Ja longinhoud lijkt me duidelijk dat dat een vast gegeven is. Maar volgens mij kan je VO2max wel trainen en verbeteren door betere conditie. Toen ik begon met trainen en de test had ik net 6 jaar gerookt. Niet fanatiek maar wel zo'n pakje sigaretten per week. Na de zomer wil ik me weer gaan testen. Nu bij Guido Vroemen in Apeldoorn. Hij gebruikt een goed protocol en gebruikt zo'n zuurstofkapjequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik denk dat longinhoud een vast feit is. Je kunt je longfunctie misschien krachtiger maken (spierweefsel in de borstkas en middenrif), maar de hoeveelheid longweefsel en daarmee de fysieke inhoud qua liters lucht verandert niet meer nadat je uitgegroeid bent.
Aangezien je gewicht wel beinvloedbaar is, kun je daarmee je VO2 max nog beïnvloeden. En natuurlijk door meer rode bloedlichaampjes aan te maken, zodat je nog meer zuurstof kunt verplaatsen door je lichaam. Dus na je hoogtestage kun je als je over 3 weken terug bent in de polder knallen als Il Pirata!
Heb er ook zin in! Zaterdag mooi langs de IJssel richting Zutphen en zondag Zwolle Groningenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat een weer inderdaad dit weekend
Ik twijfel nog. Op zich wel zin om op de posbank te fietsen maar dat gaat echt drama worden qua drukte. Misschien wel bij Breukelen AR-kanaal over en het groene hart eens verkennen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
Heb er ook zin in! Zaterdag mooi langs de IJssel richting Zutphen en zondag Zwolle Groningen
kun je lekker veel mensen inhalenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik twijfel nog. Op zich wel zin om op de posbank te fietsen maar dat gaat echt drama worden qua drukte. Misschien wel bij Breukelen AR-kanaal over en het groene hart eens verkennen.
Ik heb een aanvulling van 15 euro per maand extra. Daarvoor krijg ik 8 extra fysio behandelingen boven op de 12 die je standaard hebt en krijg per jaar 250 vergoed voor SMA. Ik gebruik fysio en SMA maximaal per jaar dus die aanvulling kan wel uit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik vond m vorig jaar te duur. Alleen de sporttest kostte me iets van 220 ¤, waarvan mijn verzekering er 100 vergoedde, en met lactaat test zou het naar de 350 ¤ gaan. Niet gedaan dus.
Meerdere keren per seizoen testen is natuurlijk wel een goede graadmeter voor de conditie! Ik moet eens kijken of m'n tacx ook van een testprotocol voorzien is (of ik zou het misschien zelf kunnen maken) en dan kun je wanneer je maar wilt zelf de maximaal test uitvoeren.
Kijken of max vermogen en omslagpunt gedurende het seizoen opschuiven.
De mijne kan anders goed meekomen, zij doet ook 4 W/kg. Ik merk pas verschil met haar op de Eyserbosweg, Gulperberg enzo of als er veel tegenwind is (maar dat is meer mentaalquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ga met m'n vriendin dus dat zal wel meevallen
Irritatie is een groot woord. Wat ik wel irritant vind is dat ze dan in je wiel gaan hangen maar niet kunnen sturen en lekker tegen je wiel aanrijden, ja die heb je er ook bij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ach joh, wat maakt dat nou uitGewoon ff zwaaien en doorgaan met je eigen training. Als je er zo geïrriteerd door raakt ben je eigenlijk op hetzelfde niveau bezig als de zomerstoemper.
Ik krijg de conditietest gratis alleen ze doen geen lactaat. Die zou ik toch ook wel eens willen weten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik vond m vorig jaar te duur. Alleen de sporttest kostte me iets van 220 ¤, waarvan mijn verzekering er 100 vergoedde, en met lactaat test zou het naar de 350 ¤ gaan. Niet gedaan dus.
Meerdere keren per seizoen testen is natuurlijk wel een goede graadmeter voor de conditie! Ik moet eens kijken of m'n tacx ook van een testprotocol voorzien is (of ik zou het misschien zelf kunnen maken) en dan kun je wanneer je maar wilt zelf de maximaal test uitvoeren.
Kijken of max vermogen en omslagpunt gedurende het seizoen opschuiven.
Dat heb ik laatst nog meegemaakt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Irritatie is een groot woord. Wat ik wel irritant vind is dat ze dan in je wiel gaan hangen maar niet kunnen sturen en lekker tegen je wiel aanrijden, ja die heb je er ook bij.
Ik hoop het niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:35 schreef Gripper het volgende:
Erik92: en morgen zeker bij de koffie al indekken en klagen over slechte benen omdat je deze week zo zwaar getraind hebt?
Haha, jij bent er zeker net zo een als die wielrenner die ik gisteren tegenkwam die dagelijks even 200 km naar zijn werk en terug fietst.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:14 schreef eentwee het volgende:
Morgen doen we toch al een hersteltraining?
Denk ik wel ja, (hooguit een paar intervalletjes tegen 100% HR)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:14 schreef eentwee het volgende:
Morgen doen we toch al een hersteltraining?
Niet zo heel schokkend hoor. Door het stilstaan en op elkaar wachten kwamen we de vorige keer ook al niet boven de 30 gemiddeld uit, over een afstand van zo'n 120 km. Maar op de klimmetjes kun je jezelf uitleven en met anderen meten, en als er op de dijk een beetje doorgetrokken wordt komen we daar wel boven de 40. t is en blijft een toertochtjequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:00 schreef Erik92 het volgende:
Trouwens, over morgen gesproken, welk tempo rijden jullie ongeveer?
Als Okkie Gripper No P en ik er zijn minstens 30km-u gemiddeld.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:00 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Haha, jij bent er zeker net zo een als die wielrenner die ik gisteren tegenkwam die dagelijks even 200 km naar zijn werk en terug fietst.
Trouwens, over morgen gesproken, welk tempo rijden jullie ongeveer?
Nee, er zitten gasten bij Ledig Erf die rapper zijn dan ik.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jammer dat je geen strava hebt kaas, had de Amerongse KOM wel in fok handen willen zien.
Mijn wereldbeeld, wat doe jequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, er zitten gasten bij Ledig Erf die rapper zijn dan ik.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:58 schreef kaasplankje het volgende:
Er is 1 knakker bij LE die als je daar van start gaat ´smiddags voor ´t rondje van 80km er al een rondje op heeft zitten. Hij rijdt ´t dan 2x.
Ik had dat in Frankrijk ook. Dat zo'n dude me hijgend voorbij komt fietsen en me omkijkend inhaalt. Was zelf rustig aan het peddelen en ik ben al geen klimmer. Ik heb die vent toen helemaal gesloopt door iets harder dan hem te gaan fietsen. Hij volgen, toen ben ik ff m'n ouders gaan bellenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb in het begin van het seizoen zo'n test gedaan had het eigenlijk halverwege het seizoen nog eens moeten doen om te zien of ik verbeterd ben maar helaas niet van gekomen. Hebben jullie er ook een lactaat test bij gedaan?
Ik wil ook even inhaken op die discussie met Patroon. Ik vind dat hij een punt heeft hoor. Soms zit je in je zone te fietsen en komt er een dodo keihard voorbij inclusief gehijg en daarna omkijken want hij is je mooi voorbij gegaan. 10km later haal je m dan in omdat ie moe is.
Kilometervreter!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:50 schreef kaasplankje het volgende:
236km? Tjonge, wat een baas die Freddeh.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |