Dat gebeurde vooral door Frankrijk, en het was zeker niet de complete Amerikaanse goudvoorraad.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:25 schreef machtpen het volgende:
[..]
Onder zijlstra was de dollar nog bang voor de gulden. Toen werd bijna de complete goudvoorraad van amerika opgekocht.
Nee, dat was nederland. Toen kwamen er gruwelijk veel dollars bij de dnb binnen door het toerisme , onze multinationals en rotterdam als haven. Dollars waren toen nog opeisbaar in goud, dat deed de dnb en dat werd echt een probleem voor amerika.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:43 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dat gebeurde vooral door Frankrijk, en het was zeker niet de complete Amerikaanse goudvoorraad.
In de krantenarchieven van destijds maakte Amerika zich vooral zorgen om Frankrijk voor zover ik weet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:47 schreef machtpen het volgende:
[..]
Nee, dat was nederland. Toen kwamen er gruwelijk veel dollars bij de dnb binnen door het toerisme , onze multinationals en rotterdam als haven. Dollars waren toen nog opeisbaar in goud, dat deed de dnb en dat werd echt een probleem voor amerika.
Je hebt geen idee hoe groot de nederlandse multinationals waren in de zeventiger en tachtiger jaren. Dat waren echt de wereldspelers.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:42 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dat wist jij in 2000 al (te melden), en toen ben je ingestapt?Bekijk de grafiek en zie zelf dat goud en zilver aan hun plafond zitten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je instapt stap je in een zeepbel die elk moment kan springen...Cindy De Vuyst
In 2000 riep ook iedereen dat goud voor debielen was.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:02 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Bekijk de grafiek en zie zelf dat goud en zilver aan hun plafond zitten!
Als je instapt stap je in een zeepbel die elk moment kan springen...
Lees de grafiek en bekijk het.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:03 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
In 2000 riep ook iedereen dat goud voor debielen was.
Ik vermoed dat jij toen ook niet doorhad dat het ging stijgen. Ik vraag me dan ook een beetje af waarom je er nu plotseling wel inzicht in zou hebben...
Heeft hij alles inmiddels de deur uit gedaan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:04 schreef einzeinz het volgende:
Mijn vriendin haar vader speelde op de beurs en was al zijn aandelen toen aan het dumpen voor fysiek goud en zilver.
Ik en mijn ex-vriendin zijn uit elkaar. Ik heb geen contact meer met die familie.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:05 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Heeft hij alles inmiddels de deur uit gedaan?
Over hele lange termijn wel. Maar op de wat kortere termijn is alles (deels) politiek. Goud en olie zijn daar twee ultieme voorbeelden van.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 01:29 schreef monkyyy het volgende:
Was het hele idee niet dat goud waardevast is, dus dat je koopkracht hetzelfde zou moeten blijven door de tijd, geen welvaartscreatie, geen welvaartsverlies, "de ultieme safe haven" store of value etc?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |