Door de politiek af te schaffenquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wie willen ze dat dan onpartijdig en consequent laten doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik betwijfel het of de straffen in Nederland daadwerkelijk zo hoog zijn. Voor het neersteken van iemand word gemiddeld 2 jaar gegeven en voor moord sta je vaak binnen tien jaar weer buiten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat. Het. Nou. Eenmaal. Niet. Zo. Is.
[..]
Nederlandse straffen zijn in verhouding met de rest van Europa heel hoog. En toch hebben we hier de meeste misdaad.
Omdat het eenmaal niet zo is is een drogreden, geen valide argument. Waar zijn je feiten over Nederlandse wetgeving t.o.v. andere Europese landen? Ik vind de Nederlandse wetgeving erg mild. Sterker nog, als Nederland de hardcore 300-400 criminelen in het bestand van de randstad flink zou aanpakken dan zou die criminaliteit geheid afnemen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat. Het. Nou. Eenmaal. Niet. Zo. Is.
[..]
Nederlandse straffen zijn in verhouding met de rest van Europa heel hoog. En toch hebben we hier de meeste misdaad.
Er zijn meer factoren die criminaliteit beïnvloeden dan straf alleen, het is veel complexer dan dat. Het bestaan van straffen op zich in alle culturen bewijst dat straffen helpt. Het feit dat straffen hoger worden naarmate het misdrijf zwaarder wordt bewijst dat dat bedoelt is om zware misdrijven te ontmoedigen. Quod est demonstrandum naar mijn idee....quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Kijk maar naar de straffen en gevangenen per 1000 inwoners in de VS. Zegt genoeg.
Daar wil ik ook wel eens cijfers van zien. Ik weet namelijk dat het niet waar isquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:51 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik betwijfel het of de straffen in Nederland daadwerkelijk zo hoog zijn. Voor het neersteken van iemand word gemiddeld 2 jaar gegeven en voor moord sta je vaak binnen tien jaar weer buiten.
Ik moet wel zeggen dat strenger straffen niet de oplossing is, vaak is het gewoon zo dat werken niet loont. Een drugsdealer bijvoorbeeld runt in principe gewoon een bedrijf maar kan zijn talenten niet ontplooien omdat hij bijvoorbeeld geen scholing heeft.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:52 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Omdat het eenmaal niet zo is is een drogreden, geen valide argument. Waar zijn je feiten over Nederlandse wetgeving t.o.v. andere Europese landen? Ik vind de Nederlandse wetgeving erg mild. Sterker nog, als Nederland de hardcore 300-400 criminelen in het bestand van de randstad flink zou aanpakken dan zou die criminaliteit geheid afnemen.
Onder andere is Nederland het enige land, met Frankrijk, dat een levenslange gevangenisstraf kent.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:52 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Omdat het eenmaal niet zo is is een drogreden, geen valide argument. Waar zijn je feiten over Nederlandse wetgeving t.o.v. andere Europese landen? Ik vind de Nederlandse wetgeving erg mild. Sterker nog, als Nederland de hardcore 300-400 criminelen in het bestand van de randstad flink zou aanpakken dan zou die criminaliteit geheid afnemen.
Cijfers heb ik niet, ik spreek uit ervaring. Ik heb genoeg medegevangenen gesproken die zaten voor een steekpartij en sommige zelfs voor moord. Je moest het wel heel bont hebben gemaakt wou je de maximale straf krijgen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar wil ik ook wel eens cijfers van zien. Ik weet namelijk dat het niet waar is
En hoevaak word die gegeven? Dat is op 2 handen te tellen als ik mij eigen niet vergis.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onder andere is Nederland het enige land, met Frankrijk, dat een levenslange gevangenisstraf kent.
Ja. Jouw persoonlijke ervaringquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:58 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Cijfers heb ik niet, ik spreek uit ervaring. Ik heb genoeg medegevangenen gesproken die zaten voor een steekpartij en sommige zelfs voor moord. Je moest het wel heel bont hebben gemaakt wou je de maximale straf krijgen.
Dat valt vies tegen. Niet dat het echt honderden keren is, maar vaker dan (ook door mij!) gedacht wordt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:58 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En hoevaak word die gegeven? Dat is op 2 handen te tellen als ik mij eigen niet vergis.
Dat klopt helemaal, ik heb ook meermaals gezegd dat criminaliteit een complex van factoren is. Straf is 1 van de variabelen hierbij.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:56 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat strenger straffen niet de oplossing is, vaak is het gewoon zo dat werken niet loont. Een drugsdealer bijvoorbeeld runt in principe gewoon een bedrijf maar kan zijn talenten niet ontplooien omdat hij bijvoorbeeld geen scholing heeft.
Krijgt hij wel de kans om zijn zaken op een legitieme manier te doen dan zul je zien dat ook zo`n figuur volwaardig met de samenleving kan meedoen. Voorbeelden genoeg...
Ja maar levenslang is geen straf die je toedient bij lichte tot middelzware criminaliteit. Dat is meer bedoelt voor de echte psychopaten. Wij hebben het meeste last van de lichtere categorie criminelen zoals de juweliers overvallers etcetera. Die moet je gewoon streng aanpakken. Geen doodstraf, maar wel streng aanpakken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onder andere is Nederland het enige land, met Frankrijk, dat een levenslange gevangenisstraf kent.
Deze account heb ik vlak nadat ik vrij ben gekomen gemaakt, dus mijn stelling klopt gewoon gezien de periode toen ik zelf binnen was.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Jouw persoonlijke ervaringDe gemiddelde straf voor moord is bijna 15 jaar.
Ook toen jij vast was was tien jaar niet het gemiddelde voor moordquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:00 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Deze account heb ik vlak nadat ik vrij ben gekomen gemaakt, dus mijn stelling klopt gewoon gezien de periode toen ik zelf binnen was.
Volgens het artikel zit ik er ongeveer 2 jaar naast, het ligt er natuurlijk wel aan waar je vast zit natuurlijk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ook toen jij vast was was tien jaar niet het gemiddelde voor moord
Daarom statistieken > persoonlijke ervaringen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:04 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Volgens het artikel zit ik er ongeveer 2 jaar naast, het ligt er natuurlijk wel aan waar je vast zit natuurlijk.
Sorry dat ik even aanzet maar ik wil 1 ding duidelijk hebben van alle anti-straf mensen en jou in het bijzonder.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom statistieken > persoonlijke ervaringen.
Oh, straffen helpt wel tot op zekere hoogte. En de origine van boetes ligt in een soort balans: als je de samenleving schade berokkent, moet de samenleving als geheel gecompenseerd worden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:09 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Sorry dat ik even aanzet maar ik wil 1 ding duidelijk hebben van alle anti-straf mensen en jou in het bijzonder.
Als straffen niet helpt, waarom bestaan ze dan?
haha eindelijk. Ja ik vind ook dat de burger gecompenseerd moet worden door de criminelen inderdaad, ben je dus toch voor straffenquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, straffen helpt wel tot op zekere hoogte. En de origine van boetes ligt in een soort balans: als je de samenleving schade berokkent, moet de samenleving als geheel gecompenseerd worden.
Wie is er tegen straffen dan?quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:18 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
haha eindelijk. Ja ik vind ook dat de burger gecompenseerd moet worden door de criminelen inderdaad, ben je dus toch voor straffen
http://www.isidewith.com/results/45350797
Ik heb nergens gezegd dat ik tegen straffen was?quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:18 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
haha eindelijk. Ja ik vind ook dat de burger gecompenseerd moet worden door de criminelen inderdaad, ben je dus toch voor straffen
http://www.isidewith.com/results/45350797
edit: Jill Stein 82%, Obama 80%.quote:Do you believe the theory of Evolution?
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_State_Projectquote:Anyway, uiteindelijk ben ik ook wel nieuwsgierig en zou ik een experiment in het libertarische gedachtegoed toejuichen. Misschien beginnen in Texel of zo.
Marktwerking in de zorg gaat er voor zorgen dat het betaalbaar wordt. Ook ziektes met nog geen honderd afnemers in het land.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:43 schreef DroogDok het volgende:
Ik vraag me zomaar ineens wat af, hoe ziet de Libertarische Partij het betaalbaar houden van de zorg voor zich?
In hun programma lees ik "Wij wijzen iedere vorm van een verplichte volksverzekering voor ziektekosten af.". Hoe staan zij dan bijvoorbeeld in de recente discussie rond de medicijnen voor de ziekte van Pompe, zonder collectieve verzekering zijn deze medicijnen wel haast zeker onbetaalbaar voor de mensen die deze ziekte hebben, pech dus en opgeven maar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Marktwerking in de zorg gaat er voor zorgen dat het betaalbaar wordt. Ook ziektes met nog geen honderd afnemers in het land.Ik snap dat het niet zo werkt, maar hoe kijken de Libertariërs daar tegenaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
Dat is hoe libertariërs het zien. Marktwerking en concurrentie lossen al dit soort problemen op.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet zo werkt, maar hoe kijken de Libertariërs daar tegenaan
quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Marktwerking in de zorg gaat er voor zorgen dat het betaalbaar wordt. Ook ziektes met nog geen honderd afnemers in het land.Ziektes met nog geen 100 afnemers in het land maar duizenden over de hele wereld. Als die zich verenigen kunnen ze het onderzoek zelf bekostigen en hoeven, bij succes, mensen met die ziekte geen dure medicijnen te kopen van de farmaceuten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Farmaceuten investeren ook niet graag in 'oninteressante' ziektes.a man convinced against his will is of the same opinion still
Precies hoe je het zegt. Verenigd of niet, de markt is gewoon de klein om interessant te zijn voor farmaceuten. Resultaat zal gewoon zijn dat die medicijnen verdwijnen omdat er te weinig vraag naar is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ziektes met nog geen 100 afnemers in het land maar duizenden over de hele wereld. Als die zich verenigen kunnen ze het onderzoek zelf bekostigen en hoeven, bij succes, mensen met die ziekte geen dure medicijnen te kopen van de farmaceuten.
Farmaceuten investeren ook niet graag in 'oninteressante' ziektes.
Jij denkt dat duizenden mensen over de wereld zich allemaal kunnen verenigen en het onderzoek kunnen betalen? Op dit moment kunnen zelfs Nederlanders hun medicijnen niet meer betalen als ze niet meer verzekerd worden, en dat is nog een relatief rijk land. Als ook nog het onderzoek er bij komt kunnen die mensen gewoon geen geneesmiddelen meer krijgen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ziektes met nog geen 100 afnemers in het land maar duizenden over de hele wereld. Als die zich verenigen kunnen ze het onderzoek zelf bekostigen en hoeven, bij succes, mensen met die ziekte geen dure medicijnen te kopen van de farmaceuten.
Dat is natuurlijk kwats.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En hoe precies helpt dit kleine bedrijven? Wetten en reguleringen zijn het enige wat grote bedrijven in welke sector dan ook stopt om een monopolie te vormen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 00:29 schreef Krabs2.0 het volgende:
Ik heb er sympathie voor.
Ik ben groot voorstander voor het helpen van kleine bedrijven.
In principe moeten de kleine bedrijven een zekere concurrentie opleveren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 00:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
En hoe precies helpt dit kleine bedrijven? Wetten en reguleringen zijn het enige wat grote bedrijven in welke sector dan ook stopt om een monopolie te vormen.
Ja. In principe. Maar kijk naar iets als de NMA. Als dat wegvalt, gaan dan alle bedrijven zich prima en lief aan de normen houden? Ze doen het nu al niet, nu er toezicht is, dus waarom in godsnaam zouden ze dat wél doen als het toezicht er niet meer is?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 00:34 schreef Krabs2.0 het volgende:
[..]
In principe moeten de kleine bedrijven een zekere concurrentie opleveren.
Je zegt het zelf al, ze doen het nu al niet. Wat voor verschil maakt het dan nog uit behalve onnodige bureaucratie?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 00:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. In principe. Maar kijk naar iets als de NMA. Als dat wegvalt, gaan dan alle bedrijven zich prima en lief aan de normen houden? Ze doen het nu al niet, nu er toezicht is, dus waarom in godsnaam zouden ze dat wél doen als het toezicht er niet meer is?
Dat het nu door iemand gestopt wordt?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 00:49 schreef Krabs2.0 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, ze doen het nu al niet. Wat voor verschil maakt het dan nog uit behalve onnodige bureaucratie?
Kan jij dat meten dan?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat het nu door iemand gestopt wordt?
Als ik kijk naar het aantal keren dat de NMA ingrijpt per jaar kan ik in elk geval concluderen dat het meer dan nul is.quote:
F.A. Hayek in De weg naar slavernij. Ik dacht dat libertariërs gek op dat boek waren.quote:It is important not to confuse opposition against the latter kind of planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument does not advocate leaving things just as they are; it favours making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts. It is based on the conviction that, where effective competition can be created, it is a better way of guiding individual efforts than any other. It emphasizes that in order to make competition work beneficially a carefully thought-out legal framework is required, and that neither the past nor the existing legal rules are free from grave defects.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:44 schreef MilaNL het volgende:
Zijn libertariërs tegen toezicht op de markt dan?
[..]
F.A. Hayek in De weg naar slavernij. Ik dacht dat libertariërs gek op dat boek waren.
Ik kan dat ook niet echt rijmen, nee.quote:Wij veroordelen alle op dwang gebaseerde monopolies. De overheid is de bron van monopolievorming door het verlenen van wettelijke voorrechten aan belangengroeperingen in de economie of door zichzelf monopolies te geven. Om monopolies af te schaffen staan wij een strikte scheiding van staat en bedrijfsleven voor.
Waarom zou je willen voorkomen dat een onderkant van de samenleving de eindjes aan elkaar kan knopen?quote:Dit gaat best ver, hoe voorkom je dat je een onderkant van de samenleving krijgt die, om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen, organen gaat verkopen aan de elite?
Inderdaad, waarom niet?quote:En waarom alleen lichaamsdelen verkopen en niet hele, nog levende, lichamen?
Wat bedrijven stopt een monopolie te vormen is de permanente druk van concurrentie. In een vrije markt zou een bedrijf alleen maar een monopolie kunnen vormen door een superieur product of dienst voor een superieure prijs af te leveren (en ja, een goede reclame campagne speelt ook wel in beperkte mate mee), maar dat is niet slecht lijkt mij.quote:En hoe precies helpt dit kleine bedrijven? Wetten en reguleringen zijn het enige wat grote bedrijven in welke sector dan ook stopt om een monopolie te vormen.
Jij ziet er geen probleem in als de "armen" hun organen verkopen aan de "rijken"?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 04:18 schreef LMv het volgende:
[..]
Waarom zou je willen voorkomen dat een onderkant van de samenleving de eindjes aan elkaar kan knopen?
[..]
Grote bedrijven krijgen van de overheid speciale privileges. Grote bedrijven betalen veel minder belasting. die kunnen onderhandelen met de belastingdienst over de percentages die ze af dragen. Kleine bedrijven betalen de volle mep. Schaf de VPB af en het voordeel wat grote bedrijven hebben valt weg. Stel iedereen in staat om telecommunicatie aan te gaan bieden. Door als overheid vele miljarden te vragen voor frequenties staat al vast wie die toegewezen krijgen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 04:18 schreef LMv het volgende:
[..]
Waarom zou je willen voorkomen dat een onderkant van de samenleving de eindjes aan elkaar kan knopen?
[..]
Inderdaad, waarom niet?
[..]
Wat bedrijven stopt een monopolie te vormen is de permanente druk van concurrentie. In een vrije markt zou een bedrijf alleen maar een monopolie kunnen vormen door een superieur product of dienst voor een superieure prijs af te leveren (en ja, een goede reclame campagne speelt ook wel in beperkte mate mee), maar dat is niet slecht lijkt mij.
De NMa die ingrijpt is natuurlijk slechts een voorbeeld van overheid die problemen die ze zelf gecreëerd heeft probeert aan te pakken. Reguleringen en belastingen kosten veel geld, en grote gevestigde bedrijven zijn veel beter in staat deze kosten te dekken dan kleine bedrijven, in het bijzonder die bedrijven die nog in de opstartfase zitten. Grotere bedrijven zijn hierdoor in staat een groter marktaandeel te pakken.
Dat gebeurt toch al?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 07:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij ziet er geen probleem in als de "armen" hun organen verkopen aan de "rijken"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |