abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115331280
DEVENTER - Vertrekkend wethouder Marleen Huizingh (D66) wil gebruik maken van de wachtgeldregeling. Dat laat ze weten via woordvoerder Maarten-Jan Stuurman van de gemeente Deventer. Op 20 juli maakte Huizingh na nog geen vier maanden bekend eind augustus als wethouder te stoppen. ,,Ze wil aanspraak maken op de wachtgeldregeling'', zegt Stuurman. ,,Maar zo kort mogelijk. Ze is op zoek naar een andere baan, wil vlot aan het werk. Ze wil het tot het minimale beperken."

Huizingh reageert niet persoonlijk richting deze krant: meerdere telefoontjes en het inspreken van haar voicemail bleken vergeefs. Via Stuurman reageert ze nader op haar plotselinge vertrek, alhoewel de gemeentewoordvoerder niet alle antwoorden heeft.

Zo blijft onduidelijk wat de Lochemse vindt van de kritiek in de Deventer politiek. Carlo Verhaar (GroenLinks) noemde de verklaring van Huizingh dat ze 'om privé-redenen niet meer in staat is het drukke wethoudersbestaan' in te vullen te summier.

Verhaar pleitte voor meer openheid om speculaties te voorkomen, bijvoorbeeld over financiële lijken in de kast. Op de vraag wat Huizingh vindt van die roep om openheid, kreeg Stuurman geen antwoord. ,,Daar zegt ze niks over", rapporteert hij.

In de politiek wordt alom gemeld dat Huizingh de wethouderspost niet meer kan combineren met de zorg voor de kinderen thuis.

Bron: http://www.destentor.nl/r(...)af-van-wachtgeld.ece

De wachtgeldregeling bedraagt E 5.692,15 per maand.

Ik ben werkelijk sprakeloos van dit gedrag, hoe diep kun je zinken als Nederlandse politicus ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_115331422
Dat is toch logisch? De meeste wethouders zeggen hun baan op om voor de gemeente te werken. Dat is voor veel mensen toch een flinke sprong in het diepe. Vooral omdat je er als wethouder zomaar uit kunt vliegen. Verder bestaat de wachtgeldregeling gewoon, dus ja.

En dat mens geeft toch aan dat ze op zoek is naar een nieuwe baan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:46:49 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_115331560
Wat een dramaqueen-topic. Philomena Bijlhout was nog geen dag staatssecretaris en die kreeg ook wachtgeld. Of zullen we Charl Schwietert nog eens aanhalen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:46:58 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_115331568
Maar als ik een gewone baan heb en die zelf opzeg krijg ik echt geen uitkering van het UWV van 5700,- per maand.
pi_115331650
In de politiek wordt alom gemeld dat Huizingh de wethouderspost niet meer kan combineren met de zorg voor de kinderen thuis.

Dus ze wilt huismoeder worden en 5700¤ bruto verdienen?

zeg nu zelf, welke moderne vrouw zou daar niet voor kiezen?

ipv haar persoonlijk aan te vallen, moet de wet worden verandert.
Propaganda will never die out. Intelligent men must realize that propaganda is the modern instrument by which they can fight for productive ends and help to bring order out of chaos.
pi_115331674
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:46 schreef TR08 het volgende:
Maar als ik een gewone baan heb en die zelf opzeg krijg ik echt geen uitkering van het UWV van 5700,- per maand.
Ageer dan tegen het concept wachtgeldregeling en ga niet lopen zaniken dat iemand gebruik maakt van de mogelijkheden die voorhanden zijn.
pi_115331772
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:38 schreef cempexo het volgende:
De wachtgeldregeling bedraagt E 5.692,15 per maand.
Hoe kom je bij dit bedrag?

ETA: laat maar, al gevonden.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:53:31 #8
14320 TR08
pi_115331798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ageer dan tegen het concept wachtgeldregeling en ga niet lopen zaniken dat iemand gebruik maakt van de mogelijkheden die voorhanden zijn.
Ik vind dat ook een kutregeling. Zo kut dat ik ook vind dat politici die uit principe niet zouden moeten gebruiken. Helemaal als je er zelf de brui aan geeft en niet er zelf uit gekickt wordt.
pi_115331840
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:53 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik vind dat ook een kutregeling. Zo kut dat ik ook vind dat politici die uit principe niet zouden moeten gebruiken. Helemaal als je er zelf de brui aan geeft en niet er zelf uit gekickt wordt.
Mwoah, vind eigenlijk vooral dat de duur van de wachtgeldregeling te lang is.
pi_115331842
Het concept wachtgeld regeling is niet meer van deze tijd. Als we zien hoeveel er al van de WW afgeknabbeld is in de loop der jaren is de wachtgeldregeling een heel luxe iets wat niet meer kan in deze tijd van bezuinigen.

Verder weten we ook nog eens dat D66 het ontslagrecht wil verspeoelen waardoor werknemers er nog makkelijker uitgedonderd kunnen worden dus zou men ook meteen met het onstlagrecht natuurlijk de complete wachtgeld regeling moeten aanpassen aan de WW. Want het argument voor de riante wachtgeldregeling was altijd dat je er zomaar uitgedonderd kan worden, dat kan dadelijk met hun onzalige ontslagrecht plannen iedereen gebeuren.
pi_115331914
Wat een trieste TT.

Ze maakt gebruik van de aanwezige regels, maar zoals Koos ook al zegt kan het allemaal wat minder lang en minder riant met het wachtgeld in het algemeen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 9 augustus 2012 @ 13:58:55 #12
14320 TR08
pi_115334357
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, vind eigenlijk vooral dat de duur van de wachtgeldregeling te lang is.
Waarom lopen die lui niet gewoon mee in de werkeloosheids uitkeringen van het UWV net als ieder ander?
pi_115898588
Met waardering voor de andere deelnemers maar ik vind de reactie van Hexagon toch wel de beste...
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:14:23 #14
321876 Cherna
Fuck the System
pi_115900045
Het concept van de wachtgeldregeling moet men aanpassen. Ze neemt overigens zelfs het besluit om te stoppen. In het bedrijfsleven krijg je dan niet eens WW als je zelf besluit je ontslag te nemen.

Maar typisch iets van D66 om het goede voorbeeld te geven. Zelf voor het ontslagrecht etc maar de grachtengordel moet ontzien worden. Dat noemt men dan liberaal. Het doet me gelijk aan hun kernpunt de gekozen burgemeester denken waar destijds het kabinet(Thom de Graaf) op gevallen was. Achteraf werd Thom burgemeester in Nijmegen en dat zonder het gekozen burgemeesterschap maar aangewezen door de kroon.

Wat een klucht was me dat zeg.
En weer willen ze het hebben over de gekozen burgemeester.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_115900813
Dat gaat D66 stemmen kosten.

O wacht, we hebben het over de opportunisten van D66.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115904305
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:39 schreef Lyrebird het volgende:
Dat gaat D66 stemmen kosten.

O wacht, we hebben het over de opportunisten van D66.
Als toch bij elke vorm van bedenkelijk gedrag van politici op lokaal niveau mensen massaal van partij zouden moeten wisselen, dan zouden peilingen in de VS helemaal niet meer relevant zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_115906235
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als toch bij elke vorm van bedenkelijk gedrag van politici op lokaal niveau mensen massaal van partij zouden moeten wisselen, dan zouden peilingen in de VS helemaal niet meer relevant zijn.
Zijn ze dat dan? De enige peiling die echt telt zijn de verkiezingen zelf. ;)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115907048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zijn ze dat dan? De enige peiling die echt telt zijn de verkiezingen zelf. ;)
Goed uitgevoerde peilingen zijn een prima momentopname en geven uiteindelijk een vrij redelijke indicatie indien er geen plotselinge gebeurtenissen zijn die de boel radicaal omgooien.
Als bij elk nieuwtje over falende, frauderende of misdragende lokale politici hevig zouden fluctueren, dan zou elke momentopname zinloos zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_115915021
om maar even mijn eigen post te quoten uit een vorig wachtgeldtopic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:05 schreef Asphias het volgende:
samenvatting: http://www.raadvanstate.n(...)ting/?summary_id=115
of het hele advies: http://www.raadvanstate.n(...)/?advicepub_id=10267
kortom: de RvS kijkt even kritisch naar de vraag of we de wachtgeldregeling niet moeten behouden ivm betrouwbaarheid van politici (het "ben ik morgen mijn baan kwijt als ik nu dit rampenkabinet laat vallen? denk het wel, dus ik blijf het tegen mijn zin maar steunen"-argument).
maar de grootste kritiek komt op de terugwerkende kracht van het wetsvoorstel, en het niet/slecht informeren van gemeentes e.d.

kortom, goede punten waar een orgaan als dit gewoon kritisch op moet blijven letten. maarja, dat is natuurlijk iets te genuanceerd om in de telegraaf te zetten.

editje:
en waarom het niet vanzelfsprekend is om de rechten van de politici gelijk te stellen aan die van gewone burgers?

(3) Zoals de ongewisheid die inherent is aan de vervulling van politieke ambten. Deze ambten kennen, naar hun aard, bij voorbeeld niet de althans voor werknemers gebruikelijke regels voor de bescherming bij ontslag.

omdat de politiek dus geen ontslagbescherming heeft in tegenstelling tot gewone werknemers.

en nog andere motivaties uit het stuk om de wachtgeldregeling toch niet helemaal af te breken:
(4) Bij de hoogte en duur van de wachtgeldregeling heeft steeds vooropgestaan dat voorkomen moet worden dat betrokkenen gedurende hun ambtstermijn beïnvloed zouden worden door zorg over het vinden van een nieuwe betrekking na afloop van de ambtstermijn. Hoe korter de termijn, des te groter dat risico. Een tweede oogmerk was om te voorkomen dat betrokkenen nog voor het eind van hun ambtstermijn al zouden gaan zoeken naar nieuwe betrekkingen vanwege de beperktheid van de wachtgeldperiode. Nog weer een andere overweging was om de onmiskenbare drempels die er zijn voor personen op wie een beroep wordt gedaan om een politiek ambt te aanvaarden, te compenseren door een ruime wachtgeldregeling, mochten zij onverhoeds weer 'op straat komen te staan'.

kortom: er zijn genoeg goede redenen om de wachtgeldregeling niet zomaar weg te gooien.
pi_115915706
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:19 schreef Asphias het volgende:

[..]

kortom: er zijn genoeg goede redenen om de wachtgeldregeling niet zomaar weg te gooien.
In dit geval nam ze zelf het initiatief om ontslag te nemen daar ze haar baan niet aankon. Dat is dus niet in overeenstemming met het doel van de wachtgeldregeling.

Als je dat al na 4 maanden doet dan heeft dat niets te maken met het werk maar alles dat ze
kennelijk te hoog gegrepen heeft.

Ze heeft zelf besloten om op basis van een vrije keuze die baan aan te gaan en niet onder druk van de politiek. en al helemaal niet onder druk van de burger.

[ Bericht 4% gewijzigd door cempexo op 23-08-2012 17:39:56 ]
pi_115915931
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is toch logisch? De meeste wethouders zeggen hun baan op om voor de gemeente te werken. Dat is voor veel mensen toch een flinke sprong in het diepe. Vooral omdat je er als wethouder zomaar uit kunt vliegen. Verder bestaat de wachtgeldregeling gewoon, dus ja.

En dat mens geeft toch aan dat ze op zoek is naar een nieuwe baan?
Dus dit. Die walgelijke Hollandse hetze tegen hooggeplaatsten (bankiers, hoge Ned. ambtenaren, Eurocraten) is werkelijk nergens op gebaseerd. Hoge bomen vangen uiteraard veel wind, maar dit gaat nergens meer over.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_115918543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:39 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Dus dit. Die walgelijke Hollandse hetze tegen hooggeplaatsten (bankiers, hoge Ned. ambtenaren, Eurocraten) is werkelijk nergens op gebaseerd. Hoge bomen vangen uiteraard veel wind, maar dit gaat nergens meer over.
Mensen proberen de ergenissen vanwege hun waardeloze leventje op andere af te reageren.
pi_115918592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:19 schreef Asphias het volgende:

Toch vreemd dat politieke partijen zelf als de dood zijn voor onzekerheid maar die onzekerheid wel aan de burgers willen opdringen.
pi_115918661
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:50 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Toch vreemd dat politieke partijen zelf als de dood zijn voor onzekerheid maar die onzekerheid wel aan de burgers willen opdringen.
en ondertussen die onzekerheid ook gewoon bij zichzelf opdringen:
http://www.volkskrant.nl/(...)htgeldregeling.dhtml

maar gewoon wat roepen over dat alle politici graaiers zijn is veel makkelijker natuurlijk. ;(
pi_115919016
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:53 schreef Asphias het volgende:

maar gewoon wat roepen over dat alle politici graaiers zijn is veel makkelijker natuurlijk. ;(
one-liners ook...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')