Ach, het trieste is dat in 30% van de gevallen waarbij iemand heeft aangegeven donor te zijn, de nabestaanden dit tegenhouden als de persoon hersendood op de intensive care ligt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:24 schreef msigamer12 het volgende:
Ze blijven overal van af
Laat maar lekker mensen de tieves krijgen maar ik sta niks af
| 1 2 3 4 5 | UW KEUZE --------------------------------------------------- Keuze 1: Ja, ik geef toestemming U stelt alle hieronder genoemde organen en weefsels beschikbaar voor transplantatie. |
Wel ja?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:27 schreef boyv het volgende:
[..]
We spreken je wel weer als je een nieuwe nier nodig hebt.
Als je 85 bent hoef je ook niets meer te krijgen. Ik heb 2 oma's van 85 en die vinden het allemaal wel best. Die hebben allebei een niet reanimeren verklaring getekend en die zitten er verder ook niet mee. Dat gezeur over dat iemand van 85 je organen zou krijgen vind ik belachelijk omdat ze net zo goed naar iemand van 20 kunnen gaan die ze wel goed kan gebruiken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Exact, en mensen lijken steeds meer te denken dat de dood te stoppen is.
Mensen lijken steeds minder te accepteren dat de dood een onderdeel van het leven is, en dat zonder dood, het leven eigenlijk weinig waard is.
Je begeeft je op glad ijs en dat weet je hoop ik?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:25 schreef MrMathieus het volgende:
Weet je wie ook dit soort denkbeelden had? Een hele aardige man genaamd Adolf Hitler. Hij vond ook dat bepaalde in zijn ogen minderwaardige mensen niet zouden mogen voortplanten. Ik hoop dat jij het met me eens bent dat het maar goed is dat we tegenwoordig beter weten. En aan de andere kant, als jij op sterven ligt en je enige opties zijn a. doodgaan of b. een orgaan van een in jouw ogen slecht/minderwaardig mens ontvangen. Zou je dan ook stoer genoeg zijn om dat te weigeren...?
Hee tof, FOK! is ergens goed voorquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:27 schreef Ronaldsen het volgende:
Heb me n.a.v. dit topic ook maar eens aangemeld als donor, dacht er eigenlijk nooit aan
[ code verwijderd ]
Deed je nu echt een Godwin? Serieus?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:25 schreef MrMathieus het volgende:
[..]
Weet je wie ook dit soort denkbeelden had? Een hele aardige man genaamd Adolf Hitler. Hij vond ook dat bepaalde in zijn ogen minderwaardige mensen niet zouden mogen voortplanten. Ik hoop dat jij het met me eens bent dat het maar goed is dat we tegenwoordig beter weten. En aan de andere kant, als jij op sterven ligt en je enige opties zijn a. doodgaan of b. een orgaan van een in jouw ogen slecht/minderwaardig mens ontvangen. Zou je dan ook stoer genoeg zijn om dat te weigeren...?
Het voorbeeld van de ouderen was gekozen om dat het simpel uit te leggen was. Mijn hersenkronkels zijn niet allemaal goed uit te schrijven, een combinatie van gevoelens en denkbeelden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:28 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als je 85 bent hoef je ook niets meer te krijgen. Ik heb 2 oma's van 85 en die vinden het allemaal wel best. Die hebben allebei een niet reanimeren verklaring getekend en die zitten er verder ook niet mee. Dat gezeur over dat iemand van 85 je organen zou krijgen vind ik belachelijk omdat ze net zo goed naar iemand van 20 kunnen gaan die ze wel goed kan gebruiken.
Ik accepteer de dood en ben er verder ook niet erg bang over want het is toch niets anders dan de tijd voor je geboorte (daar weet je ook niets van). Maar betekent dat, dat ik andere mensen geen lang leven gun? Natuurlijk niet, ieder mens zou een gelukkig leven moeten leiden, en als ik daarbij kan helpen dan ben ik daar blij over.
De meeste mensen zijn geen pedo of moordenaar hoorquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:30 schreef tja77 het volgende:
Ik zou er niet mee kunnen leven (garpje) als mijn organen zouden gebruikt worden om een pedo, of seriemoordenaar in leven te houden, zodat diegene nog meer slachtoffers kan maken.
Daar weet je toch niets van als je dood bent.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:30 schreef tja77 het volgende:
Ik zou er niet mee kunnen leven (garpje) als mijn organen zouden gebruikt worden om een pedo, of seriemoordenaar in leven te houden, zodat diegene nog meer slachtoffers kan maken.
Nee, ben nieuw op dit forum. Ik geef gewoon mijn mening hier. Dus als ik iets doe wat niet hoort, sorry. Maar ik heb geen idee wat.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je begeeft je op glad ijs en dat weet je hoop ik?
Maar mijn zoon misschien wel, en als hij slachtoffer wordt....Kijken of je dan nog steeds trots bent op donor te zijn geweest voor de dader.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:31 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Daar weet je toch niets van als je dood bent.
Ik vond hem eigenlijk wel erg leuk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:29 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Deed je nu echt een Godwin? Serieus?
Ik gok dat je het hier over organen hebt, maar je raakt hier anders onbedoeld wel een van mijn gevoelige punten. Mensen van die leeftijd horen imho namelijk juist heel veel te krijgen. Zij kunnen hun leven niet meer aanpassen aan hun beperking en ik vind het godsgeklaagd dat we zo weinig zuinig met de oudere generaties omspringen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:28 schreef DutchErrorist het volgende:
Als je 85 bent hoef je ook niets meer te krijgen.
Ja, maar je gunt het toch geen normaal levend persoon dat ze sterven omdat 1 deel van hun lichaam niet werkt. Als ik een kind blij kan maken omdat zijn vader 5 of 10 jaar langer kan leven, dan doe ik het er wel voor.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:31 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het voorbeeld van de ouderen was gekozen om dat het simpel uit te leggen was. Mijn hersenkronkels zijn niet allemaal goed uit te schrijven, een combinatie van gevoelens en denkbeelden.
Ik nam dat voorbeeld ook omdat het wat genuanceerder is dan "mensen die horen te sterven moeten ook sterven. " Want daar zijn ook weer talloze voorbeelden en grenzen van waar ik nog niet over uit ben.
Man, dan ben je DOOD.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar mijn zoon misschien wel, en als hij slachtoffer wordt....Kijken of je dan nog steeds trots bent op donor te zijn geweest voor de dader.
Zomaar een willekeurige voorbijganger vergelijken met Hitler is imho overal not done.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:31 schreef MrMathieus het volgende:
[..]
Nee, ben nieuw op dit forum. Ik geef gewoon mijn mening hier. Dus als ik iets doe wat niet hoort, sorry. Maar ik heb geen idee wat.
Eigenlijk draai je het nu om he.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja, maar je gunt het toch geen normaal levend persoon dat ze sterven omdat 1 deel van hun lichaam niet werkt. Als ik een kind blij kan maken omdat zijn vader 5 of 10 jaar langer kan leven, dan doe ik het er wel voor.
Laten we dat vooral zo houdenquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:33 schreef boyv het volgende:
Het is toch niet zo vreemd om donor te zijn als je je bedenkt dat je verzekerd bent tegen al die transplantaties indien jij dat nodig hebt. Dat spul groeit nog niet aan de bomen he.
Kan je niet weten, want je bent dan dood. Overigens is de kans dat een pedo of moordenaar op die lijst staat nihil. Ik denk dat de meeste mensen op die lijst wel wat anders aan hun hoofd hebben. Ik vind het dan ook onzin om die reden geen donor te worden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar mijn zoon misschien wel, en als hij slachtoffer wordt....Kijken of je dan nog steeds trots bent op donor te zijn geweest voor de dader.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |