat, vielen de puzzelstukjes van de werkelijkheid gemakkelijk op hun plaats.

Toen kwam de vraag wat nu? Als libertarier geloof ik immers in het samenleven op vrijwillige basis en enkel in defensief geweld. Actief worden van een gevestigde “liberale” partij was dan ook geen optie, deze riepen immers om beurten dat er meer geld nodig was voor zaken waar de burger tegen was, geld naar Griekenland, het ESM, ACTA, etc. De burger hoefde niet overtuigd worden, deze kon je daar gewoon voor laten meebetalen, daarvoor hef je belasting.

Gelukkig bleek ook in Nederland een libertarische partij te bestaan. En met de val van het kabinet kwam de mogelijkheid met de LP en het idee van vrijheid en non agressie in het voetlicht te treden, door deelname aan de verkiezingen. En omdat vrijheid niet gratis is en menig Haagse regent deze graag voor je opoffert, tezamen met de inhoud van je portemonnee, heb ik dan ook besloten mij verkiesbaar te stellen voor de LP. Hiermee hoop ik mensen bekend te maken met een tegengeluid, een alternatief van vrijheid, respect voor de ander, diens eigendom en levensstijl. Want de overheid is het probleem niet de oplossing.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:08:38 #223
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_115897196
Wel mooi hoe al die kandidaten enkele oneliners zo mooi als mantra blijven gebruiken O+.
Ze gaan daarin nog verder dan de SP.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:21:32 #225
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_115897444
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:09 schreef 99.999 het volgende:
Wel mooi hoe al die kandidaten enkele oneliners zo mooi als mantra blijven gebruiken O+.
Ze gaan daarin nog verder dan de SP.
Ik vind het dan ook mooi hoe meneer Voorn, in het FOK!interview, zo gedetailleerd op de vragen ingaat ^O^
Laffe huichelaar
pi_115897922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind het dan ook mooi hoe meneer Voorn, in het FOK!interview, zo gedetailleerd op de vragen ingaat ^O^
Ach ook dat blijft helaas weer beperkt tot het verkopen van sprookjes en niet te onderbouwen stellingen ;). Maar de poging is een compliment waard ^O^

Dit is ook zo'n mooie

quote:
"Het afschaffen van belastingen en heffingen zorgt ervoor dat mensen met middel- tot lage inkomens een besteedbaar inkomen hebben dat ongeveer twee keer zo groot is als nu..."

Alleen dan even vergeten te vermelden dat de lasten daarmee ook minstens twee en vermoedelijk zeker vier keer zo hoog worden.

Ook het projecteren van de situatie in de VS op onze situatie en een zin eerder juist verontwaardigd zijn dat anderen naar de VS verwijzen is niet zo sterk :P.

Oh, en cijfertjes is al helemaal een drama voor die club. Geloof niet dat zij ooit in staat zijn een sluitende begroting te overleggen als ik hun verhaaltje over hoe de verzorgingsstaat moet wordne afgeschaft zo lees.

En tot slot, het antwoord op die laatste vraag ;'). Zodra je je agressief bejegend voelt door wie of wat dan ook is alle gewled toegestaan *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2012 09:46:57 ]
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:50:32 #227
379943 Paper_Tiger
pi_115897996
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat was een goed interview. Hoewel de vragen goed waren toch jammer dat je maar zo weinig vragen mocht stellen.
pi_115898040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat was een goed interview. Hoewel de vragen goed waren toch jammer dat je maar zo weinig vragen mocht stellen.
Met een aantal andere partijen gaan we een 'live interview sessie' doen van bijvoorbeeld een uur. Daarin is dan veel meer ruimte voor verschillende vragen maar zijn de antwoorden weer korter. Zo moet je een beetje een balans zien te vinden.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 10:07:01 #229
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_115898345
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er komen nog eens zoveel vraag en antwoorden
Laffe huichelaar
pi_115898890
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat hebben we nou aan zo'n holle one-liner?

Spoon!

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 23-08-2012 12:05:51 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_115898979
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat hebben we nou zo'n holle one-liner?

Spoon!
Het is echt geweldig, die bio's van de kandidaten die tijgertje hier plaatst staan er vol mee. En ook in het interview blinkt die kandidaat er in uit.
pi_115899100
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
De Kandidaten, nr 21, Jeroen van Driel

....
In augustus 2001 kwam ik in de WAO terecht, 100% arbeidsongeschikt, ik had een auto van de zaak en met epilepsie kon dat niet.
....
Haha, wat is dat voor onzin huilie huilie verhaal?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115901842
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is echt geweldig, die bio's van de kandidaten die tijgertje hier plaatst staan er vol mee. En ook in het interview blinkt die kandidaat er in uit.
Ik kan het ook. Let op:

De overheid levert ons geld op!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_115903529
Ik heb gisteren naar dat verkiezingsdebat van de NOS gekeken en ik moet zeggen dat ik dat echt treurig slecht vond.

Ten eerste, alle partijen kakelen elkaar na. "Je moet niet meer uitgeven dan er binnenkomt" en "het huishoudboekje moet in orde zijn" en "we moeten eerlijk uit de crisis komen" en "Europa is goed voor onze welvaart" en "Uit de Euro stappen is nog veel duurder dan Griekenland helpen!!".

Ten tweede, er worden vervolgens geen argumenten bij deze one-liners genoemd. OK, dus uit de Euro stappen (zoals het nu geregeld is, wat mij betreft zijn vrijhandelszone en parallelle munt en samenwerken op supranationale fronten zoals defensie prima) is veel duurder dan hulp geven maar waarom? Waar zijn de cijfers? Waar zijn de feiten? Nooit ergens gezien, ook niet in de krant.

"Het huishoudboekje moet in orde". Was dat niet altijd een Liberaal stokpaardje? Nu zegt zelfs de PvdA het, en sterker nog, ze zeggen zelfs dat de economie en het bedrijfsleven de motor van de welvaar zijn en dat ze beter voor de economie zijn dan de SP en dat ze minder BTW willen, in feite pure VVD standpunten. Maar daar komen ze pas na 30 jaar verkeerd beleid achter. En een begrotingstekort aanhouden tot 2017 is geen huishoudboekje op orde brengen, maar nog eens 100 miljard euro extra staatsschuld toevoegen waarna je mooi 500 miljard euro staatsschuld mag aflossen.

Dan die achterlijke CPB berekeningen waar iedereen die geen zak verstand van economie en cijfers heeft zich aan vastklampt. Het CPB gaat zaken berekenen en voorspellen voor 2017 terwijl de kans bijzonder groot is dat de Eurozone uit elkaar geklapt is en dat de dollar gevallen is. Het CPB beweert in de toekomst te kunnen kijken terwijl de huidige tijd extreem turbulent is en je niks kunt zeggen over 2017. Die CPB berekeningen geven pure schijnzekerheid.

Dan het pure opportunisme van zowel linkse als rechtse politici. Die 1000 euro van Rutte is pure onzin. Als je mensen 1000 euro teruggeeft, waarom ga je dan de BTW verhogen.....Ronald Plasterk van de PvdA viel de VVD hierop terecht aan. En dan Sybrand Buma die tegen studenten zegt: "we gaan de boete afschaffen, het bier staat daar!" Dit soort vuile opportunistische gedrag is dus de oorzaak van de meeste economische crises en de hoge staatsschulden.

Vervolgens wordt iemand als Marianne Thieme die de EU terecht aanvalt afgebrand op Nieuwsuur door een paar campagne-klootmajoren zonder dat zij daarbij enig feit of argument benoemen. PvdA campagneman: "je moet je verhalen dicht bij de mens leggen, de meeste mensen weten niet eens wat een begrotingstekort is".

Moraal van het verhaal: stem geen gevestigde orde partijen, maar stem voor een echt kritisch alternatief zoals de Libertarische Partij. En als je die partij niet leuk vind stem dan op een anti-establishment partij als de PvdD.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:01:21 #235
379943 Paper_Tiger
pi_115903729
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan het ook. Let op:

De overheid levert ons geld op!
Wat een rare bio....
pi_115903797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:54 schreef Libertarisch het volgende:
-knip i.v.m. leesbaarheid-
Op veel punten heb je groot gelijk, hoor :) Wat de VVD doet slaat nergens op. Die belofte van 1000 euro, die ze compenseren door op een ander punt meer belasting te heffen, wat? :? En dan die ramppartij die het CDA is, nu blijkt dat de langstudeerboete waarschijnlijk toch niet van de baan is :|W

Maar ik blijf er bij: het falen van sommige van de grote partijen wil niet zeggen dat we massaal op een partij moeten stemmen met een nóg slechter partijprogramma voor de toekomst van ons land. Inderdaad, stem dan liever PvdD :)
pi_115904131
quote:
Moraal van het verhaal: stem geen gevestigde orde partijen, maar stem voor een echt kritisch alternatief zoals de Libertarische Partij.
Die draaien nog meer dan de serieuze partijen op niet te onderbouwen one-liners.
pi_115904742
Worden de plannen van de LP door het CBS eigenlijk ook doorgerekend?
pi_115904841
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:32 schreef Tchock het volgende:
Worden de plannen van de LP door het CBS eigenlijk ook doorgerekend?
Ze vertrouwen dat instituut toch niet :D.
pi_115905462
Uit de verhalen heb ik begrepen dat men de politie wil handhaven net als justitie en defensie. Stel dat het allemaal is gerealiseerd en een agent houdt mij aan in mijn auto omdat ik te hard heb gereden. Hij wil mijn rijbewijs zien, maar aangezien het CBR niet meer bestaat heb ik dus geen rijbewijs. Dan wil hij mijn identificatiebewijs zien, maar aangezien de gemeentelijke basisadministratie niet meer bestaat heb ik dus geen identificatiebewijs. Dan wil hij mijn kentekenbewijs zien, maar aangezien de RDW niet meer bestaat heb ik dus ook geen kenteken. Hij vraagt dan maar gewoon mijn naam en adres dan wordt de boete wel opgestuurd. Ik heet dus Jan Modaal aan de fantasieweg 13 in Raardorp, dat wil hij niet geloven maar aangezien er geen overheid meer is die namen, straatnamen en plaatsnamen registreert heb ik wel gelijk maar hij kan er anders over denken. Nu hopen dat de postbode weet welk huis ik woon.
pi_115905668
Hardrijden is een initiatie van geweld. Hij mag je dan gewoon abknallen.
pi_115911734
quote:
Ik heb gisteren naar dat verkiezingsdebat van de NOS gekeken en ik moet zeggen dat ik dat echt treurig slecht vond.

Ten eerste, alle partijen kakelen elkaar na. "Je moet niet meer uitgeven dan er binnenkomt" en "het huishoudboekje moet in orde zijn" en "we moeten eerlijk uit de crisis komen" en "Europa is goed voor onze welvaart" en "Uit de Euro stappen is nog veel duurder dan Griekenland helpen!!".

Ten tweede, er worden vervolgens geen argumenten bij deze one-liners genoemd. OK, dus uit de Euro stappen (zoals het nu geregeld is, wat mij betreft zijn vrijhandelszone en parallelle munt en samenwerken op supranationale fronten zoals defensie prima) is veel duurder dan hulp geven maar waarom? Waar zijn de cijfers? Waar zijn de feiten? Nooit ergens gezien, ook niet in de krant.

"Het huishoudboekje moet in orde". Was dat niet altijd een Liberaal stokpaardje? Nu zegt zelfs de PvdA het, en sterker nog, ze zeggen zelfs dat de economie en het bedrijfsleven de motor van de welvaar zijn en dat ze beter voor de economie zijn dan de SP en dat ze minder BTW willen, in feite pure VVD standpunten. Maar daar komen ze pas na 30 jaar verkeerd beleid achter. En een begrotingstekort aanhouden tot 2017 is geen huishoudboekje op orde brengen, maar nog eens 100 miljard euro extra staatsschuld toevoegen waarna je mooi 500 miljard euro staatsschuld mag aflossen.

Dan die achterlijke CPB berekeningen waar iedereen die geen zak verstand van economie en cijfers heeft zich aan vastklampt. Het CPB gaat zaken berekenen en voorspellen voor 2017 terwijl de kans bijzonder groot is dat de Eurozone uit elkaar geklapt is en dat de dollar gevallen is. Het CPB beweert in de toekomst te kunnen kijken terwijl de huidige tijd extreem turbulent is en je niks kunt zeggen over 2017. Die CPB berekeningen geven pure schijnzekerheid.

Dan het pure opportunisme van zowel linkse als rechtse politici. Die 1000 euro van Rutte is pure onzin. Als je mensen 1000 euro teruggeeft, waarom ga je dan de BTW verhogen.....Ronald Plasterk van de PvdA viel de VVD hierop terecht aan. En dan Sybrand Buma die tegen studenten zegt: "we gaan de boete afschaffen, het bier staat daar!" Dit soort vuile opportunistische gedrag is dus de oorzaak van de meeste economische crises en de hoge staatsschulden.

Vervolgens wordt iemand als Marianne Thieme die de EU terecht aanvalt afgebrand op Nieuwsuur door een paar campagne-klootmajoren zonder dat zij daarbij enig feit of argument benoemen. PvdA campagneman: "je moet je verhalen dicht bij de mens leggen, de meeste mensen weten niet eens wat een begrotingstekort is".

Moraal van het verhaal: stem geen gevestigde orde partijen, maar stem voor een echt kritisch alternatief zoals de Libertarische Partij. En als je die partij niet leuk vind stem dan op een anti-establishment partij als de PvdD.
Ook ik heb het debat gezien en het was weer eens bedroevend. Geen nieuwe ideeen, dezelfde holle retoriek als altijd en de echt belangerijke zaken die er spelen werden nauwelijks aangesneden.
Hoe kun je nu een keuze maken als ten eerste niet iedereen aanwezig is en er niet eens in word gegaan op de inhoud.
pi_115912020
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:15 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ook ik heb het debat gezien en het was weer eens bedroevend. Geen nieuwe ideeen, dezelfde holle retoriek als altijd en de echt belangerijke zaken die er spelen werden nauwelijks aangesneden.
Hoe kun je nu een keuze maken als ten eerste niet iedereen aanwezig is en er niet eens in word gegaan op de inhoud.

In dit filmpje is te zien dat Al Gore en George W. Bush eigenlijk beide hetzelfde zeiden en dat de Amerikaanse kiezer niet echt iets te kiezen had, waardoor een groot deel van de kiezers dus ook gewoon niet stemden.

Dit gevoel heb ik nu ook in Nederland. Alle politici zeggen ongeveer hetzelfde, de 1 iets linkser of rechtser dan de ander maar het is in grote lijnen hetzelfde. Je ziet ook dat politici graag "Agreeable" willen zijn wat wil zeggen dat ze hun echte mening niet geven zodat mensen hen aardig gaan vinden. Zo vind Arie Slob van de ChristunUnie dat homo's gelijkwaardig zijn aan hetero's, ook binnen de partij. Dan denk ik, "ben je nou een fundamentalistische Christen of niet?".
pi_115912223
Waarbij ik wel graag op wil merken dat Amerika een van de minst democratische democratieën van de wereld is. Nederland is gelukkig nog lang niet zo erg gefaald.

Geheel off-topic:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115912301
Mijn utopie en ideaal is eigenlijk nog steeds een libertarische samenleving, maar ik weet dat het in de praktijk niet werkt.

Vergelijk het met een socialist die zegt dat communisme een mooi ideaal is, maar niet werkt.
pi_115912345
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:21 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

In dit filmpje is te zien dat Al Gore en George W. Bush eigenlijk beide hetzelfde zeiden en dat de Amerikaanse kiezer niet echt iets te kiezen had, waardoor een groot deel van de kiezers dus ook gewoon niet stemden.

Dit gevoel heb ik nu ook in Nederland. Alle politici zeggen ongeveer hetzelfde, de 1 iets linkser of rechtser dan de ander maar het is in grote lijnen hetzelfde. Je ziet ook dat politici graag "Agreeable" willen zijn wat wil zeggen dat ze hun echte mening niet geven zodat mensen hen aardig gaaan vinden. Zo vind Arie Slob van de ChristunUnie dat homo's gelijkwaardig zijn aan hetero's, ook binnen de partij. Dan denk ik, "ben je nou een fundamentalistische Christen of niet?".
In de VS komt dat natuurlijk veel sterker naar voren dan hier, als je kijkt naar het beleid van Bush en je vergelijkt dat met het beleid van Obama dan zie je ook weinig verschillen.
We dachten altijd dat we in Nederland niet te maken zouden hebben met dit soort toestanden maar helaas bewijst de huidige politiek het tegendeel.
pi_115912394
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:30 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

In de VS komt dat natuurlijk veel sterker naar voren dan hier, als je kijkt naar het beleid van Bush en je vergelijkt dat met het beleid van Obama dan zie je ook weinig verschillen.
We dachten altijd dat we in Nederland niet te maken zouden hebben met dit soort toestanden maar helaas bewijst de huidige politiek het tegendeel.
Onzin. Nederland is politiek veel diverser, bovendien is de 'echte' democratie nog intact in die zin, dat kleine partijen en afwijkende meningen net zo goed een plek krijgen.
pi_115912480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Onzin. Nederland is politiek veel diverser, bovendien is de 'echte' democratie nog intact in die zin, dat kleine partijen en afwijkende meningen net zo goed een plek krijgen.
Politiek verschil in Nederland zit hem net zoals in Amerika in de details. Ik heb niemand horen zeggen bijvoorbeeld dat we naar een begrotingsoverschot moeten streven of dat we echt eens gaan snijden in de overheidsuitgaven. Het is een procentje daar minder of een procentje daar erbij maar de te varen koers blijft vooral voor alle partijen doorgaan met Europa en het huidige systeem zoveel mogelijk intact houden.
pi_115912500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:34 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Politiek verschil in Nederland zit hem net zoals in Amerika in de details. Ik heb niemand horen zeggen bijvoorbeeld dat we naar een begrotingsoverschot moeten streven of dat we echt eens gaan snijden in de overheidsuitgaven. Het is een procentje daar minder of een procentje daar erbij maar de te varen koers blijft vooral voor alle partijen doorgaan met Europa en het huidige systeem zoveel mogelijk intact houden.
Dan heb je de partijprogramma's niet goed gelezen.
pi_115912589
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:34 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed opgelet. Een aantal partijen streeft naar minstens een begrotingsevenwicht op relatief korte termijn. Daar hebben we ons in Europees verband overigens ook op vastgepind. Zelfs een PvdA heeft voor 2017 een sluitende begroting voorgesteld.
Je hoort ook maar net wat je wilt horen ;). En dat een complete revolutie niet zo populair is snap ik ook wel weer. Daarvoor hebben we het veel te goed in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')