abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115613118

quote:
Samenvatting: D66 wethouder zegt zelf, op eigen initiatief, haar baan op. Naar verluidt omdat ze de baan lastig vindt te combineren met haar gezinsleven. Vervolgens maakt ze gewoon gebruik van de wachtgeldregeling van maar liefst ¤ 5 692,15 per maand!
Dit is toch schaamteloos. In elk normaal beroep kan je geen aanspraak maken op WW wanneer je zelf ontslag neemt omdat je dan verwijtbaar werkeloos bent. Vooral van de D66 vind ik dit vrij typisch omdat die toch voorstander zijn van het versoberen van de WW en het versoepelen van het ontslagrecht. Als een politicus vervolgens nota bene zélf ontslag neemt vind Pechthold het volkomen normaal dat er dan riant wachtgeld overgemaakt wordt.

En dan het argument van die Pechthold. Als publiek figuur heb je niet van de een op de andere dag een andere baan. :') Voor een bekend landelijk politicus is dit misschien nog een argument, maar toch niet voor een wethouder uit een provinciestad?

De reden dat ik dit topic open is dat ik me afvraag of er ook niet-politici zijn die voorstander zijn van wachtgeldregelingen in deze vorm. Ik ben benieuwd.

Dat wachtgeld er is voor als iemand als gevolg van politieke omstandigheden ontslag -moet- nemen, is nog wel te verdedigen. Maar dat iemand vanwege persoonlijk omstandigheden ontslag neemt en dan maandelijks ¤ 5 692,15 opstrijkt, gaat er bij mij niet in.

Als mijn baan te zwaar is kan ik ook geen ontslag nemen. En als ik mijn werk niet meer leuk zou vinden, zou ik ook pas op kunnen zeggen als ik iets nieuws gevonden heb. Ik zie niet in waarom deze politicus niet had kunnen solliciteren.

Dat Pechthold dit verdedigt geeft eens te meer aan wat voor soort man het is.
pi_115613231
Wachtgeld. :') Gaat nergens meer over, ze vragen maar lekker een uitkering aan als ze hun baan verliezen. :{w En als ze ontslag nemen hebben ze gewoon nergens recht op.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_115613261
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:54 schreef Rezania het volgende:
Wachtgeld. :') Gaat nergens meer over, ze vragen maar lekker een uitkering aan als ze hun baan verliezen. :{w
Als ik mijn baan opzeg krijg ik geen uitkering hoor. Dan ben ik verwijtbaar werkeloos.
pi_115613290
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:55 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als ik mijn baan opzeg krijg ik geen uitkering hoor. Dan ben ik verwijtbaar werkeloos.
Zie edit. ;)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:59:28 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_115613550
quote:
Als publiek figuur heb je niet van de een op de andere dag een andere baan.
En als gewoon figuur wel?! :')
pi_115613793
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

En als gewoon figuur wel?! :')
Iedereen die wil werken kan werken is een door VVD'ers en D66'ers veel gebezigd adagium.
pi_115614190
Ik ben voorstander. Als politicus komt het vask voor dat je zelf opstapt, maar dat eigenlijk onder druk van de Raad/Tweede Kamer/partij/coalitie doet. Dat is dus eigenlijk een verkapt soort ontslag. Geen recht op uitkering in zo 'n geval is raar. Verder kan je, veel eerder dan bij ander werk, je baan buiten eigen schuld kwijtraken ( val kabinet/coalitie).
De hoogte en duur kan wat mij betreft wel wat minder.
pi_115614656
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik ben voorstander. Als politicus komt het vask voor dat je zelf opstapt, maar dat eigenlijk onder druk van de Raad/Tweede Kamer/partij/coalitie doet. Dat is dus eigenlijk een verkapt soort ontslag.
Ja, dat gaf ik ook al aan. In dit geval is het echter politiek gerelateerd. Als je dus geen zin meer hebt om te werken kan je er gewoon mee kappen en doorbetaald worden.

Ik begrijp wel dat deze regelgeving lastig aan te pakken is, want als je dit zou aanpassen dan creëert zou iemand vanzelf wel een politiek conflict bij wijze van spreken. Ik vind deze situatie echter absurd. Het zou de D66 sieren als ze zich hier van distantiëren, zeker gezien de grote mond die ze opzetten over het versoberen van regelgeving m.b.t. bescherming van normale werknemers.
pi_115616730
Het zou inderdaad beter zijn om het een beetje gelijk te trekken met de normale WW.

Dat je in de politiek zit wil niet zeggen dat je in eens recht moet hebben op een beter sociaal vangnet.
pi_115617319
quote:
13s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:52 schreef Ludd het volgende:
Dat Pechthold dit verdedigt geeft eens te meer aan wat voor soort man het is.
Farizeer.
  Moderator woensdag 15 augustus 2012 @ 22:02:14 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_115617905
quote:
Ik ben voorstander. Als politicus komt het vask voor dat je zelf opstapt, maar dat eigenlijk onder druk van de Raad/Tweede Kamer/partij/coalitie doet. Dat is dus eigenlijk een verkapt soort ontslag. Geen recht op uitkering in zo 'n geval is raar. Verder kan je, veel eerder dan bij ander werk, je baan buiten eigen schuld kwijtraken ( val kabinet/coalitie).
helemaal mee eens

alleen in dit geval (geen zin meer want het combineert niet leuk met mijn gezinnetje) vind ik dat ze er geen recht op heeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_115618072
quote:
Ik ben voorstander. Als politicus komt het vask voor dat je zelf opstapt, maar dat eigenlijk onder druk van de Raad/Tweede Kamer/partij/coalitie doet. Dat is dus eigenlijk een verkapt soort ontslag. Geen recht op uitkering in zo 'n geval is raar.
Ja, maar dat kun je ook doortrekken naar het bedrijfsleven. Dat ze (goedkoop) van je af willen en daarom een werknemer eruit proberen te 'treiteren' en iemand dusdaning onder druk zetten en manipuleren dat de werknemer uiteindelijk zelf op stapt. Gebeurt vaak genoeg. En als gewone man krijg je dan ook niks.
quote:
Verder kan je, veel eerder dan bij ander werk, je baan buiten eigen schuld kwijtraken ( val kabinet/coalitie).
Als een bedrijf failliet gaat of drastisch gaat reorganiseren kan een werknemer ook plotseling en buiten zijn schuld om zijn baan kwijtraken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_115618686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ja, maar dat kun je ook doortrekken naar het bedrijfsleven. Dat ze (goedkoop) van je af willen en daarom een werknemer eruit proberen te 'treiteren' en iemand dusdaning onder druk zetten en manipuleren dat de werknemer uiteindelijk zelf op stapt. Gebeurt vaak genoeg. En als gewone man krijg je dan ook niks.

[..]

Als een bedrijf failliet gaat of drastisch gaat reorganiseren kan een werknemer ook plotseling en buiten zijn schuld om zijn baan kwijtraken.
Daarom staat er ook 'veel eerder'. Natuurlijk kan het bij 'gewoon' werk ook voorkomen, maar in percentage gewoon veel minder vaak.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 02:10:10 #14
321876 Cherna
Fuck the System
pi_115629946
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Iedereen die wil werken kan werken is een door VVD'ers en D66'ers veel gebezigd adagium.
Dat is waar en een netwerk zal ze heus wel hebben opgebouwd. Pechthold geeft er een mooie draai aan. De grachtengordel komt niets tekort.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_115638801
Mooi CV ook, nog nooit gewerkt voor een normaal bedrijf:

http://www.linkedin.com/in/marleenhuizingh

Oja, deze is ook mooi:

quote:
Voor bestuurders geldt in Nederland een wachtgeldregeling en conform de geldende regels heeft Marleen Huizingh recht op maximaal twee jaar wachtgeld. De keuze om al dan niet gebruik te maken van de wachtgeldregeling is een individuele keuze en geen zaak van de partij. Natuurlijk hebben ook bestuurders recht op een sociaal vangnet bij werkloosheid. D66 ziet dat de wachtgeldregeling zoals deze nu bestaat riant is en is dan ook voor een versobering voor de wachtgeldregeling voor landelijke en lokale politici. Hiervoor heeft D66 in het recente verleden een aantal voorstellen in de Tweede Kamer ingediend.
http://d66deventer.nl/news/item/i/143
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:21:39 #16
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_115639415
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:02 schreef sp3c het volgende:
alleen in dit geval (geen zin meer want het combineert niet leuk met mijn gezinnetje) vind ik dat ze er geen recht op heeft
Wat op zich ook al heel raar is, want daar had ze in Doesburg ook al achter kunnen komen. Daar was ze wethouder, ook maar voor een paar maandjes, om dan voor het grote geld in Deventer te gaan, terwijl ze tegelijkertijd ook nog eens 'programmamanager vrijetijdseconomie' was. Nu is ze in Deventer alleen nog wethouder en opeens valt het niet meer te combineren. 8)7

[ Bericht 11% gewijzigd door Zelva op 16-08-2012 13:42:00 ]
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:31:41 #17
39333 Zelva
pi_115639771
Oh ja, niet toevallig ook dat ze net langer dan 3 maanden blijft zitten. Anders had ze maar 6 maanden recht op wachtgeld.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:34:11 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_115639868
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:49:37 #19
39333 Zelva
pi_115640424
quote:
De baan als wethouder van Deventer noemt Huizingh in de regionale pers veeleisend en uitdagend en vergt een inzet van bijna 24 uur per dag. Door privé-omstandigheden zegt ze daar onvoldoende invulling aan te kunnen geven. Daarom legt ze per 20 augustus haar functie als wethouder van Deventer neer.
http://www.doesburgdirect(...)-deventer/#more-8080

24 uur per dag. _O-

Echt te hilarisch dit.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 augustus 2012 @ 13:52:36 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_115640529
Echt kansloos dit. :r
Die zat er dus alleen voor het geld en voor de rest niks.
Gadverdamme. :r
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:55:18 #21
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_115640617
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:49 schreef Zelva het volgende:

[..]

http://www.doesburgdirect(...)-deventer/#more-8080

24 uur per dag. _O-

Echt te hilarisch dit.
Het is voor een 9-tot-5 slaaf waarschijnlijk ook moeilijk te bevatten wat een wethouder allemaal doet en dat er ook buiten kantoortijden aanspraak op je gedaan kan worden.

Het is nu eenmaal zo geregeld dat voor politieke functies wachtgeld bestaat omdat de baanzekerheid na een verkiezingsronde weg kan zijn. Dit soort uitzonderingsgevallen heb je ook. Waarom zou je er geen gebruik van maken als het kon ? Ik zou het ook doen, evenals al die boeroepers die nu lopen te stijgeren.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:56:30 #22
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_115640665
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:52 schreef Netsplitter het volgende:
Echt kansloos dit. :r
Die zat er dus alleen voor het geld en voor de rest niks.
Gadverdamme. :r
Plaats anders nog even een :r

Zo komt je afkeer net niet geloofwaardig over.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:00:19 #23
39333 Zelva
pi_115640795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:55 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Het is voor een 9-tot-5 slaaf waarschijnlijk ook moeilijk te bevatten wat een wethouder allemaal doet
Ik weet ontzettend veel van de gemeentepolitiek, vanuit een journalistieke invalshoek dat wel, maar 24 uur is echt achterlijk schromelijk overdreven, zeker voor zo'n stadje als Deventer, en zeker in de recesperiode die Huizinghs 'ambtstermijn' ook nog eens voor een groot gedeelte omvatte. Het is geen Den Haag hoor, waar je op elk moment ter verantwoording kunt worden geroepen. Een extra onverwachte vergadering bijvoorbeeld omdat er iets groots aan de hand is al een unicum voor een gemeente, iets wat bijna nooit voorkomt.

En midden in de nacht word je al helemaal niet gestoord door iemand, tenzij er echt een enorme ramp gebeurt en dan nog alleen de burgemeester.

quote:
Het is nu eenmaal zo geregeld dat voor politieke functies wachtgeld bestaat omdat de baanzekerheid na een verkiezingsronde weg kan zijn. Dit soort uitzonderingsgevallen heb je ook. Waarom zou je er geen gebruik van maken als het kon ? Ik zou het ook doen, evenals al die boeroepers die nu lopen te stijgeren.
Het grote probleem is dat mevrouw Huizingh puur weggaat om het wachtgeld te kunnen opstrijken en het rustiger wil hebben. Daar kan wachtgeld nooit voor bedoeld geweest zijn, ook al klopt het volgens de letter van de wet wel.

Ze doet haar best maar, maar voor mevrouw 'graaier' Huizingh is inderdaad maar één toepasselijke smiley, en dat is :r, net zoals die smiley terecht is voor iedereen die opzichtig misbruikt maakt van regelingen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Zelva op 16-08-2012 14:06:13 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 augustus 2012 @ 14:01:45 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_115640859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:56 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Plaats anders nog even een :r

Zo komt je afkeer net niet geloofwaardig over.
:r
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_115640987
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:55 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als wethouder ga je naar de gemeenteraad en zeg je dat je de vergadering niet hebt voorbereid omdat je meer tijd aan je gezin hebt gespendeerd en dat vaker gaat doen, dan word je weggestuurd en krijg je dus wel wachtgeld. Dat is gewoon ook geen oplossing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')