Nee hoor ik snap wel wat je zegtquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:41 schreef Murdera het volgende:
[..]
Van jou verwacht ik niet anders, maar aangezien robijn al gelijk weigerde om nog te praten.
[..]
Ok, dus meer uitleg is niet nodig?
Ik heb soms geen geduld, ben niet zo'n discussiefiguur denk ik. Je kan soms urennnnn lullen over iets, maar dat helpt nog geen bal.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:41 schreef Murdera het volgende:
[..]
Van jou verwacht ik niet anders, maar aangezien robijn al gelijk weigerde om nog te praten.
[..]
Ok, dus meer uitleg is niet nodig?
Nee, principieelquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:40 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je bent een beetje obsessief he?
Nouja, ik vond het heen en weer met errorist toch wel leuk, en hij heeft me toch weer wat nieuwe dingen gemeld waar ik over na kan denken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:42 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb soms geen geduld, ben niet zo'n discussiefiguur denk ik. Je kan soms urennnnn lullen over iets, maar dat helpt nog geen bal.
Was ik ook niet van plan. Ik zie alleen dat iemand het feit dat sommige mensen in zijn ogen al dood hadden moeten zijn aanvoert als reden om geen donor te worden. Het enige wat ik wil zeggen is dat dat een wel heel extreem denkbeeld is, en in mijn ogen een bizar slechte reden om geen donor te zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:40 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Zullen we in dit topic maar focussen op doneren en net op Hitler en eugenetica?
Het gaat niet om het 'wel of niet verdienen' van organen, en, het gaat niet eens om orgaandonatie op zich, dat is enkel een symptoom. De vraag is eerder: waar moet je de grens trekken met het eeuwig doorgaan met het maar zo lang mogelijk verlengen van leven. Het kwalitatief verbeteren van een korter leven is een groter goed dan het zo lang mogelijk maken van een leven op 'acceptabel' niveau.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:38 schreef MrMathieus het volgende:
[..]
Kan best. Maar het is wel zo. Het is toch gewoon belachelijk om te zeggen dat mensen geen organen verdienen omdat ze eigenlijk "door een defect" al dood hadden moeten zijn. Zoals bij veel gehandicapten en chronisch zieken het geval zou zijn als ze geen medische hulp hadden. Als iemand een keer niet goed oplet en door een auto geschept word, laten we hem toch ook niet gewoon liggen.. Want ja, natuurlijke selectie heeft nou éénmaal bepaald dat hij dood moest.
Voordat er geen behoefte meer is aan donorweefsels zijn we minstens een halve eeuw verder dus dat als excuus gebruiken om maar niet te doneren is erg zwak.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ze zijn al aardig aan de weg aan het timmeren.
http://singularityhub.com/2009/06/08/growing-organs-in-the-lab/
quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:43 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nouja, ik vond het heen en weer met errorist toch wel leuk, en hij heeft me toch weer wat nieuwe dingen gemeld waar ik over na kan denken.
Je geeft het de hele tijd aan als reden om geen donor te worden, en nu zeg je dat het niet je reden is?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik gaf een voorbeeld, dat wil niet zeggen dat dat voor mij ook daadwerkelijk de reden is.
Okee dan, das waarquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:43 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nouja, ik vond het heen en weer met errorist toch wel leuk, en hij heeft me toch weer wat nieuwe dingen gemeld waar ik over na kan denken.
Waar lees je dat ik dit op enig andere manier dan enkel informatief post?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Voordat er geen behoefte meer is aan donorweefsels zijn we minstens een halve eeuw verder dus dat als excuus gebruiken om maar niet te doneren is erg zwak.
Ik heb gezegd dat ik niet met die gedachte zou kunnen leven....quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:45 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je geeft het de hele tijd aan als reden om geen donor te worden, en nu zeg je dat het niet je reden is?
quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:44 schreef cricket het volgende:
[..]
Het gaat niet om het 'wel of niet verdienen' van organen, en, het gaat niet eens om orgaandonatie op zich, dat is enkel een symptoom. De vraag is eerder: waar moet je de grens trekken met het eeuwig doorgaan met het maar zo lang mogelijk verlengen van leven. Het kwalitatief verbeteren van een korter leven is een groter goed dan het zo lang mogelijk maken van een leven op 'acceptabel' niveau.
Inderdaad, zeer slap excuus.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:31 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn geen pedo of moordenaar hoor
Dat is zeker waar. Alleen weet je nooit waar jouw organen terecht zullen komen. Misschien gaat dat inderdaad naar die 85-jarige man die er misschien daardoor nog 3 slechte jaren bijkrijgt. Maar voor hetzelfde geld krijgt een 31-jarige vrouw die net moeder is geworden je orgaan, en kan ze daarmee de rest van haar leven, een kwalitatief goed leven leiden. Organen gaan niet alleen naar bejaarden en criminelen. Dat lijken veel mensen in dit topic wel te denken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:44 schreef cricket het volgende:
[..]
Het gaat niet om het 'wel of niet verdienen' van organen, en, het gaat niet eens om orgaandonatie op zich, dat is enkel een symptoom. De vraag is eerder: waar moet je de grens trekken met het eeuwig doorgaan met het maar zo lang mogelijk verlengen van leven. Het kwalitatief verbeteren van een korter leven is een groter goed dan het zo lang mogelijk maken van een leven op 'acceptabel' niveau.
Het hoeft natuurlijk niet te gaan om het verlengen van een leven bij doneren, het kan ook gaan om de levensomstandigheden te verbeteren. Als iemand door mijn nieren niet constant aan de nierdialyse hoeft, dan is dat toch prachtig? Dan kost het de gezondheidszorg ook minder en heeft die beste man een beter leven. Win-win.quote:
Dat geloven ze zelf ook niet echt maar het is een 'goed' excuus om hun werkelijke veelal totaal irrationele redenen om geen donor te zijn te maskeren, niet zelden zelfs voor zichzelf...quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:47 schreef MrMathieus het volgende:
Organen gaan niet alleen naar bejaarden en criminelen. Dat lijken veel mensen in dit topic wel te denken.
Niet donors branden in de hel, althans, als er enige gerechtigheid is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef HostiMeister het volgende:
Doe ik sowieso niet, het feit dat mensen in mij zouden gaan lopen frunniken als ik dood ben en naar de hemel ga, staat me een beetje tegen.
Los van 'plotselinge' transplantaties als gevolg van een ongeluk oid (en dat aantal is bijzonder gering, en het aantal succesvolle nog veel kleiner) is de kans dat iemand die op een transplantatielijst staat en een nieuw orgaan krijgt en daarmee alsnog de gemiddelde leeftijd haalt minimaal.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:47 schreef MrMathieus het volgende:
Dat is zeker waar. Alleen weet je nooit waar jouw organen terecht zullen komen. Misschien gaat dat inderdaad naar die 85-jarige man die er misschien daardoor nog 3 slechte jaren bijkrijgt. Maar voor hetzelfde geld krijgt een 31-jarige vrouw die net moeder is geworden je orgaan, en kan ze daarmee de rest van haar leven, een kwalitatief goed leven leiden. Organen gaan niet alleen naar bejaarden en criminelen. Dat lijken veel mensen in dit topic wel te denken.
Jammer. Als er straks bij jou een autopsie wordt gedaan omdat dat op de een of andere manier nodig mocht zijn, wordt er ook in je gesneden en merk je er ook niks van.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef HostiMeister het volgende:
Doe ik sowieso niet, het feit dat mensen in mij zouden gaan lopen frunniken als ik dood ben en naar de hemel ga, staat me een beetje tegen.
Afgezien van het feit dat Hostimeister een troll is help je hier ook niet echt het groter goed mee. Zo creëer je natuurlijk alleen maar weerstand.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet donors branden in de hel, althans, als er enige gerechtigheid is.
Jij bent de Tja77 van de donors.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet donors branden in de hel, althans, als er enige gerechtigheid is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |