abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115640583
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:52 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De ironie in deze post.....
Het laat zien dat het libertarisme inderdaad al vanuit de theorie nooit zal werken in de echte wereld.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:56:44 #52
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_115640672
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het laat zien dat het libertarisme inderdaad al vanuit de theorie nooit zal werken in de echte wereld.
Waarom zou een maatschappij waarin mensen op basis van vrijwilligheid handelen bij voorbaat al van de hand worden gewezen? :?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:57:39 #53
379943 Paper_Tiger
pi_115640707
quote:

[..]

Wat is er vreemd aan het hebben van een valuta die zijn waarde behoud?
pi_115640732
quote:

[..]

Het huidige systeem werkt in de praktijk ook al niet, dus wat nu? Blijven we het stervende paard gewoon slaan zodat hij nog een stapje of twee maakt of nemen we een nieuw paard waar we weer een aantal jaren mee vooruit kunnen. Dat is de keuze waar men voor staat, het huidige systeem is niet houdbaar en als ik Roemer en Pechtold hoor praten over schulden terwijl ze er beide groot voorstander van zijn dan zakt de moed al helemaal in mijn schoenen.
Het lijkt een beetje op het idee dat ik naar een witte muur aan het kijken ben en dat de rest toch echt beweert dat diezelfde muur niet wit maar zwart is.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:58:23 #55
379943 Paper_Tiger
pi_115640739
Wat is er raar aan gelijke kansen voor iedereen?
pi_115640797
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waarom zou een maatschappij waarin mensen op basis van vrijwilligheid handelen bij voorbaat al van de hand worden gewezen? :?
Omdat de mens van nature niet "goed" is en dus niet per definitie de vrijwilligheid van andere mensen respecteert.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:00:34 #57
379943 Paper_Tiger
pi_115640804
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:58 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het huidige systeem werkt in de praktijk ook al niet, dus wat nu? Blijven we het stervende paard gewoon slaan zodat hij nog een stapje of twee maakt of nemen we een nieuw paard waar we weer een aantal jaren mee vooruit kunnen. Dat is de keuze waar men voor staat, het huidige systeem is niet houdbaar en als ik Roemer en Pechtold hoor praten over schulden terwijl ze er beide groot voorstander van zijn dan zakt de moed al helemaal in mijn schoenen.
Het lijkt een beetje op het idee dat ik naar een witte muur aan het kijken ben en dat de rest toch echt beweert dat diezelfde muur niet wit maar zwart is.
Hoewel de huidige partijen het op kleine punten oneens zijn bieden ze allemaal soortgelijke oplossingen. Het zijn die oplossingen die ons gebracht hebben waar we niet zijn. Ze denken de brand te kunnen blussen met benzine.
pi_115640837
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat is er vreemd aan het hebben van een valuta die zijn waarde behoud?
Dat beweer ik niet. Ik beweer enkel dat de libertarische ideologie niet kan en zal werken.

En welke munt heb je het dan over? Zo'n munt heeft nog nooit bestaan volgens mij, dus vreemd is het wel.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet. Ik beweer enkel dat de libertarische ideologie niet kan en zal werken.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:01:47 #59
379943 Paper_Tiger
pi_115640863
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Omdat de mens van nature niet "goed" is en dus niet per definitie de vrijwilligheid van andere mensen respecteert.
Maar zijn die 150 zetels die we met onze stemmen mogen vullen dan straks allemaal bezet door mensen die wel goed zijn en die ons in bedwang moeten houden?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:02:20 #60
379943 Paper_Tiger
pi_115640879
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En welke munt heb je het dan over? Zo'n munt heeft nog nooit bestaan volgens mij, dus vreemd is het wel.

[..]

De hele 19e eeuw was er geen inflatie......
pi_115640938
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:58 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het huidige systeem werkt in de praktijk ook al niet, dus wat nu?
Oh? volgens mij zijn we welvarender dan ooit te voren.
quote:
Blijven we het stervende paard gewoon slaan zodat hij nog een stapje of twee maakt of nemen we een nieuw paard waar we weer een aantal jaren mee vooruit kunnen.
Helaas is het voorgestelde paard zo kreupel als maar zijn kan... En is dat stervende paard er nog niet zo beroerd aan toe.

quote:
Dat is de keuze waar men voor staat, het huidige systeem is niet houdbaar en als ik Roemer en Pechtold hoor praten over schulden terwijl ze er beide groot voorstander van zijn dan zakt de moed al helemaal in mijn schoenen.
Een Pechtold gaat voor minstens een begrotingsevenwicht, zelfs GL gaat voor een begrotingsevenwicht zodat op termijn de schulden kleiner worden.
En een staatsschuld an sich is niet zo'n punt.
pi_115640971
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:02 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De hele 19e eeuw was er geen inflatie......
Dit is een wat vage reactie op mijn vraag.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:06:24 #63
379943 Paper_Tiger
pi_115641021
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is een wat vage reactie op mijn vraag.
Geld was toen gedekt door goud. Geld kan je makkelijk bijdrukken goud niet.
pi_115641100
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh? volgens mij zijn we welvarender dan ooit te voren.
Is dat zo? Waar zit die welvaart dan in? Als ik hier en daar op het internet lees dat elke Nederlander met een schuld van rond de 15.000 Euro word geboren dan hebben we geen welvaart maar leven we slechts op de pof.
quote:
[..]

Helaas is het voorgestelde paard zo kreupel als maar zijn kan... En is dat stervende paard er nog niet zo beroerd aan toe.
Het stervende paard krijgt heel de tijd morfine toegediend in de vorm van bailouts. En waar komt de rekening te liggen.......?
quote:
[..]

Een Pechtold gaat voor minstens een begrotingsevenwicht, zelfs GL gaat voor een begrotingsevenwicht zodat op termijn de schulden kleiner worden.
En een staatsschuld an sich is niet zo'n punt.
Ik kan Pechtold niet serieus nemen, een man die zijn eigen ideologie zo heeft verloochend heeft geen recht van spreken meer.
Ook is heel dat programma van D66 erg tegenstrijdig en totaal niet representatief voor zijn eigen idealen.
pi_115641106
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Welk geld, al het geld of doel je op een specifieke munt? Er werd geen goud gewonnen in die periode? Uit welk onderzoek blijkt dat de prijzen voor de goederen van 1800-1899 gelijk zijn gebleven? Zijn de lonen ook niet veranderd in de periode?
Spanje heeft door een gigantische instroom van goud uit haar koloniën regelmatig te maken gehad met gigantische inflatie ondanks, of juist dankzij dat goud.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:08:55 #66
379943 Paper_Tiger
pi_115641112
en lees hier waarom een vrije markt en deflatie juist goed zijn voor iedereen. http://recessietrends.blo(...)ng-inflatie-het.html
pi_115641181
Voor economische vragen verwijs ik trouwens graag door naar Peter Schiff, de man die al heel wat heeft voorspeld.
pi_115641209
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:08 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Is dat zo? Waar zit die welvaart dan in? Als ik hier en daar op het internet lees dat elke Nederlander met een schuld van rond de 15.000 Euro word geboren dan hebben we geen welvaart maar leven we slechts op de pof.
Is dat de netto schuld of ben je vergeten alle bezittingen mee te nemen?
quote:
[..]

Het stervende paard krijgt heel de tijd morfine toegediend in de vorm van bailouts. En waar komt de rekening te liggen.......?
Maar het heeft nog volop kans op genezing. Met het kreupele paard weet je zeker dat je nergens komt.

[..]
quote:
Ik kan Pechtold niet serieus nemen, een man die zijn eigen ideologie zo heeft verloochend heeft geen recht van spreken meer.
Ook is heel dat programma van D66 erg tegenstrijdig en totaal niet representatief voor zijn eigen idealen.
Leuk :).
pi_115641232
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Regels worden door de aso's en criminelen waarvoor ze bedoelt zijn met voeten getreden en beperken de 'normale' mens.
Ja dat klopt inderdaad, gelukkig wel. Het geeft echter niet aan dat de chaos niet groter wordt als men de "gewone mens" ook de regels afneemt.
pi_115641289
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
en lees hier waarom een vrije markt en deflatie juist goed zijn voor iedereen. http://recessietrends.blo(...)ng-inflatie-het.html
Wat een bagger verhaal zeg.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:13:34 #71
379943 Paper_Tiger
pi_115641290
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:14:09 #72
379943 Paper_Tiger
pi_115641314
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat een bagger verhaal zeg.
Wat is er bagger aan?
pi_115641334
[/quote]
[
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dat de netto schuld of ben je vergeten alle bezittingen mee te nemen?
Dan nog is de welvaart maar relatief, je kan nooit spreken over welvaart als je leeft op de pof.
quote:
[..]

Maar het heeft nog volop kans op genezing. Met het kreupele paard weet je zeker dat je nergens komt.
Dat roep je nu al een aantal topics lang maar onderbouwing ho maar.
quote:
[..]

[..]

Leuk :).
Als het een comedy show was had ik er wel om kunnen lachen.
pi_115641338
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat is er bagger aan?
Er staat geen onderbouwing waarom deflatie goed zou zijn.
pi_115641386
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:10 schreef PKRChamp het volgende:
Voor economische vragen verwijs ik trouwens graag door naar Peter Schiff, de man die al heel wat heeft voorspeld.
Zit hij ook op Fok!?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:18:27 #76
379943 Paper_Tiger
pi_115641469
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:14 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Er staat geen onderbouwing waarom deflatie goed zou zijn.
Het artikel heb ik geplaatst 6 minuten voor jouw domme reactie. Je hebt het niet eens gelezen dus ben je nu aan het trollen.
pi_115641488
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:14 schreef PKRChamp het volgende:
[

[..]

Dan nog is de welvaart maar relatief, je kan nooit spreken over welvaart als je leeft op de pof.

[..][/q]In welke periode was de welvaart dan hoger dan nu het geval is?
quote:
Dat roep je nu al een aantal topics lang maar onderbouwing ho maar.
Dat je het niet wilt lezen is niet direct mijn probleem ;). Ik vind het prima dat je blijft geloven in een utopische maakbaarheidssamenleving. Ik pas er echter voor omdat ik besef tot wat voor diepe ellende dat leidt...

[..]
quote:
Als het een comedy show was had ik er wel om kunnen lachen.
Mooi :).
pi_115641505
Het lijkt mij toch logisch dat je liever deflatie als inflatie kan hebben.
pi_115641552
quote:
Was ik toevallig net aan het lezen en daar staat niet bepaald exact wat je claimt. En het is al helemaal geen antwoord op de vragen die ik je stelde.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:21:14 #80
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_115641567
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik heb respect voor je persoonlijke overtuigingen, maar je begint je in deze reeks topics steeds meer af te sluiten voor de realiteit. Geld bij blijven drukken is in alle gevallen een doodsteek voor de samenleving, ook in het libertarisme.

Zelf zou ik graag ook naar een op grondstoffen gebaseerde samenleving toe willen zoals die wordt omschreven in het Venus Project, maar ik zie ook in dat de huidige samenleving daar nog lang niet aan toe is. Misschien dat daar over een jaar of 100 wel aandacht voor komt, maar voorlopig is het een fantasie.

Ik wil dus zeggen dat je best afwijkende ideeën mag hebben (ik ben zelf ook sterk progressief), maar realiteitszin is net zo belangrijk. Fabeltjes gaan niet voor verbetering zorgen in de komende 4 jaren.
pi_115641579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:19 schreef PKRChamp het volgende:
Dat is maar de vraag, het leidt tot uitstel van grote aankopen (volgend jaar is het immers goedkoper) en dalende lonen (dat ligt psychologisch niet zo prettig).
pi_115641580
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:19 schreef PKRChamp het volgende:
Als je schulden hebt niet.
pi_115641621
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[

[..]

[..]
In welke periode was de welvaart dan hoger dan nu het geval is?[/quote]Dat is een beetje lastig te zeggen als je een industrieele revolutie heb gehad en alles in opbouw was.
Maar ik heb hier een voorbeeldje, Henry Ford betaalde meer geld aan zijn werknemers dan wie dan ook in een tijd dat er niet zoiets bestond als een vakbond of een overheid die met regelgeving en enorme belastingen de welvaart herverdeelde.
quote:
[..]

Dat je het niet wilt lezen is niet direct mijn probleem ;). Ik vind het prima dat je blijft geloven in een utopische maakbaarheidssamenleving. Ik pas er echter voor omdat ik besef tot wat voor diepe ellende dat leidt...
Je baseert je mening slechts op aannames.
pi_115641676
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat is er bagger aan?
" Want wat als de voedselprijzen elke maand dalen? Dit zou volgens deze economen een verschikking zijn. Mensen zouden dan wachten met eten en de landbouwsector zou instorten... Totale onzin; mensen consumeren wát en wannéér ze willen op basis van hun behoeften en vermogen."
Dat kan hij toch niet serieus nemen. Er is volgens mij geen econoom die beweert dat zoiets geldt voor eerste levensbehoeften. Als je op die manier een punt probeert te onderbouwen ben je knettergek of denk je dat jouw lezers knettergek zijn.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:24:42 #85
379943 Paper_Tiger
pi_115641677
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:21 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik heb respect voor je persoonlijke overtuigingen, maar je begint je in deze reeks topics steeds meer af te sluiten voor de realiteit. Geld bij blijven drukken is in alle gevallen een doodsteek voor de samenleving, ook in het libertarisme.

Zelf zou ik graag ook naar een op grondstoffen gebaseerde samenleving toe willen zoals die wordt omschreven in het Venus Project, maar ik zie ook in dat de huidige samenleving daar nog lang niet aan toe is. Misschien dat daar over een jaar of 100 wel aandacht voor komt, maar voorlopig is het een fantasie.

Ik wil dus zeggen dat je best afwijkende ideeën mag hebben (ik ben zelf ook sterk progressief), maar realiteitszin is net zo belangrijk. Fabeltjes gaan niet voor verbetering zorgen in de komende 4 jaren.
Het Libertarime wil nu juist GEEN geld bijdrukken. Die willen niet dat de valuta waar we allemaal voor moeten werken een speelbal is van de politiek. We willen juist dat ons geld is afgedekt door een waarde in goud om te voorkomen dat onze uitgestelde consumptie minder waard wordt. Het is de huidige politiek die ons extra belast in de vorm van inflatie en stijgende prijzen.
pi_115641734
het CBS rekent voor de 19e eeuw overigens een bescheiden, maar niet afwezige, prijsindex van 100 (1800) tot ca 150 (1900).
pi_115641737
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag, het leidt tot uitstel van grote aankopen (volgend jaar is het immers goedkoper) en dalende lonen (dat ligt psychologisch niet zo prettig).
Integendeel, als je geld steeds meer waard word dan ben je juist geneigd om grotere aankopen te doen. Maar sowieso draait een economie niet op consumeren maar op produceren. Het gaat om het sparen van geld zodat er geinvesteerd kan worden niet dat je het geld direct weer uitgeeft want daar word niemand op de lange termijn wijzer van.
Vreemd dat we dit als kinderen allemaal leren maar wanneer de mensen in de politiek gaan dan gooien we dat allemaal overboord en is schulden maken het devies.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:27:12 #88
379943 Paper_Tiger
pi_115641766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

" Want wat als de voedselprijzen elke maand dalen? Dit zou volgens deze economen een verschikking zijn. Mensen zouden dan wachten met eten en de landbouwsector zou instorten... Totale onzin; mensen consumeren wát en wannéér ze willen op basis van hun behoeften en vermogen."
Dat kan hij toch niet serieus nemen. Er is volgens mij geen econoom die beweert dat zoiets geldt voor eerste levensbehoeften. Als je op die manier een punt probeert te onderbouwen ben je knettergek of denk je dat jouw lezers knettergek zijn.
Ik denk nu hooguit dat jij knettergek bent. Misschien begrijp je dit beter:

pi_115641771
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:22 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je doet zelf niet anders. Of wou je beweren dat je ideale samenlevingsvorm al eens op enige schaal ergens met succes is toegepast?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:28:23 #90
379943 Paper_Tiger
pi_115641800
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je doet zelf niet anders. Of wou je beweren dat je ideale samenlevingsvorm al eens op enige schaal ergens met succes is toegepast?
Het enige wat we zeker weten is dat die van jouw gefaald heeft....
pi_115641827
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:26 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Integendeel, als je geld steeds meer waard word dan ben je juist geneigd om grotere aankopen te doen.
Waarom niet nog een jaartje doorsparen, dan is je geld veel meer waard...
quote:
Maar sowieso draait een economie niet op consumeren maar op produceren. Het gaat om het sparen van geld zodat er geinvesteerd kan worden niet dat je het geld direct weer uitgeeft want daar word niemand op de lange termijn wijzer van.
En bij deflatie is uitgeven veel onaantrekkelijker dan bij inflatie.
pi_115641844
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Probeer het eens zonder kinderachtige plaatjes en filmpjes aub.
pi_115641856
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:22 schreef PKRChamp het volgende:
Wil niet vervelend doen, maar je hele libertarische visie is gebaseerd op aannames.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_115641869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het Libertarime wil nu juist GEEN geld bijdrukken. Die willen niet dat de valuta waar we allemaal voor moeten werken een speelbal is van de politiek. We willen juist dat ons geld is afgedekt door een waarde in goud om te voorkomen dat onze uitgestelde consumptie minder waard wordt. Het is de huidige politiek die ons extra belast in de vorm van inflatie en stijgende prijzen.
Dat is een vreemde gedachte. Stel nu eens dat wij een kleine economie zijn en voor 10000 iksen aan goud hebben en dus maken we 10000 iksen als munt. Voor een iks kun je een brood kopen en nu wil ik 11.000 broden kopen, dat kan dan niet omdat we geen goud genoeg hebben of moeten we net doen alsof goud meer waard is geworden en dus brood goedkoper?
pi_115641874
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:28 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het enige wat we zeker weten is dat die van jouw gefaald heeft....
Dat is knap. Wat is 'mijn' samenlevingsvorm dan precies?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2012 14:30:37 ]
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:32:14 #96
379943 Paper_Tiger
pi_115641927
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom niet nog een jaartje doorsparen, dan is je geld veel meer waard...

[..]

En bij deflatie is uitgeven veel onaantrekkelijker dan bij inflatie.
Bij deflatie spaar je zelf voor je pensioennering, zorgkosten en wat niet meer. Hoef je niet meer op de zak van een ander te teren omdat je het uit angst voor deflatie over de balk hebt gesmeten en je jezelf dik in de schulden hebt gestoken. De enige die daar voordeel uit halen zijn je geldverstrekker en de politiek.
pi_115641933
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat moet je dan maar helemaal zelf weten.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:33:06 #98
379943 Paper_Tiger
pi_115641959
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Probeer het eens zonder kinderachtige plaatjes en filmpjes aub.
Ik wil ook iets hebben voor de simpele van geest hier op FOK.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:33:24 #99
379943 Paper_Tiger
pi_115641969
quote:
10s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is knap. Wat is 'mijn' samenlevingsvorm dan precies?
De huidige.
pi_115641973
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Bij deflatie spaar je zelf voor je pensioennering, zorgkosten en wat niet meer. Hoef je niet meer op de zak van een ander te teren omdat je het uit angst voor deflatie over de balk hebt gesmeten en je jezelf dik in de schulden hebt gestoken. De enige die daar voordeel uit halen zijn je geldverstrekker en de politiek.
Zeer bijzondere redenatie weer. Wel knap hoe je elke keer verbanden weet te leggen compleet vanuit het niets :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')