abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:41:12 #201
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_115871042
quote:
Omdat ze niet net als wij geregeerd worden door idioten die schuld met schuld bestrijden was het ook weer snel over. http://www.bloomberg.com/(...)frastructure-1-.html
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_115871290
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Omdat ze niet net als wij geregeerd worden door idioten die schuld met schuld bestrijden was het ook weer snel over. http://www.bloomberg.com/(...)frastructure-1-.html
Uit je eigen bron:

quote:
“Dubai should consider some kinds of taxation,” he said. It needs “more sources of revenues.”
De ironie! _O_
pi_115871392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik eerder dat het herstel komt omdat Abu Dhabi de problemen heeft opgelost met heel veel oliedollars. Maar goed dat heeft weer eens helemaal niets te maken met de plannen van deze partij noch met mijn eerdere reactie. Tot slot is een belastingparadijs zijn nog weer iets heel anders dan belastingontduiking gewoon officieel gedogen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:56:03 #204
379943 Paper_Tiger
pi_115871617
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik eerder dat het herstel komt omdat Abu Dhabi de problemen heeft opgelost met heel veel oliedollars. Maar goed dat heeft weer eens helemaal niets te maken met de plannen van deze partij noch met mijn eerdere reactie. Tot slot is een belastingparadijs zijn nog weer iets heel anders dan belastingontduiking gewoon officieel gedogen.
Het resultaat is hetzelfde. Net als het gedogen van hasjgebruik. Het mag niet maar iedereen doet het...
pi_115872038
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het resultaat is hetzelfde. Net als het gedogen van hasjgebruik. Het mag niet maar iedereen doet het...
Nee het reslutaat is heel anders want het gedogen van hasjgebruik gebeurd alleen in Nederland en heeft geen (erg beperkte) gevolgen voor geldende internationale verdragen. "Wij wijzen alle wettelijke verplichtingen voor werkgevers en ondernemers tot het innen van belastingen ten laste van werknemers en consumenten af." zorgt dat men dus ook niet aan internationale verplichtingen hoeft te voldoen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:13:29 #206
379943 Paper_Tiger
pi_115872373
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee het reslutaat is heel anders want het gedogen van hasjgebruik gebeurd alleen in Nederland en heeft geen (erg beperkte) gevolgen voor geldende internationale verdragen. "Wij wijzen alle wettelijke verplichtingen voor werkgevers en ondernemers tot het innen van belastingen ten laste van werknemers en consumenten af." zorgt dat men dus ook niet aan internationale verplichtingen hoeft te voldoen.
Een werkgever is ook geen belastinginner. Werkzaamheden waar hij toe wordt gedwongen zonder dat hij er voor betaald wordt. Welke internationale verplichtingen bedoel je precies?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:16:53 #207
379943 Paper_Tiger
pi_115872537
De Kandidaten, nr 21, Jeroen van Driel

Geachte kiezer, mijn naam is Jeroen van Driel, in 1968 ben ik in Deurne geboren. Op mijn zeventiende had ik mijn eerste epileptische aanval. Voor ik naar de universiteit ging heb ik een jaar fulltime gewerkt als kelner om mijn collegegeld voor de komende zes jaar te kunnen betalen. Tegen de zin van mijn ouders ben ik geschiedenis gaan studeren in Leiden. Ze waren bang dat ik in het onderwijs terecht zou komen. Allebei gaven ze les. Helaas, ik heb een half jaar, met veel plezier, lesgegeven. Ik werk nu in de ICT. Twee gebeurtenissen hebben veel invloed gehad op mijn keuze voor het libertarisme.

Eens in de zoveel jaar had de Koninklijke Harmonie Deurne een uitwisseling met een buitenlands muziekgezelschap. Leden van deze gezelschappen werden bij diverse gastgezinnen ondergebracht. Toen ik een jaar of twaalf oud was werden er twee Poolse jongens bij ons gezin ondergebracht. Op een zonnige middag vroeg ik aan een van hen hoe het was om in een communistisch land te leven. Hij wilde niet antwoorden omdat zijn compaan naast hem zat. Dit heeft op mij erg veel indruk gemaakt, je landgenoot, dorpsgenoot, clubgenoot niet kunnen vertrouwen, je mening niet kunnen geven, niet vrij kunnen reizen, uit angst voor de overheid.

In augustus 2001 kwam ik in de WAO terecht, 100% arbeidsongeschikt, ik had een auto van de zaak en met epilepsie kon dat niet. Vast een of ander regeltje. Ik was in juli 2001 voor vijf jaar goedgekeurd om auto te rijden. Toen heb ik ervaren hoe het is om in de klauwen van de overheid te vallen. Het eerste wat er gebeurd is dat je van je naam beroofd wordt. “Wat is uw sofinummer, meneer?”. Je wordt behandeld als een klein kind. Ik wilde graag weer gaan werken maar dat mocht niet, “We moeten u tegen uzelf in bescherming nemen.” Na veel moeite ben ik herkeurd en 100% arbeidgeschikt verklaard, wel met dezelfde beperkingen. Intussen werk ik weer tien jaar fulltime.

Deze evaringen hebben me gesterkt in de mening dat de overheid het probleem is en niet de oplossing. De oplossing ligt in de handen van het individu. Ik wil me inzetten om het voor iedereen mogelijk te maken om zijn eigen oplossing te vinden, die bij hem of haar past, zonder hierbij belemmerd te worden door de overheid. Niets is erger dan willen ondernemen of werken maar niet mogen.
pi_115872951
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:13 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Een werkgever is ook geen belastinginner. Werkzaamheden waar hij toe wordt gedwongen zonder dat hij er voor betaald wordt. Welke internationale verplichtingen bedoel je precies?
Welke discussie voer jij als je niet weet waar het over gaat?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:47:50 #209
379943 Paper_Tiger
pi_115873731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Welke discussie voer jij als je niet weet waar het over gaat?
Dat een werkgever geen onbezoldigd belastinginner is.
pi_115873997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat een werkgever geen onbezoldigd belastinginner is.
Ik kan je helaas niet meer serieus nemen, je doet niets anders dan afleiden van de inhoud en roept de meest vreemde dingen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:04:41 #211
379943 Paper_Tiger
pi_115874267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik kan je helaas niet meer serieus nemen, je doet niets anders dan afleiden van de inhoud en roept de meest vreemde dingen.
Ik noemde je de achterliggende gedachte bij dat standpunt van de LP.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:09:02 #212
379943 Paper_Tiger
pi_115874414
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uit je eigen bron:

[..]

De ironie! _O_
De mening van iemand die van belasting houdt. Het ging mij om de feiten niet om de mening van de schrijver. Geen policy van Dubai zelf dus. Het spreekt voor zich dat net als in een onderneming inkomsten afhankelijk zijn van het zakelijke resultaat. Onze regering perst gewoon de burgers wat meer uit als de economie wat minder draait.
pi_115874471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De mening van iemand die van belasting houdt. Het ging mij om de feiten niet om de mening van de schrijver. Geen policy van Dubai zelf dus. Het spreekt voor zich dat net als in een onderneming inkomsten afhankelijk zijn van het zakelijke resultaat. Onze regering perst gewoon de burgers wat meer uit als de economie wat minder draait.
Het punt van de schrijver is dus - en dat is op Dubai van toepassing - dat het land veel welvarender en rijker zou zijn met iets meer belasting.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:11:51 #214
379943 Paper_Tiger
pi_115874505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het punt van de schrijver is dus - en dat is op Dubai van toepassing - dat het land veel welvarender en rijker zou zijn met iets meer belasting.
Nee dat ze een bron van inkomsten zouden moeten hebben die niet cyclisch is.
pi_115874669
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee dat ze een bron van inkomsten zouden moeten hebben die niet cyclisch is.
En dat ze verdomde blij mogen zijn met een grote broer die financieel bijspringt als het weer eens uit de hand loopt.
pi_115874716
Het is wel grappig dat blijkbaar een excellent voorbeeld van hoe het zou moeten morgen failliet zou zijn als de olie op is.
pi_115874813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Behalve de overheid wordt niemand rijker van belasting, maar juist armer.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:29:35 #218
379943 Paper_Tiger
pi_115875092
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:18 schreef Tchock het volgende:
Het is wel grappig dat blijkbaar een excellent voorbeeld van hoe het zou moeten morgen failliet zou zijn als de olie op is.
Men is deze weg ingeslagen om op het moment dat de olie op is een alternatief te hebben. Nederland zou ook niet heel lekker gaan zonder Gasbel....
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:30:23 #219
379943 Paper_Tiger
pi_115875129
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Behalve de overheid wordt niemand rijker van belasting, maar juist armer.
Mijn idee. Ik heb hier al zoveel vergezochte redenaties gezien waarom dat niet zo zou zijn....
pi_115875245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Men is deze weg ingeslagen om op het moment dat de olie op is een alternatief te hebben. Nederland zou ook niet heel lekker gaan zonder Gasbel....
Niet heel lekker? Kijk, het is een leuk zakcentje, maar de gasbel levert nog geen 3 miljard per jaar. Wat was ons BBP ook alweer? 800 miljard ofzo? In Dubai bestond de afgelopen 20 jaar tussen de 30 en 60% van het gehele BBP uit olieinkomsten. Dat is niet erg vergelijkbaar, vind je wel?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:46:54 #221
379943 Paper_Tiger
pi_115875665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet heel lekker? Kijk, het is een leuk zakcentje, maar de gasbel levert nog geen 3 miljard per jaar. Wat was ons BBP ook alweer? 800 miljard ofzo? In Dubai bestond de afgelopen 20 jaar tussen de 30 en 60% van het gehele BBP uit olieinkomsten. Dat is niet erg vergelijkbaar, vind je wel?
Minister Verhagen rekent voor 2012 op een recordopbrengst van 14 miljard euro aan aardgasbaten. Dat schrijft de minister in een brief die hij vandaag naar de Tweede Kamer stuurt.

Totaal aan inkomsten rijk 280 miljard incl. aardgasbaten.

Dubai kijkt verder vooruit dan 4 jaar en maakt zich onafhankelijk van olie-inkomsten. Chappeau.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:07:00 #222
379943 Paper_Tiger
pi_115897157
De Kandidaten, nr 20, Ronald Bijl

Ik ben Ronald Bijl 34 jaar en woonachtig in Rotterdam. Na mijn studie Nederlands en Fiscaal recht ben ik in Rotterdam aan het werk gegaan als belastingconsulent. Als adviseur help ik met veel plezier mensen en bedrijven meer van van hun geld te behouden, zodat zij dit kunnen besteden aan zaken die zij belangrijk vinden.

Geboren in een liberaal nest werd ik al vroeg bekend met de principes van eigen verantwoordelijkheid, respect voor de ander en zijn/haar eigendom. Omdat ik mij volledig kon scharen achter deze principes bleef ik ook na het uitvliegen uit het ouderlijk nest aangetrokken tot het liberale gedachtegoed. Het libertarisme had ik al wel over gelezen, maar bleek nog een brug te ver. Immers als er geen overheid is, wie bouwt de wegen, wie zorgt er voor dat er geld is en zorgt er voor de armen. Dit waren allemaal vragen die de overheid als antwoord leken te hebben.

Echter met de crisis in 2008 ging ik mij verdiepen in de economische theorie en kwam dat antwoord op de losse schroeven te staan. Schreeuwden de overheid en topeconomen dat de crisis niet te voorzien was, bleek dit bij bestudering niet waar te zijn. Economen van de Oostenrijkse school hadden niet alleen het ineenstorten van de huizenbubbel en dot.com bubbel voorspeld, maar ook al aan het begin van de vorige eeuw de ineenstorting van de Sovjet-Unie. Weliswaar niet naar jaar, maar wel als logisch en onvermijdelijk gevolg van overheidsingrijpen.

Geconfronteerd met enerzijds met een consistente economische theorie en correcte voorspellingen en anderzijds het lege gebrul der politici, klapte voor mij ook de overheidsbubbel. Genezen van mijn bijgeloof in de staat, vielen de puzzelstukjes van de werkelijkheid gemakkelijk op hun plaats.

Toen kwam de vraag wat nu? Als libertarier geloof ik immers in het samenleven op vrijwillige basis en enkel in defensief geweld. Actief worden van een gevestigde “liberale” partij was dan ook geen optie, deze riepen immers om beurten dat er meer geld nodig was voor zaken waar de burger tegen was, geld naar Griekenland, het ESM, ACTA, etc. De burger hoefde niet overtuigd worden, deze kon je daar gewoon voor laten meebetalen, daarvoor hef je belasting.

Gelukkig bleek ook in Nederland een libertarische partij te bestaan. En met de val van het kabinet kwam de mogelijkheid met de LP en het idee van vrijheid en non agressie in het voetlicht te treden, door deelname aan de verkiezingen. En omdat vrijheid niet gratis is en menig Haagse regent deze graag voor je opoffert, tezamen met de inhoud van je portemonnee, heb ik dan ook besloten mij verkiesbaar te stellen voor de LP. Hiermee hoop ik mensen bekend te maken met een tegengeluid, een alternatief van vrijheid, respect voor de ander, diens eigendom en levensstijl. Want de overheid is het probleem niet de oplossing.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:08:38 #223
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_115897196
Wel mooi hoe al die kandidaten enkele oneliners zo mooi als mantra blijven gebruiken O+.
Ze gaan daarin nog verder dan de SP.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:21:32 #225
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_115897444
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:09 schreef 99.999 het volgende:
Wel mooi hoe al die kandidaten enkele oneliners zo mooi als mantra blijven gebruiken O+.
Ze gaan daarin nog verder dan de SP.
Ik vind het dan ook mooi hoe meneer Voorn, in het FOK!interview, zo gedetailleerd op de vragen ingaat ^O^
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')