abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115642399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:40 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik zou geen DLs in de Smith doen. Echt niet. Ook al heb je geen andere manier om de oefening te doen, dan liever gewoon niet.
Kan gewoon. Wel heel goed op je form letten. Heb zelf ook uit materiaal gebrek tot 115 kilo in de smith gedeadlift. Nog nooit last gehad van een blessure hierdoor.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_115642439
Wat moet ik nu doen? Wel of niet? :')

Voeten half onder de bar, iets door mijn knieën, schouders naar achter, holle rug, naar voren/boven kijken, spieren aanspannen, benen strekken, rug strekken.
pi_115642559
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:47 schreef Vinniiee het volgende:

Voeten half onder de bar, iets door mijn knieën, schouders naar achter, holle rug, naar voren/boven kijken, spieren aanspannen, benen strekken, rug strekken.
Zou persoonlijk wel doen. Heb het ook gedaan en er geen last mee gehad. Wel goede form hebben uiteraard.
pi_115642629
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:50 schreef Push. het volgende:

[..]

Zou persoonlijk wel doen. Heb het ook gedaan en er geen last mee gehad. Wel goede form hebben uiteraard.
Ik heb er ook geen last van, beetje spierpijn nu, maar ach. Zo'n ramp is dat niet?
Zie verder nooit iemand een DL doen, en zelden een squat, maar naar mijn idee is mijn form wel goed. Ik train alleen dus kan ook niet makkelijk laten filmen.
pi_115642664
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:47 schreef Vinniiee het volgende:

Buikspieren aanspannen, je traps/schouders omhoog doen en vooruit kijken. Toen ik nog aan deadliften deed, raakten mijn schenen de bar aan. Daarna schraapte ik de bar langs mn schenen. Zo heb ik het geleerd van Rippetoe.
pi_115642694
Duw jezelf vanuit je hielen rechtop, Vinniebrah, terwijl je je borst gewoon recht omhoog laat gaan. Desnoods je tenen omhoogkrullen zodat je echt vanuit je hielen 'duwt'. Schouderbladen boven de bar.
pi_115642721
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:53 schreef squatbro het volgende:

[..]

Buikspieren aanspannen, je traps/schouders omhoog doen en vooruit kijken. Toen ik nog aan deadliften deed, raakten mijn schenen de bar aan. Daarna schraapte ik de bar langs mn schenen. Zo heb ik het geleerd van Rippetoe.
Volgens mij doe ik dat al inderdaad, kan het me zo niet herinneren, zal er morgen op letten.
Letterlijk langs mijn schenen kan niet, omdat Smith, maar wel zo dicht mogelijk er lang :Y

quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:54 schreef Panzermaus het volgende:
Duw jezelf vanuit je hielen rechtop, Vinniebrah, terwijl je je borst gewoon recht omhoog laat gaan. Desnoods je tenen omhoogkrullen zodat je echt vanuit je hielen 'duwt'. Schouderbladen boven de bar.
Thanks voor de tip! Zal er morgen eens wat beter op letten allemaal
pi_115643284
Iemand hier bekend met de bent over row? Die ga ik vandaag toevoegen aan mijn rug dag.
pi_115643843
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:08 schreef squatbro het volgende:
Iemand hier bekend met de bent over row? Die ga ik vandaag toevoegen aan mijn rug dag.
Prima oefening voor rug, doe ik ook vaak bij mij rug routine.
pi_115643914
Heb je nog tips die je kwijt kan? En, wat is een prima gewicht om mee te beginnen? Ik kan al 50 kilo barbell rowen (pendlay). Zeg maar 30 kilo ofzo?
pi_115646801
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:38 schreef ChesterPerry het volgende:

[..]

Dan eet je knakenweinig denk ik? ik zie je laatste posts, goed bezig
Ik denk dat ik op m'n 20e een kilootje of 70 hooguit woog. Okee, het is iets meer dan 60 maar ik ben van huis uit ook zo'n type waar de bovenkant van de onderarmen dikker was dan de bovenarmen... Ik at toch zeker niet weinig. Kwestie van stofwisseling, bouw en aanleg.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_115646826
Weer de 50kg press niet gehaald

Zat nu op 3x5 en 2x3

Volgende keer moet het lukken :(
pi_115647290
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:08 schreef squatbro het volgende:
Doe ik sinds een tijdje weer (tijd niet gedaan). Kostte me effe wat moeite om de juiste houding weer te pakken te krijgen (raar maar waar). Prima oefening. Ellebogen vlak langs je lichaam bewegen.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_115647333
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:23 schreef squatbro het volgende:
Heb je nog tips die je kwijt kan? En, wat is een prima gewicht om mee te beginnen? Ik kan al 50 kilo barbell rowen (pendlay). Zeg maar 30 kilo ofzo?
Dumbell of barbell?

quote:
8s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:38 schreef Tito_Makani het volgende:
Weer de 50kg press niet gehaald

Zat nu op 3x5 en 2x3

Volgende keer moet het lukken :(
Progressief laden. Ben je al in gewicht gezakt?
pi_115647429
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:52 schreef Push. het volgende:

[..]

Dumbell of barbell?

[..]

Progressief laden. Ben je al in gewicht gezakt?
Ja 25kg ging goed. eerste 2 setjes van 30 ook maar toen voelde ik mn armen bijna niet meer na 3 reps.
pi_115647499
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:55 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Ja 25kg ging goed. eerste 2 setjes van 30 ook maar toen voelde ik mn armen bijna niet meer na 3 reps.
Je moet terugzakken in gewicht en vanaf daar weer net zo gaan laden als je normaal ook deed. Heb je het boek gelezen?
pi_115647622
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:57 schreef Push. het volgende:

[..]

Je moet terugzakken in gewicht en vanaf daar weer net zo gaan laden als je normaal ook deed. Heb je het boek gelezen?
Ja maar ik had de droom om mijn press gelijk te houden aan BP en PC ;(

Maar mocht het volgende keer weer niet lukken dan ga ik terug in gewicht en ook met een widere grip oefenen
pi_115647723
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:00 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Ja maar ik had de droom om mijn press gelijk te houden aan BP en PC ;(

Maar mocht het volgende keer weer niet lukken dan ga ik terug in gewicht en ook met een widere grip oefenen
Droom maar lekker verder. :P
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 17:08:48 #269
230491 Zith
pls tip
pi_115647936
OHP gelijk houden aan BP.

lol :P

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:12:02 #270
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_115648055
Mooi hoe we met een reflex de pecs in gaan zetten voor de OHP. En de lats met een kromme rug bij een flat bench press.
Confidence through competence
pi_115648836
Ik plaats ook weer even een hit & run post: als je soms niet goed weet wat je moet eten 's avonds, maar je kent je macro's wel kun je via Google heel makkelijk een lijstje genereren door dit in te tikken:

quote:
site:ah.nl recept *aantal* kcal
Eventueel aan te vullen met "eiwit *getal* g".

Werkt prima :Y)
pi_115649063
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:52 schreef Push. het volgende:

[..]

Dumbell of barbell?

Barbell, ik heb denk maar heel weinig mensen met een dumbell zien rowen, naast kroc rows...
pi_115649760
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:43 schreef squatbro het volgende:

[..]

Barbell, ik heb denk maar heel weinig mensen met een dumbell zien rowen, naast kroc rows...
Als je al redelijk getraind bent kun je denk ik wel rond de 50 kilo pakken als startgewicht. Verder gewoon uitproberen, dan merk je het vanzelf wel.
pi_115660332
Vandaag 2e gewichthef training gedaan. Ik ga 3x per week op techniek trainen en 3x per week op kracht en massa. Vandaag de eerste massa training gehad volgens een schema van 1 of andere Duitse gewichtheffer. Maar wat een vreselijk schema, het is een fullbody schema met alleen maar isolatie oefeningen en voor de rug compounds. Het heeft me in totaal 2,5 uur geduurt om alle oefeningen te voltooien.

Ik weet niet of ik met het schema doorga, het schijnt te werken in de praktijk maar het gaat tegen bijna alles in wat ik geleerd heb. Mijn trainer is Houder van de A licentie (Topsportlicentie niveau 4) van Bundes Verband Deutscher Gewichtheber en lid van de Technische Commissie "Coaching & Science" van de EWF.

/dagboek.
pi_115660431
We twijfelen ook met je mee ;(
BEASTMODE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')