Prima toevoegingenquote:Freestyleskiën, halfpipe (mannen en vrouwen)
Freestyleskiën, slopestyle (mannen en vrouwen)
Snowboarden, parallelslalom (mannen en vrouwen)
Ik zie het al helemaal voor me; Gewoon gaan met die rodelkart en je botst vanzelf tegen de volgende op. Die krijgt hierdoor een zetje en voila, een teamestafette!quote:Op maandag 20 augustus 2012 08:49 schreef Karina het volgende:
Ik verheug me er nu al op, ik vraag me wel af hoe dit precies werkt:
Rodelen, teamestafette
Oh en wat me ik me hier nou bij voorstellen:
Skioriëntatie (Ski-O)
Lijkt me wel heel spectaculair!quote:Op maandag 20 augustus 2012 08:50 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me; Gewoon gaan met die rodelkart en je botst vanzelf tegen de volgende op. Die krijgt hierdoor een zetje en voila, een teamestafette!
De volgende mag gaan zodra zijn voorganger is gefinishtquote:Op maandag 20 augustus 2012 08:49 schreef Karina het volgende:
Ik verheug me er nu al op, ik vraag me wel af hoe dit precies werkt:
Rodelen, teamestafette
Dat is meer om de beurt rodelen dusquote:Op maandag 20 augustus 2012 09:10 schreef MrTorture het volgende:
[..]
De volgende mag gaan zodra zijn voorganger is gefinishtVind er weinig estafette aan, maar goed
Veel mooier zou zijn als ze een traject van 30 meter in tegengestelde richting gaan en daar een stokje moesten overgeven ofzo.quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat is meer om de beurt rodelen dus
Langlaufen waar je stempeltjes moet halen bij bepaalde tussenpunten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 08:49 schreef Karina het volgende:
<..>
Oh en wat me ik me hier nou bij voorstellen (al wordt het niet opgenomen):
Skioriëntatie (Ski-O)
OK soort Elfstedentocht op skies dus.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:03 schreef wdn het volgende:
[..]
Langlaufen waar je stempeltjes moet halen bij bepaalde tussenpunten.
Ja en owee als je 1 stempel vergeetquote:Op maandag 20 augustus 2012 14:03 schreef Karina het volgende:
[..]
OK soort Elfstedentocht op skies dus.
Ligt maar met aan je interesses qua sport.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:52 schreef geitenbrei het volgende:
Leuk, maar veel minder leuk dan de Zomerspelen.
Winterspelen zijn veel meer een gevecht tegen de natuur dan de zomerspelen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:52 schreef geitenbrei het volgende:
wel veel makkelijker om alles te volgenquote:Op maandag 20 augustus 2012 23:52 schreef geitenbrei het volgende:
Dat is inderdaad voor mij ook de charme van de Winterspelen. Het is kleinschaliger, maar ook altijd knusser in mijn beleving. Je mist veel minder.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:58 schreef franklop het volgende:
[..]
wel veel makkelijker om alles te volgen
Klopt. Maar wel een wereldprestatie.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Andere tijd en dus niet te vergelijken.
Het ergste was Sarajewo.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is inderdaad voor mij ook de charme van de Winterspelen. Het is kleinschaliger, maar ook altijd knusser in mijn beleving. Je mist veel minder.
Enige sfeerloze Winterspelen vond ik Turijn. Dat toernooi had weinig ambiance, de accommodaties waren niet zo bijzonder en er waren niet zo gek veel momenten die me echt bijbleven, buiten de Nederlandse verrichtingen en wat skiwedstrijden dan. Ik had veel meer beleving tijdens Salt Lake City en Vancouver.
Albertville schijnt ook erg saai en grauw te zijn geweest, maar ik was te jong om dat mee te maken. Van Sochi verwacht ik best veel. Rusland is toch wel een wintersportland. Verder is het zo'n aparte locatie. Een warme badplaats, de schaatshal ligt aan een boulevard met palmbomen, en dan toch besneeuwde bergen op de achtergrond.
Ik heb hem niet bewust meegemaakt, maar ik ken uiteraard de grootsheid van Heiden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:18 schreef tong80 het volgende:
Eric Arthur Heiden (Madison, 14 juni 1958) is een voormalig Amerikaanse langebaanschaatser die vijf gouden medailles won tijdens de Olympische Winterspelen in 1980 in Lake Placid, New York.
Op de Winterspelen van 1980 reed Eric Heiden op alle vijf afstanden een olympisch record. Hij was de eerste sporter die erin slaagde om vijf gouden medailles te winnen op individuele nummers tijdens dezelfde Spelen. Deze prestatie is later geëvenaard door Vitali Tsjerbo op de Zomerspelen van 1992 en Michael Phelps op de Zomerspelen van 2008. Hij is bovendien een van de weinige schaatsers die medailles wisten te winnen bij zowel de sprint- als de stayer-nummers. Eerder nam hij op 17-jarige leeftijd al niet onverdienstelijk deel aan de Winterspelen van 1976 in Innsbruck.
Heiden is drie keer wereldkampioen allround en vier keer wereldkampioen sprint geworden. Hij verbeterde het wereldrecord op de 1000 meter maar liefst driemaal. Daarnaast verbeterde hij tweemaal het wereldrecord op de 3000 meter en eenmaal het wereldrecord op de 1500 meter en de 10.000 meter. Hij verbeterde gedurende zijn loopbaan ook de wereldrecords punten voor zowel de grote vierkamp als de sprintvierkamp. Hij voerde maar liefst 1495 dagen de wereldranglijst aller tijden aan (de Adelskalender), en won de Oscar Mathisen-Award vier keer op rij van 1977 tot en met 1980. In 1980 werd hij onderscheiden met de James E. Sullivan Award voor de beste Amerikaanse Amateur atleet.
Heiden stopte vrij abrupt met schaatsen; hij ging wielrennen en nam in 1986 deel aan de Ronde van Frankrijk. Daarna werkte hij als commentator voor verschillende televisiestations. Na afronding van zijn opleiding tot orthopeed aan Stanford University is Heiden tegenwoordig weer betrokken bij de Amerikaanse schaatsploeg, nu als arts.
Vier jaar wedstrijden geschaatst. En dan dit presteren. Uniek, zal waarschijnlijk nooit meer worden verbeterd. Ik schaal hem hoger in dan Michael Phelps. Weinig Fok!kers zullen hem bewust hebben meegemaakt. Maar zegt de naam jullie nog iets ? En hebben jullie een idee hoe groot, geweldig ie was ?
Mathissen ? Schenk ? Heiden ? Koss ? Kramer ? Latina ? Niemann ? Krienbuhl ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:36 schreef Leatherface het volgende:
Misschien is een topic over allround schaatsers wel leuk. Wie was nu echt de meest complete in de tijdsgeest gezien.
Complete schaatskampioenenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mathissen ? Schenk ? Heiden ? Koss ? Kramer ? Latina ? Niemann ? Krienbuhl ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |