Fokkers die donor wordenquote:Meerderheid voor actieve donorregistratie
(Novum) - Iedereen moet gevraagd worden donor te worden en bij geen antwoord automatisch als donor worden geregistreerd. Dat vindt een meerderheid (57 procent) van de Nederlanders. Dat blijkt uit een onderzoek van EénVandaag.
Ook de meerderheid van de meeste politieke partijen is daar voorstander van. Alleen aanhangers van PVV, ChristenUnie en SGP zijn tegen. De CDA in de Tweede Kamer en CDA-minister van Volksgezondheid zijn momenteel tegen invoering van de zogeheten actieve donorregistratie.
Uit het onderzoek blijkt dat ook een groeiende meerderheid bereid is organen af te staan. Zes op de tien mensen wil wel organen afstaan. In juni 2007 was dat nog 54 procent. De reden dat veel mensen dat toch niet hebben gedaan is dat ze er nog niet aan toe zijn gekomen.
Een hele krappe meerderheid van 51 procent vindt dat iedereen recht heeft op een orgaan van een ander. Groepen die volgens sommige van de achttienduizend deelnemers aan het onderzoek minder recht hebben op een orgaan zijn criminelen, drugsgebruikers en zware drinkers. Er is minder weerstand voor 75-plussers en dikke mensen als orgaanontvanger.
quote:
quote:Op woensdag 2 september 2009 19:42 schreef Henno het volgende:
[..]
Die had ik al lang moeten invullen.... Inmiddels heb ik ook zo'n geile DigID, en sta ik er bij deze geregistreerd als object om helemaal leeg te graven als anderen er blij van worden
quote:Op donderdag 15 april 2010 09:41 schreef Garisson72 het volgende:
Ik heb 'm ingevuld, de heren doctorici mogen per heden en wel nu met hun vuige maar toch ontsmette handen mijn wellustige torso leegroven, naar believen.
quote:Op donderdag 15 april 2010 12:16 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Door dit topic ben ik er weer even over na gaan denken. Heb mijn keuze veranderd van "nabestaanden kiezen" naar gewoon volledig donor.
quote:Op donderdag 15 april 2010 13:10 schreef flexoo het volgende:
ben net maar donor geworden omdat het hypocriet is om wel te nemen en niet te geven.
wel vind ik dat mensen die donor zijn korting moeten krijgen op bijvoorbeeld hun zorgverzekering! dan hebben we pas veel donor geregistreerden
mensen doen veel voor geld
quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:24 schreef EnemyRock het volgende:
Formuliertje ff ingevuld, toch wel handig dat het allemaal zo gemakkelijk online kan.
Donor infoquote:Op zondag 12 augustus 2012 12:37 schreef Dutchlike het volgende:
Naar aanleiding van dit topic even Döner geworden, omdat de link in de OP stond en ik het toch al van plan was om het ooit eens een keer te doen.
quote:Tweede Kamerlid Pia Dijkstra (D66) dient volgende week een initiatiefwet in waardoor iedere burger automatisch orgaandonor zou worden. Dat zei de D66-woordvoerster voor Volksgezondheid zaterdagnacht in het programma De Overnachting op Radio 1.
Op dit moment moeten mensen die orgaandonor willen worden, zichzelf registreren. Met het initiatiefwetsvoorstel wil Dijkstra het huidige systeem vervangen door het zogeheten Actieve Donor Registratiesysteem (ADR). In dat systeem is iedere burger automatisch donor en moet zelf in actie komen als hij niet wil dat zijn organen na zijn dood worden gebruikt.
Nee. Wellicht dat het iets meer organen oplevert, maar niet significant.quote:
Ok dan ook geen organen voor jouquote:Op zondag 12 augustus 2012 12:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Als ik iets verplicht word om te doen heb ik meestal de neiging om tegen te werken.
Gelukkig verneuk ik mijn leven niet en heb ik geen vervangende organen nodig.quote:
Wie weet verneukt iemand anders jouw leven wel. Kan altijd gebeuren.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:00 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Gelukkig verneuk ik mijn leven niet en heb ik geen vervangende organen nodig.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:00 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Gelukkig verneuk ik mijn leven niet en heb ik geen vervangende organen nodig.
Mag hij zijn organen afstaan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:01 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Wie weet verneukt iemand anders jouw leven wel. Kan altijd gebeuren.
Ik doe niet aan ongelukken of alcohol.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:01 schreef Paul het volgende:
[..]dat weet je nu al ja. Je weet zeker al of je geen ongeluk krijgt, en wie weet word je nog wel alcoholverslaafd
Slechte trollquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:02 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Mag hij zijn organen afstaan.
[..]
Ik doe niet aan ongelukken of alcohol.
Ja maar als z'n ingewanden op z'n motorkap liggen heb je er niet meer zoveel aan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:02 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Mag hij zijn organen afstaan.
[..]
Ik doe niet aan ongelukken of alcohol.
Als het er op aankomt, krijgt hij jouw organen gewoon, en jij de zijne niet.. Daar gaat geen "quote:
Jij staat al te trappelen om je organen af te staan aan iemand die z'n eigen moedwillig gesloopt heeft?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:01 schreef Paul het volgende:
[..]dat weet je nu al ja. Je weet zeker al of je geen ongeluk krijgt, en wie weet word je nog wel alcoholverslaafd
Toch lief van Paul dat die andere mensen zo graag wil helpen zonder dat hij er zelf direct baat bij heeft.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:03 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als het er op aankomt, krijgt hij jouw organen gewoon, en jij de zijne niet.. Daar gaat geen "" iets aan veranderen.
Het leven is niet eerlijk, ga huilenquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:04 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Toch lief van Paul dat die andere mensen zo graag wil helpen zonder dat hij er zelf direct baat bij heeft.
In tegenstelling tot jullie egoīstische paupers
Ik doe niet aan trollen.quote:
Dan van zijn naasten, zo gaat het in dit leven.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:03 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja maar als z'n ingewanden op z'n motorkap liggen heb je er niet meer zoveel aan.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:06 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik doe niet aan trollen.
[..]
Dan van zijn naasten, zo gaat het in dit leven.
Yesh.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:06 schreef sinepedraap het volgende:
[..]Dus dan moet z'n vrouw een nier afstaan whehe
Boeiuh, dood is dood. En mensen kiezen er niet voor om alcoholverslaafd te worden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:04 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Jij staat al te trappelen om je organen af te staan aan iemand die z'n eigen moedwillig gesloopt heeft?
Nee joh. Heb je niet in de hand.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:07 schreef Paul het volgende:
[..]
Boeiuh, dood is dood. En mensen kiezen er niet voor om alcoholverslaafd te worden.
Dus, met die 200 mensen die in Nederland jaarlijks overlijden door gebrek aan donororganen zou je met het voorstel van D66 32 levens per jaar redden.quote:When donation is the default, there is a
16.3% (P < 0.02) increase in donation
Je staat je lichaam ook niet af, slechts je nieren. Naaien ze daarna weer dicht. Zien ze niet bij de inspectie bij de hemelpoort.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:08 schreef Ga.aguyim het volgende:
Donder maar op, ik ga mijn lichaam niet afstaan.
Geen organen voor jou!quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:08 schreef Ga.aguyim het volgende:
Donder maar op, ik ga mijn lichaam niet afstaan.
Mensen worden gedwongen alcohol te drinken?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:07 schreef Paul het volgende:
[..]
Boeiuh, dood is dood. En mensen kiezen er niet voor om alcoholverslaafd te worden.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:08 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Je staat je lichaam ook niet af, slechts je nieren. Naaien ze daarna weer dicht. Zien ze niet bij de inspectie bij de hemelpoort.
Als het je toch niet boeit, waarom dan donorschap propageren? Dood is dood, dus leef en laat sterven, toch? En dat je niet in vrije wil geloofd had ik moeten zien aankomenquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:07 schreef Paul het volgende:
[..]
Nee, als ik dood ben gaat niemand in mijn lichaam dingen weghalen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:08 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Je staat je lichaam ook niet af, slechts je nieren. Naaien ze daarna weer dicht. Zien ze niet bij de inspectie bij de hemelpoort.
Hoe weet je dat nou? Je bent dan dood. Als je onder de grond ligt zijn er ook zat beesten die je opvreten.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:11 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Nee, als ik dood ben gaat niemand in mijn lichaam dingen weghalen.
Je kan er wel mensen mee helpen. Jij wil ook nieren krijgen als je die nodig hebt. Denk aan Bart de Graafquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:11 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Nee, als ik dood ben gaat niemand in mijn lichaam dingen weghalen.
Is donorschap niet alles of niets? Of kan je 'n clausule opstellen zo van:quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:10 schreef wuuht het volgende:
ik wil mijn organen afstaan als het maar geen vieze junk of alcohol verzlaafde is
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Je bent dan dood. Als je onder de grond ligt zijn er ook zat beesten die je opvreten.
Doe er dan iets nuttigs mee als dat nog kan.
Kan dat?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:13 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Is donorschap niet alles of niets? Of kan je 'n clausule opstellen zo van:
"Geen klootzakken, junkies, zuiplappen, Moslims of Jehovahs!"
?
Nee, gewoon nee.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:13 schreef Paul het volgende:
[..]
Je kan er wel mensen mee helpen. Jij wil ook nieren krijgen als je die nodig hebt. Denk aan Bart de Graaf
Nee.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Je bent dan dood. Als je onder de grond ligt zijn er ook zat beesten die je opvreten.
Doe er dan iets nuttigs mee als dat nog kan.
Een nier kan je gewoon bietsen van je broer, of kopen in India.. Daar heb je geen dooie donor voor nodig.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:13 schreef Paul het volgende:
[..]
Je kan er wel mensen mee helpen. Jij wil ook nieren krijgen als je die nodig hebt. Denk aan Bart de Graaf
Jij snapt het.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:14 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
"Het staat in een boek dus ik hou me daaraan."
"D66 wil het, dus ik ben donor"quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:14 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
"Het staat in een boek dus ik hou me daaraan."
Waarom niet? Alleen maar vanwege geloof zekerquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:16 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Jawel Paul, maar dit wil ik gewoon niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |