abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:45:11 #51
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115803728
Inderdaad. Zorgindustrie optuigen en daarna zeggen dat mensen alles kwijtraken als ze niet "links" stemmen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:46:35 #52
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115803799
Vind het ook ver gaan hoor, een gemeente die je huis mag bezoeken :{.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_115804097
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Graag een linkje, ik geloof je wel hoor want handhaven kan er dus wel degelijk, als er een gegronde reden voor is, lijkt me niks meer dan normaal. Je mag sowieso niet zonder ongegronde redenen het huis van iemand anders -al dan niet gehuurd- betreden.
Maar goed, dan je gedachte dat de belastingen omhoog gaan voor iedereen met modaal en hoger. Daar heb je ook vast een linkje voor.
http://www.sp.nl/standpun(...)ver_uitkeringen.html

Als je de pensioenleeftijd wilt verlagen, dus 2 jaar extra AOW, en twee jaar minder belastingbijdrage, meer zorg wilt geven met een lager eigen risico, hogere uitkeringen gaat geven en hier niet op laat controleren.

Ik ben direct voor hogere uitkeringen voor mensen die het echt moeilijk hebben, en voor strenge controles zodat weinig mensen een uitkering krijgen. Het probleem is dat iedereen recht heeft op bijstand, dat is onhoudbaar, ik ben voor strenge begeleiding bij het zoeken naar werk, en korten als mensen niet meewerken.

Nogmaals, mensen die niet kunnen werken horen een heel goed leven te kunnen leiden. Daar staat tegenover dat je dankbaar bent voor hetgeen je krijgt, en dus vanzelfsprekend meewerkt aan controles, want dat is de enige manier om ons sociale stelsel te beschermen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_115804235
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:46 schreef GSbrder het volgende:
Vind het ook ver gaan hoor, een gemeente die je huis mag bezoeken :{.
Voor gratis geld? Ik werk 40 uur per week zonder privacy. Is het dan teveel gevraagd om af en toe een controleur te ontvangen, een kopje koffie te geven en hem even rond te leiden? Ik zou het graag doen om zo te laten zien dat het terecht is, en zo te helpen fraudeurs op te sporen.

Het is een dubieus standpunt om dit te verbieden, je zegt vooraf tegen mensen dat ze mochten ze frauderen ze hier niet op gecontroleerd gaan worden.
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:58:34 #55
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115804403
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:52 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

http://www.sp.nl/standpun(...)ver_uitkeringen.html

Als je de pensioenleeftijd wilt verlagen, dus 2 jaar extra AOW, en twee jaar minder belastingbijdrage, meer zorg wilt geven met een lager eigen risico, hogere uitkeringen gaat geven en hier niet op laat controleren.

Ik ben direct voor hogere uitkeringen voor mensen die het echt moeilijk hebben, en voor strenge controles zodat weinig mensen een uitkering krijgen. Het probleem is dat iedereen recht heeft op bijstand, dat is onhoudbaar, ik ben voor strenge begeleiding bij het zoeken naar werk, en korten als mensen niet meewerken.

Nogmaals, mensen die niet kunnen werken horen een heel goed leven te kunnen leiden. Daar staat tegenover dat je dankbaar bent voor hetgeen je krijgt, en dus vanzelfsprekend meewerkt aan controles, want dat is de enige manier om ons sociale stelsel te beschermen.
Dus de gemeenten bepalen zelf wat het criterium is om een huisbezoek af te leggen. Dus dat is lekker flexibel, wat is het punt?
Zoals je kunt lezen eist de SP dat wanneer je kunt werken je ook daadwerkelijk gaat werken naar eigen vermogen, dus al kun je maar een paar uur werken dan ga je die paar uur maar werken.

Maar verder vroeg ik naar je linkje dat iedereen met modaal en daarboven meer in dit geval inkomstenbelasting gaat betalen.
pi_115804616
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:55 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Voor gratis geld? Ik werk 40 uur per week zonder privacy. Is het dan teveel gevraagd om af en toe een controleur te ontvangen, een kopje koffie te geven en hem even rond te leiden? Ik zou het graag doen om zo te laten zien dat het terecht is, en zo te helpen fraudeurs op te sporen.

Het is een dubieus standpunt om dit te verbieden, je zegt vooraf tegen mensen dat ze mochten ze frauderen ze hier niet op gecontroleerd gaan worden.
De SP zegt helemaal niet dat ze tegen controles en huisbezoeken zijn, maar zeggen alleen dat hier een gegronde verdenking aan vooraf moet gaan, en dus niet lukraak ieder huis van een Bijstandsgerechtigde bezocht mag worden. Zie de nuance.

Wat mij betreft volledig terecht overigens. Privacy is een groot goed. Of vindt jij ook dat de politie iedere week wel even preventief een rondje door je huis mag komen maken om wiettelers of illegaal wapenbezit op te sporen?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115805292
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:58 schreef betyar het volgende:

[..]

Dus de gemeenten bepalen zelf wat het criterium is om een huisbezoek af te leggen. Dus dat is lekker flexibel, wat is het punt?
Zoals je kunt lezen eist de SP dat wanneer je kunt werken je ook daadwerkelijk gaat werken naar eigen vermogen, dus al kun je maar een paar uur werken dan ga je die paar uur maar werken.

Maar verder vroeg ik naar je linkje dat iedereen met modaal en daarboven meer in dit geval inkomstenbelasting gaat betalen.
Er komen GEEN VERPLICHTE BEZOEKEN, en de gemeente moet richtlijnen opstellen om misstanden te voorkomen, wat zouden ze daarmee bedoelen?mheel simpel, hoe leggen we vast dat er alleen controle komt als het al overduidelijk is, om de misstanden op het voorgaande punt te voorkomen.

Dat mensen meer moeten betalen geven ze zelf aan, actievere nivellering is puur geld afpakken. Los daarvan, in mijn vorige post geef ik al aan dat meerdere punten uit hun programma heel veel geld gaan kosten, wie gaat dat anders betalen? Sinterklaas?
pi_115805416
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De SP zegt helemaal niet dat ze tegen controles en huisbezoeken zijn, maar zeggen alleen dat hier een gegronde verdenking aan vooraf moet gaan, en dus niet lukraak ieder huis van een Bijstandsgerechtigde bezocht mag worden. Zie de nuance.

Wat mij betreft volledig terecht overigens. Privacy is een groot goed. Of vindt jij ook dat de politie iedere week wel even preventief een rondje door je huis mag komen maken om wiettelers of illegaal wapenbezit op te sporen?
Er is niets mis met controles voor je geld krijgt. Wil je geen controle? Prima, maar dan ook geen geld. Ook ik heb elke week controle of ik wel de zaken doe die ik moet doen om mijn geld te krijgen. Ik heb daar nog nooit over geklaagd, omdat het me logisch lijkt dat mijn werkgever wil weten of ik mijn deel van onze overeenkomst nakom als hij zijn deel, het salaris, nakomt.
  † In Memoriam † maandag 20 augustus 2012 @ 23:19:44 #59
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115805477
Goh! Raar zeg dat mensen tegen zijn op controle in en aan huis zonder dat er vermoedens bestaan van fraude. Jij vindt het zeker heel normaal als de politie in jouw huis naar drugs komt zoeken eveneens zonder vermoedens?
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:22:23 #60
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115805587
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:55 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je hebt je roeping gevonden. Mooi!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_115805721
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
Goh! Raar zeg dat mensen tegen zijn op controle in en aan huis zonder dat er vermoedens bestaan van fraude. Jij vindt het zeker heel normaal als de politie in jouw huis naar drugs komt zoeken eveneens zonder vermoedens?
Lees mijn voorgaande post, gratis geld bestaat niet, het lijkt me niet meer dan logisch om gewoon mee te werken aan zo'n onderzoek. Mijn werkgever wil ook weten of ik terecht salaris krijg, daarom kijkt hij of ik er ben, en of ik werk.

Ik ben voor uitkeringen die hoog genoeg zijn om prima van te leven, maar dan wel alleen voor mensen die het echt nodig hebben, en daar horen controles bij.
  † In Memoriam † maandag 20 augustus 2012 @ 23:27:28 #62
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115805813
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:25 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Lees mijn voorgaande post, gratis geld bestaat niet, het lijkt me niet meer dan logisch om gewoon mee te werken aan zo'n onderzoek. Mijn werkgever wil ook weten of ik terecht salaris krijg, daarom kijkt hij of ik er ben, en of ik werk.

Ik ben voor uitkeringen die hoog genoeg zijn om prima van te leven, maar dan wel alleen voor mensen die het echt nodig hebben, en daar horen controles bij.
Jouw werkgever komt niet thuis om in je kast te kijken of je niet stiekem een pen van je werk hebt mee genomen. En ik vermoed dat jij wel wat van je werkgever thuis hebt liggen zonder toestemming.
pi_115805989
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:27 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Jouw werkgever komt niet thuis om in je kast te kijken of je niet stiekem een pen van je werk hebt mee genomen. En ik vermoed dat jij wel wat van je werkgever thuis hebt liggen zonder toestemming.
Hij heeft daar dan ook niets te zoeken, onze overeenkomst heeft als standplaats zijn pand, en op basis daarvan ben ik daar aanwezig om mij elke dag te laten controleren.

De overeenkomst van iemand met een uitkering is dat hij niet samenwoont en dat hij zich aan andere regels houdt. Dat dit gecontroleerd moet worden is logisch, en ook in zijn eigen voordeel omdat het aantal mensen dat misbruikt maakt van ons sociale vangnet zal afnemen, en hij in de toekomst ook gewoon geld zal krijgen.
  † In Memoriam † maandag 20 augustus 2012 @ 23:38:05 #64
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115806239
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:31 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Hij heeft daar dan ook niets te zoeken, onze overeenkomst heeft als standplaats zijn pand, en op basis daarvan ben ik daar aanwezig om mij elke dag te laten controleren.

De overeenkomst van iemand met een uitkering is dat hij niet samenwoont en dat hij zich aan andere regels houdt. Dat dit gecontroleerd moet worden is logisch, en ook in zijn eigen voordeel omdat het aantal mensen dat misbruikt maakt van ons sociale vangnet zal afnemen, en hij in de toekomst ook gewoon geld zal krijgen.
Die worden ook gecontroleerd aan de hand van de GBA e.d. Wat jij vraagt is controle zonder sprake van vermoeden van fraude. Dus het failleren van elke klant bij de lokale supermarkt zou jij ook een gepaste manier van controle vinden? Dat mag je allemaal vinden, maar ik vind je dan maar een eng soort mannetje.
pi_115806544
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:38 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Die worden ook gecontroleerd aan de hand van de GBA e.d. Wat jij vraagt is controle zonder sprake van vermoeden van fraude. Dus het failleren van elke klant bij de lokale supermarkt zou jij ook een gepaste manier van controle vinden? Dat mag je allemaal vinden, maar ik vind je dan maar een eng soort mannetje.
Je hoeft geen uitkering aan te vragen..... Ik zie niet in wat het probleem is om controles te krijgen, wees liever dankbaar voor alles wat je krijgt, namelijk alles wat je hebt!

We moeten controles hebben om de rotte appels te vinden, mocht je het niet willen, even goede vrienden, maar dan ga je maar werken voor je geld......
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 05:00:42 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115811462
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:15 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Er komen GEEN VERPLICHTE BEZOEKEN, en de gemeente moet richtlijnen opstellen om misstanden te voorkomen, wat zouden ze daarmee bedoelen?mheel simpel, hoe leggen we vast dat er alleen controle komt als het al overduidelijk is, om de misstanden op het voorgaande punt te voorkomen.

Dat mensen meer moeten betalen geven ze zelf aan, actievere nivellering is puur geld afpakken. Los daarvan, in mijn vorige post geef ik al aan dat meerdere punten uit hun programma heel veel geld gaan kosten, wie gaat dat anders betalen? Sinterklaas?
Ik ben het eens met Tomatenboer en De_Kardinaal, verdere toelichting lijkt me overbodig. Maar vanaf wanneer begint die actievere nivellering? Vanaf modaal zeg jij, maak dat nou eens hard. En ja, uiteraard zullen "we" allemaal wat in moeten leveren om uit deze crisis te komen dat daarbij de zwakkere worden ontzien vind ik niks meer dan terecht.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 06:54:36 #67
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_115811639
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:30 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen handhaven en steekproefsgewijze willekeurige uitkeringsgerechtigden bezoeken zonder dat er sprake is van verdenking. Kan me goed voorstellen dat een partij daar tegen is.
Ik kan me goed voorstellen dat je iemand die zit te vegeteren van andermans geld flink wil controleren. Lui thuiszitten terwijl werkwillige Polen hun werk opknappen. BAH!
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 06:58:27 #68
379943 Paper_Tiger
pi_115811649
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 05:00 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik ben het eens met Tomatenboer en De_Kardinaal, verdere toelichting lijkt me overbodig. Maar vanaf wanneer begint die actievere nivellering? Vanaf modaal zeg jij, maak dat nou eens hard. En ja, uiteraard zullen "we" allemaal wat in moeten leveren om uit deze crisis te komen dat daarbij de zwakkere worden ontzien vind ik niks meer dan terecht.
De zwakkeren worden al lang genoeg ontzien. Tijd dat die ook eens worden aangepakt om de geldhonger van de staat te stillen. We gaan terug naar de middeleeuwen. Toen wilde de landheer ook zijn tiende penning. Of de oogst nu mislukt was of niet. Het volk leed honger en de heren vraten zich vet.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 06:59:07 #69
379943 Paper_Tiger
pi_115811652
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:44 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je hoeft geen uitkering aan te vragen..... Ik zie niet in wat het probleem is om controles te krijgen, wees liever dankbaar voor alles wat je krijgt, namelijk alles wat je hebt!

We moeten controles hebben om de rotte appels te vinden, mocht je het niet willen, even goede vrienden, maar dan ga je maar werken voor je geld......
Eindelijk. Iemand met verstand....
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:31:42 #70
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115811772
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 06:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De zwakkeren worden al lang genoeg ontzien. Tijd dat die ook eens worden aangepakt om de geldhonger van de staat te stillen. We gaan terug naar de middeleeuwen. Toen wilde de landheer ook zijn tiende penning. Of de oogst nu mislukt was of niet. Het volk leed honger en de heren vraten zich vet.
Het is tijd om de geldhonger van de burger aan te pakken. Vooral van mensen die nooit tevreden zijn en alleen maar streven naar meer.
pi_115811857
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 13:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje populistisch geroeptoeter. Het gros van de politici kunnen al veel meer verdienen in het bedrijfsleven.
Daarom juist. Graaiers en zakkenvullers hebben (tot nu toe) bij de SP niets te zoeken. ;)
quote:
Groeiende weerstand binnen SP tegen verplichte afdracht aan partijkas’
- De weerstand binnen de SP tegen de verplichte afdracht aan de partij is groeiende, signaleert Gerrit Voerman, hoogleraar aan de universiteit van Groningen. ‘Het is niet voor niets dat de partijleiding gaat kijken of de regeling versoepeld kan worden.’

De verplichte storting in de partijkas behoort tot ‘de ziel van de SP’, stelt Voerman – als directeur van het Documentatiecentrum van Nederlandse Politieke Partijen kenner van het partijwezen – vast: ‘De SP wil laten zien dat hun mensen niet voor centen in de politiek gaan.’ ‘Op die manier wil men ook baantjesjagers, gelukszoekers en opportunisten buiten de deur te houden.’

In de Tweede Kamer ligt een wetsvoorstel om de afdracht aan de partij via cessie – het inkomen van de volksvertegenwoordiger wordt rechtstreeks naar de partijkas overgemaakt die [G1] op zijn beurt een beperkt salaris van de partij krijgt – te verbieden. Voerman is het er principieel mee eens: ‘De praktijk binnen de SP staat op gespannen voet met het grondwettelijke vrije mandaat van de volksvertegenwoordiger.’

1.Gesprek met Gerrit Voerman
Is een SP zonder verplichte afdracht denkbaar? Waarom hangt de partij er zo aan?

De verplichte afdracht behoort tot de ziel van de SP, bepaalt mede haar identiteit - althans zo ziet de leiding dat. Uitgangspunt van de partij is dat de volksvertegenwoordigers er niet op achteruit, maar ook niet op vooruit gaan. De SP zet zich af tegen de gevestigde politiek. Ze vindt dat politici te veel betaald krijgen, te riante wachtgeldregelingen hebben en dat de partijen zich teveel richten op de subsidieruif van de overheid. De SP zegt: daaraan doen wij allemaal niet mee, SP-ers 'gaan niet voor centen in de politiek', bij ons krijgt iedereen (in het Europese Parlement, de Tweede en Eerste Kamer, Provinciale Staten en de Gemeenteraad) slecht een deel van de schadeloosstelling, de rest gaat in de partijkas. Met andere woorden: wij zijn anders, niet uit op eigen gewin ('practice what you preach’ ).
Er komt bij dat de SP hoopt op deze wijze ook baantjesjagers, gelukszoekers en opportunisten buiten de eigen gelederen te houden.
Aan de afdrachtenregeling wordt ook zeer gehecht vanwege de solidariteit binnen de partij tussen de onbetaalde vrijwilligers en de betaalde volksvertegenwoordigers: geen scheve ogen. De leiding vindt dat het feit dat de ene folders vouwt en de andere de partij in de raad vertegenwoordigt, financieel niet te veel verschil moet maken - in beide gevallen gaat het om partijwerk.

Ten slotte is de regeling natuurlijk ook financieel van groot belang: dat de SP zo rijk is , komt door die verplichte afdracht aan de partijkas. In 2009 ging het om meer dan vier miljoen euro, ruim 40% van de totale inkomsten van de partij. Ter vergelijking: de ledencontributies en donaties brachten ongeveer een miljoen in het laatje (11%).Vele redenen dus waarom de SP er zo aan hangt; het gaat om de identiteit van de partij, de interne solidariteit, en om haar financiële slagkracht.
http://www.montesquieu-in(...)d6p0lcl/viutbv0bz5c7
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:00:11 #72
379943 Paper_Tiger
pi_115813738
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 07:31 schreef betyar het volgende:

[..]

Het is tijd om de geldhonger van de burger aan te pakken. Vooral van mensen die nooit tevreden zijn en alleen maar streven naar meer.
Pak die mensen aan en je slacht de kip met de gouden eieren.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:02:11 #73
379943 Paper_Tiger
pi_115813789
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 07:47 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Daarom juist. Graaiers en zakkenvullers hebben (tot nu toe) bij de SP niets te zoeken. ;)

[..]

http://www.montesquieu-in(...)d6p0lcl/viutbv0bz5c7
Inderdaad met de beloning die men geeft wordt het land straks bestuurd door vakkenvullers...
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:32:47 #74
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115814585
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Pak die mensen aan en je slacht de kip met de gouden eieren.
Bangmakerij.
pi_115815214
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 07:31 schreef betyar het volgende:

[..]

Beperking van individuele vrijheid dus?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:08:41 #76
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115815461
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Die heb je altijd in een samenleving.
pi_115815579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Die heb je altijd in een samenleving.
Klopt maar we streven natuurlijk naar zoveel mogelijk individuele vrijheid. Wat is genoeg? Een ton, twee ton, een miljoen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2012 11:13:34 ]
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:15:49 #78
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115815658
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:12 schreef Tem het volgende:

[..]

Klopt maar we streven natuurlijk naar zoveel mogelijk individuele vrijheid. Wat is genoeg? Een ton, twee ton, een miljoen?
Iedereen mag verdienen wat hij wil, gaat dit echter ten kostte van anderen dan moet dat gestopt worden.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:18:18 #79
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115815728
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, verrijking van individuele vrijheid. In een gelijkwaardiger samenleving waar mensen solidair zijn met elkaar is men juist veel vrijer omdat iedereen een fatsoenlijk bestaansminimum heeft.

Want als er iets de vrijheid van mensen beperkt dan is het wel armoede, ziekte en uitsluiting.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_115815795
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:15 schreef betyar het volgende:

[..]

Iedereen mag verdienen wat hij wil, gaat dit echter ten kostte van anderen dan moet dat gestopt worden.
Wanneer gaat het dan ten koste van anderen? En wie bepaald dat dan?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:21:31 #81
356891 Abed
hooggeleid
pi_115815815
Kom eens uit die slachtofferrol rooien.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:24:54 #82
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115815926
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:21 schreef Abed het volgende:
Kom eens uit die slachtofferrol rooien.
Volgens mij ziet het er anders naar uit dat we de grote winnaars gaan worden hoor :6
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_115815932
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:18 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nee, verrijking van individuele vrijheid. In een gelijkwaardiger samenleving waar mensen solidair zijn met elkaar is men juist veel vrijer omdat iedereen een fatsoenlijk bestaansminimum heeft.

Want als er iets de vrijheid van mensen beperkt dan is het wel armoede, ziekte en uitsluiting.
Maar er wordt een maximering van vermogen geopperd. Gezien de zinsnede dat men maar eens tevreden moet zijn.

Wanneer je het gedachtengoed aanhoudt dat iedereen tevreden is met een bepaald minimum bedrag ga je uit dat een mens geen individu is maar een eenheidsworst die dezelfde wensen heeft als zijn naaste.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2012 11:26:47 ]
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:25:27 #84
356891 Abed
hooggeleid
pi_115815946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:24 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Volgens mij ziet het er anders naar uit dat we de grote winnaars gaan worden hoor :6
En het land de grote verliezer.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:26:21 #85
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115815976
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:25 schreef Abed het volgende:

[..]

En het land de grote verliezer.
Ja, en het licht zou ook uit gaan als Nederland tegen de EU stemde. Allemaal angstzaaierij :')
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:27:14 #86
356891 Abed
hooggeleid
pi_115816011
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:26 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, en het licht zou ook uit gaan als Nederland tegen de EU stemde. Allemaal angstzaaierij :')
Idd, ik hou mn hand voor mijn ogen en zie het begrotingstekort ineens niet meer, het werkt echt.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:29:53 #87
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115816112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:27 schreef Abed het volgende:

[..]

Idd, ik hou mn hand voor mijn ogen en zie het begrotingstekort ineens niet meer, het werkt echt.
Ach ja, je bent dus zo'n 3% fundamentalist. Maar je bent een uitstervend ras hoor, steeds meer economen, economische instanties, banken, etc. geloven niet meer in die 3% en denken zelfs dat het schadelijk is. Maar ga vooral op Rutte (waar is hij eigenlijk?) stemmen als je denkt dat die het land met kapot bezuinigen er weer bovenop gaat krijgen. Zijn vorige termijn heeft hij immers ook zo'n topprestatie geleverd, toch? Toch?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:32:55 #88
356891 Abed
hooggeleid
pi_115816230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:29 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ach ja, je bent dus zo'n 3% fundamentalist. Maar je bent een uitstervend ras hoor, steeds meer economen, economische instanties, banken, etc. geloven niet meer in die 3% en denken zelfs dat het schadelijk is. Maar ga vooral op Rutte (waar is hij eigenlijk?) stemmen als je denkt dat die het land met kapot bezuinigen er weer bovenop gaat krijgen. Zijn vorige termijn heeft hij immers ook zo'n topprestatie geleverd, toch? Toch?
Ik kan me nog wel een tijd herinneren dat er een begrotingsoverschot was en dat de VVD dit wilde gebruiken voor moeilijkere tijden. Wie was er toen al aan het blaffen dat de pot verteert moest worden? Juist, jij.
pi_115816501
quote:

[..]

Geloof jij nu echt in het zogenaamd anti cyclisch begrotingsbeleid? Stel je thuis ook je vakantie uit in tijden dat het economisch goed gaat onder het mom van even sparen voor als het slecht gaat? Het zou de partijen sieren als ze nu eens concreet zeggen waar ze dan op gaan bezuinigen als het straks beter gaat.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:40:08 #90
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115816532
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:32 schreef Abed het volgende:

[..]

Ik kan me nog wel een tijd herinneren dat er een begrotingsoverschot was en dat de VVD dit wilde gebruiken voor moeilijkere tijden.
VVD een overschot bewaren voor moeilijkere tijden? De Zalmsnip al weer vergeten? _O-
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:41:30 #91
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115816596
quote:

Persoonlijk denk ik wel dat het mogelijk is om 3% aan te houden en toch te investeren in de economie. Al ben ik het wel met je eens dat Rutte er niet veel van gebakken heeft, aangezien hij met zijn symboolpolitiek te veel naar de korte termijn keek.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:44:30 #92
356891 Abed
hooggeleid
pi_115816700
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:40 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

VVD een overschot bewaren voor moeilijkere tijden? De Zalmsnip al weer vergeten? _O-
Dan zet ik de den Uyl troefkaart in.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:47:33 #93
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115816835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:44 schreef Abed het volgende:

[..]

Dan zet ik de den Uyl troefkaart in.
Oh, leg eens uit dan? Het is lang geleden dat het begrotingstekort zo laag was als onder Den Uyl :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:57:31 #94
356891 Abed
hooggeleid
pi_115817236
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:47 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Oh, leg eens uit dan? Het is lang geleden dat het begrotingstekort zo laag was als onder Den Uyl :)
40% van het bbp., startschot van de grotere begrotingstekorten. Kiezen of je wel of niet wilt werken, centen kreeg je toch wel. Iedereen lekker auto'tje rijden, heerlijk man.
pi_115817621
Gisteren deed een SP-mevrouw een verstandige uitspraak: in plaats van patiënten te duperen kan je ook snijden in salarissen van (tand)artsen, management en bureacratie.
Of dat dat genoeg is zullen we pas weten nadat we het hebben gedaan maar het zal sowieso flink schelen.
Voor een goed arts heb je niet 3 ton per jaar nodig, die krijg je voor 1 ton per jaar ook wel. Dat zie je bij andere hoge functies (WO+), dat zal voor artsen dan ook wel gelden. En ach, desnoods laat je Nederlandse geneeskundestudenten een contract ondertekenen dat ze minstens de eerste 20 jaar in Nederland blijven werken op straffe van een boete die minstens zo hoog is als de opleidingskosten. Er zijn zat oplossingen wanneer je een beetje creatief bent. Weinig bedrijven zijn zo gemakkelijk te beheren (gewoon Nederlands voor managen) als medische verzekeringsbedrijven en bejaardentehuizen, die mensen hoef je echt niet een topsalaris van +2 ton te geven.

Ik had het al langer besloten: de SP krijgt mijn stem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:10:43 #96
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115817727
20 jarige boeteclausules _O-

Ga eens naar buiten Bram, beetje werken, frisse neus enzo. De maakbare samenleving bestaat niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_115817729
quote:
Inderdaad met de beloning die men geeft wordt het land straks bestuurd door vakkenvullers...
Ja hoor, met die hoge salarissen, aantrekkelijke vervolgbaantjes en de kans om (eerste) minister te worden kan je niets beters aantrekken dan carrière-vakkenvullers. :)
Waarom carrièrevakkenvullers? Omdat veel mensen die een hoge functie hebben ooit nog vakken hebben gevuld. En daar is niets mis mee, integendeel. Alleen wel jammer dat de supermarkten die mensen uitbuiten met het minimumjeugdloon. ;)
#NoDAPL
pi_115817865
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 12:10 schreef eriksd het volgende:
20 jarige boeteclausules _O-
Ga eens naar buiten Bram, beetje werken, frisse neus enzo. De maakbare samenleving bestaat niet.
Datzelfde kan ik zeggen tegen eenieder die denkt dat 3 ton voor een artsenbaan of het baas spelen van VGZ of een lokaal bejaardentehuis normaal is. Nee, ook ik geloof niet in de maakbare samenleving. Dit is echter perfect te regelen.
Jij lacht ermee maar een dergelijke boete bestond vroeger in Nederland, alleen zal de termijn waarschijnlijk geen 20 jaar zijn geweest. Geef mij maar eens 1 goede reden waarom dit wettelijk en praktisch gezien niet uit te voeren is. Let wel, je krijgt bij de start van een opleiding zelf de keuze om wel of niet dat contract te tekenen. Wil je het niet? Prima, succes in België. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 21-08-2012 12:25:01 ]
#NoDAPL
pi_115817877
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gisteren deed een SP-mevrouw een verstandige uitspraak: in plaats van patiënten te duperen kan je ook snijden in salarissen van (tand)artsen, management en bureacratie.
Of dat dat genoeg is zullen we pas weten nadat we het hebben gedaan maar het zal sowieso flink schelen.
Voor een goed arts heb je niet 3 ton per jaar nodig, die krijg je voor 1 ton per jaar ook wel. Dat zie je bij andere hoge functies (WO+), dat zal voor artsen dan ook wel gelden. En ach, desnoods laat je Nederlandse geneeskundestudenten een contract ondertekenen dat ze minstens de eerste 20 jaar in Nederland blijven werken op straffe van een boete die minstens zo hoog is als de opleidingskosten. Er zijn zat oplossingen wanneer je een beetje creatief bent. Weinig bedrijven zijn zo gemakkelijk te beheren (gewoon Nederlands voor managen) als medische verzekeringsbedrijven en bejaardentehuizen, die mensen hoef je echt niet een topsalaris van +2 ton te geven.

Ik had het al langer besloten: de SP krijgt mijn stem.
Waarom toch altijd die drang om voor anderen te bepalen wat ze mogen verdienen .
pi_115817908
Omdat wij burgers onvrijwillig hun salaris betalen. Dat in contrast met een normaal produkt wat je van een normaal bedrijf koopt. De kosten lopen de spuigaten uit, dan bezuinig je heel wat beter op dat soort zaken dan op patiëntenzorg. Dat moeten ook 'liberalen' en zelfs libertariërs toch kunnen begrijpen?
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')