abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115718336
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Beetje te druk voor je? Alle Fordjes, en Fiatjes hebben dat tegenwoordig wel een beetje hé.

Wat dat betreft heeft Volkswagen - zoals de Up! - wel wat conservatievere dashboards. Ook netjes en strak, maar daar ben ik juist weer zo op uitgekeken. :)
Druk is niet per definitie niks voor mij. Ik hou erg van Italiaanse auto's en die houden ook wel van drukke dashes :P maar in dit specifieke geval vind ik het niet zo mooi. En ik hou sowieso niet van de hele design lijn van Ford op dit moment...exterieur als interieur.
pi_115718415
Het moet mij ook niet té druk worden hoor. Van de Ka vind ik het persoonlijk de juiste nuance tussen niet te saai en niet te druk.

Als je kijkt naar het dasboard van de nieuwste Ford Focus bijvoorbeeld, of van veel nieuwe Hyundai's, dan weet je niet waar je het zoeken moet, zo druk zijn die dashboards. Daar houd ik ook niet zo van.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115718556
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Het moet mij ook niet té druk worden hoor. Van de Ka vind ik het persoonlijk de juiste nuance tussen niet te saai en niet te druk.

Als je kijkt naar het dasboard van de nieuwste Ford Focus bijvoorbeeld, of van veel nieuwe Hyundai's, dan weet je niet waar je het zoeken moet, zo druk zijn die dashboards. Daar houd ik ook niet zo van.
Hoe werkt trouwens precies die TomTom A-stijl uit? Wat moet ik me daar bij voorstellen zegmaar.
  Moderator zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:03:14 #34
18653 crew  D.
pi_115718580
Mij stoort vooral het lijnenspel, het zogenaamde futuristische, de 'drukte' maakt me niet eens zoveel uit.

Ook lelijke klokjes als in de Aygo en Mini kan ik niet waarderen :N
pi_115718631
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:02 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoe werkt trouwens precies die TomTom A-stijl uit? Wat moet ik me daar bij voorstellen zegmaar.
Dat is een TomTom houder voor een TomTom Go 1000 die is geintegreerd in de A-stijl, en de bedrading etc is dan ook in de A-stijl en het dashboard weggewerkt.De TomTom is wel uitneembaar.

Het is tevens een intelligent systeem, want ik heb tevens start / stop functie op m''n Ka, en als ik ergens stop om de route in te stellen, dan slaat de motor dus af bij stilstaan, en zodra de route berekend is slaat de motor automatisch aan, ontdekte ik laatst. :D

Ik zal kijken of ik er foto's van kan vinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115718680
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is een TomTom houder voor een TomTom Go 1000 die is geintegreerd in de A-stijl, en de bedrading etc is dan ook in de A-stijl en het dashboard weggewerkt.De TomTom is wel uitneembaar.

Het is tevens een intelligent systeem, want ik heb tevens start / stop functie op m''n Ka, en als ik ergens stop om de route in te stellen, dan slaat de motor dus af bij stilstaan, en zodra de route berekend is slaat de motor automatisch aan, ontdekte ik laatst. :D

Ik zal kijken of ik er foto's van kan vinden.
Haha geinig! Dat zijn wel coole gadgets.

Al lijkt mij een start/stop systeem niks eigenlijk.
pi_115718718
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Haha geinig! Dat zijn wel coole gadgets.

Al lijkt mij een start/stop systeem niks eigenlijk.
Nee ik gebruik het ook bijna nooit, je kunt het namelijk ook uitschakelen. Heel praktisch vind ik het niet eerlijk gezegd. Tevens wil ik het overige verkeer bij stoplichten niet onnodig lang ophouden door dat start / stop systeem, al werkt dat best snel.
pi_115718777
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee ik gebruik het ook bijna nooit, je kunt het namelijk ook uitschakelen. Heel praktisch vind ik het niet eerlijk gezegd. Tevens wil ik het overige verkeer bij stoplichten niet onnodig lang ophouden door dat start / stop systeem, al werkt dat best snel.
Ik zou gewoon ook de motor willen horen als ik stil sta. Voor het gevoel. De beleving.
pi_115718802
Zo ziet zo'n A-stijlhouder met TomTom 1000 er dus uit bij een Ka:

Voordeel is dus dat het intelligent samenwerkt met de computers van de auto, en het is netjes weggewerkt op een goede plek, dus geen gekloot meer met zuignappen en draden naar de 12v aansluiting.
pi_115718903
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo ziet zo'n A-stijlhouder met TomTom 1000 er dus uit bij een Ka:

[ afbeelding ]

Voordeel is dus dat het intelligent samenwerkt met de computers van de auto, en het is netjes weggewerkt op een goede plek, dus geen gekloot meer met zuignappen en draden naar de 12v aansluiting.
Ziet er strak uit, dat wel. :) En handige samenwerking idd. Dat je niet meer hoeft te kloten met zuignappen en draden is inderdaad geweldig. Heb nu gewoon geïntegreerde navi en is ideaal.
pi_115719003
Geintegreerde navi is nog vele malen mooier inderdaad, alleen lastiger / duurder met updates geloof ik. :)
pi_115719155
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Geintegreerde navi is nog vele malen mooier inderdaad, alleen lastiger / duurder met updates geloof ik. :)
Ja klopt maar over het algemeen doet ie het nog goed. En in de (binnen)steden waar je het meest op navi vertrouwt veranderd er vaak ook niet gruwelijk veel.
pi_115742043
BOEM.... IS HOOOOO!!!!! M'n vriendin is gisteren op de A1/A10 aangereden in de voorkant. aangezien ik toch al een grafhekel had aan die Lupo (te veel langs de kant van de weg gestaan met het kreng) is het misschien nu over en uit voor dat ding.

Als opvolger zat ik aan de 5 deurs Up te denken. Enkele dingen moeten er in zitten, zoals Airco en cruise control. Liefst een automaat (persoonlijke voorkeur).

Enig idee of ik dat met de Move UP kan hebben of ga ik dan meer naar de High UP?

Uiteraard Blue Motion want de belasting is al veeeel te rijk, en ja, ik mag dat ook zeggen.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_115742403
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 12:13 schreef Belastinginspecteur het volgende:
BOEM.... IS HOOOOO!!!!! M'n vriendin is gisteren op de A1/A10 aangereden in de voorkant. aangezien ik toch al een grafhekel had aan die Lupo (te veel langs de kant van de weg gestaan met het kreng) is het misschien nu over en uit voor dat ding.

Als opvolger zat ik aan de 5 deurs Up te denken. Enkele dingen moeten er in zitten, zoals Airco en cruise control. Liefst een automaat (persoonlijke voorkeur).

Enig idee of ik dat met de Move UP kan hebben of ga ik dan meer naar de High UP?

Uiteraard Blue Motion want de belasting is al veeeel te rijk, en ja, ik mag dat ook zeggen.
ik denk dat je vriendin geen vw meer kan hebben. zulk slechte ervaringen en dan merktrouw blijven? dapper ^O^

waarom mag jij zeggen dat de belasting veel te rijk is?
pi_115742548
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 12:13 schreef Belastinginspecteur het volgende:

Wat ik me afvraag is waarom je voor een Up! kiest en niet voor een Mii of CitiGo.
pi_115742723
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 12:34 schreef H-D het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag is waarom je voor een Up! kiest en niet voor een Mii of CitiGo.
Omdat de Up! simpelweg de mooiste/beste imago heeft van de drie?
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_115742926
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 12:41 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Omdat de Up! simpelweg de mooiste/beste imago heeft van de drie?
Ja hij heeft wel het beste imago inderdaad. Maar vind de CitiGo wat koddiger ogen.
pi_115742932
Heb naar de andere nog niet gekeken, maar we waren aangenaam verrast door het (zit) comfort van de Up! en de grote kofferbak.
pi_115744751
dat volkswagen jullie de vorige keer een baggerauto heeft bezorgd boeit je niet?
pi_115745902
Maandagmorgen producten heb je overal, alhoewel het bij NS dan iedere dag maandag is, maar de Lupo an sich is niks mis mee, waren het niet dat het bijna twee jaar heeft geuurt dat we het euvel konden traceren, hij af en toe wel... en dan weer geen verlichting toont bij de knoppen voor verwarming e.d.

Echte grote pech hebben we in de twee jaar maar 1 keer gehad, waarna de ANWB meneer om kwart over twaalf 's avonds de boel weer aan de gang kreeg (zit je dan met 2000 watt op schoot omdat de dynamo overleden is).

Verder waren het vooral kleine dingen die allemaal waren te herleiden aan het soms falen van de dynamo voor dat ie vorige maand volledig de geest gaf.

Dat ik met -14 in de berm van de A4 heb gestaan was door een klapband nadat ik over iets op de weg ben gereden... (bad luck)

Al met al ben ik best tevreden met VolksWagen. De Lupo was onze eerste auto en daarmee gebeuren nu eenmaal beginnersfoutjes... zoals het uitwijken voor een kat en vervolgens in de slip komen, ja, volgende keer rij ik zo'n beest dood.
pi_115751125
voor cruise control denk ik dat je een high up moet nemen. maar wie weet zit er op de move ook wel een extra pakketje, vragen bij de dealer zou ik zeggen.
pi_115751744
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 14:33 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Maandagmorgen producten heb je overal, alhoewel het bij NS dan iedere dag maandag is, maar de Lupo an sich is niks mis mee, waren het niet dat het bijna twee jaar heeft geuurt dat we het euvel konden traceren, hij af en toe wel... en dan weer geen verlichting toont bij de knoppen voor verwarming e.d.

Echte grote pech hebben we in de twee jaar maar 1 keer gehad, waarna de ANWB meneer om kwart over twaalf 's avonds de boel weer aan de gang kreeg (zit je dan met 2000 watt op schoot omdat de dynamo overleden is).

Verder waren het vooral kleine dingen die allemaal waren te herleiden aan het soms falen van de dynamo voor dat ie vorige maand volledig de geest gaf.

Dat ik met -14 in de berm van de A4 heb gestaan was door een klapband nadat ik over iets op de weg ben gereden... (bad luck)

Al met al ben ik best tevreden met VolksWagen. De Lupo was onze eerste auto en daarmee gebeuren nu eenmaal beginnersfoutjes... zoals het uitwijken voor een kat en vervolgens in de slip komen, ja, volgende keer rij ik zo'n beest dood.
Je wilt niet weten wat voor problemen collega's hebben met VAG producten. Ik vind het in iedergeval dapper dat je wederom VW gaat rijden.
pi_115755492
Gave Up's vanmiddag in Valkenburg!

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115756417
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115757692
Saaie auto's en bovendien erg gevaarlijk, een dikke sedan of station in een botsing en je bent het haasje. Geldt ook voor die andere troep zoals die Aygo's en co, bij een botsing ben je er niet meer.
pi_115758305
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 20:43 schreef Apekoek het volgende:
Saaie auto's en bovendien erg gevaarlijk, een dikke sedan of station in een botsing en je bent het haasje. Geldt ook voor die andere troep zoals die Aygo's en co, bij een botsing ben je er niet meer.
Ga je huiswerk eens doen voordat allemaal onzin post.....
pi_115758462
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 20:43 schreef Apekoek het volgende:
De Up! heeft 5 EuroNCAP sterren.....
pi_115758480
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:03 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ga je huiswerk eens doen voordat allemaal onzin post.....
Geloof me, als je met een dergelijk klein speelgoed autootje tussen een dikke Mercedes en BMW komt trek jij niet aan het langste eind... Geen enkele Airbag gaat jou dan nog redden. Daarom ben ik geen fan van de nieuwe "kleine" auto's hype.
pi_115758805
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:08 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Geloof me, als je met een dergelijk klein speelgoed autootje tussen een dikke Mercedes en BMW komt trek jij niet aan het langste eind... Geen enkele Airbag gaat jou dan nog redden. Daarom ben ik geen fan van de nieuwe "kleine" auto's hype.
Hoe groot is die kans? En geloof mij maar dat in je BMW voor 10000 euro uit 2003 niet beter zit dan een moderne kleine auto.
pi_115759885
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:17 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Hoe groot is die kans? En geloof mij maar dat in je BMW voor 10000 euro uit 2003 niet beter zit dan een moderne kleine auto.
In een botsing of gewoon? Want ik denk dat je in een 5serie uit 2003 nog altijd lekkerder zit op een lange reis dan in een Up oid :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')