abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 april 2010 @ 10:51:09 #51
28033 Pek
je moet wat
pi_80335576
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:14 schreef Paul het volgende:
Ja, ik heb echt een hekel aan mensen
Daarom geen donor, laat ze maar lekker kreperen.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_80335850
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:46 schreef BasEnAad het volgende:

3. De verzwakking van de mensheid tegengaan, door zwakkeren niet te helpen.

Ik noem maar wat.
He dat is een goeie!
  donderdag 15 april 2010 @ 11:04:46 #53
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80336003
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

He dat is een goeie!
Dan moet je in principe geen mensen helpen die zich nog kunnen voortplanten. Zo wordt het slechte gen niet doorgegeven.
pi_80336083
Ik ben nog aan het twijfelen. Ik vind het een ongezonde vorm van levens verlenging, de gen-poel van de mensheid gaat al met rasse schreden achteruit. Daar in tegen zou ik zelf geen orgaan weigeren als ik er eentje nodig heb. Maar dat is natuurlijk gewoon survival drang. In dat opzicht wil ik niet hypocriet zijn, dus ik zou me ook moeten registreren.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 15 april 2010 @ 11:07:45 #55
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80336101
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:46 schreef BasEnAad het volgende:
Redenen zouden kunnen zijn:
1. Het idee van gesnij in je dode lichaam.
2. De nabestaanden niet lastig willen vallen met gesnij.
3. De verzwakking van de mensheid tegengaan, door zwakkeren niet te helpen.
4. Bang voor leven na de dood, of dat wel gaat zonder organen.
5. Er nu nog niet mee bezig (willen) zijn.

Ik noem maar wat.
1. dood is dood, je voelt niets meer
2. organen eruit en kleding eromheen, niemand die het ziet !!
3. Dus als jouw broer een orgaan nodig heeft zeg je van: jij bent een zwakkere, dikke doei!
4. Tsja dit weet niemand
5. Dat kan
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_80336188
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:04 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dan moet je in principe geen mensen helpen die zich nog kunnen voortplanten. Zo wordt het slechte gen niet doorgegeven.
Mensen die zich kunnen voortplanten zijn dus zwak
pi_80336377
quote:

[..]

Alsof lichamelijke problemen altijd veroorzaakt worden omdat er iets mis is met de genen. Tevens lijkt het me dat als dit je argument is om geen donor te worden, jezelf dus ook geen donorontvanger zou moeten zijn om consequent te zijn.
  donderdag 15 april 2010 @ 11:15:54 #58
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80336423
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Mensen die zich kunnen voortplanten zijn dus zwak
Ik bedoel: als zij een slecht hart hebben en dan een donorhart krijgen, overleven ze en kunnen ze zich voortplanten. Het gen dat een slecht hart veroorzaakt wordt dus doorgegeven. Dat veroorzaakt een zwakkere mensheid.

Oudere mensen kunnen niet meer voortplanten en kunnen dus geen ongezond gen meer doorgeven.
  donderdag 15 april 2010 @ 11:18:14 #59
131603 Afwazig
Serious business
pi_80336501
Hallo, ik ben geen donor. Ben te lui om dat ding in te vullen. Sue me.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 15 april 2010 @ 11:19:28 #60
80791 crew  Paul
pi_80336557
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:18 schreef Afwazig het volgende:
Hallo, ik ben geen donor. Ben te lui om dat ding in te vullen. Sue me.
Stoer hoor! net stoer als je smurfen ava die van die oud mod!!!!11 111¡¡
pi_80336669
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:15 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik bedoel: als zij een slecht hart hebben en dan een donorhart krijgen, overleven ze en kunnen ze zich voortplanten. Het gen dat een slecht hart veroorzaakt wordt dus doorgegeven. Dat veroorzaakt een zwakkere mensheid.

Oudere mensen kunnen niet meer voortplanten en kunnen dus geen ongezond gen meer doorgeven.
Precies. Dus mensen met een zwakte niet helpen. Dan sterven ze uit.
  donderdag 15 april 2010 @ 11:25:32 #62
131603 Afwazig
Serious business
pi_80336784
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:19 schreef Paul het volgende:

[..]

Stoer hoor! net stoer als je smurfen ava die van die oud mod!!!!11 111¡¡
pi_80337058
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:22 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Precies. Dus mensen met een zwakte niet helpen. Dan sterven ze uit.
Lang niet alle donoren worden gebruikt om mensen met een zwak orgaan weer op te lappen, de mensen die bijv een ongeluk hebben gehad waarbij een orgaan onherstelbaar is beschadigd pak je ook. Tevens zou je dan zelf ook geen aanspraak meer mogen maken op donoren, je bent immers te min voor de mensheid als je er eentje nodig hebt, nietwaar? En waarom het sociaal-darwinisme dan niet wat strikter doorvoeren, en de zwakkeren op alle vlakken aan hun lot overlaten, of nee, beter nog, de dood injagen opdat de sterksten er geen last meer van hebben?
pi_80337809
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:32 schreef moewhahaha het volgende:

[..]

Lang niet alle donoren worden gebruikt om mensen met een zwak orgaan weer op te lappen, de mensen die bijv een ongeluk hebben gehad waarbij een orgaan onherstelbaar is beschadigd pak je ook. Tevens zou je dan zelf ook geen aanspraak meer mogen maken op donoren, je bent immers te min voor de mensheid als je er eentje nodig hebt, nietwaar? En waarom het sociaal-darwinisme dan niet wat strikter doorvoeren, en de zwakkeren op alle vlakken aan hun lot overlaten, of nee, beter nog, de dood injagen opdat de sterksten er geen last meer van hebben?

Slotje dan maar?
pi_80338841
Door dit topic ben ik er weer even over na gaan denken. Heb mijn keuze veranderd van "nabestaanden kiezen" naar gewoon volledig donor.
pi_80339290
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:16 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Door dit topic ben ik er weer even over na gaan denken. Heb mijn keuze veranderd van "nabestaanden kiezen" naar gewoon volledig donor.
Daar twijfel ik ook over
pi_80339321
Stop eens met die donor-topics.
  donderdag 15 april 2010 @ 12:57:45 #68
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_80340346
Ik word geen donor. Omdat het nooit een beslissing moet worden van de dokters tussen leeg halen of toch in leven proberen te houden!
Sometimes you see knopjes
  donderdag 15 april 2010 @ 13:04:10 #69
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80340620
Ik ben nu geen donor, omdat die organen van mij zijn, en ik er waarde aan hecht om ze te houden. Mocht er in de toekomst een syteem komen waarin alleen mensen die donor zijn recht op donororganen hebben, dan vind ik de mogelijkheid zelf 'gered' te worden zwaarder wegen, en zl ik wel donor worden.
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 15 april 2010 @ 13:10:35 #70
268740 flexoo
100% Apple fan
pi_80340872
ben net maar donor geworden omdat het hypocriet is om wel te nemen en niet te geven.

wel vind ik dat mensen die donor zijn korting moeten krijgen op bijvoorbeeld hun zorgverzekering! dan hebben we pas veel donor geregistreerden

mensen doen veel voor geld
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 15 april 2010 @ 13:29:48 #71
80791 crew  Paul
pi_80341764
quote:
Op donderdag 15 april 2010 13:10 schreef flexoo het volgende:
ben net maar donor geworden omdat het hypocriet is om wel te nemen en niet te geven.

wel vind ik dat mensen die donor zijn korting moeten krijgen op bijvoorbeeld hun zorgverzekering! dan hebben we pas veel donor geregistreerden

mensen doen veel voor geld
pi_80344574
quote:
Ja, ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn. Ik ben donor voor alle organen , waarom?
Waarom niet ?!!? Ik vind het asociaal als je geen donor bent, stel dat je zelf een ongeluk krijgt of een ziekte en organen nodig hebt. Ik snap mensen niet die geen donor willen zijn. Als je dood bent ben je dood, dus je voelt niets, simpel. En voor de gelovigen, god zou het denk ik alleen maar goed vinden als je zo aardig bent de andere mensen te helpen na je dood.
los van mijn mening dat je gelijk hebt als je zegt dat iedereen donor zou moeten worden (en ik dat zelf ook ben), slaat je argumentatie nergens op.

elke gelovige moet de (begravenis / doodgaan) tradities van zijn of haar geloof maar even negeren, omdat er een paar mensen zijn, die niet eens in het bestaan van een god geloven, die denken dat god het wel allemaal door de vingers ziet... je snapt toch zeker wel dat ze dat dan niet doen he.

nu het schijnbaar enorm sterke argument dat wanneer je een orgaan nodig hebt, het hypocriet is om zelf niets te doneren. tsja, mag je vinden, het is alleen wel onzin. (hierboven al mooi verwoord) ik zou voor egoisme gaan, niet voor hypocrisie.

om het even om te draaien:
leg me nu eens uit hoe het niet enorm hypocriet is wanneer donoren aan de ene kant helemaal blij zijn met het recht om zelf te bepalen wat ze met hun lichaam doen na hun dood (doneren dus), maar aan de andere kant de niet-donoren wel als minderwaardig en on-sociaal zien, en er zoveel mogelijk druk op hun zetten toch te doneren, omdat ze zelf niet accepteren dat ook die mensen het recht hebben zelf te bepalen wat ze met hun lichaam doen.
korter gesteld: Dat jij iets wat niet verplicht is, toch wilt doen. prima! maar dwing/verwacht niet dat anderen massaal dezelfde keuze maken.

ow en die mensen die vinden dat wel-donors allemaal voorrechten op niet-donoren zouden moeten hebben. mooi dat je even laat zien dat jou doneren alleen maar draait om de eventuele voordelen die je er zelf uit haalt, in plaats van dat je gewoon en alleen doneert omdat je er anderen mee kan helpen. egoist!

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 15-04-2010 14:48:09 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_80345963
Donoren betalen, probleem opgelost, slotje.
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_80346008
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:14 schreef AlligatorNL het volgende:
Donoren betalen, probleem opgelost, slotje.
illegale orgaanhandel waar mensen vermoord worden om hun te verkopen organen?
pi_80346037
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:15 schreef probeer het volgende:

[..]

illegale orgaanhandel waar mensen vermoord worden om hun te verkopen organen?
Dat bestaat toch al in een aantal landen, laat de overheid gewoon een korting geven op ziektekosten bij donoren, of daadwerkelijk nabestaanden geld geven voor de organen die gebruikt worden.
pi_80346105
Er wordt al tientallen jaren geprobeerd om mensen donor te laten worden. Tot de dag van vandaag is dit nog niet gelukt oftewel: Laat de staat deze mensen tegemoet komen. Anders is er over 50 jaar nog steeds geen significante stijging in de hoeveelheid donoren.
pi_80346579
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:18 schreef AlligatorNL het volgende:
Er wordt al tientallen jaren geprobeerd om mensen donor te laten worden. Tot de dag van vandaag is dit nog niet gelukt oftewel: Laat de staat deze mensen tegemoet komen. Anders is er over 50 jaar nog steeds geen significante stijging in de hoeveelheid donoren.
ik hoor iedereen die vóór die vergoeding donor is geworden, al huilen .

enige manier imo zou dan een vergoeding bij donatie zijn, maar dan is de donor als het goed is al dood, dus zou het een vergoeding voor de nabestaanden zijn.

het kan iig niet per orgaan, want dan krijg je dus dat de nieren uit zwervers worden gesneden om ze te verkopen (ok ook vast bij niet-zwervers)

en hopelijk (ik denk iig van niet) worden de principiële bezwaren van niet-donors ook niet teniet gedaan door een vergoeding. dat zou pas triest zijn.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:37:55 #78
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80346893
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:30 schreef probeer het volgende:

en hopelijk (ik denk iig van niet) worden de principiële bezwaren van niet-donors ook niet teniet gedaan door een vergoeding. dat zou pas triest zijn.
Als er het recht op een orgaan tegenover komt te staan, dan zou ik wel donor worden. Voor een beetje geld idd niet
Ok stelletje hokboeren
pi_80347218
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:37 schreef padlarf het volgende:

[..]

Als er het recht op een orgaan tegenover komt te staan, dan zou ik wel donor worden. Voor een beetje geld idd niet
logisch, maar dat is meer om angst voor buitensluiting/weigering, mocht je ooit n orgaan nodig hebben. heeft iig niets met hebzucht te maken.
pi_80349971
Uit deze discussie en de actie op Hyves blijkt maar weer eens dat heel veel ( de meeste) Nederlanders voor orgaandonatie is. Helaas is het ook zo dat heel veel mensen vergeten om zich ook daadwerkelijk te registreren. Alle Hyvers zijn er nu op een mooie manier op gewezen dan orgaandonatie nodig is.

Omdat er ook heel veel niet-Hyvers zijn en omdat heel veel mensen het vergeten is http://2miljoenhandtekeningen.nl een burgerpetitie gestart om het registratiesysteem aan te passen. Daarbij worden ALLE Nederlanders (dus niet alleen de Hyvers) uitgenodigd om zich te laten registreren.

Omdat van de niet geregistreerden vaak niet duidelijk is of hij/zij donor wil zijn willen wij graag dat dat van iedereen bekend wordt zodat je je nabestaanden niet met deze moeilijke vraag opzadelt op een moment dat ze hele andere dingen aan hun hoofd hebben.

Het aangepaste systeem gaat uit van iedereen donor, tenzij hij/zij dat niet wil. Het gaat er daarbij dus niet om of je wel of geen donor wilt zijn (liever wel natuurlijk). Het gaat er vooral om dat het geregistreerd staat en dat ook je nabestaanden van jouw keuze op de hoogte zijn.

Ben je het ook eens met deze systeemwijziging > teken dan de petitie op http://2miljoenhandtekeningen.nl en stuur de link door naar je vrienden.

Ben je het er niet mee eens, ook prima. Jammer voor ons, maar wij respecteren ieders mening.
pi_80351390
Mensen vergeten nog een belangrijke reden om niet donor te worden: je hebt geen controle. Je weet niet waar je organen naartoe gaan en wie ze krijgt. Misschien krijgt een kettingrokende en tevens alcoholist die al 3 verkeersdoden op z'n geweten heeft, jouw hart! Oké dat is een extreem geval natuurlijk, maar de kans bestaat. Dat mensen waarvan je denkt "wtf ik wil mijn organen daar niet in hebben" jouw organen krijgen.

Ironisch genoeg is dat waarschijnlijk ook de belangrijkste reden waarom Paul en de rest zegt "iedereen moet donor worden!" omdat ze niet willen dat hun organen bij niet-donoren terecht komen, die volgens Paul en de rest dus hypocriet zijn. Als ze zeker zouden weten/konden kiezen naar wie hun organen toe gaan als ze dood zouden gaan, dan bestond deze hele topicreeks niet. Maar ja, dat kan niet he...
  donderdag 15 april 2010 @ 17:44:33 #82
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_80351400
samenvatting..
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_80351949
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:44 schreef Desunoto het volgende:
Mensen vergeten nog een belangrijke reden om niet donor te worden: je hebt geen controle. Je weet niet waar je organen naartoe gaan en wie ze krijgt. Misschien krijgt een kettingrokende en tevens alcoholist die al 3 verkeersdoden op z'n geweten heeft, jouw hart! Oké dat is een extreem geval natuurlijk, maar de kans bestaat. Dat mensen waarvan je denkt "wtf ik wil mijn organen daar niet in hebben" jouw organen krijgen.
Dit dus, noemde dat al eerder, het gros van alle donororganen gaat naar patiënten die door ziekte (aangeboren of door bijvoorbeeld kanker) op de wachtlijst staan, maar er zitten altijd een paar draaideur patiënten bij. Dat is nu juist de groep die tevens op een andere manier geholpen dient te worden, helaas vaak, zonder succes. Wellicht moet daar beter op gescreend worden. Maar dat is weer een andere discussie.
pi_80352118
Mijn probleem met donor-zijn is dat ik graag zou willen bepalen wie organen krijgt.

Ik moet er niet aan denken dat mc dark straks met mijn nier rondloopt
pi_80352206
mc dark? Oh nee... Mijn oren, wat doe je?
pi_80352291
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:08 schreef Reintji het volgende:
mc dark? Oh nee... Mijn oren, wat doe je?

Mij oren heeft ie inderdaad ook al verneukt, andere organen krijgt ie niet
  donderdag 15 april 2010 @ 18:14:00 #87
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_80352415
Korting op de zorgverzekering wanneer je donor bent FTW !
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_80352482
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:14 schreef Maikuuul het volgende:
Korting op de zorgverzekering wanneer je donor bent FTW !
Gaan de rokers en de drinkers weer klagen, kan niet hè?
  donderdag 15 april 2010 @ 18:17:17 #89
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_80352546
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:15 schreef Reintji het volgende:

[..]

Gaan de rokers en de drinkers weer klagen, kan niet hè?
Het is toch hun eige keuze om te roken en te drinken ?

Moeten ze dat maar niet doen he
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_80352718
Als je donor wordt, word je afgemaakt. Dan gebeurt er een 'ongelukje' als ze organen nodig hebben.
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_80352781
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:17 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Het is toch hun eige keuze om te roken en te drinken ?

Moeten ze dat maar niet doen he
Jazeker, maar zodra er meer gedokt moet worden is het huilie huilie natuurlijk.

In het voorjaar en de zomer struikel je bij ons aan de hoofdingang over de verstokte rokers, met zuurstof slangetjes in de neus, COPD longetjes en met de laatste krachten toch weer een paar trekjes nemen. Tja
pi_80352999
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:24 schreef Reintji het volgende:
In het voorjaar en de zomer struikel je bij ons aan de hoofdingang over de verstokte rokers, met zuurstof slangetjes in de neus, COPD longetjes en met de laatste krachten toch weer een paar trekjes nemen. Tja
Wat een wilskracht
pi_80353409
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:29 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

Wat een wilskracht
Dat wel, gek genoeg is er nog nooit een in de fik gevlogen, zuurstof en open vlammetjes en zulks.
  donderdag 15 april 2010 @ 18:43:32 #94
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_80353551
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:22 schreef IkBenOzan het volgende:
Als je donor wordt, word je afgemaakt. Dan gebeurt er een 'ongelukje' als ze organen nodig hebben.
Wie heeft je dat wijsgemaakt.

ITS A CONSPIRACY !!!!!!
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_80353646
Conspiracy? er is zelfs een docu over gemaakt

donderdag 15 april 2010 @ 18:47:53 #96
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_80353694
Oeioei, misschien heeft vanavond iemand een nier nodig misschien gebeurd er wel een ongelukje met me morgen !

Wat denk je dat duurder is, iemand een long laten transplanteren of gewoon dood laten gaan ?

Wat denkje dat het ziekenhuis liever heeft ?

Mensen die serieus denken dat er op dit moment maar 1 long/hart/nier beschikbaar is en dan ze echt met de handen tussen de benen wachten totdat iemand half overreden word door een vrachtwagen
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_80353712
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:44 schreef Desunoto het volgende:

Ironisch genoeg is dat waarschijnlijk ook de belangrijkste reden waarom Paul en de rest zegt "iedereen moet donor worden!" omdat ze niet willen dat hun organen bij niet-donoren terecht komen, die volgens Paul en de rest dus hypocriet zijn. Als ze zeker zouden weten/konden kiezen naar wie hun organen toe gaan als ze dood zouden gaan, dan bestond deze hele topicreeks niet. Maar ja, dat kan niet he...
Eis je dan ook als je donorbehoeftig bent dat de donor een zuiver leven heeft geleid? Krepeer je dan nog liever dan dat je lichaamsdelen van een pauper met je mee zal moeten torsen?
pi_80353716
Ik ben geen donor omdat ik er goed uit wil zien op mijn begrafenis
Eens met wat hierboven staat
pi_80353784
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:48 schreef Splutje het volgende:
Ik ben geen donor omdat ik er goed uit wil zien op mijn begrafenis
Je bent van plan naakt in die kist te gaan liggen?
pi_80353860
quote:

[..]

Ik hoop dat je aan het trollen bent.

Voor mensen met dit soort denkbeelden is er geen plaats in Nederland.
- AFCA -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')