Kan gewoon. Wel heel goed op je form letten. Heb zelf ook uit materiaal gebrek tot 115 kilo in de smith gedeadlift. Nog nooit last gehad van een blessure hierdoor.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:40 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik zou geen DLs in de Smith doen. Echt niet. Ook al heb je geen andere manier om de oefening te doen, dan liever gewoon niet.
Zou persoonlijk wel doen. Heb het ook gedaan en er geen last mee gehad. Wel goede form hebben uiteraard.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:47 schreef Vinniiee het volgende:
Wat moet ik nu doen? Wel of niet?
Voeten half onder de bar, iets door mijn knieën, schouders naar achter, holle rug, naar voren/boven kijken, spieren aanspannen, benen strekken, rug strekken.
Ik heb er ook geen last van, beetje spierpijn nu, maar ach. Zo'n ramp is dat niet?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:50 schreef Push. het volgende:
[..]
Zou persoonlijk wel doen. Heb het ook gedaan en er geen last mee gehad. Wel goede form hebben uiteraard.
Buikspieren aanspannen, je traps/schouders omhoog doen en vooruit kijken. Toen ik nog aan deadliften deed, raakten mijn schenen de bar aan. Daarna schraapte ik de bar langs mn schenen. Zo heb ik het geleerd van Rippetoe.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:47 schreef Vinniiee het volgende:
Wat moet ik nu doen? Wel of niet?
Voeten half onder de bar, iets door mijn knieën, schouders naar achter, holle rug, naar voren/boven kijken, spieren aanspannen, benen strekken, rug strekken.
Volgens mij doe ik dat al inderdaad, kan het me zo niet herinneren, zal er morgen op letten.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:53 schreef squatbro het volgende:
[..]
Buikspieren aanspannen, je traps/schouders omhoog doen en vooruit kijken. Toen ik nog aan deadliften deed, raakten mijn schenen de bar aan. Daarna schraapte ik de bar langs mn schenen. Zo heb ik het geleerd van Rippetoe.
Thanks voor de tip! Zal er morgen eens wat beter op letten allemaalquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:54 schreef Panzermaus het volgende:
Duw jezelf vanuit je hielen rechtop, Vinniebrah, terwijl je je borst gewoon recht omhoog laat gaan. Desnoods je tenen omhoogkrullen zodat je echt vanuit je hielen 'duwt'. Schouderbladen boven de bar.
Prima oefening voor rug, doe ik ook vaak bij mij rug routine.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:08 schreef squatbro het volgende:
Iemand hier bekend met de bent over row? Die ga ik vandaag toevoegen aan mijn rug dag.
Ik denk dat ik op m'n 20e een kilootje of 70 hooguit woog. Okee, het is iets meer dan 60 maar ik ben van huis uit ook zo'n type waar de bovenkant van de onderarmen dikker was dan de bovenarmen... Ik at toch zeker niet weinig. Kwestie van stofwisseling, bouw en aanleg.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:38 schreef ChesterPerry het volgende:
[..]
Dan eet je knakenweinig denk ik? ik zie je laatste posts, goed bezig
Doe ik sinds een tijdje weer (tijd niet gedaan). Kostte me effe wat moeite om de juiste houding weer te pakken te krijgen (raar maar waar). Prima oefening. Ellebogen vlak langs je lichaam bewegen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:08 schreef squatbro het volgende:
Iemand hier bekend met de bent over row? Die ga ik vandaag toevoegen aan mijn rug dag.
Dumbell of barbell?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:23 schreef squatbro het volgende:
Heb je nog tips die je kwijt kan? En, wat is een prima gewicht om mee te beginnen? Ik kan al 50 kilo barbell rowen (pendlay). Zeg maar 30 kilo ofzo?
Progressief laden. Ben je al in gewicht gezakt?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:38 schreef Tito_Makani het volgende:
Weer de 50kg press niet gehaald
Zat nu op 3x5 en 2x3
Volgende keer moet het lukken
Ja 25kg ging goed. eerste 2 setjes van 30 ook maar toen voelde ik mn armen bijna niet meer na 3 reps.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:52 schreef Push. het volgende:
[..]
Dumbell of barbell?
[..]
Progressief laden. Ben je al in gewicht gezakt?
Je moet terugzakken in gewicht en vanaf daar weer net zo gaan laden als je normaal ook deed. Heb je het boek gelezen?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:55 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Ja 25kg ging goed. eerste 2 setjes van 30 ook maar toen voelde ik mn armen bijna niet meer na 3 reps.
Ja maar ik had de droom om mijn press gelijk te houden aan BP en PCquote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:57 schreef Push. het volgende:
[..]
Je moet terugzakken in gewicht en vanaf daar weer net zo gaan laden als je normaal ook deed. Heb je het boek gelezen?
Droom maar lekker verder.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:00 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Ja maar ik had de droom om mijn press gelijk te houden aan BP en PC![]()
Maar mocht het volgende keer weer niet lukken dan ga ik terug in gewicht en ook met een widere grip oefenen
Eventueel aan te vullen met "eiwit *getal* g".quote:site:ah.nl recept *aantal* kcal
Als je al redelijk getraind bent kun je denk ik wel rond de 50 kilo pakken als startgewicht. Verder gewoon uitproberen, dan merk je het vanzelf wel.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:43 schreef squatbro het volgende:
[..]
Barbell, ik heb denk maar heel weinig mensen met een dumbell zien rowen, naast kroc rows...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |