Goed bezig.... hopelijk hebben die mensen allemaal op de VVD gestemd want dan weten ze in ieder geval dat hun HRA in stand blijftquote:Op zondag 16 september 2012 15:17 schreef blomke het volgende:
Ook ouderen met een tijdelijk dienstverband, zoals ik. Overigens, wat is vast. Bij een zustermaatschappij van mijn werkgever, vliegen er ook 75 uit. Van de ene dag op de andere, vast dienstverband of niet.
VVDquote:Op maandag 17 september 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Goed bezig.... hopelijk hebben die mensen allemaal op de VVD gestemd want dan weten ze in ieder geval dat hun HRA in stand blijft![]()
Vervelend is wel dat ze straks in hun nieuwe baan voor een appel en een ei mogen gaan werken.... maar dankzij de VVD hebben ze wel werk.
Zo goed is dat niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 17-09-2012 20:00:50 ]Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
quote:Op maandag 17 september 2012 19:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nou maar eens een beetje nieuws dan maar weer:
http://www.rtl.nl/compone(...)t-naar-nederland.xmlOmdat de bubbel daar nog veel groter is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Hier in het vorige topic (hoe betrouwbaar is dat?) las ik wel dat Belgie de laatste tijd aanzienlijk minder nieuwbouw toestaat. Ondanks dat zie ik nog steeds veel gebouwd worden in Belgie, ruim vrijstaand. Iemand meer informatie over Belgische bouwvergunningen en kavelverkoop?quote:Op maandag 17 september 2012 21:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Omdat de bubbel daar nog veel groter is.
lijkt me ook jaquote:Op maandag 17 september 2012 11:05 schreef Sparqq het volgende:
Iedereen weet toch wat er gaat gebeuren, VVD moet zijn stokpaardje HRA inleveren en de PvdA zal moet tornen aan het ontslagrecht.
dat is een kenmerk van vampieren/uitzuigers heh, de prooi is vaak gewillig (gemaakt)quote:Op zondag 16 september 2012 14:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een grote hoeveelheid bloed. Natuurlijk. Omdat ze de consument houden aan de contracten die ondertekent zijn, waar die mensen zelf bij waren en zo
Kom op man, iemand wordt niet gehypnotiseertquote:Op dinsdag 18 september 2012 12:44 schreef Artimunor het volgende:
[..]
dat is een kenmerk van vampieren/uitzuigers heh, de prooi is vaak gewillig (gemaakt)
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kom op man, iemand wordt niet gehypnotiseertDe bank kan niks TOT de klant een handtekening zet en de klant doet dat helemaal zelf. Die besluit de pen te pakken. Die besluit te tekenen. Er staat niemand bij met een pistool tegen zijn hoofd he.
Als je hoofd een beetje gaat duizelen van de info die krijgt (analogie methet gewillig maken van de prooi) dan ben je een beetje simpel als je reactie daar op is van "wow, ik kan dit niet behappen...weet je wat, per-fec-te basis om dit vooral te tekenen".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ondertussen in Spanje:
De woningprijzen in Spanje daalden in het tweede kwartaal op jaarbasis met 14,4 procent
[ Bericht 9% gewijzigd door Artimunor op 18-09-2012 13:00:57 ]
quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:52 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Echter is dat wel hoe het bij veel mensen gaat op de definitieve reden van tekenen na dan;
Die gaat meer zo van "Ik snap het allemaal dan wel niet maar ik denk dat het niet gevaarlijk is want meneer de adviseur is zo aardig en lijkt het allemaal wel heel goed te weten en ik wil dat huis wel heel erg graag."Ja dat is prima dat dat bij heel veel mensen zo gaat, dat weet ik ook, maar dat is NIET de verantwoordelijkheid van de bank. Als dat je redenering als klant zijnde terwijl je praat over 2 ton (zeg maar even een bedrag) dan moet je je eens achter je oor krabben want dan heb je geen idee waar je mee bezig bent. Je praat niet over 20 euro he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ondertussen in Spanje:
De woningprijzen in Spanje daalden in het tweede kwartaal op jaarbasis met 14,4 procent
Als ik een winkel heb en ik verkoop daar spullen, dan ga ik ook niet met een klant praten over of hij nog wel zijn huur kan betalen of zijn kinderen te eten kan geven als hij bij mij in de winkel staat om een TV te kopen. Dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Als hij mij het bedrag van de TV betaald dan kan ie de tv meenemen, en of dat daarna betekent dat hij de rest van de maand niet meer kan eten weet ik niet, en is ook niet mijn probleem.Breitling - Instruments for Professionals
Kijk eens tegenlicht van gisteren over banken en de maatschappelijke verantwoordelijkheid die deze bedrijven eigenlijk zouden moeten hebben, maar helaas vaak niet meer hebben.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat is prima dat dat bij heel veel mensen zo gaat, dat weet ik ook, maar dat is NIET de verantwoordelijkheid van de bank. Als dat je redenering als klant zijnde terwijl je praat over 2 ton (zeg maar even een bedrag) dan moet je je eens achter je oor krabben want dan heb je geen idee waar je mee bezig bent. Je praat niet over 20 euro he.
Als ik een winkel heb en ik verkoop daar spullen, dan ga ik ook niet met een klant praten over of hij nog wel zijn huur kan betalen of zijn kinderen te eten kan geven als hij bij mij in de winkel staat om een TV te kopen. Dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Als hij mij het bedrag van de TV betaald dan kan ie de tv meenemen, en of dat daarna betekent dat hij de rest van de maand niet meer kan eten weet ik niet, en is ook niet mijn probleem.
quote:Op maandag 17 september 2012 19:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nou maar eens een beetje nieuws dan maar weer:
http://www.rtl.nl/compone(...)t-naar-nederland.xmlJe bedoelt eigenlijk tot belg genaturaliseerde nederlander word weer een nederlander?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Joepiequote:Aantal woningverkopen 16 procent gedaald
Door Anne-Greet Haars
Huizenprijzen blijven dalen, maar minder snel
Het aantal woningverkopen in augustus bedroeg 16,2 procent minder dan een jaar ervoor. Vorige maand wisselden 8384 woningen van eigenaar tegen 10.009 in augustus vorig jaar.
Dat blijkt uit cijfers van het Kadaster. Ten opzichte van juli lag het verkoopcijfer in augustus 12,5 procent hoger. In juli registreerde het Kadaster 7451 transacties.
Alle woningtypen lieten in augustus een daling zien ten opzichte van dezelfde maand in 2011. Het aantal transacties aan tussenwoningen daalde het sterkst, met 18,6 procent.
bron: BNR
Overwaarde incasseren in België en vervolgens profiteren van de gedaalde prijzen in NL.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:27 schreef antfukker het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk tot belg genaturaliseerde nederlander word weer een nederlander?
Het is echt een beetje jammer dat jouw posts altijd doorspekt zijn van (verkapt) plezier om de mensen die in jouw ogen zogenaamde sukkels zijn. Ben eens wat minder gefrustreerd manquote:Op woensdag 19 september 2012 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
Eindelijk weer eens goed nieuws m.b.t. de woningmarkt
[..]
Joepie![]()
![]()
![]()
Nog verdere daling van de verkopen, let maar op de prijzen gaan nog voor het eind van dit jaar sterk dalen. Ik zie al regelmatig woningen te koop staan op funda waar men met tienduizenden euro's in de vraagprijs aan het zakken is.
Sommige huizen moeten immers verkocht worden want de bewoners zijn of overleden of gaan naar het verzorgingstehuis toe. Woning reeds lang afbetaald want ooit voor appel en ei gekocht in de goeie oude tijd, zat ruimte dus om de markt te beconcurreren. Wie gekocht heeft voor de hoofdprijs zit muurvast![]()
' als je niet maximaal leende was je een dief van je eigen portemonnee en huren was je geld over de schutting smijten' en afbetalen was voor 'losers' maar ondertussen weten we wel wie de echte verliezers zijn van dit ponzi spel![]()
We gaan van 'lenen, lenen' naar afbetalen en kopen tegen een redelijke prijs
Ik ben gewoon erg blij met een gezonde correctie van een groot misverstand nl. dat koopwoningen gemetseld zijn met bakstenen van goud.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:22 schreef CoolGuy het volgende:
Het is echt een beetje jammer dat jouw posts altijd doorspekt zijn van (verkapt) plezier om de mensen die in jouw ogen zogenaamde sukkels zijn. Ben eens wat minder gefrustreerd man
Dit is een "rimpel" van het verwachtte verhogen van de overdrachtsbelasting per 1 juli. Hierdoor zijn veel verkopen naar voren gehaald, met als gevolg dat het daarna tijdelijk minder werd om vervolgens weer naar normale waarden te gaan.quote:Ten opzichte van juli lag het verkoopcijfer in augustus 12,5 procent hoger. In juli registreerde het Kadaster 7451 transacties.
Ik was zo verrukt door het goede nieuws dat ik mij even helemaal liet gaanquote:Op woensdag 19 september 2012 11:25 schreef RemcoDelft het volgende:
@CC: Kom op, geen waardeoordelen plaatsen. Feiten en nieuws: prima. Je mening: open een ander topic.
Inderdaad... die OB blijft voorlopig gewoon laag en ik denk dat er nog wel een douceurtje voor de starter aan zit te komen in de vorm van geen OB bij de aanschaf van de eerste woning.quote:Dit is een "rimpel" van het verwachtte verhogen van de overdrachtsbelasting per 1 juli. Hierdoor zijn veel verkopen naar voren gehaald, met als gevolg dat het daarna tijdelijk minder werd om vervolgens weer naar normale waarden te gaan.
Verkopen de afgelopen maanden:
-mei 10182
-juni 16210
-juli 7451
-augustus 8384
Nee, want als de prijzen van huizen dalen daalt ook de hypotheek die je verstrekt krijgt door de bank. Dus effectief ga je daar maar weinig op vooruit. Ik weet heel goed welke verantwoordingen ik ben aangegaan ja. Ik lig daar ook totaal niet wakker van, dus ik brand me ook nergens aan.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben gewoon erg blij met een gezonde correctie van een groot misverstand nl. dat koopwoningen gemetseld zijn met bakstenen van goud.
Straks kunnen jonge mensen gewoon weer voor een redelijk prijs een woning kopen, wel zo prettig.
Dat dit ten kosten zal gaan van de mensen die medeverantwoordelijk zijn voor het opblazen van de zeepbel is pech voor hen.
Maar jij als voorvechter van de eigen verantwoording moet daar natuurlijk niet zo mee zitten want jij weet tenslotte waar je voor getekend hebt en welke verantwoordelijkheden jij bent aangegaan.
Wie zijn billen brand, zal op de blaren zitten. Toch?
Maar CG dat is toch waanzinnig goed nieuws in tijden van ontschulding? Minder schuld terwijl je eenzelfde woning kan kopen, nou... tijd voor een feestjequote:Op woensdag 19 september 2012 11:33 schreef CoolGuy het volgende:
want als de prijzen van huizen dalen daalt ook de hypotheek die je verstrekt krijgt door de bank.
Juist omdat ik mij niet heb laten verleiden tot het spelen van een gevaarlijk piramidespel heb ik weten te voorkomen dat ik heel voorzichtig moet zijn bij het zitten. Ik heb mij namelijk niet laten naaien door de banksters, makelaars en vastgoedmaffiaquote:Maar jij daarentegen, zult in die gewenste situatie nog steeds geen huis kunnen kopen. Jij zit zogezegd al jaren op de blaren, nietwaar?
Oh maar jij bent in de veronderstelling dat als een huis nu 250k moet kosten en jij maar 200k krijgt, dat dat huis straks nog maar 200k kost en jij het dus wel kunt betalen omdat jij 200k krijgt? Jij gaat dan ook minder hypotheek los krijgen van de bank, dus dat huis wat eerst onbereikbaar was, zal dat nu nog steeds zijn.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar CG dat is toch waanzinnig goed nieuws in tijden van ontschulding? Minder schuld terwijl je eenzelfde woning kan kopen, nou... tijd voor een feestje
[..]
Juist omdat ik mij niet heb laten verleiden tot het spelen van een gevaarlijk piramidespel heb ik weten te voorkomen dat ik heel voorzichtig moet zijn bij het zitten. Ik heb mij namelijk niet laten naaien door de banksters, makelaars en vastgoedmaffia![]()
Ooh.... ja.... ik heb nog wel een beetje een trauma van al die keren dat ik gekleineerd werd door al die superleners die mij hard uitlachten toen ik zei dat ik huurde en mij voor de volle 100% liet afpersen door de BD. Maar goed... daar begin ik gelukkig nu weer overheen te komen, de tijd heelt alle wonden![]()
Immers geen zeepbel duurt voor altijd.
Dat huis van 250k gaat natuurlijk eerder richting de 150k, want zoals je weet is er op papier al lang 50k af. Die laatste 50k gaan we de komende jaren zien. Tja... een beetje sparen en dan de rest financieren via een hypotheek omdat je zelf aardig wat inbrengt zal geen probleem zijn voor de bank. Juist de mensen die 100% moeten financieren trekken aan het kortste eind in een markt met dalende prijzen van het onderpand.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:42 schreef CoolGuy het volgende:
Oh maar jij bent in de veronderstelling dat als een huis nu 250k moet kosten en jij maar 200k krijgt, dat dat huis straks nog maar 200k kost en jij het dus wel kunt betalen omdat jij 200k krijgt? Jij gaat dan ook minder hypotheek los krijgen van de bank, dus dat huis wat eerst onbereikbaar was, zal dat nu nog steeds zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |