quote:
Op woensdag 22 augustus 2012 09:24 schreef nyny83 het volgende:Overigens een grappig dingetje. Ik ben van mezelf ook voor normals de winrates per champion (en per rol) aan het bijhouden. Ik speelde altijd teveel champions en wist niet precies in welke ik nou echt goed was en welke niet dus het doel was om met behulp van statistieken dit te gaan bepalen. Nu had ik van tevoren de volgende verwachtingen:
- Qua rollen de volgende verdeling in winpercentages van hoog naar laag: jungle, top, mid, support, ad (niet dat ik slecht ben in support, maar solo is support gewoon lastig om al teveel invloed te hebben)
- Jungle: vooral goed in tanky junglers met veel CC als J4, Maokai, Alistar
- Top: vooral goed in tanky tops met sustain (warwick, irelia, olaf, lee sin)
- Mid: daarin speelde ik vooral Kennen, Galio en Gragas omdat ik neit vaak mid kan spelen. Daar heb ik dus weinig gevarieerd
- Support: beste met Taric en Alistar
- AD carry: lowest winrate en beste met Ashe
- Flinke hoeveelheid champions wegstrepen omdat ik er echt teveel speelde (30+)
Nu zijn we even onderweg en kom ik op het volgende:
- Qua winrate sta ik verrassend genoeg met mid het hoogste. Ik ben niet echt een goede mid, maar de champions die ik mid speel speel ik wel vrij goed en het zijn ook champions die redelijk goed andere lanes kunnen ganken en veel invloed hebben tijdens teamfights. Top en jungle zijn inderdaad daarbuiten mijn beste rollen. Dat cijfer is ook betrouwbaarder, want meer games. AD carry heb ik <50% winrate en support ~55%.
- Jungle zijn tanky cc champions inderdaad het beste voor mij (hoge winrates met Mao, Alistar en J4), maar ook Shyvana bleek voor mij een erg goede pick. Ook erg tanky, maar geen CC en vooral een counterjungler/farmer. Champions als Nocturne, Lee Sin, Xin vond ik leuk om te spelen (want hoge damage) maar ik heb moeite om een balans te vinden tussen damage en tanky bouwen met die champions.
- Top bleek ik vrij slecht in Irelia (40% winrate) maar wel heel goed in Warwick (~70% winrate over ~25 games). Tevens zijn Malphite en Kennen vrij goede top lanes voor mij.
- Mid win ik bijna altijd met Galio, ben ik niet veel aan Gragas toegekomen (1 game en die verloor ik) en haal ik ~60% met Kennen. Mids als Karthus e.d. heb ik te weinig gespeeld om daar goed mee overweg te kunnen, met andere mids dan de genoemde 3 heb ik een (verreweg) lager winpercentage dan 50%
- Support ben ik het beste met 'traditionele' supports als Taric en Soraka. Aggressieve supports als Blitz en Leona ben ik wat minder goed in.
- AD carry is Ashe voor mij waardeloos. Ik heb steeds het idee dat ik het wel aardig doe, maar ik krijg altijd dik veel assists en vrijel geen kills waardoor ik lategame poep ben. Verrassend genoeg doe ik het met Ezrael heel goed (65% winrate) en met Tristana enigszins ok. Wel apart, want Ez zie ik als een redelijke high skill champ met veel skillshots en snelle plays en daar ben ik meestal niet zo goed in.
- Ik heb inderdaad flink wat champions weggestreept en speel nu per rol maximaal 4 poppetjes en sommige poppetjes speel ik in meerdere rollen. Totaal speel ik nu dus zo'n 15 champions. Als junglers ben ik bijvoorbeeld van Lee Sin, Udyr, Skarner en Mundo afgestapt. Udyr en Skarner bevallen me op zich goed, maar ik merkte dat ik vaak flink gekite wordt met al die CC van tegenwoordig. Top ben ik van o.a. Irelia, Lee Sin en Olaf afgestapt en verrassend genoeg bleek ik een waardeloze ashe terwijl ik dacht dat dat mn beste ad carry was.
Al met al weer redelijk wat van geleerd en het is leuk om bij te houden.
Hey goed en leuk om dit te doen indd, kunnen hier wel een lijstje van maken in dit topic :p
als ik dit als tabel zou gebruiken kwam ik hierop uit iig:
(kan nog niet echt tabellen gebruiken ingame want dat is nog wat te random allemaal, heb iig ook hetzelfde probleem dat ik heel veel champs speelde, maar weet onderhand wel welke ik echt goed mee ben en welke meer een 'ok' pick zijn)
Jungle: speel ik niet, weleens amumu geprobeerd en dan kreeg ik te horen dat ik te snel gankte, ohwell. Heb wel veel jungle champs maarja.. (bijna allemaal, behalve de fotms zoals lee sin en shyv lol)
Top: excelleer in farm champs, speelde vroeger shen maar na zn buff en fotm niet meer, ben goed met mundo maar gezien die niet meer zo viable is in die role main ik singed top.
Mid: speelde vroeger kayle mid toen er nog geen mid ap meta was, ben ook een beest met maokai en kogmaw (beiden ap) mid, probeer tegenwoordig steeds meer met gragas te spelen, nog niet mid mee gegaan maar in dominion ben ik er al beast mee.
support: ik main taric in ranked, ben ook goed met soraka (minder viable atm) sona en nunu. Ik was ooit beast met alistar maar die zie ik tegenwoordig liever als jungler verschijnen.
Ad carry: als het dan toch echt moet het liefst met of sivir of trist, enige ad carrys die ik heb overigens. (naast kog maar die heb ik nognooit ad gespeeld in mn leven :p)
mn winrate is uiteraard het hoogst met taric in ranked, 64% uit 25 games (veel van die games waren overigens 4v5s maar goed, vooral in het begin)
in season 1 ging ik nog mid of top met maokai(ap) dus had ik daar de hoogste plek mee.
heb nog te weinig ranked games gespeeld om echt iets te kunnen zeggen over welke champs ik slecht mee was, maar from the back of head heb ik veel normal matches verloren als lanemundo, ookal was ik er opzich wel goed mee, vooral als support (ik had ooit eens een bui van , mundo is ook leuk als support) verloor ik er heel veel. als ik echt een champ moet bedenken waar ik heel slecht mee ben van de champs die ik geregeld speel.. dan is het denk ik janna.
Dat klinkt mischien stom want janna is een geweldige support en ik heb er hele goeie potjes mee gehad, en hele gave dingen mee gedaan maar ik heb altijd het gevoel dat ik mn ad carry tegenwerk, en ik vind haar maar moeilijk te positioneren.
Qua afgestapte champs, ik ben van rammus afgestapt, en van veel killlane supports ook indd, zelfde als jij zo'n beetje. Leona bijv ben ik dan wel goed mee maar ik vind het fijner reactief of dreigend te spelen dan overagressief.
mundo speel ik eigenlijk amper nog behalve in arams, daar komt uiteraard alles wel voorbij.
speel ook geen kayle meer al was het mn 1e (mid) main, sona speel ik minder dan ik zou willen, ik vind het een geweldige support, heel leuk om die passives goed in te zetten. Mensen onderschatten hoeveel timing sona nodig heeft.
Maokai speel ik alleen nog in dominion..
ik speelde vroeger ook veel malphite maar sinds ik wat gaar werd van zn ult die maar bleef buggen heb ik die gedropped..
nou dat was het wel zon beetje geloof ik.
(ik speel natuurlijk veel meer champs dan hierboven beschreven overigens)
[ Bericht 0% gewijzigd door BaajGuardian op 22-08-2012 10:04:37 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.