Zoetemelk, Den Hertog, Krekels en Pijnen inderdaad.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
En Zoet en Pijnen dacht ik. Kan ook Krekels of van Katwijk zijn geweest.
Jan Wienesse won goud met de skif. Terpstra brons dacht ik bij het zwemmen.
En wereldkampioen werd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:43 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zoetemelk, Den Hertog, Krekels en Pijnen inderdaad.
Jopie is dus gewoon een van de weinigen die de Tour won en olympisch goud heeft. Zijn er niet zo gek veel. Ik kom verder tot Wiggins, Indurain en Ullrich.
Niet echt opwindend of spectaculair. Kan me er ook niet echt veel van herinneren, behalve al die gebraden duiven bij de openingsceremonie en de medaille voor de Surinaamse zwemmer en natuurlijk de dopingzaak van Ben Johnson.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:46 schreef Leatherface het volgende:
Hoe was Seoul '88 eigenlijk? Waren dat leuke Spelen?
Voor mij één van de leukste spelen. ' s nacht's kijken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hoe was Seoul '88 eigenlijk? Waren dat leuke Spelen?
hoe kijk jij tegen al die dopingspelen van de jaren 80, begin jaren 90, aan? de spelen van LA van 1984 waren mijn eerste spelen die ik me bewust kan herinneren... iedere spelen werden er nieuwe records gebroken... en ineens (sinds 2004) werd het stil... de resultaten gingen zienbaar achteruit...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voor mij één van de leukste spelen. ' s nacht's kijken.
Voor het eerst weer tennis. Graf met haar golden slam. Lewis Johnson, Antony Nesty, de bokswedstrijden, Rienks Florijn, ook al Lewis - Powel, Bubka, Helaas veel oostblokwinnaars vooral oost0Duitsland. Griffith Joyner ook gedoped denk ik, Monique Knol goud bij fietsen, Romario tegen Rusland in de finale, Voor het5 eerst Nederlandse volleyballers bij de top. 5e dacht ik.
Ik vergeet nog wel iets.
Er zijn ook de laatste paar spelen meer dan genoeg records gebroken, zowel Olympische als Wereldrecords.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:57 schreef hellsgate het volgende:
iedere spelen werden er nieuwe records gebroken... en ineens (sinds 2004) werd het stil... de resultaten gingen zienbaar achteruit...
ik heb daar toch aan moeten wennen... ik ben zeer tegen doping, en ben blij met de huidige ontwikkelingen, maar ik heb echt moeten wennen aan die mindere resultaten...
Met gemengde gevoelens. Begon in de jaren 70 al. Met de oost-Duitse zwemsters bijvoorbeeld. Werd nederland de dupe van. De krachtnummers werden ook "verpest" Stalman won goud. Maar die schijnt ook onderd e dope te hebben gezeten en het oostblok deed niet mee.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:57 schreef hellsgate het volgende:
[..]
hoe kijk jij tegen al die dopingspelen van de jaren 80, begin jaren 90, aan?
toch kan ik met die Oost-Duitse vrouwen eigenlijk alleen maar medelijden hebben... jonge meisjes van 13 die hoeveelheden doping toegediend krijgen waar zelfs Ben Johnson bang van wordt...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Met gemengde gevoelens. Begon in de jaren 70 al. Met de oost-Duitse zwemsters bijvoorbeeld. Werd nederland de dupe van. De krachtnummers werden ook "verpest" Stalman won goud. Maar die schijnt ook onderd e dope te hebben gezeten en het oostblok deed niet mee.
Enith Brigitha is er nu nog verbolgen over. Ze vindt zichzelf de rechtmatige kampioen van Montreal en dat is ze eigenlijk ook, ze zal alleen die medaille door de verjaring niet meer krijgen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Met gemengde gevoelens. Begon in de jaren 70 al. Met de oost-Duitse zwemsters bijvoorbeeld. Werd nederland de dupe van. De krachtnummers werden ook "verpest" Stalman won goud. Maar die schijnt ook onderd e dope te hebben gezeten en het oostblok deed niet mee.
Mooi voorbeeld. Ken ze niet uit m'n hoofd maar er waren meer Nederlandse toppers die achter het net zwommen. Ook de estafettes bijvoorbeeld.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Enith Brigitha is er nu nog verbolgen over. Ze vindt zichzelf de rechtmatige kampioen van Montreal en dat is ze eigenlijk ook, ze zal alleen die medaille door de verjaring niet meer krijgen.
Nijboer.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld. Ken ze niet uit m'n hoofd maar er waren meer Nederlandse toppers die achter het net zwommen. Ook de estafettes bijvoorbeeld.
Cyrpinsky de Oost-Duitser versloeg hem op de spelen en op het EK inderdaad. Die won trouwens 2 Olympische marathons na elkaar. En wat denk je van de atletiek krachtsporters ? Of de tienkampers ?quote:
Nu is het wel zo, de DDR had veel krachtsporters en zwemmers die domineerden. Daar heb je vooral baat bij anabole steroïden en mannelijke hormonen. Ik weet niet of ze ook systematisch EPO toedienden. Het zou goed kunnen dat Cierpinski nu juist een van de weinigen was die wel clean was.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cyrpinsky de Oost-Duitser versloeg hem op de spelen en op het EK inderdaad. Die won trouwens 2 Olympische marathons na elkaar. En wat denk je van de atletiek krachtsporters ? Of de tienkampers ?
Tuurlijk. Grote kans zelfs.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nu is het wel zo, de DDR had veel krachtsporters en zwemmers die domineerden. Daar heb je vooral baat bij anabole steroïden en mannelijke hormonen. Ik weet niet of ze ook systematisch EPO toedienden. Het zou goed kunnen dat Cierpinski nu juist een van de weinigen was die wel clean was.
Hij was wel een beetje een buitenbeentje als marathonloper tussen al die zwemmers, gewichtheffers, kogelstoters enzovoorts. Je kunt je ook afvragen of ze in die tijd al EPO toedienden. In het wielrennen deed dat pas late jaren tachtig. begin jaren negentig zijn intrede. Dat spreekt in het voordeel van Cierpinski, want die was toen al lang met pensioen.quote:
Wat een etnocentrisch antwoord.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:33 schreef Syntix het volgende:
Ja beste, want:
Londen![]()
Engelse taal![]()
Westen
Ja best triest eigenlijk dat mensen dit aangedaan werden omwille van wat propaganda van 'kijk ons eens superieur zijn'quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:22 schreef hellsgate het volgende:
[..]
toch kan ik met die Oost-Duitse vrouwen eigenlijk alleen maar medelijden hebben... jonge meisjes van 13 die hoeveelheden doping toegediend krijgen waar zelfs Ben Johnson bang van wordt...
het zou je dochter maar zijn...
Jij bent nog lekker jong. Toen ik bijna 10 werd, was Munchen de eerste OS, maar mijn herinnering aan die editie van 1972 ging toen niet verder dan Mark Spitz en die terreur.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:43 schreef geitenbrei het volgende:
Ik kijk de Spelen nu vanaf mijn tiende, dat wil zeggen dat de eerste Sidney 2000 was. Ik vond ze alle vier (Sidney, Athene, Peking en Londen) geweldig. Ik vind het moeilijk te vergelijken.
Wel kan ik zeggen dat ik het leuker vind dan een EK of een WK. Zelfs leuker dan de Tour.
Het is gewoon het mooiste (sport)evenement dat er is m.i.
Ik was toen ook 9. Heb hetzelfde. De rest is oh-ja vanwegen herhalen en van horen zeggen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:38 schreef miep63 het volgende:
[..]
Jij bent nog lekker jong. Toen ik bijna 10 werd, was Munchen de eerste OS, maar mijn herinnering aan die editie van 1972 ging toen niet verder dan Mark Spitz en die terreur.
Nou zover gaat mijn herinnering nog niet. In die tijd was ik nog te bewonderen in m'n box. Als ik aan m'n moeder zal vragen wat haar eerste herinnering was aan de OS is het die van Rome in 1960, m'n opa schafte nav deze spelen voor het eerst een tv aan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:05 schreef golfer het volgende:
Mijn eerste echt bewust meegemaakte spelen zijn die van Tokio in 1964.
Het is dan ook een stuk langer geleden, en ik werd bijna elf, wat ook al scheelt op die leeftijd. Ik weet zelfs nog dat Wietse van Alten brons won in Sidney...In mijn herinnering was dat de eerste medaille voor NL die Spelen, maar dat klopt denk ik niet, als ik het schema van Londen zag. Toch weet ik er nog veel van. Vooral Van den Hoogenband en Mark Huizinga staan me bij. Sentimentenquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:38 schreef miep63 het volgende:
[..]
Jij bent nog lekker jong. Toen ik bijna 10 werd, was Munchen de eerste OS, maar mijn herinnering aan die editie van 1972 ging toen niet verder dan Mark Spitz en die terreur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |