Met Bush werd iedereen virtueel rijk, door hypotheken aan iedere zot te geven, dat leverde hem de herverkiezing op lquote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:39 schreef waht het volgende:
[..]
Nu ja, waarom dit keer wel en de afgelopen keren niet?
Het is electorale zelfmoord om de hele reserve leeg te laten lopen, en Obama is slim genoeg om dat niet te doen. Hoop ik.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 08:53 schreef SeLang het volgende:
Dat zou echt schandalig zijn. Zo'n strategische reserve is er niet voor niets. Over een tijdje wordt de Perzische golf afgesloten en dan is de strategische reserve leeg omdat Obama stemmen wilde kopen.
Geloof dat Bush hetzelfde deed. Ergens in aanloop naar de verkiezingen de olie rijkelijk laten vloeien hoort er gewoon bij.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 07:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wel erg doorzichtige manier om stemmen te kopen.
Obama wordt steeds wanhopiger.
dat was geen gevaarlijke communist dus dan is het geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:15 schreef waht het volgende:
[..]
Geloof dat Bush hetzelfde deed. Ergens in aanloop naar de verkiezingen de olie rijkelijk laten vloeien hoort er gewoon bij.
Bush heeft dat idd in 2009 na Katrina gedaan. Ik was op dat moment in de VS, en een vriendin van me is toen naar haar ouders in Georgia gereden. Onderweg kwam ze er achter dat er gewoonweg geen benzine te krijgen was, vanwege logistieke problemen veroorzaakt door Katrina. In zo'n geval lijkt het me logisch dat de federale overheid bijspringt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:15 schreef waht het volgende:
[..]
Geloof dat Bush hetzelfde deed. Ergens in aanloop naar de verkiezingen de olie rijkelijk laten vloeien hoort er gewoon bij.
2005, maar inderdaad, na Katrina was het aangesproken en na een andere Cat 5 orkaan is de kans er gewoon dat het weer wordt aangesproken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Bush heeft dat idd in 2009 na Katrina gedaan. Ik was op dat moment in de VS, en een vriendin van me is toen naar haar ouders in Georgia gereden. Onderweg kwam ze er achter dat er gewoonweg geen benzine te krijgen was, vanwege logistieke problemen veroorzaakt door Katrina. In zo'n geval lijkt het me logisch dat de federale overheid bijspringt.
Benzineprijs laag/lager houden omdat Iran onder een embargo zit, geloof ik. 't is een tikkie frivool, eens. Benzineprijzen in Nederland zijn van ca 1.5 euro in mei 2010 (bron) naar iets van 1.72 - 1.75 euro gegaan. 1 euro is, net zoals toen, ca. 1.2 - 1.25 dollar.quote:De reden die nu gegeven wordt om de SOR aan te spreken zijn puur gebaseerd op de prijs van benzine. Geen idee hoe het in Nederland is, maar wij hebben hier in Japan al twee jaar lang dezelfde benzineprijzen. Kwestie van de waarde van je munt op peil houden.
Deze kerel heeft $1 miljard (!) geld van klanten laten verdwijnen waar hij helemaal niet met z'n poten aan had mogen zitten omdat klanten accounts wettelijk gescheiden moeten zijn van het geld van het bedrijf.quote:„A criminal investigation into the collapse of the brokerage firm MF Global and the disappearance of about $1 billion in customer money is now heading into its final stage without charges expected against any top executives.
After 10 months of stitching together evidence on the firm’s demise, criminal investigators are concluding that chaos and porous risk controls at the firm, rather than fraud, allowed the money to disappear, according to people involved in the case.
[…]
In the most telling indication yet that the MF Global investigation is winding down, federal authorities are seeking to interview the former chief of the firm, Jon S. Corzine, next month, according to the people involved in the case. Authorities hope that Mr. Corzine, who is expected to accept the invitation, will shed light on the actions of other employees at MF Global.
Those developments indicate that federal prosecutors do not expect to file criminal charges against the former New Jersey governor. Mr. Corzine has not yet received assurances that he is free from scrutiny, but two rounds of interviews with former employees and a review of thousands of documents have left prosecutors without a case against him, say the people involved in the investigation who spoke on the condition of anonymity.“
http://dealbook.nytimes.c(...)n-loss-at-mf-global/
quote:„Mr. Corzine, in a bid to rebuild his image and engage his passion for trading, is weighing whether to start a hedge fund, according to people with knowledge of his plans. He is currently trading with his family’s wealth.“
http://www.volkskrant.nl/(...)te-Romney-neer.dhtmlquote:Mitt Romneys running mate Paul Ryan liet zich eerder ontvallen dat Rage Against The Machine zijn favoriete band is. De gitarist van de groep, Tom Morello, heeft inmiddels laten weten 'not amused' te zijn met deze fan. In een vernietigend artikel sabelt hij de kandidaat-vicepresident neer en noemt hem 'de verpersoonlijking van de machine waar onze muziek tegen raast'.
quote:Don't mistake me, I clearly see that Ryan has a whole lotta "rage" in him: A rage against women, a rage against immigrants, a rage against workers, a rage against gays, a rage against the poor, a rage against the environment. Basically the only thing he's not raging against is the privileged elite he's groveling in front of for campaign contributions.
Read more: http://www.rollingstone.c(...)120816#ixzz23org7qpf
You like the sound but not the lyrics?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:52 schreef Lyrebird het volgende:
Hehe, RATM is ook mijn favoriete groep.
Zoiets ja. Ritmisch, melodieus. Ik heb het helemaal niet op rap (praatmuziek), maar bij RATM past het prima bij de muziek. Het briljante bij RATM komt trouwens uit de zanger, Zach de la Rocha (nota bene de grootste Marxist van het viertal), die met "One day as a lion" liet zien over veel meer muzikaliteit te beschikken dan de rest van z'n bandleden, die er met Audioslave weinig van bakten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
You like the sound but not the lyrics?
Strategische stemmenreserve.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 08:53 schreef SeLang het volgende:
Dat zou echt schandalig zijn. Zo'n strategische reserve is er niet voor niets. Over een tijdje wordt de Perzische golf afgesloten en dan is de strategische reserve leeg omdat Obama stemmen wilde kopen.
Die wanhoop is begrijpelijk, met het sterrenteam Ryan-Romney als tegenstander en een ruime voorsprong in de peilingen,quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 07:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wel erg doorzichtige manier om stemmen te kopen.
Obama wordt steeds wanhopiger.
Bush verhoogde de terreurdreigingsindicatie voor politiek gewin.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:15 schreef waht het volgende:
[..]
quote:
quote:Paul Ryan, Mitt Romney's vice-presidential running mate, sold stock in US banks on the same day he attended a confidential meeting where top level officials disclosed the sector was heading for a deep crisis.
The congressman on Monday denied profiting from information gleaned from the meeting on 18 September 2008 when Federal Reserve chairman Ben Bernanke, then treasury secretary Hank Paulson and others outlined their fears for the banking sector. His office said he had no control over the trades.
Public records show that on the same day as the meeting, Ryan sold stock in troubled banks including Wachovia and Citigroup and bought shares in Goldman Sachs, Paulson's old employer and a bank that had been disclosed to be stronger than many of its rivals. The sale was not illegal at the time.
Not long after the meeting, Wachovia's already troubled share price went into free fall. It plunged 39% on the afternoon of 26 September alone as investors worried the bank would collapse. It was eventually taken over by Wells Fargo for $15bn, a fraction of its former value.
En uit morele overtuiging. Jazeker.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Bush verhoogde de terreurdreigingsindicatie voor politiek gewin.
Dat klopt, ik denk dat het ver gedaan is met de westerse wereld. Een verstandig persoon die bereid zich alvast voor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:42 schreef Synthercell het volgende:
De enige uitweg voor de Amerikanen (en ons) is deze:
[ afbeelding ]
Dat exonereert Obama natuurlijk nog niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Bush verhoogde de terreurdreigingsindicatie voor politiek gewin.
Nee.quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat exonereert Obama natuurlijk nog niet.
Aan alles komt een einde, maar het gaat nooit snel, noch is het spectaculair of relevant voor de mensen die het meemaken. Dat welvaart en macht richting het oosten verschuiven kan elke mafkees je al minstens twintig jaar vertellen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:52 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat klopt, ik denk dat het ver gedaan is met de westerse wereld. Een verstandig persoon die bereid zich alvast voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |