Ik denk dat de financiële hulp het nuttigst is, plus hulp bij het afluisteren van mensen en drones. Militair krijgt de regering volgens mij nauwelijks hulp en dat gaat de regering dan ook opbreken. Daarnaast heeft de regering daadwerkelijk nog flink wat steun onder de bevolking.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Helaas. Ik had gehoopt dat het regime opeens zou imploderen zoals in Libië het geval was. Heel gek is dat eigenlijk ook niet hij ontvangt veel hulp van bondgenoten. Zonder was hij allang gevallen, denk ik.
http://us2.campaign-archi(...)18c8c82&e=56e97e05ccquote:Following the conflicting reports on the defection of Syria’s Vice President Farouq al-Sharaa yesterday, Syrian Foreign Minister Waleed al-Muallim tweeted today that al-Sharaa will be replaced by the Minister of Interior Mohammad al-Sha’aar without giving more details on the reasons behind this change. Regime forces murdered 15 people in the Damascus suburb of al-Tal. The bodies were then identified as close relatives of Deputy Secretary-General of al-Baath Party Abdullah Al-Ahmar who is believed to be incarcerated by the regime.
Waar is de Twitter account? Dan vertaal ik het wel.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:16 schreef Monidique het volgende:
Meer geruchten, van gisteren:
[..]
http://us2.campaign-archi(...)18c8c82&e=56e97e05cc
Commentaar van Joshua Landis: "This suggests that the Baath Party is dead and that most top civilian Sunnis are jumping overboard. The Assad Army is well on its way to becoming an Alawite militia."
Is er iemand die Arabisch kan lezen en het twitter-account van deze minister kan bekijken?
Dat weet ik helaas niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:37 schreef rakotto het volgende:
[..]
Waar is de Twitter account? Dan vertaal ik het wel.
Ik denk het wel. Met militaire hulp bedoel ik ook niet alleen in de vorm van soldaten, wapens, munitie, training, advies en ook die drones vallen er ook onder. Maar hij krijgt niet genoeg zo blijkt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat de financiële hulp het nuttigst is, plus hulp bij het afluisteren van mensen en drones. Militair krijgt de regering volgens mij nauwelijks hulp en dat gaat de regering dan ook opbreken.
Een jaar geleden had ik je zeker gelijk gegeven, maar ik denk dat de support vooral de afgelopen maanden is afgenomen. De financiële hulp uit de businessclass is opgedroogd bijvoorbeeld. Grote stakingen tot in de rijke gedeeltes van Damascus. En het afgelopen half jaar heb ik geen enkel fatsoenlijke pro-Assad demonstratie gezien, ook niet toen de veiligheid in Damascus en Aleppo nog prima was. Dat heeft er misschien ook meer mee te maken dat vrijwel heel Syrië nu getroffen wordt en Assad duidelijk aan de verliezende hand is.quote:Daarnaast heeft de regering daadwerkelijk nog flink wat steun onder de bevolking.
quote:
quote:Een woordvoerster van het Witte Huis reageerde zeer sceptisch op de suggestie dat het Syrische regime bereid zou zijn te praten over het ontslag van Assad. 'We hebben de verslagen van de persconferentie van de vicepremier gezien. Eerlijk gezegd hebben we niet iets vreselijks nieuws gehoord', aldus woordvoerster Victoria Nuland.
Daar heb je zeker gelijk in. Dat die pro-Assad demonstraties niet meer gezien worden zegt ook veel natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Met militaire hulp bedoel ik ook niet alleen in de vorm van soldaten, wapens, munitie, training, advies en ook die drones vallen er ook onder. Maar hij krijgt niet genoeg zo blijkt.
[..]
Een jaar geleden had ik je zeker gelijk gegeven, maar ik denk dat de support vooral de afgelopen maanden is afgenomen. De financiële hulp uit de businessclass is opgedroogd bijvoorbeeld. Grote stakingen tot in de rijke gedeeltes van Damascus. En het afgelopen half jaar heb ik geen enkel fatsoenlijke pro-Assad demonstratie gezien, ook niet toen de veiligheid in Damascus en Aleppo nog prima was. Dat heeft er misschien ook meer mee te maken dat vrijwel heel Syrië nu getroffen wordt en Assad duidelijk aan de verliezende hand is.
quote:Minstens tien doden bij sektarisch geweld in Libanon
Bij gevechten in het Libanese Tripoli tussen sunnitische moslims en Alawieten zijn vannacht zeker tien mensen omgekomen. Inwoners noemden het geweld het ergste sinds het einde van de burgeroorlog in 1990.
Dat schrijft persbureau Reuters. Meer dan honderd mensen raakten al gewond toen gevechten uitbarstten op de sektarische breuklijn tussen de sunnitische wijk Bab al-Tabbaneh en de Alawitische wijk Jebel Mohsen. Het geweld is een weerspiegeling van het Syrische conflict, waar de voornamelijk sunnitische rebellen het opnemen tegen het Alawitische regime van president Bashar al-Assad.
Formulering van de zin misschien? Anders weet ik het ook niet hoor, er is gewoon een Tripoli in Libanon Chooselifequote:
Is al een half jaar aan de gang, alleen zitten tussen de gevechten nog wel wat pauzes van een aantal weken. In Syrië gaat het iedere dag door.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:16 schreef TargaFlorio het volgende:
Verbaas me dat het daar al niet eerder begonnen is.
Goh. Echt, meen je niet ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:56 schreef Chooselife het volgende:
Lol. Libanon heeft een eigen plaatsje dat Tripoli heet.
Serieus, nog nooit van gehoord? Nooit wat gelezen over de kruisvaarders? Libanese burgeroorlog? Een stad van bijna een half miljoen inwoners noem ik geen plaatsjequote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:56 schreef Chooselife het volgende:
Lol. Libanon heeft een eigen plaatsje dat Tripoli heet.
Jordanië? Ik weet dat men daar bang voor was omdat er veel stammen door Jordanië en Syrië lopen, maar ik heb er tot nu nog niks van gezien. Linkje?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:57 schreef De_Guidance het volgende:
Dus het geweld heeft zich uitgebreid naar Libanon en Jordanië en de toegenomen PKK-aanslagen in Turkije hebben zeer waarschijnlijk hier ook iets mee van doen.
Echt een kruidvat, dat Syrië.
quote:
quote:Damascus is maar een van de vele fronten waar het regime van president Bashar Assad stand probeert te houden. Er wordt zwaar gevochten om de controle over de noordelijke stad Aleppo, terwijl er ook op kleinere schaal wordt gestreden in zuidelijke, oostelijke en centrale regio’s.
twitter:THE_47th twitterde op donderdag 23-08-2012 om 08:48:13If u or ur family is in #Damascus, stock up & stay at home & try to avoid going out as much as possible. All chatter is abt mjr escalations. reageer retweet
Onrust zaaierij....quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
twitter:THE_47th twitterde op donderdag 23-08-2012 om 08:48:13If u or ur family is in #Damascus, stock up & stay at home & try to avoid going out as much as possible. All chatter is abt mjr escalations. reageer retweet
De westerse media laat jouw die demonstraties niet meer zien, maar ze zijn er wel.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:10 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in. Dat die pro-Assad demonstraties niet meer gezien worden zegt ook veel natuurlijk.
Sinds wanneer vind jij youtube een betrouwbare bron?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:01 schreef mr_jack het volgende:
[..]
De westerse media laat jouw die demonstraties niet meer zien, maar ze zijn er wel.
Gisteren was er zelfs een grote demonstratie pro-assad in aleppo
gewoon ff zoeken op youtube en je vind ze wel, de NOS zal ze je niet laten zien...
Wij gebruiken dat soort "bronnen" ook, maar dan is het propaganda?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:08 schreef mr_jack het volgende:
ze zeggen dat beelden meer zeggen dan 1000 woorden.
Ondanks dat kun je natuurlijk beelden ook manipuleren, anti-dateren, etc.
Verder heb ik het van horen en zeggen dat er die demo was.
van ooggetuigen (discutabel, ik weet het), maar ook van reuters :
"
The Reuters news agency is reporting that Syrian state television has aired footage of a demonstration in support of Bashar al-Assad, the Syrian president, in the city of Aleppo.
"
bron : Aljazera Syria live blog..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |