Waarom?quote:
Idem. Peking eigenlijk ook wel. Maar dat wordt ook bepaald door persoonlijke herinneringen die je aan het evenement hebt en hoe je dat op dat moment beleeft. Ik heb toch ook wel een soort van 2008-nostalgie door het steeds in de nacht opstaan voor het zwemmen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 01:24 schreef Asskicker14 het volgende:
Sydney en Athene vond ik meer memorabel maar dat kan meer met nostalgie te maken hebben.
Hmm, Peking was wel episch in tal van opzichten. Dit waren toch iets meer sobere Spelen in veel opzichten. Kan ook aan de insteek liggen. China wilde zich als nieuwe grootmacht bewijzen voor de wereld met spectaculaire stadions en shows, vlekkeloze organisatie en weet ik wat nog meer. Maar daardoor werd het wel wat klinisch en krampachtig soms. Toeschouwers werden tamelijk paranoïde op afstand gehouden bij de marathon enzovoorts.quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:43 schreef Beregd het volgende:
Ik heb het allemaal een pak minder beleefd dan vorige keer, maar dat kan aan mezelf liggen.
In Pking was alles veel epischer, vond ik. Zowel sportief als qua uitstraling.
Peking kwam vrij kil over soms, ja. Maar het is voor mij ook bepalend hoe mijn eigen stemming is en hoe ik die Spelen beleef. Dat is voor mij heel persoonlijk. Peking 2008 zal ik altijd blijven associëren met 's nachts opstaan voor het zwemmen en mooie sportmomenten. Maar ik koppel het ook altijd aan eigen persoonlijke omstandigheden. Die Spelen waren in een periode waarin het me goed afging, daar link ik die Spelen dan ook aan als ik de beelden terugzie.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:24 schreef tong80 het volgende:
Ik vond Peking helemaal niks qua sfeer en entourage. Daar moest het zuiver van de sporters komen.
Lillehammer en Sidney waren een groot feest.
Maar dat ligt dus ook aan de insteek waarmee die Spelen gehouden werden. Peking wilde de wereld imponeren. Wij als China kunnen dit.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:35 schreef henkde_j het volgende:
Qua architectuur hadden de Chinezen het stukken beter geregeld. Vind het Londense stadion maar saaitjes.
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Ik koester mooie herinneringen aan de wegkoers voor mannen. Dat parcours bij de Chinese Muur met dat exotisch aandoende landschap had iets bijzonders. Er werd geklaagd over het weghouden van het publiek, maar dat hielp alleen maar in het rustieke. Er straalde een bepaalde mystiek vanaf. Dat mythische van een andere cultuur geeft het wel een zekere waarde, inderdaad. De beleving in Londen was fantastisch, maar die Angelsaksische cultuur ken je wel.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:38 schreef Maver24 het volgende:
Peking vond ik hele mooie spelen. Het had iets mytisch omdat het een cultuur is dat wij niet goed kennen. De chineze muur bij het wielrennen vond ik echt mooi. Ook het snachts opstaan vond ik zeker wel wat hebben.
Op een 1 of andere manier is Athene een beetje het ondergeschoven kindje geworden van al die spelen, kan mij ook niet veel meer herinneren van Athene terwijl ik van Sydney en Peking juist nog veel kan herinnerenquote:Op maandag 13 augustus 2012 11:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik koester mooie herinneringen aan de wegkoers voor mannen. Dat parcours bij de Chinese Muur met dat exotisch aandoende landschap had iets bijzonders. Er werd geklaagd over het weghouden van het publiek, maar dat hielp alleen maar in het rustieke. Er straalde een bepaalde mystiek vanaf. Dat mythische van een andere cultuur geeft het wel een zekere waarde, inderdaad. De beleving in Londen was fantastisch, maar die Angelsaksische cultuur ken je wel.
Nu vond ik de wegkoers voor heren in Londen ook heel mooi, maar op een andere manier. Daar is het meer de gezellige chaos en het ondoorzichtige van de wedstrijdsituatie dat op mij impact maakte. Aan de wegkoers voor mannen in Athene kleven voor mij weinig herinneren. Ik vond het wel mooi dat Bettini als beste klassiekerrenner van zijn lichting het goud won, maar die koers zelf staat me niet zo gek veel van bij.
Heb dat wel een beetje hetzelfde. Weinig herinneringen aan Athene. Wel tof toen trouwens dat ze in een buitenbad zwommenquote:Op maandag 13 augustus 2012 11:50 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Op een 1 of andere manier is Athene een beetje het ondergeschoven kindje geworden van al die spelen, kan mij ook niet veel meer herinneren van Athene terwijl ik van Sydney en Peking juist nog veel kan herinneren
Athene is in sommige opzichten legendarisch. Het is toch de bakermat van de Spelen. Terug naar de gewijde grond na zoveel jaren. Qua zwemmen is ook wel legendarisch. Phelps die voor het eerst ging domineren, VDH en Thorpe. Inge de Bruijn die het nog eens deed, maar wel moest opboksen tegen een heel sterke Aussie ploeg.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:50 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Op een 1 of andere manier is Athene een beetje het ondergeschoven kindje geworden van al die spelen, kan mij ook niet veel meer herinneren van Athene terwijl ik van Sydney en Peking juist nog veel kan herinneren
Dat is nog net wat ik me kan herinneren, als je nu aan mij gaat vragen, noem eens een moment van Athene zou ik serieus niet meteen antwoord kunnen geven.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:52 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Heb dat wel een beetje hetzelfde. Weinig herinneringen aan Athene. Wel tof toen trouwens dat ze in een buitenbad zwommen
Neergebeukte marathonloper toch?quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat is nog net wat ik me kan herinneren, als je nu aan mij gaat vragen, noem eens een moment van Athene zou ik serieus niet meteen antwoord kunnen geven.
Turijn is bij mij wel bijgebleven maar dat komt meer ook omdat ik bij de huldiging in Zwolle was de dag daarna, dat was wel echt vetquote:Op maandag 13 augustus 2012 11:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Athene is in sommige opzichten legendarisch. Het is toch de bakermat van de Spelen. Terug naar de gewijde grond na zoveel jaren. Qua zwemmen is ook wel legendarisch. Phelps die voor het eerst ging domineren, VDH en Thorpe. Inge de Bruijn die het nog eens deed, maar wel moest opboksen tegen een heel sterke Aussie ploeg.
Maar verder inderdaad is het op een of andere manier een ondergeschoven kindje inderdaad. Net of het een soort van tussendoortje is tussen de feestspelen van Sydney en de Spelen in China waar met enorme verwachting naar werd uitgekeken.
Dat tussendoortje gevoel had ik ook bij Turijn 2006. Daar is me ook betrekkelijk weinig van bijgebleven. Die Spelen maakten ook niet écht impact op mij.
haha oh ja,quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:54 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Neergebeukte marathonloper toch?
Wat was dat een trieste actie. Misschien had die Braziliaan sowieso niet gewonnen, maar het deed enorm afbreuk aan die marathon.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:54 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Zo heb ik mooie herinneringen aan Seoel 88. Ook 's nachts. Met Lewis Johnson, Rienks en Florijn, het boksen, Tuur en vanderLijden, voetballen met Romarioquote:Op maandag 13 augustus 2012 11:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Peking kwam vrij kil over soms, ja. Maar het is voor mij ook bepalend hoe mijn eigen stemming is en hoe ik die Spelen beleef. Dat is voor mij heel persoonlijk. Peking 2008 zal ik altijd blijven associëren met 's nachts opstaan voor het zwemmen en mooie sportmomenten. Maar ik koppel het ook altijd aan eigen persoonlijke omstandigheden. Die Spelen waren in een periode waarin het me goed afging, daar link ik die Spelen dan ook aan als ik de beelden terugzie.
En zonder toeschouwers bij de Marathon.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:38 schreef Maver24 het volgende:
Peking vond ik hele mooie spelen. Het had iets mytisch omdat het een cultuur is dat wij niet goed kennen. De chineze muur bij het wielrennen vond ik echt mooi. Ook het snachts opstaan vond ik zeker wel wat hebben.
Cool! Voor mijn tijd helaas.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zo heb ik mooie herinneringen aan Seoel 88. Ook 's nachts. Met Lewis Johnson, Rienks en Florijn, het boksen, Tuur en vanderLijden, voetballen met Romario
Daarom belachelijk dat het IOC destijds de jubileum Spelen voor het geld aan Atlanta gaven.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Athene is in sommige opzichten legendarisch.
Jouw Ben Johnson-moment is misschien wel mijn Epke, Gerard van Velde, Van der Weijden, VDH en Sauerbreij-moment.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zo heb ik mooie herinneringen aan Seoel 88. Ook 's nachts. Met Lewis Johnson, Rienks en Florijn, het boksen, Tuur en vanderLijden, voetballen met Romario
Ja, rare keus. Maar we hebben niet echt inzage in hoe het allemaal gelopen is daar. Misschien had Athene zich op een of andere manier niet goed genoeg voorbereid. Ik heb daar verder geen zicht op.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daarom belachelijk dat het IOC destijds de jubileum Spelen voor het geld aan Atlanta gaven.
Dat zijn ook mijn momenten. Maar ook van Langen, de Holland acht, Tuitert, Volleyballers, Hennie Kuiper, Wim Ruska.....quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Jouw Ben Johnson-moment is misschien wel mijn Epke, Gerard van Velde, Van der Weijden, VDH en Sauerbreij-moment.
Ik mis wel een beetje Van Gennip in je rijtjequote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat zijn ook mijn momenten. Maar ook van Langen, de Holland acht, Tuitert, Volleyballers, Hennie Kuiper, Wim Ruska.....
Daar die Engelse priester die ooit bij een F1 wedstrijd op Silverstone de baan op liep.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:54 schreef henkde_j het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Die van Sydney en Athene by a long shot!
Prestaties van Van Moorsel, Huizinga, PvdH, inge! Met leukere verrassingen dan ivg met nu. Ik vond het nu (ook qua NL prestaties) maar tegenvallen.
Dat laatste ben ik totaal met je oneens. Het eerste heel erg eens.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Die van Sydney en Athene by a long shot!
Prestaties van Van Moorsel, Huizinga, PvdH, inge! Met leukere verrassingen dan ivg met nu. Ik vond het nu (ook qua NL prestaties) maar tegenvallen.
Die indruk kreeg ik ook heel erg. En het gebruik maken van bestaande accommodaties i.p.v. peperdure nieuwe stadions te bouwen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:47 schreef Monopoly_Man het volgende:
Nouja het was in de stad waarin ik woon en ik ben in de stadions geweest, dus erg objectief is het niet.
Maar alles was ontzettend goed georganiseerd. Beveilinging, omgaan met zoveel mensen, OV... alles verliep echt ontzettend goed. De vrijwiliggers waren ontzettend behulpzaam.
Stadions waren leuk, veel sfeer en vrijwel alles was gewoon volledig uitverkocht. Het is natuurlijk niet allemaal zo grootschalig als Peking maar het was gewoon ontzettend leuk en een stuk realistischer, eigenlijk.
Het was meer een zure nasmaak. Judo, roeien, etc. Mits alles wel goed liep, waren het qua resultaten fantastische spelen geweest.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik totaal met je oneens. Het eerste heel erg eens.
Maar ik denk als we over een jaar 5 hierop terugkijken, dat we deze Spelen makkelijk naast de Spelen van Sydney kunnen zetten.
Ja, en het gebruik van tijdelijke stadions was gewoon een goede zet. Londen heeft echt geen groot hockey- of paardenstadion nodig, en die tijdelijke dingen zagen er gewoon goed uit, en waren in hele mooie locaties.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Die indruk kreeg ik ook heel erg. En het gebruik maken van bestaande accommodaties i.p.v. peperdure nieuwe stadions te bouwen.
Volleybal op de Horseguards, langeafstands-zwemmen in het Hydepark, etc....
quote:Op maandag 13 augustus 2012 01:22 schreef golfer het volgende:
En dan bedoel ik niet qua medailles, maar qua organisatie en sfeer en toegankelijkheid.Op maandag 13 augustus 2012 15:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Het was meer een zure nasmaak. Judo, roeien, etc. Mits alles wel goed liep, waren het qua resultaten fantastische spelen geweest.
2006 was Salt Lake City. Turijn was 2010.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Athene is in sommige opzichten legendarisch. Het is toch de bakermat van de Spelen. Terug naar de gewijde grond na zoveel jaren. Qua zwemmen is ook wel legendarisch. Phelps die voor het eerst ging domineren, VDH en Thorpe. Inge de Bruijn die het nog eens deed, maar wel moest opboksen tegen een heel sterke Aussie ploeg.
Maar verder inderdaad is het op een of andere manier een ondergeschoven kindje. Net of het een soort van tussendoortje is tussen de feestspelen van Sydney en de Spelen in China waar met enorme verwachting naar werd uitgekeken.
Dat tussendoortje gevoel had ik ook bij Turijn 2006. Daar is me ook betrekkelijk weinig van bijgebleven. Die Spelen maakten ook niet écht impact op mij.
Nee.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:20 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
2006 was Salt Lake City. Turijn was 2010.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:20 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:20 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Wat ben jij dan, een kangoeroe?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:34 schreef Monopoly_Man het volgende:
PS: waarom kunnen mensen Sydney niet spellen?
Waarom?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:15 schreef Thomas-sama het volgende:
1 Beijing 2008
2 Sydney 2000
3 Londen 2012
Mijn eerste Spelen waar ik echt heel bewust alles van meemaakte. Daarom speciaal en daarom ook het verschil in die lijstjes. Er zijn overigens nog wel meer redenen te geven. Spelen kwamen thuis, omgeving is geweldig, het zwemmen in een buitenbad, zonnige omstandigheden enz.quote:
Over 1992 hoor ik ook veel goede dingen, maar ik was net te jong om het bewust mee te maken. De eerste Spelen die ik echt bewust meemaakte was Atlanta, hoewel ook daar veel sporten me van ontgaan zijn. Ik moet een jaar of dertien geweest zijn.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:44 schreef TheArt het volgende:
Persoonlijk is het voor mij:
1. Athene 2004
2. Sydney 2000
3. London 2012
Kijk ik reëel en niet alleen naar mezelf dan is het:
1. Sydney 2000
2. London 2012
3. Athene 2004
De mensen die de Spelen van Barcelona hebben meegemaakt, zullen die er ook nog wel ergens tussen plaatsen. Altijd veel goede dingen over gehoord.
Ik vind trouwens Athene achteraf gezien ook mooie Spelen. Er waren toch wel een aantal minpunten waar ik me destijds aan stoorde, zoals teveel lege tribunes, dubieuze jurering bij het turnen, teveel dopingzaken en tot slot dan nog een verpeste marathon.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:44 schreef TheArt het volgende:
Persoonlijk is het voor mij:
1. Athene 2004
2. Sydney 2000
3. London 2012
Kijk ik reëel en niet alleen naar mezelf dan is het:
1. Sydney 2000
2. London 2012
3. Athene 2004
De mensen die de Spelen van Barcelona hebben meegemaakt, zullen die er ook nog wel ergens tussen plaatsen. Altijd veel goede dingen over gehoord.
Ken alleen de beelden van Geesink en Abebe Bikila.quote:
Ik ook. Ik had trouwens wel jaren geleden eens een soort van studio sport docu over Mexico 1968 gezien. Daar kwam dan natuurlijk Ada Kok in terug. Joop Zoetemelk won daar trouwens ook al een gouden medaille in de ploegentijdrit, met ook Fedor den Hertog als ploegmakker.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken alleen de beelden van Geesink en Abebe Bikila.
Die staan mij nog allebei heel erg voor de geest en Ada Kok met het zwemmen. Maar vooral natuurlijk Geesink. De reden dat ik dat jaar zelf verder met judo wilde ging nadat mijn ouders mij in 1962 er op 'gedaan' hadden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:13 schreef tong80 het volgende:
Ken alleen de beelden van Geesink en Abebe Bikila.
Van 1968 herinner ik mij vooral de Fosburyflop en die ongelovelijke verspringafstand van Bob Beamom en de black-powergroet van 3 zwarte Amerikaanse atleten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik ook. Ik had trouwens wel jaren geleden eens een soort van studio sport docu over Mexico 1968 gezien. Daar kwam dan natuurlijk Ada Kok in terug. Joop Zoetemelk won daar trouwens ook al een gouden medaille in de ploegentijdrit, met ook Fedor den Hertog als ploegmakker.
Ook dat kwam uiteraard aan bod. Het schijnt ook dat de politie een paar weken eerder nogal gewelddadig een studentenopstand tegen de Spelen neersloeg.....quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Van 1968 herinner ik mij vooral de Fosburyflop en die ongelovelijke verspringafstand van Bob Beamom en de black-powergroet van 3 zwarte Amerikaanse atleten.
En Zoet en Pijnen dacht ik. Kan ook Krekels of van Katwijk zijn geweest.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik ook. Ik had trouwens wel jaren geleden eens een soort van studio sport docu over Mexico 1968 gezien. Daar kwam dan natuurlijk Ada Kok in terug. Joop Zoetemelk won daar trouwens ook al een gouden medaille in de ploegentijdrit, met ook Fedor den Hertog als ploegmakker.
2 zwarte atleten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Van 1968 herinner ik mij vooral de Fosburyflop en die ongelovelijke verspringafstand van Bob Beamom en de black-powergroet van 3 zwarte Amerikaanse atleten.
Zoetemelk, Den Hertog, Krekels en Pijnen inderdaad.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
En Zoet en Pijnen dacht ik. Kan ook Krekels of van Katwijk zijn geweest.
Jan Wienesse won goud met de skif. Terpstra brons dacht ik bij het zwemmen.
En wereldkampioen werd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:43 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zoetemelk, Den Hertog, Krekels en Pijnen inderdaad.
Jopie is dus gewoon een van de weinigen die de Tour won en olympisch goud heeft. Zijn er niet zo gek veel. Ik kom verder tot Wiggins, Indurain en Ullrich.
Niet echt opwindend of spectaculair. Kan me er ook niet echt veel van herinneren, behalve al die gebraden duiven bij de openingsceremonie en de medaille voor de Surinaamse zwemmer en natuurlijk de dopingzaak van Ben Johnson.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:46 schreef Leatherface het volgende:
Hoe was Seoul '88 eigenlijk? Waren dat leuke Spelen?
Voor mij één van de leukste spelen. ' s nacht's kijken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hoe was Seoul '88 eigenlijk? Waren dat leuke Spelen?
hoe kijk jij tegen al die dopingspelen van de jaren 80, begin jaren 90, aan? de spelen van LA van 1984 waren mijn eerste spelen die ik me bewust kan herinneren... iedere spelen werden er nieuwe records gebroken... en ineens (sinds 2004) werd het stil... de resultaten gingen zienbaar achteruit...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voor mij één van de leukste spelen. ' s nacht's kijken.
Voor het eerst weer tennis. Graf met haar golden slam. Lewis Johnson, Antony Nesty, de bokswedstrijden, Rienks Florijn, ook al Lewis - Powel, Bubka, Helaas veel oostblokwinnaars vooral oost0Duitsland. Griffith Joyner ook gedoped denk ik, Monique Knol goud bij fietsen, Romario tegen Rusland in de finale, Voor het5 eerst Nederlandse volleyballers bij de top. 5e dacht ik.
Ik vergeet nog wel iets.
Er zijn ook de laatste paar spelen meer dan genoeg records gebroken, zowel Olympische als Wereldrecords.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:57 schreef hellsgate het volgende:
iedere spelen werden er nieuwe records gebroken... en ineens (sinds 2004) werd het stil... de resultaten gingen zienbaar achteruit...
ik heb daar toch aan moeten wennen... ik ben zeer tegen doping, en ben blij met de huidige ontwikkelingen, maar ik heb echt moeten wennen aan die mindere resultaten...
Met gemengde gevoelens. Begon in de jaren 70 al. Met de oost-Duitse zwemsters bijvoorbeeld. Werd nederland de dupe van. De krachtnummers werden ook "verpest" Stalman won goud. Maar die schijnt ook onderd e dope te hebben gezeten en het oostblok deed niet mee.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:57 schreef hellsgate het volgende:
[..]
hoe kijk jij tegen al die dopingspelen van de jaren 80, begin jaren 90, aan?
toch kan ik met die Oost-Duitse vrouwen eigenlijk alleen maar medelijden hebben... jonge meisjes van 13 die hoeveelheden doping toegediend krijgen waar zelfs Ben Johnson bang van wordt...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Met gemengde gevoelens. Begon in de jaren 70 al. Met de oost-Duitse zwemsters bijvoorbeeld. Werd nederland de dupe van. De krachtnummers werden ook "verpest" Stalman won goud. Maar die schijnt ook onderd e dope te hebben gezeten en het oostblok deed niet mee.
Enith Brigitha is er nu nog verbolgen over. Ze vindt zichzelf de rechtmatige kampioen van Montreal en dat is ze eigenlijk ook, ze zal alleen die medaille door de verjaring niet meer krijgen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Met gemengde gevoelens. Begon in de jaren 70 al. Met de oost-Duitse zwemsters bijvoorbeeld. Werd nederland de dupe van. De krachtnummers werden ook "verpest" Stalman won goud. Maar die schijnt ook onderd e dope te hebben gezeten en het oostblok deed niet mee.
Mooi voorbeeld. Ken ze niet uit m'n hoofd maar er waren meer Nederlandse toppers die achter het net zwommen. Ook de estafettes bijvoorbeeld.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Enith Brigitha is er nu nog verbolgen over. Ze vindt zichzelf de rechtmatige kampioen van Montreal en dat is ze eigenlijk ook, ze zal alleen die medaille door de verjaring niet meer krijgen.
Nijboer.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld. Ken ze niet uit m'n hoofd maar er waren meer Nederlandse toppers die achter het net zwommen. Ook de estafettes bijvoorbeeld.
Cyrpinsky de Oost-Duitser versloeg hem op de spelen en op het EK inderdaad. Die won trouwens 2 Olympische marathons na elkaar. En wat denk je van de atletiek krachtsporters ? Of de tienkampers ?quote:
Nu is het wel zo, de DDR had veel krachtsporters en zwemmers die domineerden. Daar heb je vooral baat bij anabole steroïden en mannelijke hormonen. Ik weet niet of ze ook systematisch EPO toedienden. Het zou goed kunnen dat Cierpinski nu juist een van de weinigen was die wel clean was.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cyrpinsky de Oost-Duitser versloeg hem op de spelen en op het EK inderdaad. Die won trouwens 2 Olympische marathons na elkaar. En wat denk je van de atletiek krachtsporters ? Of de tienkampers ?
Tuurlijk. Grote kans zelfs.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nu is het wel zo, de DDR had veel krachtsporters en zwemmers die domineerden. Daar heb je vooral baat bij anabole steroïden en mannelijke hormonen. Ik weet niet of ze ook systematisch EPO toedienden. Het zou goed kunnen dat Cierpinski nu juist een van de weinigen was die wel clean was.
Hij was wel een beetje een buitenbeentje als marathonloper tussen al die zwemmers, gewichtheffers, kogelstoters enzovoorts. Je kunt je ook afvragen of ze in die tijd al EPO toedienden. In het wielrennen deed dat pas late jaren tachtig. begin jaren negentig zijn intrede. Dat spreekt in het voordeel van Cierpinski, want die was toen al lang met pensioen.quote:
Wat een etnocentrisch antwoord.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:33 schreef Syntix het volgende:
Ja beste, want:
Londen![]()
Engelse taal![]()
Westen
Ja best triest eigenlijk dat mensen dit aangedaan werden omwille van wat propaganda van 'kijk ons eens superieur zijn'quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:22 schreef hellsgate het volgende:
[..]
toch kan ik met die Oost-Duitse vrouwen eigenlijk alleen maar medelijden hebben... jonge meisjes van 13 die hoeveelheden doping toegediend krijgen waar zelfs Ben Johnson bang van wordt...
het zou je dochter maar zijn...
Jij bent nog lekker jong. Toen ik bijna 10 werd, was Munchen de eerste OS, maar mijn herinnering aan die editie van 1972 ging toen niet verder dan Mark Spitz en die terreur.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:43 schreef geitenbrei het volgende:
Ik kijk de Spelen nu vanaf mijn tiende, dat wil zeggen dat de eerste Sidney 2000 was. Ik vond ze alle vier (Sidney, Athene, Peking en Londen) geweldig. Ik vind het moeilijk te vergelijken.
Wel kan ik zeggen dat ik het leuker vind dan een EK of een WK. Zelfs leuker dan de Tour.
Het is gewoon het mooiste (sport)evenement dat er is m.i.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |