Klassen en Ritsma waren ook ongelofelijk. Maar ik wilde zo snel even twee 'under the radar' grootheden noemen. Je ziet al snel Postma over het hoofd omdat wij zoveel grote kampioenen hadden. Verder was Ids natuurlijk een wat gereserveerd persoon en dan trekken Wennemars of Romme natuurlijk meer aandacht naar zich toe.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:08 schreef Remzz het volgende:
Heeft natuurlijk veel met de tijd te maken. Een nieuwe Heiden zal nooit meer voorkomen bij de mannen althans.
Wat Cindy Klassen bij de vrouwen in uit mijn hoofd 2007(?) heeft gedaan was natuurlijk ook bizar. Dat WK met de 1.51 op de 1500 meter en volgensmij alle andere afstanden ook winnen, waaronder de 500 meter flink onder de 38 seconden
Voor mij blijft Rintje Ritsma DE allrouder. Eigenlijk des te meer omdat hij op de OS nooit een individuele medaille heeft kunnen halen maar wel 10 EK/WK titels op allroud kamioenschappen.
Van alle allrounders op dit moment kun je eigenlijk aangeven of het een 'sprinter'(Davis) of stayer(Kramer) is. Bij Rintje Ritsma kon je dat niet.
Tuurlijk Koss en Ritsma. En Oscar Mathisen. En Ard en Keessie. Maar ik probeer ook een beetje vergeten grootheden erbij te betrekken. Bijvoorbeeld zo'n Sten Stensen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:16 schreef EenzameFietser het volgende:
Bij de heren is Rintje ook voor mij DE allrounder. Maar ook Ids Postma was goed. Verder vind ik dat Johan Olav Koss ook wel mag worden genoemd.
Daar heb je een valide punt. Het is misleidend om te denken dat Davis een allrounder is omdat hij zowel het WK allround als sprint won. Dat is fenomenaal en daarom moet hij hier genoemd worden, maar hij won beide toernooien op basis van zijn fabelachtige 1000 en 1500 meter. Davis zal echter geen medailles winnen op de 5 km.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:08 schreef Remzz het volgende:
Van alle allrounders op dit moment kun je eigenlijk aangeven of het een 'sprinter'(Davis) of stayer(Kramer) is. Bij Rintje Ritsma kon je dat niet.
Veel Duitse vrouwen natuurlijk, maar ook bijvoorbeeld een Sylvia Burka. Zij won zowel het allround-WK als het WK sprint.quote:
Yvonne van Gennip die de Oost-Duitse dames versloeg met dezelfde middelen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Veel Duitse vrouwen natuurlijk, maar ook bijvoorbeeld een Sylvia Burka. Zij won zowel het allround-WK als het WK sprint.
Zo vaak heeft Postma niet gewonnen op de 1000m. Hij heeft één keer (op een heel goed momentquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Verder natuurlijk held Davis, wereldkampioen sprint én allround, olympisch kampioen 1000 meter.
Maar daarentegen deed Shani op de stayersafstanden nooit echt om de prijzen mee. Postma kon de 1000 t/m de 10 km winnen. Hedrick kun je ook wel daarmee vergelijken, eigenlijk.
Kramer wint soms de 1500 meter, maar dan moet ie zijn dag hebben.
De klapschaats deed pas in 1997 zijn intredequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo vaak heeft Postma niet gewonnen op de 1000m. Hij heeft één keer (op een heel goed moment) gepiekt. Het zou me niets verbazen als dat zijn enige overwinning op de 1000m was. Van 96 tot 98 kon hij ook op de lange afstanden mee, maar volgens mij heeft hij ook geprofiteerd van een zwakke stayer-generatie. De tijd waarmee hij in 1996 won (6:47), kun je onmogelijk top noemen.
Maar desondanks is Postma toch een held. Die stoïcijnse interviews na afloop van een race waren mooi.
Edit: Of werd er in 1996 nog niet op klapschaatsen gereden?
Ik las hetquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:34 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De klapschaats deed pas in 1997 zijn intrede
Gunda Niemann ongetwijfeld. Van Friesinger kun je zeggen dat ze het toch behoorlijk van de sprint moest hebben en van Pechstein juist weer van de langere afstanden...quote:
Het is wel de laatste stuiptrekken, samen met Pechstein van het Oost-Duitse model.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:48 schreef Remzz het volgende:
[..]
Gunda Niemann ongetwijfeld. Van Friesinger kun je zeggen dat ze het toch behoorlijk van de sprint moest hebben en van Pechstein juist weer van de langere afstanden...
Gunda Niemann heeft 99 wereldbeker wedstrijden gewonnen dat is echt ongekent voor een niet sprinter(die 2x per weekend de 500 meter kunnen winnen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |