Zolang er maar vaak genoeg herhaald wordt dat Nederland een exportland is dat economisch ten onder gegaan zou zijn als zij nier met de euro in zee gegaan waren, gelooft men dat.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:43 schreef ietjefietje het volgende:
Maar dat wisten we natuurlijk allang!
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:12 schreef maji het volgende:
het beestje hoeft maar een naam te hebben he, in dit geval de euro. En het beestje krijgt de schuld.
Dit.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:55 schreef Rezania het volgende:
Ach joh, die 'deskundigen' spreken elkaar allemaal constant tegen.Zolang ik maar gewoon lekker kan leven ga ik me nergens zorgen om maken, laat hun maar ruziën.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:34 schreef raptorix het volgende:
Niets nieuws aan, als je gewoon naar je eigen inkomen en uitgaven kijkt is het wel duidelijk, in 1999 verdiende ik netto zo een 3000 gulden, nu verdien ik in 2012, zo een 2100 euro netto, echter als ik zie wat ik kan uitgeven is dat een stuk minder, en dan heb ik nog een relatief goed appartement kunnen kopen. De enige die er beter van zijn geworden zijn de grote banken die miljarden binnengeharkt hebben, en toen ze over de kop dreigden te gaan moesten ze met belastinggeld gered worden.
Ongeveer wel, ik heb geen kinderen, partner met klein inkomen. Stroom? Ik gebruik weinig stroomvretende apparatuur, sterker nog ik heb de kachel al 3 jaar niet meer aangehad.quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]![]()
Want je had in 1999 dezelfde uitgaven als dat je nu hebt? Zelfde gezinssamenstelling? Zelfde lasten etc? En in 13 jaar tijd zijn de prijzen niet gestegen, is de inflatie hetzelfde gebleven en heb je niet meer spullen aangeschaft die bv stroom gebruiken?
Ik heb een modaal inkomen en ik kan er prima van rond komen zonder iets te laten of te veranderen. Ik blijf zeggen dat het een kwestie is van keuzes. En nee ik ben geen euro lover, in de gulden tijd had ik ook geen moeite met rondkomen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:02 schreef raptorix het volgende:
Ik heb het lijstje hier al vaker genoemd, maar met een modaal inkomen kan je in Nederland nauwelijks rondkomen, en met een hoog middeninkomen is het ook nauwelijks een vetpot, niet dat ik geld te kort kom, maar dat komt met name omdat ik geen auto heb, niet zo van vakantie hou, en meet 650 euro netto hypotheek lasten relatief goedkoop woon.
Maar goed, laten alle eurolovers maar eens gewoon aantonen wat we er op vooruit zijn gegaan.
Mag ik je vragen wat je woonlasten zijn en of je koophuis hebt?quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb een modaal inkomen en ik kan er prima van rond komen zonder iets te laten of te veranderen. Ik blijf zeggen dat het een kwestie is van keuzes. En nee ik ben geen euro lover, in de gulden tijd had ik ook geen moeite met rondkomen.
Ik heb geen koophuis, maar een huurhuis. Mijn woonlasten inclusief huur, verzekeringen, vaste lasten etc liggen tussen de 1000 en de 1250 euro per maand.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mag ik je vragen wat je woonlasten zijn en of je koophuis hebt?
quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk niet dat de oorzaak hiervan in de Euro ligt maar aan de overheid die harder blijft groeien dan de economie en de lasten maar laat stijgen en stijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |