duitsers surrenderen enkel in het geheim.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:34 schreef Tito_Makani het volgende:
Niet surrenderen wanneer het duidelijk is dat je verliest moet ook strafbaar zijn. Leuk hoor om een 30 minute match uit te strekken tot 50-60 mins![]()
Altijd die duitsers die nooit surrenderen
Nja, als ik je profiel mag geloven...quote:
Valt mee. Gewoon een iets bovengemiddelde speler.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:49 schreef CyberJesus het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij echt goed...![]()
Mooi, more trophies for mequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:44 schreef CyberJesus het volgende:
Ik schrik me steeds de tering van die Rengar joh.....
De carry hoort alle dammage te doen terwijl je team(vooral de tank) je beschermt. Dat ze jou gaan focussen en zelf afgeslacht worden hoort erbij. Jij moet gewoon zoveel mogelijk dmg doen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:51 schreef GlenSpey het volgende:
Wat houdt het in als je een carrier bent en waarom ben ik dan opeens prime target voor alle vijanden? Net weer een potje Miss Fortune waar 'we' uiteindelijk meer dan 60 kills hadden gehaald. Slechts 1 kill was voor mij en dat voornamelijk omdat ik constant achterna werd gezeten door 3-4 man tegelijkniet te doen! Vervolgens werden ze rustig afgeslacht door mijn teamgenoten, terwijl ze nog steeds enkel mij achtervolgden
![]()
Wel had ik trouwens bijna 20 'assists'. KS-team
Jungle vooral, op top vind ik hem minder viablequote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:06 schreef Xetran het volgende:
waar kan je die rengar het beste spelen eigenlijk?
Hoe surrend je dan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:34 schreef Tito_Makani het volgende:
Niet surrenderen wanneer het duidelijk is dat je verliest moet ook strafbaar zijn. Leuk hoor om een 30 minute match uit te strekken tot 50-60 mins![]()
Altijd die duitsers die nooit surrenderen
zover je dingen van jezelf kunt/mag zeggen ben ik toch wel op zn minst 1800 materiaal hoorquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:29 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Valt mee. Gewoon een iets bovengemiddelde speler.
quote:-1: leer alt te gebruiken voor self cast skills. (alt+q,w,e,r waar mogelijk) indien links: houd je duim op de alt, wijsvinger Q, ring W, middel E, pink R, zet je summoner spells 1 en 2 op T en Y.
-2: gebruik tab om naar enemy builds te kijken zodat je weet hoe je moet counter builden, volg niet een default build die zijn niet viable, enkel een referentie (meer hierover punt 7).
-3: Kijk naar de txt op champion skills, als er staat dat het bijv. attack speed debuffed gebruik het op de enemy ad carry (je kunt zien wie ad carry zijn door tab te gebruiken)
-4: ga nooit minions meppen als je teammaten in gevecht zijn, help dan zonodig enkel met een debuff zodat je teammaat weg kan komen, houd afstand indien nodig afhangende van je champ.
-5: leer inschatten wanneer het wel en wanneer het niet een goed idee is in een gevecht te jumpen met een melee champ zoals bijv jax, leer ook timen dat je niet meteen alle CC (crowd control oftewel stuns etc) op je krijgt.
-6: leer juken (ontwijk manouvres) sta niet stil en loop niet in skillshots (gegooide nidalee speren bijv) als er iets op je afkomt loop dan schuin naar links of naar rechts, blijf ALTIJD in beweging zodat je niet makkelijk te hitten bent en blijf niet in hethetzelfde patroon lopen.
-7: bouwt de vijand veel resist, afhangend van je champ en wat voor resists bouw een pen (penetration) item zoals Last whisper voor AD's of Void staff voor AP's. Gebruik tab om dit te voorzien!!!
-8: Bij sommige champs is het niet slim om in the open rond te wandelen, zoals bij blitz met zn grab of nidalee met haar speer, blijf altijd in een lijn achter je minions, gebruik je minions als schild tegen hun, dit word uiteindelijk automatisme.
