abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:40:44 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115698191
Ja, soms laat mijn geheugen me een beetje in de steek. Ik neem aan dat jij dat niet bewust hebt meegemaakt en alleen achteraf uit andere beelden gezien hebt, of keek je al op je 5e naar de spelen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_115698283
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:25 schreef tong80 het volgende:

[..]

En Zoet en Pijnen dacht ik. Kan ook Krekels of van Katwijk zijn geweest.

Jan Wienesse won goud met de skif. Terpstra brons dacht ik bij het zwemmen.

:P
Zoetemelk, Den Hertog, Krekels en Pijnen inderdaad.

Jopie is dus gewoon een van de weinigen die de Tour won en olympisch goud heeft. Zijn er niet zo gek veel. Ik kom verder tot Wiggins, Indurain en Ullrich.
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:50:59 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_115698626
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:43 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zoetemelk, Den Hertog, Krekels en Pijnen inderdaad.

Jopie is dus gewoon een van de weinigen die de Tour won en olympisch goud heeft. Zijn er niet zo gek veel. Ik kom verder tot Wiggins, Indurain en Ullrich.
En wereldkampioen werd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115712011
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

En wereldkampioen werd.

Hoe was Seoul '88 eigenlijk? Waren dat leuke Spelen?
pi_115723129
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

En wereldkampioen werd.

je zou bijna denken dat ze iets in z'n melk hebben gedaan ;-)
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:36:58 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115724061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:46 schreef Leatherface het volgende:

Niet echt opwindend of spectaculair. Kan me er ook niet echt veel van herinneren, behalve al die gebraden duiven bij de openingsceremonie en de medaille voor de Surinaamse zwemmer en natuurlijk de dopingzaak van Ben Johnson.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:43:00 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_115726580
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Voor mij één van de leukste spelen. ' s nacht's kijken.
Voor het eerst weer tennis. Graf met haar golden slam. Lewis Johnson, Antony Nesty, de bokswedstrijden, Rienks Florijn, ook al Lewis - Powel, Bubka, Helaas veel oostblokwinnaars vooral oost0Duitsland. Griffith Joyner ook gedoped denk ik, Monique Knol goud bij fietsen, Romario tegen Rusland in de finale, Voor het5 eerst Nederlandse volleyballers bij de top. 5e dacht ik.
Ik vergeet nog wel iets.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115727187
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 21:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Voor mij één van de leukste spelen. ' s nacht's kijken.
Voor het eerst weer tennis. Graf met haar golden slam. Lewis Johnson, Antony Nesty, de bokswedstrijden, Rienks Florijn, ook al Lewis - Powel, Bubka, Helaas veel oostblokwinnaars vooral oost0Duitsland. Griffith Joyner ook gedoped denk ik, Monique Knol goud bij fietsen, Romario tegen Rusland in de finale, Voor het5 eerst Nederlandse volleyballers bij de top. 5e dacht ik.
Ik vergeet nog wel iets.

hoe kijk jij tegen al die dopingspelen van de jaren 80, begin jaren 90, aan? de spelen van LA van 1984 waren mijn eerste spelen die ik me bewust kan herinneren... iedere spelen werden er nieuwe records gebroken... en ineens (sinds 2004) werd het stil... de resultaten gingen zienbaar achteruit...

ik heb daar toch aan moeten wennen... ik ben zeer tegen doping, en ben blij met de huidige ontwikkelingen, maar ik heb echt moeten wennen aan die mindere resultaten...
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:06:18 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115727583
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 21:57 schreef hellsgate het volgende:

iedere spelen werden er nieuwe records gebroken... en ineens (sinds 2004) werd het stil... de resultaten gingen zienbaar achteruit...

ik heb daar toch aan moeten wennen... ik ben zeer tegen doping, en ben blij met de huidige ontwikkelingen, maar ik heb echt moeten wennen aan die mindere resultaten...
Er zijn ook de laatste paar spelen meer dan genoeg records gebroken, zowel Olympische als Wereldrecords.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:11:10 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_115730406
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 21:57 schreef hellsgate het volgende:

[..]

hoe kijk jij tegen al die dopingspelen van de jaren 80, begin jaren 90, aan?
Met gemengde gevoelens. Begon in de jaren 70 al. Met de oost-Duitse zwemsters bijvoorbeeld. Werd nederland de dupe van. De krachtnummers werden ook "verpest" Stalman won goud. Maar die schijnt ook onderd e dope te hebben gezeten en het oostblok deed niet mee.

pi_115730888
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 23:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Met gemengde gevoelens. Begon in de jaren 70 al. Met de oost-Duitse zwemsters bijvoorbeeld. Werd nederland de dupe van. De krachtnummers werden ook "verpest" Stalman won goud. Maar die schijnt ook onderd e dope te hebben gezeten en het oostblok deed niet mee.

toch kan ik met die Oost-Duitse vrouwen eigenlijk alleen maar medelijden hebben... jonge meisjes van 13 die hoeveelheden doping toegediend krijgen waar zelfs Ben Johnson bang van wordt...

het zou je dochter maar zijn...
pi_115739557
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 23:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Enith Brigitha is er nu nog verbolgen over. Ze vindt zichzelf de rechtmatige kampioen van Montreal en dat is ze eigenlijk ook, ze zal alleen die medaille door de verjaring niet meer krijgen.
  Trouwste user 2022 zondag 19 augustus 2012 @ 10:01:30 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_115739596
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 09:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Enith Brigitha is er nu nog verbolgen over. Ze vindt zichzelf de rechtmatige kampioen van Montreal en dat is ze eigenlijk ook, ze zal alleen die medaille door de verjaring niet meer krijgen.
Mooi voorbeeld. Ken ze niet uit m'n hoofd maar er waren meer Nederlandse toppers die achter het net zwommen. Ook de estafettes bijvoorbeeld.

pi_115739610
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld. Ken ze niet uit m'n hoofd maar er waren meer Nederlandse toppers die achter het net zwommen. Ook de estafettes bijvoorbeeld.

Nijboer.
  Trouwste user 2022 zondag 19 augustus 2012 @ 10:17:43 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_115739803
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:02 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nijboer.
Cyrpinsky de Oost-Duitser versloeg hem op de spelen en op het EK inderdaad. Die won trouwens 2 Olympische marathons na elkaar. En wat denk je van de atletiek krachtsporters ? Of de tienkampers ?

pi_115739836
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Cyrpinsky de Oost-Duitser versloeg hem op de spelen en op het EK inderdaad. Die won trouwens 2 Olympische marathons na elkaar. En wat denk je van de atletiek krachtsporters ? Of de tienkampers ?

Nu is het wel zo, de DDR had veel krachtsporters en zwemmers die domineerden. Daar heb je vooral baat bij anabole steroïden en mannelijke hormonen. Ik weet niet of ze ook systematisch EPO toedienden. Het zou goed kunnen dat Cierpinski nu juist een van de weinigen was die wel clean was.
  Trouwste user 2022 zondag 19 augustus 2012 @ 10:29:49 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_115739970
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nu is het wel zo, de DDR had veel krachtsporters en zwemmers die domineerden. Daar heb je vooral baat bij anabole steroïden en mannelijke hormonen. Ik weet niet of ze ook systematisch EPO toedienden. Het zou goed kunnen dat Cierpinski nu juist een van de weinigen was die wel clean was.
Tuurlijk. Grote kans zelfs.

pi_115740013
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Grote kans zelfs.

Hij was wel een beetje een buitenbeentje als marathonloper tussen al die zwemmers, gewichtheffers, kogelstoters enzovoorts. Je kunt je ook afvragen of ze in die tijd al EPO toedienden. In het wielrennen deed dat pas late jaren tachtig. begin jaren negentig zijn intrede. Dat spreekt in het voordeel van Cierpinski, want die was toen al lang met pensioen.
pi_115740041
Ja beste, want:
Londen _O_
Engelse taal _O_
Westen _O_

Minpuntje: GB mocht meedoen met 4 landen en speelde dus vals ;)
pi_115740071
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:33 schreef Syntix het volgende:
Ja beste, want:
Londen _O_
Engelse taal _O_
Westen _O_
Wat een etnocentrisch antwoord. :D
pi_115744361
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 23:22 schreef hellsgate het volgende:

[..]

toch kan ik met die Oost-Duitse vrouwen eigenlijk alleen maar medelijden hebben... jonge meisjes van 13 die hoeveelheden doping toegediend krijgen waar zelfs Ben Johnson bang van wordt...

het zou je dochter maar zijn...
Ja best triest eigenlijk dat mensen dit aangedaan werden omwille van wat propaganda van 'kijk ons eens superieur zijn' :{
pi_115774604
Ik weet niet of het nu de beste spelen was. Wel heb ik het meest kunnen genieten van deze spelen. M'n werkrooster was wel zo gunstig, dat ik bijna alle belangrijke finales gewoon thuis heb kunnen volgen. Tijdens de vorige edities heb ik t door (ander) werk, tijdverschillen of vakantie nooit goed kunnen volgen.
pi_115777261
Er gaan bij mij altijd een paar weken voorbij voordat ik echt een oordeel kan vellen over hoe goed de Spelen waren. Dan bekijk je het met wat meer distantie en relativering.

Maar ik vond sowieso dat het qua publieke belangstelling een stuk beter was dan Peking en Athene. Dat zag je vooral bij de buitenwedstrijden in het centrum. De marathons, de triatlon, het wielrennen, het marathonzwemmen in Hyde Park enzovoorts. Qua stadions en dergelijke was het allemaal wat minder extravagant, maar ik vond het wel gemoedelijker overkomen.

Athene leverde heel mooie plaatjes op, maar leek bij tijd en wijlen een spookstad. In mijn herinnering was dat vooral de eerste dagen van de Spelen zo. Ik kan me de wegkoers van het wielrennen nog herinneren. Het leek soms net of het peloton door een verlaten stad reed. Peking vond ik vooral heel mistig overkomen. Zal wel door de smog komen.
pi_115781110
Sydney vond ik echt geweldig..was toen 11 en het waren de eerste spelen die ik echt mee kreeg..Athene en vooral Beijing (niet helemaal mijn ding) vond ik ook minder..en nu Londen natuurlijk..echt super voor mij, aangezien ik groot Londen fan ben
pi_115782656
Ik kijk de Spelen nu vanaf mijn tiende, dat wil zeggen dat de eerste Sidney 2000 was. Ik vond ze alle vier (Sidney, Athene, Peking en Londen) geweldig. Ik vind het moeilijk te vergelijken.

Wel kan ik zeggen dat ik het leuker vind dan een EK of een WK. Zelfs leuker dan de Tour.
Het is gewoon het mooiste (sport)evenement dat er is m.i.
Als het maar goed klinkt.
pi_115784710
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:43 schreef geitenbrei het volgende:
Ik kijk de Spelen nu vanaf mijn tiende, dat wil zeggen dat de eerste Sidney 2000 was. Ik vond ze alle vier (Sidney, Athene, Peking en Londen) geweldig. Ik vind het moeilijk te vergelijken.

Wel kan ik zeggen dat ik het leuker vind dan een EK of een WK. Zelfs leuker dan de Tour.
Het is gewoon het mooiste (sport)evenement dat er is m.i.
Jij bent nog lekker jong. Toen ik bijna 10 werd, was Munchen de eerste OS, maar mijn herinnering aan die editie van 1972 ging toen niet verder dan Mark Spitz en die terreur.
  Trouwste user 2022 maandag 20 augustus 2012 @ 16:02:32 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_115785591
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:38 schreef miep63 het volgende:

[..]

Jij bent nog lekker jong. Toen ik bijna 10 werd, was Munchen de eerste OS, maar mijn herinnering aan die editie van 1972 ging toen niet verder dan Mark Spitz en die terreur.
Ik was toen ook 9. Heb hetzelfde. De rest is oh-ja vanwegen herhalen en van horen zeggen.

maandag 20 augustus 2012 @ 16:05:30 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115785701
Mijn eerste echt bewust meegemaakte spelen zijn die van Tokio in 1964.
Poef.....gone! ©golfer
pi_115793685
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:05 schreef golfer het volgende:
Mijn eerste echt bewust meegemaakte spelen zijn die van Tokio in 1964.
Nou zover gaat mijn herinnering nog niet. In die tijd was ik nog te bewonderen in m'n box. Als ik aan m'n moeder zal vragen wat haar eerste herinnering was aan de OS is het die van Rome in 1960, m'n opa schafte nav deze spelen voor het eerst een tv aan.
pi_115794386
Ik zou ook nog wel eens de Spelen in een echt tropische omgeving willen zien. Pakweg Costa Rica of Bali. Maar dat zal wel niet zo snel gebeuren.

Rio de Janeiro voldoet trouwens wel al aardig aan dat beeld. *O*
pi_115806807
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:38 schreef miep63 het volgende:

[..]

Het is dan ook een stuk langer geleden, en ik werd bijna elf, wat ook al scheelt op die leeftijd. Ik weet zelfs nog dat Wietse van Alten brons won in Sidney...In mijn herinnering was dat de eerste medaille voor NL die Spelen, maar dat klopt denk ik niet, als ik het schema van Londen zag. Toch weet ik er nog veel van. Vooral Van den Hoogenband en Mark Huizinga staan me bij. Sentimenten :)
Als het maar goed klinkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')