abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116612560
quote:
3s.gif Op maandag 10 september 2012 16:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waarom niet? Zolang je de hypotheek op kan brengen is er geen probleem en als je netjes aflost ook niet. Die paar gevallen die zichzelf een molensteen om de nek hebben gehangen moeten dan maar verzuipen anders kunnen de goeden weer lijden onder de slechten. Waarom zou je dat willen?
Laat me raden, 'de slechten' zijn zeker alle mensen die reeds een huis hebben en 'de goeden'... daar hoor jij zeker bij? :')
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_116613292
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Laat me raden, 'de slechten' zijn zeker alle mensen die reeds een huis hebben en 'de goeden'... daar hoor jij zeker bij? :')
De goeden zijn degenen die geen financiėle molensteen om hun nek hebben gehangen en netjes hun hypotheek (iig voor een significant deel) aflossen. Zo bescherm je jezelf tegen 'onder water' komen staan.

Maar waarom is het zo erg als er meer hypotheken 'onder water' komen te staan? En waarom zou je die gevallen moeten helpen door kunstmatig de prijs hoog te houden terwijl de woningmarkt volledig vast is gelopen en alleen vlot getrokken kan worden door stevige prijsdalingen of een fikse toename van het inkomen voor grote groepen mensen. Dat laatste zit er de komende jaren echt niet in iig....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_116635362
BVZ hoort natuurlijk niet bij de goede, hij laat maximaal zijn schulden openstaan om maximaal de belasting een pootje te lichten en het geld dat hij terug krijgt zet hij weg op de bank om maximaal te profiteren van de rente die hij daarover krijgt.
Wel een rare constructie dat de belastingdienst dit toestaat maar BVZ doet niets wat illegaal is, moreel is het natuurlijk wel verwerpelijk want hij draagt zeker zijn steentje niet bij aan deze maatschappij :{w

Bad.... bad.... BVZ o|O
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:42:48 #154
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_116636353
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
BVZ hoort natuurlijk niet bij de goede, hij laat maximaal zijn schulden openstaan om maximaal de belasting een pootje te lichten en het geld dat hij terug krijgt zet hij weg op de bank om maximaal te profiteren van de rente die hij daarover krijgt.
Wel een rare constructie dat de belastingdienst dit toestaat maar BVZ doet niets wat illegaal is, moreel is het natuurlijk wel verwerpelijk want hij draagt zeker zijn steentje niet bij aan deze maatschappij :{w

Bad.... bad.... BVZ o|O
Maar het is wel moreel te verantwoorden de helft van iemand zijn inkomen af te pakken en te verdelen onder zieken, nietsnutten of subsidie slurpers.

In termen als goed of slecht over individuen praten heeft helemaal gezien, er moet naar de woningmarkt als geheel worden gekeken.

Maximaal financieren lijkt mij dan in elk geval wel slecht aangezien de gevolgen bij tegenslag dan veel te groot kunnen zijn.
pi_116637711
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:42 schreef malleable het volgende:

Maar het is wel moreel te verantwoorden de helft van iemand zijn inkomen af te pakken en te verdelen onder zieken, nietsnutten of subsidie slurpers.

Eerlijk zullen we alles delen, zieken en subsidie slurpers krijgen reeds meer dan genoeg :{w

De helft afpakken is misschien zelfs nog te weinig, aangezien ze zoveel hebben en nietsnutten zo weinig ^O^

Je moet het zo zien, mensen die ervoor kiezen om jouw een baan te laten hebben komen er meestal maar berooid vanaf. Er word jouw als werkende wat gegund dus gun een nietsnut dan ook wat extra's :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_116637822
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Eerlijk zullen we alles delen, zieken en subsidie slurpers krijgen reeds meer dan genoeg :{w

De helft afpakken is misschien zelfs nog te weinig, aangezien ze zoveel hebben en nietsnutten zo weinig ^O^

Je moet het zo zien, mensen die ervoor kiezen om jouw een baan te laten hebben komen er meestal maar berooid vanaf. Er word jouw als werkende wat gegund dus gun een nietsnut dan ook wat extra's :Y
Een dikke middelvinger?
pi_116638071
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:41 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Een dikke middelvinger?
Ik zat eigenlijk te denken aan 1000 euro :@

Want de werkende mens kan best nog wel wat extra's missen. Via de HRA gaan er miljarden naar de nietsnutten in de banksector, daar hoor je nooit iemand over klagen }:|
pi_116639706
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik zat eigenlijk te denken aan 1000 euro :@

Want de werkende mens kan best nog wel wat extra's missen. Via de HRA gaan er miljarden naar de nietsnutten in de banksector, daar hoor je nooit iemand over klagen }:|
Dat komt ws. omdat de werkende mens die HRA als een noodzakelijke correctie op de veel te hoge belastingdruk ervaart. Anders werden ze wel nietsnutten, en zitten we met een heel land van die lamme alles-voor-nop-flappies.
pi_116640868
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb geen schulden. Ik heb maar 1 schuld. En die laat ik inderdaad zo lang mogelijk openstaan. Aflossen kan altijd nog.

quote:
Om eerlijk te zijn voel ik me totaal niet moreel bezwaard. :D
pi_116642024
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ik heb geen schulden. Ik heb maar 1 schuld. En die laat ik inderdaad zo lang mogelijk openstaan. Aflossen kan altijd nog.

Ik laat mijn 'huurschuld' ook zo lang mogelijk openstaan... is een goede 'investering' :P

quote:
Om eerlijk te zijn voel ik me totaal niet moreel bezwaard. :D
Ik ook niet... ondanks dat ik schever huur dan de toren van Pisa _O_
pi_116645804
Voor de mensen die niet bekend zijn het het forum huizenmark-zeepbel wil ik even een linkje dumpen van een zekere gebruiker genaamd Johanna.

Geniale post m.b.t. de verdiensten van de VVD voorman en voorstander van economische zeepbellen de heer Mark Rutte.
pi_116646146
Waarom kan op zo'n troll website wel normaal objectief over de huizenmarkt gepost worden, maar hier door sommigen met alleen maar semi personelijk geneuzel niet?
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:04:02 #163
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116646342
Ondertussen in Ierland:
quote:
It is estimated that lenders reduce the amount they will lend to potential first-time buyers by up ¤50,000 for every child in a family, it has emerged.
Kinderen kosten geld, en wat je aan je kinderen uitgeeft kan je niet aan je hypotheek uitgeven. Oftewel een lening die meer is afgestemd op de persoonlijke situatie.
censuur :O
pi_116647004
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:59 schreef Basp1 het volgende:
Waarom kan op zo'n troll website wel normaal objectief over de huizenmarkt gepost worden, maar hier door sommigen met alleen maar semi personelijk geneuzel niet?
Jeweetz toch... dit is fok :P

Overigens is het geen troll website, het is een hoogwaardig forum waar mensen zeer respectvol met de mening van een ander omgaan. Het is juist dat vanuit fok dit forum als een verzamelpunt van verzuurde huurders werd weggezet :*
pi_116647080
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Ondertussen in Ierland:

[..]

Kinderen kosten geld, en wat je aan je kinderen uitgeeft kan je niet aan je hypotheek uitgeven. Oftewel een lening die meer is afgestemd op de persoonlijke situatie.
Zo hoort het ook, maar dat zal wel niet passen in het straatje van verwende financieel goochelaars en andere charlatans :)
pi_116647608
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jeweetz toch... dit is fok :P

Overigens is het geen troll website, het is een hoogwaardig forum waar mensen zeer respectvol met de mening van een ander omgaan. Het is juist dat vanuit fok dit forum als een verzamelpunt van verzuurde huurders werd weggezet :*
Zo profileren sommige users/klonen op fok die daar volgens mijn sterke vermoeden webmaster zijn zich dan ook. _O-
pi_116648003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo profileren sommige users/klonen op fok die daar volgens mijn sterke vermoeden webmaster zijn zich dan ook. _O-
Ik zou het niet weten, ik vermoed wel welke user(s) jij op het oog hebt maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien.
pi_116650819
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Ondertussen in Ierland:
Dus kopen zolang het nog kan. Als je kinderen krijgt kan het niet meer, en je huur wordt dan echt niet verlaagd. (Je hoeft dan niet goedkoper te gaan huren, dus kennelijk kun je geld wat je aan je kinderen uitgeeft ook nog eens aan huur uitgeven...)
pi_116677297
* Whuzz heeft het bezwaar tegen zijn WOZ-waarde gegrond verklaard gekregen. Die is nu weer naar normale proporties terug gebracht :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_116679609
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:48 schreef Whuzz het volgende:
* Whuzz heeft het bezwaar tegen zijn WOZ-waarde gegrond verklaard gekregen. Die is nu weer naar normale proporties terug gebracht :P
Bezwaar indienen is de moeite niet. Over 3 jaar staan alle W.O.Z. waarden toch op ¤ 1,-. Dat weet iedereen. Scheelt weer belasting betalen. *O*
pi_116685692
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bezwaar indienen is de moeite niet. Over 3 jaar staan alle W.O.Z. waarden toch op ¤ 1,-. Dat weet iedereen. Scheelt weer belasting betalen. *O*
Ik heb het huizenmarkt topic in mijn bezwaarschrift gezet, daarbij verwezen naar experts als MichaleMoore, Xenogate, Terrorizer en RemcoDelft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:04:49 #172
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_116693368
Voor de geļnteresseerde, in noorwegen kun je gratis een huis afhalen http://nos.nl/op3/artikel(...)is-met-inboedel.html

Transport kosten zijn voor eigen rekening.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:21:58 #173
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116694030
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:04 schreef malleable het volgende:
Voor de geļnteresseerde, in noorwegen kun je gratis een huis afhalen http://nos.nl/op3/artikel(...)is-met-inboedel.html

Transport kosten zijn voor eigen rekening.
Dat komt in Nederland ook voor, enkele jaren geleden kwam ik een (vrijwel) gratis woonboot tegen op Marktplaats. Stond er maanden op... Met nieuwe keuken, zag er heel netjes uit!
Maar ja, je mag hem nergens (!) in Nederland neerleggen om te bewonen...

De goedkoopste woonark op Marktplaats kost nu 8.500 euro. Met ligplaats (in Groningen) kost een kleinere woonark 99.500 euro. Dit geeft leuk het verschil weer tussen huizenprijs en grondprijs. Bij voldoende beschikbare grond zouden oude flats (net buiten het centrum natuurlijk) ook vrijwel tot nul worden afgeschreven.
pi_116694223
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat komt in Nederland ook voor, enkele jaren geleden kwam ik een gratis woonboot tegen op Marktplaats. Stond er maanden op... Met nieuwe keuken, zag er heel netjes uit!
Maar ja, je mag hem nergens (!) in Nederland neerleggen om te bewonen...
Tuurlijk mag dat wel, alleen niet voor nop.
pi_116694565
quote:
Dit geeft leuk het verschil weer tussen huizenprijs en grondprijs.
Nee, dat geeft leuk het verschil weer tussen een ark met en een ark zonder ligplaats. Niet meer, niet minder.
pi_116694639
quote:

De goedkoopste woonark op Marktplaats kost nu 8.500 euro. Met ligplaats (in Groningen) kost een kleinere woonark 99.500 euro. Dit geeft leuk het verschil weer tussen huizenprijs en grondprijs. Bij voldoende beschikbare grond zouden oude flats (net buiten het centrum natuurlijk) ook vrijwel tot nul worden afgeschreven.
Ja, hetzelfde huis in Groningen of in A'dam scheelt ws. ook een factor 3.

En dan liggen Groningen en A'dam nog relatief dicht bij elkaar (zeker in vergeljking met de locaties die hier wel eens aangevoerd worden) :)

Zou dat allemaal komen door te weinig grond/water voor weinig? Zijn toch dezelfde bakstenen?
pi_116709327
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Zou dat allemaal komen door te weinig grond/water voor weinig? Zijn toch dezelfde bakstenen?
Maar andere hersencellen, of apoptose: die van Amsterdammers. Anders kan ik het niet verklaren dat je zo veel betaalt om tussen Amsterdammers te wonen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_116709981
quote:
17s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:41 schreef blomke het volgende:
Maar andere hersencellen, of apoptose: die van Amsterdammers. Anders kan ik het niet verklaren dat je zo veel betaalt om tussen Amsterdammers te wonen.
Ik begrijp sowieso al niet waarom een huis in het centrum van de stad duurder is dan hetzelfde huis in een buitenwijk van die stad. Kennelijk bestaan er toch heel veel mensen die graag in de drukte en herrie zitten en elke dag weer willen vechten om een parkeerplaats. Het zal wel. :D
pi_116710549
Dat zal wel met Amsterdamse hersencellen te maken hebben.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 12 september 2012 @ 22:50:32 #180
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_116716238
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik begrijp sowieso al niet waarom een huis in het centrum van de stad duurder is dan hetzelfde huis in een buitenwijk van die stad. Kennelijk bestaan er toch heel veel mensen die graag in de drukte en herrie zitten en elke dag weer willen vechten om een parkeerplaats. Het zal wel. :D
*Meld zich*

Ik zou voor geen GOUD buiten de ring willen wonen. Misschien nog in Rotterdam of Den Haag. Ik woon liever op 10m2 in de binnenstad dan op 140m2 buiten de stad.

De stilte is niks voor mij. Ik woon het liefst aan een drukke straat. Amsterdam is mij stiekem nog veel te rustig. Alles wat mij ook maar in de verste verte 'dorps' aanvoelt maakt me kriebelig.

Ik zit er ook over te denken om nog een tijdje in Seoul of Shanghai te gaan wonen. Shanghai groeit ongeveer met 1 miljoen inwoners per jaar. Overal bouwprojecten, overal mensen massa's, gigantische gebouwen. Heerlijk :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_116718035
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
*Meld zich*
Dat kon niet uitblijven. 1 van de miljoen zal toch wel reageren?

quote:
Ik zou voor geen GOUD buiten de ring willen wonen. Misschien nog in Rotterdam of Den Haag. Ik woon liever op 10m2 in de binnenstad dan op 140m2 buiten de stad.
En als je dat wilt, terwijl je er ook nog eens dubbel voor moet betalen, dan is dat je goed recht. Begrijpen doe ik het echter niet.

quote:
De stilte is niks voor mij. Ik woon het liefst aan een drukke straat. Amsterdam is mij stiekem nog veel te rustig. Alles wat mij ook maar in de verste verte 'dorps' aanvoelt maakt me kriebelig.
Ik kom af en toe eens in centrum R'dam. Met de auto. Ik moet er niet aan denken dat ik elke dag mezelf door die chaos heen zou moeten worstelen met een gemiddelde snelheid van 15km/u... Wat een ellende... En dan ook nog eens vechten om een parkeerplek (waar je slechts recht op hebt middels een parkeervergunning 8)7 )

quote:
Ik zit er ook over te denken om nog een tijdje in Seoul of Shanghai te gaan wonen. Shanghai groeit ongeveer met 1 miljoen inwoners per jaar. Overal bouwprojecten, overal mensen massa's, gigantische gebouwen. Heerlijk :D
Als je er gelukkig van wordt of denkt te worden moet je dat gewoon doen. Het begrijpen lukt me echter niet.
  woensdag 12 september 2012 @ 23:20:47 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_116718786
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat kon niet uitblijven. 1 van de miljoen zal toch wel reageren?

[..]

En als je dat wilt, terwijl je er ook nog eens dubbel voor moet betalen, dan is dat je goed recht. Begrijpen doe ik het echter niet.

[..]

Ik kom af en toe eens in centrum R'dam. Met de auto. Ik moet er niet aan denken dat ik elke dag mezelf door die chaos heen zou moeten worstelen met een gemiddelde snelheid van 15km/u... Wat een ellende... En dan ook nog eens vechten om een parkeerplek (waar je slechts recht op hebt middels een parkeervergunning 8)7 )

[..]

Als je er gelukkig van wordt of denkt te worden moet je dat gewoon doen. Het begrijpen lukt me echter niet.
Ik kan ook wel begrijpen dat je het niet begrijpt, ik krijg die reactie namelijk veel. :P Maar ik vind het heerlijk om me tussen de mensen te begeven. Een bruisende stad geeft mij een ultiem gevoel. Tuurlijk zijn er ook momenten waarop je er gek van kan worden maar ik blijft altijd gefascineerd zijn door de stad.

De laatste jaren is dat alleen maar erger geworden. Ik mijd dorpen meestal ook. Valt geen reet te zien, is weinig te doen. Het voelt pietlutterig aan, decadent, simpel, saai, stilstaand, alsof je het verleden ingaat. Ik haat het verleden :P Een grote stad geeft je het gevoel van beweging, vooruitgang, techniek, leven, en ook anonimiteit.

Een auto heb ik niet, dus daar kan ik me niet in inleven :P Ik heb nooit langer dan 10 minuten hoeven fietsen naar school, studie, stage, werk.
pi_116722261
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik kan ook wel begrijpen dat je het niet begrijpt, ik krijg die reactie namelijk veel. :P Maar ik vind het heerlijk om me tussen de mensen te begeven. Een bruisende stad geeft mij een ultiem gevoel. Tuurlijk zijn er ook momenten waarop je er gek van kan worden maar ik blijft altijd gefascineerd zijn door de stad.
En velen met jou. Daarom zijn de huizen rondom de stad ook goedkoper, daar wil kennelijk niet iedereen wonen. En in het buitenland zijn ze nog nog goedkoper aangezien geen hond daar wil wonen. (Zelfs voor een nette woonark van 8500,- die je zo naar Duitsland kunt laten slepen is kennelijk geen koper te vinden in NL...)

Maar denk je ook een beetje aan de toekomst? Als je straks kinderen hebt? Wil je die in de stad buiten op straat laten spelen? Of moeten ze verplicht binnenblijven?
  donderdag 13 september 2012 @ 00:09:14 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_116722612
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En velen met jou. Daarom zijn de huizen rondom de stad ook goedkoper, daar wil kennelijk niet iedereen wonen. En in het buitenland zijn ze nog nog goedkoper aangezien geen hond daar wil wonen. (Zelfs voor een nette woonark van 8500,- die je zo naar Duitsland kunt laten slepen is kennelijk geen koper te vinden in NL...)

Maar denk je ook een beetje aan de toekomst? Als je straks kinderen hebt? Wil je die in de stad buiten op straat laten spelen? Of moeten ze verplicht binnenblijven?
Ik had zelf geen betere jeugd kunnen hebben gehad in de stad. Vergeet niet dat, zeker in Amsterdam, ontzettend veel huizenblokken gigantische gezamenlijke binnentuinen hebben. Hele parken zitten er soms verborgen achter een rij huizen waar alleen de bewoners mogen komen. Is ook nog eens een veilige plek waar jonge kinderen al vrij kunnen spelen.
pi_116724361
quote:
2s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik had zelf geen betere jeugd kunnen hebben gehad in de stad. Vergeet niet dat, zeker in Amsterdam, ontzettend veel huizenblokken gigantische gezamenlijke binnentuinen hebben. Hele parken zitten er soms verborgen achter een rij huizen waar alleen de bewoners mogen komen. Is ook nog eens een veilige plek waar jonge kinderen al vrij kunnen spelen.
Ik ben in een zelfde soort huizenblok opgegroeid. Geen achterom, geen brandgang, dus alle tuinen afgesloten van de buitenwereld zeg maar. (toch al gauw 70 a 80 tuinen schat ik.) Toch was ik vaker aan de 'voorkant' aan het spelen dan in de tuin aan de achterkant. Wordt je horizon wat breder van. :P
  donderdag 13 september 2012 @ 00:43:31 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_116724697
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ben in een zelfde soort huizenblok opgegroeid. Geen achterom, geen brandgang, dus alle tuinen afgesloten van de buitenwereld zeg maar. (toch al gauw 70 a 80 tuinen schat ik.) Toch was ik vaker aan de 'voorkant' aan het spelen dan in de tuin aan de achterkant. Wordt je horizon wat breder van. :P
Nah, heb niet het idee dat we met alle kinderen van toen tokkies zijn geworden die op een camping zitten en niet in de buitenwereld durven te komen. :P Iedereen reist er op los. En we speelde ook aan 'de voorkant' :P
pi_116747786
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Mensen: :r
pi_116747849
Het is een afweging, wonen midden in de stad of erbuiten. Faciliteiten dichtbij is erg tof, altijd herrie, gezeik met parkeren etc etc vind ik niet tof.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_116771460
Hee BijVlagenZinvol en een paar anderen:

Dit topic is voor NIEUWS.
Stop dat spammen a.u.b.
Slowchat kan hier.

De langlopende reeks is al vakkundig om zeep geholpen, heel netjes gedaan, jullie hebben er hard voor gewerkt, maar laat dit a.u.b. met rust. Tenzij je nieuws(links) hebt dan.
  Moderator vrijdag 14 september 2012 @ 10:47:47 #190
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116771602
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:42 schreef Istrilyin het volgende:
Hee BijVlagenZinvol en een paar anderen:

Stop dat spammen a.u.b.
Slowchat kan hier.

De langlopende reeks is al vakkundig om zeep geholpen, heel netjes gedaan, jullie hebben er hard voor gewerkt, maar laat dit a.u.b. met rust. Tenzij je nieuws(links) hebt dan.
Ah ja, je spreekt de groep die voor kopen zijn aan zie ik. Maar Huizenmarktnieuwstopic #1: Waar er normaal gepraat kan worden. is natuurlijk een post die wél moet kunnen, en die ook zeker voldoet aan de huisregels van dit topic wou je zeggen?

De langlopende reeks is om zeep geholpen door net zoveel mensen van het anti-koop-kamp he. De hand ook in eigen boezem durven steken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_116772147
@CG:

Je onderschrift klopt niet, de wereld draait vanwege de inertie die de wereldbol heeft

Geld of geen geld, de wereld draait wel door hoor :Y

Vandaar dat ik ook altijd een beetje moet lachen om die banksters die beweren dat de hemel naar beneden komt als zij niet gered worden door de belastingbetaler :')
pi_116772167
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:42 schreef Istrilyin het volgende:
Ehmmm... Dat was ie. Door de moderator is anders besloten. Lees aub een topic door voor je erop meent te moeten reageren.
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:18:06 #193
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116772483
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehmmm... Dat was ie. Door de moderator is anders besloten. Lees aub een topic door voor je erop meent te moeten reageren.
Dat is om te voorkomen dat-ie moet modereren... Jammer, want deze blaat voegt allemaal zo weinig toe. Net als vingertjes wijzen trouwens.
pi_116772624
Moderators zijn overrated.
  Moderator vrijdag 14 september 2012 @ 11:23:02 #195
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116772648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
@CG:

Je onderschrift klopt niet, de wereld draait vanwege de inertie die de wereldbol heeft

Geld of geen geld, de wereld draait wel door hoor :Y

Vandaar dat ik ook altijd een beetje moet lachen om die banksters die beweren dat de hemel naar beneden komt als zij niet gered worden door de belastingbetaler :')
No shit Sherlock? Het onderschrift moet je dan ook niet letterlijk nemen. Jij begrijpt ook goed dat dat een uitdrukking is, maar je moet toch iets hebben om als kapstok voor je opmerking te dienen he :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_116772939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:22 schreef Scorpie het volgende:
Moderators zijn overrated.
Dat is de vraag maar. Maar als er trollen terug kunnen komen met klonen en moderators er vervolgens niets meer aan kunnen doen omdat van hogerhand besloten wordt dat het wel goed is snap ik wel degelijk dat ze op den duur hun functie ook niet al te serieus meer nemen. :D
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:35:54 #197
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_116773095
Even inhoudelijk maar:

quote:
3s.gif Op maandag 10 september 2012 19:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar waarom is het zo erg als er meer hypotheken 'onder water' komen te staan?
Volgens mij zit het probleem dan bij de bank: het onderpand is niet meer genoeg om de lening gedekt te houden, waardoor de banken meer reserves aan moeten houden om zelf de boekhouding in balans te krijgen. Dat is geld dat ze niet uit kunnen lenen om meer geld te verdienen. Een onder-water-hypotheek kost de bank geld.

Ik heb overigens vorige week een hypotheekadviesgesprek gehad, en ik blijft het bizar vinden dat met de huidige regels aflossen je geld kost. Mijn verschil tussen banksparen en annuiteiten was ca 30.000 over de gehele looptijd (50% aflossingsvrij). En dat terwijl je over het afgeloste deel geen rente meer betaald! Dat is gewoon een boete op aflossen.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_116773266
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:35 schreef Clupea het volgende:
Even inhoudelijk maar:

[..]

Volgens mij zit het probleem dan bij de bank: het onderpand is niet meer genoeg om de lening gedekt te houden, waardoor de banken meer reserves aan moeten houden om zelf de boekhouding in balans te krijgen. Dat is geld dat ze niet uit kunnen lenen om meer geld te verdienen. Een onder-water-hypotheek kost de bank geld.

Ik heb overigens vorige week een hypotheekadviesgesprek gehad, en ik blijft het bizar vinden dat met de huidige regels aflossen je geld kost. Mijn verschil tussen banksparen en annuiteiten was ca 30.000 over de gehele looptijd (50% aflossingsvrij). En dat terwijl je over het afgeloste deel geen rente meer betaald! Dat is gewoon een boete op aflossen.
Het is geen boete op aflossen het is een fiscale bonus op schulden houden omdat regeringen keer op keer hebben toegestaan dat ook vage hypotheekconstucties bedacht mochten worden om de fiscale grenzen van de HRA maar op te rekken, en hiermee de banken ook meer winsten te laten maken met zulke producten. 8-)
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:54:05 #199
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_116773698
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is geen boete op aflossen het is een fiscale bonus op schulden houden omdat regeringen keer op keer hebben toegestaan dat ook vage hypotheekconstucties bedacht mochten worden om de fiscale grenzen van de HRA maar op te rekken, en hiermee de banken ook meer winsten te laten maken met zulke producten. 8-)
Potehto potahto.. Het effect is dat mijn adviseur mij afraadt om af te lossen, en dat is in dit geval een juist advies.

Wat mij betreft hoef je mensen niet te dwingen af te lossen, maar je moet het financieel rendabel maken om dat wel te doen.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_116773919
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:54 schreef Clupea het volgende:

[..]

Potehto potahto.. Het effect is dat mijn adviseur mij afraadt om af te lossen, en dat is in dit geval een juist advies.

Wat mij betreft hoef je mensen niet te dwingen af te lossen, maar je moet het financieel rendabel maken om dat wel te doen.
Dat is maar de vraag of het het juiste advies is, ik heb het vermoeden dat een nieuwe regering toch iets gaat doen aan de HRA regels.

Zit je met banksparen ook niet minstens 20 jaar vast aan je product omdat anders de fiscus toch nog een nafheffing stuurt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')