abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115510204
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Niet donors branden in de hel, althans, als er enige gerechtigheid is.
:o Hoezo dat dan?
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:51 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Jammer. Als er straks bij jou een autopsie wordt gedaan omdat dat op de een of andere manier nodig mocht zijn, wordt er ook in je gesneden en merk je er ook niks van.
Dat weet je niet.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_115510214
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:50 schreef cricket het volgende:

[..]

Los van 'plotselinge' transplantaties als gevolg van een ongeluk oid (en dat aantal is bijzonder gering, en het aantal succesvolle nog veel kleiner) is de kans dat iemand die op een transplantatielijst staat en een nieuw orgaan krijgt en daarmee alsnog de gemiddelde leeftijd haalt minimaal.
Dus? Geen donor worden omdat het niet efficiënt genoeg is?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_115510220
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:51 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat Hostimeister een troll is help je hier ook niet echt het groter goed mee. Zo creëer je natuurlijk alleen maar weerstand.

Omdat je doet alsof jezelf beter bent dan de rest.
Ik ben niet altijd een troll :{w
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:52:15 #179
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_115510226
quote:

[..]

Geldt dat ook voor mensen die geestelijk niet in staat zijn om de keuze voor het donorschap te maken, of voor mensen die er nog nooit bij stilgestaan hebben?
pi_115510240
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik ben niet altijd een troll :{w
Oke vooruit, maar goed dat tweede blijft natuurlijk staan.
pi_115510242
Ben al sinds mijn twaalfde donor ondertussen, al 12 jaar dus :o
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:52:45 #182
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115510243
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:51 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

[..]

Dat weet je niet.
Ow. Nou, dan zou ik nu maar vast beginnen te vrezen inderdaad, want dan heb je geen leven.
Leef en Laten Leven
pi_115510259
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:47 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het hoeft natuurlijk niet te gaan om het verlengen van een leven bij doneren, het kan ook gaan om de levensomstandigheden te verbeteren. Als iemand door mijn nieren niet constant aan de nierdialyse hoeft, dan is dat toch prachtig? Dan kost het de gezondheidszorg ook minder en heeft die beste man een beter leven. Win-win.
Toch weer het op een bizarre manier in leven houden van iemand wiens lichaam hem in de steek laat.
Het lijkt zo erg deze kant op te gaan:

The man behind the 2045 Initiative, described as a nonprofit organization, is a Russian named Dmitry Itskov. The ambitious timeline he's laid out involves creating different avatars. First a robotic copy that's controlled remotely through a brain interface. Then one in which a human brain can be transplanted at the end of life. The next could house an artificial human brain, and finally we'd have holographic avatars containing our intelligence much like the movie "Surrogates."

The project's ultimate goal is to save people from suffering and death. While there are smart experts involved, that's no guarantee that human immortality is even a goal worth pursuing. Anyone caught up in the vampire mania that's punctured popular culture has pondered whether, given a choice, you'd actually want to live forever.
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:53:46 #184
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115510273
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ben al sinds mijn twaalfde donor ondertussen, al 12 jaar dus :o
Sinds je 12e? Was je er zo vroeg mee bezig, of waren het je ouders die het stimuleerden?
Leef en Laten Leven
pi_115510276
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ow. Nou, dan zou ik nu maar vast beginnen te vrezen inderdaad, want dan heb je geen leven.
Omdat ik geloof dat er dergelijke dingen kunnen gebeuren als ik te overlijden kom? Hoezo zou ik dan geen leven hebben? :?
pi_115510290
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:51 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Omdat ze zich vastklampen aan hun bezittingen die ze niet langer nodig hebben ipv er een medemens mee te helpen. Dat lijkt me regelrecht tegen de Christelijke gedachte ingaan.
[..]

quote:
Dat weet je niet.
Er is iig geen enkele aanwijzing voor het feit dat je na je dood nog iets voelt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_115510292
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Oke vooruit, maar goed dat tweede blijft natuurlijk staan.
Dat sowieso.
pi_115510325
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef tja77 het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor mensen die geestelijk niet in staat zijn om de keuze voor het donorschap te maken, of voor mensen die er nog nooit bij stilgestaan hebben?
Vraagt het uw pastor!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:55:40 #189
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115510327
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:53 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Omdat ik geloof dat er dergelijke dingen kunnen gebeuren als ik te overlijden kom? Hoezo zou ik dan geen leven hebben? :?
Als jij nu al twijfelt of je niets voelt bij een eventuele autopsie, dan kan ik me voorstellen dat jij niet wil dat er na jouw dood in jou "gewroet" wordt voor donor gifte.
Leef en Laten Leven
pi_115510329
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:53 schreef Murdera het volgende:

[..]

Toch weer het op een bizarre manier in leven houden van iemand wiens lichaam hem in de steek laat.
[ afbeelding ]
The man behind the 2045 Initiative, described as a nonprofit organization, is a Russian named Dmitry Itskov. The ambitious timeline he's laid out involves creating different avatars. First a robotic copy that's controlled remotely through a brain interface. Then one in which a human brain can be transplanted at the end of life. The next could house an artificial human brain, and finally we'd have holographic avatars containing our intelligence much like the movie "Surrogates."

The project's ultimate goal is to save people from suffering and death. While there are smart experts involved, that's no guarantee that human immortality is even a goal worth pursuing. Anyone caught up in the vampire mania that's punctured popular culture has pondered whether, given a choice, you'd actually want to live forever.

Nee helemaal niet, mensen die aan de nierdialyse zitten worden al in leven gehouden door machines, als we dat kunnen voorkomen door ze goede nieren te geven is dat toch heel mooi? Daar verbeteren we de levens mee van de nierpatiënt, omdat hij misschien een actiever beter leven kan hebben en teven is het goed voor de gezondheidszorg omdat nierdialyse ook wel niet erg goedkoop zal zijn.
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:56:19 #191
335452 cricket
cricket from space
pi_115510346
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:52 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dus? Geen donor worden omdat het niet efficiënt genoeg is?
Omdat doel en methode niet met elkaar in overeenstemming zijn, en het doel op zich vrij discutabel is.
pi_115510354
quote:
11s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:53 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Sinds je 12e? Was je er zo vroeg mee bezig, of waren het je ouders die het stimuleerden?
Eigen keus, mijn tante is aan gebrek aan een donor-nier overleden. Toen de bewuste keus gemaakt dat ik niemand anders zo'n situatie gun.
pi_115510357
quote:
3s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Omdat ze zich vastklampen aan hun bezittingen die ze niet langer nodig hebben ipv er een medemens mee te helpen. Dat lijkt me regelrecht tegen de Christelijke gedachte ingaan.
[..]
Wie heeft het over Christenen?
quote:
Er is iig geen enkele aanwijzing voor het feit dat je na je dood nog iets voelt.
Net zoals er nooit een aanwijzing is gevonden voor het tegendeel, immers niemand weet wat er met je gebeurd als je dood gaat.
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:57:33 #194
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_115510382
quote:
3s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat geloven ze zelf ook niet echt maar het is een 'goed' excuus om hun werkelijke veelal totaal irrationele redenen om geen donor te zijn te maskeren, niet zelden zelfs voor zichzelf...
zelfs het excuus "ik vind het eng" is al goed genoeg. De reden dat je niet wil omdat je organen mogelijk naar een crimineel gaan, is ook een goede reden. ^O^

Laat mensen lekker in hun waarde en zelf bepalen wat ze willen. Dat "neerkijken" op mensen die liever geen donor willen zijn :r
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:57:43 #195
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_115510390
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:53 schreef Murdera het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Welnee, gisteren probeerde ik te pinnen, en toen werkte t weer eens niet, moest weer contant afrekenen.
pi_115510416
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:55 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Als jij nu al twijfelt of je niets voelt bij een eventuele autopsie, dan kan ik me voorstellen dat jij niet wil dat er na jouw dood in jou "gewroet" wordt voor donor gifte.
Zo zie ik het neit helemaal, maar goed, wat zou dat met mijn eventuele 'geen leven' te maken hebben?
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:58:53 #197
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115510421
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Eigen keus, mijn tante is aan gebrek aan een donor-nier overleden. Toen de bewuste keus gemaakt dat ik niemand anders zo'n situatie gun.
Ah okee, dan staat het natuurlijk dichter bij je op die leeftijd.
Leef en Laten Leven
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:00:23 #198
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_115510471
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dan werd je er dus mee geconfronteert, had je diezelfde weloverwogen keuze ook gemaakt, als dat tragische voorval niet had plaatsgevonden?
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:00:27 #199
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115510472
quote:

[..]

Jij maakt het er niet aannemelijker op dat ik je nog leuk ga vinden in de toekomst :{

Naar typetje :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_115510477
Veel mensen hier noemen als reden het feit dat het de kosten in de zorg alleen maar verhoogt. Of dat mensen eigenlijk al dood hadden moeten zijn omdat hun lichaam niet meer naar behoren werkt. En in jullie ogen is dat een reden om iemand dood te laten gaan. Dat is jullie mening. Prima.

Maar denk er eens goed bij na dat artsen in ziekenhuizen niet zo denken. Dus ook al ben jij geen donor omdat je vind dat die ene 79 jarige vent in kamer 3b eigenlijk al dood had moeten, betekent dat niet dat die artsen er nìet alles aan gaan doen om die man in leven te houden. De kosten van het langdurig mensen verzorgen op de intensive care, of gewoon intensieve zorg zijn stukken hoger dan die van een enkele transplantatie. Degenen die geen donor zijn omdat ze in 'natuurlijke selectie' geloven, hebben ook pech. Want ook hier gaan artsen niet in mee en zullen mensen zo lang als ze kunnen in leven houden. Je schiet er dus simpelweg niks mee op om geen donor te zijn, maar zorgt er wel voor dat ook mensen die nog wel lang hadden kunnen leven geen kans op jouw orgaan hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')