Ik kan me hier erg in vinden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:48 schreef oeke het volgende:
Ko kijkt ook soms best veel op een dag. En dan weer een hele dag niet. Ach, hij kletst lekker de verhalen uit zijn boeken na en de verhalen van Pingu.
Ik volg hem daarin, waar zijn interesse in ligt.
En de ene dag is hij helemaal moe van de kresj, wil hij graag wat hangen, zodra er weer wat beweging in hem komt dan gaan we lekker voetballen of rennen of boodschappen doen.
Omdat hij nu geen middagdutje meer doet, maar wel op de bank wil liggen met Pingu, mag dat van mij. Met een dekentje.
Da's een van de vragen waar ik me in mijn onderzoek bezig mee heb moeten houden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:05 schreef -Spring het volgende:
Waarbij zou een luisterboek eigenlijk het meest in de buurt komen? Bij een écht boek of bij televisie?
Nathan vraagt wel echt heel duidelijk om de tv. Soms mag het wel en soms niet, maar dat zijn wel de momenten dat ik even rust neem. Oh, en TV tijdens het koken, inderdaad, dat komt mij beter uit. Maar koken met Nathan vind ik echt onhandig. Trouwens alleen als manlief nog niet thuis. Wel een beetje TV als oppas dus.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Wie niet? ik denk groofs, dat er vrij veel mensen zijn die niet hun kind volgen, maar zichzelf. Het kind voor de tv zetten omdat zij het zat zijn, in plaats van omdat het kind moe is en even bankhangen dan fijn kan zijn. En als dat een keer gebeurt omdat het de ouder beter uitkomt, is dat helemaal niet erg, maar de tv moet niet de standaardoppas zijn, denk ik dan.
Ja, dat denk ik hoor. maar ik bedoel meer dat zoals Oeke het beschrijft het toch heerlijk en prima en oké klinkt, het televisie kijken. Dat ik me niet voor kan stellen dat iemand dat niet fijn vindt klinken ;-).Ik kan er ook van genieten als ze lekker met een dekentje op de bank televisie kijken. Maar net zo goed kan ik er van genieten als ze bijvoorbeeld zoals gisteren samen bijna een uur in de hangmat met knuffels zaten te keuvelen, helemaal moe van de korte nacht en drukte met logées, en dat televisie dan niet eens in ze opkomt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik speelde zelden buiten en keek ook weinig tv. Sowieso was dat veel minder toen ik zo jong was, en evenmin waren er dvd's of video's of internet. Dus ik las, veel. Heel veel.
Wie niet? ik denk groofs, dat er vrij veel mensen zijn die niet hun kind volgen, maar zichzelf. Het kind voor de tv zetten omdat zij het zat zijn, in plaats van omdat het kind moe is en even bankhangen dan fijn kan zijn. En als dat een keer gebeurt omdat het de ouder beter uitkomt, is dat helemaal niet erg, maar de tv moet niet de standaardoppas zijn, denk ik dan.
Ik zet bijvoorbeeld ook de tv uit als blijkt dat ze niet kijkt. Ze mag van mij best kijken, maar als ze dan alsnog gaat spelen, laat ik hem niet aanstaan.
De interactie tussen ouder en kind is juist belangrijk bij het voorlezen, dus in dit opzicht is een luisterboek geen substituut.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:20 schreef pessie het volgende:
Ik vind een luisterboek meer klinken als voorlezen maar dan met een stem op een DVD.
Ik bedoelde juist het niet reguleren en bewust aanbrengen van variatie, maar daarin meer je kind volgen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik hoor. maar ik bedoel meer dat zoals Oeke het beschrijft het toch heerlijk en prima en oké klinkt, het televisie kijken. Dat ik me niet voor kan stellen dat iemand dat niet fijn vindt klinken ;-).Ik kan er ook van genieten als ze lekker met een dekentje op de bank televisie kijken. Maar net zo goed kan ik er van genieten als ze bijvoorbeeld zoals gisteren samen bijna een uur in de hangmat met knuffels zaten te keuvelen, helemaal moe van de korte nacht en drukte met logées, en dat televisie dan niet eens in ze opkomt.
Ik moest even lachen omdat ik dacht dat je geen onderscheid kon maken tussen duits of frans maar zie nu op youtube dat ie er zowel in het frans als in het duits is. Trotro zal ongetwijfeld komen van trotteur, frans voor draver, al kan het ook buggy betekenen, of loopwagentjequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:39 schreef Lamb29 het volgende:
Maar TroTro... een of frans of duits ezeltje op youtube vind ze wel weer interessant
Zeg ik ergens in dat gecuote verhaal dat ik niet de kinderen wil volgenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bedoelde juist het niet reguleren en bewust aanbrengen van variatie, maar daarin meer je kind volgen.
? Met TV kijken?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ook met het zindelijk maken of over slaapgedrag.
Ik heb dingen hier gehoord als het kind een trauma aandoen of de wil breken of weet ik veel wat. Echt.
Sorry hoor, dat moet ik een keer kwijt.
En ja Trui, zo kun je het zien.
*terugleest*quote:
dan heb je een stuk of wat van mijn posts gemist denk ikquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee Pessie, met zindelijkheid en slaapgedrag, zoals ik in je gecuote post ook zeg.
Ach weet je, ik ben hier vaak degene die het standpunt inneemt van 'stelling nemen'. En daarom voel ik me aangevallen ja. Ik denk dat veel mensen, als ze hier een dag over de vloer komen, juist zullen vinden dat mijn kinderen erg vrij zijn en veel mogen.
Voor mij is het gewoon geen tegenstelling, maar iets dat naast elkaar bestaat, denk ik.
En ja dus, ik voel me aangevallen.
Maar groofs, de andere kant zal ook soortgelijke gevoelens hebben. Opvoeding is zo subjectief en bovendien is men erg gevoelig voor kritiek erop.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ook met het zindelijk maken of over slaapgedrag.
Ik heb dingen hier gehoord als het kind een trauma aandoen of de wil breken of weet ik veel wat. Echt.
Sorry hoor, dat moet ik een keer kwijt.
En ja Trui, zo kun je het zien.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:35 schreef simmu het volgende:
[..]
dan heb je een stuk of wat van mijn posts gemist denk ik![]()
Ja, dat denk ik ook. Maar nu was het toch meer een algehele discussie over of televisie kijken nou wel of niet goed is voor peuters?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:42 schreef simmu het volgende:
heel vaak is het ook helemaal niet als oordeel bedoeld, maar als een inbreng teneinde te kunnen helpen
Trek je nou maar van mij niks aan, ik geef alleen wat aan van hoe wij het hier doen, en dat ik daar niks verkeerds aan zie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bar, als je stelt dat jij er niks verkeerds aan ziet, suggereer je dan dat iemand anders daar wel iets verkeeerds aan ziet? Ik snap dat soort toevoegingen gewoon niet zo.
Ik heb enkel gezegd dat ik het idee heb dat te veel televisie kijken kan doen lamslaan. Ik ben er niet tegen, hier wordt ook gekeken. Ik zie er ook niks verkeerds aan verder.
dan hoef je je toch al helemaal niet in de verdediging gedrukt te voelen? toch?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Maar nu was het toch meer een algehele discussie over of televisie kijken nou wel of niet goed is voor peuters?
geeft niks hoor schatjequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee klopt. Ik ben niet zo goed in discussies![]()
.
Ah ok. Sorry, ik ging er ten onrechte van uit dat jijzelf ook perfect Frans spreektquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:25 schreef pessie het volgende:
Linda, mijn "probleem" is een beetje dat ikzelf niet volledig franstalig ben, ik wil hem geen fouten aanleren, als ikzelf volledig franstalig was zou ik Nathan ook franstalig opvoeden. Ik denk dat mijn jongste broertje zijn toekomstige kinderen franstalig zou opvoeden, vandaar de noodzaak wel in de kleuterjaren daar meer mee te doen. Ik heb in Frankrijk veel NL-kinderen gezien met wie de ouders alleen nog maar gebrekkig frans wilden spreken zodat ze de taal zouden leren maar die vervolgens geen van beide talen goed onder de knie kregen.
Nathan begint nu pas echt wat meer te praten, ik wil graag dat hij goed nederlands leert spreken voordat we overgaan op andere talen.
Bar, fijn dat jullie gaan kijken hoe nu verder te handelen.
Dit dusquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:19 schreef Vicky het volgende:
Hier wordt wel aardig wat tv gekeken.. soms ook wel te veel. Ik moet er ook echt wel op letten dat ik dat ding uit zet.
Komt ws ook omdat de dames hier totaal niet zelfstandig kunnen spelen en ik heb echt niet altijd zin/tijd/puf om wat met ze samen te doen.
daarnaast heb ik zo m'n eigen zorgen met m'n peuter.en ben ik allang blij als het leuk gaat hier en er rust is bij roy.en als dat met de tv aan is prima graag zelfsquote:
Nou, heel begrijpelijk hoor. En fijn dat jullie goede hulp krijgen daarmee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:08 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
daarnaast heb ik zo m'n eigen zorgen met m'n peuter.en ben ik allang blij als het leuk gaat hier en er rust is bij roy.en als dat met de tv aan is prima graag zelfs![]()
Ipv gegil en gekrijs, zoals nu...
Bol.com heeft ze allemaal! Ik kende ze niet maar ik vind ze erg leuk, ook voor in de (logopedie)praktijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:00 schreef Lamb29 het volgende:
Ze kreeg hier een heel leuke puzzel voor haar verjaardag
[ afbeelding ]
Ze snapt hem nu al aardigwe zitten nu dus in hartje zomer een winterpuzzel te maken.. Hij is er ook van de andere seizoenen maar helaas kan ik de zomer en herfst niet meer vinden in de winkel...
En deze is ook een groot succes
[ afbeelding ]
Hier ook zo'n kindquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:21 schreef Jore het volgende:
Mijn kind vind puzzelen echt. niet. interessant. Jammer, want ik vind het wel leuk
Dat klinkt als Florisquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 08:49 schreef Poppejans het volgende:
Mijn kind vind puzzelen ook helemaal niks, ramt bij zo'n simpele houten legpuzzel een keer een stukje erin en als dat niet past slaat hij er nog wat harder op, komt tot de conclusie dat het niet past en laat de puzzel voor het wat is![]()
Leuk die peuterspelletjes die ik hier voorbij zag komen. Ik heb nog nooit spelletjes met Wolf gespeeld, behalve de houten memory, dan spelen we het niet omgedraaid maar gewoon met plaatjes naar boven en zoeken we steeds hetzelfde plaatje erbij.
Maar hij is net als ik denk ik niet echt een spelletjes/puzzel kind, speelt het allerliefst buiten in de zandbak of speeltuin en binnen met zn voertuigen of op de loopauto en loopbrommer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij welquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik krijg een beetje de kriebels van het lijstje.Ik denk niet dat ik actief ga vragen om mee te helpen in het huishouden. Als hij het wil is het prima, en dat is wat nu meestal gebeurt. Op een bepaald moment zal hij zijn eigen kamer wel een beetje gefatsoeneerd moeten houden en de spullen waar hij mee speelt op moeten ruimen. Maar de badkamer schoonmaken, daar hebben we een huishoudster voor.
Is ook een vorm van opmaken toch?quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik maak ook de bedden niet opIk sla ze open, en wapper het dekbed lekker fris en savonds kruipen we er lekker weer in
![]()
Het ontstaan van vaderdag, hét bewijs van een succesvol een-ouder-gezin avant la lettrequote:Op maandag 13 augustus 2012 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik weet niet zo goed waar ik dit kwijt kan, dus dan maar hier. Ik las vandaag iets heel interessants, iets waar ik voorheen nooit zo bij stil had gestaan, namelijk dat er onterecht vanuit wordt gedaan dat het eenoudergezin en het samengestelde gezin moderne fenomenen zijn. Het schijnt dat het vroeger gewoner was dat een van de ouders relatief jong overleed en één ouder overbleef, die vaak hertrouwde.
Nou ja, scheidingen zijn dus wel een modern fenomeen. En natuurlijk hangt er andersoortige (gezins)problematiek samen met een scheiding dan met een overlijden. Maar het 'kerngezin' was in ieder geval vroeger niet gebruikelijker dan nu. (Al weet ik het niet precies om wat voor soort cijfers het gaat, hoor, want het was een algemeen verhaal dat ik las. Desalniettemin was het een eyeopener voor me.)quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:14 schreef Incantrix het volgende:
Maar ik denk wel dat het 'heden ten dage' vaker voorkomt? Of overleden er toen zoveel meer mensen zoveel jonger? Mijn oma was in die zin inderdaad ook heel lang een alleenstaande moeder (van 8), mijn opa was heel jong toen hij inderdaad overleed.
Ja maar daar zit wel een verschil in, voor een extra zakcentje of werken voor het geld wat ze toch al krijgen vind ik wel anders. Ik weet niet, dat werken voor een extraatje heb ik ook wel eens gedaan, de overhemden van mn vader strijken bijvoorbeeldquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:01 schreef Incantrix het volgende:
Mignonne, ik zou slecht verdienen ook denk ikZoals jouw B. het liefst doet doen wij het eigenlijk sowieso altijd
En mjah, daar heb je ook wel een punt, qua betaling zeg maar. Ik weet het ook niet, als ik dan kijk naar mijn eigen opvoeding is er veel dat ik anders zou doen, maar extra werk verzetten voor een zakcentje extra heb ik eigenlijk altijd als een kans gezien die me geboden werd. Maar dat ging dan niet over 'breng jij even de was naar boven' maar over 3 verdiepingen portiek schoonmaken (dus ook wel echt fysiek zwaar werk).
ik kreeg 15 euro voor die overhemden, en dat deed ik dan op vrijdagavond zodat ik het zaterdag lekker uit kon geven aan Br33zAh'squote:Op maandag 13 augustus 2012 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn ouders hebben wel 50x geprobeerd een beloningssysteem in te voeren. Vergeefs. We waren toch overal te lui voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
In mijn geval zou dat parkietje er echt wel gekomen zijnquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet nog wel dat ik een parkiet wou van de vogeltjesmarkt. Die mocht ik hebben als ik een week lang de hond 3x per dag uitliet. Mogen jullie raden of dat parkietje er is gekomen.
Oh, maar ik bedoelde/schreef ook echt extra geld, niet het gewone zakgeldquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja maar daar zit wel een verschil in, voor een extra zakcentje of werken voor het geld wat ze toch al krijgen vind ik wel anders. Ik weet niet, dat werken voor een extraatje heb ik ook wel eens gedaan, de overhemden van mn vader strijken bijvoorbeeld![]()
Tja, mijn ouders wisten heel goed hoe ze de lat net te hoog moesten leggen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:50 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
In mijn geval zou dat parkietje er echt wel gekomen zijn![]()
Luie donder
Afwas naar de keuken, speelgoed opruimen en gewoon de opvallendste zooi opruimenquote:
ik krijg helemaal zo'n assepoester gevoelquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:18 schreef -Spring het volgende:
Ik moest elke dag stofzuigen, eten koken, het hele huis poetsen, strijken en de boterhammen voor naar het werk van mn vader smeren.
Ditquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:48 schreef lily het volgende:
[..]
ik krijg helemaal zo'n assepoester gevoel
Kun je ook beter zo'n houten baseball-knuppel voor gebruikenquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:36 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Jij wel
Maar nu klinkt het net alsof ik van plan ben dat lijstje met het mes op tafel te volgen ofzoik vind het prettig om erop te kunnen zien bij welke leeftijd ongeveer wat kan en ik vind ook best dat er een beetje geholpen mag worden als hij (veel) ouder is (al dan niet voor wat extra zakgeld bijvoorbeeld). Zo lang het nu vanzelf gaat vind ik het schattig en het is nu niet bepaald alsof ik met mijn gummiknuppel in de keuken sta te overzien hoe hij de kastjes sopt
Ik heb zo'n zoonquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:09 schreef lily het volgende:
oh, en mijn dochter gaat er nu al met mijn schoenen vandoor:
[ afbeelding ]
Same here...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:18 schreef -Spring het volgende:
Ik moest elke dag stofzuigen, eten koken, het hele huis poetsen, strijken en de boterhammen voor naar het werk van mn vader smeren.
Omdat dat nogal overdreven was hoop ik dat ik daar bij L een goede balans in weet te vinden.
Nu moet ze alleen nog dr eigen speelgoed opruimen.
nee joh, als hij dezelfde maat heeft kun je tenminste nog tegen iedereen zeggen dat het jouw schoenen zijn. Bij maat 45 stiletto's wordt dat wat lastigquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:14 schreef lily het volgende:
[..]
nou maar hopen dat ie een grotere maat krijgt later
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:22 schreef _Bar_ het volgende:
ik kom even trots zitten doen![]()
Hallo,
Vandaag had ik een bal en bellenblaas. Roy mocht elke keer kiezen wat we gingen doen. De bal had duidelijk zijn voorkeur. We gingen overrollen met elkaar. Elke keer wanneer ik de bal had moest hij proberen bal te zeggen. op den duur klonk er iets als ‘ba”. Wanneer hij de bellenblaas wilde hebben maakte hij een geluidje, maar ging op den duur ook blazen. Dit vond ik erg knap van hem.
Roy deed goed zijn best!
Eerder te groot. Ze zit precies tussen maat 24 en 25 in. Dus maat 25 gedaan met een badstoffen zooltje. Ik heb alleen het idee dat ze daardoor te hoog erin zit. De schoenen lijken ook nogal 'plat'.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:25 schreef miss_sly het volgende:
Zijn de schoenen te klein of te strak?
Ja, dat zou ik ook doenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:25 schreef -Spring het volgende:
L is na een dag kdv, zonder slaap dus, vaak zo moe, dat tijdens het eten níets goed is. Heeft ze een groot bord, wil ze een klein, heeft ze een klein, wil ze een diep. Heeft ze een grote vork, wil ze een kleine, heeft ze een groene beker, wil ze een gele, noem maar op.![]()
Maar dat komt puur door vermoeidheid dus, dus geen reden voor straf wat mij betreft. Zodra ze op schoot zit en van mijn bord kan pitsen is het altijd over.
Dan zou ik zeker even terug gaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:27 schreef -Spring het volgende:
[..]
Eerder te groot. Ze zit precies tussen maat 24 en 25 in. Dus maat 25 gedaan met een badstoffen zooltje. Ik heb alleen het idee dat ze daardoor te hoog erin zit. De schoenen lijken ook nogal 'plat'.
Dat hebben wij ook, behalve dan dat Thomas wel nog een paar uurtjes slaapt bij de onthaalmoeder. Voor ons een reden waarom we Thomas waarschijnlijk naar een school zullen brengen die iets verder ligt dan waar we wonen zodat P. zijn ma hem kan ophalen om 15.30u en hij niet tot 18u in de naschoolse opvang moet zitten. En dan maar hopen dat hij om 15.30u nog even wil slapen bij oma want daar zullen zijn 2 nichtjes ook nog zijn om mee te ravotten.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:25 schreef -Spring het volgende:
L is na een dag kdv, zonder slaap dus, vaak zo moe, dat tijdens het eten níets goed is. Heeft ze een groot bord, wil ze een klein, heeft ze een klein, wil ze een diep. Heeft ze een grote vork, wil ze een kleine, heeft ze een groene beker, wil ze een gele, noem maar op.![]()
Maar dat komt puur door vermoeidheid dus, dus geen reden voor straf wat mij betreft. Zodra ze op schoot zit en van mijn bord kan pitsen is het altijd over.
Stiemie, het waren er 2 rotavonden, want hij kreeg hem de 2e avond laat terug. De avond daarvoor was hij om 22 uur met papa naast hem eindelijk gaan slapen. Ik weet ook dat wij de speen niet meer terug hadden moeten brengen. Voor mij nu natuurlijk makkelijk om te zeggen dat manlief het had gedaan. Dus volgende keer gaan we hem echt wegsturen per post. Hij wou het zo doen als bij Sinterklaas en wou in ruil daarvoor een thomas locomotief. Wat zouden jullie dan de volgende keer doen. Gelijk de thomas locomotief geven als de spenen de bus in gaan of pas de volgende ochtend?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:59 schreef Stiemie het volgende:
Tinu als je echt voor de speen wegdoen gaat, is het niet meer geloofwaardig als je 'm uiteindelijk toch teruggeeft. Als je volgende keer zegt dat de speen er niet meer is, denkt hij natuurlijk ook dat de speen toch wel weer terugkomt. En inderdaad boekjes van de bieb voorlezen tot je erbij neervalt (hersenspoelen) Een moment afspreken waarop de speen weggaat, samen aftellen en er dan ook echt voor gaan. Nu heb je 1 rotavond gehad en de speen is er nog steeds. Als je doorzet, kost het je ook misschien 1 avond en dan is het klaar
Het is moeilijk, maar echt een kwestie van doorzetten
![]()
Oh en over gezellig eten heb ik absoluut geen tips. Het eten gaat hier helaas net zoals bij jou
Veelzeggende laatste opmerkingen. Niet zo vreemd toch, dat hij tegen het einde van de dag moe is en daardoor lastig voor jullie wordt? Ivan heeft het er de laatste tijd ook moeilijk mee. En hij eet 's avonds ook vrijwel niet. Ik herken dat spelen met het eten bovendien. Dat lijkt me gewoon een teken dat hij echt geen trek heeft. Hem toch iets voorschotelen waardoor hij ermee gaat spelen en jullie hem wel moeten bestraffen lijkt me een zinloze exercitie. Waarom laat je hem niet zelf bepalen of hij iets opschept? Hier hoeft Ivan alleen aan tafel te zitten. En als hij echt moe is zorgen we dat het niet te lang duurt allemaal.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:49 schreef Tinuviel het volgende:
Hij was zo moe, dat hij niet eens om het filmpje vroeg/zeurde. Misschien kwam de baldadigheid wel van de moeheid. Binnen 5 minuten was hij in slaap gevallen.
Ja, dat dus! Het helpt me om te beseffen dat Ivan op z'n moment sterk verminderd toerekeningsvatbaar is. Eigenlijk zie ik het al gebeuren op het moment dat ik het kinderdagverblijf binnenstap. Hij gaat dan van lekker spelen naar helemaal instorten en boos worden. Maandag zei hij tegen me, op weg naar huis: "Mama, ik ben verdrietig en chagrijnig. Ik wil niet dat je tegen me praat." Oké dan, was ik toch al niet van plan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:25 schreef -Spring het volgende:
Ja ik moest er stiekem ook wel om lachen en daarna hebben we de afspraak van 2 boterhammen per keer gemaakt en dat gaat nu wel iets beterquote:
het tandenknarsen onzerzijds hoort intern te gaan hequote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
Daarmee doe je je eigen methode alleen geen recht, simmu, want je houdt je stug vast aan één of twee regels (dezelfde als we hier hebben) en laat ze verder maar gaan.
Helemaal mee eens trouwens dat het zinvol kan zijn om te beseffen dat het een fase is. En zeker na twee slechte dagen moet je niet al gaan wanhopen.
E drinkt ook weinig, zeker sinds ik haar in principe alleen nog open bekers geef in plaats van een tuit-/rietjesbeker. Maar eigenlijk vertrouw ik erop dat ze wel pakt wat ze nodig heeft, als ik haar regelmatig wat aanbied. En soms, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust, laat ik haar toch nog maar even aan een rietjesbeker lurken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:41 schreef Lamb29 het volgende:
Het enige waar ik mij wel af en toe druk over maak is het 'slechte' drinken hier...
Met zo'n hete dag als vandaag ben ik blij wanneer er 600/700 ml in gaat... en dat is incl het kunst en vliegwerk om het erin te krijgen....
Ik kan eigenlijk niet zeggen hoeveel Thomas drinkt op een dagquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:41 schreef Lamb29 het volgende:
Het enige waar ik mij wel af en toe druk over maak is het 'slechte' drinken hier...
Met zo'n hete dag als vandaag ben ik blij wanneer er 600/700 ml in gaat... en dat is incl het kunst en vliegwerk om het erin te krijgen....
nietquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:42 schreef Cantare het volgende:
Je hebt een temperamentvolle peuter, zo te horen, Stiemie! Dat zal behoorlijk wat geduld en creativiteit vragen... Hoe gaan jullie om met dat 's nachts willen eten?
Misschien wel normaal, maar we hebben nu bijna 4 weken vakantie achter de rug en hij heeft eigenlijk geen enkele dag "deftig" gegeten (en dan heb ik het nog niet over de strijd tijdens het eten). En dan komen mensen af met uitspraken als "oei, hij ziet er wel wat bleekjes uit. Is hij ziek?". Dan maak ik me wel wat zorgen. Dat is zo de enige reden waarom ik blij zal zijn dat ik maandag terug mag gaan werkenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
Leonieke, dat hij bij de onthaalmoeder wel goed eet en bij jou niet is volstrekt normaal. Wat normaal gedrag buiten de deur is, is niet hetzelfde als wat normaal gedrag voor thuis is. Jij bent op je werk toch ook anders dan thuis? Ik ben blij dat mijn lief niet van mij verwacht dat ik thuis net zo voorkomend ben als op m'n werk.
Maar de bekers gaan hier nooit vol. Hij kapt ze maar al te graag uitquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:49 schreef Lamb29 het volgende:
Een ikea bekertje is 150 ml Leonieke
Cantare... Helaas is ze wel een beetje op haar rietjesbeker uitgekeken.. laat er nog regelmatig eentje slingeren in de hoop dat ze dan ongemerkt toch meer drinkt... maar eigenlijk pakt ze hooguit een slokje hier en daar.. of onderweg op die manier..
En hoe gaan ze er daar mee om?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:03 schreef Stiemie het volgende:
Op de 2 dagen dat ze naar de opvang gaat, vraagt ze eerst wat we 's avonds eten dus daar geldt nu ook de 2 boterhammen max. En nu ze wat meer gewend is, begint ze daar ook met drammen tijdens het eten. Nog in een veel mindere vorm dan thuis, dat wel gelukkig
eigenlijk eet ze alleen goed als het haar uitkomt. Pizza is de ene keer smullen en de andere keer bleh. Net als pasta en risotto. De ene keer eet ze het zo op en de andere keer is het drama. Alleen brood gaat redelijk, maar ook niet altind. Je kunt na 1 hap altojd beslissen dat je toch ander bleg wilde, je bord niet goed is of dat je 'm toch niet in 2 stukjes wil. Klein pittig dametje van ons <3quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:20 schreef wickie het volgende:
Stiemie, wat eet ze wel als avondeten? Zijn er dingen die ze wel eet? Ik begrijp dus pannenkoeken, pizza. Nog wat meer?
Groot gelijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:51 schreef Meimeltje het volgende:
Hier mogen ze af en toe ook kiezen wat we gaan eten, maar we weten gewoon dat ze dan altijd pasta zullen zeggen![]()
Dit is heel herkenbaar, maar bij bijv. ineens een boterham dubbel willen ipv stukjes kan ik bijv. zeggen dat hij nu veel meer broodjes heeft. Hij is gelukkig snel weer af te leiden zodat hij weer 'vergeet' dat hij iets anders wilde.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:33 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Alleen brood gaat redelijk, maar ook niet altind. Je kunt na 1 hap altojd beslissen dat je toch ander bleg wilde, je bord niet goed is of dat je 'm toch niet in 2 stukjes wil. Klein pittig dametje van ons <3
Het heeft tot ver in mijn studententijd geduurd voor ik zover was dat ik uit mezelf koos voor een gevarieerd en gezond weekmenu.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 00:01 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Zolang het niet 7 dagen in de week is
het is ook normaal peutergedrag :-) alleen blijft E er met gemak anderhalf uur in hangen en dat maakt het zo vermoeiend.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:58 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Dit is heel herkenbaar, maar bij bijv. ineens een boterham dubbel willen ipv stukjes kan ik bijv. zeggen dat hij nu veel meer broodjes heeft. Hij is gelukkig snel weer af te leiden zodat hij weer 'vergeet' dat hij iets anders wilde.
Klinkt iig wel als bekend peutergedrag
Ik denk dat niemand graag hoort dat zijn/haar kind er niet goed/gezond uitziet. Voor de rest trek ik me eigenlijk weinig tot niets aan van hetgeen anderen zeggen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
Maak je je nou zorgen om hem of over wat andere mensen zeggen, Leonieke? Andere mensen kunnen de pot op. En echt, wat hij buiten de deur eet zou niet je referentiekader moeten zijn. Als dit topic ons iets duidelijk zou moeten maken dan is het dat eetperikelen doodnormaal zijn. En dat peuters geen robots zijn. Ze doen elders dingen die voor ons niet logisch zijn. Maar dat is niet hun probleem, dat is ons probleem.
+1!!!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het heeft tot ver in mijn studententijd geduurd voor ik zover was dat ik uit mezelf koos voor een gevarieerd en gezond weekmenu.
Jep, dan kreeg ik er met moeite een boterham. Tussendoortjes en avondeten gingen ook al lastig. Maar nu vreet hij dus de oren van ons hoofdquote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Wat fijn dat hij van die eetfases heeft, Asy! Dat is wel eens anders geweest, toch?
Mja, hij is gelukkig in onderzoek bij Kentalis en die richten zich voornamelijk op doven en slechthorenden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 07:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Free, is dat hele 'autisme'-onderzoek nu waardeloos? Ik bedoel: als je niets/nauwelijks hoort, dan reageer je gewoon heel afwijkend (zelf ervaring mee, heb zelf nog iets van 60% van mijn gehoor, als het inmiddels niet minder is).
Wat lekker! Ik wist niet eens dat dat bestond, een peuterspeelzaal echt gericht op slechthorende/dove kleine kinderen, wat goed! (dacht dat je dan vast aangewezen was op medisch kinderdagverblijf, waar dus hele uiteenlopende zorgvragen zijn)quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 08:38 schreef freecell het volgende:
We wilden ook niet meteen een stempeltje, want F-je is F-jeEn geen gevalletje.
Maar de communicatie werd wel een probleem,dus Kentalis
Hij mag daar naar de PSZ voor verlengde diagnose. Alleen er is een wachtlijst, dus ff geduld nog.
Ook als de operatie helpt is dat niet overbodig, want hij loopt inmiddels wel flink achter.
En dan zien we wel waar het eindigt
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 08:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Mja, hij is gelukkig in onderzoek bij Kentalis en die richten zich voornamelijk op doven en slechthorenden.
Ze gaven bij F-je aan dat slechthorendheid een boel kan verklaren, maar niet alles![]()
En ik ben nu extra blij dattie daar zit en niet bij Accare oid
Feit blijft dat hij ook erg moeilijk contact maakt en oogcontact ontwijkt ed. Anders had hij nu wel gebaren gekund, want die bieden we ook al aan sinds hij mini is.
En toen had ik nog maar 1 peuter
Die andere is naareigen zeggen vannacht een stukje gegroeid en zijn cadeautje is ' vet cool!'
Nuja, dan weet je het welPeuter-af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |