is 1+1 geen 2 dan?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeer bijzondere redenatie weer. Wel knap hoe je elke keer verbanden weet te leggen compleet vanuit het niets.
Je probeert je maar wat fatsoenlijker te gedragen en dit is een waarschuwing.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik wil ook iets hebben voor de simpele van geest hier op FOK.
Je verdedigt het i.i.g. met hand en tand...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dat is mijn ideaal en compleet gefaald/
Bijzonder.
Daar heb ik dan ook iets voor, kijk eens wat wikipedia zegt over eerste levensbehoeften:quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik wil ook iets hebben voor de simpele van geest hier op FOK.
Het enige wat ik jou hoor doen is schamperen en ontkennen. Verteld jij dan eens wat er zo goed is aan inflatie en ongedekt geld....quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In je voorbeeld niet direct inderdaad.
Je gebruikt die zin zoals een Jehova's getuige teksten uit de bijbel. Je basht een heel artikel vanwege de inleiding. Hoe kunnen we dan inhoudelijk discussiėren?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar heb ik dan ook iets voor, kijk eens wat wikipedia zegt over eerste levensbehoeften:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Primair_goed
"In de economie spreekt men over inkomenselasticiteit. Het primaire goed heeft een inkomenselasticiteit van +1 of minder. Het is inelastisch: mensen kopen het sowieso, hoe duur het ook is, vanwege de levensbehoefte."
Zo'n artikel gebruiken in dat voorbeeld is dus gewoon ontzettend dom en een bewijs van onkunde.
Ik denk dat ik gewoon iets sneller lees dan jij.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het artikel heb ik geplaatst 6 minuten voor jouw domme reactie. Je hebt het niet eens gelezen dus ben je nu aan het trollen.
[ afbeelding ]
De nadelen van deflatie heb ik hier al toegelicht. Net zoals dat de nadelen van de goudstandaard ook evident zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het enige wat ik jou hoor doen is schamperen en ontkennen. Verteld jij dan eens wat er zo goed is aan inflatie en ongedekt geld....
Niet voor mij. Waarom zou ik me inspannen als het enige wat ik ervoor terugkrijg een paar Euro's zijn? een waardeloze valuta. Speelbal van technocraten en politici. Laat die Euro maar bestaan maar sta het dan ook toe dat mensen zelf een eigen munt uit kunnen geven waarin ze betaald kunnen worden en elkaar onderling mee kunnen betalen. Ik heb al meer Euro's dan ik uit kan geven, bezit alles wat ik bezitten wil en heb geen schulden. Ik wil een valuta die zijn waarde behoud zodat mijn uitgestelde consumptie later net zoveel waard is als nu.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De nadelen van deflatie heb ik hier al toegelicht. Net zoals dat de nadelen van de goudstandaard ook evident zijn.
Dat mag al en die is er ook.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet voor mij. Waarom zou ik me inspannen als het enige wat ik ervoor terugkrijg een paar Euro's zijn? een waardeloze valuta. Speelbal van technocraten en politici. Laat die Euro maar bestaan maar sta het dan ook toe dat mensen zelf een eigen munt uit kunnen geven waarin ze betaald kunnen worden en elkaar onderling mee kunnen betalen. Ik heb al meer Euro's dan ik uit kan geven, bezit alles wat ik bezitten wil en heb geen schulden. Ik wil een valuta die zijn waarde behoud zodat mijn uitgestelde consumptie later net zoveel waard is als nu.
Je hebt bijvoorbeeld Bitcoin, wat nooit inflateert. Je zou ook gewoon goud kunnen kopen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
O ja? Welke valuta is dat dan?
En niets staat je in de weg om allerlei transacties te doen met ruilgoederen. dat wordt niet algemeen geaccpeteerd maar met je zogenaamde libertarische vriendjes onderling kan dat prima.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
O ja? Welke valuta is dat dan?
Goud heb ik al maar daar kan je niet mee betalen. Bitcoin is een leuk concept maar ik wil er ook gewoon goederen en diensten mee kunnen kopen in de analoge wereld.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:00 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Je hebt bijvoorbeeld Bitcoin, wat nooit inflateert. Je zou ook gewoon goud kunnen kopen.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En niets staat je in de weg om allerlei transacties te doen met ruilgoederen. dat wordt niet algemeen geaccpeteerd maar met je zogenaamde libertarische vriendjes onderling kan dat prima.
Dan moet je iedereen overtuigen Bitcoins te accepteren. Maar dat heb je ook in een libertarische wereld.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Goud heb ik al maar daar kan je niet mee betalen. Bitcoin is een leuk concept maar ik wil er ook gewoon goederen en diensten mee kunnen kopen in de analoge wereld.
Ik vraag me juist af hoe je inhoudelijk denkt te kunnen discussiėren als je zulke teksten serieus neemt. Verder is die zin maar een klein onderdeel van een geheel belachelijk verhaal.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je gebruikt die zin zoals een Jehova's getuige teksten uit de bijbel. Je basht een heel artikel vanwege de inleiding. Hoe kunnen we dan inhoudelijk discussiėren?
Met de Gulden van 1800 kocht je evenveel in 1899....De Gulden van 1900 is 232 Guldens in 2012quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vraag me juist af hoe je inhoudelijk denkt te kunnen discussiėren als je zulke teksten serieus neemt. Verder is die zin maar een klein onderdeel van een geheel belachelijk verhaal.
Overigens is het stuk volledig onjuist over het ontbreken van inflatie in die perioden, de inflatie en deflatie zorgden dat het prijspeil gemiddeld rond de nul uitkwam maar er was wel degelijk inflatie in bepaalde jaren.
Heus waarquote:
Niet geheel correct. Met die gulden van 1800 kocht je ongeveer de helft minder in 1900 ((althans volgens het CBS)quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met de Gulden van 1800 kocht je evenveel in 1899....De Gulden van 1900 is 232 Guldens in 2012
Zoals ik al zei, geen realiteitszin meer te bekennen hier. Als dit doorgevoerd zou worden, zou innovatie compleet stilvallen. Waarom nog nieuwe producten of diensten ontwikkelen als je er geen voordeel mee kunt behalen? Daar komt bij dat geld met een vaste waarde de kloof tussen rijk en arm sterk vergroot. Er is een compleet gebrek aan nivellering bij inkomens, luxe producten zullen duur blijven en dus buiten het bereik van het grootste deel van de bevolking blijven en doordat er geen nieuwe producten meer ontwikkeld worden verloederd het land en kunnen we niet meer concurreren meer het buitenland.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet voor mij. Waarom zou ik me inspannen als het enige wat ik ervoor terugkrijg een paar Euro's zijn? een waardeloze valuta. Speelbal van technocraten en politici. Laat die Euro maar bestaan maar sta het dan ook toe dat mensen zelf een eigen munt uit kunnen geven waarin ze betaald kunnen worden en elkaar onderling mee kunnen betalen. Ik heb al meer Euro's dan ik uit kan geven, bezit alles wat ik bezitten wil en heb geen schulden. Ik wil een valuta die zijn waarde behoud zodat mijn uitgestelde consumptie later net zoveel waard is als nu.
Dat zal wel maar ik dacht dat het artikel het over de VS had. Je weet vast wel van de panic van 1837 en zo.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met de Gulden van 1800 kocht je evenveel in 1899....De Gulden van 1900 is 232 Guldens in 2012
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |