abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115510482
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:57 schreef wise het volgende:

[..]

zelfs het excuus "ik vind het eng" is al goed genoeg. De reden dat je niet wil omdat je organen mogelijk naar een crimineel gaan, is ook een goede reden. ^O^

Laat mensen lekker in hun waarde en zelf bepalen wat ze willen. Dat "neerkijken" op mensen die liever geen donor willen zijn :r
Mensen die liever geen donor willen zijn :r
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:01:28 #202
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115510497
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:00 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dan werd je er dus mee geconfronteert, had je diezelfde weloverwogen keuze ook gemaakt, als dat tragische voorval niet had plaatsgevonden?
Hoe kan hij dat nou weten :? Feit is dat er geen donor nier aanwezig was. Daarmee had zijn tante dus gered kunnen worden. Dat zou jou iets moeten zeggen.
Leef en Laten Leven
pi_115510504
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:00 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dan werd je er dus mee geconfronteert, had je diezelfde weloverwogen keuze ook gemaakt, als dat tragische voorval niet had plaatsgevonden?
Moeilijk om te zeggen, maar ik weet het wel zeker.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:02:05 #204
335452 cricket
cricket from space
pi_115510520
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:55 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Nee helemaal niet, mensen die aan de nierdialyse zitten worden al in leven gehouden door machines, als we dat kunnen voorkomen door ze goede nieren te geven is dat toch heel mooi? Daar verbeteren we de levens mee van de nierpatiënt, omdat hij misschien een actiever beter leven kan hebben en teven is het goed voor de gezondheidszorg omdat nierdialyse ook wel niet erg goedkoop zal zijn.
Nierdialyse kost zo'n 80000-100000 euro per jaar. De kosten van een transplantatie zijn lastig aan te geven (en ook verschillend per orgaan en zelfs per situatie/ziekte) maar reken op zo'n 12 tot 15 jaar voordat je die kosten er weer uit hebt. En dat is als je er vanuit gaat dat er door de transplantatie geen verder kosten zullen zijn, want die zijn er wel degelijk, na een transplanatie moet je (over het algemeen ook vrij dure) medicijnen slikken.
Maar de kosten moeten geen argument zijn.
pi_115510547
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hoezo voel je je zoveel beter?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_115510558
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:57 schreef wise het volgende:

[..]

zelfs het excuus "ik vind het eng" is al goed genoeg. De reden dat je niet wil omdat je organen mogelijk naar een crimineel gaan, is ook een goede reden. ^O^

Laat mensen lekker in hun waarde en zelf bepalen wat ze willen. Dat "neerkijken" op mensen die liever geen donor willen zijn :r
Ik ben het niet met je eens dat de reden dat je niet wil omdat je organen mogelijk naar een crimineel gaan goed is. Maar ik kijk niet neer op mensen die geen donor zijn. Ik vind het wel jammer :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_115510589
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:56 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Wie heeft het over Christenen?
Ik!
quote:
Net zoals er nooit een aanwijzing is gevonden voor het tegendeel, immers niemand weet wat er met je gebeurd als je dood gaat.
Voor het tegendeel zijn enorm veel aanwijzingen, namelijk het totaal uitvallen van alle lichaamsfuncties, dus ook die van 'voelen'.

Het zou wel een mooi universum zijn waarin mensen tot in de eeuwigheid hun lichaam zouden voelen, moet best pijn doen om in de loop van miljoenen/miljarden jaren steeds verder uit elkaar getrokken te worden :7
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_115510591
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:02 schreef cricket het volgende:

[..]

Nierdialyse kost zo'n 80000-100000 euro per jaar. De kosten van een transplantatie zijn lastig aan te geven (en ook verschillend per orgaan en zelfs per situatie/ziekte) maar reken op zo'n 12 tot 15 jaar voordat je die kosten er weer uit hebt. En dat is als je er vanuit gaat dat er door de transplantatie geen verder kosten zullen zijn, want die zijn er wel degelijk, na een transplanatie moet je (over het algemeen ook vrij dure) medicijnen slikken.
Maar de kosten moeten geen argument zijn.
Kost een transplantatie meer dan 1 miljoen euro?
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:04:11 #209
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_115510593
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mensen die mensen veroordelen die geen donor willen zijn, das nog veel erger.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:04:58 #210
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115510625
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:04 schreef tja77 het volgende:

[..]

Mensen die mensen veroordelen die geen donor willen zijn, is nog veel erger.
Ga maar eens in op de dingen die gezegd worden tegen je.
Leef en Laten Leven
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:05:25 #211
335452 cricket
cricket from space
pi_115510640
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:00 schreef MrMathieus het volgende:
Degenen die geen donor zijn omdat ze in 'natuurlijke selectie' geloven, hebben ook pech. Want ook hier gaan artsen niet in mee en zullen mensen zo lang als ze kunnen in leven houden.
Dat is zeker niet altijd waar, en dat zouden ze ook zeker niet altijd moeten doen. Het in leven houden alleen maar om het in leven houden slaat nergens op.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:06:03 #212
335452 cricket
cricket from space
pi_115510668
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:04 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Kost een transplantatie meer dan 1 miljoen euro?
Over het algemeen wel.
pi_115510681
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik!

[..]

Voor het tegendeel zijn enorm veel aanwijzingen, namelijk het totaal uitvallen van alle lichaamsfuncties, dus ook die van 'voelen'.

Het zou wel een mooi universum zijn waarin mensen tot in de eeuwigheid hun lichaam zouden voelen, moet best pijn doen om in de loop van miljoenen/miljarden jaren steeds verder uit elkaar getrokken te worden :7
Ik heb het dan ook niet over voelen in de lichamelijke zin van het woord. Maar voor jou is het dus een totaal ondenkbaar principe dat er iets is na de dood? Er is immers nog nooit bewezen dat het niet het geval is.
pi_115510683
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:02 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Hoezo voel je je zoveel beter?
Ik vind het gewoon ontzettend triest als je zelfs na je dood nog geen afstand kan doen van je bezit terwijl je er anderen het meest waardevolle van alles kan schenken: het leven zelf.
pi_115510698
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:06 schreef cricket het volgende:

[..]

Over het algemeen wel.
http://www.gezondheid.nl/nieuwsartikel.php?nieuwsartikelID=683

Blijkbaar is het wel goedkoper dan dialyse.
pi_115510701
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:06 schreef cricket het volgende:

[..]

Over het algemeen wel.
Nee :')

quote:
A number of people have asked me recently – how much does a transplant cost – the surgery – not the 1 year cost of medications. So I did a little research and this is what I’ve come up with, there is VERY little information out there published, printed or otherwise – so with roughly 4 sources, I took the average. I’ll ask you to comment and let me know what your surgery cost (Total, not what insurance paid, and I’ll update accordingly)

The cost of kidney dialysis averages about $44,000 per year per patient (Univ of Maryland, 1993 data)Kidney transplant procedure costs can range widely but most average from $25,000 to $150,000 (Emory)$38,000 for a kidney transplant (Health Care Technology)Random posts throughout the web ($50,000)The average of these four references is about :$54,875 – which covers the Hospital, Operating Room, Supplies, staff, nurse, surgeon and medications in hospital

Editor’s Note: What I consider as the total cost of surgery is the following: OR, Supplies, Staff, Nurse, Surgeon, Medications in OR, Anesthesia – not the hospital room or after patient care – what the hospital charges and not what insurance pays – hope that clarifies things.
http://kidneyinthenews.wo(...)ney-transplant-cost/
pi_115510751
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:06 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over voelen in de lichamelijke zin van het woord. Maar voor jou is het dus een totaal ondenkbaar principe dat er iets is na de dood? Er is immers nog nooit bewezen dat het niet het geval is.
Nou ja als je binnen een paar weken compleet wegrot lijkt het me niet dat je gevoelens kan hebben na de dood. Ik geloof niet in een ziel die wegvliegt. Alles wat je doet, ziet, voelt, weet komen door verbindingen in je hersenen. Naja zoiets :D
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:08:34 #218
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_115510763
Ik ben geen orgaandonor, daar heb ik mijn persoonlijke reden voor, en die ben ik ook niemand verschuldigd.
Bloeddonor ben ik wel.

Het voorstel van D66 is oke, in mijn ogen. Mensen die geen donor willen zijn hebben nog steeds de eigen keus om het niet te doen, en ik zou dat formulier ook gewoon invullen.

Ik vind het wel misselijk hoe sommige users her die wel doneren reageren. Dingen als 'Mensen die niet doneren :r ' en 'wat is dat voor een kutreden, kom eens met betere argumentatie :r ' slaan natuurlijk nergens op. Het is een leuk topic om te lezen waarom mensen wel of niet doneren, maar dan hoef je elkaar natuurlijk niet uit te kotsen waarom wel of waarom niet. Jammer dat dit soort topics wel vaak zo gaan
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
pi_115510770
quote:
4s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon ontzettend triest als je zelfs na je dood nog geen afstand kan doen van je bezit terwijl je er anderen het meest waardevolle van alles kan schenken: het leven zelf.
Mijn geloof dicteert dat ik met een intact lichaam de volgende fase in ga. Mijn lichaam is niet mijn bezit, maar een 'vervoersmiddel'. Wie ben jij om mij dan te veroordelen en/of te bepalen wat er met mij gebeurd?
pi_115510774
quote:

[..]

Als je bang bent voor het onbekende kan ik het me best voorstellen. Ik vind niet dat je doordat je anders denkt je beter moet voelen dan anderen.
pi_115510783
quote:

[..]

"Totaal ondenkbaar" vind ik in principe niks maar ik leef idd in de veronderstelling dat het leven eindig is in absolute zin.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:09:10 #222
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115510787
quote:

[..]

En dáárom vind je dat je mag :r - en op mensen die geen donor willen zijn?

Zo ik al eerder zei: ik vind je een akelig type. Ik wil 'kortzichtig' hier nog graag aan toevoegen ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_115510790
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:08 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Mijn geloof dicteert dat ik met een intact lichaam de volgende fase in ga. Mijn lichaam is niet mijn bezit, maar een 'vervoersmiddel'. Wie ben jij om mij dan te veroordelen en/of te bepalen wat er met mij gebeurd?
Mag je dan wel geopereerd worden?
pi_115510793
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:05 schreef cricket het volgende:

[..]

Dat is zeker niet altijd waar, en dat zouden ze ook zeker niet altijd moeten doen. Het in leven houden alleen maar om het in leven houden slaat nergens op.
Dat ben ik met je eens. Maar zolang de patient zelf nog wil leven, zullen de artsen dat proberen te verzorgen. En wat je zegt over transplantatie is de grootste onzin.

"Ook werd onderzoek gedaan naar de verhouding tussen kosten en gezondheidsuitkomsten (de kosten-effectiviteit) van deze vijf dialysebehandelingen en van niertransplantatie. Gemiddeld kosten niervervangende behandelingen circa € 45.000,- per gewonnen levensjaar. Niertransplantatie is goedkoper, de kosten per gewonnen levensjaar zijn € 12.000,-. Dialysebehandelingen zijn minder kosten-effectief; gemiddelde kosten ze € 60.000,- per gewonnen levensjaar. De totale kosten van niervervangende behandelingen waren in 1994 circa 584 miljoen gulden (€ 265 miljoen) en stijgen in 2003 naar verwachting tot € 425 miljoen. Dat is ruim 1 % van het totale budget voor gezondheidszorg. Om de kosten-effectiviteit van het Nederlandse niervervangingsprogramma verder te verbeteren is het noodzakelijk om het aantal niertransplantaties drastisch te verhogen. Sinds in 1998 nieuwe donorwetgeving werd ingevoerd is het aantal beschikbare donororganen echter gedaald in plaats van gestegen."

Dit is weliswaar een uit een onderzoek gepubliceerd in 2002 ( recentere info kan ik niet vinden ). Maar het geeft aan dat wat je zegt gewoonweg niet klopt.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:09:28 #225
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115510797
quote:

[..]

Er is nog nooit bewezen dat er WEL iets na het leven is. Nog nooit. Als jij vind dat er wel iets na is, mag je dat aantonen :)
Leef en Laten Leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')