-9: passive management is belangrijk, veel champs hebben een active passive, lees die passive en gebruik die passive. (ook op sommige skills)
-10: counter champs met items of skills, sommige champs moet je niet focussen tenzij je hun specifieke skills kunt counteren, mundo en yi bijv. zijn onmogelijk dood te krijgen zonder eerst hun healthregen te counteren met morello's tome (item) of ignite (summoner spell)
Active ults moet je ook cancelen zolang je dat niet midden in een groep doet springen.. met een stun of een knockup/knockback (zoals alistar kan) active ults zijn ults zoals Nunu, miss fortune, galio, malzahar, katarina etc doen. Een ult die dus 'channeled'. sommige ults hebben hele korte channeling en kunnen
enkel op dat moment gecanceled worden met een silence of een knockback, zoals de ults van fiddlesticks of (in een miniscuul timeframe) cassiopeia.
1800? Yeah, right. Vorig season misschien, nu echt niet. De 1800's van toen zitten nu op 1600 ofzo.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 07:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
zover je dingen van jezelf kunt/mag zeggen ben ik toch wel op zn minst 1800 materiaal hoor
anyways, na een sessie gisteren met mn broertje in aram's (hij moet eens leren dat tegen echte mensen spelen niet zo facking simpel is als tegen (intermediate) bots...) heb ik even 10 vuistregels opgesteld die hij zichzelf maar eens moet aanleren wat hem beter zal maken.
wat vinden jullie ervan?
[..]
ja precies, tis gewoon handig voor een beginner om dat soort dingen zo snel mogelijk te leren, gisteren ging het allemaal goed mis, hij gebruikte geen skills op zichzelf op bijv nunu om weg te komen, gebruikte zn ults verkeerd, focussde verkeerd, builde verkeerd, stond minions te meppen terwijl team in tf was etc, dus hij zal er wel wat aan hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:15 schreef nyny83 het volgende:
[..]
1800? Yeah, right. Vorig season misschien, nu echt niet. De 1800's van toen zitten nu op 1600 ofzo.
Die regeltjes kloppen op zich wel, maar dat zijn dingen die niet allen voor ARAM's gelden. Gewoon algemene en logische dingen.
klopt, wat betreft dat je als support niet makkelijk elo gained in soloq.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:39 schreef nyny83 het volgende:
Die top elo zakt vanzelf wel naarmate er meer games gespeeld zijn. Wat ik bedoel is dat het algehele niveau hoger is gaan liggen dankzij allerlei statistieken, guides, streams en het feit dat het spel weer wat langer gespeeld wordt.
Tuurlijk kun jij als support met je premade high elo maatjes best meekomen, maar als support kun je ook het minste kwaad als de rest van je team weet wat ze doen. Probeer in soloqueue maar eens op 1800 elo te komen door alleen support te spelen. Dat is Xpecial ook niet gelukt, die ging low elo gewoon mid carryen.
nee hoor want ik krijg genoeg complimenten over mn top playquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:01 schreef nyny83 het volgende:
Ik weet wat een support doet en ik zeg ook niet dat je geen invloed hebt, ik zeg dat je in soloqueue als support een probleem hebt en dat in een premade team met een gemiddeld (veel) hogere elo dan jij je als support het makkelijkste mee kan komen. Als jij nu in dat team top zou gaan spelen (wat na support je beste lane is) ga je denk ik best veel lanes verliezen, puur omdat je tegen spelers staat die beter zijn. Geen schande, maar daarmee bedoel ik aan te geven dat je jezelf misschien wat overschat als je denkt dat je op 1800 elo thuishoort.
Hey goed en leuk om dit te doen indd, kunnen hier wel een lijstje van maken in dit topic :pquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:24 schreef nyny83 het volgende:
Overigens een grappig dingetje. Ik ben van mezelf ook voor normals de winrates per champion (en per rol) aan het bijhouden. Ik speelde altijd teveel champions en wist niet precies in welke ik nou echt goed was en welke niet dus het doel was om met behulp van statistieken dit te gaan bepalen. Nu had ik van tevoren de volgende verwachtingen:
- Qua rollen de volgende verdeling in winpercentages van hoog naar laag: jungle, top, mid, support, ad (niet dat ik slecht ben in support, maar solo is support gewoon lastig om al teveel invloed te hebben)
- Jungle: vooral goed in tanky junglers met veel CC als J4, Maokai, Alistar
- Top: vooral goed in tanky tops met sustain (warwick, irelia, olaf, lee sin)
- Mid: daarin speelde ik vooral Kennen, Galio en Gragas omdat ik neit vaak mid kan spelen. Daar heb ik dus weinig gevarieerd
- Support: beste met Taric en Alistar
- AD carry: lowest winrate en beste met Ashe
- Flinke hoeveelheid champions wegstrepen omdat ik er echt teveel speelde (30+)
Nu zijn we even onderweg en kom ik op het volgende:
- Qua winrate sta ik verrassend genoeg met mid het hoogste. Ik ben niet echt een goede mid, maar de champions die ik mid speel speel ik wel vrij goed en het zijn ook champions die redelijk goed andere lanes kunnen ganken en veel invloed hebben tijdens teamfights. Top en jungle zijn inderdaad daarbuiten mijn beste rollen. Dat cijfer is ook betrouwbaarder, want meer games. AD carry heb ik <50% winrate en support ~55%.
- Jungle zijn tanky cc champions inderdaad het beste voor mij (hoge winrates met Mao, Alistar en J4), maar ook Shyvana bleek voor mij een erg goede pick. Ook erg tanky, maar geen CC en vooral een counterjungler/farmer. Champions als Nocturne, Lee Sin, Xin vond ik leuk om te spelen (want hoge damage) maar ik heb moeite om een balans te vinden tussen damage en tanky bouwen met die champions.
- Top bleek ik vrij slecht in Irelia (40% winrate) maar wel heel goed in Warwick (~70% winrate over ~25 games). Tevens zijn Malphite en Kennen vrij goede top lanes voor mij.
- Mid win ik bijna altijd met Galio, ben ik niet veel aan Gragas toegekomen (1 game en die verloor ik) en haal ik ~60% met Kennen. Mids als Karthus e.d. heb ik te weinig gespeeld om daar goed mee overweg te kunnen, met andere mids dan de genoemde 3 heb ik een (verreweg) lager winpercentage dan 50%
- Support ben ik het beste met 'traditionele' supports als Taric en Soraka. Aggressieve supports als Blitz en Leona ben ik wat minder goed in.
- AD carry is Ashe voor mij waardeloos. Ik heb steeds het idee dat ik het wel aardig doe, maar ik krijg altijd dik veel assists en vrijel geen kills waardoor ik lategame poep ben. Verrassend genoeg doe ik het met Ezrael heel goed (65% winrate) en met Tristana enigszins ok. Wel apart, want Ez zie ik als een redelijke high skill champ met veel skillshots en snelle plays en daar ben ik meestal niet zo goed in.
- Ik heb inderdaad flink wat champions weggestreept en speel nu per rol maximaal 4 poppetjes en sommige poppetjes speel ik in meerdere rollen. Totaal speel ik nu dus zo'n 15 champions. Als junglers ben ik bijvoorbeeld van Lee Sin, Udyr, Skarner en Mundo afgestapt. Udyr en Skarner bevallen me op zich goed, maar ik merkte dat ik vaak flink gekite wordt met al die CC van tegenwoordig. Top ben ik van o.a. Irelia, Lee Sin en Olaf afgestapt en verrassend genoeg bleek ik een waardeloze ashe terwijl ik dacht dat dat mn beste ad carry was.
Al met al weer redelijk wat van geleerd en het is leuk om bij te houden.
Als je echt zeker bent van je status als 1800 speler, dan mag je me ingame toevoegen en dan kijk ik wel even mee met een match van je (of als je zou streamen zou het nog handiger zijn).quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee hoor want ik krijg genoeg complimenten over mn top playzit wel snor daar.
Ik volgde al enkele jaren de nieuwsberichten op de FP mee, je bericht op t.net heeft me naar hier gestuurdquote:
Mjah en de subs op tweakers (voor je go4lol team) raken ook op zo langzamerhand, misschien kun je er hier weer een paar oppikkenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:32 schreef Speedzor het volgende:
[..]
Ik kan nog wel wat extra informatiebronnen gebruiken!
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:36 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Mjah en de subs op tweakers (voor je go4lol team) raken ook op zo langzamerhand, misschien kun je er hier weer een paar oppikken
Qua spelersniveau vergelijkbaar met tweakers denk ik. Volgens mij zitten er hier 1 of 2 redelijk high elo (~1800) elo spelers.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:41 schreef Speedzor het volgende:
[..]Wat is het niveau hier dan? Als het is zoals tweakers dan ga ik niet verder komen dan twee mensen..
Is slowchat hier meer geaccepteerd? Na even door het topic te browsen merk ik toch een verschil met het huidige t.net topic.
mijn matches zeggen niet zoveel atm aangezien ik alleen arams en dominion doe laatste tijd, en daarnaast krijg ik echt de meest achterlijke teammaten in mn team 24/7.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:27 schreef Speedzor het volgende:
[..]
Als je echt zeker bent van je status als 1800 speler, dan mag je me ingame toevoegen en dan kijk ik wel even mee met een match van je (of als je zou streamen zou het nog handiger zijn).
Als je AP mid wilt gaan mainen, dan zou ik je toch aanraden om Karthus en Ahri te gaan bekijken en eventueel Lux/Ziggs wat minder aandacht te geven op dit moment.
Ps: Hi Fok!, I come in peace and from tweakers!
Om eerlijk te zijn kun je zo al makkelijk nagaan of je er hoort of niet:quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
mijn matches zeggen niet zoveel atm aangezien ik alleen arams en dominion doe laatste tijd, en daarnaast krijg ik echt de meest achterlijke teammaten in mn team 24/7.
zonet ook weer ik duoq met een top elo dominion speler, ik ga maokai offtank, iedereen rent als kip zonder kop recht elke gank in, niemand bouwt magic resist vs zyra en akali.. en dat noemt mij dan dumbass omdat ik mn kerstmis skin gebruik in de zomer.
en dat is dus een vooroordeel gebaseerd op dat iedereen ranked zou spelen wat ik dus niet doe.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:56 schreef Speedzor het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn kun je zo al makkelijk nagaan of je er hoort of niet:
Wat is je huidige elo?
Wat is je max elo in seizoen 2?
Wat is je max elo in seizoen 1?
Wat was je elo op het einde van seizoen 1?
Als geen van deze antwoorden 1600 Elo of hoger is, dan kan ik je nu al met redelijke zekerheid meegeven dat 1800 nog niets voor jou is.
Uiteraard bestaan er uitzonderingen, maar als je bijna nooit ranked speelt en vooral ARAM/Dominion, dan zul je jezelf wat te hoog inschatten.
No offense uiteraard, maar jezelf overschatten is nooit goed
Zo werkt het ELO systeem niet. Het werkt op percentage-verdeling, 1900> ELO = beste 0.2% (1800 ~1%).quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:15 schreef nyny83 het volgende:
[..]
1800? Yeah, right. Vorig season misschien, nu echt niet. De 1800's van toen zitten nu op 1600 ofzo.
Dit is iets anders, maar hier ga je ervan uit dat S1 1800 ELO's zich niet verder kunnen ontwikkelen waar anderen dat wel doen? Ben het wel met je eens dat 1800 elo's van S1 op dat moment niet beter waren dan de 1800 elo spelers van nu (want streams, theory crafting, ervaring, etc).quote:Die top elo zakt vanzelf wel naarmate er meer games gespeeld zijn. Wat ik bedoel is dat het algehele niveau hoger is gaan liggen dankzij allerlei statistieken, guides, streams en het feit dat het spel weer wat langer gespeeld wordt.
Dat van je laatste zin bedoel ik eigenlijk. Als een speler zich niet verder ontwikkelt en op hetzelfde niveau is gebleven zou hij nu op een lagere ELO uitkomen dan vorig season. En die percentageverdeling is geen harde verdeling, dat is gewoon waar het uiteindelijk met heel veel games ongeveer op uitkomt in dit spel. In bijv. schaken zal de elo-verdeling er weer anders uitzien.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:18 schreef Zith het volgende:
[..]
Zo werkt het ELO systeem niet. Het werkt op percentage-verdeling, 1900> ELO = beste 0.2% (1800 ~1%).
Er is nu een grotere verspreiding (bijv 2900 elo), maar percentueel blijft het hetzelfde, mensen die in S1 1800 waren zaten bij de beste 1%, mensen die nu 1800 ELO zijn zitten ook bij de beste 1%.
[..]
Dit is iets anders, maar hier ga je ervan uit dat S1 1800 ELO's zich niet verder kunnen ontwikkelen waar anderen dat wel doen? Ben het wel met je eens dat 1800 elo's van S1 op dat moment niet beter waren dan de 1800 elo spelers van nu (want streams, theory crafting, ervaring, etc).
Yah, eensquote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:23 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Dat van je laatste zin bedoel ik eigenlijk. Als een speler zich niet verder ontwikkelt en op hetzelfde niveau is gebleven zou hij nu op een lagere ELO uitkomen dan vorig season.
In LOL is deze harde verdeling zo, bedoelde ik.quote:En die percentageverdeling is geen harde verdeling, dat is gewoon waar het uiteindelijk met heel veel games ongeveer op uitkomt in dit spel. In bijv. schaken zal de elo-verdeling er weer anders uitzien.
Hoe kom jij erbij dat 2k elo vol met trolls zit?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:37 schreef BaajGuardian het volgende:
het is een scheve vergelijking, jullie stellen dat iedereen beter is geworden, maar ik zie mensen die eerst 1500 waren potjes verneuken in 2k elo, en 2k elo zit nu vol en dan ook propvol met trolls, hoe kan dat gebeuren als iedereen beter is geworden, het is eerder zo dat de schaal gewoon verhoogd is en wat ik al eerder zei dat huidig 2k elo gewoon season1's 1500 elo is.
Ik gebruik nog steeds een vaste build en soms zelf de aanbevolen build van het spelquote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:39 schreef Skillstorm het volgende:
Zullen we praten over dingen die je dacht toen je noob was?
Ik dacht altijd dat die poision trail van Singed zijn passive was.![]()
Ik dacht dat Annie een stun had op haar ult EN op haar passive.
Ik hield me ALTIJD aan een vaste build.
Nou, dat aanbevolen build deel zo slecht nog niet hoor. Soms zit er echt alles in wat je nodig hebt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:45 schreef knight18 het volgende:
[..]
Ik gebruik nog steeds een vaste build en soms zelf de aanbevolen build van het spel
mischien omdat ik calsot volg?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:38 schreef Speedzor het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat 2k elo vol met trolls zit?
ik dacht dat kassadin ad was (en feede dus ook als de tering met em) en ik vond flash de domste skill ooit omdat ik niet doorhad dat het je naar je mousecursor teleportequote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:39 schreef Skillstorm het volgende:
Zullen we praten over dingen die je dacht toen je noob was?
Ik dacht altijd dat die poision trail van Singed zijn passive was.![]()
Ik dacht dat Annie een stun had op haar ult EN op haar passive.
Ik hield me ALTIJD aan een vaste build.
ik bouwde in het begin ALLES adquote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik dacht dat kassadin ad was (en feede dus ook als de tering met em) en ik vond flash de domste skill ooit omdat ik niet doorhad dat het je naar je mousecursor teleporte
Ik had ongeveer hetzelfde met cleanse, ik snapte vroeger niet dat iedereen cleanse mee nam. Die ene seconde stun kan je toch net zo goed uitzitten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik dacht dat kassadin ad was (en feede dus ook als de tering met em) en ik vond flash de domste skill ooit omdat ik niet doorhad dat het je naar je mousecursor teleporte
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |