Oh, wij hebben gewoon een leuk huis gekocht om in te wonen, en wat we op 1 salaris (ok, iets meer) kunnen betalen. Niet als belegging, niet met de insteek om er over 5 jaar weer weg te wezen, maar gewoon een dak boven ons hoofd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:04 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
Voor die mensen die hun hypotheek afbetaald hebben zal het wel meevallen. Het is wel een probleem voor mensen die zich rijk gerekend hadden door een veel te dure hypotheek te nemen, liefst aflossingsvrij, in de hoop het huis ooit tegen een veelvoud van de koopprijs te kunnen verkopen. Die kunnen door de dalende huizenprijs hun huis nu al niet meer verkopen, en wanneer ook nog eens hun lasten stijgen gaan ze helemaal het schip in.
En zo is het.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oh, wij hebben gewoon een leuk huis gekocht om in te wonen, en wat we op 1 salaris (ok, iets meer) kunnen betalen. Niet als belegging, niet met de insteek om er over 5 jaar weer weg te wezen, maar gewoon een dak boven ons hoofd.
Ik word ook niet zenuwachtig van dalende huizenprijzen of gelul over hypotheken. Blijf ik er toch lekker wonen? Ik woon er prima. En met die 30 jaar vaste rente van ons weet ik ook nog eens waar ik de komende -tig jaar aan toe ben. Prrrrrrrrrima.
Wil je nu een lintje?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oh, wij hebben gewoon een leuk huis gekocht om in te wonen, en wat we op 1 salaris (ok, iets meer) kunnen betalen. Niet als belegging, niet met de insteek om er over 5 jaar weer weg te wezen, maar gewoon een dak boven ons hoofd.
Ik word ook niet zenuwachtig van dalende huizenprijzen of gelul over hypotheken. Blijf ik er toch lekker wonen? Ik woon er prima. En met die 30 jaar vaste rente van ons weet ik ook nog eens waar ik de komende -tig jaar aan toe ben. Prrrrrrrrrima.
Waar gaat dit verhaal over dan? Leuk voor je en dat dat voor jouw persoonlijke situatie van toepassing is. Alleen zitten legio mensen in een andere situatie waar nu de huizenmarkt een probleem vormt.quote:
Dat probleem hebben ze dan zelf veroorzaakt en opgezocht. Dát bedoel ik aan te geven met mijn 'verhaal'. Je maakt je eigen leven. Keuzes maken, beslissingen nemen en je onafhankelijk van overheid of welke regering dan ook door het leven proberen te bewegen. Mensen die zich afhankelijk opstellen van 'maatregelen' of 'ontwikkelingen' zijn bij voorbaat slachtoffers.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Waar gaat dit verhaal over dan? Leuk voor je en dat dat voor jouw persoonlijke situatie van toepassing is. Alleen zitten legio mensen in een andere situatie waar nu de huizenmarkt een probleem vormt.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:28 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat probleem hebben ze dan zelf veroorzaakt en opgezocht. Dát bedoel ik aan te geven met mijn 'verhaal'. Je maakt je eigen leven. Keuzes maken, beslissingen nemen en je onafhankelijk van overheid of welke regering dan ook door het leven proberen te bewegen. Mensen die zich afhankelijk opstellen van 'maatregelen' of 'ontwikkelingen' zijn bij voorbaat slachtoffers.
Dit klinkt als rechtse retoriek over uitkeringsgerechtigden en bijstandtrekkers....quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:28 schreef Luigi het volgende:
Dat probleem hebben ze dan zelf veroorzaakt en opgezocht. Dát bedoel ik aan te geven met mijn 'verhaal'. Je maakt je eigen leven. Keuzes maken, beslissingen nemen en je onafhankelijk van overheid of welke regering dan ook door het leven proberen te bewegen. Mensen die zich afhankelijk opstellen van 'maatregelen' of 'ontwikkelingen' zijn bij voorbaat slachtoffers.
Het is natuurlijk ook een terechte angst.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een troll topic is dit geworden.
Elkaar lekker vliegen afvangen en ongenuanceerd wat schreeuwen, of het klopt of ter zake doet, dat doet er niet eens meer toe.
De angst voor de SP zit diep schijnbaar. Je zou tenslotte maar een paar tientjes meer belasting moeten gaan betalen.
Mensen die het hebben over loonslaven en hongerloon in Nederlandquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Je bedoelt loonslaven die voor een hongerloon gaan werken ten gunste van een paar dictators genoemd werkgevers die zich kapot lachen en zich zo verrijken?
Goed gezegd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:01 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
Mensen die het hebben over loonslaven en hongerloon in Nederland
Nederland heeft zo'n beetje het hoogste minimumloon ter wereld. Een minimumloon van ¤1.446,60 per maand, en daar hoef je dan niet eens een studie voor te hebben afgerond. Om maar te zwijgen over onze exorbitante sociale voorzieningen.
Mensen die klagen dat het hier allemaal zo slecht is moeten eens een jaartje emigreren naar een willekeurig land buiten de EU.
Ik wens jullie succes!
Armoede in Nederland vergelijken met armoede in een ander land....quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:01 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
Mensen die het hebben over loonslaven en hongerloon in Nederland
Nederland heeft zo'n beetje het hoogste minimumloon ter wereld. Een minimumloon van ¤1.446,60 per maand, en daar hoef je dan niet eens een studie voor te hebben afgerond. Om maar te zwijgen over onze exorbitante sociale voorzieningen.
Mensen die klagen dat het hier allemaal zo slecht is moeten eens een jaartje emigreren naar een willekeurig land buiten de EU.
Ik wens jullie succes!
Zouden meer mensen moeten doen, dan beseffen ze tenminste hoe goed we het hier hebben. Neem Duitsland, de laagste bijstandsuitkering is daar minder dan 400 euro. En die zogenaamde tweedeling in de samenleving wordt ons aangepraat. In vergelijking met andere landen zijn de verschillen tussen arm en rijk hier enorm klein.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Armoede in Nederland vergelijken met armoede in een ander land....![]()
Mannetje, ik ben in landen geweest waar jij nog geen voet durft te zetten, vertel mij niet wat armoede is. als er gezinnen zijn die niet sociaal mee kunnen leven in mijn optiek in armoede.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:49 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, dan beseffen ze tenminste hoe goed we het hier hebben. Neem Duitsland, de laagste bijstandsuitkering is daar minder dan 400 euro. En die zogenaamde tweedeling in de samenleving wordt ons aangepraat. In vergelijking met andere landen zijn de verschillen tussen arm en rijk hier enorm klein.
Dit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:49 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, dan beseffen ze tenminste hoe goed we het hier hebben. Neem Duitsland, de laagste bijstandsuitkering is daar minder dan 400 euro. En die zogenaamde tweedeling in de samenleving wordt ons aangepraat. In vergelijking met andere landen zijn de verschillen tussen arm en rijk hier enorm klein.
Ik probeer de situatie van bijstandgerechtigden en gehandicapten niet te bagatelliseren. Ik verdedig de kwaliteit van ons sociale stelsel, zeker in vergelijking met de rest van de wereld. Ik neem als uitgangspunt de bijstandsgerechtigde en de gehandicapte die jij in je reactie noemt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:14 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja ja, leuke retoriek.
Maar wie denkt dat onze sociale voorzieningen nog altijd exorbitant zijn die zou maar eens een maandje of wat in de schoenen moeten staan van een alleenstaande bijstandsgerechtigde, of gehandicapte.
Waar het om gaat is dat het niet zo zwart-wit ligt. Toegegeven, de SP zoekt ook niet altijd de nuance op.
En wie is er nou verantwoordelijk voor beroerde financiële keuzes?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Waar gaat dit verhaal over dan? Leuk voor je en dat dat voor jouw persoonlijke situatie van toepassing is. Alleen zitten legio mensen in een andere situatie waar nu de huizenmarkt een probleem vormt.
Tot aan de verkiezingen in ieder geval welquote:
Wij allemaal. Het is te simplistisch één groep aan te wijzen voor de keuzes in een bepaald economisch klimaat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wie is er nou verantwoordelijk voor beroerde financiële keuzes?
Lees even terug. Het gaat me niet om groepen. Het gaat om een individu die een hypotheek afsluit die hij niet kan betalen. Daar zijn wij niet allemaal verantwoordelijk voor, tenminste dat vind ik. Sommige anderen alleen niet, blijkt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:40 schreef Tem het volgende:
[..]
Wij allemaal. Het is te simplistisch één groep aan te wijzen voor de keuzes in een bepaald economisch klimaat.
Je reageert op mij hoor, ik ga al je bijdrages niet teruglezen. Wie is er dan verantwoordelijk voor? Alleen de persoon die de hypotheek afsluit? Net als de bijstandsmoeder omdat ze een kind heeft en geen partner , net als de gehandicapte die in een rolstoel zit door een ongeluk, net als de psychiatrisch patiënt die een uitkering krijgt? Allemaal eigen schuld dikke bult, zoek het maar uit stelletje losers?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lees even terug. Het gaat me niet om groepen. Het gaat om een individu die een hypotheek afsluit die hij niet kan betalen. Daar zijn wij niet allemaal verantwoordelijk voor, tenminste dat vind ik. Sommige anderen alleen niet, blijkt.
Ik geloof mijn ogen niet dat jij dit post. Vergelijk dan ook niet de situatie van die postbodes en verzorgers met de situatie van de 'rijken' in Nederland! Of zoals jij ze liever noemt: 'graaiers', 'geldwolven', 'dictators', 'uitknijpers'.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Armoede in Nederland vergelijken met armoede in een ander land....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |