quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet donors branden in de hel, althans, als er enige gerechtigheid is.
Dat weet je niet.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:51 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jammer. Als er straks bij jou een autopsie wordt gedaan omdat dat op de een of andere manier nodig mocht zijn, wordt er ook in je gesneden en merk je er ook niks van.
Dus? Geen donor worden omdat het niet efficiënt genoeg is?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:50 schreef cricket het volgende:
[..]
Los van 'plotselinge' transplantaties als gevolg van een ongeluk oid (en dat aantal is bijzonder gering, en het aantal succesvolle nog veel kleiner) is de kans dat iemand die op een transplantatielijst staat en een nieuw orgaan krijgt en daarmee alsnog de gemiddelde leeftijd haalt minimaal.
Ik ben niet altijd een trollquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:51 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat Hostimeister een troll is help je hier ook niet echt het groter goed mee. Zo creëer je natuurlijk alleen maar weerstand.
Omdat je doet alsof jezelf beter bent dan de rest.
Geldt dat ook voor mensen die geestelijk niet in staat zijn om de keuze voor het donorschap te maken, of voor mensen die er nog nooit bij stilgestaan hebben?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oke vooruit, maar goed dat tweede blijft natuurlijk staan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik ben niet altijd een troll
Ow. Nou, dan zou ik nu maar vast beginnen te vrezen inderdaad, want dan heb je geen leven.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:51 schreef HostiMeister het volgende:
[..]Hoezo dat dan?
[..]
Dat weet je niet.
Toch weer het op een bizarre manier in leven houden van iemand wiens lichaam hem in de steek laat.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:47 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het hoeft natuurlijk niet te gaan om het verlengen van een leven bij doneren, het kan ook gaan om de levensomstandigheden te verbeteren. Als iemand door mijn nieren niet constant aan de nierdialyse hoeft, dan is dat toch prachtig? Dan kost het de gezondheidszorg ook minder en heeft die beste man een beter leven. Win-win.
Sinds je 12e? Was je er zo vroeg mee bezig, of waren het je ouders die het stimuleerden?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ben al sinds mijn twaalfde donor ondertussen, al 12 jaar dus
Omdat ik geloof dat er dergelijke dingen kunnen gebeuren als ik te overlijden kom? Hoezo zou ik dan geen leven hebben?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ow. Nou, dan zou ik nu maar vast beginnen te vrezen inderdaad, want dan heb je geen leven.
Omdat ze zich vastklampen aan hun bezittingen die ze niet langer nodig hebben ipv er een medemens mee te helpen. Dat lijkt me regelrecht tegen de Christelijke gedachte ingaan.quote:
Er is iig geen enkele aanwijzing voor het feit dat je na je dood nog iets voelt.quote:Dat weet je niet.
Dat sowieso.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oke vooruit, maar goed dat tweede blijft natuurlijk staan.
Vraagt het uw pastor!quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor mensen die geestelijk niet in staat zijn om de keuze voor het donorschap te maken, of voor mensen die er nog nooit bij stilgestaan hebben?
Als jij nu al twijfelt of je niets voelt bij een eventuele autopsie, dan kan ik me voorstellen dat jij niet wil dat er na jouw dood in jou "gewroet" wordt voor donor gifte.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:53 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Omdat ik geloof dat er dergelijke dingen kunnen gebeuren als ik te overlijden kom? Hoezo zou ik dan geen leven hebben?
Nee helemaal niet, mensen die aan de nierdialyse zitten worden al in leven gehouden door machines, als we dat kunnen voorkomen door ze goede nieren te geven is dat toch heel mooi? Daar verbeteren we de levens mee van de nierpatiënt, omdat hij misschien een actiever beter leven kan hebben en teven is het goed voor de gezondheidszorg omdat nierdialyse ook wel niet erg goedkoop zal zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
Toch weer het op een bizarre manier in leven houden van iemand wiens lichaam hem in de steek laat.
Het lijkt zo erg deze kant op te gaan:
[ afbeelding ]
The man behind the 2045 Initiative, described as a nonprofit organization, is a Russian named Dmitry Itskov. The ambitious timeline he's laid out involves creating different avatars. First a robotic copy that's controlled remotely through a brain interface. Then one in which a human brain can be transplanted at the end of life. The next could house an artificial human brain, and finally we'd have holographic avatars containing our intelligence much like the movie "Surrogates."
The project's ultimate goal is to save people from suffering and death. While there are smart experts involved, that's no guarantee that human immortality is even a goal worth pursuing. Anyone caught up in the vampire mania that's punctured popular culture has pondered whether, given a choice, you'd actually want to live forever.
Omdat doel en methode niet met elkaar in overeenstemming zijn, en het doel op zich vrij discutabel is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dus? Geen donor worden omdat het niet efficiënt genoeg is?
Eigen keus, mijn tante is aan gebrek aan een donor-nier overleden. Toen de bewuste keus gemaakt dat ik niemand anders zo'n situatie gun.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:53 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Sinds je 12e? Was je er zo vroeg mee bezig, of waren het je ouders die het stimuleerden?
Wie heeft het over Christenen?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat ze zich vastklampen aan hun bezittingen die ze niet langer nodig hebben ipv er een medemens mee te helpen. Dat lijkt me regelrecht tegen de Christelijke gedachte ingaan.
[..]
Net zoals er nooit een aanwijzing is gevonden voor het tegendeel, immers niemand weet wat er met je gebeurd als je dood gaat.quote:Er is iig geen enkele aanwijzing voor het feit dat je na je dood nog iets voelt.
zelfs het excuus "ik vind het eng" is al goed genoeg. De reden dat je niet wil omdat je organen mogelijk naar een crimineel gaan, is ook een goede reden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat geloven ze zelf ook niet echt maar het is een 'goed' excuus om hun werkelijke veelal totaal irrationele redenen om geen donor te zijn te maskeren, niet zelden zelfs voor zichzelf...
Welnee, gisteren probeerde ik te pinnen, en toen werkte t weer eens niet, moest weer contant afrekenen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
Toch weer het op een bizarre manier in leven houden van iemand wiens lichaam hem in de steek laat.
Het lijkt zo erg deze kant op te gaan:
[ afbeelding ]
The man behind the 2045 Initiative, described as a nonprofit organization, is a Russian named Dmitry Itskov. The ambitious timeline he's laid out involves creating different avatars. First a robotic copy that's controlled remotely through a brain interface. Then one in which a human brain can be transplanted at the end of life. The next could house an artificial human brain, and finally we'd have holographic avatars containing our intelligence much like the movie "Surrogates."
The project's ultimate goal is to save people from suffering and death. While there are smart experts involved, that's no guarantee that human immortality is even a goal worth pursuing. Anyone caught up in the vampire mania that's punctured popular culture has pondered whether, given a choice, you'd actually want to live forever.
Zo zie ik het neit helemaal, maar goed, wat zou dat met mijn eventuele 'geen leven' te maken hebben?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:55 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Als jij nu al twijfelt of je niets voelt bij een eventuele autopsie, dan kan ik me voorstellen dat jij niet wil dat er na jouw dood in jou "gewroet" wordt voor donor gifte.
Ah okee, dan staat het natuurlijk dichter bij je op die leeftijd.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Eigen keus, mijn tante is aan gebrek aan een donor-nier overleden. Toen de bewuste keus gemaakt dat ik niemand anders zo'n situatie gun.
Dan werd je er dus mee geconfronteert, had je diezelfde weloverwogen keuze ook gemaakt, als dat tragische voorval niet had plaatsgevonden?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Eigen keus, mijn tante is aan gebrek aan een donor-nier overleden. Toen de bewuste keus gemaakt dat ik niemand anders zo'n situatie gun.
Jij maakt het er niet aannemelijker op dat ik je nog leuk ga vinden in de toekomstquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |