Daarom geen donor, laat ze maar lekker kreperen.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:14 schreef Paul het volgende:
Ja, ik heb echt een hekel aan mensen
He dat is een goeie!quote:Op donderdag 15 april 2010 10:46 schreef BasEnAad het volgende:
3. De verzwakking van de mensheid tegengaan, door zwakkeren niet te helpen.
Ik noem maar wat.
Dan moet je in principe geen mensen helpen die zich nog kunnen voortplanten. Zo wordt het slechte gen niet doorgegeven.quote:
1. dood is dood, je voelt niets meerquote:Op donderdag 15 april 2010 10:46 schreef BasEnAad het volgende:
Redenen zouden kunnen zijn:
1. Het idee van gesnij in je dode lichaam.
2. De nabestaanden niet lastig willen vallen met gesnij.
3. De verzwakking van de mensheid tegengaan, door zwakkeren niet te helpen.
4. Bang voor leven na de dood, of dat wel gaat zonder organen.
5. Er nu nog niet mee bezig (willen) zijn.
Ik noem maar wat.
Mensen die zich kunnen voortplanten zijn dus zwakquote:Op donderdag 15 april 2010 11:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dan moet je in principe geen mensen helpen die zich nog kunnen voortplanten. Zo wordt het slechte gen niet doorgegeven.
Alsof lichamelijke problemen altijd veroorzaakt worden omdat er iets mis is met de genen.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dan moet je in principe geen mensen helpen die zich nog kunnen voortplanten. Zo wordt het slechte gen niet doorgegeven.
Ik bedoel: als zij een slecht hart hebben en dan een donorhart krijgen, overleven ze en kunnen ze zich voortplanten. Het gen dat een slecht hart veroorzaakt wordt dus doorgegeven. Dat veroorzaakt een zwakkere mensheid.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mensen die zich kunnen voortplanten zijn dus zwak
Stoer hoor! net stoer als je smurfen ava die van die oud mod!!!!11 111¡¡quote:Op donderdag 15 april 2010 11:18 schreef Afwazig het volgende:
Hallo, ik ben geen donor. Ben te lui om dat ding in te vullen. Sue me.
Precies. Dus mensen met een zwakte niet helpen. Dan sterven ze uit.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:15 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik bedoel: als zij een slecht hart hebben en dan een donorhart krijgen, overleven ze en kunnen ze zich voortplanten. Het gen dat een slecht hart veroorzaakt wordt dus doorgegeven. Dat veroorzaakt een zwakkere mensheid.
Oudere mensen kunnen niet meer voortplanten en kunnen dus geen ongezond gen meer doorgeven.
quote:Op donderdag 15 april 2010 11:19 schreef Paul het volgende:
[..]
Stoer hoor! net stoer als je smurfen ava die van die oud mod!!!!11 111¡¡
Lang niet alle donoren worden gebruikt om mensen met een zwak orgaan weer op te lappen, de mensen die bijv een ongeluk hebben gehad waarbij een orgaan onherstelbaar is beschadigd pak je ook. Tevens zou je dan zelf ook geen aanspraak meer mogen maken op donoren, je bent immers te min voor de mensheid als je er eentje nodig hebt, nietwaar? En waarom het sociaal-darwinisme dan niet wat strikter doorvoeren, en de zwakkeren op alle vlakken aan hun lot overlaten, of nee, beter nog, de dood injagen opdat de sterksten er geen last meer van hebben?quote:Op donderdag 15 april 2010 11:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Precies. Dus mensen met een zwakte niet helpen. Dan sterven ze uit.
quote:Op donderdag 15 april 2010 11:32 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
Lang niet alle donoren worden gebruikt om mensen met een zwak orgaan weer op te lappen, de mensen die bijv een ongeluk hebben gehad waarbij een orgaan onherstelbaar is beschadigd pak je ook. Tevens zou je dan zelf ook geen aanspraak meer mogen maken op donoren, je bent immers te min voor de mensheid als je er eentje nodig hebt, nietwaar? En waarom het sociaal-darwinisme dan niet wat strikter doorvoeren, en de zwakkeren op alle vlakken aan hun lot overlaten, of nee, beter nog, de dood injagen opdat de sterksten er geen last meer van hebben?
Daar twijfel ik ook overquote:Op donderdag 15 april 2010 12:16 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Door dit topic ben ik er weer even over na gaan denken. Heb mijn keuze veranderd van "nabestaanden kiezen" naar gewoon volledig donor.
quote:Op donderdag 15 april 2010 13:10 schreef flexoo het volgende:
ben net maar donor geworden omdat het hypocriet is om wel te nemen en niet te geven.
wel vind ik dat mensen die donor zijn korting moeten krijgen op bijvoorbeeld hun zorgverzekering! dan hebben we pas veel donor geregistreerden
mensen doen veel voor geld
los van mijn mening dat je gelijk hebt als je zegt dat iedereen donor zou moeten worden (en ik dat zelf ook ben), slaat je argumentatie nergens op.quote:Ja, ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn. Ik ben donor voor alle organen , waarom?
Waarom niet ?!!? Ik vind het asociaal als je geen donor bent, stel dat je zelf een ongeluk krijgt of een ziekte en organen nodig hebt. Ik snap mensen niet die geen donor willen zijn. Als je dood bent ben je dood, dus je voelt niets, simpel. En voor de gelovigen, god zou het denk ik alleen maar goed vinden als je zo aardig bent de andere mensen te helpen na je dood.
illegale orgaanhandel waar mensen vermoord worden om hun te verkopen organen?quote:Op donderdag 15 april 2010 15:14 schreef AlligatorNL het volgende:
Donoren betalen, probleem opgelost, slotje.
Dat bestaat toch al in een aantal landen, laat de overheid gewoon een korting geven op ziektekosten bij donoren, of daadwerkelijk nabestaanden geld geven voor de organen die gebruikt worden.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:15 schreef probeer het volgende:
[..]
illegale orgaanhandel waar mensen vermoord worden om hun te verkopen organen?
ik hoor iedereen die vóór die vergoeding donor is geworden, al huilenquote:Op donderdag 15 april 2010 15:18 schreef AlligatorNL het volgende:
Er wordt al tientallen jaren geprobeerd om mensen donor te laten worden. Tot de dag van vandaag is dit nog niet gelukt oftewel: Laat de staat deze mensen tegemoet komen. Anders is er over 50 jaar nog steeds geen significante stijging in de hoeveelheid donoren.
Als er het recht op een orgaan tegenover komt te staan, dan zou ik wel donor worden. Voor een beetje geld idd nietquote:Op donderdag 15 april 2010 15:30 schreef probeer het volgende:
en hopelijk (ik denk iig van niet) worden de principiële bezwaren van niet-donors ook niet teniet gedaan door een vergoeding. dat zou pas triest zijn.
logisch, maar dat is meer om angst voor buitensluiting/weigering, mocht je ooit n orgaan nodig hebben. heeft iig niets met hebzucht te maken.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:37 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als er het recht op een orgaan tegenover komt te staan, dan zou ik wel donor worden. Voor een beetje geld idd niet
Dit dus, noemde dat al eerder, het gros van alle donororganen gaat naar patiënten die door ziekte (aangeboren of door bijvoorbeeld kanker) op de wachtlijst staan, maar er zitten altijd een paar draaideur patiënten bij. Dat is nu juist de groep die tevens op een andere manier geholpen dient te worden, helaas vaak, zonder succes. Wellicht moet daar beter op gescreend worden. Maar dat is weer een andere discussie.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:44 schreef Desunoto het volgende:
Mensen vergeten nog een belangrijke reden om niet donor te worden: je hebt geen controle. Je weet niet waar je organen naartoe gaan en wie ze krijgt. Misschien krijgt een kettingrokende en tevens alcoholist die al 3 verkeersdoden op z'n geweten heeft, jouw hart! Oké dat is een extreem geval natuurlijk, maar de kans bestaat. Dat mensen waarvan je denkt "wtf ik wil mijn organen daar niet in hebben" jouw organen krijgen.
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:08 schreef Reintji het volgende:
mc dark? Oh nee... Mijn oren, wat doe je?
Gaan de rokers en de drinkers weer klagen, kan niet hè?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:14 schreef Maikuuul het volgende:
Korting op de zorgverzekering wanneer je donor bent FTW !
Het is toch hun eige keuze om te roken en te drinken ?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:15 schreef Reintji het volgende:
[..]
Gaan de rokers en de drinkers weer klagen, kan niet hè?
Jazeker, maar zodra er meer gedokt moet worden is het huilie huilie natuurlijk.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:17 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Het is toch hun eige keuze om te roken en te drinken ?
Moeten ze dat maar niet doen he
Wat een wilskrachtquote:Op donderdag 15 april 2010 18:24 schreef Reintji het volgende:
In het voorjaar en de zomer struikel je bij ons aan de hoofdingang over de verstokte rokers, met zuurstof slangetjes in de neus, COPD longetjes en met de laatste krachten toch weer een paar trekjes nemen. Tja
Dat wel, gek genoeg is er nog nooit een in de fik gevlogen, zuurstof en open vlammetjes en zulks.quote:
Wie heeft je dat wijsgemaakt.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:22 schreef IkBenOzan het volgende:
Als je donor wordt, word je afgemaakt. Dan gebeurt er een 'ongelukje' als ze organen nodig hebben.
Eis je dan ook als je donorbehoeftig bent dat de donor een zuiver leven heeft geleid? Krepeer je dan nog liever dan dat je lichaamsdelen van een pauper met je mee zal moeten torsen?quote:Op donderdag 15 april 2010 17:44 schreef Desunoto het volgende:
Mensen vergeten nog een belangrijke reden om niet donor te worden: je hebt geen controle. Je weet niet waar je organen naartoe gaan en wie ze krijgt. Misschien krijgt een kettingrokende en tevens alcoholist die al 3 verkeersdoden op z'n geweten heeft, jouw hart! Oké dat is een extreem geval natuurlijk, maar de kans bestaat. Dat mensen waarvan je denkt "wtf ik wil mijn organen daar niet in hebben" jouw organen krijgen.
Ironisch genoeg is dat waarschijnlijk ook de belangrijkste reden waarom Paul en de rest zegt "iedereen moet donor worden!" omdat ze niet willen dat hun organen bij niet-donoren terecht komen, die volgens Paul en de rest dus hypocriet zijn. Als ze zeker zouden weten/konden kiezen naar wie hun organen toe gaan als ze dood zouden gaan, dan bestond deze hele topicreeks niet. Maar ja, dat kan niet he...
Je bent van plan naakt in die kist te gaan liggen?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:48 schreef Splutje het volgende:
Ik ben geen donor omdat ik er goed uit wil zien op mijn begrafenis
Ik hoop dat je aan het trollen bent.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |