Dat is dan iemand die beslist wie goed is en wie nietquote:Op zondag 19 augustus 2012 23:05 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Pink Panther zijn favoriete film, muziek van Hazes. Met zoveel leegheid zou je niet in zo'n machtspositie mogen zitten.
Van Dis heeft volgende week een hoop goed te maken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:09 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Inderdaad; Hazes, Darts en The Pink Panther...
Kijk ik naar uit.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Van Dis heeft volgende week een hoop goed te maken.
Zijn programma's over Indonesië waren in ieder geval heel goede tv.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Van Dis heeft volgende week een hoop goed te maken.
Ja, dat heb ik ook. De leegte (en het warme weer) verlamt me een beetje.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind hem te oppervlakkig om sympathiek of onsympathiek te zijn.
Het trieste is dat figuren zoals hij mede bepalen welke richting Nederland en grote ondernemingen opgaan...quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook. De leegte (en het warme weer) verlamt me een beetje.
Dat verklaart natuurlijk wel gedeeltelijk zijn ordinaire smaak.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
'Ik wil verbeteren', aldus de man die voor John de Mol heeft gewerkt.
Jan vindt het echter niets.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Iedere keer na een fragment vraagt hij aan Jan "Mooi hè?", "Fantastisch hè?" of "Goed hè?" Dat is een manier van iemand z'n mening vragen waarop die ander wel heel erg gestuurd wordt.
Ja die warmte. Anders was ik vast niet blijven steken op dit programma. Ik ga naar het Oog luisteren.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook. De leegte (en het warme weer) verlamt me een beetje.
Anders kun je ook geen carrière maken van het structureel ontslaan van mensen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:14 schreef Saucerian het volgende:
Het is vast een psychopaat. Moreel besef van -100, geen geweten, geen emotie.
Nou ja, ik weet niet of dat zo is. Vooral hetgeen-ie vertelde over de Chinezen had wel enige inhoud, alleen totaal los van de werkelijkheid. Het is voor meneer Ben wel heel makkelijk om te zeggen dat we die kant op moeten. Die zit lekker in z'n villa in Parijs.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind hem te oppervlakkig om sympathiek of onsympathiek te zijn.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:17 schreef Dutchguy het volgende:
Nog knap dat die Belg niet migraine kreeg met zo'n gast.
Nee, en ik ga ook niet kijken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus, hebben jullie ook zo'n zin in The Pink Panther?
Vorige week ook al gehoord.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:17 schreef Dutchguy het volgende:
Nog knap dat die Belg niet migraine kreeg met zo'n gast.
Het is gemaakt, gekunsteld. Hij kan de schijn ook niet ophouden. Beginnen met een fragment over liefdadigheid om zich vervolgens te ontpoppen als een arrogante rechtse bal. Een beetje Hazes om te laten zien hoe gewoon-ie gebleven is, maar toch wel even 'terloops' laten weten dat-ie in driesterrenrestaurants eet en Sarkozy spreekt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:13 schreef Tinkepink het volgende:
Hij is trouwens wel echt heel erg nederlands. En dat is volgens mij geen rol, al pikt hij erg een paar volkse puntjes uit om zich te profileren.
quote:
Wat wil je met een usericon van Mr Burns.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:27 schreef Mike het volgende:
Ik heb het vanavond gekeken zonder FOK! ernaast en was een beetje verbaasd toen ik de reacties las. Ik had al wel verwacht dat linksere kijkers het wat moeilijker met z'n boodschap zouden hebben dan rechtsere, maar niet dat hij in het algemeen onsympathiek gevonden zou worden. Ik denk nl. dat het helemaal niet zo'n vervelende man is.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat wil je met een usericon van Mr Burns.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat wil je met een usericon van Mr Burns.
Zou opa Ben z'n kleinkinderen uitleggen waarom ze 12 uur per dag in een sweatshop moeten werken? Want daar gaat het om hè? Als we niks doen, dan heb je straks wat uit te leggen aan je kleinkinderen!quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:25 schreef bjarki het volgende:
China navolgen door de sociale rechten van mensen en de democratie maar overboord te kieperen.. ja.. dat is een goed plan..
Ik vind sowieso die pretentieuze houding dat rechts het alleenrecht heeft op de claim aan de toekomstige generatie te denken zeer ergerlijk.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Zou opa Ben z'n kleinkinderen uitleggen waarom ze 12 uur per dag in een sweatshop moeten werken? Want daar gaat het om hè? Als we niks doen, dan heb je straks wat uit te leggen aan je kleinkinderen!
twitter:marktwain2 twitterde op zondag 19-08-2012 om 23:06:21Verwaayen vindt Pink Panther dus de beste film, die hij ooit gezien heeft. Dat heeft ie gemeen met mijn dochter, maar die was toen 9. reageer retweet
Hij zal natuurlijk de nodige competenties bezitten om grote bedrijven te runnen, maar het lijkt me vooral zijn kilheid en zelfvertrouwen, zeg maar eigendunk, die hem succes gebracht hebben. Het volledig ontbreken van zelfkritiek en compassie is in die kringen geen nadeel, maar eerder een pré.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:30 schreef Tinkepink het volgende:
Nog meer dan vorige week vraag ik me af wat voor bijzonder talent hij heeft waar hij zijn succes aan te danken heeft.
Eigenlijk jammer dat Jan daar nog geen secónde over begon en dat bij de VPRO.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:35 schreef Tomatenboer het volgende:
Want ze zorgen er wel voor dat onze kleinkinderen niet van onze verworvenheden kunnen profiteren, bijvoorbeeld op het gebied van arbeidsrecht inderdaad, dat ze op een uitgeputte aarde terecht komen, en dat in de toekomst - ondanks onze rijkdom - alles draait om geld verdienen in plaats van dat er meer tijd voor welzijn zou komen zoals je zou verwachten bij meer welvaart en vooruitgang.
In het begin leek het wel een aardige uitzending te worden, maar het laatste uur vond ik echt om te kotsen. Schaamteloos lobbywerk voor de VVD gecombineerd met narcisme, culturele leegte en hier en daar een open deur. Echt gênantquote:Op zondag 19 augustus 2012 23:27 schreef Mike het volgende:
Ik heb het vanavond gekeken zonder FOK! ernaast en was een beetje verbaasd toen ik de reacties las. Ik had al wel verwacht dat linksere kijkers het wat moeilijker met z'n boodschap zouden hebben dan rechtsere, maar niet dat hij in het algemeen onsympathiek gevonden zou worden. Ik denk nl. dat het helemaal niet zo'n vervelende man is.
Dat is ook vaak recept voor mislukking.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:30 schreef Tinkepink het volgende:
Vind het overigens wel inspirerend. Bevestigt mijn mening dat eigenheid en een sterke eigen koers een pre zijn.
Alhoewel ik hem mag en een interessante man vind, weet ik niet of ik ga kijken. Als ie ook al zo in zijn comfort zone mag blijven is het wel leuk, maar het meeste weet ik dan al wel..quote:
Ik vind de presentator dan ook niet echt tegengas geven wat erg jammer is. Blijft het toch eenrichtingsverkeer. Desondanks is Van Dis een begenadigd verteller dus ik verwacht volgende week toch een boeiende slotuitzending.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Alhoewel ik hem mag en een interessante man vind, weet ik niet of ik ga kijken. Als ie ook al zo in zijn comfort zone mag blijven is het wel leuk, maar het meeste weet ik dan al wel..
Dat hij zichzelf een "mensenmens" vindt en dat "een zwakte" noemt, zegt wat dat betreft wel genoeg...quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:36 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hij zal natuurlijk de nodige competenties bezitten om grote bedrijven te runnen, maar het lijkt me vooral zijn kilheid en zelfvertrouwen, zeg maar eigendunk, die hem succes gebracht hebben. Het volledig ontbreken van zelfkritiek en compassie is in die kringen geen nadeel, maar eerder een pré.
Rechts klopte bij Verwaayen wel. Intellectueel niet.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou wel weer eens een rechtse intellectueel willen zien in Zomergasten.
twitter:wimdebie twitterde op zondag 19-08-2012 om 23:02:28Er zijn mensen die zoveel weerstand bij me oproepen dat ik zeker weet: ik ben geen mensenmens. #zg12 reageer retweet
quote:
Gezegend zijn de onwetenden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:57 schreef Metaan het volgende:
Net zo min als dat hij wist wie van Barneveld was.
Ah kijk. 83% van de waarde van de bedrijven waar hij heeft gewerkt zijn onder zijn leiding in rook opgegaan, maar hij heeft wel minstens 22 miljoen aan bonussen opgestreken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 01:08 schreef Scrutinizer het volgende:
http://www.ftm.nl/origina(...)verwaayen-mythe.aspx
Ik vond dit wel een leuk en informatief linkje over onze Ben.
Waarom zou je in godsnaam een gevoel van nationalisme krijgen bij Lange Frans?quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:57 schreef Metaan het volgende:
Nog een geluk dat Ben zijn NL nationalisme illustreerde met André Hazes ipv Lange Frans. Die zou Jan Leyers ook niet hebben gekend. Bij deze.
Museumplein 2006, 85.000 mensen>
Wat is er eigenlijk mis met 'culturele leegte'? Niet iedereen heeft een grootse interesse voor cultuur. Ik kijk zelf geen tv, ga nooit naar een theater, kijk geen films en lees geen literatuur. Maar dat zie ik niet als leegte, het komt domweg omdat mijn interesses daar niet liggenquote:Op zondag 19 augustus 2012 23:39 schreef Tijn het volgende:
Schaamteloos lobbywerk voor de VVD gecombineerd met narcisme, culturele leegte en hier en daar een open deur.
Zat keus op dat gebied, zeker als er ook eens Engelstalige gasten worden uitgenodigd.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:25 schreef golfer het volgende:
Wie had je in gedachten die aan die zeldzame combinatie wel voldoet?
Leon de Winter was een aantal jaren terug een aangename Zomergast. Ik heb helemaal niets met die man, maar in tegenstelling tot Verwaayen is De Winter wel cultureel onderlegd (fragmenten uit Andrei Rublev van Tarkovsky bijvoorbeeld).quote:Op maandag 20 augustus 2012 01:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zat keus op dat gebied, zeker als er ook eens Engelstalige gasten worden uitgenodigd.
Oh ik kan me heel goed voorstellen dat daar je interesses niet liggen, maar dan zou je ook minder geschikt zijn als 'Zomergast'.quote:Op maandag 20 augustus 2012 01:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk mis met 'culturele leegte'? Niet iedereen heeft een grootse interesse voor cultuur. Ik kijk zelf geen tv, ga nooit naar een theater, kijk geen films en lees geen literatuur. Maar dat zie ik niet als leegte, het komt domweg omdat mijn interesses daar niet liggen
Nou, jij begrijpt er anders weinig van. Je hoeft natuurlijk helemaal niet 'culturele interesses' te hebben om ZG te zijnquote:Op maandag 20 augustus 2012 03:42 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Oh ik kan me heel goed voorstellen dat daar je interesses niet liggen, maar dan zou je ook minder geschikt zijn als 'Zomergast'.
Ik denk overigens wel dat enige culturele kennis je helpt dingen beter te begrijpen.
Heldring misschien, maar dan moeten ze snel wezen want hij is al bijna 100. Misschien is het gewoon wel de allerlaatste.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Rechts klopte bij Verwaayen wel. Intellectueel niet.
Wie had je in gedachten die aan die zeldzame combinatie wel voldoet?
Allemaal perceptie, die 22 miljoen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 01:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah kijk. 83% van de waarde van de bedrijven waar hij heeft gewerkt zijn onder zijn leiding in rook opgegaan, maar hij heeft wel minstens 22 miljoen aan bonussen opgestreken.
Het prototype van een graaier.
Inderdaad. Maar niets hierover gisteravond helaas.quote:Op maandag 20 augustus 2012 01:08 schreef Scrutinizer het volgende:
http://www.ftm.nl/origina(...)verwaayen-mythe.aspx
Ik vond dit wel een leuk en informatief linkje over onze Ben.
Kijk je zaterdagmiddag toch de herhaling?quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:18 schreef Ryon het volgende:
Verdomme. Jammer dat het gisteren 30 graden buiten was, want deze aflevering had ik echt willen zien
Dan ben ik er niet. Maar ik zie nu dat de aflevering ook op uitzendinggemist.nl staat, dus dat probleem is opgelost.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kijk je zaterdagmiddag toch de herhaling?
Die zijn helaas zeer dun gezaaid in Nederland. Denk ook dat de wat meer genuanceerden onder die groep niet zo zijn meegegaan in de verrechtsing van CDA en VVD maar meer zijn blijven hangen rond hun uitgangspunten en daarmee nu meer in het politieke midden zitten.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou wel weer eens een rechtse intellectueel willen zien in Zomergasten.
http://sargasso.nl/archie(...)asten-ben-verwaayen/quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:18 schreef Ryon het volgende:
Verdomme. Jammer dat het gisteren 30 graden buiten was, want deze aflevering had ik echt willen zien
Verwaayen is de uber VVD'r bij uitstek. Kan niet misgaan.
http://cult.dejaap.nl/201(...)erwaayen/#more-62656
Klinkt goed
Voor mij is dat meegevoerd worden in de interesses van de gast. Maar als de gast een blaaskaak is of onoprecht, kan ik me niet inleven en ga ik kritisch kijken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:29 schreef 99.999 het volgende:
Wat is voor de kijkers hier eigenlijk belangrijker bij het volgen van Zomergasten, het afkraken van de gast of van de presentator?
Troll.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:29 schreef 99.999 het volgende:
Wat is voor de kijkers hier eigenlijk belangrijker bij het volgen van Zomergasten, het afkraken van de gast of van de presentator?
Tja, als je het hier zo leest is het weer erg gezellig en vooral gericht op het negatieve, dat viel me gewoon op.quote:
Ben had al het gras al vervangen door beton.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:44 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het (nog) niet gezien, maar lees hier wel dat het maaiveld weer lekker kort wordt gehouden.
Dat is toch in elk TV topic?quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als je het hier zo leest is het weer erg gezellig en vooral gericht op het negatieve, dat viel me gewoon op.
Vooral het laatste kwartier is erg de moeite waard, waarin hem gevraagd wordt naar zijn goede eigenschappen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:44 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het (nog) niet gezien, maar lees hier wel dat het maaiveld weer lekker kort wordt gehouden.
Hij wist er inderdaad alvast een verdord cultureel landschap van te maken, met lekker veel reclame tussendoor, voor zichzelf, maar ook voor Rutte en degenen voor wie die aan het werk is.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:45 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ben had al het gras al vervangen door beton.
Het was ook gewoon een blaaskaak die zo oppervlakkig is dat hij niet door heeft dat hij niet door heeft wat hem allemaal boven de pet gaat. Het is dat ik al had gelezen dat hij het verkiezingsprogramma van de VVD had geschreven, anders had ik me echt verheugd op een rechtse intellectueel.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:54 schreef Copycat het volgende:
Mij valt het wel op dat de feedback hier over het algemeen erg zurig is.
Dat was mij dus ook opgevallen. De intentie lijkt vooral gericht op het afkraken van de gast en/of de presentator.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:54 schreef Copycat het volgende:
Ik ben zelf wel enigszins rechts, dus met zijn boodschap was ik het niet oneens, en ik denk dat hij ook wel sympathiek is. Althans, ik denk dat je hem goed op feestjes erbij kan hebben, want ik heb gisteren drie uur lang borrelpraat zitten kijken. Hij had het de hele tijd over echte ondernemers. Volgens mij is de hoofdkaraktertrek van een echt ondernemer ook om uitstekend borrelpraat te kunnen houden, dat iedereen tijdens het netwerken om je geanimeerde gesprek heen gaat staan (dan hoeven ze zelf niet na te denken waar het nu weer over te hebben), en daar krijg je dan weer bevestiging uit dat jij gelijk hebt. Daar wordt je het mannetje van, iedereen kent jou als het mannetje, en dus uitermate geschikt om uit te nodigen voor een commissariaat.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:27 schreef Mike het volgende:
Je hebt wel gelijk, maar weet je wat het denk ik ook een beetje is?quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:54 schreef Copycat het volgende:
Voor het gemak van het argument sla je mijn reactie maar over? Er viel niet meer van te maken. En ik denk dat iedereen dat jammer vindt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat was mij dus ook opgevallen. De intentie lijkt vooral gericht op het afkraken van de gast en/of de presentator.
Oh ja, hij sneed zeker interessante thema's aan, waarover genoeg valt te zeggen. En na te denken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:03 schreef speknek het volgende:
Overigens vond ik het stuk van de Chinezen wel weer heel interessant, jammer dat hij geen echte oplossing kon (durfde?) geven, anders dan wat platitudes.
De eerste twee uitzendingen van het seizoen vond ik prachtig en de derde begon ook goed. Maar de afgelopen twee mensen zijn in mijn ogen charlatans die alleen maar parasiteren op het werk van anderen in plaats van zelf iets toe te voegen aan de maatschappij en dat haalt bij mij het bloed onder de nagels vandaan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat was mij dus ook opgevallen. De intentie lijkt vooral gericht op het afkraken van de gast en/of de presentator.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |