Die heb je altijd in een samenleving.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Beperking van individuele vrijheid dus?
Klopt maar we streven natuurlijk naar zoveel mogelijk individuele vrijheid. Wat is genoeg? Een ton, twee ton, een miljoen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Die heb je altijd in een samenleving.
Iedereen mag verdienen wat hij wil, gaat dit echter ten kostte van anderen dan moet dat gestopt worden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt maar we streven natuurlijk naar zoveel mogelijk individuele vrijheid. Wat is genoeg? Een ton, twee ton, een miljoen?
Nee, verrijking van individuele vrijheid. In een gelijkwaardiger samenleving waar mensen solidair zijn met elkaar is men juist veel vrijer omdat iedereen een fatsoenlijk bestaansminimum heeft.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Beperking van individuele vrijheid dus?
Wanneer gaat het dan ten koste van anderen? En wie bepaald dat dan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Iedereen mag verdienen wat hij wil, gaat dit echter ten kostte van anderen dan moet dat gestopt worden.
Volgens mij ziet het er anders naar uit dat we de grote winnaars gaan worden hoorquote:
Maar er wordt een maximering van vermogen geopperd. Gezien de zinsnede dat men maar eens tevreden moet zijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:18 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nee, verrijking van individuele vrijheid. In een gelijkwaardiger samenleving waar mensen solidair zijn met elkaar is men juist veel vrijer omdat iedereen een fatsoenlijk bestaansminimum heeft.
Want als er iets de vrijheid van mensen beperkt dan is het wel armoede, ziekte en uitsluiting.
En het land de grote verliezer.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:24 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Volgens mij ziet het er anders naar uit dat we de grote winnaars gaan worden hoor
Ja, en het licht zou ook uit gaan als Nederland tegen de EU stemde. Allemaal angstzaaierijquote:
Idd, ik hou mn hand voor mijn ogen en zie het begrotingstekort ineens niet meer, het werkt echt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:26 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, en het licht zou ook uit gaan als Nederland tegen de EU stemde. Allemaal angstzaaierij
Ach ja, je bent dus zo'n 3% fundamentalist. Maar je bent een uitstervend ras hoor, steeds meer economen, economische instanties, banken, etc. geloven niet meer in die 3% en denken zelfs dat het schadelijk is. Maar ga vooral op Rutte (waar is hij eigenlijk?) stemmen als je denkt dat die het land met kapot bezuinigen er weer bovenop gaat krijgen. Zijn vorige termijn heeft hij immers ook zo'n topprestatie geleverd, toch? Toch?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:27 schreef Abed het volgende:
[..]
Idd, ik hou mn hand voor mijn ogen en zie het begrotingstekort ineens niet meer, het werkt echt.
Ik kan me nog wel een tijd herinneren dat er een begrotingsoverschot was en dat de VVD dit wilde gebruiken voor moeilijkere tijden. Wie was er toen al aan het blaffen dat de pot verteert moest worden? Juist, jij.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:29 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ach ja, je bent dus zo'n 3% fundamentalist. Maar je bent een uitstervend ras hoor, steeds meer economen, economische instanties, banken, etc. geloven niet meer in die 3% en denken zelfs dat het schadelijk is. Maar ga vooral op Rutte (waar is hij eigenlijk?) stemmen als je denkt dat die het land met kapot bezuinigen er weer bovenop gaat krijgen. Zijn vorige termijn heeft hij immers ook zo'n topprestatie geleverd, toch? Toch?
Geloof jij nu echt in het zogenaamd anti cyclisch begrotingsbeleid? Stel je thuis ook je vakantie uit in tijden dat het economisch goed gaat onder het mom van even sparen voor als het slecht gaat? Het zou de partijen sieren als ze nu eens concreet zeggen waar ze dan op gaan bezuinigen als het straks beter gaat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:29 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ach ja, je bent dus zo'n 3% fundamentalist. Maar je bent een uitstervend ras hoor, steeds meer economen, economische instanties, banken, etc. geloven niet meer in die 3% en denken zelfs dat het schadelijk is. Maar ga vooral op Rutte (waar is hij eigenlijk?) stemmen als je denkt dat die het land met kapot bezuinigen er weer bovenop gaat krijgen. Zijn vorige termijn heeft hij immers ook zo'n topprestatie geleverd, toch? Toch?
VVD een overschot bewaren voor moeilijkere tijden? De Zalmsnip al weer vergeten?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:32 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel een tijd herinneren dat er een begrotingsoverschot was en dat de VVD dit wilde gebruiken voor moeilijkere tijden.
Persoonlijk denk ik wel dat het mogelijk is om 3% aan te houden en toch te investeren in de economie. Al ben ik het wel met je eens dat Rutte er niet veel van gebakken heeft, aangezien hij met zijn symboolpolitiek te veel naar de korte termijn keek.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:29 schreef Joanne35 het volgende:
Dan zet ik de den Uyl troefkaart in.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:40 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
VVD een overschot bewaren voor moeilijkere tijden? De Zalmsnip al weer vergeten?
Oh, leg eens uit dan? Het is lang geleden dat het begrotingstekort zo laag was als onder Den Uylquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:44 schreef Abed het volgende:
[..]
Dan zet ik de den Uyl troefkaart in.
40% van het bbp., startschot van de grotere begrotingstekorten. Kiezen of je wel of niet wilt werken, centen kreeg je toch wel. Iedereen lekker auto'tje rijden, heerlijk man.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:47 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Oh, leg eens uit dan? Het is lang geleden dat het begrotingstekort zo laag was als onder Den Uyl
Ja hoor, met die hoge salarissen, aantrekkelijke vervolgbaantjes en de kans om (eerste) minister te worden kan je niets beters aantrekken dan carrière-vakkenvullers.quote:Inderdaad met de beloning die men geeft wordt het land straks bestuurd door vakkenvullers...
Datzelfde kan ik zeggen tegen eenieder die denkt dat 3 ton voor een artsenbaan of het baas spelen van VGZ of een lokaal bejaardentehuis normaal is. Nee, ook ik geloof niet in de maakbare samenleving. Dit is echter perfect te regelen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:10 schreef eriksd het volgende:
20 jarige boeteclausules
Ga eens naar buiten Bram, beetje werken, frisse neus enzo. De maakbare samenleving bestaat niet.
Waarom toch altijd die drang om voor anderen te bepalen wat ze mogen verdienen .quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gisteren deed een SP-mevrouw een verstandige uitspraak: in plaats van patiënten te duperen kan je ook snijden in salarissen van (tand)artsen, management en bureacratie.
Of dat dat genoeg is zullen we pas weten nadat we het hebben gedaan maar het zal sowieso flink schelen.
Voor een goed arts heb je niet 3 ton per jaar nodig, die krijg je voor 1 ton per jaar ook wel. Dat zie je bij andere hoge functies (WO+), dat zal voor artsen dan ook wel gelden. En ach, desnoods laat je Nederlandse geneeskundestudenten een contract ondertekenen dat ze minstens de eerste 20 jaar in Nederland blijven werken op straffe van een boete die minstens zo hoog is als de opleidingskosten. Er zijn zat oplossingen wanneer je een beetje creatief bent. Weinig bedrijven zijn zo gemakkelijk te beheren (gewoon Nederlands voor managen) als medische verzekeringsbedrijven en bejaardentehuizen, die mensen hoef je echt niet een topsalaris van +2 ton te geven.
Ik had het al langer besloten: de SP krijgt mijn stem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |