Jullie werken met een kloksysteem zeker?quote:Op maandag 17 september 2012 16:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ow, dan hebben we het bij de fucking Lidl nog beter voor elkaar.
Ja, wordt je gewoon per minuut betaald en kan je ook nog eens zelf je pauze's invoerenquote:Op maandag 17 september 2012 16:44 schreef Nafi het volgende:
[..]
Jullie werken met een kloksysteem zeker?
Ik begrijp ook niet waarom de AH zo achterloopt, je zou denken dat ze juist erg innovatief zijn.
Plaza lag er zelfs uit in onze winkel.quote:Op maandag 17 september 2012 18:06 schreef bigbass het volgende:
Nog steeds geen salarisstrookje online?
Je linkt werkt niet voor mij, bovendien is het nog altijd 'wanneer'.quote:Op maandag 17 september 2012 23:24 schreef bjanaan het volgende:
http://m.facebook.com/?_r(...)user=100002241697967
Vroeg vanmiddag waarneer het loon binnen kwam? Moet je eens kijken wat een droeftoeter eronder reageert!! Heel verhaal ook nog! Help deze strijd te winnen als FOK!kers werkend bij de AH.
Die gast heeft gelijk. Dat soort dingen ga je niet op een publieke page vragen, die is gemaakt voor klanten. Niet voor jouw vragen.quote:Op maandag 17 september 2012 23:24 schreef bjanaan het volgende:
http://m.facebook.com/?_r(...)user=100002241697967
Vroeg vanmiddag waarneer het loon binnen kwam? Moet je eens kijken wat een droeftoeter eronder reageert!! Heel verhaal ook nog! Help deze strijd te winnen als FOK!kers werkend bij de AH.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:10 schreef j95 het volgende:
[..]
Die gast heeft gelijk. Dat soort dingen ga je niet op een publieke page vragen, die is gemaakt voor klanten. Niet voor jouw vragen.
wat?quote:Op donderdag 20 september 2012 22:31 schreef einschtein het volgende:
Goed geregeld he, die dingen voor je eigen supermarktje!
*proest*
En wie krijgen (weer) op hun kop? De goedwillige mensen die in de supermarkt rondlopen! Wij dus.![]()
Si.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:45 schreef Paxcon het volgende:
Winkeltje? Waar heb je het over? Die plastic speelgoeddingen?
en de chocola waar ik het over hadquote:Op donderdag 20 september 2012 23:38 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Vanwege he 125 jarig bestaan hebben we en speciale tas gekregen met inhoud, een kookboekje. Fantastich, wat een feest.
Bij ons niet, er werden gister wel kleine cupcakes aan klanten uitgedeeld.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:42 schreef UncleSam het volgende:
Die chocolade bonbons en speculaas koekjes liggen al de hele week in de kantine.
Bij ons liggen die koekjes en bonbons bij de koffieautomaat en bij de counter en 's middags worden ook die muffins bij het brood of de koffieautomaat gezet. En we hebben iemand die in elk geval een deel van de dag hapjes maakt en uitdeelt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:38 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
[..]
Bij ons niet, er werden gister wel kleine cupcakes aan klanten uitgedeeld.
Dat is geen onwil van de caissiere oid, die kassameubels zijn gewoon stom ontworpen. Ik heb nog de oude kassameubels meegemaakt waarbij er een paneeltje zat met knopjes voor voor- en achterband, 1x indrukken en de achterband bleef lopen.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:42 schreef Teslynd het volgende:
Hoe hoog is de boete per strekkende centimeter, die het kassapersoneel krijgt voor het laten doorlopen van de rolband? Ik moet er vaak om vragen en dan komen de boodschappen soms wel 10 cm dichterbij.
bij mijn appie bestaat die lijst niet... als je moet overwerken krijg je gewoon niet uitbetaald voor die extra uren; behalve als een TL aan je vraagt of je over wilt werken of toe geeft dat de lading te groot was om op tijd klaar te zijn (maar dat is eigenlijk nooit het geval).quote:Op maandag 17 september 2012 16:37 schreef Nafi het volgende:
[..]
Je wordt gewoon ingeroosterd, die tijden krijg je dan gewoon uitbetaald. Als je vervolgens over moet werken om welke reden dan ook wordt dat op een aparte lijst genoteerd door de teamleiders.
O wat een verhaal, bedankt voor de uitleg.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Dat is geen onwil van de caissiere oid, die kassameubels zijn gewoon stom ontworpen. Ik heb nog de oude kassameubels meegemaakt waarbij er een paneeltje zat met knopjes voor voor- en achterband, 1x indrukken en de achterband bleef lopen.
Bij de huidige kassameubels in ons filiaal is die handbediening grotendeels verdwenen. Bij de voorband zit een sensor die de band laat lopen als er niets voor staat. Zo gauw er iets voor de sensor staat stopt de band, haalt de caissière het artikel voor de sensor weg dan loopt de voorband weer een stukje tot het volgende artikel ervoor komt te staan.
Op het moment dat de voorband stopt met draaien omdat er een artikel voor de sensor komt te staan gaat de achterband automatisch een klein stukje draaien. Niet alleen jij als klant ergert zich groen-en-geel aan de "bandvoering" die dit tot gevolg heeft
Erg irritant, want voor klanten die snel inpakken gaat dat vaak te langzaam. Er zit naast de caissière wel ergens een knopje waarmee ze de achterband kan laten draaien, maar dat moet ze dan wel ingedrukt houden. Dan gaat de snelle inpakker zich weer ergeren dat de caissière maar langzaam of geen producten scant omdat één van haar handen bezet is vanwege het laten lopen van de achterband. De meeste caissières kiezen dan voor doorscannen, de achterband loopt uiteindelijk toch automatisch vanzelf door.
Voor mensen die langzaam inpakken gaat het automatisch doordraaien van de achterband te snel en dreigen hun boodschappen soms in de prut te lopen. De caissière moet daarom tere producten aan de zijkant van de band op het niet bewegende deel neerleggen szodat ze niet geplet kunnen worden door zwaardere artikelen, en in geval van een te volle achterband moet ze steeds een product voor de sensor op de voorband laten staan zodat de achterband niet verder blijft duwen. Ze kan wel de producten die achter het eerste artikel staan pakken en scannen.
Helaas wordt dit soms gesaboteerd door klanten die niet weten hoe die automatische voor- en achterband werken, vooral bij van die man-vrouw teams waarbij man inpakt en vrouw de boodschappen handmatig over de band doorschuiftDe caissière legt tere producten netjes aan de kant en vrouwlief douwt ze hoppa zo terug de stroom in. Of de caissière laat (expres dus) een product voor de sensor staan op de voorband en de klant pakt dat op en geeft het aan. De volle achterband gaat lopen en je hoort de boodschappen die op elkaar geperst worden kraken
![]()
Het wordt nog mooier;quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:41 schreef bigbass het volgende:
[..]
Bij ons liggen die koekjes en bonbons bij de koffieautomaat en bij de counter en 's middags worden ook die muffins bij het brood of de koffieautomaat gezet. En we hebben iemand die in elk geval een deel van de dag hapjes maakt en uitdeelt.
Ik vind het wel bizar trouwens dat er wel een budget is voor de winkels om dit te doen, maar dat er geen extra uren voor worden gegeven, terwijl je daar sowieso al niet ruim in zit.
Je bent alleen in plaza b geworden voor de extra applicaties. Net zo als ik op dit moment. Want als je b wordt krijg je tegenwoordig niet meer automatisch zo betaald(bij mijn vorige filiaal helemaal nooit meer niet zelfs als ik me niet vergis).quote:[img]http://i.fokzine.net/p/0s.g Op zondag 23 september 2012 10:18 schreef blaffende_visjes het volgende:
Ik sta nu een tijdje achter die zelfscanbalie en ben dan eindelijk cassiere B gemaakt. Maar toen ik aan mijn teamleider vroeg of ik nou meer verdiende, zei ze nee...
in 2010 begon ik daar en toen was die oude regeling (dat je na een jaar b wordt) al voorbij. Maar de mensen van daarvoor die nu B zijn vangen dus een paar dubbeltjes meer voor misschien wel enkel kassadraaien (bijv. de verlepte ochtenddames).
Vraag: ben ik dus alleen maar B geworden voor die extra applicaties op plaza? Of is er nog een verandering?
Zaten er wel voor, of ze hebben ze niet op slot gehad of het helpt dus helemaal niks om ze ervoor te hebben in zulke situatiesquote:Op zondag 23 september 2012 21:11 schreef Kabaam het volgende:
In Haren is natuurlijk de Albert Heijn geplunderd, maar na het bekijken van dit filmpje valt mij toch wat vreemds op:
vanaf 4:16
Horen er geen rolluiken over die 'counterkasten' heen, zodat producten niet kunnen worden meegejat?
Oh ok, ik snap het. Ik denk echter niet dat (als ik achter de sigaretten kom) ik ook beoordeeld ga worden voor eventueel extra loon. Voor mij namelijk 10 anderen, ze zouden gek zijn iemand zomaar extra te betalen. Hoe lang sta jij dan al achter de counter? Ben je daar wel volledig ingewerkt? En hebben jullie daar ook postdienst, loten, foto's... Enz. Enz?quote:Op zondag 23 september 2012 15:01 schreef Tuinstoel2 het volgende:
[..]
Je bent alleen in plaza b geworden voor de extra applicaties. Net zo als ik op dit moment. Want als je b wordt krijg je tegenwoordig niet meer automatisch zo betaald(bij mijn vorige filiaal helemaal nooit meer niet zelfs als ik me niet vergis).
Ik wordt binnenkort beoordeeld als ik counter sta en aan de hand van die beoordeling wordt er besloten of ik als b betaald ga krijgen. Dus daar hoop ik maar op
Het ligt dus aan het filiaal en jouw positie(stel je gaat vaak balie staan en hebt vaak de leiding dan verandert die tenopzichte van alleen zelfscan staan) of ze jou meer willen laten betalen.
Ik sta nu ongeveer een maand officieel achter de counter. Mijn 'opleiding' was totaal niet officieel, ik mocht van een teamleider vaak counter staan en zo heb ik het geleerd. Uiteindelijk kwam onze andere teamleider die de planning maakt er mee dat ik zelfstandig moest gaan sluiten(en dus officieel als counter wordt ingepland). Dat leek me wel leuk dus toen heb ik welgeteld 1x met iemand anders hiervoor meegesloten en moest daarna direct helemaal zelfstandig(Hiervoor heb ik wel al echt minimaal 50 keer als 2e persoon gesloten dus ik wist eigenlijk alles wel). Allemaal een beetje rommelig en onofficieel geregeld dus, maar ik had het allemaal wel snel door dus dat was geen probleem. Ik ben nu dus 2 avonden in de week 'de leiding'.quote:Op zondag 23 september 2012 22:16 schreef blaffende_visjes het volgende:
[..]
Oh ok, ik snap het. Ik denk echter niet dat (als ik achter de sigaretten kom) ik ook beoordeeld ga worden voor eventueel extra loon. Voor mij namelijk 10 anderen, ze zouden gek zijn iemand zomaar extra te betalen. Hoe lang sta jij dan al achter de counter? Ben je daar wel volledig ingewerkt? En hebben jullie daar ook postdienst, loten, foto's... Enz. Enz?
Ok, dank voor het wederom uitgebreide antwoord. Mijn ah vestiging bestaat juist al heel erg lang (niet klein, niet groot) en is sinds kort "vernieuwd" (3 keer niks als je het mij vraagt). Er is in ieder geval nog een oude garde die langzaam uitdunt, ik probeer me daar nu dus tussen te dringen. Bij mijn filiaal zijn ze ook niet zo van het officiele, ze vinden al die boekjes en cursussen maar overdreven gedoe.quote:Op zondag 23 september 2012 22:29 schreef Tuinstoel2 het volgende:
[..]
Ik sta nu ongeveer een maand officieel achter de counter. Mijn 'opleiding' was totaal niet officieel, ik mocht van een teamleider vaak counter staan en zo heb ik het geleerd. Uiteindelijk kwam onze andere teamleider die de planning maakt er mee dat ik zelfstandig moest gaan sluiten(en dus officieel als counter wordt ingepland). Dat leek me wel leuk dus toen heb ik welgeteld 1x met iemand anders hiervoor meegesloten en moest daarna direct helemaal zelfstandig(Hiervoor heb ik wel al echt minimaal 50 keer als 2e persoon gesloten dus ik wist eigenlijk alles wel). Allemaal een beetje rommelig en onofficieel geregeld dus, maar ik had het allemaal wel snel door dus dat was geen probleem. Ik ben nu dus 2 avonden in de week 'de leiding'.
Toen hebben ze me een persoonlijke kluiscode gegeven en moest ik het maar zelf oplossen
Wij hebben een kleine balie(kleine ah) met staatsloterij(binnenkort ook andere als ik me niet vergis), foto's en voor de rest geen bijzonderheden zoals post. We hebben ook maar 1 counterkassa.Wij zijn ook slechts 4 maanden open nu dus ik en al mijn andere collega's komen van andere ah's uit de buurt.
Succes met het er tussen komen! Ik ben naar deze nieuwe ah gegaan omdat ik wel wat nieuws wilde en omdat ik graag counter zou willen doen en misschien wel teamleider wil worden en bij men oude filiaal die kans erg klein was dus ik ben tot nu toe in mijn opzet geslaagdquote:Op zondag 23 september 2012 22:46 schreef blaffende_visjes het volgende:
[..]
Ok, dank voor het wederom uitgebreide antwoord. Mijn ah vestiging bestaat juist al heel erg lang (niet klein, niet groot) en is sinds kort "vernieuwd" (3 keer niks als je het mij vraagt). Er is in ieder geval nog een oude garde die langzaam uitdunt, ik probeer me daar nu dus tussen te dringen. Bij mijn filiaal zijn ze ook niet zo van het officiele, ze vinden al die boekjes en cursussen maar overdreven gedoe.
De indeling van de schappen, dus waar op welke plank welke producten staan.quote:Op maandag 24 september 2012 18:20 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik hoorde vandaag het begrip "worp" kan iemand mij uitleggen wat dat inhoud?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |