Zolang er maar vaak genoeg herhaald wordt dat Nederland een exportland is dat economisch ten onder gegaan zou zijn als zij nier met de euro in zee gegaan waren, gelooft men dat.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:43 schreef ietjefietje het volgende:
Maar dat wisten we natuurlijk allang!
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:12 schreef maji het volgende:
het beestje hoeft maar een naam te hebben he, in dit geval de euro. En het beestje krijgt de schuld.
Dit.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:55 schreef Rezania het volgende:
Ach joh, die 'deskundigen' spreken elkaar allemaal constant tegen.Zolang ik maar gewoon lekker kan leven ga ik me nergens zorgen om maken, laat hun maar ruziën.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:34 schreef raptorix het volgende:
Niets nieuws aan, als je gewoon naar je eigen inkomen en uitgaven kijkt is het wel duidelijk, in 1999 verdiende ik netto zo een 3000 gulden, nu verdien ik in 2012, zo een 2100 euro netto, echter als ik zie wat ik kan uitgeven is dat een stuk minder, en dan heb ik nog een relatief goed appartement kunnen kopen. De enige die er beter van zijn geworden zijn de grote banken die miljarden binnengeharkt hebben, en toen ze over de kop dreigden te gaan moesten ze met belastinggeld gered worden.
Ongeveer wel, ik heb geen kinderen, partner met klein inkomen. Stroom? Ik gebruik weinig stroomvretende apparatuur, sterker nog ik heb de kachel al 3 jaar niet meer aangehad.quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]![]()
Want je had in 1999 dezelfde uitgaven als dat je nu hebt? Zelfde gezinssamenstelling? Zelfde lasten etc? En in 13 jaar tijd zijn de prijzen niet gestegen, is de inflatie hetzelfde gebleven en heb je niet meer spullen aangeschaft die bv stroom gebruiken?
Ik heb een modaal inkomen en ik kan er prima van rond komen zonder iets te laten of te veranderen. Ik blijf zeggen dat het een kwestie is van keuzes. En nee ik ben geen euro lover, in de gulden tijd had ik ook geen moeite met rondkomen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:02 schreef raptorix het volgende:
Ik heb het lijstje hier al vaker genoemd, maar met een modaal inkomen kan je in Nederland nauwelijks rondkomen, en met een hoog middeninkomen is het ook nauwelijks een vetpot, niet dat ik geld te kort kom, maar dat komt met name omdat ik geen auto heb, niet zo van vakantie hou, en meet 650 euro netto hypotheek lasten relatief goedkoop woon.
Maar goed, laten alle eurolovers maar eens gewoon aantonen wat we er op vooruit zijn gegaan.
Mag ik je vragen wat je woonlasten zijn en of je koophuis hebt?quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb een modaal inkomen en ik kan er prima van rond komen zonder iets te laten of te veranderen. Ik blijf zeggen dat het een kwestie is van keuzes. En nee ik ben geen euro lover, in de gulden tijd had ik ook geen moeite met rondkomen.
Ik heb geen koophuis, maar een huurhuis. Mijn woonlasten inclusief huur, verzekeringen, vaste lasten etc liggen tussen de 1000 en de 1250 euro per maand.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mag ik je vragen wat je woonlasten zijn en of je koophuis hebt?
quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk niet dat de oorzaak hiervan in de Euro ligt maar aan de overheid die harder blijft groeien dan de economie en de lasten maar laat stijgen en stijgen.
Het is als roepen in de woestijn, en het volk stemt zo meteen massaal op de SP, nog meer overheid, nog meer overhead en voor iedereen stijgende lasten.quote:
De westerse samenleving raakt langzaam in verval. Gelukkig hebben we het aan onszelf te danken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is als roepen in de woestijn, en het volk stemt zo meteen massaal op de SP, nog meer overheid, nog meer overhead en voor iedereen stijgende lasten.
Ik denk dat het hele euroverhaal één van de grote redenen is dat veel mensen inderdaad een soort proteststem zullen uitbrengen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is als roepen in de woestijn, en het volk stemt zo meteen massaal op de SP, nog meer overheid, nog meer overhead en voor iedereen stijgende lasten.
Je hebt in ieder geval 15.69% winst behaald. Ik vraag me af wanneer 'destijds' was (en ben te moe om het op te zoeken).quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:20 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb zonet mijn dollars omgezet in euro.
Ik had destijds mijn dollars aangekocht voor
1 euro = 1.43 dollar
Nu verkocht voor
1 dollar = 0.809 euro
De bank zei me dat dit een goeie zaak was :s
en de gulden was anders omdat? of de Britse pond? of de dollar?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:36 schreef vergeetalles het volgende:
De Euro zal ons nooit wat opleveren. Na een kleine studie van geldsystemen, alle eerdere 176 ongedekte en p schuld gebaseerde geldsystemen zijn geëindigd in hyperinflatie of chaos / ongecontroleerde anarchie. En dat is nog uit te leggen ook.
Teken een piramide, zet bovenin de ECB, in de middelste laag de banken / financiele markt en onderin de bedrijven/overheden/particulieren.
ECB leent aan banken, banken aan de onderste laag. Omdat er rente over schuld betaald moet worden gaat de geldstroom van beneden naar boven. Dus moet aan de onderkant geforceerd steeds geld toegevoegd worden om de geldstroom naar boven op gang te houden.
Geld toevoegen kan met economische groei. Maar daar komt moeder aarde om de hoek, we kunnen neit to in de eeuwigheid maar blijven groeien en groeien, daar is moeder aarde te beperkt in in haar mogelijkheden. Dus, kan er meer schuld gemaakt worden. Schuld aan de ene kant is geld in het systeem aan de andere kant. Je kunt de oude schulden afbetalen met nieuwe schulden. Dan ontstaat het fenomeen rente op rente , en moet er exponentiële groei in de schulden gemaakt worden. Ook voor steeds meer schulden komt er een eind. Het vertrouwen raakt een keer op,
Daarmee komen we tot de laatste optie om geld aan de onderkant van de piramide te krijgen. En daarmee ook bij de enige twee gevolgen van een ongedekt geldsysteem. De geldpers aanzetten. Gaat hij aan dan ontstaat inflatie, uiteindelijk hyperinflatie. gaat hij niet aan ontstaat een steeds groter wordende schaarste onderin de piramide met chaos/ellende en ongecontroleerde anarchie tot gevolg.
Euro is niks en zal niks worden. Politici praten aldoor over hoe het geld verdelen in die onderste laag. Maar alle ongedekte geldsystemen eindigen in zijn intrinsieke waarde, oftewel de waarde waarvan het gemaakt is; papier. Als politici zich nu eens meer met het geldsysteem bezig zouden houden. Maar ja, we moeten vertrouwen houden in de Euro. Want met vertrouwen durven we meer schulden te maken . . .
Wat vergeetalles feitelijk uitlegt, is het kapitalistische systeem. Dat had inderdaad ook met een andere munteenheid gebeurt in combinatie met de hypotheek renteaftrek.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:59 schreef miro86 het volgende:
[..]
en de gulden was anders omdat? of de Britse pond? of de dollar?
Dollar, Yen, ...?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:36 schreef vergeetalles het volgende:
De Euro zal ons nooit wat opleveren. Na een kleine studie van geldsystemen, alle eerdere 176 ongedekte en p schuld gebaseerde geldsystemen zijn geëindigd in hyperinflatie of chaos / ongecontroleerde anarchie. En dat is nog uit te leggen ook.
Teken een piramide, zet bovenin de ECB, in de middelste laag de banken / financiele markt en onderin de bedrijven/overheden/particulieren.
ECB leent aan banken, banken aan de onderste laag. Omdat er rente over schuld betaald moet worden gaat de geldstroom van beneden naar boven. Dus moet aan de onderkant geforceerd steeds geld toegevoegd worden om de geldstroom naar boven op gang te houden.
Geld toevoegen kan met economische groei. Maar daar komt moeder aarde om de hoek, we kunnen neit to in de eeuwigheid maar blijven groeien en groeien, daar is moeder aarde te beperkt in in haar mogelijkheden. Dus, kan er meer schuld gemaakt worden. Schuld aan de ene kant is geld in het systeem aan de andere kant. Je kunt de oude schulden afbetalen met nieuwe schulden. Dan ontstaat het fenomeen rente op rente , en moet er exponentiële groei in de schulden gemaakt worden. Ook voor steeds meer schulden komt er een eind. Het vertrouwen raakt een keer op,
Daarmee komen we tot de laatste optie om geld aan de onderkant van de piramide te krijgen. En daarmee ook bij de enige twee gevolgen van een ongedekt geldsysteem. De geldpers aanzetten. Gaat hij aan dan ontstaat inflatie, uiteindelijk hyperinflatie. gaat hij niet aan ontstaat een steeds groter wordende schaarste onderin de piramide met chaos/ellende en ongecontroleerde anarchie tot gevolg.
Euro is niks en zal niks worden. Politici praten aldoor over hoe het geld verdelen in die onderste laag. Maar alle ongedekte geldsystemen eindigen in zijn intrinsieke waarde, oftewel de waarde waarvan het gemaakt is; papier. Als politici zich nu eens meer met het geldsysteem bezig zouden houden. Maar ja, we moeten vertrouwen houden in de Euro. Want met vertrouwen durven we meer schulden te maken . . .
endat blijft door gaanquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:46 schreef QBay het volgende:
De Euro heeft en levert ons nog steeds ellende op....
Letterlijk?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:00 schreef sergep het volgende:
De euro is ons destijds letterlijk door de stort geduwd
WIlde ik net posten ja, word letterlijk strontmisselijk van mensen die letterlijk fout gebruikenquote:
Zie de docu "Money as Debt" op youtube, ik denk niet dat we naar graam of maïs moeten nee. Ik denk wel dat we met de Euro als munt moeten stoppen. Het is gegoten in een ponzipiramide en alle kanten zit het systeem ziek in elkaar. Private bankiers kunnen zichzelf giga verrijken omdat ze aan de juiste knopjes kunnen draaien, zonder dat je als samenleving / overheid er echt zicht op hebt. en dat gaat ten koste van? Juist. en let op, na de LIBOR komt binnenkort ook een goud/zilver schandaal. Meer nieuws volgt nog wel, denk ik althans.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:12 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Dollar, Yen, ...?
Of moeten we terug alles met graan en maïs betalen?
Dat heb ik nu met mensen die het woord strontmisselijk gebruiken:)quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:47 schreef Zith het volgende:
[..]
WIlde ik net posten ja, word letterlijk strontmisselijk van mensen die letterlijk fout gebruiken
Zou dat dan de reden zijn waarom mensen het nu kopen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 05:38 schreef einzeinz het volgende:
Dat goud/zilver over enkele jaren weer zullen dalen in waarde staat al een tijdje vast.
Als je nu koopt stap je in een zeepbel!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:14 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Zou dat dan de reden zijn waarom mensen het nu kopen?
Met de gulden onder zijlstra was het echt anders geweest.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:12 schreef Fir3fly het volgende:
[ afbeelding ]
Met de gulden was alles anders geweest. Duh.
Natuurlijk. Net zoals dat alles anders was geweest als we de dollar hadden genomen in plaats van de euro.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:41 schreef machtpen het volgende:
[..]
Met de gulden onder zijlstra was het echt anders geweest.
Onder zijlstra was de dollar nog bang voor de gulden. Toen werd bijna de complete goudvoorraad van amerika opgekocht.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk. Net zoals dat alles anders was geweest als we de dollar hadden genomen in plaats van de euro.
Dat wist jij in 2000 al (te melden), en toen ben je ingestapt?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Als je nu koopt stap je in een zeepbel!
De periode van goud en zilver was de periode van 2000 en 2010 ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gebeurde vooral door Frankrijk, en het was zeker niet de complete Amerikaanse goudvoorraad.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:25 schreef machtpen het volgende:
[..]
Onder zijlstra was de dollar nog bang voor de gulden. Toen werd bijna de complete goudvoorraad van amerika opgekocht.
Nee, dat was nederland. Toen kwamen er gruwelijk veel dollars bij de dnb binnen door het toerisme , onze multinationals en rotterdam als haven. Dollars waren toen nog opeisbaar in goud, dat deed de dnb en dat werd echt een probleem voor amerika.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:43 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dat gebeurde vooral door Frankrijk, en het was zeker niet de complete Amerikaanse goudvoorraad.
In de krantenarchieven van destijds maakte Amerika zich vooral zorgen om Frankrijk voor zover ik weet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:47 schreef machtpen het volgende:
[..]
Nee, dat was nederland. Toen kwamen er gruwelijk veel dollars bij de dnb binnen door het toerisme , onze multinationals en rotterdam als haven. Dollars waren toen nog opeisbaar in goud, dat deed de dnb en dat werd echt een probleem voor amerika.
Je hebt geen idee hoe groot de nederlandse multinationals waren in de zeventiger en tachtiger jaren. Dat waren echt de wereldspelers.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:42 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dat wist jij in 2000 al (te melden), en toen ben je ingestapt?Bekijk de grafiek en zie zelf dat goud en zilver aan hun plafond zitten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je instapt stap je in een zeepbel die elk moment kan springen...Cindy De Vuyst
In 2000 riep ook iedereen dat goud voor debielen was.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:02 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Bekijk de grafiek en zie zelf dat goud en zilver aan hun plafond zitten!
Als je instapt stap je in een zeepbel die elk moment kan springen...
Lees de grafiek en bekijk het.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:03 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
In 2000 riep ook iedereen dat goud voor debielen was.
Ik vermoed dat jij toen ook niet doorhad dat het ging stijgen. Ik vraag me dan ook een beetje af waarom je er nu plotseling wel inzicht in zou hebben...
Heeft hij alles inmiddels de deur uit gedaan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:04 schreef einzeinz het volgende:
Mijn vriendin haar vader speelde op de beurs en was al zijn aandelen toen aan het dumpen voor fysiek goud en zilver.
Ik en mijn ex-vriendin zijn uit elkaar. Ik heb geen contact meer met die familie.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:05 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Heeft hij alles inmiddels de deur uit gedaan?
Over hele lange termijn wel. Maar op de wat kortere termijn is alles (deels) politiek. Goud en olie zijn daar twee ultieme voorbeelden van.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 01:29 schreef monkyyy het volgende:
Was het hele idee niet dat goud waardevast is, dus dat je koopkracht hetzelfde zou moeten blijven door de tijd, geen welvaartscreatie, geen welvaartsverlies, "de ultieme safe haven" store of value etc?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |