abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115498355
En dan bedoel ik niet qua medailles, maar qua organisatie en sfeer en toegankelijkheid.

Volgens mij komen deze van London wel daarvoor in aanmerking, hoewel ik Sydney 2000 ook grandioos relaxed vond.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_115498424
Sydney en Athene vond ik meer memorabel maar dat kan meer met nostalgie te maken hebben.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 13 augustus 2012 @ 01:25:56 #3
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_115498483
Die van Barcelona was beter.
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
pi_115498500
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:25 schreef Mierenneuker. het volgende:
Die van Barcelona was beter.
Waarom?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 13 augustus 2012 @ 08:16:29 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_115502042
Sidney en Lillehammer

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115502119
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:24 schreef Asskicker14 het volgende:
Sydney en Athene vond ik meer memorabel maar dat kan meer met nostalgie te maken hebben.
Idem. Peking eigenlijk ook wel. Maar dat wordt ook bepaald door persoonlijke herinneringen die je aan het evenement hebt en hoe je dat op dat moment beleeft. Ik heb toch ook wel een soort van 2008-nostalgie door het steeds in de nacht opstaan voor het zwemmen.

Maar al met al vond ik dit leuke Spelen. Ik kan het vooralsnog niet inschalen, maar ik heb er zeker van genoten. :)
pi_115502199
Ik vond al met al de locaties en stadions ook schitterend.

Dat zwemstadion was prachtig. Het atletiekstadion was tamelijk sober, maar deed wel knus aan. Verder natuurlijk het tennis op Wimbledon en die wedstrijden in en om Hyde Park zoals de triatlon en het marathonzwemmen. The Serpentine is toch wel een stuk leuker voor dat laatste dan een mistige roeibaan buiten Peking.

Het parcours van het wielrennen was ook schitterend door dat groene Zuid-Engelse heuvellandschap en dan de aankomst op The Mall. Maar dat parcours van 2008 was ook schitterend bij de Chinese Muur. Peking had het vogelnest, de water Cube, het mooie wielrenparcours en die velodrome die er van buiten als Chinese tempel uitzag, maar verder vond ik er vooral veel buitensporten toch tamelijk grauw overkomen. Zal vooral aan de smog liggen. In Londen deed het allemaal net wat vrolijker en zonniger aan. Nu hebben de Engelsen het wel getroffen met het weer.
  maandag 13 augustus 2012 @ 08:43:20 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_115502258
Ik heb het allemaal een pak minder beleefd dan vorige keer, maar dat kan aan mezelf liggen.

In Pking was alles veel epischer, vond ik. Zowel sportief als qua uitstraling.
  maandag 13 augustus 2012 @ 08:47:39 #9
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_115502295
Ja omdat het dicht bij ons ligt en wij er veel affiniteit mee hebben :)
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_115502406
Misschien om als kijker te volgen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_115505023
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2012 08:43 schreef Beregd het volgende:
Ik heb het allemaal een pak minder beleefd dan vorige keer, maar dat kan aan mezelf liggen.

In Pking was alles veel epischer, vond ik. Zowel sportief als qua uitstraling.
Hmm, Peking was wel episch in tal van opzichten. Dit waren toch iets meer sobere Spelen in veel opzichten. Kan ook aan de insteek liggen. China wilde zich als nieuwe grootmacht bewijzen voor de wereld met spectaculaire stadions en shows, vlekkeloze organisatie en weet ik wat nog meer. Maar daardoor werd het wel wat klinisch en krampachtig soms. Toeschouwers werden tamelijk paranoïde op afstand gehouden bij de marathon enzovoorts.

Deze Spelen deden gemoedelijker aan, meer in de sfeer van Sydney. Dat ligt ook aan de positie van het land en de stad. Londen is een gevestigde naam, die hebben niets meer te bewijzen. Daardoor waren de accommodaties ook iets soberder/minder extravagant dan in Peking.

Londen deed gemoedelijker aan dan Peking. Het weer speelt zoals ik eerder aankaartte ook wel mee. In Peking vond ik het decor vaak een beetje mistig en smoggy overkomen. In Engeland hadden ze het flink getroffen met het weer volgens mij.

Athene vond ik qua sport en setting heel mooi, maar dat vond ik toch ook vage Spelen. Zoveel lege tribunes, het leek soms of het in een spookstad werd gehouden. Je had niet het idee dat het in een drukke Griekse metropool plaatsvond. Nu zal ook wel meespelen dat de stad in de zomer sowieso leegloopt en dat de kaartjes misschien voor veel Grieken te duur waren. Maar soms leek het net of die Spelen als het ware aan het land zelf voorbij gingen.

Maar je eigen indrukken en hoe je het zelf beleeft zijn toch vaak doorslaggevend. Ik koester heel mooie herinneringen aan Peking. Als ik er aan terugdenk, bezorgt het me toch een soort van nostalgisch sentiment.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leatherface op 13-08-2012 11:10:44 ]
  Trouwste user 2022 maandag 13 augustus 2012 @ 11:24:09 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_115505538
Ik vond Peking helemaal niks qua sfeer en entourage. Daar moest het zuiver van de sporters komen.

Lillehammer en Sidney waren een groot feest.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115505753
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:24 schreef tong80 het volgende:
Ik vond Peking helemaal niks qua sfeer en entourage. Daar moest het zuiver van de sporters komen.

Lillehammer en Sidney waren een groot feest.

Peking kwam vrij kil over soms, ja. Maar het is voor mij ook bepalend hoe mijn eigen stemming is en hoe ik die Spelen beleef. Dat is voor mij heel persoonlijk. Peking 2008 zal ik altijd blijven associëren met 's nachts opstaan voor het zwemmen en mooie sportmomenten. Maar ik koppel het ook altijd aan eigen persoonlijke omstandigheden. Die Spelen waren in een periode waarin het me goed afging, daar link ik die Spelen dan ook aan als ik de beelden terugzie.
pi_115505851
Qua architectuur hadden de Chinezen het stukken beter geregeld. Vind het Londense stadion maar saaitjes.

vs
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_115505909
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:35 schreef henkde_j het volgende:
Qua architectuur hadden de Chinezen het stukken beter geregeld. Vind het Londense stadion maar saaitjes.

[ afbeelding ]

vs
[ afbeelding ]
Maar dat ligt dus ook aan de insteek waarmee die Spelen gehouden werden. Peking wilde de wereld imponeren. Wij als China kunnen dit.

GB had misschien iets minder de geldingsdrang om via stadions een punt te maken. Dat olympisch park in Londen is meer gebouwd met duurzaamheid en nut voor de stad zelf als uitgangspunt.
pi_115505957
Peking vond ik hele mooie spelen. Het had iets mytisch omdat het een cultuur is dat wij niet goed kennen. De chineze muur bij het wielrennen vond ik echt mooi. Ook het snachts opstaan vond ik zeker wel wat hebben.
pi_115506152
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:38 schreef Maver24 het volgende:
Peking vond ik hele mooie spelen. Het had iets mytisch omdat het een cultuur is dat wij niet goed kennen. De chineze muur bij het wielrennen vond ik echt mooi. Ook het snachts opstaan vond ik zeker wel wat hebben.
Ik koester mooie herinneringen aan de wegkoers voor mannen. Dat parcours bij de Chinese Muur met dat exotisch aandoende landschap had iets bijzonders. Er werd geklaagd over het weghouden van het publiek, maar dat hielp alleen maar in het rustieke. Er straalde een bepaalde mystiek vanaf. Dat mythische van een andere cultuur geeft het wel een zekere waarde, inderdaad. De beleving in Londen was fantastisch, maar die Angelsaksische cultuur ken je wel.

Nu vond ik de wegkoers voor heren in Londen ook heel mooi, maar op een andere manier. Daar is het meer de gezellige chaos en het ondoorzichtige van de wedstrijdsituatie dat op mij impact maakte. Plus het de rest vs. de Britten-effect. Gaat de 'machine' gewoon op volle toeren draaien en wint Cavendish simpel de sprint, of steken de uitdagers toch een stok in het raderwerk? en dat speculeren vooraf. Kan Cav Box Hill wel overleven en houden de Britten de boel onder controle? Is het parcours wel zwaar genoeg voor de aanvallers om te winnen? Aan de wegkoers voor mannen in Athene kleven voor mij weinig herinneren. Ik vond het wel mooi dat Bettini als beste klassiekerrenner van zijn lichting het goud won, maar die koers zelf staat me niet zo gek veel van bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leatherface op 13-08-2012 11:50:20 ]
pi_115506306
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:44 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik koester mooie herinneringen aan de wegkoers voor mannen. Dat parcours bij de Chinese Muur met dat exotisch aandoende landschap had iets bijzonders. Er werd geklaagd over het weghouden van het publiek, maar dat hielp alleen maar in het rustieke. Er straalde een bepaalde mystiek vanaf. Dat mythische van een andere cultuur geeft het wel een zekere waarde, inderdaad. De beleving in Londen was fantastisch, maar die Angelsaksische cultuur ken je wel.

Nu vond ik de wegkoers voor heren in Londen ook heel mooi, maar op een andere manier. Daar is het meer de gezellige chaos en het ondoorzichtige van de wedstrijdsituatie dat op mij impact maakte. Aan de wegkoers voor mannen in Athene kleven voor mij weinig herinneren. Ik vond het wel mooi dat Bettini als beste klassiekerrenner van zijn lichting het goud won, maar die koers zelf staat me niet zo gek veel van bij.
Op een 1 of andere manier is Athene een beetje het ondergeschoven kindje geworden van al die spelen, kan mij ook niet veel meer herinneren van Athene terwijl ik van Sydney en Peking juist nog veel kan herinneren
pi_115506370
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:50 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Op een 1 of andere manier is Athene een beetje het ondergeschoven kindje geworden van al die spelen, kan mij ook niet veel meer herinneren van Athene terwijl ik van Sydney en Peking juist nog veel kan herinneren
Heb dat wel een beetje hetzelfde. Weinig herinneringen aan Athene. Wel tof toen trouwens dat ze in een buitenbad zwommen ^O^
Jij begrijpt _O_
pi_115506411
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:50 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Athene is in sommige opzichten legendarisch. Het is toch de bakermat van de Spelen. Terug naar de gewijde grond na zoveel jaren. Qua zwemmen is ook wel legendarisch. Phelps die voor het eerst ging domineren, VDH en Thorpe. Inge de Bruijn die het nog eens deed, maar wel moest opboksen tegen een heel sterke Aussie ploeg.

Maar verder inderdaad is het op een of andere manier een ondergeschoven kindje. Net of het een soort van tussendoortje is tussen de feestspelen van Sydney en de Spelen in China waar met enorme verwachting naar werd uitgekeken.

Dat tussendoortje gevoel had ik ook bij Turijn 2006. Daar is me ook betrekkelijk weinig van bijgebleven. Die Spelen maakten ook niet écht impact op mij.
pi_115506414
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:52 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Heb dat wel een beetje hetzelfde. Weinig herinneringen aan Athene. Wel tof toen trouwens dat ze in een buitenbad zwommen ^O^
Dat is nog net wat ik me kan herinneren, als je nu aan mij gaat vragen, noem eens een moment van Athene zou ik serieus niet meteen antwoord kunnen geven.
pi_115506450
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:53 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Dat is nog net wat ik me kan herinneren, als je nu aan mij gaat vragen, noem eens een moment van Athene zou ik serieus niet meteen antwoord kunnen geven.
Neergebeukte marathonloper toch? :D
Jij begrijpt _O_
pi_115506459
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:53 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Athene is in sommige opzichten legendarisch. Het is toch de bakermat van de Spelen. Terug naar de gewijde grond na zoveel jaren. Qua zwemmen is ook wel legendarisch. Phelps die voor het eerst ging domineren, VDH en Thorpe. Inge de Bruijn die het nog eens deed, maar wel moest opboksen tegen een heel sterke Aussie ploeg.

Maar verder inderdaad is het op een of andere manier een ondergeschoven kindje inderdaad. Net of het een soort van tussendoortje is tussen de feestspelen van Sydney en de Spelen in China waar met enorme verwachting naar werd uitgekeken.

Dat tussendoortje gevoel had ik ook bij Turijn 2006. Daar is me ook betrekkelijk weinig van bijgebleven. Die Spelen maakten ook niet écht impact op mij.
Turijn is bij mij wel bijgebleven maar dat komt meer ook omdat ik bij de huldiging in Zwolle was de dag daarna, dat was wel echt vet
pi_115506486
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:54 schreef henkde_j het volgende:

[..]

haha oh ja,

Dat was ik dus echt allang vergeten maar nu je het zegt zie ik de beelden ook weer voor me,
pi_115506686
quote:

[..]

Wat was dat een trieste actie. Misschien had die Braziliaan sowieso niet gewonnen, maar het deed enorm afbreuk aan die marathon.
  Trouwste user 2022 maandag 13 augustus 2012 @ 12:05:41 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_115506826
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:31 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Peking kwam vrij kil over soms, ja. Maar het is voor mij ook bepalend hoe mijn eigen stemming is en hoe ik die Spelen beleef. Dat is voor mij heel persoonlijk. Peking 2008 zal ik altijd blijven associëren met 's nachts opstaan voor het zwemmen en mooie sportmomenten. Maar ik koppel het ook altijd aan eigen persoonlijke omstandigheden. Die Spelen waren in een periode waarin het me goed afging, daar link ik die Spelen dan ook aan als ik de beelden terugzie.
Zo heb ik mooie herinneringen aan Seoel 88. Ook 's nachts. Met Lewis Johnson, Rienks en Florijn, het boksen, Tuur en vanderLijden, voetballen met Romario

Trouwste user 2022 maandag 13 augustus 2012 @ 12:06:17 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_115506845
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:38 schreef Maver24 het volgende:
En zonder toeschouwers bij de Marathon.

pi_115506872
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:05 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zo heb ik mooie herinneringen aan Seoel 88. Ook 's nachts. Met Lewis Johnson, Rienks en Florijn, het boksen, Tuur en vanderLijden, voetballen met Romario

Cool! Voor mijn tijd helaas. :{

Dit is wel een heerlijk nostalgisch topic voor het ophalen van herinneringen! :)
  Trouwste user 2022 maandag 13 augustus 2012 @ 12:07:50 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_115506911
quote:

[..]

Athene is in sommige opzichten legendarisch.
Daarom belachelijk dat het IOC destijds de jubileum Spelen voor het geld aan Atlanta gaven.

pi_115506933
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:05 schreef tong80 het volgende:

[..]

Jouw Ben Johnson-moment is misschien wel mijn Epke, Gerard van Velde, Van der Weijden, VDH en Sauerbreij-moment. ;)
pi_115506980
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Daarom belachelijk dat het IOC destijds de jubileum Spelen voor het geld aan Atlanta gaven.

Ja, rare keus. Maar we hebben niet echt inzage in hoe het allemaal gelopen is daar. Misschien had Athene zich op een of andere manier niet goed genoeg voorbereid. Ik heb daar verder geen zicht op.
pi_115507065
China tot nu toe nog het leukst. Maar ja dat zal wel komen omdat ik benieuwd ben hoe het daar aan toe gaat.
pi_115507123
Ik vond het een hele mooie editie. Hing een zeer prettige sfeer omheen. Zie vaak Sydney voorbij komen, dat vind ik ook de mooiste Spelen die ik heb meegemaakt. Maar Londen is daar wel heel dicht bij in de buurt gekomen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Trouwste user 2022 maandag 13 augustus 2012 @ 12:21:06 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_115507298
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Jouw Ben Johnson-moment is misschien wel mijn Epke, Gerard van Velde, Van der Weijden, VDH en Sauerbreij-moment. ;)
Dat zijn ook mijn momenten. Maar ook van Langen, de Holland acht, Tuitert, Volleyballers, Hennie Kuiper, Wim Ruska.....

pi_115507876
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat zijn ook mijn momenten. Maar ook van Langen, de Holland acht, Tuitert, Volleyballers, Hennie Kuiper, Wim Ruska.....

Ik mis wel een beetje Van Gennip in je rijtje ;)

Iedere OS heeft wel z'n momenten. Ik ben het wel eens met wat meer mensen al hebben gezegd ; Athene heeft niet echt veel indruk gemaakt op de één of andere manier.

Londen was iig wel de spelen van de mooie decors. Zo goed als iedere sport had wel een mooie locatie.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:49:04 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115508140
Ik had het overigens voornamelijk over de Zomerspelen, dus Lillehammer had ik daarbij niet in gedachten.

De meest ellendige spelen aller tijden: München 1972.
Kil, koud, rücksiclos en vooral de gijzeling en en moord op Israëlische atleten. :{
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:58:10 #37
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_115512706
quote:

[..]

Daar die Engelse priester die ooit bij een F1 wedstrijd op Silverstone de baan op liep.

Maar ff ontopic.

Sydney 2000 en London 2012 waren qua sfeer en sport top. Athene heb ik niet zoveel herinneringen aan. Winterspelen springt Lillehammer er uit.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_115512785
Qua Winterspelen scoort Nagano erg hoog bij mij.
In Southern Sun
pi_115512857
Die van Sydney en Athene by a long shot!

Prestaties van Van Moorsel, Huizinga, PvdH, inge! Met leukere verrassingen dan ivg met nu. Ik vond het nu (ook qua NL prestaties) maar tegenvallen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_115512888
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:02 schreef sitting_elfling het volgende:

Prestaties van Van Moorsel, Huizinga, PvdH, inge! Met leukere verrassingen dan ivg met nu. Ik vond het nu (ook qua NL prestaties) maar tegenvallen.
:o?!
In Southern Sun
pi_115513056
Als ik ga kijken naar mijn hoogtepunten van een O.S en gekeken naar mijn leeftijd van 29 jaar dan komen er een aantal naar boven toe:

Goud Volleybal mannen
Bart Brentjes Mountainbike

Als we het hebben over de winterspelen zijn er 2 die er ver boven uitsteken, Lillehammer en Nagano
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:17:55 #42
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_115513554
Ik vond dit best een mooie. Peking vond ik echt niks qua sfeer. Lokale Chinese toeschouwers kregen wat vlaggetjes in hun handen gedrukt en huppetee, juichen maar mensen. :') Het leek wel een Mitt Romney bijeenkomst.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_115513681
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:02 schreef sitting_elfling het volgende:

Dat laatste ben ik totaal met je oneens. Het eerste heel erg eens.

Maar ik denk als we over een jaar 5 hierop terugkijken, dat we deze Spelen makkelijk naast de Spelen van Sydney kunnen zetten.
pi_115514692
Nouja het was in de stad waarin ik woon en ik ben in de stadions geweest, dus erg objectief is het niet.

Maar alles was ontzettend goed georganiseerd. Beveilinging, omgaan met zoveel mensen, OV... alles verliep echt ontzettend goed. De vrijwiliggers waren ontzettend behulpzaam.

Stadions waren leuk, veel sfeer en vrijwel alles was gewoon volledig uitverkocht. Het is natuurlijk niet allemaal zo grootschalig als Peking maar het was gewoon ontzettend leuk en een stuk realistischer, eigenlijk.
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:52:43 #45
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115514915
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:47 schreef Monopoly_Man het volgende:
Nouja het was in de stad waarin ik woon en ik ben in de stadions geweest, dus erg objectief is het niet.

Maar alles was ontzettend goed georganiseerd. Beveilinging, omgaan met zoveel mensen, OV... alles verliep echt ontzettend goed. De vrijwiliggers waren ontzettend behulpzaam.

Stadions waren leuk, veel sfeer en vrijwel alles was gewoon volledig uitverkocht. Het is natuurlijk niet allemaal zo grootschalig als Peking maar het was gewoon ontzettend leuk en een stuk realistischer, eigenlijk.
Die indruk kreeg ik ook heel erg. En het gebruik maken van bestaande accommodaties i.p.v. peperdure nieuwe stadions te bouwen.

Volleybal op de Horseguards, langeafstands-zwemmen in het Hydepark, etc....
Poef.....gone! ©golfer
pi_115514923
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:20 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik totaal met je oneens. Het eerste heel erg eens.

Maar ik denk als we over een jaar 5 hierop terugkijken, dat we deze Spelen makkelijk naast de Spelen van Sydney kunnen zetten.
Het was meer een zure nasmaak. Judo, roeien, etc. Mits alles wel goed liep, waren het qua resultaten fantastische spelen geweest.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_115515659
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:52 schreef golfer het volgende:

[..]

Die indruk kreeg ik ook heel erg. En het gebruik maken van bestaande accommodaties i.p.v. peperdure nieuwe stadions te bouwen.

Volleybal op de Horseguards, langeafstands-zwemmen in het Hydepark, etc....
Ja, en het gebruik van tijdelijke stadions was gewoon een goede zet. Londen heeft echt geen groot hockey- of paardenstadion nodig, en die tijdelijke dingen zagen er gewoon goed uit, en waren in hele mooie locaties.

Het Olympisch stadion zal ook gewoon de half van de capaciteit verliezen want er zijn al genoeg grote stadions als Wembley, Twickenham, Emirates etc.
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:17:20 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115515970
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:22 schreef golfer het volgende:
En dan bedoel ik niet qua medailles, maar qua organisatie en sfeer en toegankelijkheid.

0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:52 schreef sitting_elfling het volgende:

Het was meer een zure nasmaak. Judo, roeien, etc. Mits alles wel goed liep, waren het qua resultaten fantastische spelen geweest.
Poef.....gone! ©golfer
pi_115518637
quote:

[..]

Maar verder inderdaad is het op een of andere manier een ondergeschoven kindje. Net of het een soort van tussendoortje is tussen de feestspelen van Sydney en de Spelen in China waar met enorme verwachting naar werd uitgekeken.

2006 was Salt Lake City. Turijn was 2010.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_115518806
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:20 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Nee.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 augustus 2012 @ 17:43:07 #51
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_115519627
quote:

[..]

:D :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_115519775
quote:

[..]

_O-.
In Southern Sun
pi_115636808
Nee ik vond London 2012 zeker geen beste spelen en ik heb deze kreet
ook gemist van die OS Voorzitter. Beste van de laatste jaren?

# 1 Beijing 2008
# 2 Sidney 2000
# 3 Seoel 1988
pi_115636833
Wat vond je zo leuk aan Beijing 2008?
In Southern Sun
pi_115637727
Beijing had geen sfeer. Halflege stadions waar mensen gedwongen werden om te gaan kijken, brrr. Voor mij is het:

1/ Londen
2/ Sydney
3/ Barcelona

Rogge zegt trouwens nooit dat het de "best games ever" waren, dat was Samaranch en de laatste keer dat hij dat zei was 1994 volgens mij. In 1996 niet meer want je kunt iets moeilijk de best games ever noemen als er een terreuraanslag is geweest.

PS: waarom kunnen mensen Sydney niet spellen?
pi_115642456
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:34 schreef Monopoly_Man het volgende:
PS: waarom kunnen mensen Sydney niet spellen?
Wat ben jij dan, een kangoeroe?
pi_115661607
Qua Nederlandse prestaties steekt Sydney er enorm bovenuit en dat was volgens mij qua sfeer ook top. Nou ben ik zelf in Londen geweest en de sfeer was super. Zoals eerder gezegd, heel erg goed geregeld en hele vriendelijke en behulpzame mensen. Ook het olympic park lag er erg mooi bij en daar hing een goede sfeer. Daarnaast ben ik ook blij met de prestaties van de Nederlanders dus ik denk dat Londen op een mooie 2e plaats komt. Peking was mooi, maar in mijn ogen sfeerloos, veel minder spontaan en oprecht zoals in Londen, maar meer opgelegd. Aan Athene heb ik niet zoveel herinneringen dus dat zegt genoeg..
pi_115680231
@Sportex

Nope hij is een beetje een muggenzifter ;)
pi_115688241
Sydney 2000 blijft onovertroffen voor mij... ik vond London wel leuker dan 2004 en 2008
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_115688950
1 Beijing 2008
2 Sydney 2000
3 Londen 2012
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:36:38 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115689605
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:15 schreef Thomas-sama het volgende:
1 Beijing 2008
2 Sydney 2000
3 Londen 2012
Waarom?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:35:45 #62
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_115691636
Sydney was erg goed, maar Londen komt wel heel dicht in de buurt. Bij mij staan ze gedeeld aan kop.
pi_115693888
Persoonlijk is het voor mij:

1. Athene 2004
2. Sydney 2000
3. London 2012

Kijk ik reëel en niet alleen naar mezelf dan is het:

1. Sydney 2000
2. London 2012
3. Athene 2004

De mensen die de Spelen van Barcelona hebben meegemaakt, zullen die er ook nog wel ergens tussen plaatsen. Altijd veel goede dingen over gehoord.
pi_115694334
Wat was er zo goed aan Athene?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_115694519
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:57 schreef marcodej het volgende:
Wat was er zo goed aan Athene?
Mijn eerste Spelen waar ik echt heel bewust alles van meemaakte. Daarom speciaal en daarom ook het verschil in die lijstjes. Er zijn overigens nog wel meer redenen te geven. Spelen kwamen thuis, omgeving is geweldig, het zwemmen in een buitenbad, zonnige omstandigheden enz.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:15:59 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115695035
Tokio 1964 en Mexico 1968 waren ook erg leuk (hoewel TV in zwart-wit met vertraging), maar ja...die zullen niet veel mensen van dit forum bewust hebben meegemaakt. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_115695980
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:44 schreef TheArt het volgende:

1. Athene 2004
2. Sydney 2000
3. London 2012

1. Sydney 2000
2. London 2012
3. Athene 2004

De mensen die de Spelen van Barcelona hebben meegemaakt, zullen die er ook nog wel ergens tussen plaatsen. Altijd veel goede dingen over gehoord.
Over 1992 hoor ik ook veel goede dingen, maar ik was net te jong om het bewust mee te maken. De eerste Spelen die ik echt bewust meemaakte was Atlanta, hoewel ook daar veel sporten me van ontgaan zijn. Ik moet een jaar of dertien geweest zijn.

Ik zag trouwens een tijdje terug nog eens de opening van Barcelona 1992 terug en dat was zowaar een opening die ik leuk vond. :) Dat klassiek aandoende stadion zag er ook erg mooi uit, op die heuvel. Barcelona moet al met al een erg mooi decor zijn geweest voor de olympiade. Een echte 'olympische' stad.
pi_115696803
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:44 schreef TheArt het volgende:

1. Athene 2004
2. Sydney 2000
3. London 2012

1. Sydney 2000
2. London 2012
3. Athene 2004

Ik vind trouwens Athene achteraf gezien ook mooie Spelen. Er waren toch wel een aantal minpunten waar ik me destijds aan stoorde, zoals teveel lege tribunes, dubieuze jurering bij het turnen, teveel dopingzaken en tot slot dan nog een verpeste marathon.

Maar zoals gezegd moet ik achteraf gezien toch zeggen dat het beste mooie Spelen waren. Leuke omgeving, lekker weer, het zwemmen buiten in het zonnetje en uiteraard een aantal mooie sportmomenten. En verder waren er al met al geen grote problemen. Maar over het algemeen zijn er van 2004 toch minder momenten die beklijven dan van latere Spelen in mijn optiek. Zo blijft me van Turijn 2006 ook relatief weinig bij. Maar dat is misschien meer persoonlijke beleving dan de daadwerkelijke kwaliteit.

Het is eigenlijk des te wranger in wat voor economische staat Griekenland nu verkeert. Maar dat doet niets af aan het feit dat Athene gewoon een capabele en mooie organiserende stad was.

[ Bericht 3% gewijzigd door Leatherface op 17-08-2012 22:13:13 ]
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:13:07 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_115697060
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:15 schreef golfer het volgende:
Tokio 1964
Ken alleen de beelden van Geesink en Abebe Bikila.

pi_115697165
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ook. Ik had trouwens wel jaren geleden eens een soort van studio sport docu over Mexico 1968 gezien. Daar kwam dan natuurlijk Ada Kok in terug. Joop Zoetemelk won daar trouwens ook al een gouden medaille in de ploegentijdrit, met ook Fedor den Hertog als ploegmakker. ^O^
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:16:24 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115697181
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:13 schreef tong80 het volgende:

Die staan mij nog allebei heel erg voor de geest en Ada Kok met het zwemmen. Maar vooral natuurlijk Geesink. De reden dat ik dat jaar zelf verder met judo wilde ging nadat mijn ouders mij in 1962 er op 'gedaan' hadden.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:18:38 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115697262
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik ook. Ik had trouwens wel jaren geleden eens een soort van studio sport docu over Mexico 1968 gezien. Daar kwam dan natuurlijk Ada Kok in terug. Joop Zoetemelk won daar trouwens ook al een gouden medaille in de ploegentijdrit, met ook Fedor den Hertog als ploegmakker. ^O^
Van 1968 herinner ik mij vooral de Fosburyflop en die ongelovelijke verspringafstand van Bob Beamom en de black-powergroet van 3 zwarte Amerikaanse atleten.
Poef.....gone! ©golfer
pi_115697405
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Van 1968 herinner ik mij vooral de Fosburyflop en die ongelovelijke verspringafstand van Bob Beamom en de black-powergroet van 3 zwarte Amerikaanse atleten.
Ook dat kwam uiteraard aan bod. Het schijnt ook dat de politie een paar weken eerder nogal gewelddadig een studentenopstand tegen de Spelen neersloeg.....
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:25:52 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_115697570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En Zoet en Pijnen dacht ik. Kan ook Krekels of van Katwijk zijn geweest.

Jan Wienesse won goud met de skif. Terpstra brons dacht ik bij het zwemmen.

Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:26:37 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_115697601
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:18 schreef golfer het volgende:

[..]

2 zwarte atleten.

De één met linker de ander met rechter handschoen.

vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:40:44 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115698191
Ja, soms laat mijn geheugen me een beetje in de steek. Ik neem aan dat jij dat niet bewust hebt meegemaakt en alleen achteraf uit andere beelden gezien hebt, of keek je al op je 5e naar de spelen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_115698283
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:25 schreef tong80 het volgende:

[..]

En Zoet en Pijnen dacht ik. Kan ook Krekels of van Katwijk zijn geweest.

Jan Wienesse won goud met de skif. Terpstra brons dacht ik bij het zwemmen.

Zoetemelk, Den Hertog, Krekels en Pijnen inderdaad.

Jopie is dus gewoon een van de weinigen die de Tour won en olympisch goud heeft. Zijn er niet zo gek veel. Ik kom verder tot Wiggins, Indurain en Ullrich.
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:50:59 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_115698626
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:43 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zoetemelk, Den Hertog, Krekels en Pijnen inderdaad.

Jopie is dus gewoon een van de weinigen die de Tour won en olympisch goud heeft. Zijn er niet zo gek veel. Ik kom verder tot Wiggins, Indurain en Ullrich.
En wereldkampioen werd.

pi_115712011
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

En wereldkampioen werd.

Hoe was Seoul '88 eigenlijk? Waren dat leuke Spelen?
pi_115723129
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

En wereldkampioen werd.

je zou bijna denken dat ze iets in z'n melk hebben gedaan ;-)
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:36:58 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115724061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:46 schreef Leatherface het volgende:

Niet echt opwindend of spectaculair. Kan me er ook niet echt veel van herinneren, behalve al die gebraden duiven bij de openingsceremonie en de medaille voor de Surinaamse zwemmer en natuurlijk de dopingzaak van Ben Johnson.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:43:00 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_115726580
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Voor mij één van de leukste spelen. ' s nacht's kijken.
Voor het eerst weer tennis. Graf met haar golden slam. Lewis Johnson, Antony Nesty, de bokswedstrijden, Rienks Florijn, ook al Lewis - Powel, Bubka, Helaas veel oostblokwinnaars vooral oost0Duitsland. Griffith Joyner ook gedoped denk ik, Monique Knol goud bij fietsen, Romario tegen Rusland in de finale, Voor het5 eerst Nederlandse volleyballers bij de top. 5e dacht ik.
Ik vergeet nog wel iets.

pi_115727187
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 21:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Voor mij één van de leukste spelen. ' s nacht's kijken.
Voor het eerst weer tennis. Graf met haar golden slam. Lewis Johnson, Antony Nesty, de bokswedstrijden, Rienks Florijn, ook al Lewis - Powel, Bubka, Helaas veel oostblokwinnaars vooral oost0Duitsland. Griffith Joyner ook gedoped denk ik, Monique Knol goud bij fietsen, Romario tegen Rusland in de finale, Voor het5 eerst Nederlandse volleyballers bij de top. 5e dacht ik.
Ik vergeet nog wel iets.

hoe kijk jij tegen al die dopingspelen van de jaren 80, begin jaren 90, aan? de spelen van LA van 1984 waren mijn eerste spelen die ik me bewust kan herinneren... iedere spelen werden er nieuwe records gebroken... en ineens (sinds 2004) werd het stil... de resultaten gingen zienbaar achteruit...

ik heb daar toch aan moeten wennen... ik ben zeer tegen doping, en ben blij met de huidige ontwikkelingen, maar ik heb echt moeten wennen aan die mindere resultaten...
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:06:18 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115727583
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 21:57 schreef hellsgate het volgende:

iedere spelen werden er nieuwe records gebroken... en ineens (sinds 2004) werd het stil... de resultaten gingen zienbaar achteruit...

ik heb daar toch aan moeten wennen... ik ben zeer tegen doping, en ben blij met de huidige ontwikkelingen, maar ik heb echt moeten wennen aan die mindere resultaten...
Er zijn ook de laatste paar spelen meer dan genoeg records gebroken, zowel Olympische als Wereldrecords.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:11:10 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_115730406
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 21:57 schreef hellsgate het volgende:

[..]

hoe kijk jij tegen al die dopingspelen van de jaren 80, begin jaren 90, aan?
Met gemengde gevoelens. Begon in de jaren 70 al. Met de oost-Duitse zwemsters bijvoorbeeld. Werd nederland de dupe van. De krachtnummers werden ook "verpest" Stalman won goud. Maar die schijnt ook onderd e dope te hebben gezeten en het oostblok deed niet mee.

pi_115730888
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 23:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Met gemengde gevoelens. Begon in de jaren 70 al. Met de oost-Duitse zwemsters bijvoorbeeld. Werd nederland de dupe van. De krachtnummers werden ook "verpest" Stalman won goud. Maar die schijnt ook onderd e dope te hebben gezeten en het oostblok deed niet mee.

toch kan ik met die Oost-Duitse vrouwen eigenlijk alleen maar medelijden hebben... jonge meisjes van 13 die hoeveelheden doping toegediend krijgen waar zelfs Ben Johnson bang van wordt...

het zou je dochter maar zijn...
pi_115739557
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 23:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Enith Brigitha is er nu nog verbolgen over. Ze vindt zichzelf de rechtmatige kampioen van Montreal en dat is ze eigenlijk ook, ze zal alleen die medaille door de verjaring niet meer krijgen.
  Trouwste user 2022 zondag 19 augustus 2012 @ 10:01:30 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_115739596
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 09:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Enith Brigitha is er nu nog verbolgen over. Ze vindt zichzelf de rechtmatige kampioen van Montreal en dat is ze eigenlijk ook, ze zal alleen die medaille door de verjaring niet meer krijgen.
Mooi voorbeeld. Ken ze niet uit m'n hoofd maar er waren meer Nederlandse toppers die achter het net zwommen. Ook de estafettes bijvoorbeeld.

pi_115739610
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld. Ken ze niet uit m'n hoofd maar er waren meer Nederlandse toppers die achter het net zwommen. Ook de estafettes bijvoorbeeld.

Nijboer.
  Trouwste user 2022 zondag 19 augustus 2012 @ 10:17:43 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_115739803
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:02 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nijboer.
Cyrpinsky de Oost-Duitser versloeg hem op de spelen en op het EK inderdaad. Die won trouwens 2 Olympische marathons na elkaar. En wat denk je van de atletiek krachtsporters ? Of de tienkampers ?

pi_115739836
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Cyrpinsky de Oost-Duitser versloeg hem op de spelen en op het EK inderdaad. Die won trouwens 2 Olympische marathons na elkaar. En wat denk je van de atletiek krachtsporters ? Of de tienkampers ?

Nu is het wel zo, de DDR had veel krachtsporters en zwemmers die domineerden. Daar heb je vooral baat bij anabole steroïden en mannelijke hormonen. Ik weet niet of ze ook systematisch EPO toedienden. Het zou goed kunnen dat Cierpinski nu juist een van de weinigen was die wel clean was.
  Trouwste user 2022 zondag 19 augustus 2012 @ 10:29:49 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_115739970
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nu is het wel zo, de DDR had veel krachtsporters en zwemmers die domineerden. Daar heb je vooral baat bij anabole steroïden en mannelijke hormonen. Ik weet niet of ze ook systematisch EPO toedienden. Het zou goed kunnen dat Cierpinski nu juist een van de weinigen was die wel clean was.
Tuurlijk. Grote kans zelfs.

pi_115740013
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Grote kans zelfs.

Hij was wel een beetje een buitenbeentje als marathonloper tussen al die zwemmers, gewichtheffers, kogelstoters enzovoorts. Je kunt je ook afvragen of ze in die tijd al EPO toedienden. In het wielrennen deed dat pas late jaren tachtig. begin jaren negentig zijn intrede. Dat spreekt in het voordeel van Cierpinski, want die was toen al lang met pensioen.
pi_115740041
Ja beste, want:
Londen _O_
Engelse taal _O_
Westen _O_

Minpuntje: GB mocht meedoen met 4 landen en speelde dus vals ;)
pi_115740071
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:33 schreef Syntix het volgende:
Ja beste, want:
Londen _O_
Engelse taal _O_
Westen _O_
Wat een etnocentrisch antwoord. :D
pi_115744361
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 23:22 schreef hellsgate het volgende:

[..]

toch kan ik met die Oost-Duitse vrouwen eigenlijk alleen maar medelijden hebben... jonge meisjes van 13 die hoeveelheden doping toegediend krijgen waar zelfs Ben Johnson bang van wordt...

het zou je dochter maar zijn...
Ja best triest eigenlijk dat mensen dit aangedaan werden omwille van wat propaganda van 'kijk ons eens superieur zijn' :{
pi_115774604
Ik weet niet of het nu de beste spelen was. Wel heb ik het meest kunnen genieten van deze spelen. M'n werkrooster was wel zo gunstig, dat ik bijna alle belangrijke finales gewoon thuis heb kunnen volgen. Tijdens de vorige edities heb ik t door (ander) werk, tijdverschillen of vakantie nooit goed kunnen volgen.
pi_115777261
Er gaan bij mij altijd een paar weken voorbij voordat ik echt een oordeel kan vellen over hoe goed de Spelen waren. Dan bekijk je het met wat meer distantie en relativering.

Maar ik vond sowieso dat het qua publieke belangstelling een stuk beter was dan Peking en Athene. Dat zag je vooral bij de buitenwedstrijden in het centrum. De marathons, de triatlon, het wielrennen, het marathonzwemmen in Hyde Park enzovoorts. Qua stadions en dergelijke was het allemaal wat minder extravagant, maar ik vond het wel gemoedelijker overkomen.

Athene leverde heel mooie plaatjes op, maar leek bij tijd en wijlen een spookstad. In mijn herinnering was dat vooral de eerste dagen van de Spelen zo. Ik kan me de wegkoers van het wielrennen nog herinneren. Het leek soms net of het peloton door een verlaten stad reed. Peking vond ik vooral heel mistig overkomen. Zal wel door de smog komen.
pi_115781110
Sydney vond ik echt geweldig..was toen 11 en het waren de eerste spelen die ik echt mee kreeg..Athene en vooral Beijing (niet helemaal mijn ding) vond ik ook minder..en nu Londen natuurlijk..echt super voor mij, aangezien ik groot Londen fan ben
pi_115782656
Ik kijk de Spelen nu vanaf mijn tiende, dat wil zeggen dat de eerste Sidney 2000 was. Ik vond ze alle vier (Sidney, Athene, Peking en Londen) geweldig. Ik vind het moeilijk te vergelijken.

Wel kan ik zeggen dat ik het leuker vind dan een EK of een WK. Zelfs leuker dan de Tour.
Het is gewoon het mooiste (sport)evenement dat er is m.i.
Als het maar goed klinkt.
pi_115784710
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:43 schreef geitenbrei het volgende:
Ik kijk de Spelen nu vanaf mijn tiende, dat wil zeggen dat de eerste Sidney 2000 was. Ik vond ze alle vier (Sidney, Athene, Peking en Londen) geweldig. Ik vind het moeilijk te vergelijken.

Wel kan ik zeggen dat ik het leuker vind dan een EK of een WK. Zelfs leuker dan de Tour.
Het is gewoon het mooiste (sport)evenement dat er is m.i.
Jij bent nog lekker jong. Toen ik bijna 10 werd, was Munchen de eerste OS, maar mijn herinnering aan die editie van 1972 ging toen niet verder dan Mark Spitz en die terreur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')