abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 augustus 2012 @ 19:25:38 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115472734
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is als roepen in de woestijn, en het volk stemt zo meteen massaal op de SP, nog meer overheid, nog meer overhead en voor iedereen stijgende lasten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 12 augustus 2012 @ 20:00:29 #27
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_115474187
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is als roepen in de woestijn, en het volk stemt zo meteen massaal op de SP, nog meer overheid, nog meer overhead en voor iedereen stijgende lasten.
De westerse samenleving raakt langzaam in verval. Gelukkig hebben we het aan onszelf te danken.

Decadentie :P
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_115477029
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat het hele euroverhaal één van de grote redenen is dat veel mensen inderdaad een soort proteststem zullen uitbrengen.
Als je je bevolking van je wil vervreemden, is dit bijna hèt standaardscenario hoe je dat aan zou moeten pakken. De positio-toon tijdens de introductie (alsof er ook maar iemand op deze munt zat te wachten), het negeren van iedere realistische voorspelling dat het inderdaad best link is je zeer solide gulden te koppelen aan een aantal zwaar instabiele landen, het hooghartige wegwimpelen van de constatering dat het leven voor de meeste mensen inderdaad veel duurder was geworden sinds de euro ("Nee hoor, de inflatie is maar 0,6 %, kijk maar naar deze cijfers!") terwijl iedereen die sindsdien een glas wijn heeft besteld, een werkster moet betalen, een verbouwing financiert of zelfs maar boodschappen doet gewoon wéét dat je geld de helft waard is sinds de nieuwe munteenheid, iets wat iedere middelbare scholier al kon zien aankomen, maar blijkbaar de hele Europese unie en het bankwezen niet... :?
Ja, dat het zo fantastisch zou zijn voor de handel en Nederland zoveel winst ging opleveren (net als de JSF toch?), daar heeft de gemiddelde bijstandsmoeder niets aan, die op de markt altijd een teiltje paprika's kocht voor 1 gulden, en het jaar daarna voor 1 euro.
pi_115558112
Ik heb zonet mijn dollars omgezet in euro.

Ik had destijds mijn dollars aangekocht voor

1 euro = 1.43 dollar

Nu verkocht voor

1 dollar = 0.809 euro

De bank zei me dat dit een goeie zaak was :s
Cindy De Vuyst
pi_115570105
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:20 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb zonet mijn dollars omgezet in euro.

Ik had destijds mijn dollars aangekocht voor

1 euro = 1.43 dollar

Nu verkocht voor

1 dollar = 0.809 euro

De bank zei me dat dit een goeie zaak was :s
Je hebt in ieder geval 15.69% winst behaald. Ik vraag me af wanneer 'destijds' was (en ben te moe om het op te zoeken).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_115572803
Destijds is een jaar of 3-4 terug.
Cindy De Vuyst
pi_115812254
De Euro zal ons nooit wat opleveren. Na een kleine studie van geldsystemen, alle eerdere 176 ongedekte en p schuld gebaseerde geldsystemen zijn geëindigd in hyperinflatie of chaos / ongecontroleerde anarchie. En dat is nog uit te leggen ook.

Teken een piramide, zet bovenin de ECB, in de middelste laag de banken / financiele markt en onderin de bedrijven/overheden/particulieren.

ECB leent aan banken, banken aan de onderste laag. Omdat er rente over schuld betaald moet worden gaat de geldstroom van beneden naar boven. Dus moet aan de onderkant geforceerd steeds geld toegevoegd worden om de geldstroom naar boven op gang te houden.

Geld toevoegen kan met economische groei. Maar daar komt moeder aarde om de hoek, we kunnen neit to in de eeuwigheid maar blijven groeien en groeien, daar is moeder aarde te beperkt in in haar mogelijkheden. Dus, kan er meer schuld gemaakt worden. Schuld aan de ene kant is geld in het systeem aan de andere kant. Je kunt de oude schulden afbetalen met nieuwe schulden. Dan ontstaat het fenomeen rente op rente , en moet er exponentiële groei in de schulden gemaakt worden. Ook voor steeds meer schulden komt er een eind. Het vertrouwen raakt een keer op,

Daarmee komen we tot de laatste optie om geld aan de onderkant van de piramide te krijgen. En daarmee ook bij de enige twee gevolgen van een ongedekt geldsysteem. De geldpers aanzetten. Gaat hij aan dan ontstaat inflatie, uiteindelijk hyperinflatie. gaat hij niet aan ontstaat een steeds groter wordende schaarste onderin de piramide met chaos/ellende en ongecontroleerde anarchie tot gevolg.

Euro is niks en zal niks worden. Politici praten aldoor over hoe het geld verdelen in die onderste laag. Maar alle ongedekte geldsystemen eindigen in zijn intrinsieke waarde, oftewel de waarde waarvan het gemaakt is; papier. Als politici zich nu eens meer met het geldsysteem bezig zouden houden. Maar ja, we moeten vertrouwen houden in de Euro. Want met vertrouwen durven we meer schulden te maken . . .
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen ; http://www.fair4all.nl
pi_115838076
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:36 schreef vergeetalles het volgende:
De Euro zal ons nooit wat opleveren. Na een kleine studie van geldsystemen, alle eerdere 176 ongedekte en p schuld gebaseerde geldsystemen zijn geëindigd in hyperinflatie of chaos / ongecontroleerde anarchie. En dat is nog uit te leggen ook.

Teken een piramide, zet bovenin de ECB, in de middelste laag de banken / financiele markt en onderin de bedrijven/overheden/particulieren.

ECB leent aan banken, banken aan de onderste laag. Omdat er rente over schuld betaald moet worden gaat de geldstroom van beneden naar boven. Dus moet aan de onderkant geforceerd steeds geld toegevoegd worden om de geldstroom naar boven op gang te houden.

Geld toevoegen kan met economische groei. Maar daar komt moeder aarde om de hoek, we kunnen neit to in de eeuwigheid maar blijven groeien en groeien, daar is moeder aarde te beperkt in in haar mogelijkheden. Dus, kan er meer schuld gemaakt worden. Schuld aan de ene kant is geld in het systeem aan de andere kant. Je kunt de oude schulden afbetalen met nieuwe schulden. Dan ontstaat het fenomeen rente op rente , en moet er exponentiële groei in de schulden gemaakt worden. Ook voor steeds meer schulden komt er een eind. Het vertrouwen raakt een keer op,

Daarmee komen we tot de laatste optie om geld aan de onderkant van de piramide te krijgen. En daarmee ook bij de enige twee gevolgen van een ongedekt geldsysteem. De geldpers aanzetten. Gaat hij aan dan ontstaat inflatie, uiteindelijk hyperinflatie. gaat hij niet aan ontstaat een steeds groter wordende schaarste onderin de piramide met chaos/ellende en ongecontroleerde anarchie tot gevolg.

Euro is niks en zal niks worden. Politici praten aldoor over hoe het geld verdelen in die onderste laag. Maar alle ongedekte geldsystemen eindigen in zijn intrinsieke waarde, oftewel de waarde waarvan het gemaakt is; papier. Als politici zich nu eens meer met het geldsysteem bezig zouden houden. Maar ja, we moeten vertrouwen houden in de Euro. Want met vertrouwen durven we meer schulden te maken . . .
en de gulden was anders omdat? of de Britse pond? of de dollar?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_115852141
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:59 schreef miro86 het volgende:

[..]

en de gulden was anders omdat? of de Britse pond? of de dollar?
Wat vergeetalles feitelijk uitlegt, is het kapitalistische systeem. Dat had inderdaad ook met een andere munteenheid gebeurt in combinatie met de hypotheek renteaftrek.
pi_115854538
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:36 schreef vergeetalles het volgende:

Dollar, Yen, ...?
Of moeten we terug alles met graan en maïs betalen?
Cindy De Vuyst
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:00:18 #36
382508 sergep
Interesse in vanalles !
pi_115860484
De euro is ons destijds letterlijk door de stort geduwd, zoals dat altijd gaat en dan te bedenken dat merendeel van het nederlands volk tegen de euro was. Nu kunnen extra bloeden vanwege de achtergestelde landen die het nog meer verkloot hebben.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:07:13 #37
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115860715
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 18:46 schreef QBay het volgende:
De Euro heeft en levert ons nog steeds ellende op... :( .
endat blijft door gaan
een muntunie kan niet bestaan
eerst landen samenvoegen en dan pas samen een munt nemen

[ Bericht 0% gewijzigd door HD9 op 22-08-2012 13:32:59 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_115860797
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:00 schreef sergep het volgende:
De euro is ons destijds letterlijk door de stort geduwd
Letterlijk? :P
  † In Memoriam † woensdag 22 augustus 2012 @ 14:47:22 #39
230491 Zith
pls tip
pi_115866826
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:09 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Letterlijk? :P
WIlde ik net posten ja, word letterlijk strontmisselijk van mensen die letterlijk fout gebruiken :r
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_115893027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 04:12 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Dollar, Yen, ...?
Of moeten we terug alles met graan en maïs betalen?
Zie de docu "Money as Debt" op youtube, ik denk niet dat we naar graam of maïs moeten nee. Ik denk wel dat we met de Euro als munt moeten stoppen. Het is gegoten in een ponzipiramide en alle kanten zit het systeem ziek in elkaar. Private bankiers kunnen zichzelf giga verrijken omdat ze aan de juiste knopjes kunnen draaien, zonder dat je als samenleving / overheid er echt zicht op hebt. en dat gaat ten koste van? Juist. en let op, na de LIBOR komt binnenkort ook een goud/zilver schandaal. Meer nieuws volgt nog wel, denk ik althans.

Enige oplossing is in mijn ogen in elk geval een genationaliseerd geldsysteem. Mooi in beeld gebracht in het volgende plaatje; http://www.courtfool.info(...)F_bevolking_smal.JPG
En dat geldsysteem koppelen aan een standaard, goud of zilver bijvoorbeeld.

mocht de overheid daar niet in voldoen, of op tijd in voldoen; www.fair4all.nl
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen ; http://www.fair4all.nl
pi_115895861
Dat systeem is op heel de wereld van toepassing, niet alleen op de euro.
Ik denk dat het een onbegonnen zaak is om dit allemaal te veranderen.

Dat goud/zilver over enkele jaren weer zullen dalen in waarde staat al een tijdje vast. We leven nu in een bubble!
Cindy De Vuyst
  donderdag 23 augustus 2012 @ 17:03:45 #42
382508 sergep
Interesse in vanalles !
pi_115914231
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:47 schreef Zith het volgende:

[..]

WIlde ik net posten ja, word letterlijk strontmisselijk van mensen die letterlijk fout gebruiken :r
Dat heb ik nu met mensen die het woord strontmisselijk gebruiken:)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 17:14:56 #43
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_115914811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 05:38 schreef einzeinz het volgende:

Dat goud/zilver over enkele jaren weer zullen dalen in waarde staat al een tijdje vast.
Zou dat dan de reden zijn waarom mensen het nu kopen?

:')
  donderdag 23 augustus 2012 @ 17:52:34 #44
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_115916438
Steeds meer 'experts' zeggen nu dat de Euro een grote fout is/was. ^O^

Ook toen ik minder Euro's voor mijn Ponden kreeg had ik geen vertrouwen in de Euro. Het hele idee van een gezamelijke munt in een unie van landen die niet echt samenwerken. De Scandinavische landen zagen dat en namen de Euro niet, die overleven prima en daar is zelfs geen oorlog/grote armoede/honger/<insert ander EU dreigement>. Het andere land in de regio dreigt al met eruit stappen. Dit is geen kritiek van een paar internethelden, maar van leiders.

Geschiedenis laat zien dat dit niet gaat werken en hoe langer dit door blijft sukkelen hoe meer het gaat kosten. De VS is een heel erg andere situatie en daar refereren mensen graag aan om te zien dat het wel kan werken.

Ook zonder Euro hadden we een sterke(r) internationale positie kunnen behouden zoals we die er al was.
reset
  donderdag 23 augustus 2012 @ 18:12:10 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115917234

Met de gulden was alles anders geweest. Duh.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115918107
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:14 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Zou dat dan de reden zijn waarom mensen het nu kopen?

:')
Als je nu koopt stap je in een zeepbel!
De periode van goud en zilver was de periode van 2000 en 2010 ja :')
Cindy De Vuyst
pi_115918282
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:12 schreef Fir3fly het volgende:
[ afbeelding ]

Met de gulden was alles anders geweest. Duh.
Met de gulden onder zijlstra was het echt anders geweest.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:19:18 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115919580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:41 schreef machtpen het volgende:

[..]

Met de gulden onder zijlstra was het echt anders geweest.
Natuurlijk. Net zoals dat alles anders was geweest als we de dollar hadden genomen in plaats van de euro.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115919790
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk. Net zoals dat alles anders was geweest als we de dollar hadden genomen in plaats van de euro.
Onder zijlstra was de dollar nog bang voor de gulden. Toen werd bijna de complete goudvoorraad van amerika opgekocht.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:42:59 #50
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_115920424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:37 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Als je nu koopt stap je in een zeepbel!
De periode van goud en zilver was de periode van 2000 en 2010 ja :')
Dat wist jij in 2000 al (te melden), en toen ben je ingestapt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')