Ach ook dat blijft helaas weer beperkt tot het verkopen van sprookjes en niet te onderbouwen stellingenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook mooi hoe meneer Voorn, in het FOK!interview, zo gedetailleerd op de vragen ingaat
Alleen dan even vergeten te vermelden dat de lasten daarmee ook minstens twee en vermoedelijk zeker vier keer zo hoog worden.quote:"Het afschaffen van belastingen en heffingen zorgt ervoor dat mensen met middel- tot lage inkomens een besteedbaar inkomen hebben dat ongeveer twee keer zo groot is als nu..."
Dat was een goed interview. Hoewel de vragen goed waren toch jammer dat je maar zo weinig vragen mocht stellen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook mooi hoe meneer Voorn, in het FOK!interview, zo gedetailleerd op de vragen ingaat
Met een aantal andere partijen gaan we een 'live interview sessie' doen van bijvoorbeeld een uur. Daarin is dan veel meer ruimte voor verschillende vragen maar zijn de antwoorden weer korter. Zo moet je een beetje een balans zien te vinden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat was een goed interview. Hoewel de vragen goed waren toch jammer dat je maar zo weinig vragen mocht stellen.
Er komen nog eens zoveel vraag en antwoordenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat was een goed interview. Hoewel de vragen goed waren toch jammer dat je maar zo weinig vragen mocht stellen.
Wat hebben we nou aan zo'n holle one-liner?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Behalve de overheid wordt niemand rijker van belasting, maar juist armer.
Het is echt geweldig, die bio's van de kandidaten die tijgertje hier plaatst staan er vol mee. En ook in het interview blinkt die kandidaat er in uit.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat hebben we nou zo'n holle one-liner?
Spoon!
Haha, wat is dat voor onzin huilie huilie verhaal?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
De Kandidaten, nr 21, Jeroen van Driel
....
In augustus 2001 kwam ik in de WAO terecht, 100% arbeidsongeschikt, ik had een auto van de zaak en met epilepsie kon dat niet.
....
Ik kan het ook. Let op:quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is echt geweldig, die bio's van de kandidaten die tijgertje hier plaatst staan er vol mee. En ook in het interview blinkt die kandidaat er in uit.
Wat een rare bio....quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan het ook. Let op:
De overheid levert ons geld op!
Op veel punten heb je groot gelijk, hoorquote:
Die draaien nog meer dan de serieuze partijen op niet te onderbouwen one-liners.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:54 schreef Libertarisch het volgende:
Moraal van het verhaal: stem geen gevestigde orde partijen, maar stem voor een echt kritisch alternatief zoals de Libertarische Partij.
Ze vertrouwen dat instituut toch nietquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:32 schreef Tchock het volgende:
Worden de plannen van de LP door het CBS eigenlijk ook doorgerekend?
Ook ik heb het debat gezien en het was weer eens bedroevend. Geen nieuwe ideeen, dezelfde holle retoriek als altijd en de echt belangerijke zaken die er spelen werden nauwelijks aangesneden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:54 schreef Libertarisch het volgende:
Ik heb gisteren naar dat verkiezingsdebat van de NOS gekeken en ik moet zeggen dat ik dat echt treurig slecht vond.
Ten eerste, alle partijen kakelen elkaar na. "Je moet niet meer uitgeven dan er binnenkomt" en "het huishoudboekje moet in orde zijn" en "we moeten eerlijk uit de crisis komen" en "Europa is goed voor onze welvaart" en "Uit de Euro stappen is nog veel duurder dan Griekenland helpen!!".
Ten tweede, er worden vervolgens geen argumenten bij deze one-liners genoemd. OK, dus uit de Euro stappen (zoals het nu geregeld is, wat mij betreft zijn vrijhandelszone en parallelle munt en samenwerken op supranationale fronten zoals defensie prima) is veel duurder dan hulp geven maar waarom? Waar zijn de cijfers? Waar zijn de feiten? Nooit ergens gezien, ook niet in de krant.
"Het huishoudboekje moet in orde". Was dat niet altijd een Liberaal stokpaardje? Nu zegt zelfs de PvdA het, en sterker nog, ze zeggen zelfs dat de economie en het bedrijfsleven de motor van de welvaar zijn en dat ze beter voor de economie zijn dan de SP en dat ze minder BTW willen, in feite pure VVD standpunten. Maar daar komen ze pas na 30 jaar verkeerd beleid achter. En een begrotingstekort aanhouden tot 2017 is geen huishoudboekje op orde brengen, maar nog eens 100 miljard euro extra staatsschuld toevoegen waarna je mooi 500 miljard euro staatsschuld mag aflossen.
Dan die achterlijke CPB berekeningen waar iedereen die geen zak verstand van economie en cijfers heeft zich aan vastklampt. Het CPB gaat zaken berekenen en voorspellen voor 2017 terwijl de kans bijzonder groot is dat de Eurozone uit elkaar geklapt is en dat de dollar gevallen is. Het CPB beweert in de toekomst te kunnen kijken terwijl de huidige tijd extreem turbulent is en je niks kunt zeggen over 2017. Die CPB berekeningen geven pure schijnzekerheid.
Dan het pure opportunisme van zowel linkse als rechtse politici. Die 1000 euro van Rutte is pure onzin. Als je mensen 1000 euro teruggeeft, waarom ga je dan de BTW verhogen.....Ronald Plasterk van de PvdA viel de VVD hierop terecht aan. En dan Sybrand Buma die tegen studenten zegt: "we gaan de boete afschaffen, het bier staat daar!" Dit soort vuile opportunistische gedrag is dus de oorzaak van de meeste economische crises en de hoge staatsschulden.
Vervolgens wordt iemand als Marianne Thieme die de EU terecht aanvalt afgebrand op Nieuwsuur door een paar campagne-klootmajoren zonder dat zij daarbij enig feit of argument benoemen. PvdA campagneman: "je moet je verhalen dicht bij de mens leggen, de meeste mensen weten niet eens wat een begrotingstekort is".
Moraal van het verhaal: stem geen gevestigde orde partijen, maar stem voor een echt kritisch alternatief zoals de Libertarische Partij. En als je die partij niet leuk vind stem dan op een anti-establishment partij als de PvdD.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:15 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ook ik heb het debat gezien en het was weer eens bedroevend. Geen nieuwe ideeen, dezelfde holle retoriek als altijd en de echt belangerijke zaken die er spelen werden nauwelijks aangesneden.
Hoe kun je nu een keuze maken als ten eerste niet iedereen aanwezig is en er niet eens in word gegaan op de inhoud.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de VS komt dat natuurlijk veel sterker naar voren dan hier, als je kijkt naar het beleid van Bush en je vergelijkt dat met het beleid van Obama dan zie je ook weinig verschillen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:21 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
In dit filmpje is te zien dat Al Gore en George W. Bush eigenlijk beide hetzelfde zeiden en dat de Amerikaanse kiezer niet echt iets te kiezen had, waardoor een groot deel van de kiezers dus ook gewoon niet stemden.
Dit gevoel heb ik nu ook in Nederland. Alle politici zeggen ongeveer hetzelfde, de 1 iets linkser of rechtser dan de ander maar het is in grote lijnen hetzelfde. Je ziet ook dat politici graag "Agreeable" willen zijn wat wil zeggen dat ze hun echte mening niet geven zodat mensen hen aardig gaaan vinden. Zo vind Arie Slob van de ChristunUnie dat homo's gelijkwaardig zijn aan hetero's, ook binnen de partij. Dan denk ik, "ben je nou een fundamentalistische Christen of niet?".
Onzin. Nederland is politiek veel diverser, bovendien is de 'echte' democratie nog intact in die zin, dat kleine partijen en afwijkende meningen net zo goed een plek krijgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:30 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
In de VS komt dat natuurlijk veel sterker naar voren dan hier, als je kijkt naar het beleid van Bush en je vergelijkt dat met het beleid van Obama dan zie je ook weinig verschillen.
We dachten altijd dat we in Nederland niet te maken zouden hebben met dit soort toestanden maar helaas bewijst de huidige politiek het tegendeel.
Politiek verschil in Nederland zit hem net zoals in Amerika in de details. Ik heb niemand horen zeggen bijvoorbeeld dat we naar een begrotingsoverschot moeten streven of dat we echt eens gaan snijden in de overheidsuitgaven. Het is een procentje daar minder of een procentje daar erbij maar de te varen koers blijft vooral voor alle partijen doorgaan met Europa en het huidige systeem zoveel mogelijk intact houden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onzin. Nederland is politiek veel diverser, bovendien is de 'echte' democratie nog intact in die zin, dat kleine partijen en afwijkende meningen net zo goed een plek krijgen.
Dan heb je de partijprogramma's niet goed gelezen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:34 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Politiek verschil in Nederland zit hem net zoals in Amerika in de details. Ik heb niemand horen zeggen bijvoorbeeld dat we naar een begrotingsoverschot moeten streven of dat we echt eens gaan snijden in de overheidsuitgaven. Het is een procentje daar minder of een procentje daar erbij maar de te varen koers blijft vooral voor alle partijen doorgaan met Europa en het huidige systeem zoveel mogelijk intact houden.
Dan heb je niet goed opgelet. Een aantal partijen streeft naar minstens een begrotingsevenwicht op relatief korte termijn. Daar hebben we ons in Europees verband overigens ook op vastgepind. Zelfs een PvdA heeft voor 2017 een sluitende begroting voorgesteld.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:34 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Politiek verschil in Nederland zit hem net zoals in Amerika in de details. Ik heb niemand horen zeggen bijvoorbeeld dat we naar een begrotingsoverschot moeten streven of dat we echt eens gaan snijden in de overheidsuitgaven. Het is een procentje daar minder of een procentje daar erbij maar de te varen koers blijft vooral voor alle partijen doorgaan met Europa en het huidige systeem zoveel mogelijk intact houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |