In principe wel maar ze mogen je er niet naar vragen als je niet echt iets verdachts doet.Dus als daartoe geen aanleiding is.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
Hm in Nederland moet je dat ding toch altijd bij je hebben als je van huis gaat?
haha dat ik zeker doenquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:05 schreef Oerbeer het volgende:
Soms overkomt het mij ook nog wel eens. Bijna nooit. Maar als het gebeurt is het altijd een cassière van een jaar of 16.
"Heb je een ID bij je?"
"Heb je hem zelf wel bij je?"
Ja, en dan?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:05 schreef Oerbeer het volgende:
Soms overkomt het mij ook nog wel eens. Bijna nooit. Maar als het gebeurt is het altijd een cassière van een jaar of 16.
"Heb je een ID bij je?"
Gefeliciteerd, je heb een narcistische persoonlijkheidsstoornis.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:02 schreef NanaVonB het volgende:
ik vind het een goede zaak als mensen bij twijfel gecontrolleerd worden, niet als mensen gevraagd worden omdat de cassiere wilt stangen (wat soms duidelijk het geval is, want als je collegekaart zelfs geweigerd wordt onder het mom van geen geldige legitimatie kan ik er ook niks meer van maken)
Of niet.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:02 schreef AlphaBravoCharlie het volgende:
Protip: houd je autosleutels in je handen zodat ze dat kan zien, schijnt te helpen
Terecht, hulde aan kassièrequote:Op maandag 20 augustus 2012 15:06 schreef NanKing het volgende:
[..]
Of niet.
Stond een keer bij de kassa met autosleutels en kreeg niets mee zonder ID te laten zien (die in de parkeergarage in de auto lag) want het kon immers de sleutel van iemand anders zijn (zei de kassière)
nee hoor, het wordt beweerd dat je dat moet doen, in werkelijkheid ben je nergens toe verplicht tenzij je de wet overtreed.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
Hm in Nederland moet je dat ding toch altijd bij je hebben als je van huis gaat?
Precies, zo'n onzin om je beledigd te voelen omdat je ID gevraagd wordt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:05 schreef probeer het volgende:
Ben 25, als ik me scheer mag ik mn ID laten zien als ik sigaretten ga halen.
Ik denk altijd maar zo, "och, op mn 40e zie ik er uit als 32".
quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:08 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
nee hoor, het wordt beweerd dat je dat moet doen, in werkelijkheid ben je nergens toe verplicht tenzij je de wet overtreed.
mwah mwah ik ben inmiddels bijna 30 dus ik word er weleens verdrietig van als ze er weer om vragen, maar maak er geen probleem van.quote:
Je rijbewijs geven en dan te horen krijgen dat het geen geldig ID is.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:02 schreef AlphaBravoCharlie het volgende:
Protip: houd je autosleutels in je handen zodat ze dat kan zien, schijnt te helpen
Misschien tijd voor een kort pittig kapsel?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:08 schreef NanKing het volgende:
[..]
mwah mwah ik ben inmiddels bijna 30 dus ik word er weleens verdrietig van als ze er weer om vragen, maar maak er geen probleem van.
Echt zo van Haha ik voel me weer helemaal jong toen in mijn tijd namen ze het daar niet zo nauw mee poe poe hè hè die jeugd van tegenwoordig potverdikkemequote:Op maandag 20 augustus 2012 15:08 schreef Piye het volgende:
[..]
Precies, zo'n onzin om je beledigd te voelen omdat je ID gevraagd wordt.
Onzin, je bent verplicht een identiteitsbewijs op zak te hebben.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:08 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
nee hoor, het wordt beweerd dat je dat moet doen, in werkelijkheid ben je nergens toe verplicht tenzij je de wet overtreed.
En zo'n kek rood kleurtje erin?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een kort pittig kapsel?
Volgens mij dit inderdaad. Maar rijbewijs is ook goed.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:10 schreef padlarf het volgende:
[..]
Onzin, je bent verplicht een identiteitsbewijs op zak te hebben.
Dan heb je de identificatieplicht (waar ik overigens tegen ben) nog niet helemaal begrepen. Als er ergens een strafbaar feit gepleegd is mag iedereen om ID gevraagd worden. Dat betekent dat als jij langs een huis loopt waar net een overval is gepleegd, jij ook gevraagd kan worden je te identificeren. In dit geval moet jij gewoon je ID kunnen laten zien.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:08 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Juist, dit. Kleine moeite voor ts om die kassameisjes ook wat toe te schieten, zij moeten dat immers ook maar voor hun werk doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:10 schreef padlarf het volgende:
[..]
Onzin, je bent verplicht een identiteitsbewijs op zak te hebben.
quote:
Zelfs dan neem ik m'n portemonnee meequote:Op maandag 20 augustus 2012 15:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Volgens mij dit inderdaad. Maar rijbewijs is ook goed.
Maarja dienstdoende agent houdt er wel rekening mee of je aan het hardlopen bent neem ik aan.
Een rijbewijs is inderdaad in veel gevallen een geldig identiteitsbewijs, en je voldoet ermee aan de identificatieplicht.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Volgens mij dit inderdaad. Maar rijbewijs is ook goed.
Maar dat maakt verder ook niet uit of hij of zij 'm bij zich heeftquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:05 schreef Oerbeer het volgende:
"Heb je een ID bij je?"
voor geen goudquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Linda wordt niet naar haar ID gevraagd in de supermarkt hoor.
brrr, dan laat ik liever tot mijn 40ste mijn ID kaart zien.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
22?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat denk je dat ik daarmee probeer te zeggen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:12 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar dat maakt verder ook niet uit of hij of zij 'm bij zich heeft
geen idee, heb te kort geslapen, ik kan niet denkenquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:14 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik daarmee probeer te zeggen?
Wel meegemaakt in de coffeeshop dat ze vragen of je je ID bij hebt, maar dat je hem niet hoeft te laten zien.quote:
Omdat geen geldig legitimatie is, sjonnie.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:02 schreef NanaVonB het volgende:
ik vind het een goede zaak als mensen bij twijfel gecontrolleerd worden, niet als mensen gevraagd worden omdat de cassiere wilt stangen (wat soms duidelijk het geval is, want als je collegekaart zelfs geweigerd wordt onder het mom van geen geldige legitimatie kan ik er ook niks meer van maken)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |